Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kiitos kaikille haleista! Toivon teille tänne odotuspuolelle kaikkea hyvää jatkoon ja tietenkin itseni pikaista paluuta :)

Nyt on tosiaan jo vähän parempi mieli, tyhjennys takana (siis vuoto jatkuu tietenkin vielä, mutta pahimman pitäisi olla ohi) ja voin alkaa ajatella muitakin asioita. Yllättävän nopeasti sitä unohtaa, millaista oli olla raskaana. Viikko sitten vielä en osannut tätä aavistaakaan ja nyt tuntuu, että alan hyväksymään jo asian. Surutyö tietenkin jatkuu vielä pitkään, mutta kyllä tästä hengissä selvitään vahvistutaan! Jos jotakuta tuo ällöttävä tyhjennys kiinnostaa, niin kirjoitin pitkän tarinan tuonne keskenmeno-osioon tuulimuna-otsikon alle. :x

Siiluralle paljon onnea vielä kertaalleen ja Hipulle peukkuja lähipäiviin ja suureen koitokseen!

:heart:
 
Kvartti voimia teille hurjasti! Luin kirjoituksesi keskenmeno-osiosta. Se jälleen todella pysäytti... En oikein osaa sanoa mitään. Kunnioitan voimiasi käsitellä asiaa. Toivon teille aina yhä parempaa huomista ja voimia surutyöhön.

 
Siiluralle onnea matkaan! :flower:

HPM:n kysymykseen siitä, että onko joutunut kyselevien ihmisten uhriksi, että miksei teillä jo ole jne. Niin meillä se on ollut välillä todella riesaksi asti jatkuvaa. Ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta, joista naimisissa kohta kolme. Ja naimisiin menon jälkeen ihmisten utelu lapsen hankinnasta lähti ihan käsistä.

Ei vielä olla mainostettu kovinkaan monelle, että nyt ollaan raskaana, mutta tänään viimeksi kuului miehen isovanhempien suusta: että oli jo aikakin, kun saivat kuulla asiasta.
 
Siiluralle tervetuloa joukkoon ja onnea :flower:

Kvartin tarinan kävin kans lukemassa keskenmeno-osiosta ja kyllä tollanen pysäyttää :'( Ei voi muuta todeta, kun että vahva olet, kun pystyt noin hyvin tän asian ottamaan! Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että pian oot taas tällä puolella!!!

HPM: kyllähän noita hienovaraisia vihjailuja alko meidän häiden jälkeen (v.2005) olemaan ja sillon kun ei heti tärpänny, se tuntu tosi pahaltakin. Teki mieli huutaa päin naamaa, että "joo joo, tässä koko ajan yritetään!" Suku on pahin tässäkin asiassa... Nyt odottelen lähinnä sitä, millon ne "etkö vieläkään ole synnyttämässä" -puhelut alkaa :eek:

t. Piipi + typykkä 36+5
 
Minäki tulen tänne ihan vain vähä kurkistamaan varuilta =) ... Haamuja testaillu maanantailta asti ja tänään oli apteekin omassa hailakka plussa. Laskureiden mukaan ois menossa hurjat 4+0! Vielä en uskalla ilosta hyppiä kun on ollu niitä kemiallisia raskauksia useampi, mutta jospa se olis nyt meidän vuoro...
 
Tervetuloa Siilura ja Nanna ja onnea kahdesta viivasta!! :flower:

HPM:n kysymykseen suunnilleen samat kommentit kuin muillakin eli kummankin vanhempien suunnalta on selkeästi kerrottu, että jälkikasvua odotetaan innolla ja toivottu että joko se aika olisi... Häiden jälkeen jännitys tulevien isovanhempien osalta on vain tiivistynyt, semmoinen fiilis on ollut että kaikki lähiperheestä ovat pitäneet salaa sormia ristissä ja peukkuja pystyssä asian puolesta. Vielä ei ole kerrottu asiasta, josko jo ensi viikonloppuna alkaisimme tehdä näitä paljastuksia... =)

Matarena 7+6
 
Ihanaa kuulla Kvartti,et voit jo paremmin :D
Siiluralle onnea ja tervetuloa joukkoomme :flower:

Mukavaa kun joukko vaan kasvaa tälläkin puolella!

Mulla nyt talviloman loppu käsillä ja olen tehnyt pienokaista varten jo vähän hankintoja.IHANAA!
Asiat alkavat tuntumaan todellisemmille,kun on jotain tavaraa jo kotosalla,mitä voi aina välillä hypistellä.

Mönkijän potkut vain voimistuvat päivä päivältä ja välillä yöllä ei meinaa löytyä sopivaa asentoa,missä ois hyvä nukkua!!!

Hemuli79 ja "mönkijä" 22+5
 
Ultrakuulumisia vihdoin ja viimein: kaikki oli hyvin! :heart:

Pikkuinen oli huikeat 16mm, oikeassa paikassa ja hyvä sydämen syke löytyi. Koko vastasi viikkoja 8+1 eli pikkuriikkisen isompi kuin menkkojen mukaan laskettuna 7+6, mutta käytän vielä tuota menkkojen mukaista aikaa kunnes saan virallisen laskentun ajan joskus myöhemmin.

