Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käääääkk!!! Piki! Tsempit, vaikkei nämä ihan sairaalaan mukaan ehdi :D Nyt vaan jäädään odottelemaan kuulumisia :)

La Mer kiva, että sopivat liivit löytyi! Mä kokeilin imetysliivejä pari kk takaperin ja oli niin mukavat pitää, että melki niitä vaan pitäny.

Unico ollu oikein jättireipas niiden puolukoiden kanssa :D Hyvä, että olokin alkaa helpottamaan. Tsemppiä tokotereissulle :D

JoJo jaksuja sen turvotuksen kanssa. Helpottaa varmasti myös kun pääset mammalomalle lepäilemään. Niin ja poksuonnittelut! Perästä tullaan! :D

(.) Nyt se sitten alkoi! Tänään on virallisesti ensimmäinen äitiyslomapäivä! Jee! :D
Ollaan tulevan isukin kanssa vietetty viikonloppu ihan kaksistaan toisistamme naatiskellen ja netti on ollut pannassa. En olis uskonu, että tässä loppusuoralla vielä ilmestyy uusia vaivoja, mutta eilen huomasin ilmestyneen peräpukamia!!! :kieh: Ei ikinä oo ennen niitä ollu, mutta erehtyä ei voi.
Viliä varten kaikki alkaa muuten olla valmista, mutta pinnasängylle makkariin pitäis vielä raivata tilaa. Ajattelin, jos voimat riittää tänään sen tehdä. Äitiysloma alkoi --> uutta energiaa saatiin :D

Mukavaa maanantaita ja viikkoa! :wave:
Delfis ja Vili
34+6 :heart:

Pikille hurjat tsempitykset. Kuulumisia jännätään nyt. :heart:

Delfis, onnea ekasta virallisesta äippälomapäivästä. :)

Unico Taitanee onnistua tänään rokotuksen ottaminen? Vai onko yön aikana noussut kuumetta?

(.) Kamala kun täällä on ilmaa mahassa, mutta mitäpä tälle oikein voi tehdä nyt kun istun töissä. :D Maha näyttää kaksinverroin isommalle kun se on täyttynyt nyt ilmalla. Oon saanut nyt viikonlopun aikana uuden vaivan, on sitten alkanut ummettamaan. Ei kiva ei. :(

Niin ja yks "vaiva" mihin oon nyt alkanut kiinnittää huomiota on se, että mä aivastelen paljon normaalia useammin. Siis koko tän raskauden ajan olen aivastellut paljon enemmän kun ennen. Eikä mulla ole mitenkään nuhainen olo tai muuta. Aivastuttaa vaan herkemmin. :D Tuli vaan nyt mieleen kun sain just kamalan aivastuspuuskan. Tai olisinko mä allerginen töille...

Huomenna meillä on vakuutusneuvottelu, mietitään vähän vakuutusten keskittämistä samaan yhtiöön. Nyt siis esim. molempien autojen vakuutukset eri yhtiöissä. Samalla meinattiin vähän jo kysellä tuon yhtiön vauvavakuutuksista. Kai niistäkin pitäis ottaa vähän jo selvää, mies kun varsinkin tuppaa olemaan sellainen pähkäilijä ja miettijä niin jos ei nyt aloita vakuuutuksen miettimistä niin ei ehditä sitä saamaan ennen vauvan syntymää. ;)

Ihanaa, työkaveri (jonka kanssa jaan tämän saman huoneen) ilmoitti juuri että hän jää kotia että on yrjötaudissa. Iuuuu! Pysykööt kotona sitten myös pari tervettäkin päivää en nimittäin missään nimessä halua itelleni yrjötautia, tuo muutaman kuukauden ykäily olis mulle ihan riittävä kärsimys.

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen 17+5

Hapsiainen työallergia on suhun iskeny;) Ei vaan, varmaan voi johtua siitä, kun limakalvot monissa paikoissa useilla muutttuu herkemmiksi. Nuo vakuutukset on hyvä kilpailuttaa kyllä. Tuo vauvavakuutus kannattaa tehdä hyvissä ajoin. Itselle tuli yllätyksenä se, että pitää olla tehtynä viimeistään kun tulee rv 27 täyteen.

Tuli mieleen, että onko kenelläkään mitään tietoa Elektrasta? Onko mulla menny ohi vai onko ilmoitellu itsestään mitään? Ajattelin kun tuolla etusivulla on meidän pinossa ja la 17.10 ollut...

