Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

piip: Mitä sä sit oikein teet työkses, jos sulla noin liukua on ?

juuh ne huumeet taitaa olla yks ;) mut mut jos nyt malttais odotella siihen et saa selville miksi ei toimi niin sais sitten oikean laiset het kerrasta (tai sitten ei)

Heipsis! Osa liukastusaineista vähentää siittiöiden liikkuvuutta tai voi jopa tappaa siittiöt. Eli kaiketi noita voi ihan hyvin käyttää raskaana ollessa, mutta tosiaan vaikettaa raskaaksi tulemista eli kannattaa olla tarkkana, mitä käyttää!

Heippa laitan tähän teille pesun sivuilta lainattua - kaikki konstit käyttöön:

Ajoitus

Ajoitus on kaikista tärkein asia. Ovulaation tunnistaminen, ennakointi ja rakastelu näihin aikoihin. (tämä nyt on tietysti kaikille itsestään selvää)
Liikunta

Vähentää stressiä.
Erityisesti vähän liikkuville ja huonokuntoisille voi kevyen liikunnan lisäämisestä olla apua.
Liian kova liikunta (esim. kilpaurheilu) voi kumminkin stressata elimistöä liikaa ja vähentää tämän takia hedelmällisyyttä.
Parantaa yleiskuntoa ja terveyttä
Auttaa vähentämään elimistössä olevan rasvan määrää ja lisää siten joidenkin naisten hedelmällisyyttä.

Rakasteluohjeita

Kannattaa rakastella joka päivä aamuisin valot päällä. Jos miehellä on alentunut siittiötiheys, kannattaa rakastella vain joka toinen päivä. Siemennesteessä pitäisi olla eniten siittiöitä aamuisin.
Lähetyssaarnaaja-asento saattaa olla paras. Muita mahdollisuuksia ovat takaa päin tai kyljellään rakastelu. Kyljellään rakastelu voi olla hyvä vaihtoehto, jos mies on ylipainoinen tai hänellä on selkäongelmia. Tavoitteena on, että sperma menisi mahdollisimman syvälle. Eli olisi hyvä, että mies lauetessaan painautuisi niin syvälle kuin mahdollista.
Olisi hyvä, jos nainen saisi orgasmin vasta miehen jälkeen. Naisten orgasmissa tapahtuvat kohdun supistukset edistävät siittiöiden joutumista suoraan oikealle maaperälle, eli kohdunkaulan kanavaan. Jos siittiöt jäävät uiskentelemaan emättimeen, kuolevat ne nopeasti epäedullisen happaman ympäristön vuoksi. Orgasmissa kohdunkaulan kanavan limatulppa pullistuu osittain emättimen ulkopuolelle ja takaisin vetäytyessään vie siittiöt mennessänsä kohdunkaulan kanavaan.
Siitä, että nainen on kiihottunut, saattaa olla apua.
Usein neuvotaan myös, että naisen kannattaisi jäädä makaamaan vaaka-asentoon rakastelun jälkeen tai jopa laittaa tyyny takapuolen alle, että siittiöt matkaisivat oikeaan suuntaan.

Tupakoinnin lopettaminen (koskee molempia) ja tupakansavun välttäminen

Tupakointi voi vähentää siittiöiden määrää.
Tupakointi voi lisätä keskenmenojen, ennen aikaisten syntymien ja kätkytkuolemien riskiä.
Tupakointi voi vaikuttaa vaihdevuosien alkuun, aiheuttaa kuukautishäiriöitä ja heikentää hedelmällisyyttä.

Alkoholin käytön vähentäminen tai lopettaminen

Runsas alkoholin käyttö saattaa lisätä keskenmenoriskiä.
Alkoholin käyttö saattaa vähentää siittiöiden määrää.

Huumeiden käytön lopettaminen ja anabolisten steroidien käytön lopettaminen

Huumeet esim. kannabistuotteet vähentävät siittiöiden määrää, osa jopa pysyvästi, saattavat heikentää siittiöiden liikkuvuutta ja aiheuttaa siittiöiden epämuodostumia.

Turhien lääkkeiden käytön lopettaminen

Tästä on keskusteltava hoitavan lääkärin kanssa.
Esim. jotkut yleiset mahahaava- ja verenpainelääkkeet miehillä ja antihistamiinit naisilla voivat pienentää mahdollisuuksia.
Jotkut lääkkeet kuten sulfasalatsiini saattavat aiheuttaa siittiöitten niukkuutta. Keskustele lääkkeiden vaihtamisesta tai lopettamisesta aina hoitavan lääkärisi kanssa.
Monet vahvat särkylääkkeet siirtävät, huonontavat tai jopa estävät ovulaatiota.

