Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Onnea Hipu tullaan perässä jahka ehditään :saint:

oikeesti on tää raskausaika mennyt aika nopeeta ainakin tähän asti :) nyt alkaa jo masu painamaan ja enemmän pomottelemaan mitä tehdään ja milloin.

eilen olin sokeripolilla ja kauhee dieetti päällä, oon aika sokerihiiri oikeesti niin tekee vähän tiukkaa tää...
kiva kun ultrasivat siellä, näki hiukan minkälainen otus siellä möyrii =) huonoa se et on perätilassa.... :/
 
Nostoa :)

Täällä on melko hiljaista. Minäkin tulin vaan äkkiä taas lukaisemaan kirjoituksia ja pyyhällän tästä saunan löylyihin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! (Perjantaita odotellessa... ;) )
 
HPM
Saatiin tänään seerumiseulan tulokset ja mun oli heti pakko tulla tänne ilakoimaan että testitulos oli normaali!! :heart: Huhhuh, että pisti jännittään toi tulosten odottelu =) Täällä ollaan nyt Naantalin Aurinkoa koko päivä =)

17+1
 
Täytyy hiukan rutista, kun harmittaa ja väsyttää...

Pahoinvointi vaan jatkaa ja on saanut seurakseen melkein jokailtaisen päänsäryn. Töissä on ollut karmea kiire ja saan oksuttelun pysymään poissa vain tosi säännöllisellä syömisellä tunnin-parin välein. Nyt tällä viikolla on tulossa parin päivän koulutusreissu toiselle paikkakunnalle, enkä yhtään jaksaisi lähteä. Reissussa vielä on vaikea saada syötyä säännöllisesti ja kun riskiviikot ei vielä ole täynnä niin en tietty oo työpaikalle kertonut raskaudesta.

Oon ihan valmis meneen hakemaan työterveydestä sairaslomaa, varsinkin kun se koulutus ei mun osalta ole ihan välttämätöntä. (Ei kuulu varsinaiseen toimenkuvaan, enkä enää kesän jälkeen ole töissäkään) Pomo vaan on erityisesti halunnut että mäkin olisin siellä, plääh... :headwall:

Voi kun pääsisi pian eteenpäin tästä pahoinvointi-vaiheesta. Alkaa jo olla mitta täynnä!
 
Kiva HPM, että seerumiseula oli puhdas. Ottiko ne sen ihan rutiininomaisesti, kun täälläpäin otetaan vaan, jos epäillään jotain poikkeavuutta esim. niskaturvotusultran perusteella?

Koitahan Matarena jaksaa pahoinvoinnin kanssa :hug: Onko sun pomo sellanen ihminen, jolle vois luottamuksellisesti jo nyt kertoa raskaudesta? Kun varmaan sitten hän olis myös sitä mieltä, ettei sun tartte sinne koulutukseen lähteä pakolla...

Itellä menee hermo, kun oon TAAS flunssassa |O Nyt sais nää pöpöt mennä jo hemmettiin, että pääsis täysissa voimissa synnyttämään. No, vielä ei mitään merkkejä lähdön hetkestä ole, joten kai tässä taas ehtii parantumaan...

t. Piipi + typykkä 38+3
 
Kiva kuulla HPM hyviä uutisia.

Matarenalle voimia jaksaa pahoinvoinnin kanssa. Jos susta tuntuu siltä, -niin kuin Piipi ehdotti- että voit kertoa pomolle luottamuksellisesti asiasta, niin varmasti kannattaa sanoakin, niin saat helpommin oltua pois koulutusreissulta. Toisaalta, jos et halua asiasta vielä kertoa, niin mun mielestä voit myös hyvin hakea sairaslomaa, ja olla pois töistä. Ethän sä "normaalistikaan" vois mahataudin kanssa töihin ja koulutukseen lähteä.

Omaa napaa... Mulla on kokoaikainen pahaolo nyt jo vähän helpottanut. Nyt oksettaa yleensä vain iltaisin. Ja päänsärky on tullut uutena ilmiönä myös iltaisin. Väsymys ei oo vieläkään kadonnut mihinkään... Mutta kaiken kaikkiaan superleveä hymy tulee vieläkin naamalle, heti kun päästän ajatuksen vähänkin ilmoille pienestä maha-asukkaasta. =)
Viikkoja kasassa 14...
 
