Lähettäkää enkeleitä

• Viestiketjun aloittaja Annette-79 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:09 Enkeli kirjoitti:
Milja06 ! Minkälainen palovamma teidän pikkusella on ollu ?

Paljon halauksia pikku-potilaiden vanhemmille !! :hug: :hug: :hug:
Kuumavesikattila kaatui tytön päälle ja lekurien ekasilmäyksen mukan 25% ihosta paloi. OYSissa teholla kaks viikkoa. Kasvoissa ja toisessa jalassa pahat palovammat. Jalkaan tehtiin koko alueelle ihonsiirtoja. Nyt kotona pirteänä kaikkien vaikeuksien ja vastoinkäymisten jälkeen. Painehousuhoito jatkuu ensvuoden maaliskuuhun. :/
Eli muitakaahan pitää lapset KAUKANA hellasta :'( Voitte vaan kuvitella minun ittesyytökset ku vieressä olin ja tämä pääsi silti tapahtumaan.
Pikkunen oli hengityskoneesssaki useita päiviä kun tuli kaikenmaailman komplikaatioita :\|

Hiljaiseksi vetää nuo teidän tarinat.... :'( Miettiin, miksi pienten pitää kärsiä...Tuli mieleen omat kokemukset kun molemmat lapseni olivat sairaalassa tipassa yhtä aikaa ja kun toista vietiin toisen kerran ambulanssilla, se oli varmaan elämäni hirvein hetki, kun en tienny mistä kysymys. Onneksi kohdalamme asiat oli kuitenkin hoidettavissa sitten. Mutta voimia ja siunausta ja enkeleitä teille :hug:

Annette-79 harmaana
Voi Luppana :( Vaikea sanoa mitään... voimia pikkuiselle :heart: Voin laittaa sulle yv:tä tässä kun ehdin. Nyt tulin vain pikaisesti käymään.

Miljalle ja pienelle myös voima :hug: .
Itsesyytökset ovat turhia, älä tuhlaa voimiasi sellaiseen.

Itkuhan tuossa tuli.On se niin julmaa kuinka pieniä viattomia ihmisiä koetellaan näin.Voin todella kuvitella miten huolesta sekaisin olet ollut.. :hug: Ihana kuulla kuitenkin että se pikkumies jakselee jo paremmin =) Enkeleitä ja ison voimahalin lähetän teille! :hug:

Annette-79 harmaana
Nostan tämän vielä ja toivon, että JOS kohdallenne joskus tulee tilanne, jonka hoitamiseen vaaditaan voimia ja lujaa tahtoa, koettakaa olla vahvoja. Vahvempia kuin minä. Kiitän luojaani/onneani/mitä vain siitä, että mieheni osasi olla vaativa ja vahva. Hän ei onnekseen joutunut näkemään heikkoa lastamme, se näky piinaa vain toista meistä. Ahdistaa kovasti miettiä sitä, mutta koen hyväksi puhua tästä.

Joonas voi tänään jo paremmin kuin eilen =) Päivä päivältä, pikku hiljaa edeten Joonas alkaa olla oma iloinen itsensä. :heart:

Vaipasta löytyi taas tänään muutama tippa sitä rusehtavaa "tuhrua". Mitä ihmettä se voi olla! Pariin pävään ei mitään ja nyt taas. Siis kyse on siitä pippelin kohdalle tulevasta jäljestä vaipassa, jonka lääkäri selitti väkevöityneeksi virtsaksi, näkemättä koko tuotosta. Nestettä on uponnut 80ml vaille vaadittava vuorokausimäärä (joka Joonaksella on 800ml/vrk), siihen saa tulla 2-3 ripuliakin, eikä tarvitse huolestua. Tänään on kakannut 3 kertaa. Nyt minua huolettaa, jos sittenkin on tapatunut joku vaurio (munuaisissa tai jossain) :'( Illasta oli hieman normaalia itkuisempi, mutta kun leikittiin ja hypeltiin niin poika nauroi kuin aurinko. Tuskin olisi nauranut jos olisi johonkin sattunut.

