Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Ada
Ada-uchi oli viranomaisen vahvistama lupa kostaa sukulaisen surmaajalle keskiaikaisessa Japanissa. Tämä oli voimassa sekä samurailuokassa että myös muiden säätyjen: talonpoika, käsityöläinen ja kauppias keskuudessa. Eli alemmankin säädyn edustajan surmaaminen saattoi johtaa lailliseen verikostoon (ada-uchiin).



... |O olenkin aika hurja tyyppi/ilmiö.

Posti toi tänään mun ihka ensimmäiset ovistestit. Kivaa, tuntuu vähän kuin olisi aloittamassa uutta harrastusta.

Mäkin käyn odotuspuolella kurkkimassa. Aina kun tulee uusi ketju, toivon ettei sen nimeksi tule mikään masu (joulumasut, tammimasut jne.). Se on maha tai vatsa, masu on mun mielestä pikkulasten kieltä ja masu voi olla pipi, mutta siellä ei kuulu olla vauvoja. Nyt kun tämänkin erikoisuuden itsestäni paljastin, niin aivan varmasti olen odotuspuolella joskus tulevaisuudessa ketjussa nimeltä "pipipäät ja pömppömasut".

Unico, akupunktiosta, mä tunsin sen todella voimakkaasti, mutta hoitaja sanoi, että se on yksilöllistä. Olen harrastsanut chi-kungia eli melko samaa kuin taiji, niin tuon qi-energian on oppinut tuntemaan. Sitä pidetään ihmisen omana energiana, eli on käsittääksen eri asia kuin vaikka reiki (josta en juuri mitään tiedä), mutta olen käsittänyt että reikienergia kavavoidaan ihmiseen jostain muista svääreistä... Mutta tämä qi on maallisempi juttu ja jos se virtaa kehossa tasaisesti, niin menee hyvin. Ja jos ei virtaa, niin ihminen sairastuu. Ja akupuktiolla voidaan korjata tuota virtaa ja aktivoida tiettyjä kehon osia, niinkuin nyt vaikka munasarjoja. Tämä tuli nyt sanottua niin yksioikoisesti, että jos joku asiantuntija suuttuu, niin anteeksi. Ja länsimaiseen lääketieteeseen - niin hyvä Unico kun varasit sen gynen! Voit mennä sinne aivan hyvin oviksen jälkeenkin. Papaan ei voi mennä jos on menkat, mutta muuten ei ole väliä koska käy tarkastuksessa.
 
Paikkagallupiin: mää asustele varsinais-suames

Mun on turha googlettaa nimimerkkiä... taitaa mennä tonne virvoitusjuomapuolelle kaikki hakutulokset.. :)

Unico: Hyvä, että sait varattua ajan gynelle. Nyt on jo pahin sitten takana.

Omaa napaa: Tilasin mammaksilta ovistestejä heti viime tädin saapumisen jälkeen. Nyt oon tikuttanut sisukkaasti aloittaen tikutuksen jo 24 kp:n mukaan... (Mulla toi kierron pituus heitti viimeksi ihan ymmälle. Yleensä kp ollut 28-29, mutta viimeksi siis 24.) Viime päivinä sain haamuja näkyviin, mutta nyt vasta tänään pärähti testi viiva tummempana näkyviin.
Iloitsen jo ovistestistä ihan huolella, että mahdanko seota kokonaan jos raskaustestiin pomsahtais plussa... ;) Testin ohjeissa sanotaan, että otollisin aika pupuilla on LH-huipusta 24-48 tunnin sisällä. Pitäisköhän ottaa loppuviikko lomaa töistä... :LOL:
 
