Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vielä Unico ja Rosehip! :flower: :heart:

Sipsunen isot onnittelut plussasta ja tervetuloa odotuspuolelle. Hyvä kun saadaan lisää odottajia tänne :D

Tulen sitten huomenna kertomaan lisää sen sairaalakäynnin jälkeen :wave:

:flower: Tervetuloa ja onnea plussasta!!! Täällä on ihan paras porukka.

Voi veljet mikä itkun tulva -
mä kävin viimein lukemassa Piipin linkittämän blogin - maailman mustavalkoinen :'( . Elämä on kyllä niin... moninaista. Tuntuu niin ansaitsemattomasti onnekkaalta tuo napakka kantapää kyljessä ja koko venyttelijä :heart: . Kelan äitiyslomapäätöskin tuli tänään. Oooo, haluaisin jo ottaa tämän lapsen syliin!

Tsemppiä huomiseen Delfikselle!

Jee! Porukka lisääntyy! ...Tämähän sopikin tähän ainakin kahdella eri tavalla. :D :flower: Onnea Sipsunen ja onnea vielä huomiselle Delfiksellekin. Toivotaan, ettei Delfarin tarvitse enää tullakaan pallomahana kotiin sairaalasta.

Joo, sanopa muuta Ada. Me luettiin sitä blogia yhdessä ja molemmille tuli itkukohtaus. Minulle sellainen oikein vuolas ja miehelle sellainen enemmän hänen tyylisensä, hyvin hillitty. Niin kuin sanoit, onneaan arvostaa vielä enemmän. Hyvä juttu, että sait lopulta sen äippälomapäätöksen!

Mies on viime päivinä saanut ihan uudenlaisen kontaktin vauvaan. Eilen he työnsivät vatsanahkaani lyttyyn molemmin puolin kilpaa niin, että oikein jo sattui ja oli pakko pyytää lopettamaan. Enää ei potkuttelija ole moksiskaan, kun vatsaa kokeilee. :heart: Tuntuu, että vauva on myös enemmän pinnassa. Kädellä voi jo päältä päin arvioida sen asentoa.

Tervetuloa Sipsunen! kävin eilen neuvolassa väsymyksen takia. Täällä ne ei saa antaa saikkua et lääkäriin pitäis mennä. Hemoglobiini oli 121, niin sain rautatabletit. Mulla ku normaalisti ennen raskausaikaa on pyöriny tuossa 140 paikkeilla, niin epäili et tuokin voi väsyttää. Katso myös ultralla, siellä se vauva istui käsi poskella :heart: Odessa80 16+5

Sipsunen tervetuloa ja onnea plussasta! Ihanaa että tulee uusia joukkoon! :flower:

Odessa jos ei rautatableteilla helpotu väsymys niin hae lääkärin kautta sairaslomaa. Eikö siellä pysty terkkari kirjoittamaan sitä kolmea päivää sairaslomaa?

Delfikselle tsempit!

Ihanaa, että on perjantai! Tänään aion karata vähän aiemmin töistä ja lähden porukoille viikonlopuksi. Odotan vaan sellaista rentoa viikonloppua kun voi vaan olla. :) Mies tulee sitten vasta ma-ti välisenä yönä hirvestämästä ja sitten en hetkeen päästäkään sitä mihinkään. Aion pistää sen liekaan. :D

Mun pitäis varmaan aktivoitua vähän tuon joulun suhteen. Ainakin joulukortteja pitäisi vissiin hankkia piakkoin. Joululahjojen suhteen nyt ei ole paniikkia kun ei niitä kamalasti tarvitse ostaa.

Mutta nyt vähän töiden pariin. Tänään mennäänkin koko työporukka syömään Pizza Buffaan, näin perjantain ja veronpalautusten kunniaksi, tosin mun veronpalautukset tais olla 10 euroa, mutta saahan sillä jo Buffa-lounaan. :D

- Hapsiainen ja Herne 23+2

Nolosti omaan napaan heti... :ashamed:
Täällä kotiuduttiin äippäpolilta. Vilin painoarvio tälle päivälle 4,1kg. Tämänkertainen lääkäri olikin se, jota olin hiljaa mielessäni toivonu. Vanhempi mies, joka on tunnettu loistava synnytysläääri. Tutki vielä lantion ja oli sitä mieltä, että vili mahtuu hyvin tulemaan. Oli suuri helpotus.
Teki sen sisätutkimuksen ja paikat on valmiina, eli kohdunkaula on lähes poissa. Kalvot irrotti. (mulle aivan uus juttu... ikinä kuullukkaa) Siis ei puhkassu vaan irrotti.
Tais toimia. Nyt oon kipeempänä ku koskaan. Itku kyllä meinas siinä tutkimuksessaki tulla.