Huii piki onnea matkaan! kohta (jos ei jo) saat pienen syliin!

delfs, onnea äippälomalle! mikä tuo elektra on?

rosehip, kiva nimi teillä :)

hapsiainen, yritä päästellä se ilma sieltä mahasta pois helpottaa :) toivottavasti et saa yrjö tautia. Niin joo pits alkaa katteleen niitä vakuutuksia kanssa siis vauva :D sehän pitää vissiin ottaa 3kk ene laskettua aikaa.

kunjust vaihettiin vakuutukset muuten mut ei sitten kateltu vauva mielessä kun ei ollu tietoa siitä, ja tossa missä meillä on niin se on sellanen vakuutus et se katkeaa kun muksu täyttää 18 ja emmää sellasta halua :D

täällä ei oo kuume noussut , et piikille jos yökkäilyt ei estä lähtemästä :) vielä pitäs kauppaan ja vaikka mitä ennen töihin lähtöä saattaapi tulla kiirus :D Jäi muuten vielä osa puolukoista pihalle, en jaksanut kaikkia survoa ja laittaa josko tässä lähipäivinä sitten.
veto hiukka pois mut eiköhän se taas siitä lähe käyntiin, aamulla olin jo seiskan aikaan pystyssä et mitä tekis tuumasin sit että takas nukkuun muuten voi olla tuskainen ilta ja nousin sit kympin tienoilla yökkäämään. mut ylättävän hyvä olotila on kuitenkin, ja aamupala mennyt sisälle ja kaikkee kivaa :D piikki nyt jännää mut muuten.

Unico ja toukka 13+3

Unico tuossa etusivulla on meillä ylimmäisenä tuo elektra. Mietin vaan, että onko kuulunu kyseisestä nimimerkistä mitään, että sais päivittää...
Toivottavasti ei paha olo tuu pahaks, että pääset lähtemään :)

Huuuu Piki! Ihanaa, että pääsit lähtemään! Toivottavasti pian kuullaan sieltä vauvantuoksuisia uutisia. Kauheasti tsemppiä, vaikkei se sinua nyt ehdi tavoittaakaan! :flower:

Onnea Delfikselle äippälomasta ja olikos JoJolla kanssa tässä ihan parin päivän sisällä alkamassa? :flower:

Kiva, että käyt vielä täällä, rosehip. Ihana nimi tytöllä!

Meidänkin pitäisi ottaa pian tuo vakuutus. 27 viikkoa taitaa olla raja siihen, että sen saa vielä kattamaan syntymässä ilmenevät komplikaatiot. Kuulostaa vähän siltä, että vakuutusyhtiöt haluavat, että ensin on jotain maksettukin ennen kuin voidaan alkaa periä korvauksia. :D Meillä kilpailutettiin pankkia keväällä, ja yhtenä lainanantajatahona olisi voinut olla Pohjola. Siihen meni maku siinä vaiheessa, kun virkailija koko ajan vihjaili vauvasta mm. tuon vakuutuksen muodossa. Sen jälkeen en olekaan koko asiaa paljon ajatellut.

Olen muuten tainnut päätyä ottamaan sen äitiyspakkauksen, vaikka tarvikkeita on muutenkin saatavilla. Tuntuisi vähän tyhmältä ottaa "vain" 140 euroa rahaa, kun voi saada viiden sadan arvoisen paketin. Pakkaus on myös niin hieno ele valtiolta, että tuntuisi ikävältä torjua se. Tätäkään hakemusta en ole vielä pannut menemään. Ehkäpä tällä viikolla sitten!

Ja rokotteesta: Kiitos monista kommenteista siihen liittyen! Minäkin päädyin ottamaan sen. Käyn varmaan heti torstaina, kun niitä aletaan jakaa. Taidan olla tosin nyt altistunut itse taudillekin. Mitenköhän käy, jos tauti on jo itämässä, mutta ei puhjennut vielä silloin kun otan sen rokotteen? Taidan kysyä sitä siinä rokotustilanteessa, jos silloin ei vielä näy merkkejä sairastumisesta.

Hapsiainen, täällä myös on ollut riesana ilmavaivoja (tosi ei enää tuossa vaiheessa kuin nyt olet) ja aivastelua (tosin olen herkkä aivastelemaan aina, mutta tuntuu, että nyt ekstraherkkä). Ja valitinkos joskus, että ei tule yhtään valkovuotoa? Ei ole sitä ongelmaa enää...todellakaan! :D Nenä on ollut saman ajan aivan tukkoinen, joten aivastelut tulevat ihan tarpeeseen.

