Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Ada
Voi Enna kyllä! Mulla on nykyään kaksi persoonaa - minä ja vauvakuumeinen ihmeminä. Jälkimmäistä ei meinaa kestää välillä ;) Ja välillä ne kääntyy toisiaan vastaan. Silloin tarvitaan juuri niitä hyviä henkseleitä!


:hug: Sitrus! Toivottavasti saat henkselistä kiinni!
 
Enna, samaa juttu täällä, persoonallisuusmuutokset on ihan huimia. Samoin ihan mielialanvaihtelut. Tätien jälkeen uskoo ja toivoo että nyt tärppää, kaikki oireetkin täsmää ja niinkuin piipkin totesi että kaikki poppakonstitkin on käytössä... sitten tulee täti ja pudottaa kovaa ja taas hiljakseen alkaa uskoa... ja sama uudestaan ja uudestaaan.
Välillä tuntuu että korvien välissä viiraa tosi pahasti. Mies naulasi eilen puhelinjohtoa jalkalistaan ja mun mielestä se oli ihan väärässä kohtaa sitä jalkalistaa. Ihan kauhea hepulihan siitä tuli jos johto menee väärässä kohtaa listaa ja siinä sai sitten isäntä kuulla kunniansa :ashamed: Mojova riitahan tuosta sitten kehittyi ja sitten tuli itku josta ei meinannut tulla millään loppua. Illalla sitten vähän itsekin olin hämilläni että tulipas tästä melkoinen purkaus.
Onneksi kaikki voi kuitenkin laittaa hormonien piikkiin :saint:
 
Juu Memmu kyllä tää on aikamoista hormonihärdelliä.. Mullakin tuntuu välillä naksahtelevan ihan pienistäkin (tai olemattomistakin..) jutuista. Kai sitä sitten stressaakin sen verran enemmän. Vaikka hyvähän ois olla ressaamatta terveydenkin kannalta, mutta minkäs teet.. :ashamed:
Ja kyllä noi miehet joutuu kuuntelemaan ja ottamaan niskaansa aikamoisia ryöpytyksiä välillä, että hattua nostan!
 
Tutulta kuulostaa Memmu Ja Enna... Mullakin on loppukierrosta ollu välillä niin äkäistä sisäistä monologia käynnissä, että kun mies pääsee töistä kotiin, niin ainoa mitä pystyn ääneen sanomaan on "RÄYH!" Ja toisaalta olen taas ihan yhtä pöljä kuin kaverin koira valeraskauden aikaan. Huokailen, haudon sohvalla ja toivon että masussa olisi pieni salamatkustaja. Keskikierron aikaan vallitsevana persoonana on lumoojatar joka houkuttelee miestä vällyihin... Alkukierto taitaa olla ainoaa aikaa jolloin mies saa välillä huokaista helpotuksesta.
 
Täällä taas tuttu tädin tuloa ennusteleva päänsärky on astunut kehiin, joten eipä tärpännyt tälläkään kertaa. Vuoto ei siis vielä ole alkanut, mutta tuo päänsärky tulee aina pari päivää ennen tätiä.

Onneksi täällä pääsee avautumaan, kun tosielämässä ei oikein huvita mennä kenellekään murehtimaan kun vauvaa ei kuulu.
Puoli vuotta on yritetty, minäkin kun ovuloin lähes kellontarkkuudella ja kierto on säännöllinen, alkaa sitä pienessä päässä herätä pelko lapsettomuudesta.

Minäkin niin vain nauttisin tästä odottamisen odottamisesta, jos joku ennustajaeukko kertoisi, että meillekin se lapsi kyllä sieltä vielä tulee. Minä inhoan epätietoisuutta ihan joka asiassa, myös tässä. :kieh:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. Ja ennenkaikkea kiitos sinulle, Piip, kun lisäsit minut listaan. Aloin jo epäillä, ettette huoli minua porukkaan mukaan ollenkaan ;)

Olen viikonlopun aikana käynyt vilkuilemassa kuulumisianne, mutta olen ollut itse pikkasen alamaissa enkä siksi ole jaksanut kommentoida mitään. Pahoitteluni tädin yllättämille Adalle ja windille. :hug: Parempaa onnea tähän alkaneeseen kiertoon!

