Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Eipä kestä Kaa, mukava kun mun selvityksistä oli jotain iloa! Pidän peukkuja, että yksi siimahäntä tosiaan olisi löytänyt sen emännän itselleen ja että parkeeraavat itsensä sinne sopivaan paikkaan... :p Hienoja kielikuvia, eikö? :LOL:
 
Juu, näinhän se on, että tärkeintä, että tulee ymmärretyksi ja toisaalta on vähän tylsää puhua vain tieteellisillä ja virallisilla termeillä. Täytyy sitä vähän hauskuuttaa myös itseäänkin... B)
 
Argh, teksti hävisi bittiavaruuteen! :kieh:

Eli siis uusiksi... Täällä lämmöt ei edelleenkään ole nousseet, vaikka on jo kp20. Normilämpö mulla 36,5 ja noustuaan 36,8-37,2. En ole ennen mitannut tässä vaiheessa kiertoa, vaan lähinnä vaan huvikseni tädin tuloa odotellessa. Jos lämmöt jää nousematta tässä kierrossa (voiko niin käydä?), tarkoittaako se, etten ovuloinut?

Eihän nuo lämmöt tietystikään mikään takuuvarma analysointikeino ole, mutta mulla on noin niinkuin muuten aika selkeä käsitys omasta ruumiinlämmöstäni, kun männävuosina jouduin sitä enemmänkin tarkkailemaan lääkärin tutkimuksia varten. Mulla nimittäin jämähti kahdeksi vuodeksi termostaatti isommalle, ja lämmöt oli koko ajan 37,5.... :D

Toivo79, mitä kisuille kuuluu? :heart:
 
Ihanaa juttua tillä täällä, Janis tuo selitys oli huippu.

kevätesikko: Peukkuja ovikselle!

Tänne tein ekan ovis testin, hui no joo ja negahan se, yksi vahva viiva. Mutta ei kait se vielä pitänyt ollakkaan. Muka vaan ollu ihme oireita, mut sehän voi johtua et tarkkailee itteänsä ja syömiset on mennyt hiukan huonosti ja muuta mukavaa... ;) Ovista metsästellen...
 
Moikka kevätesikko. Kisut voi hyvin ja paksusti. Ovat jo kasvaneet kovasti, ovat 4 kk vanhoja. saa nauraa niille kun ne täällä temmeltää. Mies osti itelleen leluks radio-ohjattavan auton ja sen perässä ne säntäilee ja yrittää saalistaa ja tappaa sitä. Leluhiiret on kans suuressa suosiossa. Toinen varsinkin on nirso ruuan suhteen, ei kyllä koon perusteella uskois. Toinen kisu varmaan haluis olla Peter Pan eli ei haluais kasvaa ollenkaan aikuiseks, on niin pieni ja hintelä.
 
AAAAPUUUUVA! Toisaalta pelottaa toisaalta ei. Just sovittin miehen kanssa että otan maanantaina vihonviimeisen pillerin ja aletaan ehkäisemään sit luomusti. Varsinainen yritys aletaan vasta ensvuoden puolella. Pelottaa ottaa noin iso askel! Vauvakuume on kuitenkin aikas valtava! Mut tarkotuksena ois että vauva syntyis vasta vuoden 2009 puolella. Kertokaapas omia tuntemuksia ja vinkkejä siihen miten on ollu teidän tilanne kun söitte vihonviimesen pillerin?
 
Ada
Toivo - mun kokemuksen mukaan luomuehkäisy on ollut ihan "turvallista". Söin viimeisen pillerin jo kauan ennen kuin alettiin kuumeilla. Kyllä me silloin otettiin huomioon se mahdollisuus, että ehkäisy pettää ja sovittiin että sitten se pettää. Tunnen kyllä ihmisiä, joilla luomuehkäisy ei varmaan olisi niin riskitön vaihtoehto, kun raskautuvat pillereilläkin.

Tiedätkö sä mikä sua eniten epäilyttää, vai onko se vaan jotakin epämääräistä pelkoa tai ramppikuumetta? On niin vaikea olla mitään mieltä kun ei tiedä sun tilannetta muuten. Omasta näkökulmastani sanoisin, että pelko pois ja hommiin, mutta ymmärrän että näissä asioissa ei voi olla niin putkiaivoinen ;) .

Toivottavasti löydät mielenrauhan ja teet tyydyttävän päätöksen.
 
