Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ada, kiitti mielipiteestä. Todennäköisesti tullaankin tekemään noin että molemmilta pyydetään vain veljet. Koska kummankaan se toinen puolisko ei ole sillä tavoin meille läheinen. Miehen veljellä nyt sinällään eri tilanne kun eivät ole vielä seurustelleet edes kovin kauaa.
Mäkään en halua mitään kummilaumaa. Ajattelin vaan sitä että "pitäiskö" lapsella olla naispuoleinenkin kummi vai "kelpaisko" sille kaksi tuollaista miestä. :D Mun siskoa ei voida pyytää koska hän ei kuulu kirkkoon. Tietysti häntä voisi pyytää kolmanneksi kummiksi vaikkei sitä virallisuutta siihen saisikaan.

Kamala kun mä mietin aikaisin kummiasioita. :D

Olen miettinyt myös itse tuota tilaisuutta jo kauhulla, koska miehellä on kolme sellaista tätiä jotka varmasti kutsuvat itse itsensä ristiäisiin, vaikka minä haluaisin pitää pienet juhlat. Sellaiset joissa on isovanhemmat ja kummit. Tietysti tilaisuuteen kutsutaan myös nämä veljien vaimokkeet, miehen vaimoke ei saa sinnekään kyllä kutsua. :laugh:

Äsken meinasin tirauttaa kyyneleet kun huomasin mol:in sivuilla mun työpaikan avoimissa työpaikoissa. Vähän herkkis olo. :D

delfis, kyllä siellä ollaan sitkeällä päällä jäämässä sinne pikkuseen yksiöön.

Hapsiainen, ja taas se on täysillä viikoilla :D onnea. Eikös ne kummit saa valita just niistä läheisistä ihmisistä, ettei kenenkään tarvitse vetää herneitä nenään jos ei puolisoa valita. Tosin se varmaan kannattaa sanoa selvästi et kutsu koskee vaan sitä miespuolista ei tuu väärinkäsityksiä.

Ada ja miehes ei jätä sitä konetta sulle ;) kun oot sattunut sillä alkaa tekemään palstailua :)

Tänne ei todennäköisesti kummeja tuu kun ei kasteta joten on yksi murehtiminen vähemmän. Mut ristiäis juttuja lukee mielellään ja muutenkin juhlista ;) Mut en ite tykkää hirveästi olla siinä suuna päänä. (no noi häät on sit vissiin aika ainutkertaiset kun meillä ei muuten isosti varmaankaan tulla juhlimaan)

Pitäs kanssa laittaa se vauva vakuutus kohta pyyntiin. pitääköhän siinä olla käytynä ensin rakenne ultra?

Mitäs muuta taas tuli nukuttua reilusti ja on hyvä olo :) mut hereillä olo aika on hiukan vähäinen, mut kai sekin korjaantuun.

Unico ja Toukka 18+5

Unico älä muuta viserrä! Ei taida Vili ymmärtää miten paljon mukavempaa ois täällä mamman sylissä, kun ois sitä tilaaki :D

hapsiaiselle myös täältä onnittelut täysistä viikoista :D :flower:

Mä en voi enää keskittyä mihkään, ku odotan vaan soittoa äippäpolilta tai lisää supistuksia. On tässä viikkotolkulla kärvistelty. Kiitos Ada jään odottelemaan, koska ne supistukset saapuu tänne :D

Meillä vielä pähkäillään tuota, että kastetaanko vai ei. Mulla itsellä ei ole suurta merkitystä, kun ei aikoinaan ole muakaan kastettu, aikuisiällä kävin rippikoulun oman kummilapsen takia. Mies ei kuulu kirkkoon, eikä ole kasteen kannalla, mutta päätös kuulemma minun. En vaan oo saanu päätettyä mitä tehdään tuon suhteen. Sen oon päättäny, että vaikka ei kastettais pyydettäis muutama kaveri ns. haltiakummeiksi.

