Mäkin testasin eilen, mutta se oli selvä nega. Aika vaikea olisi ollutkin tulla raskaaksi, kun ei ole ollut ovulaatiota. Olin tänään yksityisellä gynellä, kun ei noita menkkoja ala tulemaan. Sehän sanoi, että se on ihan normaalia pilsujen jälkeen, ja voi vaikka kestää vuosikin, että kierrot normalisoituu. Lääkkeillä saadaan kuitenkin menkat alkamaan, joten ei ole mitään hätää. Sanoi, että aika monilla ei hermot kestä sitä, että menkat ei ala. Niinpä.. :headwall:
Kuitenkin tulin tosi hyvälle mielellä, kun se katoi UÄ:llä ja sanoi sitten, että mulla on just parin päivän sisällä tapahtumassa ovulaatio! Se näytti sitten vielä UÄ-kuvat molemmista munasarjoista ja kohdusta ja näytti, että vasemmasta on munasolu irtoamassa... Eli kierto on vaan tooosi pitkä, mutta menkkojen pitäis sitten alkaa parin viikon päästä. Sitten jos ei ala, niin olen joko raskaana tai sitten pitää alottaa lääkekuuri. Eli mä olen odotellut menkkoja, mutta nyt onkin vasta ovis tuloillaan!
Heh, tuli aika kallis ovistesti.. En ole ikinä käynyt yksityisellä gynellä ja olihan suolanen hinta, 120 e!! Ja siitä on vähennetty KELA-korvaus
Koko toimitus kesti noin 20 min. Ois kyllä muuten harmittanut toi hinta, mutta kuitenkin oli ihan hyviä uutisia, kun kaikki pitäis olla päällisin puolin kunnossa.
Kevätesikko: mä olen kanssa sitä mieltä, että ei varmaan vielä ole tarvis mennä tutkimuksiin. Vaikka ei kai sitä mikään estä, rahalla varmaan saa. Mäkin olen nyt vasta herännyt huomaamaan, miten pienestä se on kiinni tuleeko raskaaksi kierron aikana. Silloin kun söi pillereitä, niin olin ihan varma, että jos unohdan 1 pilsun, niin paukahdan paksuksi saman tien. Kerran olin ihan paniikissa, kun pilsu oli unohtunut jotain puoli päivää.
Ja kannattaa olla tyytyväinen jo siihenkin, jos kierrot on normaalin pituisia, koska silloin on paljon paremmat mahikset! Mullakin ois normaalisti jo toinen yk menossa, jos ois normaalin pitunen kierto. Näillä näkyminhän tää mun eka pilleritön kierto ois jotain yli 70 päivää, jos gyne oli oikeessa, huh huh. Joten aika harvassa on ovikset. Nyt pitää sitten vaan yrittää käyttää tuo tänään saatu tieto hyväksi =)