Lähettäkää enkeleitä

• Viestiketjun aloittaja Annette-79 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:16 Annette-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 11:29 Cathryn kirjoitti:
Voih. :'( :hug:

Siis mikä sairaala? Eikö ollu nesteytyksessä heti ripulin ja oksentelun alettua, kun muutenkin heikkona? :eek:

Voin vaan osin kuvitella tuskanne miehes kanssa, meillä kun vauva (silloin 7kk)oli 2viikkoa vatsataudissa ja tosi heikkona. 3 vrk nesteytyksessä Tays:in infektio-osastolla. Hoidin pikkusta ympäri vrk:, yksin. Hoitajat vaan kävi antaan lääkettä ja siivoomassa lattialle ja muulle lentäneen vesiripulin.

Kotiin kun päästiin, ensimmäiseks töikseen vauva oksensi ihan megat ja ripulointi jatku putkeen vielä 2vrk. Meinattiin vielä 3s keikka tehdä sairaalaan, mutta Luojan kiitos, tauti meni lopulta ohi.

Paljon jaksamista. :hug:
Ja en voi muuta, kun ihmetellä sairaalan toimintaa.
L-PKS (kemi).

Sitä ihmeteltiin tuttujen kesken, että koska vauvalla oli vastustuskyky RS-viruksen ja korvatulehduksen jäljiltä heikko, miksi ihmeesä vain odoteltiin sen tipan laiton kanssa. Asia jäi edelleen epäselväksi.

Lisäksi hoitajien tietämättömyys suututti/suututtaa. Tiistai-iltana huomasin vaipassa olevan ruskeaa tuhrua pippelin kohdalla. Hälytin hoitajan paikalle joka vain pyöritteli silmiään ja ihmetteli mitä se on. Sanoi vaan, että seurataan. Lääkärikään ei kommentoinut asiaa sen kummemmin. Tipan laittanut ylilääkäri sen sijaan sanoi, että se on väkevöitynyttä pissaa. Huolettava merkki vakavasta kuivumisesta. Kukaan hoitaja osastolla ei sellaista osannut edes epäillä, ei edes osasto lääkäri!! Tuntuu niin hullulta. Lisäksi keskiviikkona otetussa pissanäytteessä havaittiin proteiineja. Kun lääkäri kertoi tuloksesta, hän paukautti samaan hengen vetoon, että voi olla oire munuaisvauriosta. Voitte kuvitella miten reagoin. Loppupeleissä selvisi kuitenkin, että se oli usean virusinfektion aiheuttamaa, eikä siis sinällään vaarallista. Eilen pissa oli jo puhdas. Joka tapauksessa hoito ei ollut mielestäni ammattitaitoista ja siksi asia viedään eteen päin. Jospa siinäkin laitoksessa herättäis ajattelemaan.
Aivan järkyttävää. :eek: Vie ihmeessä asia eteenpäin. Kyllähän epikriisin ootte jo saanu varmaankin. Siitä nähdään, miten on hoidettu tai siis osittain jätetty hoitamatta. Lapset kuivuu niin äkkiä, että nesteytys olis tosiaankin pitäny alottaa jo heti. :headwall:
:hug: :flower: =)

kotäityli
kyl tippa tuli linssiin tekstiä luettuani. tiiän miltä tuntuu katsoa vieressä. tyttö oli synnyttyään vasta syntyneitten teholla 2 vkoa ja sitä tuskaa kun ei voinut itse mitään tehä taikka kun ei saanut ite mitään tietoa tilanteesta.
:hug:

Herranen aika, ettei osata kipeätä vauvaa hoitaa!!! \|O

Meilläkin kokemusta vajaasta hoidosta reilu kuusi vuotta sitten (eri sairaalassa) ... :/ Nyt siis tyttö terve, mutta silloinkin olisin voinut enemmän vaatia hoitoa ym...

Nopeaa toipumista pienelle toivon!!! :hug:

Bodomska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:29 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Epikriisiä en lähtiessä huomannut pyytää, mutta aijon soittaa ja pyydän lähettämään.

Onneksi luotitte omaan järkeenne. On hyvä kuulla muidenkin pienten lasten vanhempien että näinkin voi käydä - on taisteltava oikeuksiensa puolesta.
Itse en myöskään ole oikein ikinä osannut kyseenalaistaa lääkärien toimintaa , mutta toisaalta on käynyt aina hyvä tuuri ja lasten sairaudet on hoidettu moiteettomasti Jorvissa.

Hurja että ne kaikki infektiot tuli teille...