Mä sain googlesta kaiken näköstä suurin oli joku patja firma :D
Coke: Toivottavasti saat niitä ovis plussia :D muista sitten raportoida...
Ada: Mistä sä löysit sen sun akupunktion tekijän? Meinaan mistä tunnistaa et on hyvä jos sellasta harkitsis, ja mennäänkö sinne jonkun vaivan takia vai yleis katsaus vai miten ;)
Juuuh kun sais sit kans mentyä sinne ;) Papa mulla on kuitenkin otettu oliko viime vai toissa kesänä et siitä ei oo kauaa. Täällä kun ei terkassa oteta vaan voi mennä vain labraan, et sen oon sentäs saanu huolehdittua. Kävin mä tossa keväällä siellä gynellä mut ei se kattonut kun rinnat kun niitten takia sinne menin ;) siksi onkin hiukan noloa mennä muka taas et mitäs jos nyt katottas olisko alempana kunnossa. No ehkä mä pääsen tuosta yli kun vaan menen sinne hermoilemaan.
Tää on ajatellut jättää tässä kierrossa ovistestit kokeilematta, nythän niitä sais kokeilla mut en jaksa, seuraavassa sitten. (tai katotaan niin oon jossain välissä kattomassa ;)) Tää elämä on jotenkin hankalaa nyt taas vaihteeksi aina välillä en ymmärrä itteäni, ehkä joskus opin.
 
joo, ostin liuskaovistestejä. testiviiva tulee siihen vaaleanpunaiseksi värjäytyvään kohtaan.

Ennen kuin sain oikeaan kohtaan haamuviivoja näkyviin, ihmettelin kanssa mihin sen testiviivan pitäis tulla. Siihen valkoiseen alueeseen, (alue, jossa on erilainen, enemmän kiiltävä muovipinta) ilmestyi mielestäni aina tummempi "viivaa muistuttava" kohta, joka hämäsi aluksi luulemaan testiä plussaksi.
 
Niinpä Ada! :) Taitais olla päälliköllä hymy herkässä kun anois ovislomaa.. Meillä töissä kun ei saa sairastaakaan rauhassa, kun jo ollaan soittamassa töihin, vaikka kuinka olis kipeä. Odotan oikein, miten ilmeet vääntyis työporukalla, kun voisin ilmoittaa jääväni mammalomalle! :kieh:
 
Ovisloma, hyvä idea! :LOL: Hiukan voisi pomolla naama venähtää. Täälläkin on sellaista säätämistä pelkästään kesälomien ja sairaslomien kanssa että...

Seuraava ovis pitäis osuu mulla nyt viikonlopulle, joten saadaan ainakin rauhassa heilutella peittoja. Ovistikussa näkyy nyt vasta haamu.

 
Kaa
Minäkin kannatan tuota ovislomaa. Eikös siitä rakasteluvapaasta ollut jo asiaa uutisissa? ;)

Tulin juuri töistä ja jännäilen tuota oviksen sijoittumista. Eilen treenattiin miehen kanssa ennen mun töihin lähtöä, saa nähä milloin iso O tulee. Toivottavasti viikonloppuna, silloin on vapaata. Nyt minä sanon hyvää yötä ja palaan iltapäivällä herättyäni "yöuniltani".



 
Terveisiä terveysasemalta! :wave: Siellä lääkärisetä laittoi hihat heilumaan, huomenna mulla on aika labraan, miehelle sain lähetteen simppatutkimuksiin, ja mulla on kuukauden päästä aika ihan tavalliseen gynekologiseen perustutkimukseen. Jos näistä ei mitään poikkeavaa löydy, niin saan lähetteen gynepolille lapsettomuustutkimuksiin. :) Miten sitä voikin olla näin iloinen tavallaan surullisesta asiasta?

Laitanpa tänne taas uuden gallupkyselyn ;) :

Onko teillä kotieläimiä?

Minulla on hevonen, se tosin ei asu meillä kotona. :LOL: Kotona asuessani minulla oli kissoja, mutta koska mieheni on allerginen, en voi enää hankkia rakkaita tassukaiseläimiä. Koirasta haaveilen myös, mutta sama juttu esteenä: miehen allergia. :|
 
Perjantai 20.9.

Toivo79...........28................................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Ada..................28...........kp 5/25..................yk 6
Matarena.........29...........kp 11/27................yk 6
Unico...............27...........kp 13/28.................yk 9
Piip..................28...........kp 15/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 15/28-34.............yk 7
Kaa.................28............kp 16/30..................yk 2
Kevätesikko....28............kp 16/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 17/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 17/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29............kp 17/24-27.............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 17/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 19/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 36/41-43............yk 1
Tähtisilmä.......27............kp 37/31-33............yk 7
Kiki80.............27............kp 38/?....................yk 2
Siilura.............27............kp 39/28..................yk 2
wind...............29............kp 54/36-41.............yk 2
Memmu-80......26............kp 58/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)


Monella jo päivät yli, mitäkähän kuuluu?
 
