Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Voi Kvartti-parka! toivottavasti olet taas kohta kunnossa etta jaksat tehda vauvoja ;)
Ja kylla olen Unico samaa mielta muiden kanssa etta sinne gynelle kannattais kerran vuodessa kayda nayttaytymassa.. Olen kaynyt yksityisella kerran vuodessa ja papa otetaan joka toinen vuosi. Ja Toivo: viimeksi kun olin gynella ja kysyin varhaisraskauden ultrasta niin sain vastaukseksi etta 6-7 viikolla pitais jo sydamen sykkia, mutta taa on kuulemma ihan tapauskohtaista, riippuen alkion sijainnista etta kuinka helppoa se on ultraan "kalastaa". Mutta ala sa Toivo viela noita mieti, keskity viela seksiin =)
Mies on tassa kuussa ottanut tosissaan taman vauvanteon yrittamisen: sen piti kuulemma siksi menna eilen ajoissa nukkumaan etta jaksaa sitten loppuviikosta treenata vauvantekoa kun on tarppipaivat tassa ihan just kohta, huvitti vaan sen paattavaisyys etta "nyt tai ei koskaan se lapsi tehdaan" piste. :D Katsotaan sitten ens kuussa, oisko tasta vaikka perse edella puuhun -asenteesta jotain apua..

Heip! Unico: Ensimmäisen kerran gyneä varatessani valitsin vaan yksityiseltä lääkäriasemalta randomilla gynen. Ainoana kriteerinä oli, että halusin sen olevan naisihminen. Olen käynyt sen jälkeen aina samalla gynellä vuosittain. Viimeksi otin tarkastuskäynnin yhteydessä puheeksi "vauvasuunnitelmat". Oli ihan hyvä kuulla asiantuntijan suusta vastauksia, kun kyselin kaikkia typeriä mitä mieleen juolahti...

Ja Ada osuvasti sanoikin, että gynellä käymiseen pitää suhtautua kuin hammaslääkäriin menemiseen. Aika ikävää toisaalta, mutta parempi tarkastuttaa kuitenkin aika ajoin, ett kaikki ok. Itse asiassa hammaslääkäri on mun mielestä ehkä jopa inhottavampaa...
Nimim. Tänään hampulekurilla -eikä edes tehty mitään toimenpiteitä-

Minä aloitin gynen palveluiden käytön aikoinaan paikallisen terveyskeskuksen perhesuunnitteluneuvolassa. Se tuttavuus loppui aika lyhyeen erään episodin jälkeen. Kävi nimittäin niin, että siinä minun alasti jalat levällään tutkimuspöydällä maatessani gyne rämpläsi vuoroin sekä minua että tietokonettaan, joka temppuili. Sitten hän kutsui paikalle terveydenhoitajan, jonka kanssa he yrittivät saada konetta kuntoon. Minä edelleen haarat levällään siinä. Päätin silloin, että kun tästä ylös pääsen, en siihen paikkaan astu enää jalallanikaan. Niin minusta tuli yksityisen gynekologikeskuksen asiakas... :LOL:

Unicolle lohtu :hug: Koita jaksaa! Ja Kvartille paranemisia.

Täällä täti kurvasi paikalle jo eilen, eli tänään kp2/27. Ehdin jo tehdä yhden varmistustestin ja siihen ilmestyi ihan kiusallaankin sellainen harmaa viivanpaikka, josta näkee mihin se plussaviiva olisi tullut jos olisi tullut. Aiemmin en ole Mammaksin testissä moista nähnyt. Mieli on taas maassa ja tippa linssissä. Tekisi mieli lähteä töistä ja mennä kotiin peiton alle nukkumaan, piiloon julmalta maailmalta. :'( :headwall:

Tiistai 11.9.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Matarena........29.............kp 2/27................yk 6
Unico...............27............kp 4/28.................yk 9
Piip..................28............kp 6/49....................syksystä 2006
Kvart över......28.............kp 6/28-34...............yk 7
Kaa..................28.......... kp 7/30....................yk 2
Kevätesikko....28............kp 7/28-32..............yk 8
Nanna81.........26............kp 8/29-37..............yk 10
Sitrus79..........28............kp 8/28-29..............kesästä 2006
Postimestari.....29...........kp 8/24-27..............yk 5
Pupuvaimo........29..........kp 8/29-32..............pari vuotta
Coke................29............kp 10/24-29.............yk 2
Ada.................28............ kp 21/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 25/30.................yk 2
Tähtisilmä.......27.............kp 28/31-33...........yk 7
Kiki80..............27............kp 29/?...................yk 2
Siilura..............27............kp 30/28.................yk 2
wind...............29.............kp 45/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 49/29-62............elokuusta 2006
Enna...............29............kp 60/30-32............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Höh, yritän analysoida itseni yli suurimmasta harmistuksesta. (doping-aineena suklaapatukka) :ashamed:

Täti saapui paikalle 13 päivää sen jälkeen kun tikutin oviksen. Kierto on yrityksen aika vaihdellut 25-29 päivän pituisena, mutta keskiarvo näyttäisi olevan 27. Viime kierto oli nyt vain 26 päivää. No ainakin seuraavaan yritykseen pääsee aina vauhdilla uudestaan.

