Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Lauantai 8.9.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Unico...............27............kp 1/28.................yk 9
Piip..................28............kp 3/49....................syksystä 2006
Kvart över......28.............kp 3/28-34...............yk 7
Kaa..................28.......... kp 4/30....................yk 2
Kevätesikko....28............kp 4/28-32..............yk 8
Nanna81.........26............kp 5/29-37..............yk 10
Sitrus79..........28............kp 5/28-29..............kesästä 2006
Postimestari.....29...........kp 5/24-27..............yk 5
Pupuvaimo........29..........kp 5/29-32..............pari vuotta
Coke................29............kp 7/24-29.............yk 2
Ada.................28............ kp 18/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 22/30.................yk 2
Matarena........29.............kp 25/27................yk 5
Tähtisilmä.......27.............kp 25/31-33...........yk 7
Kiki80..............27............kp 26/?...................yk 2
Siilura..............27............kp 27/28.................yk 2
wind...............29.............kp 42/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 46/29-62............elokuusta 2006
Enna...............29............kp 57/30-32............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)
 
Ada
:hug: voi Unico, sinulle olisi niin sen plussan toivonut. Harmi, että vauva-asioissa ei voi ottaa jonotusnumeroa ja jäädä odottamaan oikeudenmukaista vuoron tuloa. Ehkä ne vauvat on jossain jonossa ja odottavat lappu kädessä omaa vuoroaan ja me voidaan vaan toivoa että sinun vauvan vuoro olisi jo pian. Voimia ja kestävyyttä sinne! Olen saanut sinusta valtavan positiivisen ihmisen kuvan, toivottavasti saat pian henkselistä kiinni :heart:

Omaa napaa - onko teillä kokemuksia, että oletetun oviksen jälkeen ei tulekaan kokonaan kuivaa kautta? Vai voisiko siitä päätellä, että koko ovis jäi tulematta? Tuntuu hämmentävältä ja vähän harmittaa, kun tuo lurahtelu (sori) nostaa toisaalta toiveita - jotakin muista kierroista poikkeavaa - ja toisaalta mietin, että tässä kierrossa ei ainakaan tainnut onnistua.

Mutta oikein hyvää lauantaipäivää kaikille!
 
ma karvistelen taalla krapuloissani, apua! olin eilen "humpalla" ja nyt sitten koko ilo iskee takaisin hieman vahaisempana ilona.. Tulin kylla kotiin aika ajoissa, ennen yhta, mutta en nukkunut paljonkaan yolla, oli nalka, jano, pissatti, oli hirveesti asiaa mun avomiehelle, joka ei niin hirveestin nauttinut mun henkevasta seurastani siihen aikaan, vaan kaansi kylkeaan.. Mulla on varmaan vielakin kaksi promillea ;)
Hauskaa oli, vaikka taa paiva meneekin ihan harakoille, no makailen sohvalle ja relaan, ansaittua viikon tyossa ahertamisen jalkeen.
Voi Unico-ressu :( pahoittelen! en osaa muuta sanoa kun etta kylla se tasta aina jotenkin iloksi muuttuu. Jollain tavalla ja joskus.
Kun katon tota kp-listaa, huomaan etta ollaankohan me aika tiivis jengi? aattelin vaan kun kaikilla on kohta menkat samaan aikaan ;)
Nyt mun on kylla mentava juomaan jotain. Ihme juttu etta janottaa vaikka eilen jo join :LOL:
mukavaa lauantaita!
 
Ada
Sunnuntai 9.9.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Unico...............27............kp 2/28.................yk 9
Piip..................28............kp 4/49....................syksystä 2006
Kvart över......28.............kp 4/28-34...............yk 7
Kaa..................28.......... kp 5/30....................yk 2
Kevätesikko....28............kp 5/28-32..............yk 8
Nanna81.........26............kp 629-37..............yk 10
Sitrus79..........28............kp 6/28-29..............kesästä 2006
Postimestari.....29...........kp 6/24-27..............yk 5
Pupuvaimo........29..........kp 6/29-32..............pari vuotta
Coke................29............kp 8/24-29.............yk 2
Ada.................28............ kp 19/26................yk 5
Hemuli79........27.............kp 23/30.................yk 2
Matarena........29.............kp 26/27................yk 5
Tähtisilmä.......27.............kp 26/31-33...........yk 7
Kiki80..............27............kp 27/?...................yk 2
Siilura..............27............kp 28/28.................yk 2
wind...............29.............kp 43/36-41............yk 2
Memmu-80......26............kp 47/29-62............elokuusta 2006
Enna...............29............kp 58/30-32............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)


