Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kevätesikko me ollaan melkeestä samassa tilanteessa ja itelläni on gynelle aika parin viikon päästä...teemme jotain pientä tutkimusta samoinku keskustellaan asiasta...itelle ainakin on suuri helpotus päästä purkaan tuntoja ja mahdollisesti vähän eteenpäin tässä asiassa...eihän ne varmaan vielä mitään suurempaa rupee tekemään, mutta että edes jotain niin sekin lohduttaa...

Joten voimia sinne myös, melko raskastahan tää välillä on ja olis niin kiva ollaa vaan relax asian kanssa, mut ei se näytä onnistuvan... =)
 
Kevätesikko, :hug: . Olen tosi pahoillani, jos menkat alkavat. Tiedän oikein hyvin, miten pirun masentavia nuo päivät ovat. Mielestäni voit ihan hyvin soittaa gynelle - väestöliitolla ei pääse tutkimuksiin kuin vasta vuoden yrityksen jälkeen, mutta jossain suositellaankin käymään ainakin gynen kanssa juttelemassa ennen sitä. Voisi kuvitella, että yksityiset voisivat tehdä tutkimuksia jo aiemmin, jos suostutte maksamaan niistä markkinahinnan.

Minä itse asiassa puhuin jo kesän alla YTHS:llä näistä, ja lääkäri ultrasi munasarjani samantien ja veritestillä selvitettiin, ovuloinko. Eli voisi siis sanoa, että tutkimukset aloitettiin kohdallani n. 9 kuukauden lapsettomuuden kohdalla, vaikka kyseinen terveyslaitos on "julkisen kaltainen" ja resursseissaan hyvin niukka.

Oli kyllä hurjan helpottavaa kuulla hyvät tulokset noista testeistä! Sillä jaksaa taas pitkälle etenpäin. Nyt syksyllä, lääkärin loman jälkeen, on tarkoitus jatkaa tutkimuksia, eli ilmeisesti munasajojen aukiolo on seuraava. Spermakin pitäisi varmaan selvittää, mutta en usko, että sitä YTHS:llä tehdään, kun mieheni ei kuulu sen piiriin. Käsin kysellä työterveydestä asiasta, mutta uskon, että hän toistaiseksi vielä aktiivisesti unohtaa kysyä tuota... ;)

:heart: piip
 
kevätesikko oletko ovistestejä käyttänyt? Jos et vielä ole, niin niitähän voisit ainakin kokeilla. Tuo yk 6-7 (kumpi se olikaan) ei vielä ole kovin paljon, joten varmaan sen vuoden verran kannattaa ainakin odotella. Mutta tosiaan, jos alkaa henkisesti tuntua kovinkin raskaalta, niin kannattaa varmasti käydä juttelemassa lääkärissä. :hug:

Piti muuten lopettaa, tai ainakin vähentää sen greippimehun litkimistä. Tuntuu, että hampaita alkaa vihloa, kun sitä joka päivä latkii. :$ Joten saapi nyt toistaiseksi olla se. Tietääkö joku jotain vastaavia vinkkejä miehille, mikä parantaisi sperman laatua.
Siis ainakin nämä vanhat, että ei saa käyttää liian tiukkoja housuja, ottaa liian kuumia kylpyjä/suihkuja, ja pupustella 2-3 päivän välein. Mutta onko jotain vitamiineja, hivenaineita tms. jota voisi miehelle syöttää, kuten itselle sitä foolihappoa ja greippimehua.

Ja hei, vaikka onkin huonot ilmat niin eipäs masennuta. Sitä suuremmalla syyllä voi pysytellä siellä sisällä ja houkutella ukkoa pupuilupuuhiin. :LOL: :LOL:
 
juuri, sinkki parantaa miehen spermaa. sitä on monivitamineissa niin kuin foolihappoakin. voitte siis käydä yhteisellä purkilla. :heart:

näyttää ihan siltä, että se olen minä, joka täällä palstalla asuu. mutta työssä on ikävä vaihe, pitää joka välissä odottaa, että kone raksuttaa isot tiedotot läpi. on pakko keksiä jotain puuhaa sille välin. :)
 
kevätesikko Minä kävin tuossa kesäkuussa gynellä yksityisellä puolella, mutta se ei alkanu tekemään mitään testejä ennen kuin on vuosi kokonaan täynnä (täyttyy siis tässä kuussa). Oli sitä mieltä että saattaa se vielä tärpätä elokuuhun mennessä. Mutta on varmaan ihan lekurista kiinni millon alkavat tutkimaan.
 
