Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Heippa!

Samoin täältä isot onnen toivotukset Piipille tulevaan koitokseen!

Tänne ei kuulu oikeestaan mitään uutta ihmeellistä. Talvilomaa, mikä koittaa muutaman työpaivän päästä, odotan kuin kuuta nousevaa! Rupeaa olemaan taas pää aivan täynnä tota työkiirettä ja stressiä.

Kaikkea hyvää kaikille! :)
 
HPM
Eipä kummia tännekään. Rakenneultra ens viikolla. Iltasin ja öisin alkanut tulla pienimuotoisia harjoitussuppareita :whistle: Vauvan liikkeiden tunnistusta odotellessa... En oo niitä vieläkään tuntenut, mutta voipi olla etten vaan oo hokassut. Sanoivat neuvolassa että ekakertalaisella voi mennä rv 20-24 ennenku tuntuu.

18+2
 
Heipä hei lähes kolmekymppiset,
enköhän jo uskaltaudu tännekin ilmoittautua. Lokamassuihin uskaltauduin jo viime viikolla, siellä kun on monia muitakin "varhaisraskaita". Olen tuolla lähes kolmekymppisissä vauvakuume-puolella kirjotellut jonkun kuukauden, joten osa teistä on ainakin vähän tuttuja siltä puolelta.

Meillä siis noin vuoden yrityksen jälkeen vihdoin tärppäsi tammikuussa. Tänään menossa omien laskujen mukaan 5+4. Lapsettomuustutkimuksia oltiin jo aloteltu, mutta nyt saimmekin perua tälle viikolle sovitun lääkäriajan niissä asioissa. Neuvolaan en ole vielä soitellut, tällä viikolla olisi tarkoitus sinne olla yhteydessä. Vielä on vähän varoaiset tunnelmat. Testasin viimeksi tänään mammaksin normaaliliuskalla (se oli nyt viimeinen varastossa ollut testi!), ja olihan se tulos jo ihan selkesti vahempi kuin viime viikolla.
 
Onnea vaan Novellelle plussasta :D Tervetuloa tänne puolelle =)

Mullahan alkaa olla kohta synnytyspaineita, kun kaikki jo kovasti mun lähtöä odottelee... ;) No ei vaan, tiiviisti masussa näyttää tää muksu edelleen viihtyvän.

t. Piipi + typykkä 39+5
 
Varovainen kurkistus,,, mitäs täältä löytyy.
Täällä esittäytyy uusi masukas Taivaanasta ja kysyy kuuluuko joukkoon? Lokakuussa -80 olen maailmaan tupsahtanut ja helmikuun alussa tein positiivisen testin. Maanantaina eka neuvola, joten tarkkaa laskettua aikaa en vielä tiedä. Tuolla syysmassukoissa on tullut tämä eka odottelukuukausi pyörittyä.

Taivaannasta ja Möykky
 
HPM
Tervetuloa Novelle78 ja Taivaannasta! :flower: Toki tänne mahtuu ja mun mielestä on kiva, että meillä ensikertalaisilla on oma pino. On yleensä ihmeteltävää enemmän kuin kokeneilla konkareilla ;)

Odotellaan Piipin uutisia...
 
sunnuntaista huomenta kaikille. Odottelen tässä että aamuinen pahaolo laantuisi ja pääsisin lenkille. Huomena olisi mulla eka neuvola ja kyselenkin nyt tyhmyyttäni muiden neuvolakokemuksia. kun neuvola-aikaa on varattu puoltoista tuntia, niin mitä kaikkea siel nyt sit tutkitaan. Onko silloin jo ultra, vai näkyykö ultrassa viel mitään. Yritin perjantaina soittaa neuvolatätillekin mutta hän oli tavattavissa vasta maanantaina :(

Taivaannasta ja Möykky
 
Kiva kun täällä on joku toinenkin uusi, tervetuloa Taivaannasta. Meillä ainakaan ei ole ultraa vielä ekalla käynnillä. Sama puolitoista tuntia piti silti varata ihan vaan alkukeskusteluun. Ehkä siellä jotain punnitusta ja verenpaineen mittausta ym. on myös. Meillä se eka käynti on vasta 4.3. Ultra sitten 17.3. että varmemmin näkyy hyvin.
 
Täällä Piipille peukut pystyssä! =) Jokohan h-hetki pian koittaa?

Taivaannastalle ekasta neuvolasta, että mulla ei ollut ultraa ja keskustelu sisälsi perustietojen ja terveys- ja elämäntapatietojen kirjausta sekä rutkasti ohjeistusta ruoasta ja liikunnasta ym. Multa tsekattiin lisäksi paino, verenpaine, hemoglobiini, pissatesti ja otettiin verikoe mistä tutkitaan vissiinkin kaikki mahdolliset asiat veriryhmästä tauteihin.
 
