Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Täällä kp1. Aamuyöllä heräsin helvetin tuskiin, enkä tietenkään muistanu ostaa sitä särkylääkettä :headwall:

Harmittaa, mutta hyvä kun alkoivat jo nyt. Ehtivät loppua jouluksi. Nyt sitten voisi suunnitella uutta vuottakin. Ja joulunakin voi ottaa punaviiniglögiä.

Nyt sitten vaan uutta yritystä uuden vuoden kunniaksi. Toivottavasti ois jotain taikaa ilmassa ja saatais tammikuussa tänne paljon plussia!
 
Mulla ei ole vielä alkanut, voisi kanssa jo, jos/kun meinaa. Sellainen tunne kyllä koko ajan.

Mua ärsyttää, kun menkkojen rytmi sekoaa näistä luuloista ja sitten vaikea aina tietää milloin ovis tai menkkojen aika tulla. Puuh.
 
Jee, pahimmat padot purettu, josko nyt vois taas jo hymyillä ja alkaa ootteleen tärppipäiviä. Vollotin eilen neljä tuntia lähes taukoamatta, milloin mistäkin, ja en oikeastaan mistään syystä. Hormoneja voi aina syyttää. Punaviiniä meni lähes pullollinen, ja olo oli aamulla vähän nahkea, mutta kyllä tää tästä iloks muuttuu.

Mieskin osas vaihteeks olla aika herttainen. Tuli mun viereen ja sanoi, että häntä voi helliä siihen saakka kun vauva tulee. Sitten se painoi pään mun syliin, kurtisti naamaansa ja sanoi "wää". Sitten se kuunteli kiltisti mun valitusta ja vollotusta ja käski kertoa sit kun pitää toimia, ettei mun tartte enää ens kuussa itkeä. :heart:
 
Myrtle :heart: ihana tarina.

Joyan samaa tahtia jännäillään siis! Mulla tulee täti viimeistään 26.12 jos on tullakseen. Nyt mennään nimittäin dpo 6. :D Just tuskailin itelleni, ettei mitään tuntemuksia kiinnittymisestä ole ja sitten heti alkoi nipistää :LOL: Oon siis niiiiiiin raskaana. You know.
 




OddMolly.......................kp 2/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 3/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 4/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 6/28-37.........................yk 8
Manuliina.......................kp 11/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 16/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 17/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 20/29-41........................yk 5
Joyan.................29........kp 24/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 26/33-37.......................yk 10
Pikkumangusti....29.......kp 42/27.............................yk 4
Hlemmur............27........kp 51/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Huomenta! :flower:

Oli eilen firman pikkujoulut, ja onneksi en jäänyt hillumaan sinne hetkeksikään pidempään! Heräsin eilen joskus neljän aikaan, täällä satoi lunta!!! :heart:
Menin avaamaan toimiston, ja läksin sitten suoraan konferensiin. Oli sen verran tiukka aikataulu, että ei ehditty pitämään yhtäkään taukoa. Sitten juoksin iltapäivällä kaupoissa tunnin kunnes löysin mekon, ja eikus kotiin valmiiksi laittautumaan ja suoraan bileisiin. :D

Tänään taas avaamaan toimisto, ja sitten.... tattarataaa! on se lääkäri ja saadaan tulokset!!
Jännittää niin paljon, että kohta lähtee taju! =)

Adalle Suuret Onnittelut!! :heart:
 
Jännää Sharona... Tsemppiä lääkäriin!

Adalle paljon onnea! Tosi ihana joululahja.

Täällä käynnistyy pian oviksen metsästys, mutta nyt päällimmäisenä kuitenkin ne jäät! Pitänee viikonloppu viettää ainakin osittain saimaan maisemia katsellen pakkasesta huolimatta. Sehän on vain pukeutumiskysymys.

