Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

HPM
Tännepäin ei mitään ihmeitä. Eilen tuli tukivyö postissa ja toivottavasti se vähän helpottaa mun kiukuttelevaa alaselkää. Muksu on melko varmasti ADHD-lapsi - ainakin siitä menosta päätellen mitä hän pitää! :LOL: Taitaa olla valmis mustan vyön karateka kun maailmaan putkahtaa...

Kiva, että Siilurallakin oli ihana ultrakokemus!!

24+3
 
Odottelijat:
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 11.10.2008............K-SKS


Jakautuneet
26.1
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS

20.2
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS
 
Korjasin tuohon listaan tuon oman la:n. Tai tuo on todennäkösin arvio :D . Nt-ultrassa käytiin melkein viikko sitten ja kaikki oli hyvin! Sielä se pikkunen heilutteli käsiään ja jalkojaan ja väisteli uä anturaa minkä ehti :D !
Nyt onkin sitte pidempi aika enne kuin tapahtuu mitään uutta. Seuraava neuvola on vasta 16.4 ja rakenneultra vasta 28.5. Toivottavasti aika menee tosi nopeeta, ei millään malttais odottaa että pääsee taas kurkkimaan pikkusta.

Onnea kaikille hyvistä uutisista :flower: !

Nanna + Pippunen rv13+0
 
Heips!

Kiva lukea Siiluran ja Nannan mukavista ultrauutisista!

Nanna, samoin musta on tuntunut aina ultran tai neuvolan jälkeen, että taas on piiiitkä aika odotella seuraavaa kertaa, kun kuulee/näkee pikkuista taas. (Varsinkaan kun en vieläkään ole tuntenut liikkeitä yhtään.. :/ ) Mutta loppujen lopuksi aika menee aina niin hirmuista vauhtia, että yht´äkkiä sitä vaan huomaa olevansa jo yli puolen välin odotusaikaa... :)

Maanantaina taas on meillä odotettavissa neuvola. Ihan "tavis-neuvolakäynti" vaan. Saas nähdä oonko saanu hemoglobiinin nousemaan rautakuurilla... Väsymismerkit ei kyllä juurikaan oo vähentynyt.

On muutenkin ollu töissä kamalan kiirettä -niin kuin aina- eikä se siitä näytä helpottuvan, päinvastoin, hullummaksi menee koko ajan. Tuntuu välillä, että polla hajoaa sinne. Olo kun on muutenkin väsynyt, niin ei ihan skarppina jaksa olla koko ajan. Tekis mieli huutaa välillä, että antakkee armoo, mulla on "ylimääräinen" matkustaja huollettavana... ;) Eipä taitais auttaa... :D

Oottekos muuten ostellu paljon vaatteita/tavaraa tulokkaille? HPM muistaakseni kertoi vaunuhankinnoista. Vai oliko se niin, että merkki ja malli oli päätetty valmiiksi?. Me ei olla tehty vielä ainootakaan hankintaa. Mulla vaivaa vieläkin vähän tää paha karma asia... ;) Vaunuja oon ajatellu, että vois ruveta tutkailemaan, kun meillä ei oo minkään valtakunnan tietoa/kokemusta niistä. Vois tarkkailla eka vaihtoehtoja ja jos sitten vaikka löytyis käytettynäkin.

coke 21+3
 
HPM
Joo, meillä tosiaan on jo vaunut hankittuna ja äippäpakkaus on tullut, mutta siinähän ne hankinnat toistaiseksi. Meillä iskä jää käsileikkauksen takia saikulle tossa ens kuun puolivälissä ja sitten meillä on aikaa juoksennella pitkin kauppoja. Tosin hoitopöydän se tekee duunissa ennen sitä vielä.