Heips,

yhdessä kasassa edelleen... Alkaa olla kyllä todella tuskainen olo, kun homma ei tunnu lähtevän käyntiin kipeistä supistuksista huolimatta. No, ilmeisesti viikon päästä pääsen yliaikaiskontrolliin, jos sit viimeistään jotain käynnistysaikaa kateltais.

Nauttikaahan olostanne ja urheilkaa ja shoppailkaa ja hemmotelkaa itteänne ennenkuin tuutte tähän "valasvaiheeseen" - nyt ei jaksa kauheesti mitään ylimääräistä.

Tervetuloa mukaan, Taivaannasta =)

t. Piipi + itsepintainen typykkä 40+3
 
HPM
Meillä onkin sitten huomenna jännät paikat. Mennään masu-asukkia moikkaamaan rakenneultraan :heart: Jännitys näkyy painajaisina... Koko toissayön näin unia, jossa vaavi jouduttiin ottamaan pois kun sillä oli kehityshäiriöitä :( Se ei ekassa ultrassa suostunut näyttämään jalkojaan - varmaan siitä johtuen mun unissa vaavilla oli 4 jalkaa; yks häntänä takana ja yks edessä, 2 normaalia... Ja yhdessä unessa ne sojotti suoraan ylöspäin ja olivat vielä poikki nivusista... Ja meikä poras unissaan koko yön :'(

No, tulen kertomaan huomenna sitten että vaavilla oli kaksi täydellistä jalkaa ja kaikki muutenkin hyvin, eiks niin?!? ;) Tänään on ensimmäinen perhevalmennuskäynti.

HPM + Jilpert 19+1
 
HPM
Hyviä rakenneuä kuulumisia! Kaikki tarvittavat osat löydettiin ja vaavi vastaa yhä kokoa. Sukupuolesta ei saatu edes viitteitä, koska pikkunen oli sitä mieltä että se istuksii tosi syvällä mun lantiossa eikä liikahda sieltä mihinkään. Vaikka kätilö kuinka maaritteli niin ei noussut ylemmäs. Käsillä huito kovasti ja vähän imeskeli peukkuakin. Ja nyt selvisi sekin, miksen ole liikkeitä tuntenut. Istukka on ihan etuseinämässä suoraan vatsanpeitteiden alla ja se vaimentaa kaikki liikkeet niin, ettei niitä juuri tunnukkaan. Tosin luulen siinä maatessani tunteneeni pieniä liikkeitä, kun kätilö ahdisteli vaavin liikkumaan pois istukan alta... Ainakin yhden kunnon potkun näin ruudulta.

Kuva saatiin mukaan, mutta enpä juuri siitä muuta erota kuin pään ja selkärangan.
 
Taas ollaan vähän viisaampia. Mulla oli eilen eka kerta neuvolassa ja korttiin merkittiin 8+4 ja LA ois 26.9. Mutta lopuksi neuvolatäti halusi ihan vasiten kuunnella sydänäänet ja nehän tumisi sieltä kohdun uumenista niin mahottomasti että neuvolatäti tuli toisiin ajatuksiin sikiön iän kanssa. Ensviikon tiistaina olisi sitten lääkäriaika, jolloin katsotaan sitten Möykyn todellinen ikä... Joten siihen asti odotellaan.

Piti sitten asiasta kertoa jo läheisimmille ihmisille, kun tämmöisellä pienellä paikkakunnalla aina joku puolituttu sattuu näkemään. Eikä ole kiva, että läheisimmät ihmiset kuulee asiasta juorujen kautta.... kaikki ovat ottaneet uutisen ilolla vastaan, tuleva mummikin kertoi joutuneensa tulemaan iltalenkiltä sisälle lämmittelemään kun hampaat oli paleltua kun toinen ei muuta osannu, ku hymyillä maireasti :LOL:

Verenpainetta joudun kotona iltaisin ja aamuisin seurailemaan. Sain onneksi vanhemmilta laitteen lainaan kun kunnalla ei ollut lainata.

Tässäpä pikaisesti kuulumisia. Jospas enstiistain jälkeen oltaisiin VIELÄ viisaampia

Taivaannasta ja Möykky
 
HPM
Älä Novelle huolehdi :) Musta tuntuu kun se olis ollut eilen, kun vasta ihmettelin että mikä nyt on kun on kokoajan nälkä, kylmä, jano ja oksetus... Tuntuu menevän niin nopeesti tää aika, että oikein hirvittää että onko sitä valmis sitten vastaanottamaan nyyttiä!! Kääk! Mä alkaisin mielelläni norsuks ja kantaisin pari vuotta ennen pykäystä :LOL: (muistuttakaa mua tästä, kun itken täällä loppuraskauden vaivoja ja odotan malttamattomana pikkuisen esiintuloa...)