Mukavaa joulunodotusta ja tuplaviivoja testeihin! :heart:
 
Ada :heart: Hih, muistan kun plussasit. Lueskelin täällä ahkeraan, mutten vielä ollut kirjoittanut mitään. Onnea pienokaisesta! Hienoa, että kaikki meni hyvin loppuun saakka :heart:

Sharona onpa sulla pitänyt kiirettä. :eek: Ehkä sitten et ole ehtinyt jännittää tuloksia niin paljoa? joopajoo... Tsemppiä lääkäriin, tuli mitä tuli! Tule sitten heti kertomaan uutiset, voidaan sitten ruotia niiden tuomia tuntoja yhdessä. :D

Kaapo Toivottavasti pystyt tauottamalla vähän rauhoittamaan mieltä! Palaa sitten kertoilemaan joskus taas fiiliksiä! Täällä me sitten ollaan. :) Mukavaa joulua sinullekin :xmas:

Katinka täällä ainakin jäätyi toissapäivänä tuo iso lähijärvi. Täällä oli niin tyyni keli, että koko järven ulappa on täysin sileää teräsjäätä. Kävin koirien kanssa rannassa (ehkä n. metri rantaviivasta) kengillä liukastelemassa. Siellä olisi nyt mitä upein luistelukeli vaikka ihan tavallisillakin luistimilla (jos vaan uskaltaisi mennä) Vau! Ja ne jäätymisen äänet, ne vasta olikin hienot! :heart:
 
Sharona Ihana toi lyhenne tuol mun rivin perässä: (lps jlk). :D Ja ai että miten näyttääkin hyvältä tuo yk 1! Tsemppiä lekuriin! *hali*

Hei hei Kaapo, toivottavasti tulet pian takaisin, hyvien uutisten kera jopa. Välillä on ihan järkevää viilentää hermoja. :wave:

Paljon onnea Ada! :flower:

Ihanaa joulua kaikille ja paljon plussia. Varmaan mä tääl käyn kyllä kärkkymässä, mutta siltä varalta, että on parempaa tekemistä, niin jouluntoivotukset nyt jo. Mä aattelin lomailla loppu vuoden, jesss!
 
Hellurei ja hellät tunteet.

Tulokset olivat normaalit kuulema, mulla hormonit normit, ja niiden mukaan oviskin tapahtui viime kierrossa normaalisti. Se lääkäri sanoi, että kolme asiaa täytyy täsmätä, että voi antaa diagnoosin PCO'sta: vähemmän kuin 18 kiertoa vuoden sisällä, hormonihäiriöt, ja ultrassa näkyvät monirakkulaiset munasarjat. Mulla on "vaan" jälkimmäinen, joten ei tullut diagnoosia siis. Ei se kyllä osannut siihen vastata ollenkaan, miksi ne sitten on monirakkulaiset.

Mitään ultraa se ei myöskään tehnyt tällä kertaa, sanoi vaan, että seuraavat kp:t 14, 16 ja 18 mun täytyy ensin harrastaa seksiä kotona ja sitten mennä sinne, se ottaa näytteen kohdun sisältä (siittiöineen) ja katsoo onko mulla jotain vasta-aineita kohdun limakalvoilla jotka tappaa siittiöitä. :eek:

Tottakai mun tuurilla nyt siis eletään kp 16 joten se olis sitten taas kuukauden odottaminen ennen seuraavia testejä, ja ties kuinka kauan kunnes tulee tulokset. Jos ei tässä seuraavassa testissä löydy syytä, on edessä vielä yksi etappi, mutta en enää muista mitä se lääkäri sanoi! Taisin olla jo omissa ajatuksissani kiroamassa tätä hitautta.

Miehen näytteet oli myöskin "lähes" normaalit, ekassa oli 78milj. siittiötä/ml ja tokassa 240milj. kun hyvässä näytteessä tulisi olla yli 20milj.
Tosin se sanoi, että ekassa näytteessä hyvin liikkuvia oli vain 22% ja tokassa 30% kun raja on 50% mutta ei kuulema pitäisi olla yhtään huolissaan, kun 30% tuosta määrästä on jo paljon enemmän kuin tarpeeksi.
Seuraava etappi miehellä onkin sitten 8. tammikuuta, tällä kertaa sillä on aika sinne sperma-analyysin niin, että sen täytyy antaa näyte siellä paikan päällä, ja se analysoidaan jollain "uusimmalla huipputekniikalla".

 
Sharona Jäikö sulle itelles hyvä mieli?

Onpa hyvä homma, ettei mitään kamaluuksia löytynyt ja että hormonipitoisuudet on normaalit. Nyt sitten vaan ovuloimaan, jotta tärppäis, eikä tarviis odottaa neljää viikkoa ;) siistiedätkyllämitäkohtatapahtuu.

