Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Onnittelut Piipille ja koko perheelle :heart: !!

Meillä kans ensimmäinen neuvola vasta ensi viikolla. Kovasti jo jännittää, että kuuluuko niitä sydän ääniä. Kuulemma niitä ainaki yritetään kuunnella!

Nanna rv 8+6
 
Mie kävin tänään lääkärineuvolassa ja yllätys oli suuri... Meän möykky pien, ei olekaan 9+4 rv:lla vaan raskausviikkoja on takana jo runsaat 13+4!! :eek: :eek:

Eli laskettu aika siirtyi n. kuukaudella taaksepäin h-hetki olisi siis 30.8.

Olo on kyllä nyt aika hassu ja erikoinen... yksi odotuskuukausi meni menojaan :wave:

Taivaannasta ja Möykky 13+6
 
HPM
Onnea Piipille ja haikaran pudottamalle nyytille!! :flower:

Kopioitko Taivaannasta tuolta sivulta (oliko se 5 vai 6...?) viimeisimmän tämän pinon osanottajalistan ja lisäät itsesi sinne?

20+3
 
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS
(jakautunut 26.1 )
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Siilura
Nanna81
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS

 
Odottelijat:
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008...............Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 2.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................


Jakautuneet

26.1
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS

20.2
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
 
HPM
Hyvä kun muokkasit! Kukas meillä on seuraavana vuorossa? Veera80 näköjään :) Oonko minä muuten meidän pinon seniori? -78. Minkä ikäisiä te muut olette, joilla ei tuo syntymävuosi näy nimimerkissä? Jotkut ovat varmaan aikaisemmissa viesteissä maininneet, mutten nyt jaksa selata kaikkia sivuja läpi...
 
HPM: mä olen vuosimallia -77, mutta ihan loppuvuotinen. Joulukuun puolen välin tienoilla tulee aina vasta vuosia lisää. Täytän silti edelleen joka vuosi 25, seuraavaksi jo 7:ttä kertaa... :)

Oltiin pari päivää sitten neuvolassa. Oli eka "lääkärineuvola". Kaikki oli muuten ihan ok, mutta oli tosi epämiellyttävä kokemus... Lääkäri sai käytöksellään kyllä tuntemaan oloni kyllä niin epämiellyttäväksi.

Asutaan suht pienellä paikkakunnalla. Muutettiin tänne vasta reilu vuosi sitten, mutta mieheni on täältä kotoisin ja lähes kaikki tuntuu tuntevan hänet ja hänen sukulaisensa ja päin vastoin. No lääkäri rupesi utelemaan ja selvittämään mieheni sukulaisuussuhteita hänet tunnistaessaan (onko hän ja kuka on kenenkin veli tai serkku) samaan aikaan kun minä makasin kontit levälläni lääkärin tutkittavana. Välillä kurkkasi oikein särmin taakse nähdekseen ja kuullakseen paremmin mieheni vastaukset. Voi kiesus, että sapetti. Teki mieli sanoa, että nyt hoidat ne hommat loppuun ja utelet vasta sen jälkeen mieheni sukulaisuussuhteet kuhunkin. Myös mieheni oli tosi tosi vaivautunut tilanteessa.

Oli kyllä mielestäni lääkäriltä tosi tökeröä ja epäammattimaista käytöstä. Tai ainakin se sai mut tuntemaan oloni tosi epämieluisaksi.
 
HPM
Coke: mikä päivä sulla on synttärit? Mä olen kanssa joulukuun puolenvälin lapsia, tarkalleen 14.päivä... Se on ärsyttävää, kun sillon täytät vuosia ja sit heti vuoden vaihteessa ootkin taas jo vielä vuoden vanhempi... Ainakin kaikissa virastoissa yms. missä ne kattoo vaan syntymävuoden.
 
Hei,tahtoo mukaan. Olen heinäkuussa 30 täyttävä esikoistaan odottava nainen Helsingistä. Syysmassuihin olen kirjoitellut jo jonkin aikaa, mutta tällainen "ikäryhmä" on ollut myös tavoitteena löytää. LA on vielä hiukan hakusessa, sillä jokainen tuntuu olevan eri mieltä raskauteni kestosta pitkän kierron takia. Itse olen laskenut raskausviikkoja olevan 10 + 5 joten LA olisi 21.9. ja paikana Kätilöopisto.

Tinuliini ja James 10+5
 
Ihanaa kun tämä pino on kerännyt lisää porukkaa! Me poistettiin kuumepuolen pinosta vauvaantuneet plussalistalta, toivottavasti kukaan ei loukkaannu! Voitte tulla sit äkkiä sinne uudelleen plussailemaan ;) (Lähes kolmekymppiset tokakertalaiset ry. :D)

Aika mahtava juttu toi mitä sulle Taivaannasta kävi, että viikot tolla tavalla pompsahti! Oliko sulla ollut yhdet kuukautiset siinä alussa vai miten olit ite laskenut 4 viikkoa vähemmän?