Maha ei ole juilinut juuri ollenkaan, mikä sitten yllätti minut, kun täti tuli päivää aiemmin kuin odotin. Greippimehu ei siis näemmä pahentanut menkkaoireita ainakaan tässä kierrossa, jatkan siis sitä kuuria edespäin.

Paino on pyörinyt normaalipainon ja ylipainon rajalla. Auttaisikohan jos tiputtaisi pari kiloa? Täytyy vastedes jättää suklaapatukat vain näihin harmistushetkiin... Jatkan myös multivitan popsimista.

plääh, veto poissa, kunpa päivä menisi äkkiä. :kieh:

Matarena: :hug: Tätihali!! Lohdutuksena sulla on tosiaan tuo lyhyt kierto, pääsette heti uudelleen hommiin :)

Kevätesikko, mulla on vähän samanlainen karmiva gynekokemus Jorvista muutaman vuoden takaa. Jouduin vatsakipujen takia päivystykseen ja mulle teki sisätutkimusta mua itseä pari vuotta nuorempi hyvännäköinen kundi (noloa jo sinänsä..). Se lähti sitten hakemaan pienempää levitintä ja jätti sen oven käytävään auki ja mä olin siinä oven edessä haarukka levällään.. Jos en olisi noussut istumaan, olis kaikki käytävää sen 10 minuutin aikana kävelleet nähneet esteettä mun sisään.. :eek:

Eilisessä lääkärissä selvisi, ettei tää päällä oleva tauti onneksi oo mikään alapäätulehdus. Joku tujakka flunssa vaan ja mahakipu johtuu samanaikaisesta mahataudista.. Että eikun heti paikalla lapsia tekemään, sänky on valmiiksi hiestä märkä ja ripuli herkässä :kieh: Oikeen tosi aktiivinen ja haluttava olo... Juu ei.. :D

Pilvilinna.........28..............kp 20/40?..................yk 1
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Matarena........29.............kp 2/27................yk 6
Unico...............27............kp 4/28.................yk 9
Piip..................28............kp 6/49....................syksystä 2006
Kvart över......28.............kp 6/28-34...............yk 7
Kaa..................28.......... kp 7/30....................yk 2
Kevätesikko....28............kp 7/28-32..............yk 8
Nanna81.........26............kp 8/29-37..............yk 10
Sitrus79..........28............kp 8/28-29..............kesästä 2006
Postimestari.....29...........kp 8/24-27..............yk 5
Pupuvaimo........29..........kp 8/29-32..............pari vuotta
Coke................29............kp 10/24-29.............yk 2
Ada.................28............ kp 21/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 25/30.................yk 2
Tähtisilmä.......27.............kp 28/31-33...........yk 7
Kiki80..............27............kp 29/?...................yk 2
Siilura..............27............kp 30/28.................yk 2
wind...............29.............kp 45/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 49/29-62............elokuusta 2006
Enna...............29............kp 60/30-32............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Päivittelin listan, koska nyt alko yritys. Olin tossa naimalomalla, sanan molemmissa tarkotuksissa, eli nyt ollaan sitten rouvasnainen;) Täällä on parin viikon aikana ollu niin paljo keskustelua, etten jaksa kaikkia lukea. Joten lähetän kaikille plussanneille hirmusti onnea ja plussapuhureita kaikille puuhailijoille :whistle:

Kaa
pilvilinna: rentoutta ja huumoria yritykseen! Ja miljoonasti lykkyä tietysti. Onnea rouviintumisesta, itsekkin rouviinnuin elokuun 11 tätä vuotta.

Hui! Meillä on nyt sitten matka varattuna. Ulkomaille siis. Kauhea hinku on jonnekkin päästä ja lähdemme nyt kahden muun pariskunnan ja heidän lapsiensa (2 ja 3 v) kanssa ihan perisuomalaiseen tapaan Kanariansaarille. Itse jos saisin päättää, matkustaisin Italiaan, Kroatiaan, Madagasgarille tai Madeiralle. Mutta nyt mennään näiden lapsiperheiden mukaan, kunhan vaan pääsee johonkin. Reissussa ollaan siis tuossa marras-joulukuun vaihteessa ennen itsepäisyyspäivää.

