Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Sain ikäviä uutisia. Mun mummo oli aamulla nukkunut pois 88-vuotiaana palvelutalossa jossa asui. On vähän surullinen mieli, vaikka kuolema oli vain ajan kysymys. Hankalaksi asian tekee se että samana päivänä on hautajaiset kun meidän oli tarkotus mennä yksiin häihin. Että siinäpä äärilaitaa kerrakseen kun pitäis päättää kumpiin juhliin menee! :(
 
Harmittelut tädistä Adalle :hug:

Unicolle peukkuja ovistikutteluun!

Juuri: juu, saattaapi ollakin että katsoin viestejä parin kierron takaa; haeskelin noita mun vanhoja ovistikutteluviestejä, ja huomasin samalla sun vanhan greippimehuviestisi...

Enpä sitten malttanut olla ostamatta purkillista greippimehua, mutta on se vaan karmean makuista. Mutta keksin että senhän voi lantrata vedellä niin laimeaksi, että maku ei enää haittaa ja samalla tulee juotua vettäkin tarpeeksi :)
 
Ada
:hug: Toivolle osaanottoni! On kuitenkin lohdullista, että saa elää pitkän elämän ja sen päätteeksi nukkua pois. Täällä meillä on läsnä - syntymä ja kuolema.

Kiitos Teille tätisympatiasta!
 
Kvart över: Niin se mullakin onnistu lomalla mut mites nyt kun on palannut töihin :D Mitäs remppasit?

Toivo79: Kai sitä jos mahottomaksi venyy niin voi kysellä lääkäriltä, en tiiä kauanko ne odotuttavat. :hug: kuolema tuntuu aina surulliselta, vaikka sitä osaisi odottaa (ainakin minusta). Vomia. Onko häät ja hautajaiset kaukana toisistansa?

Matarena: Saahan sitä noinkin juotua reilusti :D Mä oon sitten vissiin oputo kun se on musta hyvää, Tosin mä oon penskasta asti vetänyt greippiä (paitsi sillä välillä kun olin allerginen) ja sitruuna herkkunani :D

Mitäs tänne, ukko on töissä niin ei onnaa se joka toinen päivä puuhastelut kun aiko olla siellä aamuun asti ja aamulla ei sanonut mitään vaan anto mun nousta ylös. Mites ei kait jos se huomenna pärähtää se viiva tikkuun niin oo myöhästä jos aamusta heti touhuilee? Miten niin hätäinen... Ihan kun tänään olis ollu märempi päivä kuin eilen ;)
 
Perjantai 24.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Ada............28.......kp 3/26................yk 5
Hemuli79........27..............kp 7/30.........................yk 2
Matarena........29..............kp 10/28.......................yk 5
Tähtisilmä....27.........kp 10/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 11/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 12/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 15/28.......................yk 8
Postimestari...29..............kp 16/24-27...............yk 4
Kaa..................28..............kp 19/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 20/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 21/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 21/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 23/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 27/30-40.................yk 2
Memmu-80.....26..............kp 31/29-62...........elokuusta 2006
Piip..................28.............kp 36/49.................syksystä 2006
Enna................29..............kp 42/30-32...............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Toivolle halit! :hug:
 
Moikka tytöt! Tulin vaan ilmoittamaan, etten odottele tätiä vielä vähään aikaan. Eilen nimittäin taisi olla ovulaatio! Eli jos joku päivittelee, mulle voisi vaihtaa nyt kiertopäiväksi 36/49. Aika epätoivoista tämä yritys tällaisen kierron kanssa... Mutta onneksi huomasin ovislimat, etten joudu kahta viikkoa odottamaan tätiä hermona ja kuluttamaan tuhatta testiä. (Ja toisaalta, en vaivu lapsiasiassa niin epätoivoon, kun voin pistää kaiken surkean ajoituksen ennakoinnin piikkiin...)

Olen käynyt välillä katsastamassa juttujanne, mutta vaikka tämä ikävää onkin, mielenrauhani pysyy kurissa vain sillä, etten kirjoittele tänne ja ajattele asiaa niin vimmatusti. Onneksi nyt syksyn myötä on paaaljon muutakin ajatelavaa!

Pahoittelen kovasti toivo. Mulla on hyvin samalainen tilanne, häät ja hautajaiset yhtä aikaa. Edesmennyt on kuitenkin kohdallani yhtä sivuhaaraa kaukaisempi sukulainen, joten taidamme nyt mennä kuitenkin häihin, kun sinne olemme jo kauan sitten ilmoittautuneet.

Ja myöhäiset onnentoivotukset Katarinalle ja Juurille!

