Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Onnea Moccamaster ja tervetuloa tälle puolelle! :flower:

Meillä vielä reilu viikko rakenneultraan. Viikolla on kuitenkin tiedossa työmatkoja ja muuta ohjelmaa, joten eikohän se seuraavakin maanantai pian tule.

Novelle 19+0

HPM
Tervetuloa Tanjuskallekin :attn:

Niin se kuulkaa vaan laskettu aikakin lähestyy... Ens viikolla on eka synnytysvalmennus - taitaa sen jälkeen iskee pelot pintaan, vaikka tässä on hyvin rauhallisin mielin oltu viimeiset kuukaudet :LOL:
Iskä saa tänään kipsin pois kädestä ja elättelen toiveita, että saatais lähipäivinä kasattua muksun pinnasänky tuohon makkarin nurkkaan ihailtavaksi. Kersa itse on potkiskellut todella aktiivisesti tonne oikeaan kylkeen *auts* ja möyrinyt niin, että tuntuu omat sisuskalut vaihtaneen paikkaa!! Lisäks oikean lonkan tienoilla on nyt pari päivää kipuillut ikävästi, vaikka selkä onkin ollut hieman parempi kun olen jättänyt hevosenhoitopäiviä vähemmälle.

Ja tosiaan 4D-ultran painoarviokin oli 15kg ja risat :LOL: Pieni näppäilyvihree, mutta tolle on iskän kanssa naureksittu vieläkin. Meille tulee valmis painonnostaja!!

Kertoilkaahan taas omia kuulumisianne. Varsinkin Coken kiinnostaa, koska mennään niin läheisillä viikoilla :)

32+3

Odottelijat:

Hemuli79..........................................LA 24.5.2008...............KOS
HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 11.10.2008............K-SKS
Moccamaster.....................................LA 25.1.2009..............
sasha80............................................LA 25.1.2009.............KHSHP
Tanjuska2.........................................

Jakautuneet
26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

Heippa!

Rakenne ultra on nyt takana ja kaikki oli siinä ok. Vauva kooltaan vastas viikkoja ja paino arvio oli 405g. Hieman jäi harmittamaan ettei kuvia saatu matkaan. Minulle teki lääkäri tuon ultran niin varmaan sen takia jäi saamatta. Muuten kyllä olin tyytyväinen. Oli ilm. se 3D käytössä koska ainaki kasvoista näkyi oli niin selkeä kuva, nenäsieraimia myöten .
Varmistui vielä että poika sielä on, sen verran auliisti jalkoväliään esitteli :D .

No huh, niin vain on jo useammallaki laskettuaika lähempänä!!! Mites Hemuli jaksaa??

Nanna +poju 21+0

Heippa kaikille!
Taidanpa liittyä tälle listalle, kun kerta tuota ikää on kohta jo 30. Vielä olen sentään 27 jolukuuhun asti... Keskiviikkona tein testin ja kahta tummaa viivaa se näytti heti. Laskettu aika olisi 25.1., sama kuin moccamasterilla :) Sairaala taitaapi olla KHSHP, luultavasti.

Nyt sitä vasta alkaa tajuta, että raskaana olen. Väsymystä on ja paleltaa koko ajan. Mies kyllä osaa jo hyvin yhdistää kaikki oireeni kirjassa lukeviin oireisiin :LOL: Pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin...

HPM
Välkommen ja onnea :flower:

Meinasin pudottaa silmäni päästä, kun vilasin noita Nannan viikkoja!! Justhan se vasta varovaisesti kurkki tänne raskauduttuaan ja nyt on menty jo yli puolivälin :eek: Vähän se aika menee nopeasti!!!

Mitäs ootte mieltä, pitäskö meidän aloittaa ihan uusi keskustelu? Voisi olla helpompaa uusien liittyä. Mitä enemmän sivuja, sitä tiiviimmän yhteisön kuvan siitä saa ja moni ehkä jättää pinoutumisen. Vai annetaanko mennä tätä vaan hamaan tappiin?

Tervetuloa Sashallekkin!!

Juu kyllä nää viikot kuluu aivan hirveetä kyytiä!!

Minulle kyllä sopii uuden pinon alottaminen hyvin, eipä sitte välttämättä niin helposti kaadukkaan pino =) . Mitäs mieltä muut on?