Normaalia on toki se, että osastolla pieni vauva hoidetaan itse. Niin ainakin me olemme tehneet infektio-osastolla, joka viimeisen vuoden aikana on aika tutuksi käynyt.

Mutta että eivät kiinnittäneet huomiota vauvan kuivumiseen!!! Miten ihmeessä ne ei tajunnut aiemmin, sitä minä en käsitä :eek:

Mutta pian olette kuitenkin toipuneet ja päässeet kotiin, se on hyvä merkki. Voimia ja halauksia, niitä enkeleitä myös! :flower: :hug:

Annette-79 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:28 lehmu kirjoitti:

Normaalia on toki se, että osastolla pieni vauva hoidetaan itse. Niin ainakin me olemme tehneet infektio-osastolla, joka viimeisen vuoden aikana on aika tutuksi käynyt.

Mutta että eivät kiinnittäneet huomiota vauvan kuivumiseen!!! Miten ihmeessä ne ei tajunnut aiemmin, sitä minä en käsitä :eek:

Mutta pian olette kuitenkin toipuneet ja päässeet kotiin, se on hyvä merkki. Voimia ja halauksia, niitä enkeleitä myös! :flower: :hug:
Juu, en minä toki siitä valita, että lapseni hoisin osastolla. Niin halusinkin tehdä, enkä lasta olisi missään nimessä jättänyt outoihin käsiin. Mutta itseäni harmittaa se, ettei minua kuunneltu, huoltani ei otettu todesta. Kaikilla tuntui olevan niin kiire, ettei osattu paneutua asiaan kunnolla. Ihmeteltiin ja pyydettiin tarkkailemaan tilannetta. No mitähän muuta minä siellä huoneessa olisin tehnyt kuin tarkkaillut tilannetta koko ajan. Kukaan muu ei sitä viitsinyt tehdä ja vaikka ilmoitin kunnon huonontuneen niin vielä vain pyydettiin odottamaan. Minusta tilanne siellä ei tuntunut inhimilliseltä.

mulla tuli itku.

en tiedä mitä sanoa.
kiukku kihahti kyllä siinä kohtaa kun luin kuinka pieni ressukka vain makasi eikä jaksanut mitään eikä kukaan tee mitään! uskomatonta.
luojan kiitos miehesi sai vauhtia hoitajaan.
mutta silti, uskomatonta että hoitaja näkee vauvan siinä eikä tee mitään.
noihin kuitenkin itse luottaisin, mutta siinä kun näkee että toinen voi todella huonosti eikä kukaan tee mitään, on ihan toivoton olo, ja vihainen.

Kyllä on koettelemus pienelle ollut ja koko perheelle.
Luojan kiitos hän paratui.
Toivotaan teille hyvää jatkoa ja onnellista kesän odotusta :) :flower:

Annette-79 harmaana
Kiitoksia taas kaikille myötätunnosta.

Toipuminen näyttää tässä vaiheessa hyvältä. Maito ja velli menee hienosti ja vain kaksi kakkaa tälle päivälle =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 15:02 Annette-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:28 lehmu kirjoitti:

Juu, en minä toki siitä valita, että lapseni hoisin osastolla. Niin halusinkin tehdä, enkä lasta olisi missään nimessä jättänyt outoihin käsiin. Mutta itseäni harmittaa se, ettei minua kuunneltu, huoltani ei otettu todesta. Kaikilla tuntui olevan niin kiire, ettei osattu paneutua asiaan kunnolla. Ihmeteltiin ja pyydettiin tarkkailemaan tilannetta. No mitähän muuta minä siellä huoneessa olisin tehnyt kuin tarkkaillut tilannetta koko ajan. Kukaan muu ei sitä viitsinyt tehdä ja vaikka ilmoitin kunnon huonontuneen niin vielä vain pyydettiin odottamaan. Minusta tilanne siellä ei tuntunut inhimilliseltä.
Se jäikin minulta aiempaan viestiin pukematta sanoiksi: että eivät kuunnelleet aidosti huoltasi JA alkaneet itse seurata tilannetta tarkasti, toimenpiteisiin alkaen. Kuullostaa törkeältä huolimattomuudelta!

Kirjoittelehan sitten kun epikriisin saat, että mitä siihen oli kirjoitettu!

:heart: Toipukaa pian!

Annette-79 harmaana
Kirjoitan sitten kyllä mitä epikriisissä sanotaan.

Voinkohan hakea sen osastolta vai lähettävätkö ne sen? Kiinnostaa niin kovin mitä missäkin vaiheessa on lääkäri todennut.

Yhteistyössä