Elektra ei ole tietääkseni kirjoitellut ainakaan kesäkuusta lähtien kertaakaan. Yritin vähän hakeakin, mutta ei hän näytä muissakaan pinoissa kirjoittelevan. Täytyy varmaan poistaa hänet tuosta listalta, jollein mitään piakkoin kuulu.

:heart: piip 22+6

Muoks. Minulle tuntematon henkilö on myös Celia81, jolla on laskettu aika helmikuussa. Tietääkö kukaan mitään Celiasta?

Onnea Delfis ekalla äippälomapäivälle, mulla on takana nyt viikko ja välillä on kyllä olo, että jahas mitäs sitä nyt tekis...

mukavaahan tämä on

ja oijoi Piki tais päästä äheltämään, ihanaa uutta elämää maailmaan!

Meiltä jäi vakuutukset ottamatta, ehtiihän ne sitten myöhemminkin, nyt pitäisi jaksaa alkaa laittaa noita vaatteita tms valmiiksi, äitikin jo kehoitti pakkaamaan kassin valmiiksi. Ei kai nyt vielä..

mä oon vieläkin rokotuksessa kahden vaiheilla, juttelin just anopin kanssa joka on alalla ja oli ehdottomasti rokotetta vastaan. Typerää kun tämmöisiä valintoja tulee eteen. Mietin vielä, ehkä olen ottamatta.

Hienoa että jotkut ovat jo päättäneet!

Harmaata ja sadetta näkyy ikkunasta, mälsää.

Oottelen että ukkeli tulis kotia ulkomailta.

La Mer ja oho poksista poks 36

piip hyvän päätöksen teit. On tuo äippäpakkaus ekaa lasta ajatellen hyvä vaihtoehto. Jos toinen joskus tulee, niin ehkä sitten eri asia, kun kaikkea on valmiina olemassa.

La Mer mieti miten pitkäks on täällä tullu aika, kun 4 viikkoa jo sairaslomalla ollut. Meilläkään ei kassia ole vielä pakattu. Lääkäri synnärillä käydessä viimeks vihjaili, että hyvä ois valmiiks se pakata :D

Meilläkin jäi vakuutukset ottamatta, kun se aika menikin umpeen yllättäen. Kun sitä aloin kartoittamaan ja miettimään, oli jo liian myöhästä. Eli me saadaan vasta sitten kun vauva sen 2kk. Pitää toivoa, ettei ennen sitä mitään ihmeempiä tule.

Rokotuksen suhteen ei olla täälläkään yhtään viisaampia.. Ristiriitaista kommenttia tulee joka suunnalta. Yritä siinä sitten päätös tehdä. :kieh:

:heart: :) Oooo, Piki onnea synnytykseen!!! Vauva tulossa meitin pinoon :heart: :snotty: , täällä yksi hormonipallero taas kyynelehtii...

:wave: Moikka Rosehipille ja Hillalle . Ihana nimi!!!

Paljon onnea Delfis äippälomasta!!!

Olisin sitä mieltä, että Electra voitaisiin poistaa etusivulta ihan siltäkin varalta, että jos jossain matkan varrella on tapahtunut jotain kurjaa. En muista hänen kirjoittaneen koko sinä aikana kun olen itse ollut tällä puolen.

Hyvää viikkoa kaikille!
:heart: :lla Ada 33+2 (8 työpäivää)

Ada eipä oo montaa päivää sullakaan. :) Paljon voimia ja jaksuja niihin viimeisiin. :flower:

Poistan Elektran tuolta etusivulta. Toivottavasti kaikki on edennyt niinkuin pitää ja on nyytti sylissä. Ehkä ei vain ole ollut enää kaksplussaan innostusta.

Maanantaita!!

Pamina81, haluaisitko kertoa lisää siitä nt-ultrasta? Otettiinko sulla mahan päältä vai "sisäisesti"? Kaverilla meni tosi kauan siinä, jotain 45 min! Ei oikein meinannu löytyä hyvää asentoa! Mites se verikoe, otettiinko se samalla vai onkohan se mennyt jo aiemmista verikokeista? Mulla on se nt-ultra torstaina!