Mä oikeesti jouduin tarkastamaan tänään nuo viikot, että voiko ne muka oikeesti mennä noin. :D Kyllä mä vielä olen laskuissa mukana. Mä ajattelin jo että poksunkohan mä kaks kertaa viikossa täysiä viikkoja. :laugh:

delfis, Voimia sinne, toivottavasti vili nyt ymmärtää lähteä. Tai jos se haluaa maailmaan sunnuntaina itsenäisyyspäivänä? Mitä te sitten odotatte haltiakumeilta? tai mitä suunnitelmissa?

hapsiainen,
viikot menee lujaa kyytiä :)

Täällä särkee lonkkia, ja odotellaan oikein kovasti et kello tulis tarpeeksi ja pääsis avantoon taas vaihteeksi. Päivällä paistoi aurinko, mut näköjään se on loettanut olis ollu ihana lisä uimiseen kun aurinko paistaa :)

AARRRGGGH! Saako tytöt nyt vuodattaa v**utusta!!????
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Soitin äippäpolille kysyäkseni siitä neuvolan lähetteestä. Vieläkään ei ole se lähete sinne saapunu!!! Nyt hajoaa pää! Jos alunperin tarkoitus oli, että yli ei sais mennä ja sitä ennen uusi painoarvio, niin mitä tää nyt on??!
Sori naiset vuodatus :ashamed: Iski epätoivo, raivo ja itku :'(
Unico me ei hirveesti olla tuota asiaa edes mietitty... (eikö ois jo aika? :D )Nuo on ollu tässä vasta ideointivaiheessa, mut kai muuten niinku kummit yleensä, ilman sitä uskonnollista juttua...

Anna tulla vaan Delfis kaiken raivon pihalle |O . Nyt pistät tuulemaan, oletko kokeillut niitä ässiä? Onkohan se sauna, seksi ja ööö siivous ehkä... Ja sitten Soitat Sinne neuvolaan ja Sihiset ja Sähiset raivokkaasti jotta Saisit sen Samperin lähetteen nyt heti :attn: . Hyvä täältä antaa neuvoja :ashamed: . Ehkä siellä on jo kaikki konstit käytössä. Voimia nyt kuitenkin! Alkaako sua jännittämään Vilin koko?

delfis, eihän tässä vielä ole mitään kiirettä ;) vilikin vielä mahassa :whistle: auts johan siellä ne lähetteet kestää. Eikös ne mee yleensä napin painalluksella näin sähkösenä aikana. Joten neuvolasta utelemaan mitä sille on käynyt. Sanoiko ne muuten siellä äippä polilla vai neuvolassa ettei sais mennä yli lasketun ilman paino arviota?

Ada juu se koko jännittää... Kun sillon 37+1 oli arvio sen lähes 3,5kg ja arvioitu paina La:na n.4kg. Lääkäri oli sitä mieltä, että hirveän paljon isommaksi ei sais kasvaa, kun mun lantio on niin kapea ja vaikka istukka onki noussu kohdunsuulta, eikä este alatiesynnytykselle, niin on se silti edessä ja tekee ahtaammaksi. Pelottaa eniten se, että normisynnytyken käynnistyessä huomataanki ettei vili mahdukkaan normireittiä ja sen takia joutuiski hätäsektioon. Äh! Tiedän ettei näitä sais miettiä, mutta.. :ashamed:

Unico synnytyslääkäri ja neuvolalääkäri halusi sen uuden painoarvion la:n tienoille, just siks että näkis onko vilistä tullu valtava :whistle: Sen perusteella ois sitten tehty päätös, että päästetäänkö yli ja annetaan luonnon hoitaa synnytys vai pitääkö käynnistää.

Saakohan näistä sepostuksista edes mitään selvää :D

Minäkin tuun tänne uuteen pinoon mekkaloimaan... Tänään poksui seitsemäs viikko käyntiin ja ylihuomenna olis aika varhaisultraan. Siis jännittää! Pelottaa, et jos jotain olis vialla.

Tällä viikolla pahoivointi on löytänyt mut ja pakkanen on täyttynyt mansikoista, mehujäistä ja jääpaloista. Meillä on sitten mandariinitkin nykyisin jääkaapissa.