Mä kuitenkin haluan, että kaikki on valmiina hyvissä ajoin, koska mun intuitioni sanoo taas, että tää ei pysy masussa "loppuun asti"... No, vaikka pysyiskin, niin kivempi että iskän ei tartte viimepäivinä juoksennella pitkin kyliä ostelemassa turvakaukaloa jne. (Ja onhan niitä sitten kiva räplätä :saint: )

Tosiaan, sekin vielä että kaikki on ihan uutta, niin täytyy tutustua asioihin ennen ostamista, ettei saa kaupantädit myytyä kaikkea ihan turhanpäiväistä krääsää mukaan... Joskus sitä miettii, että voi kun ois joku sanomassa, että "älä osta tota" tai "osta tuollainen", ihan rahansäästön kannalta. Näiltä vauvafoorumeilta mulle esim. selvis vasta sekin, että kannattaa ostaa yhdistelmävaunut, jotka voi sitten muuttaa vaunusta rattaaksi eikä tartte ostaa molempia erikseen :ashamed:

Pinnis me ostetaan vasta myöhemmin, kun saadaan aluksi käyttöön semmoinen pieni lapsen ensisänky johon mahtuu äitiyspakkauksen laatikkokin. Sitten kun muksu kasvaa siitä ulos, niin lähdetään sänkykaupoille. Turvakaukalosta ei olla vielä tehty päätöstä että ostetaanko vai vuokrataanko IFiltä. Se ei kuitenkaan loppuviimeks kauheen kauaa mee, kun pitää ostaa jo istumamalli... Pitää selvittää kumpi tulee edullisemmaks. Mulla on semmonen paha silmä, että ihastun kaupoissa aina kalleimpaan malliin :/

Joitakin ensivaatteita tulee iskän puolen suvulta, joten vaatehankintoja en aio kauheesti tehdä. Meillä on tässä kuitenkin kaupat vieressä niin voi sitten iskälle soittaa että haeppa töistä tullessas muksulle muutama seuraavan koon kledju kun nää jäi nyt pieneks.

Ootteko muuten miettineet, että meinaatteko kestovaippailla vai kertakäyttövaippailla? Meillä ei aleta kestoilemaan vaikka kuinka sitten jätettä tuotettaisiinkin... *halolla päähän*

Niin, en tiä kehtaako sitä tunnustaa edes, mutta mulla on myös tuon imetyksen osalta hieman ristiriitaisia ajatuksia... :ashamed: Ehdottomasti haluan vaaville rintamaitoa, mutta kuinka se järjestyy... Monet on sanoneet, että lypsämiseen ja pullorumbaan menee ikä ja terveys - helpompi ottaa vauva vaan rinnalle. Mutta kun mä en halua... :ashamed:
 
Heissan, loma oli ja meni. Ja mukavasti se menikin. Aika hyvin jaksoin hiihdellä, mutta en sentään ihan entiseen malliin. Saattoi kyllä olla myös harjottelun puutetta, kun täällä keskisessä Suomessa pääsi suksille vasta tammikuussa. Myös automatkat meni hyvin. Niitä jännitin ehkä eniten, koska välillä on tullut matkapahoinvointia tässä raskauden aikana. Nyt ei tullut yhtään! Töihin täytyisi tänään taas ruveta. Plääh.

Meillä on nyt menossa rv 12+1, eli pahin riskiaika on takana. Ajateltiin ensi viikonloppuna kertoa vihdoin molempien vanhemmille uutiset. Tähän mennessä olen paljastanut vasta yhdelle kaverille. Kyllä muuten jännittää vähän, että millähän sanoilla sen sitten sanoisi. Mutta varmaan se sopiva hetki ja sanat sitten löytyy.

Hankintoja täällä oli mietitty. Taidamme jättää ne vähän myöhemmäksi vielä. Mutta mammahousuja pitäisi pian ruveta metsästämään. Onko vinkkejä? Täytyykö löytää joku erikoisliike, jos ei H&M:n farkut yhtään istu? Ne on ainoat, joita olen käynyt kokeilemassa.
 
Heip!

Mukava Novelle, että loma sujui kivasti! Täällä taas oltais ihan loman tarpeessa... Tänään töissä olisin varmasti ampunut proj.päällikön, jos mulla ois ollu ase... Mietin vaan, että minkälaiset stressin ja vihareaktiot vauva oppiikaan aistimaan tuolla mahassa!