piip kiitos. Pitääpä käydä ostamassa miehelle jotain sinkkipillereitä. :) Itse käytän beko strongia (b-vitamiinitabletteja), jossa on tuota foolihappoa, mutta ei sinkkiä. Ei siis yhteiset pillerit toimi. :)
 
heippa!
Taallahan on tapahtunut paljon viime paivina..
Kevatesikko: kavin itse eilen gynekologilla, joka sanoi ettei mitaan tutkimuksia kannata tehda ennen kuin n. vuosi yritysta on takana. Taman sain vastaukseksi jopa mina, jolle on tehty pari isoa vatsaleikkausta, jolloin kiinnikkeiden vaara on suuri (munatorvet esim. voi olla tukossa). Noin puolen vuoden jalkeen yrityksen aloituksesta suositteli laakari ovistesteja, ei aikaisemmin koska niista aiheutuva stressi saattaa myoskin vaikeuttaa raskautumista..
Kaa: antihistamiineja tai muita laakkeita (lukuunottamatta paria laaketta jota tuskin syot!) ei tartte lopettaa ennen kuin tarppaa.. ennen raskautestin positiivista tulosta ei alkio ole sussa viela kiinni napanuoralla eika siten "jaa" ravintoa kanssasi. Eli ei siis huolta.
Ja varovaiset onnittelut Veeralle :flower: !
Ja paljon plussahenkayksia Kvart Overille :hug:
Juu, tuo gynekologilla kaynti oli valaiseva kokemus.. ma siis ainakin varmuudella ovuloin, katsottiin silla ultralla ja sielta oli munasolu irronnut oikealta puolelta tassa kuussa, oli jaljella vaan itse munarakkula.. Mut ei voinut gynekologi paatella, olisko tassa kuussa tarpannyt, koska se ei kuulemma mitenkaan nay nain aikaisin (kannatti ainakin yrittaa urkkia) ;) Ja kuulun kuulemma siihen ryhmaan, jonka kannattaa menna alkuraskauden ultraan, kun voi noiden kiinnikkeiden takia alkio kiinnittya vaaraan paikkaan. Pitas nyt vaan se tarppi ..kele saada aikaan :kieh: no, yritapa tassa sitten relata kun tommoista kuulee ensin!
Muuten ei viela ole tatituntemuksia puoleen tai vastaan, mut onhan tassa viikko aikaa kehittaa vaikka minkalaisia skenaarioita :LOL:
mukavaa sadepaivaa!
 
Tein toisen testin tuossa ja siitä tuli selvääkin selvempi plussa :D ennen kuin testiruutuun tuli edes viiva oli raskausruudussa viiva joka oli lopulta paljon vahvempi kuin testi viiva.
Tää on ihan uskomatonta
Mieskin jo katsoi raskauslaskurin raskausajan tapahtumia...

Plussatuulia teille kaikkille :whistle: tuutte vielä perässä
 
Mäkin testasin eilen, mutta se oli selvä nega. Aika vaikea olisi ollutkin tulla raskaaksi, kun ei ole ollut ovulaatiota. Olin tänään yksityisellä gynellä, kun ei noita menkkoja ala tulemaan. Sehän sanoi, että se on ihan normaalia pilsujen jälkeen, ja voi vaikka kestää vuosikin, että kierrot normalisoituu. Lääkkeillä saadaan kuitenkin menkat alkamaan, joten ei ole mitään hätää. Sanoi, että aika monilla ei hermot kestä sitä, että menkat ei ala. Niinpä.. :headwall:

Kuitenkin tulin tosi hyvälle mielellä, kun se katoi UÄ:llä ja sanoi sitten, että mulla on just parin päivän sisällä tapahtumassa ovulaatio! Se näytti sitten vielä UÄ-kuvat molemmista munasarjoista ja kohdusta ja näytti, että vasemmasta on munasolu irtoamassa... Eli kierto on vaan tooosi pitkä, mutta menkkojen pitäis sitten alkaa parin viikon päästä. Sitten jos ei ala, niin olen joko raskaana tai sitten pitää alottaa lääkekuuri. Eli mä olen odotellut menkkoja, mutta nyt onkin vasta ovis tuloillaan!