Meinasi parku päästä kun ultraaja-täti näytti ruudulta että tässä tämä teidän aarre on koko komeudessaan. :heart: Täti oli oikein herttainen muutenkin ja kertoili koko ajan mitä teki ja mitä ruudulta näkyi. Hintaa tuli kela-korvauksen jälkeen 115 euroa (Koskiklinikalla), mutta hinta ei harmita yhtään.

Matarena ja Aarre 7+6
 
Voi vitsit, on niin hienoa, että kuumepuolen kolmekymppisistä saadaan porukkaa kasaan tänne puolelle. Toivon tosiaan, että Nanna ja Siilura saa jättää "hermostukset" taakse ja plussat vahvistuu! Mutta mielestäni plussa se on hailakkakin plussa! :flower: Ihanaa ja onnea vielä molemmille!!

Onnea Matarenalle hyvistä ultrakuulumisista!

Nyt voisin hehkuttaa taas omaa napaa... Oltiin maanantaina niskaturvotusultrassa (eka ultraus mulla) ja kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Ultran mukaan päiviä olis neljä vähemmän kuin neuvolan mukaan.. Ultra-täti oli tosi mukava ja kertoili koko ajan mitä ruudulla näkyy. Pikkukaveri oli mahassa heti hereillä ja kiipeili pitkin seinämiä. :) Nukahti sitten yhtä nopeasti kuin isänsä. ;) Eikä millään meinattu saada kaveria sitten hereille ja liikkumaan, jotta ois saatu mitattua niskaturvotus. No aikansa, ultra-tädin koputeltua kaveri saatiin "jalkeille" ja mittaukset tehtyä. Oli kyllä aivan uskomattoman ihmeellinen ja herkistävä kokemus, siis eka ultra. Palaa siinä sitten sen jälkeen takas työpaikalle niin kuin mitään ei ois tapahtunu... :)

Missäs vaiheessa ootte muut kertonu/aiotte kertoa työpaikoillanne raskaudesta?

Mulla on sen tyyppinen työ, että mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ois hyvä saada se kerrottua. Toisaalta tuntuu ettei millään haluais, jos kuitenkin sattuu jotain. Työpaikan tyypeistä suurin osa on ihan viimeisintä sakkia, jolle haluaisin koskaan tilittää mitään tähän liittyvää. Kinkkistä.
 
Voi miten hienoa, nanna81! Onnea plussasta :flower: Toivotaan, että pieni pysyy tällä kertaa tukevasti kyydissä =) Tulehan kertomaan tarkempia kuulumisia, kun tiedät enemmän.

Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista Matarenalle ja Cokelle :flower: Kyllä se on aina niin ihana nähdä pikkuista :heart:

Mä kerroin raskaudesta töissä n. rv 12-13, kun sillon tehtiin pomon kanssa ens vuoden vuosisuunnitelmaa... En oikein viittiny olla muina miehinä, kun sit oltais jouduttu tekeen homma uusiks myöhemmin. Mulla myös masu alkoi olla jo noihin aikoihin niin pullahtanut esiin, että kohta joku ois sen muutenkin huomannut.

Tänään on tympinyt kotona olo, illalla lähdin ulos tekeen lumitöitä ja johan sain muutamia supisteluita aikaiseksi. Nyt ne on erittäin tervetulleita, että saadaan tämä typy joskus ulos täältä =)
 
Kvart Överille :hug:

ielle ei kuulu kummempia. nyt energisempi olo kun ennen koko raskausaikana... mut nyt tietty alkaa maha olemaan edessä jo kun jotain tekisi. ja tietty vauhti on pudonnut kovasti :D

Onnea "uusille" plussalaisille :flower:
aika menee yllättävän nopeesi


Veera ja piipero 29+4
 
Pakko se on vissiin alkaa uskomaan pikku hiljaa että meillä on vihdoin onnistanu! Plussa on vahvistunu koko aika. Nyt siis menossa omien laskujen mukaan 4+2 joten ihan ihan alussa... Nuo menkkakivut kyllä pelottaa ja hämää, olen kyllä lukenu täältä että monellakin on ollu alkuraskaudessa..
 
Onnea Nanna vielä kerran! :) Ja tosiaan, ainakin mä juoksin ihan alussa koko ajan vessassa tarkastamassa tilannetta, kun koko ajan tuntui siltä, että menkat alkaa. ;)

Keräsin eilen rohkeutta ja kerroin töissä raskaudesta päällikölle ja niille, joiden kanssa yhteisiä työprojekteja on. Muut saavat sitten kuulla, jos sopiva tilanne tulee tai sitten juorujen kautta... äkkiä ne liikkeelle lähtee. ;) Ihan hyvin ottivat vastaan, päällikkö ei ehkä ihan yhtä vilpittömän spontaanisti toivottanut onnea kuin muut, mutta ihan asiallisesti meni.

