Mä kun olin lapseni kans sairaalassa rotaviruksen takia eristyksessä, ni kukaan ei neuvonnut eristysasioissa MITENKÄÄN. Mulle kerrottiin ruokamahdollisuudesta, ja luulin saavani sen huoneeseeni MUTTA mun käskettiin mennä sairaalan KESKUSkeittiöön niitä hakeen ja itse ottaan :0 (aamupala) Mä sit pesin mahdollisimman hyvin itseni ja desinfioin käteni, vaihdoin puhtaat vaahteet ja yritin olla koskematta mahdollisimman vähän eri tavaroihin. Huoneeseen tuotiin toinenkin rotavirusepäily, eikä heillekkään kerrottu eristyksestä mtn. Sairaalasta tosin viruksen saatiinkin, muistan kuinka lääkärin ensimmäiset sanat oli kun mentiin sairaalaan: tämä kuuluu niihin normaaliriskeihin joita on sairaalassaolosta. Tästä ei saa mtn korvausta. Tilastoihin tulee merkintä sairaalainfektiosta. En tosin edes kysynyt/ollut vailla mtn korvausta, tosin jälkeenpäin ajatellen sairaalapäivät olisivat saaneet olla ilmaiset, koska infektio oli sairaalasta saatu. Lisäksi ois p itänyt vaatia neuvontaa hygienia-asioissa jne, mutta kun oli huolissaan lapsesta ni tuommoset ei tullu silloin heti mieleen