T: yks joka ainakin on niiin tiedättekyllämitä. Närästääkin ja kaikkee... :LOL:
 
Clado Hahah, oot ihan varppina taas *sensuroitu*. :D

En oikein tiedä, meinasin alkaa vollottaa siellä.. Pitäisi tietenkin olla iloinen, ettei vikaa (ainakaan vielä ) löytynyt, mutta jotenkin olin tosi pettynyt, kun olin jo mielessäni varautunut siihen, että alkaa hoidot, edes jotain clomeja, tai teroja ens hätään. Ymmärtääkseni Suomessa aika äkäisesti kirjoitetaan resepti noille, kun ne niin monilla tehoaakin, mutta täällä ei näköjään tehdä yhtään mitään ennen kuin löytyy tarkka syy.

Eikä kauheasti lohduttanut kuulla, että 30%'lta heidän potilaista ei löydykään mitään vikaa, ja raskaus ei silti ala. Pistää miettimään...

No mies oli ainakin super-onnellinen, kun simppoja oli niin reilusti yli minimin.. :heart:
 
Minä odotan sitä lääkärikäyntiä nyt niin hulluna etten mitään muuta osaa ajatellakaan. Jotku odottaa joulua, minä odotan gynelle pääsyä... :LOL: Neljä päivää gynekäyntiin on...

Sharona
: Aika mielenkiintoisia tuloksia sinulla. Että ei muka ole PCO vaikka on niitä rakkuloita? Kuulostaa jotenkin omituiselta. Ilmeisesti eri maissa vähän eri tavat tutkia ja diagnosoida asioita...
 
Moi,

ja anteeksi että taas huutelen tänne vieraisiin pinoihin... (Tai tää on kyllä aika tuttu;))

Pitää sanoa nyt Sharonalle, kun luin nuo uutisesi. Teillä on kovin samanlainen tilanne kuin meillä oli. Minulla myös vain lievää rakkulaisuutta ultrassa, ei mitään synkkiä arvoja testeissä. Varsinaista PCO-tuomiota en saanut ennen kuin hyvin epävarman vajaa vuosi sitten, kun kerran arvot veritesteissä olivat vähän siinä rajalla. Meillä oli siinä mielessä hankalampi tilanne, että kierrot olivat mulla paljon epäsäännöllisemmät kuin sulla, joten yrityskertoja kertyi aina hirveän harvoin ja nekin olivat vähän arpapeliä. Mullahan oli sitten vielä se samanlainen pitkä ovispiikki kuin sulla, josta täällä lääkärit eivät osanneet sanoa mitään.

Clomit sain aika varhain neljäksi-viideksi kierroksi, mutta vaikka ne ultran mukaan tehosivat ihan hyvin, tulosta ei tullut. Sen verran voin lohduttaa, että teroista ei varmaan tuossa tilanteessa olisi apuakaan, ne kun eivät aiheuta ovulaatiota vaan saavat ainoastaan kuukautisvuodon tulemaan.

Miehen siittiöissä oli, niin kuin teilläkin, vähän turhan huono laatu, mutta älyttömän hyvä määrä, joka kyllä kompensoi. Minulta ei vasta-aineita edes tutkittu missään vaiheessa. harvoin kuulen edes Suomessa tehdyn tuota tutkimusta.

No, en tiedä, lohduttaako, mutta näillä spekseillä se meilläkin lopulta onnistui. =) Että tsemppiä vaan ja yritystä! :flower: Olen kuullut, että tuo PCO-oireilu saattaa vähän vaihdella ja parantuakin itsekseen. Jos olet jonkinlainen rajatapaus, niin kuin minä olen vähän salaa itsestäni tulkinnut, voi olla, että sulla on välillä parempia ja välillä huonompia kiertoja. Se rakkulaisuuskin voi siis näyttää seuraavassa ultrassa jo lievemmältä.