Meillä ei isännän työpäivästä oo tullut yhtään mitään kun se on juossut ympäri hallia esittelemässä pikkuisen tuoretta kuvaa =) Ja työpaikan naiset varsinkin on innoissaan kuulemma.

Siä on Piipi varmaan tositoimissa...
 
Terkkuja kättärin kontrollista. Kirppusella sydän lyö ihan niin kuin pitääkin ja koko vastaa viikkoja. 7+3 sanoi lääkäri, oman arvion mukaan päivää nuorempi. Mies oli mukana ja meinasi yövuoron jälkeen pyörtyä odotushuoneeseen jännityksestä ja väsymyksestä. Sai nyt sitten vaavin kuvan mukaan kotiin :). Nyt ollaan pidemmällä kuin viime raskaudessa joka keskeytyi viikko aiemmin. Vaikka riittäähän tässä vielä jännäämistä :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille :hug:
 
No niin, nyt on eka lääkärineuvola takana ja maassa on taas rauha kun siellä kaikki oli hyvin :)
Pikkuisen sydänäänet kuului jo oikein hyvin, vaikka lääkäritäti varoitteli että näillä viikolla ei heidän laitteellaan välttämättä vielä kuulu mitään. Onneksi kuitenkin kuului niin helpotti jännitys ihmeesti.

Melkein 12 rv on jo täynnä, jokohan sitä uskaltaisi jo huokaista helpotuksesta ja ryhtyä iloitsemaan odotuksesta? Seuraavaan ultraan on reilu kaksi viikkoa aikaa, sitten taas pääsee näkemään oman aarteen. :heart:
 
Voi hitsin hitsi! Kirjoittelin pitkät pätkät ja koko saamarin viesti katosi bittiavaruuteen! Arggghhh. Eli nyt lyhyesti...

Tervetuloa ja Onnea Novelle78 ja Taivaannasta! :flower: Novellea ehdin onnitella jo tuolla kuumeilupuolellakin.

Mulla on ollut hirveät vieroitusoireet palstailusta, kun taukoa palstailusta on ollut reilu viikon kestäneen talviloman ajan...

Kiva lukea teidän hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! Itse odottelen kuumeisesti ensi viikon (vasta) toista neuvolavisiittiä ja kolmen viikon päähän varattua rakenneultraa! Ei millään malttais odottaa ultraa!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Coke ja "Veturi" 16+6
 
Heippa,

juu, tosiaan eilen ollaan kotiuduttu nyytin kanssa :flower: Eli jouduin viikko sitten perusneuvolakäynniltä suoraan äippäpolille raskausmyrkytysoireiden takia ja jouduin jäämään saman tien osastolle Tyksiin. Myrkytys oli niin pahana jo, että synnytys käynnistettiin tiistaina (rv 40+4) ja typykkä syntyi sitten ke-aamuna klo 5.08 aika rankan rupeaman jälkeen... Tytön strategiset mitat olivat 3550g ja 53cm eli passelin kokoinen prinsessa :heart:

Vauva-arki on lähtenyt luistamaan hyvin, itse olen vaan vielä toipilas ton raskausmyrkytyksen takia ja tietty esim. istuminen hankalaa välilihan leikkaushaavan takia. Mutta vauva on ihana! :heart: :heart: :heart: Syö ja nukkuu hyvin ja imetys on lähtenyt mukavasti liikkeelle, maitoa todellakin riittää.

Onnea vaan kaikille mukavista ultra- ja neuvolakuulumisista :flower: Kyllä ne raskausajan vaivat sun muut unohtuu, kun tuon pienen saa syliinsä ottaa =)

t. Piipi + typykkä 5 vrk :heart:
 
:heart: :heart: Valtaisat onnittelut Piipi teille ihanasta tyttövauvasta!! :heart: :heart:

Toivottavasti toivut pikaisesti! Teille kaikille, Äiskälle, Iskälle ja Typykälle oikein hyvää vointia!! :heart:
 
Piipille suuren suuret onnittelut tyttövauvasta! Onnea ja ihania vauvahetkiä koko perheelle!

Täällä sitä odotellaan vasta ekaa neuvolakäyntiä, joka on ensi viikolla. Onneksi tällä viikolla saadaan töissä yksi suurehko projekti päätökseen, suunnilleen ainakin. Sitten saa taas enemmän omaan tahtiin tehdä töitä ja suunnitella aikatauluja. Se saattaa olla vielä tarpeen tässä odotuksen edetessä, vaikka tällä hetkellä olo onkin ihan hyvä ja varsin työkykyinen.

Novelle rv 7+3
 

Yhteistyössä