Aurinkoista sunnuntaita :heart:
 
Maltoinpas pysyä kauan pois... Veto poissa, mutta hengissä, nuo menkat kun on muuttuneet kipeiksi. Sellasta olen miettinyt et kuinkas usein te käytte gynellä? Kuinka usein pitäs käydä? Ja onko tk lääkärillä ja gynellä eroa? Sen suhteen mitä ne kattelee. Olen miettinyt et pitäskö käydä, tk lääkäri on kattont joskus varmaan ainakin 4vuotta siitä on jos ei enempää ja gynellä ties koska siitä on varmaan yli 10vuotta :whistle: Olisko aika mennä vai odottelisko rauhassa (jos onnistuu) niin et tule evuos yritystä täyteen.
 
Kaa
Itse käyn kerran vuodessa "vuosihuollossa ja -tarkastuksessa" yksityisellä gynellä. Ei varmaan tartteis käydä kuin parin vuoden välein, kun ei ole mitään syytä, mutta... eipähän tuo huonoksikaan ole. :)
 
Kaa: missä vaiheessa kiertoa sä menet ja mitä sä sanot kun sä varaat aikaa ja mitä miten ? Miksi se on vaikeaa :D Kait sitä pitäs vakavasti harkita käyvänsä jossain välissä... Ja ennen kaikkea miten sen gynen valitsee kelle menee?
 
Kaa
Tuohon gynen valintaan ei kai ole mitään kaavaa. Itse olen käynyt nyt tuolla gynelläni noin viisi vuotta ja hänet löysin työkavereiden puheiden perusteella. Eli huhupuheena. Tai sitten vaan heittää arvalla. :D

Varaan ajan yleensä tuohon reilun puolenvälin paikkeille. En nyt tiedä miksi, koska söin pillereitä, sillä ei ollut mitän merkitystä. Ja varatessa sanon vaan, että ihan rutiinitarkastus olisi tarpeen ja mahdollisesti papa. Samalla tulee sitten juteltua aina se sen hetkinen terveystilanne ja mahdollinen muutos "elämäntavoissa". Esimerkiksi nyt tämä vauvajuttu. =) Yksityisellä olen saanut ultrat ja kokeet todella helposti teetettyä. Katottiimpa tuossa vuosi sitten missä kunnossa meikäläisen "vauvantekovehkeet" on ja hyvältä näytti (kohtu, munasarjat).
 
Ada
Kyllä sun Unico varmaan kannattaisi mennä käymään tarkastuskäynnille. Mä olen käsittänyt, että kerran vuodessa käydään sisätutkimuksessa ja joka toinen vuosi papa:ssa. Eikä sitä kannata jännittää, menee vaan samalla asenteella kuin hammaslääkäriin... missä mä en muuten ole "ehtinyt" käymään varmaan kymmeneen vuoteen. Ehkä munkin täytyisi miettiä hammaslääkäriin menoa. Tehdäänkö diili, että mene sä gynelle, niin mä menen hammaslääkäriin :wave:

Mulla alkaa huomenna piinaviikko, kaikki enteet toiveikkuuden nousulle on havaittavissa. Ehtisiköhän viikossa alkaa kunnon narkkariksi. voi olla melko hankalaa, kun on niin yksipuolinen kaveriporukka, ei yhtään diileriä.
 
Ada : No kun ei oo siellä hampilääkärissäkään tullu käytyä, sen jäkeen kunviisurit leiattiin ja siitäkin on jo aikaa :) No mä alan miettimään tätä et miten sinne menis ja esittäs asia, ja kertosko et tahtoo vauvan vai vaan tarkistukseen. Vaikeeta. Ja meniskö tässä kierrossa vai seuravassa vai vai vai ... Sulle plussa tuulia ja hermoja piinaan!