Delfis ja Vili
40+3

sipsunen, Tervetuloa ja onnea! Jos ei ala näkymään tossa etusivun listassa nini huomauttele mulle, mä yritän

Ada onnea kelan päätöksestä, ehti sentään ennen kun vauva ;)

piip, söpöä toi kisailu ja hurjaa et sen vauvan voi tuntea niin vaan masun päältä :)

Odessa, söpöä käsi poskella :), kumma kun eivät antaneet muutamaa päivää huilimiseen (mikäköhän siellä sit on ettei hoitaja sa kirjoittaa). Ja Toivottavasti rauta auttaa. Noilla neuvolatädeillä on välillä hieman erilaisia mielipiteitä millon sitä pitää syödä :)

hapsiainen, nauti viikonlopusta! Ja kyllä se joulu tulee vähemmälläkin (näin yritän uskotella itselleni)

delfis, jaahas, toivottavasti on lähtö lähellä :D peukuttaa sinne! Onneksi vili mahtuu hyvin tulemaan! Jaksuja kipuilun kanssa ja toivottavasti se olsii tuloksellista :)

tänne eipä muuta kun hilltön väsymys, hiukan hirvittää miten taas jaksaa normaalit päivä töissä ja ennen kaikkea hereillä noin kauan :D kun pitää pysyä.

Unico ja Toukka 19+0 :)

Unico: Kiitos! Näkyy kyllä, yksi uu vain nimimerkkiin eksynyt liikaa.

Nyt on varattu aika varhaisultraan, juuri ennen joulua. Jännittää jo nyt kamalasti, mitä jos asiat eivät olekaan hyvin tms. :ashamed: Ensimmäinen neuvola onkin sitten heti joulun jälkeen ja sikapiikin aion hakea ensi viikolla.

Tuntuu, että asiat ovat lähteneet yhtäkkiä rullaamaan hirveää vauhtia, kun vielä viikko sitten itkin siinä uskossa, että täti hyökkää taas kerran :heart:

Hui, Delfis, no nyt ei varmasti mene enää kauaa. Sisua niiden suppareiden kanssa ja tervetuloa vaan sitten Vilille! :flower: Kiva että sua hoiti hyvä lääkäri. En ole minäkään koskaan kuullut kalvojen irrottamisesta...

Odessa, rauta voi hyvin auttaa. Mulla on kaksi tuttua, joilla on normaalisti megakorkea hemoglobiini ja jotka joutuvat sen vuoksi luovuttamaankin verta säännöllisesti. Molemmilla laski raskauden aikana arvot johonkin 130:n tietämille ja olivat NIIIIN väsyneitä. On siis yksilöllistä, mikä on liian alhainen arvo. Ja jotkut terkat suosittelevat joka tapauksessa rautaa 20. viikolta eteenpäin riippumatta siitä, onko hemppa vielä laskenut kovin alas. Toiset vaan sanovat, ettei nyt vielä tarvitse, vaikka arvot menisivät alle 120:n. Minusta on ehkä parempi aloittaa tankkaus jo varmuuden vuoksi, koska kerran laskenut hemppa voi olla vähän vaikea saada takaisin ylös.

Unico, jos et jaksa, menehän hakemaan taas lepopäiviä! Ei ole pakko kärsiä, eihän siinä työnteostakaan mitään tule.

Sipsunen, koita nauttia vaan, vaikka huolettaisi. Kohta tulee varmuus. Joulu on ihan pian!

:xmas: Mulla on melkein kaikki lahjat jo hankittuina! Miehelle yritän vielä keksiä jotain, mistä se oikein kovasti tykkäisi.

:heart: piip 28+3

Heipähei tänne ja hauskaa viikonloppua!

Oltiin aamulla ultrassa ja siellä kelluskeli sellainen sentin kokoinen tyyppi. Ja sydän sykki kovasti. Kaikki oli oikealla paikallaan, la vain siirtyi 23.7. eli tänään poksahti, kun Pulla on ollut uunissa 7+0!

Kaksi kuvaakin saatiin mukaan, ja todistus neuvolaan vietäväksi. Sinne siis menossa tasan viikon päästä. Nyt ei jaksaisi odottaa sinne asti...

