Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

ja Sharona toi sen testin täytyy olla. Ja kuulostaa informatiiviselta. Toivotaan kuitenkin, että ehdit tiedätkyllämihin vaiheeseen jo ennen sitä ;)

Mahdoit olla aika tattis eilen kun pääsit kotiin, kun noin hyvin nukutti! Nukkuminen on kyllä ihan parasta! Meki vedettiin miehen kanssa 10 h unet ja nyt kyllä kelpaa nauttia talvipäivästä ja sitten lahjojen paketoinnista yms.

(ja illalla vähän viihteelle. :D Paljoa ei uskalla, koska kuitenkin niin... tiedättekyllämitä, mutta vähän voi silti, koska sitä ei kuitenkaan olla ennen kuin toisin todistetaan? Aika ristiriitaista)
 
Joo mäkin oon tässä yrittänyt puristella, ei ne kipeet ole, mutta kohta varmaan tästä nipistelystä on :LOL: Onkohan muissakaan kierroissa oikeesti olleet tissit kipeet, sitä vaan ite nipistelee tarpeeks, ni ei ihmekään jos ovat vähän arat :LOL: :LOL:

Mulla on tossa yks testi odotellut elokuusta asti (silloin ekalla yrityskerralla testasin kai 3 kertaa into pinkeenä ja yks jäi käyttämättä). Jos sitä viikon päästä sunnuntaina pääsis koittaa... Niin pitkään yritän malttaa. Nyt vaan kovasti kovasti toivomaan...
 
Clado no juu, jos ei oo oireita on ihan varppina justsitä. :D

Täällähän alkaa taas armoton aivotyöskentely kun nousi lämmöt hujahtaen, nyt onkin sitten pari viikkoa aikaa kehitellä uusia oireita "joita ei koskaan ennen oo ollu" :LOL:

Mä taidan ottaa testin mukaan Italiaan, kun muuten sekoan omiin kuvitelmiini. :LOL:
 




OddMolly.......................kp 4/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 5/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 6/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 8/28-37.........................yk 8
Manuliina.......................kp 13/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 18/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 19/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 22/29-41........................yk 5
Joyan.................29........kp 26/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 28/33-37.......................yk 10
Pikkumangusti....29.......kp 44/27.............................yk 4
Hlemmur............27........kp 53/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Hei kaikille! Meillä on ollut niin kiireinen viikonloppu, pikkujouluja ym. etten oo kerinny täällä käydö ollenkaan!

Sharona lueskelin noita sun tutkimustuloksia, itse en niistä nyt niin ymmärrä, mut voin toki kuvitella että toi asioiden hitaasti eteneminen ärsyttää! Positiivistahan tuo on et mitään vakavaa ei löytynyt! Jännä miten eri maissa toimitan eri tavoin, jos meillä tosiaan helpommin määrätään heti hormoneja/lääkkeitä. Mut toivotaan että noi "hoitokeinot" tuottavat tulosta! Ja toivon niin ettei teidän tarviis ees mennä tohon vasta-ainetutkimukseen, vaan oisit jo tiedätkyllämiten! ;) Oon kyllä suomessakin kuullut puhuttavan että joskus jos mitään selkeetä selitystä lapsetomuuteen ei löydy, niin on puhuttu vasta-aineista. Toivotaan että asiat sielläkin pääsis nyt kunnolla käyntiin, ja joitain tapahtus!

Kiva että täällä on aika monta kellä h-hetket 2 viivan metsästyksen suhteen r-testiin osuu aika lähelle joulua :) Kaikille toivon että sen 2 viivaa joululahjaksi saatte!

Clado kyllä mä varmaan ottasin testiin mukaan vaikka kylässä oottekin. Munkin sisko testas viime jouluna meidän porukoilla, ja plussanhan se sai. tarkotus oli vissiin testata vasta kotona, mutta me "vähän" painostettiin testaamaan, kun olin ihan varma muutenkin et raskaana sisko on, niinku sit olikin. :)

pinkylady meinaatko ennen joulua vielä testata jos tätiä ei kuulu? Toivotaan että plussaks ois muuttunut!
 
No niin, nyt se vasta onkin pää sekaisin. Perjantaina siis nousi lämmöt = 37,1'c, eilen aamulla mittasin taas = 37'c, sitten päivällä mittasin uudestaan = 36,4'c ja nyt myös 36,4'c eli normaalilämmöt. Mitä hittoa? Surkastuikohan se keltarauhanen samantien..? :D

Joopa joo, nyt en tiedä todellakaan missä mennään, tein iltapäivällä ovistestinkin taas varmuuden vuoksi, mutta siihen tuli tosi haalea viiva. Hitto.
 