HPM
Siis joo, meillä saa mennä seerumiseulaan kaikki jotka haluaa. Mä vaan pelkäsin niin kamalasti, että mitä jos siellä onkin jotain niin pahasti vialla että joudutaan ottamaan sintti pois... Sen takia ilakoin niin kovasti tuloksesta *ikipessimisti :headwall: * Oltiin toki tulevan iskän kanssa puhuttu asiasta - ensin otetaan selvää ja sit vasta päätöksiä, mutta onhan se toki lohduttavaa tietää, että näillä näkymin on tulossa suht terve gerbiili :heart:

Koita Mata jaksaa :hug: Mulla oli ihan hirveen karmee olo monta viikkoo, vaikken oksentanutkaan kertaakaan. Luulen sen johtuvan siitä, että mulla ei oo kauheen herkkä toi aivojen oksukeskus - muuten ois varmaan lentänyt jatkuvalla syötöllä... Ämpäri kädessä sai kuitenkin kulkea kotona kun oli kokoajan semmonen tunne että kohta lentää ja lujaa...

Väsymys sitä vastoin vaivaa yhä. Otettiin hempat neuvolassa mutta ne on vaan noussut ja huitelee 140. Arvasin kyllä että tähän on ihan muut syyt. Harmittaa kun nyt pitäis olla "kukoistuksen" ja energian aika. Luulen, että mulla jatkuu tää väsymys ihan loppuun asti.

Mä lähden nyt rentoutumaan lahjaks saatuun kasvohoitoon :)
 
Kiitokset tsempistä =), tänään on jo parempi mieli vaikka olo ei ole juuri parempi kuin eilen. Mietin kanssa tuota, että kertoisinko sittenkin pomolle jo aiemmin. Vaikea kuitenkin ennustaa miten hän reagoi kun en tunne vielä kovin hyvin. Pomo vaihtui juuri viime vuonna. Ajattelin että voisin jutella tänään töitten jälkeen työterveyden kanssa asiasta. Sain juuri tietää, että koulutuksen vuoksi pitäisi myös yöpyä toisella paikkakunnalla vaikka ei ole kuin 100km päässä ja että illalla olisi tarkoitus olla porukalla syömässä ja vapaalla (=alkoholin nauttimista olisi ohjelmassa) Narahtaisin siis melko varmasti koko porukalle kerralla, en yleensä kuppiin ole sylkenyt...

Paranemisia Piipille, toivottavasti flunssa menee nopsasti ohi ja olet täysissä voimissa kun h-hetki koittaa. Eihän sulla ole montaakaan päivää enää jännättävää!

HPM: mietimme myös käytämmekö noita seulontoja, kun saimme tietää että meidän kaupungin tarjoama ainoa ultra ei olekaan np-ultra vaan muu normaali ultratsekkaus ja seulonnat tehdään vain verikokeella. Verikoe tehdään vasta rv:lla 16, eikä siis ole pakollinen. Toisaalta olisi helpotus saada "puhtaat paperit", mutta toisaalta ottaisin sen kyllä tosi raskaasti jos tulisikin häly. Täytyy pohtia vielä lisää... :/
 
HPM
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS
(jakautunut 26.1 )
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Siilura
Nanna81

Kopsasin piilouppailuna meidät ajantasalle. Jos Siilura ja Nanna81 lisäisivät omat tietonsa sitten kun selviää :attn:

Matarena: Me oltiin päätetty jo heti aluks että tehdään kaikki mahdolliset, jotta voidaan ajoissa varautua "ei-terveen" vauvan tuloon. Meillä kaupunki tarjoaa 2 ultraa (ei np, ei rakenne, ei 3/4D). Meistä vaan on parempi tietää etukäteen kuin yllätyksenä. Mutta jokainen tyylillään.

17+3
 
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS
(jakautunut 26.1 )
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Siilura..............................................LA 27.9.2008.............naistenkl.
Nanna81

En tiennyt tota naikkarin lyhennettä ;)
Siilura ja kirppu 5+2
 
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS
(jakautunut 26.1 )
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Siilura..............................................LA 27.9.2008.............naistenkl.
Nanna81.........................................LA 2.10.2008................LKS



 
Kävin eilen siinä ultrassa sitten. Ei näkyny vielä sikiötä ollenkaan. Oli sikiöpussi sekä se ruskuaispussi. Toisaalta osasin odottaakki ettei välttämättä näy vielä mitään joten ei niin suurena järkytyksenä tullu. Pieni pettymys vain, ja tietty pienen pieni huoli ettö tuleekokaan sinne mitään... Mutta tärkeintä on nyt mulle se että oli ihan oikeessa paikassa, joten ainaski tuo oikean puolen munajohdin on auki! Ensi viikon perjantaina on sitten naistentautien polin kautta uus uä ja sielä varmaan tulee sitte lopullinen tuomio miten käy.
 