Heh, tuli aika kallis ovistesti.. En ole ikinä käynyt yksityisellä gynellä ja olihan suolanen hinta, 120 e!! Ja siitä on vähennetty KELA-korvaus :eek: Koko toimitus kesti noin 20 min. Ois kyllä muuten harmittanut toi hinta, mutta kuitenkin oli ihan hyviä uutisia, kun kaikki pitäis olla päällisin puolin kunnossa.

Kevätesikko: mä olen kanssa sitä mieltä, että ei varmaan vielä ole tarvis mennä tutkimuksiin. Vaikka ei kai sitä mikään estä, rahalla varmaan saa. Mäkin olen nyt vasta herännyt huomaamaan, miten pienestä se on kiinni tuleeko raskaaksi kierron aikana. Silloin kun söi pillereitä, niin olin ihan varma, että jos unohdan 1 pilsun, niin paukahdan paksuksi saman tien. Kerran olin ihan paniikissa, kun pilsu oli unohtunut jotain puoli päivää. :LOL:

Ja kannattaa olla tyytyväinen jo siihenkin, jos kierrot on normaalin pituisia, koska silloin on paljon paremmat mahikset! Mullakin ois normaalisti jo toinen yk menossa, jos ois normaalin pitunen kierto. Näillä näkyminhän tää mun eka pilleritön kierto ois jotain yli 70 päivää, jos gyne oli oikeessa, huh huh. Joten aika harvassa on ovikset. Nyt pitää sitten vaan yrittää käyttää tuo tänään saatu tieto hyväksi =)
 
Torstai 2.8.2007

Sitrus79..........28..........kp 34/28-29.................kesästä 2006
Piip...................28..........kp 14/n.35..................syksystä 2006
Memmu-80......26..........kp 9/29-62.................elokuusta 2006
Nanna81.........26..........kp 28/29-37.................yk 8
Unico...............27.........kp 21/28.......................yk 7
Kevätesikko....28..........kp 29/28-32.................yk 6
Tähtisilmä....27.......kp 23/31-33............yk 6
Kvart över.......28..........kp 27/28-34.................yk 5
Matarena........29..........kp 15/28......................yk 4
Ada.................28..........kp 6/26........................yk 4
Postimestari...29...........kp 21/24-26................yk 3
juuri................28..........kp 10/28-32...................yk 3
Enna...............29..........kp 20/30-32.................yk 2
wind................29..........kp 5/30-40....................yk 2
Kiki80..............27..........kp 59/?........................yk 1
Katarina81......26..............................................yk 1
Hemuli79........27..........kp 15/?.........................yk1
Siilura..............27..........kp 27/28......................yk 1
Kaa.................28............................................aloitus elokuussa
Pilvilinna.........28............................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28............................................aloitus kevät 2008
Janis...............30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)




 
Huh huh, vielä pitäis tämä päivä jaksaa puurtaa ja sitte pääsee vapaalle. Ihmeen oireeton olo on, rinnat oli alkuviikosta kipeet, mutta se kipu jäi jonnekki.
Mites muilla loppukiertolaisilla? Onko lupaavia oireita =) ?
 
Äh, testasin selvääkin selvemmän negan aconin early detectionilla. Sen kai pitäisi jo näyttää jos jotain olisi. Nyt alkaa jo oikeasti masentaa!! Lisäksi syötin noi mun mittaamat lämmöt eilen sinne Fertilityfriendiin, niin se kertoim, että sen mielestä mulla on ollut ovis kp 22. Ihan kiva jos näin on, ollaan pupuiltu viimeks kp 14 ja jos tähän nyt vielä sais täysin sekoittuneen kierron niin ei kyllä innosta.

Pitää varmaan ilmoittautua jo adoptiojonoon niin sais lapsen ennen kun täyttää 40! Ja marssia pankkiin ottamaan lainaa sitä varten.

Sori, piti avautua kun v*tuttaa niin armottomasti! :'(
 
Voi harmi Kvart över :/ Ärsyttävää. Mutta jos se yhtään lohduttaa, niin vertaapa mun kiertoon. Jos sulla ois ollu ovis nyt kp 22, niin eihän se tarkoita sekaisin mennyttä kiertoa. Silloinhan kokonaispituus ois n.36 päivää ja se on ihan normaali. Kyllä sä saat lapsen ennen 40. Voimia :hug:
 
Onnea veera80:flower:

Palailtiin eilen illalla hetkeksi kotia reissusta ja huomasin,et täällä on ollut ruuhkaa mun poissa ollessa.Mukavaa oli taas lueskella noita teidän juttujanne!!!