Mäkin valitin ennen pahoinvointia, olin keskiviikkoiltana vyöhyketerapiassa, ensimmäistä kertaa elämässäni. Oli ihan miellyttävää, ja eilen ja tänään ei ole yhtään ollut huono olo! Eli tehosi juuri siihen mihin toivoinkin! Kannattaa kokeilla. Meen uudestaan jouluviikolla.

mekkala ja pulla

piip, ei täällä saa viikonloppuna saikkua mistään joten pitänee yrittää lusmuilla työt läpi... ja toivoa parasta ettei oo kovin kiiruita päiviä.

mekkala, oi kun hyviä kuulumisia! kerro lisää jos jaksat tosta vyöhyketerapiasta

Väsyttää no tulipa sitten lusmuiltua osa työpäivästä :( mut ei jassanut jos nyt sit nukkumaan ja kattoon kuis käy.

Unico ja Toukka 19+0

sipsunen, sielä on sitten joululahja tulossa :)

Täällä kauhistuttaa, yököttävä olo taas vaihteeksi, jos ei enää tulis ylös toistamiseen tänään. Huoh. ehkä tää joskus loppuu. No täytynee yrittää hilppasta sinne työmaalle ja toivoa parasta.

Unico ja Toukka 19+1

Meillä ei tosiaan työterveyshoitaja eikä neuvotatädit saa antaa sairaslomaa kuin kulkutautien ollessa kyseessä :(
Mutta katsotaan nyt, sinnitellään ensi viikko sinne perjantain lääkärineuvolaan, jos vielä on väsy olo, niin pitää siellä sitten valitella :saint:

Unicolla oli kans lonkkakipua? Mulla on vasen lonkka kipeä aina kun istuu hetken. Kivaa, kun on toimistotyössä... Mulla on ennenkin ristiluu vängännyt väärään asentoon joka aiheuttanut lonkkakipua - vaan nytpä sitä ei varmaan voikaan laittaa paikalleen :| Joten ei auta kuin kituutella ens kesään ja odotella ja toivoa.. Neuvolatäti sanoi, että jos on herkästi ollut tuollaista vaivaa, niin raskaana ollessa ne varmasti vaivaa :xmas:
Yritän nyt saada vähän siivoiltua ja laitettua niitä joulujuttuja, onneks isäntä vei auton, niin ei pääse mihinkään täältä :laugh: Omasta autosta on akku totaalisen loppu, vaan nyt ei pääse sitäkään hakemaan kaupungista :whistle:

Mukavaa viikonloppua koko porukalle!!

Odessa80 16+6

Sipsunen onnittelut plussasta ja tervetuloa mammapuolelle :flower:

Mekkalelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista

Unico voi kun tuo paha olo alkais jo helpottamaan :|

Täällä suunnassa tuli tilattua se matkaratas-kaukalo setti. Sitten on tuokin hankittu. Veronpalautusrahat meni ennen kuin ehtivät tullakkaan.

päpsy ja papu poksuvat 22+0

Tervetuloa munkin puolesta sipsunen!

Mekkalalle onnea iloisista ultrauutisista ja kuvista. Meillä varmistettiin raskaus viikoilla 7+3 lapsettomuuspolilla ja se tunne, mikä seurasi lääkärin sanoja "täällä näyttää kaikki oikein hyvältä, tuo tuossa on sydän joka sykkii", on vieläkin tuoreessa muistissa, niin mieletön se oli. :heart:

Nyt delfis toivottavasti jo pian saa Vilin syliin. Mahtaa tuntua pitkiltä nuo viimeiset päivät varsinkin jos menee yli.

Minä mahdun edelleen vanhoihin vaatteisiini, tiukkoihin farkkuihinkin. Ovat kylläkin aika matalat lantiolta, ylemmäs tulevat varmaan tuntuis jo epämukavilta. Olin eilen pikkujouluissa ja musta ei kyllä edelleenkään mitenkään huomaa raskautta. Ehkä vähän olisin toivonut jo, mutta eiköhän sitä mahaa saa sitten myöhemmin ihan tarpeeksi voivotella, että ehkä kannattaa nauttia tästä vielä. Minä itse ja mies kyllä ollaan jo huomattu mahassa tapahtuneen muutosta, mutta vaatteet päällä ei tosiaan näy vaikka käytänkin vain vartalonmyötäisiä vaatteita.

En tiedä oonko vanhaksi tullut vai johtuuko raskaudesta, mutta olo on kuin krapulassa. Tuli eilen valvottua klo 2 asti pikkujoulujen takia. Muuten ei oo yhtään väsymystä ilmassa ja olo on muutenkin hyvä.