Mua ärsyttää tuo sikainfluenssa-hysteriointi ja rokotteeseen liittyvät väittelyt.. Mä uskon kyllä, että rokottaminen on turvallisempaa kuin sairastuminen. Pakkohan se on uskoa, hulluksihan sitä tulis jos vain pyörittelis omassa mielessä vähillä tiedoilla tällaisia.

Kiitos piip glögivinkistä, tietää ostaa tuota Ingmannin punaista, muistaakseni se olikin ihan hyvää!

La Mer onnea mammaloman alkamisesta!!

Meillä tosiaan sai valita, haluaako nt-ultraan vai ei. Naapurikaupungissa sinne pääsee vain tietyn riskiluvun ylittävät. Mutta ilmeisesti ens vuonna se yhtenäistyy sitten, ettei joka kunnassa ole eri systeemi.

Jojo79 synttärionnittelut!! Minä täytän 30 v. sitten kun vauva on suunnilleen kuukauden vanha!

Me käytiin eilen kyläilemässä, niin pitihän sitä kertoa, et niin meilläki on sit ens kesänä vauva! Hyvä lipsautus oli, siellä on uus turvakaukalo ja pinnasänky, niin luvattiin heti lainaan =)

Mä joudun kyllä kans kohta ruveta osteleen isompia vaatteita, housuja ei tunnu olevan ku yhdet + kotiverkkarit, mitä on aina jalassa :laugh:

Piki80 kiitos lehmänmaitotiedosta, niin minustakin tuntui oudolle, että se olisi jotenkin epäterveellistä! Anoppilassa meillä on lehmiä ja siellä väkisinkin jossain muodossa sitä aina juo tai syö! Ja tsemppiä synnytysreissulle, jännittävää!!

Onnea myös delfis äitiyslomasta!

Noista ilmavaivoista just eilen nauroin, et kaikki niistä puhuu, mutta odotusoppaat ei mainitse sanallakaan :laugh:

hapsiainen80 mua kans aivastuttaa paljon enemmän nyt, eilen mietin kans asiaa!

Mutta nyt lähden syömään, toivottavasti tässä oli terveisiä monipuolisesti!
Täällä voidaan ihan ok, torstaita odotellessa :wave:

Odessa80 11+1

Huomenta naiset! :wave:
Lokakuu lähenee loppuaan! :D Mietin tuossa, että kun itsellä la alkaa lähestyä, että haluaisiko joku ottaa pinon sitten marraskuuta ajatellen vastuun pinon pävityksestä?

Odessa teillähän kävi hyvä tuuri, kun kerroitte kyläpaikassa. Kaikki mahdollinen kannattaa ottaa vastaan. :D Me ostettiin vaunut käytettynä, hoitopöytä, turvakaukalo ja pinnasänky saatiin kavereilta. Mielettömän pitkän pennin siinä säästi. Alkoi nimittäin vähän kurkkua puristaa, kun ekan kerran kävi lastentarvikeliikkeessä kurkkimassa noita kaikkia ja laskeskeli hintoja.

(.) Täällä tosi katkonaisesti nukuttu yö takana. Ehkä tuo masu alkaa olla jo sen verran iso ja painava, ettei mikään asento tunnu hyvälle. Nyt aamupalalle! :D

Mukavaa päivää! :wave:

Delfis ja Vili
35+0 POKS! :heart:

Heippa, täällä on piikillä käyty ja käsi kipeä (toisaalta olisin huolissani jos se ei olis kipeä, kun ilmeisesti sillon se rokote ei vissin niin hyvin toimi). Mut mut yks iso murhe sieltä tuli :( niillä oli vaan normi ruskeaa laastaria siihen pistopaikan päälle, ja se olis ollu paljon kivempi jos olis ollu kuviolaastaria :) (juu tooosi aikuista purnausta). Ja plääh taas sai tietää muutama työkaveri lisää pöh, no eipä sitä enää hirveesti hyödytä salailla. Ykskin tuli ja kysy et kuis pitkällä oot, et susta näkee päällepäin (ei kivaa kun ei voi salailla)
Ja aamu alkoi tutusti yrjön kanssa :laugh:

Odessa, sellasta se on tuskaa vaan muka mennä vaatekauppaan ja ettiä vaatteita (minä en oo mikään hirveen soppailija) Tsempejä sinne kauppaan

delfis, sähän oot oikeasti jo lähellä :) jos kukaan muu ei ala niin mä voin yrittää leikkiä marraskuun pinottajaa :laugh:

Ada, vähiin käy sielläkin!

