Lähettäkää enkeleitä

• Viestiketjun aloittaja Annette-79 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Mä kun olin lapseni kans sairaalassa rotaviruksen takia eristyksessä, ni kukaan ei neuvonnut eristysasioissa MITENKÄÄN. Mulle kerrottiin ruokamahdollisuudesta, ja luulin saavani sen huoneeseeni MUTTA mun käskettiin mennä sairaalan KESKUSkeittiöön niitä hakeen ja itse ottaan :0 (aamupala) Mä sit pesin mahdollisimman hyvin itseni ja desinfioin käteni, vaihdoin puhtaat vaahteet ja yritin olla koskematta mahdollisimman vähän eri tavaroihin. Huoneeseen tuotiin toinenkin rotavirusepäily, eikä heillekkään kerrottu eristyksestä mtn. Sairaalasta tosin viruksen saatiinkin, muistan kuinka lääkärin ensimmäiset sanat oli kun mentiin sairaalaan: tämä kuuluu niihin normaaliriskeihin joita on sairaalassaolosta. Tästä ei saa mtn korvausta. Tilastoihin tulee merkintä sairaalainfektiosta. En tosin edes kysynyt/ollut vailla mtn korvausta, tosin jälkeenpäin ajatellen sairaalapäivät olisivat saaneet olla ilmaiset, koska infektio oli sairaalasta saatu. Lisäksi ois p itänyt vaatia neuvontaa hygienia-asioissa jne, mutta kun oli huolissaan lapsesta ni tuommoset ei tullu silloin heti mieleen

itku tuli kun luin, oli niin likellä vastaavaa pari vuotta sitten omalla pojalla, silloin jylläs tuo vastaava mahatauti, meillä ei oksennettu mutta ripuloi 2vkoa, sairaalassa ei onneksi tarvinnut olla kuin vuorokauden mutta samassa huoneessa oli toinen potilas joka oli tosi huonossa kunnossa. on se kumma miten ne vain virkoaa sillä tipalla! teidän tapauksessa kyllä valitus on paikallaan.

voimia teille :hug: kyllä se siitä!

Tuli elävästi omat reilun kymmenen vuoden takaiset kokemukset mieleen ja oisin kyllä toivonut, että nyt olisi jo hommat muuttuneet, mutta näköjään on menty vaan huonompaan suuntaan. Mun mielestä valitus kannattaa aina tehdä, ehkä sitten lopulta herätään huomaamaan, kuinka huono tilanne on kun niitä tulee tarpeeksi. On kamalaa kun potilas itse ja omaiset joutuvat olemaan koko ajan rähjäämässä ja vaatimassa. On väärin, että siinä tilanteessa pitäisi olla asiantuntija ja vaatia kunnollista hoitoa. Hoitovirheet tulevat myös yhteikunnalle tosi kalliiksi.

Voimia ap:lle ja muille saman kokeneille :hug:

WTF
Ihan kyyneleet tulivat silmiin, inhottava tarina lukea!!! Mutta kaiken onneksi poika on nyt kunnossa??

Herra isä ettei sairaalassa HENKILÖKUNTA tarkkaile tuon tarkemmin NOIN pienen vauvan vointia!!! ISO miinus tuolle sairaalalle!!!

:hug: :saint: :hug: :saint: :hug: :saint: :hug: :saint: :hug:

Lisään tähän, että käsidesiä käytettiin miehen kans mennen tullen ja palatessa.. mutta muutama hoitsu ei ollut ihan niin tarkka :/ Saattoivat tuoda esim. vaippoja huoneeseen käyttämättä huuhdetta.

Ja kun joku sanoi, että vanhempien tulee osata vaatia, niin se on näköjään totta. En vain olisi uskonut, että tässä "hyvän" terveydenhuollon omaavassa valtiossa se yleispätevyys tuleekin olla potilaalla tai hänen omaisillaan. Kirjaimellisesti SAIRASTA touhua!