Myrkyllisten aineiden välttäminen (hyönteismyrkyt, maalien kemikaalit, liimat, lyijy, elohopea jne.)

Myrkyt voivat vähentää siittiöiden määrää.
Vaikuttavat jo poikalapsen sikiöaikana hänen myöhempään hedelmällisyyteensä.

Liukastusaineiden käytön välttäminen tai aineen vaihtaminen

Osa liukastusaineista vähentää siittiöiden liikkuvuutta tai voi jopa tappaa siittiöt.

Ravinto

Terveellinen ja monipuolinen ravinto on eduksi molemmille.
Naisilla joilla ei erity tyypillistä hedelmällistä limaa ovulaation aikaan tai sitä on hyvin vähän, saattaa auttaa greippimehun juominen kuukautisten ja ovulaation välisenä aikana.
Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana.
Naisen tulisi juoda riittävästi vettä.
Papaija saattaa olla raskautta toivovalle naiselle pahasta. (Käytetään ehkäisykeinona jossain päin Etelä-Amerikkaa.)

Naisella saattaa auttaa kofeiinin käytön vähentäminen tai lopettaminen

Kahvia tulisi juoda enintään kolme kuppia päivässä tai siirtyä kofeiinittomiin tuotteisiin.
Kofeiinia on myös teessä ja useissa virvoitusjuomissa.

Vitamiinit

Kannattaa tarkastuttaa, ettei ole puutostiloja (esim. anemia)
Naisen kannattaa syödä foolihappoa jo ennen raskautta, koska se vähentää huomattavasti vaikean spina bifida eli selkärankahalkion riskiä sikiöllä. Esim. Yhdysvalloissa ja Saksassa lääkärit suosittelevat välittömästi raskaustoiveista kuultuaan foolihapon syömistä. Huomaa, että foolihapon imeytymiseen tarvitaan myös B12-vitamiinia ja C-vitamiinia.

Naisella normaalipainoisuus ja sopiva rasvaprosentti lisäävät mahdollisuuksia:

kuukautiset saattavat puuttua alipainosta tai ylipainosta johtuen.
hedelmällisyys voi heikentyä jos painoindeksi on alle 20 tai yli 30 (Huom. Olisi kumminkin parempi, että painoindeksi olisi 20-25)
Ylipainoisella jo 10%:n painon pudotus voi lisätä mahdollisuuksia tulla raskaaksi: Ei kumminkaan kannata aloittaa pikadieettiä, koska myös nopea laihduttaminen voi heikentää hedelmällisyyttä.

Stressin vähentäminen ja rentoutumisen opetteleminen naisella.

Stressi saattaa aiheuttaa ovulaatiohäiriöitä ja heikentää hedelmällisyyttä.
Keinoja stressin vähentämiseen ovat esim. jooga, meditaatio, liikunta ja erilaiset rentoutumisharjoitukset.

Erityisesti naisen masennus on hoidettava pois.

Hakeudu hoitoon, jos epäilet että olet masentunut. Masentuneisuus saattaa pienentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi.

Erilaiset vaihtoehtohoidot voivat vähentää ainakin stressiä ja auttaa joissakin muissa asioissa esim. akupunktiohoidot ammattitaitoisella hoitajalla, aromaterapia, erilaisten yrttivalmisteiden nauttiminen. Vaihtoehtohoidoissa kannattaa kirjoittajan mielestä käyttää vain ammattitaitoista henkilöä, jolla on myös lääketieteellinen koulutus.

Kivekset tulisi pitää viileinä.

Bokserit ja väljät housut (tiukkojen alushousujen ja farkkujen sijaan) sekä kuumien kylpyjen ja pitkällisen saunomisen välttäminen saattavat auttaa, koska kivesten normaalilämpötilan pitäisi olla 1 aste celsiusta ruumiinlämpötilaa alhaisempi. Normaalia korkeampi lämpötila saattaa vähentää siittiöiden muodostumista. Myös kylmässä vedessä uiminen saattaa olla hyödyllistä tämän takia.

Nauttikaa elämästä!

Torstai 6.9.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Piip..................28............kp 1/49...............syksystä 2006
Kvart över......28..............kp 1/28-34.................yk 7
Kaa..................28............ kp 2/30......................yk 2
Kevätesikko....28..............kp 2/28-32.................yk 8
Nanna81.........26..............kp 3/29-37................yk 10
Sitrus79..........28..............kp 3/28-29.............kesästä 2006
Postimestari.....29.............kp 3/24-27..................yk 5
Pupuvaimo........29............kp 3/29-32...............pari vuotta
Coke................29............kp 5/24-29....................yk 2
Ada.................28............ kp 16/26.......................yk 5
Hemuli79........27..............kp 20/30.......................yk 2
Matarena........29.............kp 23/27.......................yk 5
Tähtisilmä.......27.............kp 23/31-33.................yk 7
Kiki80..............27............kp 24/?........................yk 2
Siilura..............27............kp 25/28.......................yk 2
Unico...............27............kp 28/28.......................yk 8
wind...............29.............kp 40/36-41.................yk 2
Memmu-80......26..............kp 44/29-62............elokuusta 2006
Enna...............29.............kp 55/30-32...............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
juuri (yk3)

Kattavat ohjeet, olen tainnut joskus aika sitten kanssa eksyä tuonne Pesun sivuille. :D
Onneksi suurin osa noista on jo osa normaalia elää, niin ei tarvitse täyttä elämäntaparemonttia sentään tehdä.