Huutelen täältä taustalta Adalle suuren suuret onnittelut!

Tsemppiä sharonalle tutkimuksiin, vähän hitaasti näyttää etenevän, mutta toivottavasti sen jälkeen kun kaikki saadaan tutkittua homma nopeutuu teilläkin :)

Hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille! :xmas:
 
Pinklady eikös sulla aika usein ole menkat myöhässä, eli siis epäsäännöllinen kierto? Muistelisin vaan noista vanhemmista kirjoituksistasi..

Toivottavasti tällä kertaa kuitenkin ihan "oikeasta" syystä! :hug: Kannattaa varmaan käydä terveyskeskuksessa verikokeissa niin saa varmuuden, ja jos ei sieltä plussaa löydy, ainakin ne voi auttaa menkkojen käynnistyksessä.

Täällä tulee telkusta lauantaisin sarja nimeltä "I didn't know I was pregnant" - Eilen katsoin ekaa kertaa, ja aika villiä kyllä, naiset elää täysin normaalia elämää 9kk ja sitten "kouristusten" takia lähtevät sairaalaan ja saavat tietää, että synnytys on juuri alkanut. Aika hurjaa!
 




OddMolly.......................kp 5/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 6/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 7/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 9/28-37.........................yk 8
Manuliina.......................kp 14/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 19/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 20/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 23/29-41........................yk 5
Joyan.................29........kp 27/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 29/33-37.......................yk 10
Pikkumangusti....29.......kp 45/27.............................yk 4
Hlemmur............27........kp 54/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
pinklady toivotaan tosiaan et menkat ois ihan hyvästä syystä myöhässä ;) Sharonan kanssa olen samaa mieltä et kandee varmaan käydä verikokeis tarkistuttaa tilanne, jos ei menkat rupee alkamaan tai raskaustestiin 2 viivaa ilmestymään. Eiks niis raskaustesteissäkin ole et jos testaa kun menkkojen pitäs alkaa ja saa negan, niin jos ei viikkoon ala tätii kuulua, nii pitäs ottaa yhteyttää lekuriin?

Sharona aika kumma nuo aamulämpöjutut, tosin en niist niin kauheesti ymmärrä, kun en ite niitä seuraile, mut toivotaan et testille ois italiassa hyvää käyttöä ;)

Clado jospa se oireettomuus on todellakin just tiedätkyllämitä :p Peukut on täällä pystyssä, oishan se niin hienoo kun teidän ei tarviis sen kummasemmin mihinkään tutkimuksiin ruveta, vaan raskautusit nyt ihan "luomuna" :)

Ajatella et jouluun on enää muutama päivä, ja eilen tuli lunta ihan mahdottoman paljon, on kyl niin joulufiilis että! :) Tosin mul ei oo vielä lomaa, et töis pitäs viel 3 päivää kärvistellä, mut sit pääsee lomalle ja jouluherkkujen äärelle ;) Meil on tosin vähän rankkajoulu, ku ollaan aina sovittu että ollaan sekä mun porukoilla että anoppilas. Anoppi asuu lähellä, mut mun porukat on 500km päässä, saa siis autossa taas istuskella. Mut nyt töihin!
 
Danuli Täälläkin tullut lunta! Ennätysmäistä, viime talvena tais tulla kerran sellaista räntää joka katosi heti 5min kuluttua. Nyt on tullut jo pari päivää, ja onpa jopa valkoinen maa! :)

Mullakin on vielä 2,5pvää töitä ennen kun päästään Rooman kotiin joulua viettämään, jee!
Meidän piti mennä Venetsiaan välipäivien aikana, mutta siellä on kuulema metri vettä kaduilla, joten taidetaan skipata :D
Mennään sitten yhden kaverin luona käymään Toskanassa.

Tosiaan, lämmöt sillon nousi vuorokaudeksi ja sen jälkeen laski eikä oo näkyny eikä tuntunu eikä mittarissa merkkiäkään. :( Mitä lie.
Ehkä se on tällä kertaa oikeasti ovuloimaton kierto..