La Mer, sielläkin jo pitkällä

piip, laita sit jos viitsit mikä innosti teitä jos keksit vakuutuksen ennen kun on myöhäistä (pitäs kas skarpata aika menee äkkiä)

mitäs muuta ihan väsy aiks muka nukkunut kunnolla. Mä jotenkin mieltänyt et toi sikarokote antaa koko suojan, mut joo ei sitä taia mikään rokote antaa kai? mut ainakin ison suojan, et kai sitä pitää edelleenkin sitten vältellä (no ainakin pariviikkoa mut senkinjälkeen, ettei ehdoin tahdoin mee kylään jossa sitä on). Nyt pitäs vaan ratkaista ongelma et ottasko influenssa rokotteen kanssa, yhtä aikaa en niitä halunut ottaa enkä oo tosta kausi ollenkaan varma. Et heikentääkö tää raskaus oikeasti nin paljon kuntoa et sen kannattas kanssa ottaa, kun ei oo aiemminkaan tullut sitä tautia vai iskeeköhän se sit nyt. no joo ehkä kannattas jättää nää pohdinnat pois ainakin tällee väsyneenä, kun ei ajatus taas kulje. Jos pääsis suihkuun ennen töitä nin vois saada pään toimimaan :)

Unico ja Toukka 13+4

Moi!

Odessa80 Mulle tehtiin sisäkautta se ultra ja rakon piti olla tyhjä. se lääkäri käski mun mennä pissalle, ku en ollut just ennen käynyt. Mulla se ei kestänyt montaa minuuttia se ultraus. Oisin halunnut kauemminkin kattella pikkuista. se oli erikoislääkäri joka teki sen ja sano samantien, kun oli sen ultralaitteen sisään laittanut, että täältä löytyy yksi sikiö, jonka sydän lyö! :) Sitten se otti ne mitat ja näytti meille missä on mikäkin ruuminosa. (Ihan hyvä, että näytti sillä luulin ens napanuoraa toiseksi jalaksi) :laugh: Sitten katto vielä istukan paikan ja munasarjat ja se oli siinä. Ai niin j kuunteli tietty sydänääniä, mutta ei niitäkään kovin kauaa. :attn:

Sinne verikokeeseen piti mennä sen ultran jälkeen ja samana päivänä, ku se lääkäri esitäytti ens jonkun lomakkeen joka sit jätettiin sinne labraan. Mutta siellä labrasssa meni paljon kauemmin kuin siellä lääkärin luona..

jaahas yrjön kyläily päivä sitten taas tänään huoh jokohan se kohta jättäs mut rauhaan.

mulla toi ultra tehtiin mahan päältä ja saivat riittävän näkymän varoitti kyllä jos ei näy niin sit toista kautta.

Väsy ja pitäs lähteä no josko yrjö jäis kotiin :)

horrorneuvolakäynti!
Otsikko kertoo kaiken ja anteeksi jo etukäteen omanapaisuus :ashamed:

Tilanne siis tämä: ICSI punktio 31.8, josta veritesti pp12 ja hcg 211, vuotoa rv5+ viikolla, paniikkia ja hcg:n seurantaa joss hcg yli 5600 ja miltei 19200. Paniikkiultrassa rv 6+3 kaksi säkkiä, toisessa syke. Rv 7+0 omalla lapsettomuusklinikalla kaksi säkkiä, yksi syke ja koko vastasi "laskureiden" ja hedelmöityspäivän mukaan laskettua eli oli rv 7+0. Viime viikolla rv 9+2 olin naistenpolilla kesällä rakkoendon poiston jälkeisellä kontrollikäynnillä ja mietittiin jatkoja. Siellä surkealla ultralla - lääkäri valitteli ultran huonoutta siis - tyhjä säkki ja yksi elävä asukki, jolla syke. Lääkäri - kokenut sellainen ihana mummoikäinen - ei saanut mitattua, koska sen kuolleen säkki tunkee siihen eteen ja tuo jotain "varjoja" tai vastaavaa, joka haittaa mittojoen ottoa. Sanoi, että ei haittaa, asiaahan katsotaan taas pian neuvolan ultrassa ja nt-ultrassa äitipolilla, jossa kunnon ultra raskauden seurantoja varten.