Nyt vaan tuli mieleeni, että apua, entäs jos mie jo odotan silloin? Toivottavasti ei ole pahat aamupahoinvoinnit... heh. Silloin olisi viikkoja maks. 12. Tottakai toivon, että tuohon mennessä olisi plussa jo tullut ja vaavi tulossa, mutta jos ei, niin mikäs siinä parempi: vauvantekoloma! :D

Ada
Äläpä nyt Unico kuitenkaan pelästy näistä oviaukigynekertomuksia, vaan ole reipas tyttö ;) . Mulle kävi kerran papa:ssa niin, että näytteenottaja tiputti näytetikun lattialle. Olin niin hämmästynyt, ettei se ottanut uutta, että pistin vaan kiltisti housut jalkaan käskettäessä. Jälkeenpäin mietin, mitähän labrassa tuumataan, kun mun sisältä otetusta testistä löytyy lattiavahaa, soraa ja useamman ihmisen hiuksia jne.

Sympatiahali Matarenalle tädistä :hug: !

Toivottavasti Kvarttikin voi jo paremmin!

Mä vähän suunnittelen testaamista muutaman päivän päästä. Olen vetänyt niin tyylikkään rauhallisen oloisesti viime kierrot, että voisi olla aika taas vetäistä yksi pohjanoteeraushötkyily. Vaikka noin viihdemielessä. Tooooosi hyvä idea :whistle: ! Töissä on niin hankalaa, että tekee mieli upottaa päänsä johonkin pastellin väriseen vauvapilvilinnaan... eikö se ole ihan sallittua :p

Olen jo muutenkin sotkenut elämäni työkuvioissa. Nimittäin väsyin viikonloppuna murehtimaan ja hain yhteen koulutukseen. Se tapahtuu työn ohessa ja noin 200 km:n päässä kotoa. Sain tänään kutsun haastatteluun. Mietin vaan, koska alkaisin esittää kotona, että olen saanut idean hakea kouluun ja koska esittäisin hakevani sinne... Mun miestä aina koetellaan kun mulle tulee näitä ideoita ja äkkiä olen jossain kaukana tekemässä mitä milloinkin, enkä ole yhtään ehtinyt varoittaa. Pitäisi selvästi rauhoittua, mutta kun mun sisällä virtaa elohopeaa.

Keskiviikko 12.9.2007

Toivo79...........28................................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Matarena........29.............kp 3/27................yk 6
Unico...............27............kp 5/28.................yk 9
Piip..................28............kp 7/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 7/28-34.............yk 7
Kaa.................28............kp 8/30..................yk 2
Kevätesikko....28............kp 8/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 9/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 9/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29...........kp 9/24-27..............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 9/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 11/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 21/40?...............yk 1
Ada.................28............ kp 22/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 26/30.................yk 2
Tähtisilmä.......27.............kp 29/31-33...........yk 7
Kiki80..............27............kp 30/?...................yk 2
Siilura..............27............kp 31/28.................yk 2
wind................29............kp 46/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 50/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Kaa: Kanarialle ei sen kummempia juttuja tarvita et nauti lomastas vaik olisitkin raskaana :D Muovi pusseja mukaan niin on mihin yökät jos niin menee , mut siellä on kaikia tuoreita ihania hedelmiä. Mihin päin kanariaa oot menossa? Jos hepatiitteja ajattelit ottaa rokotuksena niin kannattaa varmaan aloittaa ja kysyä samalla et mitäs jos kun siinä on ne useammat piikit. Polion saa kuulemma raskauden aikana ottaa. (mulla on matka varattu aasiaan vuoden vaihteeseen ja menen vaik olisinkin raskaana, sen verta katoin et varasin vasta sitten kun oli jos olis tärpänny et sais vielä lentää :))

Huomenta kaikille!

Täällä aletaan pikkuhiljaa parantumaan flunssasta ja odotellaan tädin kurvaamista paikalle...toivottavasti ei kurvaisi,mutta jotenki uskon niin!!!

Tässä kierrossa olen kyllä ollut jotenki tyynimpi,ku viimekierrossa.En ole panikoinu koko ajan ja laskenu päiviä,vaan odotellu rauhassa.
Alkoholikaan ei ole maistunut ja se mua vähän ihmetyttää.Ei edes pari lasia punaviiniä uppoa ja se yleensä maistuu viikonloppuisin!!!Voipi tietenki olla tän flunssanki syytä,et oireilen.