Ihanan positiivisesti kirjoitit luottamuksesta, Piip! Kun olisi se kristallipallo... Meilläkin kun on ollut periaatteessa melko pitkään jo vaavilla mahdollisuus saada alkunsa, iskee välillä epätoivo; mitä jos meille ei suodakaan omaa pikkuista? Mutta ajoittainen uskonpuute on pelkästään inhimillistä. "Murheen alhoon" ei pidä kuitenkaan jäädä! ;) Mä uskon vahvasti, että positiivinen ajattelukin on yksi poppaskonsti, joka kannattaa tässä vauvahankkeessa pitää mielessä. Stressaaminen ei ainakaan auta asiaa. Mutta vaikeahan sitä on välillä olla stressaamatta, varsinkin jos vauvahaaveet ovat jo pidempään olleet vailla täyttymystä. Kylläpä kirjoittelen tosi hienoin sanakääntein ;) Mutta ymmärrätte varmaan kiemuraisista sanavalinnoistani huolimatta, mitä tarkoitan.

Piip: Kiitos kysymästä, uutta kerrottavaa ei valitettavasti ole. Tätiä ei ole näkynyt, mutta ei ole ollut pariin päivään enää sellaisia oireitakaan. Viikonloppuna testasin negan. Ei mulla kyllä ole yhtään sellainen olokaan, että olisin raskaana. Vaikka en koskaan raskaana ole ollutkaan, jotenkin mulla on sellainen romanttinen käsitys, että salaperäisesti, naisten vaistolla tietäisin, jos olisin :kieh: Lähinnä mua pelottaa, että kierto alkaa taas uudelleen venyä. Noh, meillä on aika naistentautien polille parin viikon kuluttua, joten sen jälkeen ollaan taas viisaampia. Silloin varmaankin aloitetaan tarkemmat lapsettomuustutkimukset. Sekin ajatus helpottaa, että apua saattaa olla kohta saatavilla :)

On kyllä tosi kiva, kun voi vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa näin virtuaalisesti. Vertaistukenne on tärkeää, kiitos siis siitä. Jokin tsemppaava loppukaneetti olisi vielä paikallaan. Miltä kuulostaisi: Pidetään, naiset, lippu korkealla ja täytetään maa! :LOL:
 
Ai Sitrus, eikö täti tullutkaan? Anteeksi, kun tein omia johtopäätöksiäni! (Siis jos et huomannut, satuin vakoilemaan kirjoitustasi toisesta ketjusta ja tulin tänne julistamaan aivan väärät päätelmäni. :ashamed: ) Kaikkihan on vielä siis mahdollista, mahtavaa! Älä huoli kierron heittelyä. Niin kauan kun ei ole tätiä, on toivoa!

:heart: piip
 
Jep, täällä ainakin ollaan nyt lippu korkealla ja tehdään parhaamme sen maan täyttämisen suhteen :D :wave:

Tonne viikon33 puolelle jo kirjoitinkin, että taas tikutin ovista nyt iltapäivällä ja vihdoin alkaa testiviiva ja kontrolliviiva olemaan suht samanlaiset. Masu on vähän turvoksissa ja hiukan nipistelee alavatsaa. Nää nyt varmaankin on ne mun ovis-oireet, voi ne tietty johtua myös viikonlopun syöpöttelyistäkin... Limoissa en ole vielä huomannut eroa, täytyy seurata niitäkin vielä.

Huomiseen asti voisin armahtaa miestä ja sitten taas peittoja heiluttelemaan ;)
 
Piip: Ei haittaa :) En siellä lapsettomuuspuolen avautumispinossa selittänyt tarpeeksi hyvin tilannetta. Olin juuri itse testannut selvääkin selvemmän negan ja kaveri kertoo abortistaan... Se tuntui sillä hetkellä uskomattoman pahalta. Ja kiitos tsempityksestä :heart: Päätin tällä kertaa odottaa pahinta ja siten yllättyä iloisesti, mikäli masussa ihmisen alku onkin. Mahdollista seuraavaa testailua lykkään varmaan loppuviikkoon. Mikäli pystyn ;)

Unohdin aiemmin lähettää plussasäteitä kevätesikon suuntaan. Voihan päänsärky olla vain oire tästä matalapaineesta, joka Suomen yllä on. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Matarena: Sullakin on jännät hetket meneillään. Mä kyllä sanoisin, että ei armoa miehelle tänäänkään :LOL:

Mukavaa iltaa kaikille!