Nanna81: juu, ei tossa vaiheessa sikiötä ultrassa kyllä välttämättä näy, katoin, että sulla on tänään vissiin 6+0 menossa. Mähän kävin varhaisultrassa muistaakseni 6+3 tai jotain ja silloin näkyi kans vasta sikiöpussi ja ruskuaispussi. Sit parin viikon päästä näkyikin jo parin sentin papunen :heart:

Pikkaisen oon vielä flunssassa, mutta paranemaan päin tuntuu onneks olevan. Eilen kävin jo reippaalla puolen tunnin lenkillä ja sain yöksi oikein kunnon kivuliaita supistuksia. Mut eipä ollu vieläkään sitä itteensä, kun kesken loppuivat, höh.

Huomenna enää viikko laskettuun aikaan! =)

t. Piipi + typykkä 38+6
 
Kiitos Piipi :heart: ! Vaikka paljo lukenu joka paikasta noista ja tiedän eet joillain ei vielä ole näkyny ja joillain on, niin aina semmonen pieni huoli jyskää tuolla päässä... Helpotti paljon lukea että sinullaki on ollu näin ja nyt olet jo noin pitkällä vauvan kanssa menossa :heart: !
Toivottavasti pääsette oikeeseen aikaan sinne synnärille, eikä vauveli turhan pitkään enää viihtyis massussa =) .
 
Kiitos Piipi ! Vaikka paljo lukenu joka paikasta noista ja tiedän eet joillain ei vielä ole näkyny ja joillain on, niin aina semmonen pieni huoli jyskää tuolla päässä... Helpotti paljon lukea että sinullaki on ollu näin ja nyt olet jo noin pitkällä vauvan kanssa menossa !
Toivottavasti pääsette oikeeseen aikaan sinne synnärille, eikä vauveli turhan pitkään enää viihtyis massussa .
Hyvä vaan, jos tieto vähän rauhoitti, tiedän todella miten piinaavaa tuo seuraavan ultran odottelu on... :hug:
 
Nanna, mekin käytiin ultrassa pari päivää sitten, ja lääkärin mukaan oli tuolloin menossa 6+0. Sama juttu kuin sinulla; sikiöpussi ja ruskuaispussi. Meillä on seuraava aika vähän yli parin viikon päähän. Siellä sitten näkee sykkeenkin, jos kaikki menee hyvin. Kyllä sitä on aika hermostunut olo nyt, mutta ei tässä nyt auta kuin odotella kiltisti :saint:
 
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS
(jakautunut 26.1 )
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008..............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008.................TAYS
Siilura...............................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 2.10.2008...............LKS

Korjasin oman rivini :)
 
Mä nostelen teitä ja toivottelen Piipille onnea lähestyvään koitokseen! Kävin vakoilemassa sun puuhiasi (nyt kun tämä odotuspuoli on kerran "avautunut" mulle, en pysty tätä enää sulkemaan ja olemaan vaan tuolla kuumepuolella...) ja tuskimpa teidän kovin kauaa tarvitsee enää odotella! Ihanaa!! :D Sinne se vaaveli kohta löytää!
 
Voi kiitos, tsempeistä :D Oltiin tosiaan eilen ihan valmiita jo jäämään synnärille, mutta niin ne vaan säännölliset supistukset hiipui. Tänään ei ookaan sit tapahtunu juuri mitään, joten voipi olla, ettei kuitenkaan vielä hetkeen tuo lähtö tule... No, mutta ajattelen niin, että max 2,5 viikkoa kuitenkin enää ja vaavi on sylissä :heart:

Nyt vaan peukkuja sulle, että pääset pian takas tänne puolelle pysyvästi =)

Mitäs muille kuuluu? Kuten huomaatte, mulla ei täällä oo muuta tekemistä kuin roikkua täällä netissä :whistle:

t. Piipi + typykkä 39+3
 

Yhteistyössä