Kiitos kaikille tsemppailusta ja muutenkin tuesta, ihania olette! :heart:
 
Sharona höh. Onpa tylyä, jos kierto jää ovuloimattomaksi ja kenties venyykin... :hug: Noh toivotaan, että joulu tuo sopivasti piristystä. :xmas:

danuli kiitos tsempityksestä. Mä tosiaan kanssa salaa toivon, että ei tarttis mihinkään tutkimuksiin lähteä... Kunpa vaan kävisikin niin, että joululahja kasvaisikin mun sisällä. :heart: Ajattelin poiketa periaatteistani ja testata varuiksi keskiviikkona aamulla ennen kun lähdetään reissuun. Silloin ois kuitenkin dpo 12 ja jotain vois jo näkyä jos olis näkyäkseen. On se kumma kun nuo toiveet ei pysy kurissa vaikka yrittää olla nostattelematta...

Mä olin lauantaina viihteellä ja sen seurauksena eilinen päivä meni ihan ohi. Pitkästä aikaa hyökkäsi ihan yrjökrapula... :x huhhuh. Eipä tarvii taas vähään (toivottavasti pitkään) aikaan juopotella. Illaksi raahauduttiin kirkkoon laulamaan joululauluja, en oo koskaan ennen ollut, mutta oli kyllä mahtavaa. Tuli tosi jouluinen fiilis :xmas:

Ah, tätä lumen määrää! :heart: Mä niin rakastan tällaista lumitalvea, pimeyskään ei haittaa vaikka tänään on vuoden pimein päivä. Vielä tämä ja huominen töitä, sitten päästään liukastelemaan tien päälle ja sitten tosissaan nauttimaan lumesta ja joulusta. Ihanaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Pinklady eikös sulla aika usein ole menkat myöhässä, eli siis epäsäännöllinen kierto? Muistelisin vaan noista vanhemmista kirjoituksistasi..

Toivottavasti tällä kertaa kuitenkin ihan "oikeasta" syystä! :hug: Kannattaa varmaan käydä terveyskeskuksessa verikokeissa niin saa varmuuden, ja jos ei sieltä plussaa löydy, ainakin ne voi auttaa menkkojen käynnistyksessä.

Täällä tulee telkusta lauantaisin sarja nimeltä "I didn't know I was pregnant" - Eilen katsoin ekaa kertaa, ja aika villiä kyllä, naiset elää täysin normaalia elämää 9kk ja sitten "kouristusten" takia lähtevät sairaalaan ja saavat tietää, että synnytys on juuri alkanut. Aika hurjaa!
Siis mulla oli menkat säännölliset siihen asti, kun aloin lasta yrittämään
:eek: eli lopetin ehkäisyn. Ensiksi siirtyi tasan yhdellä viikolla eli oli tasan viikon myöhässä ja seuraavana kuukautena sama juttu. Sitten seuraavana alkoi kolme päivää etuajassa ja nyt ei ole näkynyt. Normaalisti siis tasan neljä viikkoa kuukautisten väli.

Olisihan se hyvä käydä lääkärissä, että saisi asiaan varmuuden ja ne menkat alkamaan, jos niikseen on.
 
Pakko tässä välisä udella Pinklady, että mitä ehkäisyä käytitte? Jos vain kumia, niin sithän tuo on perin omituista... Paitsi jos kroppa sitten reagoi sulla just siihen "yrittämiseen".

Tääl onkin kylässä oikein supertäti. Taitaa tehdä joulusiivoa kun niin perusteellisesti roiskii ja tiputtelee edelleen... Itsekin ajattelin tänään aloittaa. Pesen kaikki kodin tekstiilit mattoja ja verhoja lukuunottamatta, kylppärinkin pesen, sitten perus imuroinnit ja pölyjen pyyhinnät. Saatan olla hiukan poikki illalla... Nyt hommiin, ei enää edes neljää tuntia kun mies tulee töistä kotiin häiritsemään surffailu*eh*siivoilurauhaa. :LOL:
 
Pinklady tosiaan, jos teillä on ollu kumit e-menetelmänä, niin sitten on kyllä outoa, että tollain venyy kierto, mutta jos oot käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, niin sitten taitaa olla enemmänkin sääntö kun poikkeus, että kestää hyvän aikaa ennen kuin kierto vakiintuu johonkin tiettyyn mittaan.

Mulla esim. kierrot olleet kaikkea 31 ja 52 päivän välillä ja tietysi pillerien kanssa sen säännönmukaiset 28 päivää. Suosittelen, että aloitat ovulaation metsästyksen seuraavassa kierrossa. Sitten ovulaatiosta noin 14 päivää (yl. 13-15) alkaa menkat tai tulee viivoja testiin. Vai ootko jo seurannut ovista?