Ja nyt se ahdistavin juttu: tänään neuvolassa rv 10+1 terkkari löysi sykkeen, mutta ihmetteli, että "onko sulla kaksiosainen kohtu"? Mä olin että häh?!? Kait se ois tän hoitorumban aikan havaittu, kukaan lääkäreistä ei oo koskaan mitään sellaista puhunut. No, sitten se sanoi, että johtuisko vaan siitä tyhjästä säkistä. Ja sitten väitti, että koko ei vastaa viikkoja että muka ei olisi kasvanut tai jotain. Siis hän sai mitaksi sellaisen, että vasta rv 9+1. Mutta miten se voi olla mahdollista?!? Jos 5.10, jolloin ollut vasta 7+0 on saatu viikkoja vastaava mitta ja edellisellä viikolla syke,niin miten nyt monta viikkoa myöhemmin voi muka olla näin, että "kasvu on tauolla", ei ole edennyt tai jotain?!? Olen nyt ihan hämmentynyt :o

Ja sitten se täti rupesi puhumaan, että mitenkähän tämä nyt tästä jatkuu vai meneekö kesken!!! Menin ihan paniikkiin, että mitä ihmettä! Ei kukaan ole puhunut mulle mitään tollasta, ei kukaan lääkäri tai mitään. Ja tätä ennen siis on 3 eri erikoislääkäriä ultranneet, viimeksi siis alle viikko sitten! Nyt olen ihan kauhusta kankea. Tosin sanoi sitten, että voihan se tuo säkkikin, joka tunkee tuon elävän eteen, häiritä mittaamista. Nyt odottelen äitipolin nt-ultraa, joka onkin kuulemma mulla nyt sitten varhaisultra, kun kerran "viikkoja liian vähän" . Terkkari sanoi, että yrittää pyytää, että mut tutkisi kokenut lääkäri, joka seurannut kaksosraskauksia eikä hoitaja, kuten nyt todennäköisesti on. En kestä tätä epävarmuutta. Meni ilo koko raskaudesta, juuri kun olin hetken alkanut jo uskaltaa toivo ja ajatella kevätvauvaa. Paniikissa ryntäsin kotiin ja varasin torstaille ajan yksityiseltä lääkäriasemalta. Kuolen kohta epätoivoon!!!

Vadelmaunelma + epäselvät raskausviikot?!?

Ei siis Vadelmaunelma voi olla totta, että sua vieläkin vaan koetellaan! :kieh: Miten voi tuo neuvolatäti edes puhua noin??!!! Vaikkei sokeeta toivoa saa luoda, mutta tuollanen pohtiminen "meneekö kesken" on mun mielestä todella epäammatillista tällaisessa tilanteessa. Mua niin harmittaa sun puolesta tämä tilanne, että vieläki vaan saa pähkäillä. :hug:
Toivotaan, että torstaina kuitenkin kaikki hyvin ja saat huomata, että turhaan neuvolatäti sua säikytteli :heart:

Paljon jaksamisia! :hug:

Voi ei, VU! Sattuipa sulle sitten tosiaankin taas yhdenlainen ammattilainen neuvolatädiksi! :hug: Ole nyt kuitenkin niin rauhassa kuin pystyt vaan olemaan, koska mitään keskemenoa ei nyt ole tullut. Hyvä, että varasit sen yksityisen ultran, niin saat varmuuden. Uskon lujasti, että se tyhjä sikiöpussi siellä häiritsi mittausta. Kokeneempi lääkäri edellisellä viikolla osasikin sanoa sen heti eikä lähtenyt arvailemaan mittaa. Nyt täytyy vielä kysyä, että ultrattinko sut siis ihan normineuvolassa? Onko se aina siellä tapana vai oliko siihen joku syy?

Näemmä nt-ultrat poikkeavat toisistaan eri kaupungeissa. Helsingissä ei sykettä kuunnella siinä vaiheessa eikä istukan paikkaakaan tutkita ennen kuin rakenneultrassa. Mua yritettiin ultrata alakautta, mutta sieltä ei ollut näkymiä, joten katsottiinkin vatsan päältä. Rakenneultra otettiinkin automaattisesti sitten vatsan päältä.