En saanut lääkäriä nyt illalla tavoitettua. Yritän taas aamulla kotinumeroonsa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:49 Annette-79 kirjoitti:
Yritin tavoittaa lääkäriä aamulla kotinumerostaan, mutta ei vastannut. Päivystää tänään vasta illalla. Yritän soittaa Lääkärikeskukseen jonkun ajan kuluttua.

Se "tuhru" on ollut tänään vähäisempää. Voiko se alkaa parantua itsestään? Siis jos on tulehdusta???
Kyllä luulen et voi myös parantua "itsestään". Meidän pojulla pippelinpää tulehtuu helposti ja on parantunut myös ilman rasvaa. olen kyllä suihkutellut huolella peppupesun yhteydessä. Lämpöistä kesää teille ja :hug: pikkuiselle!

Se tuhru on nyt pysynyt poissa =) Luultavasti oli siis tulehdusta, joka parani itsekseen.

Kiitos kidetär... lämpöistä kesää myös sinulle ja perheellesi :hug:

Tässä odotellaan sitten sen epikriisin ja muiden papereiden saapumista. Haluan lukea ne ensin ja sitten teemme valituksen potilas asiamiehelle.

Joonas on voinut hyvin. Edelleen tulee löysää kakkaa useasti päivässä, mutta ihan normaali iloinen itsensä on =) Oppi toissa päivänä kääntymään selältä masulleen ja toisin päin, nyt sitä taitoa pitää harjoitella yölläkin \|O (haukotus). Oli viime yö sellasta rimpuilua että. Nyt äitiä meinaa väsyttää. =)

Voi kauhee kun mua alko itkettää :hug:
Tuli mieleen kun oma poika oli tuossa tilanteessa maaliskuussa. Luulin todellakin että hän kuolee, kun päästivät osastolla rotan takia kuivumaan todella pahasti. Oli juuri samannäköinen mitä tuossa kuvailit. :'(

:hug: Onneksi teilläkin kävi hyvin.

sosiaalityöntekijä
Voi Annette, mitä te olette joutuneet kokemaan. Meidän perheessä sattui aikuiselle hoitovirhetapaus, josta tein valituksen ja se johtikin toimenpiteisiin. Noista epikriiseistä haluaisin sanoa vain sen verran, että niistä ei välttämättä käy ilmi yhtään mitään, josta olisi teille hyötyä. Ovat voineet kirjata tapahtuneet niin ylimalkaisesti tai ihan vaan sillä omalla rutiinillaan, ettei niistä välttämättä saa selville mitään. Meille tämä oli todellinen pettymys, onneksi meillä oli omaisia ollut kannassani potilaan vuoteen äärellä, joten saatiin "todistajat" siitä, koska sairaalassa ensin väittivät, ettei mitään virhettä ja asioita, joihin olimme tyytymättömiä, ollut edes tapahtunut.

Eli tiukkana saa olla, mutta oikein hyvä, että jaksat viedä asiaa eteenpäin.
Voimia sinulle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:21 Donnanen kirjoitti:
Voi kauhee kun mua alko itkettää :hug:
Tuli mieleen kun oma poika oli tuossa tilanteessa maaliskuussa. Luulin todellakin että hän kuolee, kun päästivät osastolla rotan takia kuivumaan todella pahasti. Oli juuri samannäköinen mitä tuossa kuvailit. :'(

:hug: Onneksi teilläkin kävi hyvin.
:hug: Lapsen näkeminen tuossa tilassa on niin hirveää. Luulen, että se "kauhukuva" pysyy mielessä pitkään. Oli niin pelottavaa :(

Mutta onneksi kaikki kävi hyvin niin teillä kuin meilläkin.

Siellä sairaalassa tuli mieleen se surullisen kuuluisa Eemelin tapaus :'( :'( :'( Sekin sai minut itkemään ja pelkäämään pahinta.

Yhteistyössä