Mulla ei mammahousujen löytymiseen oo kyllä vinkkejä antaa valitettavasti. Itse kamppailen saman ongelman kanssa. Mulla on tällä hetkellä kahdet housut, joita voin pitää... ja toiset vielä niistä juuri epäsopivan malliset H&M:n farkut!

Kiertelin tosi monet liikkeet ja H&M oli ainoa liike, joka ylipäätänsä kiertelemistäni liikkeistä myi mammavaatteita!! En tosin käynyt kyllä erikoisliikkeissä. Mutta Stockalla, KappAhlilla, Lindexissä ja muutamissa muissa ei tosiaan ollu mammavaatteita ollenkaan tarjolla (Turun keskustassa). Raision kauppakeskuksessa oli osalla saman ketjun myymälöillä sitten joitain malleja tarjolla. Mutta kaiken kaikkiaan tarjonta oli mielestäni tosi surkeaa.

HPM:n kysymykseen kestovaippailusta; oon kyllä ajatellut, että meillä kokeillaan kestovaippailua sen sujumisen ja jaksamisen mukaan. Uskoisin, että kotona kestovaippailu voisi sujua. Me asustellaan kuitenkin paljon myös mökillä, jossa pesumahdollisuudet eivät ole niin hyvät, joten siellä ainakin kertisvaipat on aika kova sana. Mutta saa nähdä miten kaikki sitten rupeaa sujumaan. En aio ottaa mitään paineita kuitenkaan "ekoilusta", vaikka siihen pyrkisinkin.
 
Täällä hankinnoista on ollu puhetta
Viel ei ole hankittu ku mammavaatteita jotka ovat kamulta lainassa. Vauvavaateita ei olla vielä hankittu yhtäkään, mutta vaunut ollaan jo valittu mitä otetaan, mut ei niitäkään viel ostettu ole. Kaukalo saadaan kamuilta lainaan mutta isompi turvaistuin pitää jostain hankkia,,, siihen kyllä on viel aikaa.

Kestovaippoja meillä aletaan käyttämään ja hiihtokauden päättymistä odottaakin oikea kestovaippatehdas ompelukoneen ääressä... on sen verran materiaalia tullu jo hankittua.

15.4. olisi sitten rakenneultra... kiva nähdä taas vaavi livenä!

Hauskaa huhtikuuta kaikille
Taivaannasta ja möykky
 
Heippa,
Yhdet ihan sopivat housut löytyi sokkona netistä ostettuna. Ne tulikin tosi nopeasti kotiin. Eikä onneksi tarvii palauttaa, kun ovat sopivan joustavaa materiaalia. Lindexin valikoimankin kävin testaamassa. Siellä oli yhdet suht ok housut, mutta jätin kuitenkin toistaiseksi ostamatta. Kappahlissa en ole täällä nähnyt mammavaatteita ollenkaan. Taitaa olla tosiaan valikoimissa vaihtelua.

Eilen oli lääkärineuvola, ja siellä kuunneltiin sydänääniä. Hyvin siellä vauvelin sydän pompotti. Nyt pitäisi seuraavaksi harkita ajan varaamista rakenneultraan johonkin yksityiselle, koska kaupunki ei sellaista tarjoa. Ainoa ultra, jonka täällä saa, on alkuraskauden ultra, joka jo oli. Ja yli 30-vuotialle on nt-ultra, mutta minut laskettiin vielä alle kolmekymppiseksi, vaikka se ikäraja raskauden aikana ylittyykin. Pelkkä veriseula siis meidän tapauksessa tarjotaan rakennepoikkeamien riskin kartoittamiseksi, ja lopulta päätettiin se seula ottaa.

Jouduin yllättäen töissä kertomaan raskaudesta tällä viikolla. Tuli aikas pakottava tilanne kertoa. Toisaalta jotenkin helpottavaakin, kun esimiehet nyt tietää. Meni nyt aika hassusti, kun ei tulevat isovanhemmatkaan vielä tiedä tulokkaasta, mutta kerrotaan viikonloppuna.
 