Ada
Tiistai 21.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Hemuli79........27..............kp 4/30.........................yk 2
Matarena........29..............kp 7/28.......................yk 5
Tähtisilmä....27.........kp 7/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 8/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 9/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 12/28.......................yk 8
Postimestari...29..............kp 13/24-27...............yk 4
Kaa..................28..............kp 16/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 17/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 18/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 18/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 20/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 24/30-40.................yk 2
Ada..................28..............kp 25/26.......................yk 4
Memmu-80.....26..............kp 28/29-62...........elokuusta 2006
Piip..................28.............kp 33/n.35.............syksystä 2006
Enna................29..............kp 39/30-32...............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)
 
Tiedätkö sä mikä sua eniten epäilyttää, vai onko se vaan jotakin epämääräistä pelkoa tai ramppikuumetta?


Moi Ada! En oikein osaa eritellä sen kummemmin mikä mua pelottaa... Lienee ramppikuumetta. On niin iso ratkasu parisuhteessa toi ehkäsyn pois jättäminen! Jännittää, että miten keho toimii "luomusti". Vauvakuume on valtaisa!
 
Toivo79: mulla oli viime kierrossa mammaksin liuskaovistestit ja bongasin niillä oviksen. Olin ensi kertaa tikuttamassa, mutta kyllä se tumma viiva lopulta ovistikkuun ilmestyi. Aloitin hirmu aikaisin testaamisen ja taisin lopulta käyttää 7 tikkua viime kierrossa... Testi tehtiin muusta kuin aamuvirtsasta, joten tein sen aina iltapäivällä. Ja ohjeissa oli ettei kannata juoda runsaasti ennen testin tekoa, jotta virtsa ei ole liian laimeaa. Vielä 5 tikkua jäljellä, joten lähden niitä käyttämään taas tuossa muutaman päivän päästä.
 
Matarena: Ok. Entäs miten se näytti? siis kerrasta sen positiivisen ja muuten negatiivista vai haamuiliko se sun testi? (juuh miten niin testannut pari ihan selvää yhtä viivää ja huolestuttaa näyttääkö mitään vai etukäteen laskennallisesti olis vasta huomenna ;)
 
Unico: Alussa ovistesti ei näyttänyt mitään, sitten vahvenevaa haamua ja lopulta yhtä vahvan viivan kuin kontrolliviiva =ovis. Viimeinen testikerta oli typötyhjä eli toista viivaa ei enää tullut. Luulin että testiviiva olisi oviksen jälkeen alkanut taas haamuuntua, mutta se katosikin heti oviksen jälkeen tyystin. Muistelen muitten kirjoittaneen aiemmin, että oviksen jälkeen olisi tullut vielä vaaleita haamuviivoja...

edit: lunttasin vanhoja viestejäni ja ovistikku alkoi näyttää ihan vaaleaa haamua mulla jo kp8/28
 
Minä ja mun lämmöt täällä taas hei! :wave:

Eli tänään lämmöt sitten vihdoin nousi. Tosi kummallista, ovistestillä olen saanut plussan aikaisemmissa kierroissa AINA kp 14, paitsi kerran kp15. Olikohan mulla nyt sitten ovis vaan myöhässä (en siis tikuttanut tässä kierrossa, joten en tiedä siitä mitään), vai voiko oikeesti mennä niin että LH-piikki on kp 14 tai 15 ja lämmöt nousee vasta kp21?? :headwall:

No mutta, enempää en jauha lämmöistäni enää (tässä kierrossa :LOL: ).

Terveisin yksi, joka hukkuu töihin. :/
 
Toivo79: Keskimäärin oviksen sanotaan olevan 14 päivää ennen kuin täti kurvaa paikalle eli mulla pitäisi olla tämän säännön mukaan kp14/28. Mä aloin hätähousuna kuitenkin tikuttamaan ovista jo n. kp5-6/28, mutta silloin ei näkynyt vielä testiviivaa, joten pidin pari päivää taukoa ja testasin kp8/28 jolloin sain vaalean haamun ja pidin taas päivän taukoa välissä. Kun testiviiva alkoi olla jo lähellä kontrolliviivaa niin testasin joka päivä. Eli kaipa se vaan kokeilemalla selviää...

Muistat varmaan mikä sun kierron pituus oli ennen pillereitä ja kun aloitat hiukan aiemmin kuin 14 päivää ennen kierron loppua niin pitäisi olla aika lähellä oikea hetki. Näin mullekin vinkattiin, mutta tietty en malttanut odotella kun ovistikut polttelivat käsissä... Tietty pillereitten vuoksi voi kierron pituus olla hiukan hakusessa. Mulla oli eka kierto 25pv, monella muulla on taas venynyt tosi pitkäksi.
 

Yhteistyössä