Kevätesikko: Tehän pääsitte nopeasti tutkittavaksi. Mitä sää niille oikein sanoit :D Mut toivottavsti jotain seliää miksei kuulu ja saatte avun et kuulus nopeasti.

Toi ovisloma olis kyllä hyvä mut millä perusteella :D kun sen bongaaminenkin on välillä hankalaa. Eilen oli mulla oik puolla vatsassa sellasta pientä kipua, nyt on vasemmalla :D et ei tää niin kun oo mistään kotosin, tai sit mää kuvittelen vaan...
 
Kevätesikko: toivottavasti saatte apua yritykseen!

Täällä nyt tapahtuu kummia, kun oviksen pitäisi olla vasta viikonloppuna ja eilinen testituloskin oli vasta haamu: mahaa jomottelee menkkamaisesti ja välillä viiltää oikealta puolelta. Mulla ei ole ollut koskaan selviä oviskipuja niin että olisin niitä tunnistanut. Täytyypä taas tikuttaa iltapäivällä. Ehkä greippimehu on tehnyt tehtävänsä? Voiskohan mulla olla tulossa superlyhyt kierto? Taikka muuten vaan on maha sekaisin... :headwall: Täytyypä varmuuden vuoksi kellistää mies jo tänään. :heart:
 
Minäpä nostelen ettei pudota seuraavalle sivulle :attn:

Täällä eletään jännittävää aikaa. Eka yk ja ens viikolla saa testailla ekan kerran. Testit polttelee jo laatikossa, mutta ei tosissaan voi vielä testailla ku niin monta päivää vielä menkkojen oletettuun alkuun. Ja tosiaan oletettuun! - on usein kierto venähtäny. Alavatsassa ja pimpsassa on kyllä useamman päivän ollu ihme tunne, ihan ku joku kutittelis sisältä päin, tai sit mua vaan jänskättää kauheesti. Mutta eiköhän sitä ens viikolla palata maanpinnalle.

Plussatuulia :heart:
 
moikka!
Olen Ada ihan samaa mielta sun kanssasi (kohta tulee joku massu ja vetaa mua turpiin..) tasta massusta ja masusta, ei sovi aikuisille ihmisille.. Enhan ma nytkaan kutsu mahaani masuksi, niin miksi alkaisin sitten kun siella on joku. :whistle:
Ma kans tarttisin ovislomaa, tai lahinna mun mies; silloin kun on tarppipaivat, ollaan yleensa niin vasyneita ettei seksi oikein huvittaisi. Vois joka kuukausi anoa kirjallisesti palkallista virkavapaata ja liitteena kuva positiivisesta ovistestista
:LOL:
Hyva juttu Kevatesikko et olet saanut asian hoitoon, toivottavasti ei loydy mitaan mille ei voisi tehda mitaan, vaan etta ratkaisu olis saatavilla.
Mulle on iskenyt ihan infernaalinen akne! olen aina ollut taipuvainen siihen ja nyt on mopo lahtemassa lapasista nappyloiden suhteen. No, johan tata suht hyvaa aikaa kestikin 5 kuukautta. Toivottavasti olis ohimeneva juttu tai tietysti olen lahettanyt toiveen etta ehka ne olis raskausfinneja =) yritan taalla olla positiivinen vaikka naama nayttaa kaikkea muuta kuin hyvalta, onneksi on jo iltaisin hamaraa :LOL:
 
Meillä on 2 kissaa on vastaukseni gallupkysymykseen. Mulla ihme kyllä pillereiden lopetuksen jälkeen iho on paremmassa kunnossa, vähemmän rasvainen. Täällä vietän piinapäiviä - en siinä mielessä että jännitän onko tärpännyt vaan jännitän että koska ekat luomumenkat alkaa.
 