Ihanaa kun pian on joulu! :xmas: Sitä ennen lähdetään vielä pienelle matkalle, siihenkin on aikaa enää reilu viikko. Hirveän nopeasti aika menee! :o Mukavaa viikonloppua kaikille!

kevätesikko 16+5

Odessa, juu lonkat jumii (tai ajoitain joka paikka mut mut) Auttaa tosiaan kun liikkuu (mula sellanen työ et kauaa ei oo paikallaan) tai istuu riipppuu kummassa asennossa tullu kipeäksi. Mulla ne tykkää avannosta sen jälkeen on aina paripäivää kivutonta, mut jos ei oo käynyt niinehkä se ei oo paras tapa aloittaa raskaana ;) Vähän kurjaa toi kun ei saa terkat antaa sairaslomaa, sen takia nyt lääkäriä kuormittaa kun tarvis hetken huilin.

Päpsy ;) kerro sitten millaset tuli :D Tää ei uskalla vielä tilailla kun tarvis toi ukko saada hiukan enemmän kiinnostumaan asiasta :)

kevätesikko,
mä en enää siedä valvovimista tai onhuono olo just mut mulla se tulee jo valvottaessa. Jaksuja :) Sulla on sitten hyvät vaatteet kun niihin mahtuu.

Tää koki järkytyksen kun yritti laittaa viimevuotisia talvikamppeita niskaan no oikei mahtuivat housut nyt kiristi (kun oli paksu paita alla) mut muistelin ostaneeni kunnon väljät, mut tais olla et kerrankinlöysin sopivat kamppeet ja kun kesälä paino muutenkin vähän nous nii nyt ne olis just eikä melkein niin tää sitten kasvattaa mahaa mikä ei jossain välissä mahdu, no onneksi on hamsteri niin on edelliset toppikset jemmassa ja ne on kyllä sit isommat ihan varmana on :)
Eilen oli onneksi rauhallista, samaa toivon tälle päivää. Ja selvis kunnialla töistään vaikkakin oli muka niin vaikeaa mut ;) matka oli inhottava kun tuli kunnolla huono olo bussissa. No tää aamu on lähtenyt paremmin käyntiin ei ainakaan vielä yökötä tai muuta :D

Hauskaa Itsenäisyyspäivää!

Unico ja Toukka 19+2

Hei taas ja hyvää itsenäisyyspäivää!

Unico muistaakseni kyseli vyöhyketerapiasta. Lainasin kaverilta vanhoja vauva-lehtiä ja yhdessä jutussa raskaanaolevat testasivat vyöhyketerapiaa ja lymfaterapiaa (auttaa etenkin turvotukseen). Niinpä uskaltauduin sitten minäkin ja jouluviikolla olen menossa uudelleen!

Tässä lainaukset löytämäni terapeutin sivuilta (satujarvenpaa.net):

"Refleksologia eli koko kehon vyöhyketerapia perustuu tuhansia vuosia vanhaan hoitomuotoon, jota on käytetty eri puolilla maapalloa. Se on käsin suoritettavaa hoitoa, jossa sormin ja vyöhykepuikoin stimuloidaan kehossa olevia heijasteita esim. jalkateristä, sääristä, korvista ja käsistä. Viitteitä vyöhyketerapian käytöstä on löydetty mm. Egyptistä, Intiasta, Pohjois- ja Etelä-Amerikasta sekä Kiinasta."

"Refleksologia (vyöhyketerapia) kehittyy jatkuvasti hoidoista saatujen havaintojen ja kokemusten myötä. Sen avulla on mahdollista ennaltaehkäistä ja hoitaa erilaisia häiriö- ja sairaustiloja. Hoito elvyttää kehon omia parantavia voimavaroja ja tasapainottaa häiriintyneitä elintoimintoja."

Ja erityisesti raskaana oleville:

"Raskaus

Raskauden aikana voi turvallisesti hoitaa monia vaivoja. Raskausajanhoito tapahtuu kerran kuukaudessa, tarvittaessa voi hoitaa useamminkin.
Ravinto- ja lisäravinneohjeet kuuluvat osana hoito-ohjelmaan.
Mm. seuraaviin oireisiin voit hakea helpotusta vyöhyketerapiasta:

Pahoinvointi
Unettomuus
Turvotus
Kipu- ja särkytilat
Tuki- ja liikuntaelinongelmat
Sikiön kääntö (rv. 35-36)
Helpotusta synnytyskipuihin
Maidon tuotannon lisääminen"

Tätä suositellaan koliikkiinkiin, muistaakseni monet kätilötkin tekevät refleksologiaa. Ennen omaa aikaani, siellä olikin pieni vauva hoidossa.