Hmm; sitten vielä housuista jotka eivät mahdu päälle: Viikolla 13 ostamani äitiyshousut eivät enää ole käyttökelpoiset. :o Onneksi sain lainaan löysempiä...

piip 23+0

Siis tämä ultra on tämän kaupungin AINUT ja se VIRALLINEN ultra, jonka odottajat saavat. Sen sijaan me "vanhat" eli 30v täyttäneet "riskihenkilöt", kuten tämä samainen neuvolatäti mulle selitti, pääsemme tuonne äitipolille nt-ultraan ja rakenneultraan. Sääliksi käy niitä, jotka ovat tällaisten ultrausten varassa - että olisipa siinä kiva jatkaa itku kurkussa odottamista. Onneksi itsellä on myös varaa juosta yksityisellä ihmettelemässä tilannetta. Mutta kurja olo jäi tuosta. Niin ja neuvolan terkkari ei yhtään huomioinut sitä, kun sanoin, että viime viikolla ultran tehnyt lääkäri siellä naistentautien polilla sanoi, että "kohtu vastaa raskausviikkoa 10" ja silloin olis siis rv. 9+2...Tämä täti myös siirsi sitten lasketun ajankin jo toukokuun loppuun. Kiva sitten, jos lapsi ei synnykään, niin saan varmaan odotella käynnistystäkin viikolle 50 ja sitten ihmetellään, "kuin sieltä nyt noin iso lapsi tuli ja harmi kun repesit kahtia"...Jos ihan rehellisiä ollaan, niin olisin melkein valmis vaihtamaan tämän neuvolan yksityislääkärin tarkistuksiin vaikka viikon välein.

Ei voi olla totta mitä puhetta VU:n neuvolaterkkarilta!!! Meidän neuvolassa terkkarit ei ollenkaan katso ultralla, vaan lääkäri tekee sen. Ja vaikka nyt olisi ammatiltaan mikä, niin mitä ihmeen apua voi olla tuollaisista viikkojen vastaavuus pohdinnoista tilanteessa jossa mittausta ei saada varmuudella kunnolla tehtyä :o ? Typerää käytöstä! Onneksi syke näkyy ja torstaihin ei ole ihan mahdottoman pitkä aika :heart: . Todella harmillista silti!!!

:heart: :lla Ada 33+3

Huomenta naiset ihanaiset! :wave:

Unico sehän ois hyvä, jos voisit ottaa pinon huolehdittavaksesi marraskuussa. Vaikka la menee tuohon joulukuun ekaan päivään. :D

piip siellähän kuulostaa kasvavan masu vauhdilla ;)

VU mietin, että onko siellä toista neuvolatätiä? Neuvolatätin saa vaihtaa. Itse sitä harkitsin, kun viikoilla 17 alkoi supistelemaan ja oma tätönen ei antanu neuvolalääkärille aikaa. Oli sitä mieltä, että supistelut noilla viikoilla niin harvinaisia, että tuskin ne niitä mullakaan. Uskoi sitten viikkojen soitteluiden ja taistelun jälkeen.
Uskon, että siellä sun masussa kaikki hyvin. Eiköhän se lääkäri naistentautien polilla osannut hommansa vähän paremmin ja koko vastaa viikkoja.

nt-ultrasta: Täällä vaasassakaan ei tarkistettu istukan ym sijaintia, vaan se tehtiin vasta rakenneultrassa. Verikokeissa kävin reilua viikkoa ennen tuota ultraa ja vastauksen seulonnasta sai sen ultran yhteydessä.

(.) Täällä taas huono yö takana. Alitajunnassa varmasti vaivaa vielä hankkimatta olevat jutut. Illalla sanoin miehelle, että rintapumppu ja tuttipulloja pitäis hakea. Tietysti sitten näin unta, että Vili syntyi ja kotiin tullessa ei maitoa tullukkaan ja isäntä jouduttiin lähettämään tuttipullo-ostoksille :D

Meillehän tuleekin pinoon muutaman viikon päästä useampi vauva sitten, kun minä, Ada, La Mer ja JoJo ollaan kaikki niin lähekkäin noiden la:n kanssa. Saa nähdä mikä on vauvaantumisjärjestys. :)

Mukavaa syyspäivää naiset! :wave:

Delfis ja Vili
35+1 :heart:

Huomenta täältäkin! Täällä on huomenna sikainfluenssarokotus, mulla on sillon viikkoja 11+4 mut pakkohan se on tohtia käydä.. On se onneks noin lähellä 12 viikkoa. Naapurikaupungis oli jo eka sairastunut ja jos pari viikkoa menee ennen ku rokote alkaa vaikuttaan, niin ei tohtis lykätäkään rokottamista..

Yhteistyössä