Sitrus
 
Kaa
Tuli tässä mieleeni hmm.. hauska kysymys. Ainahan on puhetta siitä, missä vaiheesssa kannattaa pupuilla miehen kanssa. (Ihana muuten tuo verbi "pupuilla" :heart: .) Yleensähän se pidemmissä parisuhteissa menee siihen, että tuota pupuilua harrastetaan aikaisempaa harvemmin ja se yritetään ajoittaa siihen oviksen ajoille. Mutta onko siitä haittaakaan raskauden yrittämisen suhteen, jos pupuilee vaikka 2-3 kertaa viikossa koko kierron ajan? Silloinhan mahdollisuudet ovat paremmat ovlaatioon osumisen suhteen, mutta kärsiikö siinä sitten sperman määrä/laatu? Hassuja kysymyksiä aikuiselta ihmiseltä, mutta... utelias ei tieltä eksy!
 
Matarena: Lautakunta antaa yksimielisen tuomion, ettei mitään armoa miehelle. (Lautakunnassa on minun lisäkseni Sitrus ja siihen pääsevät kaikki muutkin, joiden mielipiteet suodattuvat hedelmällisyyden maksimoinnin läpi.) Ovistestin vahvenevaa viivaa pidetään hyvin raskauttavana todisteena, ja ainoa mahdollisuus on kärsiä langetettu tuomio ehdottomana eli makuuhuoneessa suljettujen ovien takana. Jos lykkäystä anotaan, sitä ei myönnetä.
 
Kaa: Pupuilun määrää ei tarvitse rajoittaa, jollei spermassa ole mitään häikkää. Jos sperma on huonolaatuista, 2-3 krt/vko ei siltikään ole liian usein vaan ihan sopivasti. Kerran päivässä-tahtia ei suositella laiskaspermaisille. Eli tuo ehdottomasi tahti olisi kyllä ihan ideaalia kaiken kannalta, eikä mitään huolta oviksesta ym. olisi!

Meillä tahtoo vaan ainakin vuoden pimeimpään aikaan olla yritystä yleensä vähän harvemmin, eli ihan mielelläni yritämme pikkusen ekstraa ovisaikaan ja sitten lepäämme ja harrastamme taas vähän hillitymmin loppukierron ajan.
 
Lautakunnalle jos nyt sitten koittaisin kuitenkin lämmitellä tuota miestä. Jospa sille ekaksi maistuisi vaikka pari lasia viiniä ja kunnon päivällinen. Olisi sitten sopivalla mielellä kun päästään makuuhuoneen puolelle... B)
 
By the way; oon joskus huomannut kun on "kuivat päivät" niin suutakin kuivaa jonkin verran ja vastaavasti kun limaa on runsaasti niin tuntuu että sylkeä erittyy suuhun paljon enemmän, onko muilla samoja huomioita? Nyt ainakin tuntuu että kuola valuu kun mietin päivällistä... :LOL:
 
Joo hyvä, hyvä, Matarena! :heart: Esimerkillistä tuomion täytäntöönpanoa! Toivoo lautakunta. (Ehkä aika hyvä termi tuo täytäntöönpano, vai mitä mieltä olette?)

En ole koskaan huomannut tuollaista ylä- ja alapään kosteusyhteyttä, mutta kun nyt sanoit, niin totta se voi olla! Raskaaksi tullessakin on kuulemma nenä alkuun tukossa, kun limakalvot vahvistuu (tms) alapäässä, ja se johtuu siitä, että nenän ja kohdun kosteutta säätelee jostain kumman syystä sama hormooni.
 
Jaa että eri persoonia teillä on... No joo myönnetään niin täälläkin :LOL: Muuten pitää olla niin kuin ei oliskaan ja sittenjos ukon kanssa sillee ettei muut kiinnitä huomiota nii npitää vuauvoja ihastella ja keskustella kaikesta niihin liittyvästä. Ja kun ollaan seurassa niin ei meillä mitään vaavia oo suunnitelmissa ;) vähän kaksnaamaista mut ei sitä voi kertoa, kun aattelee et olis heti kerrottu niin olis saanu vastailla toisenlaisiin kysymyksiin kun kuitenkin tää vuos jo yritetty, et parempi näin ja sitten päästää se oma pikku riiviö esiin omissa oloissa :D

Plussa tuulia! Ja tärppi onnea! :)
 
Olipas taas tullut kiloittain tekstiä! Ei millään voi kaikkea siis kommentoida vaikka asunkin täällä :D (Itseasiassa kotiuduin juuri päiväreissulta, menin töistä jumppaan ja sitten äidille syömään. Pitäähän aikuisen naisen saada ravintoa...)

Tosta pupuilun määrästä juttelitte.. Eikös tuo 2-3 päivän välein ole juuri se paras tahti? Tai siis tietenkin paras olisi joka päivä, jos kaikki on kunnossa, mutta aika harva siihen kai pystyy. (Tosin mulla on yksi sukulainen, joka puhuu koko ajan seksin harrastamisesta ja sen mies myhäilee mukana ja lisäilee likaisia yksityiskohtia.. Että kuinka he joka päivä tekevät sitä ja missä asennoissa milloinkin.. TODELLA KIINNOSTAVAA.. Mutta niillä on jo kaksi vahinkolasta..)