Onkos kukaan nyt testaillu plussia!?!
Itse koitan varmaanki sit sunnuntaina tai tiistaina vimeistään,jos täti ei saavukaan.

Ada
Moi Hemuli, mä kerroin eilen että ajattelin testata tässä jonakin päivänä, ehkä viikonloppuna. Se oli eilen, josta pikakarmana tänään ihan selvät menkkaoireet. Eli maata pitkin mennään taas :( Tekisi mieli tehdä reklamaatio jonnekin. Ulkonakin on ankeaa, yksi lapsi kysyi multa tänään, että miksi me ope ollaan illalla koulussa.

Älä Ada vielä mene avaamaan ovea vaikka se täti siellä kolkuttelisikin, toivottavasti sille tule muita kiireitä... :hug:

Voi että kun tuli haikea olo aamulla, kun näin yhden isukin vievän pikkuista 1-2 vuotta vanhaa nyyttiä ulkohaalareissaan päivähoitoon. Oli niin suloinen tenava, että toivoin niin voivani itse olla halaamassa omaa nyyttiäni. >huokaisu<

Kurja keli pihalla, ei tee mieli edes katsoa ikkunasta ulos, saati mennä tuonne sateeseen. :(

moi!
Hyva etta olet Kvartti taas kuntoutumaan pain etta paaset taas kohta, you know.. tarppipaivat kasilla yhdella sun toisellakin taalla! Pesun laskurin mukaan mun tarppipaivat alkoivat eilen ja jatkuvat maanantaille asti, eli tasta nyt sitten vaan tositoimiin... Mies on valmistautunut tahan kanssa ja kyseli jo eilen tosi romanttisesti etta koska meidan pitaa panna? :LOL:
Nyt oon tosi vasynyt, taytyy menna ottamaan tirsat etta sitten illalla jaksa.. Juu, Ada tunge ovea kiinni ettei se tati paase tulemaan, pidan peukkuja :)

Kaa
unico, inglesiin ollaan menossa. Meillä tuli nyt mutka matkaan sen matkan suhteen, yksi meistä ei saa lomaa sille ajalle.... pah. Lomalle kyllä lähdetään, mutta ajankohta voi muuttua. Ja suunta on varmaan sama. Ja raskaana aion olla ennen sitä! (Yltiöoptimisti! B) )

Siis älkää ihmeessä kukaan kertoko kenellekään vauvahaaveistanne, jos ette oo vielä sitä virhettä ehtineet tehdä!! Mulle taas äsken soitettiin, kun oltiin viikonloppuna häissä, että joitko sä mitään siellä vai onko teillä pulla uunissa... Ei millään pahalla ollut kommenttia tarkoitettu, tiedän kyllä että ihan hyvällä oli mutta silti ei jaksaisi olla vastailemassa noihin kyselyihin viikoittain.. Huooooh! :/

Hauskaa matkaa Kaa! Mullakin pitäis käydä gynekologilla ihan rutiinitatrkastuksessa kun en oon vuosikausiin käynyt. Jotenkin se vaan tuntuu inhottavalta ajatuksesta että joku vieras tutkii sun paikkoja. Ilman muuta ajattelin pyytää että pääsisin naisgynekologille!

Torstai 13.9.2007

Toivo79...........28................................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Matarena.........29...........kp 4/27................yk 6
Unico...............27...........kp 6/28.................yk 9
Piip..................28...........kp 8/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 8/28-34.............yk 7
Kaa.................28............kp 9/30..................yk 2
Kevätesikko....28............kp 9/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 10/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 10/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29............kp 10/24-27..............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 10/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 12/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 22/40?...............yk 1
Ada................28............ kp 23/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 27/30.................yk 2
Tähtisilmä.......27............kp 30/31-33...........yk 7
Kiki80.............27............kp 31/?...................yk 2
Siilura.............27............kp 32/28.................yk 2
wind...............29............kp 47/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 51/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Kvar över: Niin, myöhästä taitaa olla. En mä suoranaisesti ole kertonu ku parille hyvälle kaverille että annetaan vauvan tulla, mutta taitaa se paistaa meikäläisestä läpi muillekki. Huolettaa jo nyt miten mun hermot pitää ku alkaa mun mahan tarkkailuviikot. Vielä on pitkin syksyä kaikenlaisia juhlia, jossa varmaan katotaan juonko mie. Tupakkiaki on ollu juhlissa tapana sauhutella....

Kiitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista. Onnittelut myös Kaa:lle.

Yhteistyössä