Myrtle johan on jouluvimma iskenyt! :D Lähetä vähän tota virtaa tännekin, niin saatais meilläkin kämppä kondikseen. Siivousiloa!
 
Huhhei, mihin meni viisi tuntia? Kämppä on edelleen kuin pommin jäljiltä. No pesinhän mä neljä koneellista pyykkiä ja yhden tiskejä, vaihdoin lakanat, pyyhin keittiöstä ja olkkarista pölyt ja kiillotin puupinnat, pesin hellan ja tiskialtaan sekä kylppärin lattiasta kattoon. Jos mies vaikka imurois huomenna.. Se on näillä neliöillä vartin homma, mutta mä inhoan sitä yli kaiken! Varmaan just sen takia mies on siinä paljon parempi ja huolellisempi. :D

Huomenna pitää vielä pestä sohvan peitteet ja koiran alustat ja pyyhkiä pölyt makkarista. Mies saa viedä lehdet ja roskat ja jos se sits ais imuroituakin. Sit on siistiä ja valmista. :heart:

Onneks on kerrankin vapaata, että on tosiaan aikaa paneutua kodinhoitoon. Vaikka mieluumminhan sitä vaan makais tai pelmuais koiran kanssa lumessa, kun sitä kerrankin on kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinklady81:
Sitä mäkin mietin, että sekosko kroppa juuri tuosta yrittämisestä eli ärsytyksestä, kun yrittää ns. "raskautua". Mutta nää on taas mun villejä teorioita..
No ei kovin villejä, nimittäin mulla kävi ihan samoin! :D
Heti kun alettiin yrittämään, alkoi 28vrk kierrot heittää häränpyllyä, 30-45pvää tais olla "parhaimmillaan". Nytkin kesällä (häästressistä huolimatta) oli aika kiitettävän monta kiertoa 28vrk mutta heti kun palasin arkeen ja kuumeiluun, on mennyt yliajalle.

Nyt oon jo tottunut, en enää laskeskele vanhojen kp'den mukaan, vaan oletetusta oviksesta 14-15vrk eteenpäin ja hyvin on toiminut, ei oo enää "myöhässä" olleet, kunhan pääsee jyvälle. Tikut on tosiaan hyvä keino löytää ovis, esim mulla ei ole juuri yhtään mitään limoja tai muita joiden perusteella paikantaa, päinvastoin, ne tulee ihan milloin sattuu. :D
Kaikista paras on tähän asti ollut lämpöjen nouse, eli tiedät jälkikäteen koska se oli.

Nyt ensimmäistä kertaa yrityksen aikana mun lämmöt ei nousseetkaan, tai no vuorokaudeksi kyllä, mutta sitä ei lasketa. Kikkare.

Myrtle Tänne kans tota energiaa vähän, kiitos. =)

Clado Mulla tulee nykyään viidestä drinksusta kahden-kolmen pvän krapula.. Taitaa olla tuo ikä!! :LOL:
Sen takia vältän kännejä, enpä edes muista koska olisin ihan humalaan asti juonut itseni. :D

 
Samoissa lämnmöissä mennään täällä Sharona :) Olin jo paniikissa, lähestulkoon, kuvittelin pyyhkiessä että jotain vaal. punaista, mutta mies välkkynen oli ostanut sellaista luxuspaperia. Murrr. Onneksi on lämpötila silti koholla vielä.... Toivossa voipi elellä ainakin muutaman päivän.
 
Nyt jänskättää. Kauan odotettu lääkärireissu on huomenaamulla. Voi kunpa se suostuisi tutkimaankin eikä vaan juttelemaan. Ultraamaan. Antamaan minulle vastauksia VIHDOINKIN.

Niin ja ne terolutit kans kiitos, että loppuisi tämä pari kk kestänyt kierto.
 
Sharona ja Joyan, mullakin 37 tasan, vaikka ihan alkukierto. Valemenkat! No ei, iltalämpöjä ei näköjään kannata tuijottaa, vaikka luulin kyllä niidenkin muuttuvan kierron vaiheen mukaan... Mulla kun on lomaa ja lusmuilua loppu vuos, niin tää kierto taitaa mennä ilman lämmön mittailua, kun heräämisetkin menee miten sattuu.

Tuliskohan kohta uni silmään, kun kerrankin olen ollut touhukas ja ahkera. Ei ole kovin tyypillistä mulle... Käyn vissiin vähän kierroksilla vielä kun tuntuu et jotain tarttis tehdä koko ajan. Valitettavasti mies meni jo nukkumaan, ei arvaa kolistella....
 

Yhteistyössä