Soitan aamulla yksityiselle lastenlääkärille, josko häntä kiinnostaisi selvittää tuo asia...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 21:51 Annette-79 kirjoitti:
Vaipasta löytyi taas tänään muutama tippa sitä rusehtavaa "tuhrua". Mitä ihmettä se voi olla! Pariin pävään ei mitään ja nyt taas. Siis kyse on siitä pippelin kohdalle tulevasta jäljestä vaipassa, jonka lääkäri selitti väkevöityneeksi virtsaksi, näkemättä koko tuotosta. Nestettä on uponnut 80ml vaille vaadittava vuorokausimäärä (joka Joonaksella on 800ml/vrk), siihen saa tulla 2-3 ripuliakin, eikä tarvitse huolestua. Tänään on kakannut 3 kertaa. Nyt minua huolettaa, jos sittenkin on tapatunut joku vaurio (munuaisissa tai jossain) :'( Illasta oli hieman normaalia itkuisempi, mutta kun leikittiin ja hypeltiin niin poika nauroi kuin aurinko. Tuskin olisi nauranut jos olisi johonkin sattunut.

Soitan aamulla yksityiselle lastenlääkärille, josko häntä kiinnostaisi selvittää tuo asia...
Tule kertomaan mitä lääkäri sanoi? Kyse voi olla myös tulehtuneesta pippelinpäästä, ainakin meidän pojulla oli vaipassa kerran "ruskehtavaa" tuhrua joka oli märkää koska pippelinpää tulehtunut, parani kun laitoin muutamana päivänä sibicortia ( lääkärin määräys)

Kaiken saman kokeneena onneksi eri aikoina voin kuvitella kuinka sairas lapsi on ollut . :hug: :hug: Meillä oli tuo rs-virus pojan ollessa 2kk oltiin oys:ssa leikkaus oli ohi (kallo-leikkaus) poika makas teholla ja lääkäri tuli sanoon että pojalta löyty rs-virus. Meidät kuskattiin eristyksiin vikkelään ja tarkkailtiin koko ajan (yksi hoitaja koko ajan vierellä) onneksi selvittiin säikähdyksellä. :heart:

Yritin tavoittaa lääkäriä aamulla kotinumerostaan, mutta ei vastannut. Päivystää tänään vasta illalla. Yritän soittaa Lääkärikeskukseen jonkun ajan kuluttua.

Se "tuhru" on ollut tänään vähäisempää. Voiko se alkaa parantua itsestään? Siis jos on tulehdusta???

lastenosaston hoitsu
TÄSTÄ KAI TAJUATTE, ETTÄ APUA PITÄÄ VAATIA JOS LAPSI ON NOIN HUONOSSA KUNNOSSA :headwall: :headwall:

Vaatia, vaatia, vaatia ja vaatia...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin se vaan menee, ikävä kyllä. Mä näen tota arkea joka päivä.

On se hirveää,jos vanhempien pitää VAATIA lapselleen hoitoa sairaalassa,jossa pitäisi kaiken järjen mukaan vanhempien voida luottaa "ammattitaitoiseen" henkilökuntaan!
Sen olen itsekin huomannut ison perheen keskellä,että sairaalasta saa kaiket kulkutaudit jo valmiiksi sairas lapsi.Se on jotenkin aivan käsittämätöntä.Miten sairaalaan uskaltaa enää lastaan jättää?
Mutta voimia kaikille vanhemmile.Ja lapsille.

Lotratkaa sen käsidesin kaas kunnolla kun meette ja tuutte huoneesta pois. Sillä ne pöpöt pysyy edes jotenkin kuris. Edelyttäen tietty että hoitohenkilökuntakin sitä käyttää. Käyttäkää niitä käsinetä vaihtaessanne lastenne vaippoja jne.
Tätä myös oon ihmetellyt miksi sairaalassa pitää osata vaatia hoitoa. Itse olen valitettavasti tyyppiä ok -pysyn hiljaa enkä uskalla vaatia (mun äiti on taas toista maata).
Toivottavasti teillä on jo taudit ohi. :)

Yhteistyössä