Mä käyn aina tasaisin väliajoin täällä lueskelemassa, kova hinku takaisin tänne puolelle! Tänään kävin pitkittyneen flunssan takia lääkärissä ja se kovasti yllytti vaan heti uuteen yritykseen. Sanoi, että tilastollisesti keskenmenon jälkeen raskautuu nopeammin kuin ennen km:a. Joten toivossa elellään :)

Mulla on tänään 38 päivää tyhjennyksestä, eikä menkkoja ole kuulunut. Tissit kipeytyivät tossa muutama päivä sitten, alkaa pikkuhiljaa jännittää... Se oli mulla viimeksi ekoja r-oireita. Yritän kuitenkin olla luomatta mitään suuria odotuksia, sillä ovulaatiosta ei ole oikein varmaan tietoa. Eikä tässä kierrossa pitänyt vielä oikeasti yrittääkkään, joten hiljaista on tuolla makkarin puolella ajoittain pitänyt... Mutta ensi kierrosta sitten täysillä yritykseen!

Hyviä vointeja teille kaikille ja onnellista odotusaikaa! :heart:
 
Hei vaan!
Olen kyllä joka päivä käynyt lueskelemassa juttuja, mutta jotenkin odottaminen on tällä hetkellä niin auvoista ja suloista, ettei ole viitsinyt kirjoitella. Meillä kun se riskiaika vilahti ohi ihan huomaamatta ja nyt kun ollaan päästy kertomaan ilouutista muillekin niin ei tartte nyt odotella muuta kuin vatsan pullistumista. Mulla tosiaan oli joulukuussa kolmen päivän niukat menkat ja luulin niukkuuden johtuneen siitä, että kävin viikkoa aikaisemmin verenluovutuksessa... mutta se taisikin olla vain jotain tiputteluvuotoa koska mulla on pienoinen ollut silloin jo masussa... Kyllä vähän kammottaa ajatella että olen tilastani tietämättä käynyt verenluovutuksessa... Mut lääkäri rauhoitteli että se on silloin ollut niin alkuvaiheessa että jos vahinkoa olisi sattunut niin se olisi mennyt jo kesken.

Nykyisestä olosta sen verran että pahaolo on lähes kukistettu. Yökötystä ei ole enää muuta kun ohimenevästi jos nenään tulee joku ällö haju tai näen jotain kuvottavaa,,, muutaman yön olen valvonut kun vatsassa ollut semmoin repivä kipu... vaavi siellä taitaa kasvaa. Kohta pitää alkaa äitiyshousuja ompelemaan.

Mut kylläpäs nyt tuli romaani kirjoitettua :D

Toivon muillekin helpotusta huonoon oloon

Taivaannasta vuosimallia -80 ja Möykky 14+4
 
HPM: Just näin ton iän laskemisen kanssa!! Aikast lähekkäin ollaan synnytty (siis päivissä) mulla on nimittäin 13. päivä joulukuuta synttärit.

Tervetuloa mukaan Tiinuliini!

Kvartti, täällä peukutetaan ainakin kovasti, että plussaa tulee teille pikaisesti uudestaan!

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa! Täällä ei mikään hirvittävä hinku ois huomenna taas alkaa painamaan uutta työviikkoa, mutta pakko sinne on vain jaksaa vääntäytyä... :/
 
Huomenta kaikille!
En ole taaskaan jaksanut kirjoitella tänne,mutta tekstejä ole lueskellut!
Mulla ois huomenna tarkistus ultra,ton mun istukan tiimoilta eli onko istukka liikkunut vatsan kasvaessa pois synnytyskanavan edestä vai ei.Sitten varmaan päätetään samalla sektioaika,jos ei näytä hyvälle!
Menen sen jälkeen sitten neuvolälääkärille ja toivon,että saisin sairaslomaa vaikka viikon,noiden kivuliaiden supistusten takia...saas nähdä mitä lääkäri tuumaa,kun en ole aikaisemmin hakeutunut lääkäriin ton kivun takia,vaan sinnitellyt töissä ja sitten illalla kivuissa kotona vain maannut!!!Nyt on taas ihan ok olo,kun olen vaan lepäillyt koko viikonlopun,mieheni mua passatessa :D

Hemuli79 ja "mönkijä" 28+2
 
HPM
Moi Tiinuliini :wave:

Mun piti tulla kirjoittaan ihan jotain vaan, jotta saan näkyviin uuden viikkoluvun :)
Meille on nyt sitten ensimmäinen hankinta tehty, nimittäin vaunut. Käytiin ne synttärialesta hakemassa, kun aateltiin ettei tässä varmaan tuu enää mitään kausialeja ennen vaavia. Ja nyt se sitten iskikin tajuntaan kuin kirves kupoliin - meille tulee ihan oikeesti natiainen!!! Me päädyttiin Emmaljungan Cerox -yhdistelmään (ja isäntä vielä tinkas kaupan päälle kaikki herkut mukaan...) ja voi että ne on kätsyt!