Kummiasioita ollaan ihme kyllä miehen kanssa pohdittua jo nyt näinkin aikaisin. Mä haluaisin, että olis kaksi pariskuntaa ja sitten yksi mun opiskelukaveri kummeina, joista mä saisin valita toisen ja mies toisen pariskunnan. Miehen mielestä taas viisi olis liian monta, ei kyllä mun mielestä. Eipä ainakaan kävis niin, että se yksi kummitus jättäisi muutaman vuoden kuluttua muistamatta toista ollenkaan. No, aikaa on vielä vaikka kuinka keskustella asiasta...

delfis :hug: jaksamista oloon! toivottavasti pääset pikimmiten sinne painoarvioon.

piip, kyl maar jo vähän jännitys tiivistyy kun hyppään delfiksen ja adan jälkeen listan ykköseks... toisaalta alkaa olla malttamaton olo. kotona on onneks vielä vähän laiteltavaa, ja olis se joulukin ihan mukavaa viettää ennen vauvan tuloa. katellaan... sähän tuut sit aika pian mun perässä! aika menee kyllä siivillä.

mitä muuten nannalle kuuluu? :wave:

mekkala tsemppiä varhaisultraan! on ihana hetki nähdä pienen syke. :heart:

kummeista: me pyydettiin pari viikkoa sitten mun parasta ystävää ja miehen (parasta?) ystävää puolisoineen. tämän puolison kanssa olen ystävystynyt hyvin tässä vuosien varrella, ja siksi halusin heidät molemmat. muuten olen samaa mieltä että kummius ei automaattisesti koske puolisoa, jos hän ei ole läheinen. meidän vauvaa ei kasteta, meitä kumpaakaan ei ole lapsena kastettu, itse olen aikuisena liittynyt kirkkoon. eli nämä ovat sitten sellaisia maallisia kummeja, eipä kukaan heistä taida kirkkoon kuuluakaan. kummijuttu tuntuu olevan tärkeä vain mulle, mies sanoi että tarviiko sillä lapsella nyt kummeja olla... saatiin siitä pieni riitakin aikaiseksi. itse olen vain kokenut omat kummini elämän varrella tärkeiksi aikuisiksi, niin siksi haluan sitä perinnettä jatkaa omalle lapsellenikin. miehen kummit ovat kadonneet vuosien varrella, joten ehkä hänen nuiva asenteensa johtuu siitä. jonkinnäköiset nimiäiset varmaan pidetään, emme kyllä kumpikaan ole oikein isojen juhlien ystäviä joten saa nähdä millaiset kekkerit niistä sitten tulee.

olin tänään haikaranpesässä synnytyssuunnittelussa, nyt on sitten viimesen päälle suunniteltu asioiden kulku.. :laugh: i wish. avoimin mielinhän sinne täytyy mennä. kysyin kuinka usein käy niin että pariskunta ei saa perhehuonetta vaikka haluaisi, niin vastaus oli että noin 20% tapauksissa. toivotaan nyt kovasti että sellanen saatais, että tää pikkusintti osais ajoittaa tulemisensa niin että siellä on tilaa.

salome rv 35+3

mekkala, oi, onnea ultraan :)ymmärrän pelkosi.

salome,
nyt siis ei tarvitse kun noudattaan suunnitelmaa synnytyksestä vai? Toivottavasti suunnittelit synnytyksen siihen kohtaan että perhehuone löytyy (ja juu senhän voikin päättää millon se tulee ;))

delfis,
selkeäähän tuo on. Kummako siellä sairaalassa ei sitten sanottu mitään jos sielläkin ollut lääkäri jo sitä mieltä. saitko neuvolaan yhteyden ja kysyttyä?

tää kävi sitten uudessa paikassa uimassa. Mut ei oikein kuuma suna oo kyllä mun heiniä, mielummin vähän vähemmän kuumaantai sillee et pääsee alemmas.

Täällä kun kummiasioista päästy, niin nyt mietitään vakuutusasioita. Ja, että otetaanko semmoinen ja saadaanko ylipäätään semmoinen. Lähivakuutuksesta ja Tapiolasta pyydetty tarjous. Huomenna vielä Pohjolaan, siellä on muutkin vakuutukset. Vähän kyllä mietityttää, että mahdetaanko koko homma evätä meiltä. Hakemukseen, kun kerran pitää laittaa äidin sairaudet ja mulla tuo astma on kiusana ja samoin jatkuva astma-lääkitys... Voi pahkena.

:flower: Onnea Mekkalalle huomiseen varhaisultraan!

Tulin taas kyttäämään Delfistä... Juu, Vili on tosiaan aika mötikkä =) . Jos painoa tulisi joka viikko 200g, niin nyt oltaisiin sitten aika lailla siinä syntymäpainoarviossa. Oletko saanut yhteyttä siihen neuvolalääkäriin, joka arvioi Vilin koon ja sun lantion? :hug: Toivotaan että tämä on SE päivä!