Huomenta!
Minä löysin yhdet mammahousut H&M:lta joita sitten olen oikeastaan sen jälkeen vain pitänykki kun on niin uskomattoman mukavat päällä. Tänään olis tarkotus käydä paitaa vielä kattomassa jostain. Pitää saada siisti paita hautajaisiin joten samahan tuo on sitte hommata semmonen jota voi käyttää tässä lähitulevaisuudessa :D .

Teillä on kyllä Novelle ihmeellisesti tuo kunta päättäny noi ultrat! Tai no onhan siinä tietty se riskiryhmäpointti tuossa np-ultrassa, mutta että vain alkuraskauden ultra!! Luulisi että tuo rakenneuä on kuitenki kohtalaisen tärkeä??

Meillä ovat myös tosiaan töissä tietoisia. Pomo kysyi asiaa suoraan aivan ekoilla viikoilla. En tiedä oliko sitten minut nähty tuolla naistentautien polilla vai pitikö muka paikkansa kun sanoi että hän näkee jo hyvissä ajoin ihmisistä. Mammaloman sijainenki jo hommattuna valmiiksi :D .

Nanna +Pippunen rv14+3
 
Hei ystävät!

Mammahousuista oli pakko tulla kommentoimaan, että Polarn o pyretistä löysin ihanat farkut(sellaiset alaspäinkapenevat ja sopivan kapea vyötärönauhajuttu) tähän alkuraskauteen. Hintaa taisi olla 65e, mut kalliita ne oli HM:lläkin.

Viime viikolla aloitin uudessa työssä. Ihan poikki ollaan, mutta eteenpäin porskutellaan.

Haleja ja hyviä vointeja kaikille!

Siilura ja kirppu 15+2
 
Nanna, niin olisi minunkin käsittääkseni aika tärkeä se rakenneultra, mutta sellaista ei tosiaan täällä saa kuin yksityisellä käymällä. Olinkin kuullut jo ennen raskautumista, että tämä kunta (on vieläpä keskisuuri kaupunki kyseessä) tarjoaa aika minimaaliset ja surkeat palvelut raskauden seurannassa. Kyllä aion ehdottomasti varata yksityiselle ajan rakenneultraan. Onneksi meillä on varaa se tehdä, mutta on aika väärin, että tutkimusta ei tarjota kaikille tasapuolisesti. Toisena esimerkkinä palveluiden vähentämisestä tuli nyt jo vastaan se, että käytyäni nyt kaksi kertaa neuvolassa (+ultrassa kerran) seuraava neuvolakäynti on 8 viikon päästä. Välistä on siis pudotettu pois yksi käynti. No, ovathan ne tietysti loppuvaiheessa tärkeämpiä sitten.

Novelle rv 13+2
 
HPM
Omaa napaa päivittelemässä. Tänään oli neuvolakäynti. Otettiin uus verikoe rhesus-tekijän takia, hempat 123, painoa ihan ekasta käynnistä tullut nyt 3,1kg, sf-mitta 21cm. Sydän sykki 160-vauhtia ja muksu oli muutenkin melko aktiivisella päällä koko käynnin ajan. Tänään varaan vielä ajan TAYSin synnytysvalmennukseen.

Meillä kaupunki tarjoaa 2 ultraa. Alkuraskauden ja synnytystapa-arvion. Niskapoimu-, rakenne- ja D:t joutuu käymään yksityisellä.

26+2
 
Odottelijat:
Juuri.................................................LA 28.4.2008...............OYS
Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 11.10.2008............K-SKS


Jakautuneet
26.1
Hipu.................................................LA 25.1.2008..............TYKS

20.2
Piipi79..............................................LA 15.2.2008..............TYKS

3.4
Veera80...........................................LA 7.4.2008...............SATKS
[/quote]

 
Nostoa...