Plussia puuuuuuuuhhhh!
 
Kyllä Unico gynellä pitäisi käydä kerran vuodessa. Itellä tosin kohta lähes kaksi vuotta viime käynnistä, mutta ajattelin viimeistään ensi kuuksi varata ajan.

Oon kohta lähdössä lääkäriin, saa nähdä, tuleeko se gynereissu samalla. Perjantaiaamuna oli herätessä tosi kipeä kurkku. Olo oli muuten kuitenkin ihan ok, eli lähdin opiskelukavereiden kanssa sovittuun "ulkoiluun". Venähti vähän, ja lauantaiaamuna oli ihan karmea olo. No, launataina oli sitten yhdet häät, joihin oli pakko mennä, vaikka olikin kipeä olo. Kuumetta ei ollut, ihan vähän lämpöä vaan ja ajattelin, että jos tulee huono olo niin tullaan sitten kotiin (olivat onneksi ihan tässä kaupungissa ne häät). Puolenyön aikaan oli niin kamala olo että oli pakko tulla kotiin, vaikka hauskaa olisi riittänyt, mies oli vähän pettynyt kun niin "aikaisin" lähdettiin.. Ei oo ikinä ollut niin kylmä kun silloin yöllä!! Hampaat löi yhteen ja kaikki lihakset oli ihan krampissa kun oli niin kamala vapina, vaikka olin kolmen peiton alla. Eilen aamulla sitten mittasin taas kuumetta, 39,2. Mulla ei IKINÄ nouse kuume kun johonkin 37,5, en muista että aikuisena olisin ollut koskaan niin kipeä kun eilen.

Tänään on jo parempi olo, kuumekin on enää "vain" 38, mutta on pakko mennä lääkäriin kun alavatsa ja -selkä on aivan tajuttoman kipeät. Toivottavasti ei olisi mitään tulehduksia tuolla.. :/ No, kohta selviää..

Anteeksi omanapaisuus! :ashamed:
 
Voihan ultraan, Toivo, mennä ihan milloin vaan, mutta ennen kuudetta raskausviikkoa ei kai helposti löydy kuin sikiöpussi. Sikiö näkyy sitten myöhemmin.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Tuolla on aika paljon infoa noista ultrista ym. kehityksestä.
 
En ole raskaana mut ajattelin vaan kysästä että kuinka pian voi ultraan mennä näkemään sen että tosiaan on raskaana. Kun eikös eka uktra oo siinä 9 vkon paikkeilla niin en kyllä ikinä jaksais odottaa niin kauan jos olisin raskaana. Haluaisin vaan vahvistuksen sille että oon raskaana ja että kaikki on hyvin sitten aikanaan. Ihan kumilla on nyt menty. Annan miehen päättää koska haluaa olla ilman kumia. En painosta. Tänään tikutin ekan kerran ovista mut ei näkyny vielä. Aion nyt vielä jatkaa tikuttelua niin kauan että viiva näkyy. Lisäks mittaan aamulämmöt. Oon kyllä nyt jo huomannu vaikka on ollu vaan pari viikkoa ilman pillereitä että oon paljon halukkaampi ja jotenkin muutenkin parempi olo. Saa nähdä miten menkkojen käy...

Just annoin toiselle kissalle ruiskulla lääkettä. Ei mikään helppo tehtävä. Se on ollu 3-4 päivää ripulilla. Soitin eläinlääkärille ja neuvottiin antamaan keiettyä seitä tai kanaa, hain apteekista aptuksen attapektiä, liuotin tabletin murskattuna veteen ja yritin ruiskulla syöttää kissalle. Se on nimenomaan tarkotettu ruuansulatushäiriöihin. Toivottavasti meni edes puolet oikeaan osoitteeseen. Lisäksi neuvottiin apteekissa että voi antaa riisin keitinlientä. Keittelin noille seitikuutioita ja söivät hyvällä ruokahalulla!
 

Yhteistyössä