Ada 38+5

Täällä edelleen. Saa nähdä luulenko ja kuvittelenko vaan kaiken taas, mutta nyt tuntuu, että tänään pääsee lähtemään. Ei ihan tällä sekunnilla, mutta ehkä päivän mittaan. Tai sit ei. En uskalla liikaa toivoa itsessäni herätellä. :D

Ada Eilen ei enää saanu ketään kiinni :/ Kysehän on kahdesta eri lääkäristä. Synnärin lääkäri teki painoarvion ja neuvolalääkäri katsoi lantion. Ettei yhtään monimutkaisemmaks menis :D
Helpoimmalla tässä pääsis, jos lähtö nyt tänään tulis.

Voi, toivotaan kovasti, että tänään olisi :heart: Vilin :heart: synttärit! Olen ihan tyrmistynyt Delfiksen puolesta tuosta läheteasiasta. :o Siis lupasiko se kätilö ihan lämpimikseen pistää sen lähetteen eteenpäin..? Koita nyt Delfis kaikesta huolimatta olla mahdollisimman luottavaisin mielin ja rentona. (Onpa ärsyttävän kuuloinen neuvo! Tekisi mieli pyyhkiä tuo näsäsviisastelu tuosta, mutta tarkoitan vaan sitä, että synnytys kai käynnistyy hormonaalisesti helpoiten silloin, kun mieli ja ruumis on jokseenkin rento.)

Mekkala hamstraa jo pahoinvointiruokaa. Täällä on vielä puoli laatikollista jäätelöauton mehujäitä turhan panttina. :whistle: Ostin ne (siis koko laatikon toki) kesällä pahoinvoinnin loppuvaiheessa, ja kun meistä kumpikaan ei niistä normaalioloissa tykkää, ainakaan tuollaisista määlyistä lastenpuikoista, siellä ne loput ovat sitten majailleet aina siitä asti kun mun kylmän himoni laantui. Tekisi mieli päästä niistä eroon, kun pakastin on pieni. Olen jo suunnitellut jakavani niitä kadulla lapsille.... B)

Kummeista: Jostain syystä kehitin siitä itselleni jonkinlaisen kriisin yhdessä vaiheessa. On niin vaikea päätää. Haluaisin lapselle 3 - 4 kummia. Te, joilla on kumilapsia, tiedättekö sen tunteen, että sitä tavallaan haluaisi antaa vastalahjaksi kummiuden kummilapsien vanhemmille? Kun itse on kummiuden kunniasta niin otettu. Mutta eiväthän nämä ole mitkään vaihtokaupat! Muitakin hyviä vaihtoehtoja olisi. Olemme pyöritelleet palettia pitkin syksyä, ja nyt tuntuu, että olemme päätyneet jokseenkin sopivaan yhtälöön. Ehkä! Pyydämme kummit joka tapauksessa vasta lapsen syntymän jälkeen.

Ristiäiset pidämme, mutta vaikka olenkin varmasti ja ehdottomasti juhlaihminen, me molemmat tykkäämme onneksi melko pienistä väkimääristä kerrallaan. Pyydämme siis todennäköisesti kylään lapsen isovanhemmat, iso-isovanhemmat (yksi ei kyllä tule, kun asuu niin kaukana), tädit ja sedät perheineen. Noista ei vielä ihan hirveästi tule ihmisiä, joten ehkäpä mahdumme tähän luukkuun. :saint:

Onko Hapsiainen nyt jälleen töissä? Auttoiko saikku unettomuuteen?

:heart: piip 28+2

delfis, peukkuja et se on tänään se THE päivä :D

piip, sen tempun jälkeen ne lapset olis kyllä sun kavereita :D

Täällä alkoi aamu jälleen oksulla huoh. No mut jotain hyvää kumminkin et sen jälkeen pysyy kyllä eväät sisällä et ei jatku pitkälle päivään. Tänään pitäs penkoa jos löytäs jotain joulu kampetta :D tähän mökkiin katotaan mitä saa aikaan. Huomenna taasen töihin, vähän kyllä jänskättää. Mä voisin toisaalta pitää lomaa jouluun asti ja sit jatkaa ;) mut jos nyt yrittäs ryhdistäytyä kumminkin kun suurin väsy on voitettu.