:heart: piip
 
Piip: voi kun nyt tulisi teille plussa! Se olisi ihanaa. Mullakin oli tuo eka kierto sen 70 päivää, joten ei tiedä yhtään, että mitenköhän nyt sitten. Mutta yhtä hyvin se voi tärpätä pitkästäkin kierrosta, mutta mahiksia on vaan harvemmin. Mä ainakin kysyin gyneltä, että tuleeko ovis sitten normaalisti, jos kierrot on pitkiä. Hän sanoi, että kyllä tulee, se tulee vaan myöhemmin. En sitten tiedä, miksi täällä palstoilla joku kirjoitti, että pitkissä kierroissa ovis jäisi usein tulematta kokonaan... Liittyiskö se johonkin diagnosoituun PCO:n esimerkiksi, en tiedä.

Sulle Piip tosi paljon tsemiä ja jospa se täti jää kokonaan tulematta tällä kertaa, toivotaan toivotaan! :heart: =)
 
Piip, mäkin huomasin ovislimat eilen! Eli taitaa mennä ton pitkän kierron mukaan taas, vaikka välissä ollut jo monta " normaalia" kiertoa. Ja siis mulla on ihan sama juttu, että mielenrauha säilyy niin kauan kun ei tänne kirjoittele.. Oli ihan helppoa pysytellä poissa lomalla, mutta nyt on arki taas ja iltaisin koneen ääressä on näköjään liikaa aikaa.. Yritän silti, etten ihan joka päivä kävisi, enkä ainakaan kirjoittelisi.
 
piip: siellä saa siiten hermoilla aavistuksen akauemmin ;)

Kvart över: Ootko pelkästään limoja pongannut vai onko sull aollu jo tikut (kato hiukan laho pää)?

Haaleaa viivaa täälä vain ovis testissä. Eilen kumminkin oli toispuoleinen vatsakipu jonkin aikaa. Miten tää nyt pitäs tulkita... No aika näyttää, mut huonolta ainakin tikulla saada ne saman vahvuiset viivat siihen.
 
Unico: Mitä tikkuja käytät? Ja onko ne niitä aamusta tehtäviä vai päivällä? Teetkö aina samaan aikaan? Minä en saanu sillon niillä kotitestien enkä mammaksin (voiko sen noin kirjottaa :D ) tikuilla niitä tasapaksuja viivoja. Nyt tilasin jotain Fertestin(?) tikkuja jotka tehdään aamusta. Saas nähdä toimiiko net yhtä hyvin kuin ne apteekin omat.

En saanu vieläkään varmistusta sille pco:lle, olivat unohtaneet ottaa yhden näytteen ja ens viikolla se pitäis käydä antamassa. Eli varmistu sitte se että ens kierto vielä menee ilman apuja.
 
nanna81: Tilsin sieltä halpatestistä liuskatestejä. Käyttö ohjeessa ei puhuttu minä vrk:n aikana pitä testata, siispä oon tehnyt aamulla kun sillon muistaa parhaiten ja on ollu pisimpään pissimättä. Mull aoli fertstin raskaustestejä ja muuten olisin tilannu ovistestitkin sieltä mut luki et tilautkseen menee niin ja tietty halusin saada ne mahollisimman nopeeta pällisteltäväksi :D pidetään sulle peukkuja et plussa napsahtaisi, kun sitä kerran vähinten odottaa.

Mun punkun juomiset ei sitten onnaa tässä kierrossa, kun joka tapauksessa pitäs lopettaa jos nyt alkasinnaukkailla niin alkuviikosta et jos ei tässä tärppää niin aktotaan sitten ens kiertoon ;) suunnitelmiin muutos aikataulullisesti niin pitää sitä jossain "joustaa"
Mutta ihan piruuttaan aattelin tehä ma aamuna raskaus testin, kun se on hyvä tietää jos sattuu olemaan ;)

Mites muuten sen buranan kanssa tietääkö joku, et jos se ovis nyt vaikka sitten perjaitaina oli niin onko siitä mitään haittaa jos mä sitä ens viikolla napsin?
 
Unico jostain muistelen lukeneeni, että buranalla voisi olla vaikutusta kiinnittymiseen tms. JO ennen varsinaista raskautta tapahtuvaan juttuun. Olipas epämääräistä.. :LOL: Mutta kuitenkin, osta panadolia niin ei tarvitse miettiä. Itse jätin viime kierrossa buranat kokonaan pois ja olen yrittänyt hädän tullen sinnitellä panadolilla, mutta ei se kyllä ole läheskään yhtä toimivaa. :/
 
Kiki80: minä taisin kirjoittaa tuon ovisjutun. Se ei siis välttämättä tarkoita, että ovis jäisi kokonaan tulematta, jos on erityisen pitkä tai lyhyt kierto, mutta ilmeisesti riski on suurempi, kuin tyypillisen mittaisessa kierrossa.
 