Eli Kaa, go for it!

Meillä ei kyllä valitettavasti päästä lähellekkään tota.. Oviksen aikoihin ollaan yritetty lähes joka päivä, vähintään joka toinen, mutta nytkin on ollut jo viikon tauko ja mies on reissussa.. Laiskoja kai sitten ollaan.

Mä muuten kiskon täällä just punaviiniä, kaikki keinot käyttöön.. Tämä on kyllä maukas keino ja vaivatonkin :D

Mielialavaihteluistakin taas juteltiin. Siis mä olen IHAN KAMALA pari-kolme päivää ennen tätiä (eli hyvä kun mies on taas tädin alusviikon reissussa, ei tule niin paljon kränää..). Mua ottaa silloin kaikki asiat päähän, asiakkaat töissä ja muut kulkijat liikenteessä eniten. Saatan kiroilla ja huutaa itekseni ratissa tai mopon sarvissa ja puida nyrkkiä jengille... :ashamed: Töissä oon onneksi vielä hillinnyt itseni |O Älyttömintä noissa raivareissa on se, että ite tajuaa sen ärsykkeen olemattomuuden. Mieti aina et miks hemmetissä otan nyt kipinää tälläsestä onnettoman pienestä asiasta. Ja silti veri kiehuu.. Kummallista tämä naisen hormonaalinen toiminta! :kieh:
 
kp 3/30-40. Oli kyllä kerrankin kiva asia että menkat alkoi, koska tiesin etten raskaana ole (pari testiä tehtynä) joten oli vaan kiva yllätys kun aloin jo pelätä että kierto menee todella pitkäksi..
Tämän jälkeen tietty menkat vois jo jäädä tulematta ;)
Näin erään tuttuni viikonloppuna ja hän kertoi kuinka hän oli vielä alkuviikolla ollut 3 kk raskaana, mut sit vauva oli pitänyt ottaa pois, kun vauva ei ollutkaan kunnossa... siinä tuli kyllä itsellekin todella surullinen olo, ei itse varmaan pysty edes käsittämään kuinka pahalta se tuntuu. :'(
Mutta täällä nyt innoissaan odotetaan että menkat loppuu ja päästäis taas yrittämään.
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!!
 
Tiistai 31.7.2007

Sitrus79..........28..........kp 32/28-29.................kesästä 2006
Piip...................28..........kp 12/n.35..................syksystä 2006
Memmu-80......26..........kp 7/29-62.................elokuusta 2006
Nanna81.........26..........kp 26/29-37.................yk 8
Unico...............27.........kp 19/28.......................yk 7
Kevätesikko....28..........kp 27/28-32.................yk 6
Tähtisilmä....27.......kp 21/31-33............yk 6
Kvart över.......28..........kp 25/28-34.................yk 5
Veera80..........27..........kp 30/27-29.................yk 4
Matarena........29..........kp 13/28......................yk 4
Ada.................28..........kp 4/26........................yk 4
Postimestari...29...........kp 19/24-26................yk 3
juuri................28..........kp 8/28-32...................yk 3
Enna...............29..........kp 18/30-32.................yk 2
wind................29..........kp 3/30-40....................yk 2
Kiki80..............27..........kp 57/?........................yk 1
Katarina81......26..............................................yk 1
Hemuli79........27..........kp 13/?.........................yk1
Siilura..............27..........kp 25/28......................yk 1
Kaa.................28............................................aloitus elokuussa
Pilvilinna.........28............................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28............................................aloitus kevät 2008
Janis...............30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna



Mun piti lainata edellisen päivän listaa, mutta vahingossa muokkasinkin sitä. Älkää siis ihmetelkö, että edellisen päivän lista näyttää nyt myös tätä päivää!

 
Heipä hei!

Tänne on tullut paljon uusia lomani aikana. Minä se vaan porskutan kiertopäiviä. Mulla on huomenna aika gynelle... Mitäs mieltä olette, pitäiskö mun nyt kuitenkin testata vielä tänään tai aamulla? Siis testasin 2 viikkoa sitten ihan selvän negan, mutta menkkoja ei vaan kuulu. Ajattelin, että kai ne siellä sitte tekee testin, mutta oisko se jotenkin "kätevämpää", jos se asia nyt olisi varmuudella tiedossa?