Unico ja Toukka 18+6 (ja joululaulut soi)

Piip Oon mä ollu tällä viikolla töissä. Se saikku autto sen verran että sain nukuttua viikonloppuna jo ihan suht hyvin. Sitten alkuviikosta sain mun mielestä riittäviä yöunia. Nyt tosin taas loppuviikkoa kohden mun yöunet on jääny ihan minimaalisiksi, mutta en tiedä onko nyt johtunu täysikuusta...

Osaltaan ehkä tuohon nukkumisjuttuun vaikutti se, että kävin hyvän keskustelun pomoni kanssa niin sain työstressiä pois mielestä. Stressin takia mä todennäköisesti valvoin yöni.
Tosin kyllä nyt mulla on pienempi kynnys hakea sit uutta saikkua jos näyttää sille että valvominen taas jatkuu. En päästä itteeni siihen tilaan mikä oli viime viikolla kun en enää muuta jaksanu kun vaan itkeä väsymystäni.

Noista kummeista tuli mieleen, että liityinpä sitten äsken takaisin kirkkoon. Pari vuotta sitten erosin kirkosta ja silloin jo sanoin että liityn takaisin sitten ennenkuin tulee perheenlisäystä. Nyt sitten on liitytty.

Unico, eikö se oksuilu oikeesti helpota sulla ollenkaan. :(

Ai niin mies palasi aamuyöstä kotiin työreissultaan (oikein kovan onnen reissu tuon lentolakon tai mikä lakko nyt onkaan takia), ensimmäinen kysymys oli kun näki mut että oonko mä syöny sillä aikaa sen uuden lentopallon kun maha näyttää kuulemma ihan pallolle. :D En tietääkseni ole syönyt mitään palloa.

Mut nyt taas töitä.

- Hapsiainen ja Herne 23+1

Kiitos tytöt!!! Ootte aivan ihania! *snniiffff* :'( :flower: :heart:
Täällä ollaan kotona edelleen. Sain sen tätösen kiinni ja järjesti asian samantien. Syyttivät että posti mokannu jotain.. no eihän sitä tiedä. Mutta tosiaan, huomiselle aamulle 8.40 saatiin aika uuteen painoarvioon, samalla synnytyslääkäri vielä tutkii paikat. Pitääpä pyytää tekemään vähän ronskimpi tutkimus... :D

Kiitos vielä kaikille kannustuksesta! Ihana kun olette olemassa! :heart:

Hapsiainen, onnea uudelle(vanhalle) tielle :flower: Toivottavasti ne unet nyt sitten riittää. Ihan kommentti mieheltä, et niin nopeaan se masu kasvaa :)

delfis Huomenna siis saa edes jonkinlaisen tiedon. Jaksuja odotteluun jos vili ei jätä sun mahaa ennen sitä :)

Se okus, ei se enää joka päiväistä näköjään ole, mutta useamman kerran viikossa vielä huoh. Jättäsköhän se mut viimeistään puoli välissä ;) mielellään jo nyt kohta :Dvei se sittenkin voimia et ei oo oikein jaksanut tehä mitään tänään.

Mä täällä kurkin taas delfiksen ja Adan tilannetta. :xmas: Delfikselle lähtee täältä nyt ajatuksenvoimalla oikein napakoita suppareita! Semmosia, jotka saa Vilin pakkaamaan kimpsunsa ja kampsunsa ja muuttamaan masun ulkopuolelle äipän ja iskän kainaloon!

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa joulunalusaikaa! :)

Rosehip, joka tuntee olonsa yksinäiseksi, kun typy nukkuu jo kolmatta tuntia...

Kaipa minäkin pikkuhiljaa jo uskaltaudun tänne puolelle kirjoittelemaan. Sain su 29.11.2009 Davidin herkällä liuskalla haamun ja ma 30.11.2009 CB plus-testillä vahvan plussan. Tänään (dpo 16) tein vielä CB digillä päiväpissasta varmistuksen ja sain "raskaana 1-2". Tämä siis yk5 tuloksena :heart:

Tulin juuri työmatkalta, niin en ole ehtinyt teidän kirjoituksia vielä lueskella, mutta enköhän pääse pian mukaan.

Huomenna täytynee soitella terveyskeskukseen ja työterveyshuoltoon... Olen vielä vähän ulallalla mitä kaikkea tuleman pitää ja mitä kaikkea pitäisi muistaa ottaa huomioon.

Yhteistyössä