Sunnuntai 26.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Ada............28.......kp 5/26................yk 5
Hemuli79........27..............kp 9/30.........................yk 2
Matarena........29..............kp 12/28.......................yk 5
Tähtisilmä....27.........kp 12/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 13/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 14/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 17/28.......................yk 8
Postimestari...29..............kp 18/24-27...............yk 4
Kaa..................28..............kp 21/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 22/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 23/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 23/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 25/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 29/30-40.................yk 2
Memmu-80.....26..............kp 33/29-62...........elokuusta 2006
Piip..................28.............kp 38/49.................syksystä 2006
Enna................29..............kp 44/30-32...............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Täällä olen lueskellu aina välillä teidän juttuja ja rauhallisin mielin odotellut uuden kierron puoliväliä.
Plussatuulia kaikille:heart:
Palailen taas kun on jotain mukavaaa kerrottavaa:whistle:
 
Unico ja juuri: ibuprofeiinivalmisteet ilmeisesti vaikuttavat ovulaatioon ks. esim. oheinen uutinen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708076437796_uu.shtml
Ólen jo itsekin siirtynyt panadolin käyttäjäksi, kun lueskelin tästä jutusta.

Muoks. Turun sanomilta löysin pitemmän jutun samasta:
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-08-07,104:2:477054,1:0:0:0:0:0:

Felicitas klinikan jutusta luin vielä, että ko. särkylääkkeet estävät munarakkulan puhkeamisen, mutta vaikutus onneksi lakkaa heti kun lääkettä ei enää käytetä.
 
Maanantai 27.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Ada............28.......kp 6/26................yk 5
Hemuli79........27..............kp 10/30.........................yk 2
Matarena........29..............kp 13/28.......................yk 5
Tähtisilmä....27.........kp 13/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 14/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 15/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 18/28.......................yk 8
Postimestari...29..............kp 19/24-27...............yk 4
Kaa..................28..............kp 22/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 23/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 24/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 24/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 26/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 30/36-41.................yk 2
Memmu-80.....26..............kp 34/29-62...........elokuusta 2006
Piip..................28.............kp 39/49.................syksystä 2006
Enna................29..............kp 45/30-32...............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)
 
Tuosta ibuprofeiinista vielä: äkkiä kun etsiskelin netistä tietoa niin ibuprofeiini (eli mm. burana) näyttäisi vaikuttavan ovulaatioon, alkion kiinnittymiseen ja kohottavan keskenmenoriskiä. Lääkäri varmasti osaa arvioida riskit/edut parhaiten, joten kannattaa sille kertoa, jos lapsi on edes suunnitteluasteella. :hug:
 
Hih, kiitos teille, tosta lääke infosta, ehkä minä sitten avaan suuni ja kerron tästä yrityksestä jälleen kerran eteenpäin läääkäri tasolla et tietävät mut aika näyttää. Mulle sanottiin eilen et munasarjoissa vois olla häikkää, mut antaa ajan näyttää ja jos ei tärppää nii katotaan sitten ens vuonna tarkemmin.

Plussa onnea kaikille!
 
Kaa
Hui! Enää viikko jännään päivään... Vaikka olenkin jo henkisesti valmistautunut tuohon negaan. On vaan sellainen fiilis. Toivottavasti olen siis väärässä.

Mutta minua ennen on paljon, paljon muitakin. Muistakaahan sitten kertoa miten kävi! Jatkan tuota meditaatiohymniä "paljon plussia, paljon plussia... mmmmmm..." :D
 
Kaa: Tsemppiä, ja pidetään peukkuja plussan puolesta vaikka ei tunnukkaan!

plussa onnea kaikille!
täällä kuulemma ei saa vähään aikaan tulla raskaaksi jos ei ole jo, mut ehkä kuitenkin jo ens kierron saa kuitenkin käyttää et käytännössä ei tulis taukoa, toivotaan.

Nyt tällänen kysymys tähän väliin, tietääkö joku kuinka aikaisin se veritesti näyttää raskauden? (multa otettiin se varoiksi tänään, et näkyykö jos on tässä kierrossa tärpänyt vai joutuuko jännittämään vaikka tuo olis nega?)
 
Hej på alla! Palasin nettipimennosta jossa olin koko viikonlopun eli tuolla maalla. Tänään on historiallinen päivä mulla sillä otan viimeisen e-pilsun!!!!!! Malja sille! Anoppilassa oltiin. Toinen kissoista yrjös menomatkalla ja toinen tulomatkalla :LOL: ! Oottekos kukaan seuraillu Osakan mm-kisoja? Me ollaan miehen kans vannoutuneita PENKKIurheilijoita!
 

Yhteistyössä