Hyvää viikonloppua kaikille! Piiiiiitkästä aikaa näkyyi ihana valoilmiö taivaalla, jota auringoksikin on joskus kutsuttu! :)
 
HPM
Täällä on nyt sitten käyty seerumiseulassa ja odotellaan tuloksia jännittyneenä. Matarena oli käynyt Koskiklinikalla ultrassa. Saitko sinne kuinka nopsasti aikaa? Mun pitäs alkaa kohta miettiin rakenneultran varausta ja ollaan päädytty Koskiklinikkaan. (Neuvolasta annettiin Pihlajalinnan esitteet, mutta sinne en enää koskaan mene, paitsi jos on ihan måste. Olin siellä ortopedillä ja se väänsi kaks kertaa tutkimuksen aikana mun olkapään sijoiltaan. Lopuks pyysi monotonisesti anteeks kun teki vähän tutkimus kipeetä... Joo, ei ottanut huomioon että aina sijoiltaanmenon jälkeen mulla oli 2 vkoo käsi kantositeessä ja sen jälkeen rajoitettu käyttö ~4 vkoo. Eli saikulle suoraan ortopediltä. Se riitti mulle siitä lafkasta!!!)

Onnea vielä kaikille plussista ja ultrakuulumisista!

16+1
 
HPM: Sain Koskiklinikalta ajan varatessa n.3viikon päähän, muistaakseni, mutta odotusaika johtui osaksi siitä että halusivat ultrassa olevan jo tietyt raskausviikot täynnä. Vapaita aikoja olisi varmaan ollut aiemminkin.

Täällä on pahoinvointia yhä vielä, kestokrapulaista oloa hiukan vähemmän ja äkillistä yökkäämisen tarvetta enemmän... Useimmiten paha olo tulee nyt jos edellisestä syömisestä ehtii kulua liikaa aikaa.
Muutoin on mainio olo.

Keskiviikkona on eka neuvola, kivaa! :)

Matarena+Aarre 8+3
 
Heips,

missäs se hipu mahtaa olla, vai joko on synnyttämässä?? Mä haluan sitten seuraavan vuoronumeron :D No ei vaan, tuskin tässä ihan heti lähtöä tulee, ihan rauhallinen olo ja vointi on hyvä. Täksi päiväksi suunnittelin saunan ja pesuhuoneen pesua kuuriharjan kanssa katosta lattiaan... :whistle: Jos jotain supistuksia sais aikaiseksi.

Pitäis siis nousta tästä koneelta ja tarttua toimeen, mutta vähän laiskottaa ;)

t. Piipi + typykkä 37+4
 
HPM:
Helppohan se Piipi on huudella sieltä vuoronumerolaitteen edestä kun on lappu jo kädessä Me muut ollaan vasta kävelymatkalla koko konttoriin... Mutta perästä tullaan!!
:LOL:

Uskokaa tai älkää, aika suorastaan juoksee jossain vaiheessa, että kohta tekin ootte lauteilla, vaikka nyt ehkä vielä kaukaiselta tuntuukin ;)
 
Heippa! Eli syy poissaoloon on varsin luonnollinen.. poika syntyi lauantaina klo 11.27 viikolla 40+1.
Oltiin jo varmoja että poika syntyy säntillisesti laskettuna kun mun supistukset alkoi pe aamuyöllä klo 3.30, sairaalassa oltiin klo 10. En ollut yhtään auki mutta supistukset oli säännöllisiä ja kipeitä joten jäätiin sisään. Klo 15 olin auki 2 cm, klo 20 4 cm jolloin sain ensimmäisen kerran kipulääkettä koska odottivat tuota 4 cm. Sitten päästiin 6 cm ja siihen jäätiin. Lauantaina 7 aikaan olin 7 cm ja loppuviimein klo 10 10 cm ja sitten 1 1/2 tuntia ponnistusvaihetta, ja poika oli maailmassa klo 11.27 mitoilla 3530 g ja 52 cm. Repeämisiä ei tullut, välilihaa leikattiin hieman. Päästiin eilen jo kotiin ja olo on aika mahtava näin ensimmäisenä aamuna kotona. Poika nukkuu tyytyväisenä maitoa maha täynnä! On tää aika hieno juttu!!!!
Tuli nyt selitettyä kunnolla, mutta on se aika iso asia naisen elämässä tuo synnyttäminen.. nyt sen ymmärtää mistä kaikki puhuu! Kaiken kaikkiaan mahtava vaikkakin pitkä ja kipeä kokemus!!
Hauskaa päivää kaikille ja nauttikaa raskaudestanne.. teitä odottaa mitä mahtavin palkinto!!
T. Hipu + " Väinö" 4 vrk
 
Onnittelut Hipulle ja pikkuiselle pojalle!! :heart: Täällä ollaan vielä alkutaipaleella ja synnytys tuntuu vielä kaukaiselta asialta, mutta pianhan se sitten koittaa. :)

Tänään oli eka neuvolakerta ja mitattiin hemoglobiinit ja verenpaineet, kaikki arvot oli mainioita. Täti antoi tukuttain luettavaa kotiin ja oli ihan asiallisen mukava.

Matarena+Aarre 8+5
 

Yhteistyössä