Nanna +poju 21+2

Tervetuloa uusille ja onnea! :flower:

Eipä mulla ole mitään uuden pinon perustamista vastaan. Jos joku taitavampi nikkari sen perustaa.. Kunhan vain löydän sinne... ;)

Aika tosiaan kuluu kuin siivillä. Itselläni on ollut töissä hirmuisen kiirettä ja stressiä niinkuin aina. Iltapäivisin on tullut töissä supistuksia, jotka on ollu tosi tosi pitkäkestoisia. Liikkeetkin on vähentyivät huomattavasti. Nyt tosin taas viime viikolla alkoi jyskyttelyt tuntumaan, mutta kuitenkin vähemmän kuin ennen. Näitä asioita kun viime viikon alussa mainitsin neuvolalääkärillä, hän ehdotti heti mulle kahden viikon sairaslomaa. No minä perussuomalainen ylitunnollinen työpöllö sanoin, etten nyt millään ehdi jäämään sairaslomalle, että kai tässä pärjätään. Oikeastaan siitä keskuteltiin lääkärin kanssa jonkun aikaakin, että olisi hyvä jäädä nyt vaan saikulle, ettei vedä itseään (ja vauvaa) ihan piippuun. En sitten ottanut lääkäriltä opikseni.

Samana iltapäivänä jo mietin, että olen kyllä tosi tosi tosi tyhmä!! Miksi ihmeessä paiskin töitä hulluna ja stressaan. Kotona itkeskelen sitten "stressipäissäni" ja "hormonipäissäni" ja saan miehenkin hermoraunion partaalle. Unohtelen asioita muutenkin, olen oikeesti tullut tosi hajamieliseksi eikä töihin keskittyminenkään ole ollenkaan helppoa. En mä kuitenkaan kiitosta saa töissä ja kuinka vihaisin itseäni , jos jotain tapahtuisi vauvalle näiden asioiden takia.

Lääkärin kanssa oli puhetta, että soitan sitten jos tuntuu etten jaksa enää ja tarvitsen saikkua. En tiedä, jotenkin mulle on tosi vaikeeta se sairaslomalle jääminen ollut aina. Kipeenä on töitä paiskittu monesti, ihan pöljää. Nyt vaan täytyy ajatella muutakin kuin itseä. Katson miten viikko lähtee käyntiin ja mietin, että otanko lääkäriin yhteyttä.

Neuvolalekuri kirjoitti lähetteen TYKSiin näiden liikkeiden vähenemisen takia (ultrataan kaiketi vaan). Useampi purkki piti antaa pissanäytteitäkin. En edes muista mitä niistä katsottiin. Ymmärsin kuitenkin, että ne oli vaan vähän niin kuin "varmuuden vuoksi" tehtäviä kokeita.

Huomenna on eka synnytysvalmennus. Sama juttu HPM mulla, että toistaiseksi en ole koko synnytystä sen enempää miettinyt, mutta huomisen jälkeen voi alkaa jo hippasen jänskäämään... :)

Perjantaina kävin ostamassa vaunut ja turvakaukalon. Tuli tosi hyvä mieli, kun jotain konkreettista "on nyt saanut aikaiseksi". Me ei olla varauduttu vauvan tuloon oikeestaan yhtään ennen, siis materiaalisesti tarkasteltuna. Mies toi työmatkaltaan Tallinnasta suloisen puvun ja pipon, jossa luki "nii armas ja nii pehme pallike". Se oli pitkään aikaan ainut "hankinta". :)

Aurinkoista ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Coke 29+6

Tervetuloa Tanjuska ja Sasha! Ja onnea!

Voidaan me uusi pino laittaa pystyyn, ei mitään sitä vastaan mullakaan.

HPM, olipa tosiaan hyvä painoennuste teille :)

Coke, lähdet vaan rohkeasti sairaslomalle vähäksi aikaa, jos yhtään siltä tuntuu. Tiedän, helppo neuvoa toisia, vaikka itsekin miettisin varmasti pitkään ja vitkuttelisin päätöksen kanssa.

Mulla alkoi eilen joku ilkeä selkäkipu vasemmalla ristiselässä aika yhtäkkiä. Jostain verkkolääkäri-sivuilta lukemalla päättelin, että se olis ehkä noidannuoli tai sen tapaista, eli ei iskias kuitenkaan, kun ei säteile jalkaan/pakaraan. Tuolla selässä vain jomottelee. Panadolia kokeilin, mutta eipä tuo auta. Täällä sitä töissä sinnitellään vaan (terveisiä siis Cokelle!) Ehkä olisi parempi olla vaan kotona makuuasennossa, joka tuntuu olevan ainut mukava asento, mutta eipä innosta minuakaan se ratkaisu. Hirveän korkea kynnys mullakin olla raskauden takia (vaikka sitten epäsuorasti) pois töistä. On sellainen velvollisuuden tuntoinen luonne kai, että nämä hommathan hoidetaan mahan kasvattamisesta huolimatta ihan niin kuin ennenkin! Pikkuvaivat kestetään kyllä. Äh, ihan älytöntä. Mutta saa täällä sentään omassa huoneessa välillä kallistettua tuolia ja nostettua jalat pöydälle. Se vähän helpottaa myös.

Tänään on päivällä rakenneultra! Tulen sitten kertomaan taas kuulumisia.