Mä olen yrittäny kans tota ovista havaita,mut heikolta näyttää...tikutellu olen ja myös mittaillu lämpöjä,mut mitään merkkejä ei ole vieläkään ilmaantunut:ashamed:
Luulen että ensimmäinen "oikea ovis" tulee vasta seuraavassa kierrossa.Pupuiltu kyllä on varmuuden vuoksi joka toinen päivä,ettei sitten harmita,et oltais jätetty ns.tärppipäivät käyttämättä!!!

Millä ovistikulla olette havainneet oviksen?!?Mulla kotitesti tikut ja musta tuntuu,et ne ei oikein toimi tai sitten en osaa lukea niitä.
 
Hemuli: Taisin tuolla jo aiemmin mainostaakki, mutta ainoat testit joilla sain selvän vahvemmin testiviivan oli nuo apteekin omat. Olen kans kokeillu kotitestien sekä mammaksin testejä, mutta niillä en ikinä saanu hailakkaa haamua vahvempaa viivaa...
 
Hei

Mitenkäs se sitten menikään tuon oviksen kanssa. Eli jos ovis on esim. tänään, niin kuinka kauan on se hedelmällisin aika, tänäänkö vain vai 2 päivää?? Kuinkas kauan se munasolu vaeltelee...?

 
Onnea Veera! :flower: :heart:

Kiki: munasolu on elinkelpoinen vuorokauden, mutta tärppipäiviä on myös muutama ovista edeltävä päivä.

Me palattiin kotiin eilen ja nyt saa rauhassa taas palstailla. Tissit sen kun turpoaa, vapise Pamela! :kieh:

Mun pitäis varmaan uskaltaa jo siirtyä tuonne odottajiin, mutta käyn täälläkin lukemassa kuulumisia!

Tärppejä toivotellen! :heart:
 
Ihanaa kuulla hyviä uutisianne, taimi (hehe, pamela!) ja veera! Voi Kvart över, mikä harmi! Toivotaan, että ff sanoi väärin tai ainakin saat jotain oman kropan tuntemusta tästä palkaksi. No mutta kiki! Oikeastaanhan noi on superhyviä uutisia, kun saat tärppipäivät noin tarkasti tietoosi!

Mulla on ollut aamulämmöt ihan mitä sattuu väliltä 35,2-36.4. Yleensä ero peräkkäisten päivien välillä on lähes kokonainen aste. Ovis ei ole vielä ollut, eikä sen olisi pitänyt ollakaan, mutta olen silti ihan ymmälläni. Sen vuoksi päätin lopettaa täksi kierroksi lämpöjen mittaamisen. Koitan myös jättää oviksen miettimisen ja sen vuoksi tämän palstan taka-alalle muutamaksi viikoksi (katsotaan, onnistunko!). Ikävää sinänsä, että täällä on niin supermahtavia naisia ja juuri siksi olen nyt erityisesti tähän sivuun vähän liian addiktoitunut.

Pitäkää listaa pystyssä (ja mieluiten etusivulla!). Pitäkään mut myös listalla, olen aika varma, että parin viikon päästä (viimeistään!) tulen takaisin tänne höpöttämään. :) Koitetaan nyt tämä keinoista yleisimmin hoettu, siis ajattelemisen lopettaminen. (Suhtaudun hyvin pessimistisesti kykyyni onnistua tässä, mutta mieli on silti rohkea.)

Kaikille lähes kolmekymppisille siksi aikaa roimasti plussapisteitä! plop plop, plop plop plop! Muistakaa testata oikein paljon kaksoisviivoja!


:heart: :heart: :heart: piip
 
Piip, harmillista menettää sinut! Mutta palaahan takaisin sitten kun siltä taas tuntuu! :heart:

Luultavasti tosin itselläkin on palstatauko edessä, kun huomenna vihdoin se loma alkaa. Sunnuntaina heti lädetään reissuun sitten ja sieltä jatketaan mökille. Eli ehkä tämä omakin kuumeilu jäisi vähän taka-alalle lomalla.

Enköhän tässä vielä tänään pyöri ja ehkä huomennakin, mutta älkää muakaan pudottako listoilta! :D
 

Yhteistyössä