Kyllä mies ihmettelee jos alan kyttäämään onko se housut tarpeeksi väljät ja kuinka pitkään se saunan lauteilla istuskelee. :LOL: Kylmässä vedessä uimisen voi unohtaa, kun ei ole niin uimisesta innostunut muutenkaan.

Toivo, kuukuppi on mulla nyt oikeastaan vasta ekaa kertaa käytössä. Mulla oli viime kuussa vähän ongelmia sen kanssa ja kun oltiin reissussa, niin jätin suosiolla käyttämättä kun oli huonot käsienpesupaikat ja vessat.. Kokeilin kyllä silloin ja siis sain sen sisään ihan helposti, vaikka aluksi jotenkin hirvitti vähän kun se näyttää aika isolta. Mutta ongelmia mulla oli siinä pois ottamisessa.. Onnistuin jotenkin painamaan sen ilmattomaksi sisääni niin, että se muodosti tyhjiön. Sitten panikoin ---> kiskoin vaan väkisin ulos sen, eikä se tuntunut kyllä yhtään hyvältä.. :LOL:

Äsken kävin tyhjentämässä ja nyt sujui ihan hyvin kun olen kotona ja sain rauhassa "askarrella". Ja tuntui, että kädet ja vessa on puhtaat. Mulla oli myös viime kuussa ihan liian pitkät kynnet joten nipistelin itseäni sisältäpäin.

Kyllä tämä varmaan tästä, mutta kannattaa varata sellainen paikka ja aika tälle kokeiluvaiheelle, että tuntuu rauhalliselta. Viime kuussa laitoin sen kyllä kotona, mutta sitten lähdettiin reissuun ja pois otin sen laivan vessassa... Ei hyvä.

Mutta mulla on kyllä odotukset korkealla kuukupin suhteen! Ei harmita nää menkat enää, kun on joku uus jännä juttu :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja kevätesikko:
Olettaako pesu, että jokainen nainen saa orgasmin yhdynnässä? Minä en saa ja minut hoidellaan yleensä ensin. Minulla ne siittiöt sitten vissiin aina jää lillumaan sinne happamaan emättimeen ja kuolevat sinne.
No ei kai nyt sentään, mutta olisi hyvä, jos se on mahdollista. B)

Kyllä minä onnistuin tulemaan raskaaksi, vaikka meillä myös minä tulen lähes poikkeuksetta ensin ja sitten vasta mies. Mun emättimen happamuus ei onnistunut mieheni siittiöitä nirhaamaan. :kieh:

Kvart över: :hug: ja tsemiä tähän kiertoon... Mikä kuppi sulla on? Muistaa vaan kattoa et jää reunat pyöreiksi eikä lommolle nini ei falskaa ;) Mää tykkään koko systeemistä. En usko et testata tarvii sen verran tuhru lisääntynyt et eiköhän tuo lävähdä huomenissa viimeistään...

Kevätesikko: No meillä mä harvemmin saan jos oon alla et sininsä huonompi homma, sillon onnistuu paremmin kun olen päällä mut sekin on et jos siittiöt lähtee paremmin liikkeelle kun on alla niin kumpi on pienempi paha sitten ...

Mulla on myös kuukuppi ollut käytössä melko pitkään ja oon ollut todella tyytyväinen.

, kannattaa painaa kuppia hieman kasaan pois otettaessa, niin korvausilma pääse sivusta kulkemaan eikä alipainetta synny. Jos kuppi on mennyt kovin syvälle, niin hieman ponnistaa, jolloin kuppi liikku ulommas ja tosiaan muistaa vähän puristaa kuppia kasaan ulos vetäessään, niin ei imukuppiefektiä tule. Mulla meinaa kuppi uppoaa tuonne "uumeniin", joten sormilla yltää paremmin kun hieman pukkaa. Sori, jos jotain inhottaa nämä jutut. :whistle:

Miten Janis sä oot toiminut ton kupin kanssa, jos joutuu olemaan koko päivän reissussa, eikä voi olla varma, että pääsee sellaiseen vessaan jossa on lavuaari? Mulla on huomenna sellainen päivä, etten tiedä vessoista varmasti ja mietinkin, et uskallanko laittaa kuppia ollenkaan..