Täällä ei mitään ihmeellistä. Samoja työpaineita, kun nyt jo pitkän aikaa muutenkin... Olen kyllä käyny katasastamassa viestejä, mutta en oo jaksanut ruveta kirjoittelemaan. Hyviä vointeja kaikille!
24+0
 
Heippa,
Juu koitetaan vaan sitkeästi pienelläkin porukalla saada pinoa pidettyä korkealla. Toivottavasti kevään kuluessa tulisi vielä lisää porukkaa tännekin.

Täälläkään ei ihmeempiä. Suurin ihmetys siitä, että tosiaan ollaan raskaana on takanapäin. Samoin neuvolakäynnit ovat jonkin aikaa tauolla, joten ei mitään ihmeempiä kuulumisia sieltäkään tule vähään aikana. Olo on ihan hyvä. Molempien vanhemmille on nyt kerrottu vauvauutiset. Samoin miehen siskolle perheineen kerrottiin, että serkku olisi tulossa heidän lapsille syksyllä. Töissä kaksi lähintä esimiestä tietää myös, mutta muille työkavereille en ole vielä kertonut. Aika helpottavaa se on kun ei enää tarvitse erityisemmin salailla asiaa. Nyt vaan odotellaan, miten maha kasvaa.
 
Moikka!

Jan onnea Veeralle

ON.
Meikäläinen painii sen kanssa, että kertoako uudessa työpaikasta raskaudesta nyt vai myöhemmin. Hiukan vaan ahdistaa, kun tiimipalavereissa suunnitellaan kovaa vauhtia jo syksyn asioita ja pyydetään varailemaan kalenterista päiviä... ajattelin kerätä voimia ja kertoa ensimmäiselle esimiehelleni tänään. Sitten on vielä kaksi eri tiimien päällikköä jäljellä ;), mukavaa kidutusta. Ei vaan viitsisi tällaista (itselle) iloista tapahtumaa salailla ja peitellä.

Aina kun olen kävellyt pomon huoneen ohi olen vetänyt vatsan sisään :LOL: , toivottavasti siitä pääsee pian.

Voikaa hyvin siskot!

Siilura ja kirppu 16 + 3
 
HPM
Mua on nyt kahtena yönä vihlassut oikein kunnolla yöllä, jostain tuolta lantion/nivusten/alavatsan alueelta. Semmonen pitkä, noin puolen minuutin vihlonta, joka loppuu pikkuhiljaa. Mietiskelin että onkohan nää nyt niitä lantion löystymiskipuja tai liitoskipuja...? Onkohan ne sama asia? Pitääpä varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä kysäistä - sattuu olemaan sopivasti vielä lääkärikäynti. Illalla päivän jälkeen kun heittää maate sänkyyn, alkaa harjotussupistelu ja siitä hetken päästä muksu herää iltajorailulle. Muutamana yönä on kenkinyt mutsia siihen malliin, että siinä menossa on mahdoton nukkua. Alkaa oleen meinaan jo sen verran voimakkaita nuo potkut että ne tuntuu ihan kiitettävästi... Yksikin päivä tuli kylkeen semmonen mono että huh :LOL:

27+2
 
Huh huh. Töistä tulin vähän aikaa sitten vasta kotiin ja oli pakko raahautua vielä tänne katsomaan viestejä.

Nyt alkaa tuntumaan kyllä jo tosi ahdistavalta toi työstressi. On alkanut mietityttämään, että alkaakohan se vaikuttamaan jo pikkuiseenkin?

Nyt unten maille, jotta jaksaa taas aamulla "reippaana" töihin. Onneksi viikonloppu on ihan nurkan takana! Enkä todellakaan aio tänä viikonloppuna raahata töitä mukanani kotiin! Sanoi projektien aikataulut mitä tahansa! ;)
 
Huh, kuulostaapa Coken työtahti aika hurjalta. Toivottavasti ehdit viikonloppuna levätä. Ehkä se pikkuinen ei kuitenkaan kovin helposti kärsi, kun muistaa pitää huolta perusjutuista eli syömisestä ja levosta.