Pilvilinna: tsmppiä jännäykseen, ja jos ei tärppää niin siitä se vaan oaahenee ;)
Postimestari: No on täällä sitten joku muukin teini, nim, finnejä otta täys...l mistäköhän tuo kertoo...
Täällä ei tällä hetkellä ole lemikkejä, mut aattelin taas jossain välissä laittaa akvaarion pystyym uudelleen. (siis elämääkin sinne, nyt se tossa olkkarissa pojottaa vedet sisällä :)
Onko kellään kokemusta propral lääkkeestä? miten vaikuttaa yritykseen. En hokassu apteekista kysyä kun hain.
 
Unico: On mulla vakityöpaikka. Ei kyllä yhtään tulis ikävä jäädä äippälomalle ja vaikka vähän pidemmäksikin aikaa. Päinvastoin, koko ajan on silmät avoinna jos pääsis vaihtamaan työpaikkaa.

Kevätesikko: Loistavaa, että sait rattaat pyörimään ja apua yritykseen. Toivotaan silti, että näistä tutkimuspelotteluista pelästyneenä simppojen ja munasolun ensitreffit olis pikaisesti ja ennen kaikkea onnistuneet. :)

Lemmikkigalluppiin: tällä hetkellä mulla ei ole mitään elukkaa kotona. Onkin aika outoa tulla kotiin, kun ei ole mitään nelijalkaista vastassa. Mulla on ollut melkein koko pienen elämäni ajan joku karvapallero. Ihan eka lemmikki oli kissa. Sitten kaksi koiraa, ei kuitenaan yhtäaikaa. Ja hevonen. Kaikki on nukkuneet pois vanhuuttaan. Olen ihan eläinhöperö. Nyt kun olen päässyt yli edellisten poismenosta, mulla on ihan kauhea koirakuume. Käyn vuorotellen näillä ja koira-aiheisilla sivustoilla...

Vatsa/maha/masu, kaikki kelpaa mulle. Joka tapauksessa se pömpöttää, toivottavasti jatkossa vähän isommin. ;)
 
Coke: Sama juttu mä kyllä tykkään työstäni, mut olisin silti aivan valmis jäämään äippälomalle, (vaikka hermot menee nyt kun on ollut kotona kuukauden :))
Mulla ei siis ole elämää kun tyyliin joka toinen viesti on mun :LOL: no pikkuhiljaa alan palautumaan elämän rytmiin ja en enää roiku ihan koko päivää täällä ja odottele teiltä ystävät viestejä ;)
 
Ada
Oltuani nyt 12 tuntia töissä, en voi torjua ajatusta, että pääsisipä äitiyslomalle... niin saisi lomailla :LOL:

Toivon sinulle Pilvilinna onnea tuleviin päiviin. Raskautumisen mahdollisuudet näyttää meidän pinon tilastojen mukaan hyviltä ;) !

Ihanaa, huomenna on perjantai! Meillä on kissa, joka tuossa kyselee iltaruokaa. Kauniita unia!
 
Mä en taas pidä omasta työstäni. Tai oikeastaan työ voisi menetellä, mutta työympäristö missä olen on todella syvältä. Koko ajan on niin kova stressi ja kiire päällä, että ei oikein osaa kotonakaan työntää kokonaan työajatuksia sivuun.

Kyllä pidempi jakso pois töistä vois antaa taas uutta näkökulmaakin työhön. Eihän äitiysloma mitää lomailua kuitenkaan ole, päinvastoin. 24/7 silloin "työskennellään". Mutta ois se niin ihanaa huolehtia omasta kääröstä... :) Öitä!
 
Coke: Se oliskin ihanaa kun olis se pikkunen käärö mistä pitää huolta. Vaikka se sitten on koko aikasta mut ei olis kun se yksi asia mistä pitää pääasiassa huolta. Ja joo kyllä mä kaipaan töihin jo, mutta nyt ei oo ollukkaan mitään järkevää tekemistä ;)
Ada: kiireisen päivän jälkeen on ajatukset kyllä tuollaiset ;) ja vieläkö tietää että tulevaisuudessa on paljon muutoksia niin helpommalla pääsis kun olis pois :)
 

Yhteistyössä