Huomenta naiset!!! Menikös kaikilla viikonloppu hyvin? :)

Täällä ollaan edelleen pallomahana. Perjantainen lääkärin tutkimus aiheutti veristä vuotoa ja supistuksia, jotka jatkui koko viikonlopun ja tänään saanu niihin myös herätä. Muuten ei mitään... :/ Tänään soitto neuvolaan ja loppuviikolle lähetys käynnistykseen. Toivottavasti nyt itsekseen lähtisi...
On tää touhu nyt sellasta juupas/eipäs hommaa...
:kieh:

Muille oikein mukavaa alkanutta viikkoa!
Delfis ja Vili Vitkastelija
40+6

Delfis No ei ole totta, sä oot edelleenkin yhtenä kappaleena. Niin ajattelin että kyllä nyt olis lähtö tullut. No toivotaan vielä että tulee ilman käynnistystä! Mutta ei enää mene kauaa, kyllä se Vili sieltä tavalla tai toisella on pian kainalossa. :heart:

Täällä oli viikonloppu oikein rento. Pe-la välisen yön olin vanhemmillani, tarkoitus oli olla koko viikonloppu, mutta tulin lauantaina jo kotiin kun porukoilla herätään ennen kukonlaulua joten en saanut nukutuksi juuri yhtään. :laugh: Eilinen olikin sitten varsin touhukas päivä kotona, kävin lenkkeilemässä ja leivoin sekä otin myös rennosti. :) Oikein nauttien yksinolosta. Tänään mies sitten kotiutuu hirvestysreissultaan ja nyt en hetkeen sitä mihinkään laske. ;)

Mutta vaikka tuli levättyäkin viikonloppuna niin silti on melko naatti olo näin maanantai aamusta. Olis voinut olla vielä toinen viikonloppu perään... No pari viikkoa ja sitten on jouluvapaita. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 23+5

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

delfis: Pidän peukkuja, että pikkuinen päättää tulla ulkomaailmaan vapaaehtoisesti.

Itsellä on vielä piiitkä matka edessä. Viikonloppuna tuli muutaman kerran kummallinen kipukohtaus nivusten alueelle, joka tuntui oikeastaan kivun, paineen tunteen, epämiellyttävän olon ja kihelmöinnin välimuodolta. Onneksi ei kestänyt kuin muutamasta minuutista kymmeneen minuuttiin kerrallaan. Kasvukipuja kenties? Rinnat tuntuvat todella aristavilta ja oikein särkivät yöllisellä vessareissulla. Että kaikenmoista pikkuvaivaa, joista nautin kaikesta huolimatta hyvin paljon :laugh:

Sipsunen rv 5+0 :heart:

Pitää tännekkin hehkutella, että huomasin just Kelan sivuilta että mun hakemus on kirjattu sinne saapuneeksi ja mm. päätös äitiyspakkauksesta on tehty perjantaina.
Parin viikon sisällä pitäis pakkauksen tulla. Saa nähdä pääsenkö jo ennen joulua hypistelemään pienen pieniä vaatteita. :heart:

Hurjaa, sitten voi taas tuntua todellisemmalle koko touhu. :heart:

Ei jumpe, olin ihan varma, että Delfis on jo saanut Vilin syliin. Kaikkea hyvää nyt näihin ihan varmasti loppupäiviin :heart: !

Toivotan samalla Teille kaikille ihania odotuspäiviä :heart: ja suurkiitos yhteisestä ajasta ja matkasta, joka toki vielä jatkuu. Me menemme huomenna hakemaan oman rakkaan vauvan perheeseemme, syleihimme ja sydämiimme :heart: . Olo on sanoin kuvailemattoman onnellinen ja myös jännittynyt. Haikaran pesästä soitti juuri meidän kätilö ja toivotti meidät tervetulleeksi. Hän kyseli samalla onko meillä kysyttävää ja millaisilla fiiliksillä ollaan. Hän on meidän kanssa koko huomisen ajan. Tuli ihan mielettömän hyvä olo, kun kätilö sanoi, että huomenna on ihana päivä - teidän vauva syntyy.

:wave: Voikaa hyvin ja paksusti,

:heart: :lla Ada 39+2

Ada: :heart: :heart: :heart: :heart: Kätilö oli niin oikeassa; huomenna on ihana päivä, teidän vauva syntyy. Paljon onnea ja kaikkea hyvää, nauttikaa pienokaisen maailmaantulohetkestä ja kaikesta sen jälkeen. Paljon maitoa sulle :) ja lämpöä ja läheisyyttä. Ihana joulukuu!

Liikuttunut Rosehip ja mussu 12 viikkoa

Yhteistyössä