21+1
 
Tiinuliini, tervetuloa mukaan!

Taivaannasta, aika kivasti kävi teillä, kun yllättäen pääsittekin jo noin pitkälle!

Minä olen työpäivistä selvinnyt suht vähällä pahoinvoinnilla. Vähän vaan tahtoo ruokaa jäädä lautaselle joka lounaalla, mutta tuskin sitä kukaan on huomioinut. Iltaisin sitten tahtoo iskeä välillä aika kurja olo. Samoin jos joutuu autossa matkustamaan. Se ei nyt tunnu sopivan ollenkaan. Toivottavasti olo kohenisi kolmessa viikossa, jotta selviän kuunialla Lapin reissusta pääsiäisen aikaan. Sillon on tiedossa yli 800 km autossa istumista.

Huomenna neuvolaan, pääseepä siitäkin pitkästä käynnistä sitten. Ei kai ne muut kerrat puoltatoistatuntia kestä, vai?
 
Odottelijat:
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 2.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 11.10.2008............K-SKS


Jakautuneet

26.1
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS

20.2
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS



Ja tämä vielä piti laittaa. Olkoon tuo LA 11.10. kunnes toisin todistetaan. Mitään virallistahan mulle ei ole vielä laskettu.
 
Heippa Hemuli, ihanaa, että olet jo noin pitkällä! Toivottavasti kivut hellittää =). Täällä ei vieläkään ole oikein mennyt jakeluun, että edelleen paksuna ollaan :saint: , ehkä ensi viikon nt-ultra auttaa tajuamaan asian tolan. Luottavaisin mielin tällä hetkellä - vaikka viikonloppuna ulvoin jo miehelle, että kesken on mennyt, kun ei tunnu missään :ashamed: Hormoonit...

Tiinuliini, tervetuloa :)

HPM onnea uusista vaunuista ;)

Kvartti, jännää!!!

Coke, olipas pöllö lääkäri :eek:, älä välitä.

Taivaannasta, kiva, että voit hyvin ja voit jo kunnolla iloita raskaudesta!

ON: Viimeinen viikko nykyisessä työssä. Sitten kolme viikkoa lomaa :p ennen kuin seuraava alkaa. Aion viettää tuon loman enimmäkseen horisontaaliasennossa ;)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Siilura ja kirppu (huomenna) 9+0
 
Terve taas Siilura!Mukavaa kun sinäkin olet joukossa mukana :D
Hormoonit saavat kummallisia ajatuksia aikaan meidän naisten meilessä ja koko kehossa.
Uskon että kirppu voi hyvin ja näyttäytyy sitten seuraavassa ultrassa selkeästi,niin että äitikin uskoo jo!!!
Mä täällä jo jännittelen ultraan menoa...pian näen oman mönkijäni taas "livenä" :LOL:

Hemuli79 ja "mönkijä" 28+3
 
Ihanaa Siilura kun teillä ollaan jo niin pitkällä että nt-ultraan pääsee! :heart:

Täällä loppui jännäys lyhyeen kun menkat tuli tasan ajallaan. Hyvä homma, nyt päästään oikeasti yrittämään! Ja mä oon päättänyt, että kovin kauaa en oo täältä poissa! :D Haluu myös nt-ultraan ja muihinkin!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Onnea Piipipienestä tyttövauvasta!!
Täällä arki on kovassa vauhdissa ja poika kasvaa silmissä. Hymyilee jo vallan hurmaavasti, masuvaivat on helpottanut ja jumppatuokiot/ valveillaoloaika ovat lisääntyneet. Päivät ovat saaneet jo rytmin ja yöunille mennään noin klo 24-01 ja herää ensimmäisen kerran noin klo 6-7 aamulla eli vallan loistavasti.
Täällä oli paljon iloisia uutisia ultrista.. onnea kaikille ja nauttikaa kasvavasta mahasta sillä sitä on jo tosi ikävä.. tosin on kyllä mukava saada omat vaatteet taas käyttöön mutta odotusaika oli mitä mahtavinta!! ( vaikka sitä ei aina osannut arvostaa .. =) )
Ja Kvartille oikein paljon plussatuulia jotta pääsisit taas takaisin tänne puolelle !!!

Terveisin Hipu ja " Väinö" 5 vko
 

Yhteistyössä