Lunette-kuppi on Unico.

Ja siis tosiaan, toivottavasti ketään ei ällötä nää kuppikeskustelut :x Anteeksi jos inhottaa..

No riippu miten kovasti vuotaa. Jos on pakko tyhjentää siinä ajassa, eikä sellaista vessaa ole, jossa voisi pestä, niin oon sitten vain tyhjännyt ja paperilla pyyhkännyt ja laittanut takaisin. Kädet saa kumminkin yleensä aina pestyä ja jollei, niin voi ottaa vaikkapa savetteja tai vastaavia käsien desinfiointiin tarkoitettuja pyyhkeitä, joilla sitten putsaa kädet ennen ja jälkeen. Itse en ole kovin epähygieenisissä/-siisteissä paikoissa tyhjäämään ja mulla kyllä menee se 10-12 tuntiakin tyhjäämättä. Tuli mieleen, että kävisköhän sellaiset intiimikosteuspyyhkeet tuon kupin putsaukseen? Mulla ei tosin ole tainnut olla koskaan mitään sen kummempia välineitä mukana ja ihan hyvin olen pärjännyt.

Mä just luinkin tuolta sivuilta ja siis nyt vasta tajusin, että eihän sitä tosiaan tarvitse olla niin usein vaihtamassa kun tamppoonia! Eli tuskin tarvii tyhjentää koko huomispäivän aikana, enkä oikeastaan ole "vesattomassa" paikassa kun 8-9 tuntia, niin jos tyhjennän ennen tuota, enköhän pärjää. :D Hienoa, oon ihan innoissani tästä kupista!

VOI PIIP!!!!!! :hug: :hug: :hug: :hug:

Älä luovuta kuitenkaan! Ootteko ajatelleet lääkärissä käyntiä? Jos olisikin olemassa joku syy pikään yritykseen, joka olisi korjattavissa? Tosi harmi että taas se perkeleen täti yllätti!!

Tämä ei TODELLAKAAN ollut vielä se plussa-aalto mitä täällä kaivattiin..

Kvart över: Niin mullakin ;) Ja tuohon tyhjentämiseen. Kiun tiiät vuiodon niin ja jos se riittää niin monesti tyhjennän vain aamuin illoin siis en päivällä ollenkaan. Mutta jos olen esim töissä et ei saa vahinkoa tulla et yli tulee nini laitan varoiksi pikkuhousun suojan ja veskiin mennessä pesen kädet ensin ja sitten menen a tosiaan sen voi pyyhkiä paperilla ja huilauttaa kerran vedellä jos kopissa sattuu olemaan niin ilman pesuainettakin. rohkeesti vaan ja jos oikein hirveesti pelottaa niin laita ihan side alle jos runsaasti tulee niin siihen stoppa aja veskissä voit putsata sitten. Mut muutamassa kierrossa oppii kyllä kuin usein tarvii tyhjätä.

piip: :hug: Onko teillä tietoa missä mättää?

Huono päivä tänään :(, musta olis ollu niin kiva lukea jonkun plussanneen.
No huomenna tullaan perässä lisää ykkösiä... Ei oo toiveet korkealla kun ei sitä ovista löytynyt edes. (ja ne tuhrut ne tuhrut)

Lämmin kiitos kaikille tsempityksestä! Me kun ei olla kovinkaan monelle meidän vauvahaaveista kerrottu, on tosi mukavaa saada näin anonyymisti jutella asiasta ja seurata teidän kanssasisarien "projektien" etenemistä. :) Teistä on enemmän apua kuin uskottekaan, :flower: siitä!

:hug: kaikille tädin yllättämille. Ja varsinkin piip; olin niiiin varma, että tällä kertaa teitä onnistaa. Voihan kökkö, sanon minä. Mihin hemmettiin ne kaikki tämän pinon plussat jäi? :headwall: Tämä sotii jo kaikkia todennäköisyyksiäkin vastaan. Kohta jollakin täytyy tärpätä! Kuka ilmoittautuu ensimmäiseksi! :wave:

Ny täytyy kyllä sanua, jotta pikkuusen pahalla silimällä kattelin, kun olitta mollannehet pohojalaasia. Minen tuallaasia puheeta taharo sulattaa! Kuka kehtaa väittää, jottei pohojammaan murret oo sitä kaikesta komeenta suames, ellei jopa koko maailmas? Jukolavite! :LOL: Eli jos jäi epäselväksi, täällä yksi juntti Pohjanmaalta. :whistle:

Palaan taustalle pitämään peukkuja teille. :heart:

Yhteistyössä