Musta tuntuu, että mun munasarjat on vaipuneet johonkin ikiuneen.. Oishan se aika yllätys, jos testi näyttäis jotain muuta. Kuten joku sanoi, mullakin on sellanen romanttinen ajatus, että tiedän kyllä sitten, kun olen raskaana. Ja nyt ei kyllä mitään tunnetta ole.

Mutta se on kyllä totta, että nyt täällä on niin paljon porukkaa, että plussia alkaa kohta ropista enkä nyt tarkoita plussapisteitä. heh heh, olipa hyvä juttu :$
 
Kiki, harmillista, että se kierto ei lähde käyntiin. Peesaisin kuitenkin Pikkumyytä siinä, että ei kai siinä testaamisessa paria euroa enempää menetä. Ei ainakaan haaveilisi mitään, jos ei kerta ole raskaana ja munasarjat vielä tokkuraisina pitkän unen jäljiltä..

Toivon tietenkin sulle plussaa, olis hieno yllätys! Ja saihan Piipikin sen plussan pitkästä kierrosta ja moni muukin, että ei se mahdotonta ole! :heart:
 
kiitos kaikille onnitteluista! =) karkasin äidin valvovan silmän alta kirjastoon että pääse rauhassa koneelle...

On tämä vaan niin uskomatonta vielä... Joku kysyi oireista, eli testasin kp30, koska olin laskenut oviksen perusteella että tämä kierto olisi 27 tai 28 päivää. Oireena oli vain todella voimakas alavatsaviiltely kp 26 ja 27. Kun mulla ei oo ollu oikeastaan koskaan mitään menkkakipuja niin siitä vähän toivo heräs, että nyt on jotain tekeillä... Ja vahva viiva tuli vaikka ei ollu herkkä testi!

Nyt mulla on rinnat todella turvoksissa ja arat ja nännit on kasvanu ihan selkeästi. (mies on ihan innoissaan... :LOL: ) Mutta muuten ei kertakaikkiaan mitään oireita. Ei pahoinvointia tms. Siksikin tämä tuntuu vielä vain unelta.

Mutta mä kirjoittelen kun kotiudun loppuviikosta. Oikein paljon plussatuulia kaikille!!!! :heart: :heart: :heart:
Ja kiva kun teitä on tullut uusiakin niin paljon! =)

ja nämä sadepäivät kannattaa käyttää peittojen heilutteluun! ;)
 
täälähän on paljon uusiakin jo. Tervetuloa minunkin puolesta
kiva kuullu että muutkin on välillä kiukkusia kun ampiaiset =) meillä mies nykyään huomauttaa asiasta niin et alkaa kuikuttelemaan samanlaisesti... siinä kyl pettää sitte jo pokka molemmilta :D

noista raskaustesteistä (kun täällä niistä tiedetään) voiko ne näyttää haamua vaikka ei olisi??? kun nyt sain hetki sitten haalean viivan B) olo muuten suht normaali tai jotenkin ihmeen rauhallinen ja suussa on hmm kosteeta. mahaa juilii välillä niinkun menkkamaisesti.
 
Käyn välillä töistä salaa vilkuilemassa mitä tänne kuuluu. :ashamed: Hemmetti, kun äsken jo aloin naputella, niin teksti hävisi yhtäkkiä jonnekin bittiavaruuteen! Onneksi en ehtinyt pitkää romaania kirjoitella.

Kyllä minäkin Kikiä yllyttäisin vielä testaamaan. Gyne kuitenkin raskauden mahdollisuutta kysyy ja onhan siihen kiva heittää vastaukseksi tuore testitulos. Siis kuvainnollisesti. Minäkin pidän peukkuja, että tulos olisi epäilyksistäsi huolimatta positiivinen. :flower:

Matarena: Minäkään en ole huomannut ylä- ja alapään kosteusyhtäläisyyttä, mutta toisaalta olen vielä aika noviisi kroppani oiretutkiskelussa. Kai se mahdollista on? :whistle:

Onnittelut vielä minultakin, taimi, plussasta! Toivotaan, että pahoinvointi pysyykin poissa ja voit nauttia raskaudesta täysin rinnoin. Tämän voi ymmärtää myös kirjaimellisesti, viestistäsi päätellen :kieh:

Taidan poistua taka-alalle, sen verran väsynyttä juttua tulee taas :ashamed: Täällä muuten sade loppui jokin aika sitten, joten josko sitä lähtisi töiden jälkeen ihan ulkoilemaan! Mukavaa päivänjatkoa, tyttäret! :wave:
 

Yhteistyössä