Novelle 20+1

Huomenta! Pitäiskö alkaa sitten päivittämään tätä pinoa kuiden mukaan niinku noita useimpia? Sehän ainaki takais sen ettei mitään hirveen pitkiä ketjuja pääsis tulemaan ja ehkä uusien olisi helpompi liitty =) ?
Onnea Novellelle matkaan rakenneultraan!

*Jesh, tuo kuvien yms muiden liittäminen alkaa onnistua:D*

Onnea Hemuli!! Kävin lukemassa synnytyksestäsi, kuulosti vähän hurjalta menolta, mutta kaikki meni lopulta hyvin. Ihanaa!

Meillä oli se rakenneultra justiin. Aika kauan siellä menikin, kun vauveli ei tahtonut olla sellaisessa asennossa, että sydäntä olisi helposti saatu tutkittua. Lopulta kuitenkin kaikki tarvittava saatiin näkyviin. Ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Painoarvio oli 350 g. Lääkäri muistutteli, että downin syndroomaa ei voi varmaksi ultralla poissulkea (meillähän se seula hälytti), mutta mitään viitteitä toisaalta siihen suuntaan ultra ei antanut nytkään, että downia olisi tällä lapsella. Lääkärin mukaan siis voimme olla lopun odotusajan rauhassa. Niin me ollaan kyllä oltu tähänkin asti sen viimeultran jälkeen. Sukupuolesta ei kyselty eli se jää yllätykseksi!

Heips! Täällä elokuussa täytetään 30, et tänne kerkiää vielä:) Hemuli onnea paljon pojasta!! Mulla rv 14+1 menossa tasaisen tappavasti...no ei todellakaan. Tunteet heittelee ja tänään onkin ollut sitten se itkupäivä. Heh! Eli esikoistani odotan jännityksellä ja eka ultra käyty. Kaikki ok, et tässä nyt paisutellaan masua:)

Odottelijat:

HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 11.10.2008............K-SKS
Tanjuska2.........................................LA 9.11.2008..............LPKS
Marraskuu08.....................................LA
Moccamaster.....................................LA 25.1.2009..............
sasha80............................................LA 25.1.2009.............KHSHP

Jakautuneet
26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

21.5.08
Hemuli79.............................LA 24.5.2008...............KOS....Poika

Onnea pojasta Hemuli :flower: :heart: !!! Olihan se tosiaan hurjan kuulonen tarina sinulla, mutta onneksi kaikki meni hyvin kuitenki!!

Tervetuloa Marraskuu08. Ilmoittelehan tarkempaa LA:ta kun ehdit... Tuossa katselin että varmaan tuohon väliin sijoitut listassa =) .
Onpa kyllä mukavaa kun pino kasvaa tasaseen tahtiin =) !

Onnea Hemulille! Varattiin tänään varhaisultra parin viikon päähän. Tyhmä kysymys: selviääkö siellä tarkempi LA, vai vasta myöhemmässä ultrassa? Kai siitä jotain näkee, että miten pikkuinen toukka on. Ei tule varmaan yllätyksenä, että ihan ensimmäisetä odotan... :D

Sasha: Osaatkos sanoa millä viikoilla suunnilleen olet siinä ultran aikaan? Minä kävin ekassa ultrassa joskus rv5+ 5-6 ja sillon ei näkyny vielä sikiötä. Seuraavassa ultrassa kävin reilun viikon myöhemmin rv 7+2 ja sillon pystyivät jo mittaamaan paikkansa pitävästi sikiön koon. Niskapoimu ultrassa se virallinen laskettu taidettiin sitten kuitenki antaa.

HPM
Onnea Hemuli :flower: =) :flower:

Katselin tossa noita teidän rakenneultran painoarvioita ja kauheita jötköjä teillä tuntuu olevan tähän omaan kääpiöön verrattuna =) Meillä oli noilla viikoilla painoarvio "vain" alle 300g (olikohan se 272g se tarkka?), tosin alakäyrillä mentiin selvästi. Nyt on sitten ilmeisesti kiriminen alkanut vaikka vieläkin viime viikolta painoarvio "vain" 1,9kg. Ainakin oma paino on lähtenyt reipaaseen nousuun (just tuulettelin varmaan 2 kuukautta sitten että kokonaispainoa tullut vain kolme kiloa - nyt niitä onkin sitten jo noin 8kg...) Ilmeisesti poika ei sittenkään halua ihan kääpiönä tulla maailmaan :heart:

Oma olo alkaa ajoittain oleen melko tukala ja se näkyy turhan lyhyenä pinnana ja räiskähtelynä :ashamed: Isännän pitäis osata lukee mun ajatukset etukäteen jotta pysyisi sopu katon alla.

Aloítetaan sitten uusi pino ens kuun alusta, eiks jeh? Tehköön se kuka ensimmäisenä kirjautuu sisälle :attn:

33+3

Yhteistyössä