Mulla on tiedossa viikonloppureissu kaverin luo Itävaltaan. Toivottavasti siellä olisi jo ihanan keväistä. Pitää ottaa kaikki irti matkustelusta nyt kun vielä pääsee helposti lähtemään!

Jokos muuten Siilura pääsi piinastaan ja sai kerrottua esimiehille uutiset? Kyllä se vaan kummasti helpottaa, kun ei tarvitse salailla.

Mukavaa viikonloppua!

14+5
 
Nostoa taas.

Voi kun kuulostaa Novelle ihanalta viikonlopun lomareissu Itävaltaan. Oon melkeinpä kateudesta vihreä... ;) Olisi tosi mukavaa päästä pienelle irtiotolle töistä rentoutumaan. Ja varmasti siellä on jo mukavan keväistä! Oikein hyvää matkaa sulle!
 
Hejssan!

Toivottavasti Cokella ollut rentouttava viikonloppu, muista ottaa pikku breikkejä töissäkin aina kun pystyt.

Novelle, miten matka meni? Toivottavasti oli mukavaa :)

HPMtäällä tuntuu vain sellaisia pieniä, sieviä töytäisyjä. Odotan innolla milloin kunnon "monotus" alkaa :)

ON: täällä alkoi viikonloppuna näännyttävä väsymys, ja huimaus aina sohvalta/sängyltä ylös noustessa. Maanantaina raahauduin töihin, vain todetakseni, että tästä ei tule nyt yhtään mitään. Työterveyslääkäri oli ihana, kuunteli ja lohdutti ja lähetti loppuviikoksi kotiin nukkumaan. Veriarvot oli ok, joten ei tästä voi hemppaakaan syyttää. Paineet on aika matalalla, se ehkä selittää osan. Toivottavasti olen taas entistä ehompi ensi maanantaina.

Hyviä vointeja kaikille!!
 
HPM
Kävi sitten ilmi edellisellä neuvolakäynnillä, että eipä meillä kaupunki tarjoakaan kuin yhden ultran... Tarkotus oli säästää se pari sataa ja jättää 4D väliin, mutta nyt kun tässä ei vauvaa enää nää niin aloin hirveällä hädällä soittelemaan ympäri Tamperetta 4D-aikoja. Mulla on meinaan viikkoja 28 ja se pitäis kuulemma tehdä ennen 30 viikkoa... Epätoivo iski, kun kaikkialla myytiin ei-oo:ta, mutta vihdoin tärppäs ja sain kuin sainkin vielä ajan pikkuisen morjestamiseen!!! Se olis 5.5 Terveystalossa *jos täällä ois semmonen tuuletus-merkki niin laittaisin sen tähän*!!! Ja tunnustetaan että se sukupuolen varmistuskin kiinnostaisi. Kävi kyllä semmonen flaksi ettei oo tosikaan!!!

Käytiin myös tekemässä hankintoja iskän kanssa maanantaina. Mukaan tarttui mm. turvakaukalo, pinnasänky tilpehööreineen, vauvakeinu (iskä halus tän välttämättä!!), tuttipulloja tarvikkeineen jne. Kaikki isommat on nyt onneks hankittu.

Neuvolassa rhesus-tekijä oli pysynyt samana, joten se katsotaan vielä kolmannen kerran loppuraskaudesta. Hempat oli noussut 136, verenpainemittarin lykkäs kotiin taas varmistukseks (kärsin vastaanottopaineesta ja haluavat kai varmistaa ettei ole "oikeasti" koholla ja enteile raskausmyrkytystystä), painoo oli tullut taas tosi hintsusti lisää ja lääkärintarkastuksessa kaikki oli kunnossa. Sf-mittakin oli hujahtanut normaalille käyrille alarajoilta (vai johtuisko eri mittaajasta...), vaavin sykkeet huitelee yhä yli 150. Maha on viime viikkoina kasvanut oikein urakalla.

Hyviä vointeja kaikille, viikoista riippumatta!! Tulkaa kertomaan niitä ultrakuulumisianne!!

28+3
 

Yhteistyössä