Oikein hyvää joulua teille kaikille yrittäjille! :xmas: Ja hyvin hedelmällistä uutta vuotta 2010! :heart:

piip 30+3
 
Tulin kattomaan, kuinka Sharonan lääkärireissu ja tuloskuulumiset meni. Harmittaa sun puolesta toi hitaus! Siis Suomessakin yleensä lykätään heti clomit + terolutit kouraan, jos mitään tarkempaa syytä ei löydy. Mun mielestä sulle olisi pitänyt antaa ne heti. Tuo vasta-ainejuttu on myös jännä, käsittääkseni sitäkään ei Suomessa enää tehdä. Ja jos mä nyt mitään käsitän, niin teillä saattaisi tärppi tulla myös IUI -hoidolla, jos spermassa lievää pulmaa. Eli sulle clomit, prgenyl eli ns. irrotuspiikki munasoluille ja terolut ja miehen spermalle pesu ja ruiskutus suoraan oikeaan paikkaan täsmäaikaan =) Jos sulle ehdotetaan IUI -hoitoja, niin älä suostu niihin enempää kuin max. 3 kertaa - onnistumisprosentit alkavat tämän jälkeen laskea!
 
Löysin tällaisen:

Siittiövasta-ainetestit

Immunologisilla tekijöillä voi olla osuutta hedelmättömyyteen. Naisen kohdunkaulan limassa voi muodostua siittiövasta-aineita tai miehen elimistö voi tuottaa niitä omia siittiöitään vastaan. Immunologiset tekijät analysoidaan yleensä sen jälkeen, kun muut mahdolliset hedelmättömyyden syyt on suljettu pois. Immunologisia tekijöitä on löydetty jopa 40 %:ssa tapauksista, joissa pariskunnan hedelmättömyydelle ei ole löytynyt syytä. Immunologiset tekijät voivat olla hedelmättömyyden syy, jos pariskunnan selittämätön hedelmättömyys on kestänyt kauan.


Hitto, kun en muista mitä se sano siitä seuraavasta askeleesta tämän jälkeen! Miten voikin unohtua näin?

Kiitos piip että jaksat täällä käydä kurkkimassa, ja tukemassa. Tuli hyvä mieli tuosta sun kirjoituksesta. :heart:

Vadelmaunelma Kiitos sullekin, että välität ja annat neuvoja :hug:

Täällä humpsahti btw lämmöt tänään, olin koko päivän ihan jäässä, ja kotona kun mittasin, olivat lämmöt 37,1'c - paleltaa! Eilen ei päästy pupuilemaan, kun oli niin kiirepäivä, joten toivottavasti tiistai- ja keskiviikko iltojen pupuilut riitti. =) (ja mun kohdun ninjat ei tapa niitä raukkoja)
 




OddMolly.......................kp 3/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 4/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 5/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 7/28-37.........................yk 8
Manuliina.......................kp 12/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 17/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 18/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 21/29-41........................yk 5
Joyan.................29........kp 25/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 27/33-37.......................yk 10
Pikkumangusti....29.......kp 43/27.............................yk 4
Hlemmur............27........kp 52/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Huomenta kaikille!

Eilinen meni nopeasti ohi, olin töissä klo.7-14:00 ja tulin kotiin nukkumaan. Heräsin joskus alkuillasta kun mies oli tekemässä pastataikinaa, ja sitten syömisen ja puolikkaan elokuvan jälkeen meninkin taas nukkumaan :D

Tänään sitten heräsin klo.8 aamulla kuten aina vloppuisin.. :kieh:

Luulen, että seuraava testi on tämä, eikä se vasta-ainetutkimus:

Postkoitaalinen eli yhdynnänjälkeinen testi mittaa sekä naisen että miehen ominaisuuksia. Siinä naisen kohdunkaulasta otetaan 2-12 tuntia yhdynnän jälkeen näyte, joka analysoidaan. Jos näytteestä löytyy riittävästi liikkuvia siittiöitä, asioiden pitäisi olla kunnossa. Puuttuvat tai liikkumattomat siittiöt viittaavat siihen, että jokin tekijä tai tekijät estävät siittiöiden etenemisen yhdynnässä kohdunkaulan kautta kohtuun.

Nyt muistin myös yllättäen mitä se lääkäri sanoi siitä seuraavasta askeleesta tämän jälkeen: "otetaan röntgen kuvat kohdusta"
What? Oletteko te kuulleet moisesta, että mitä se röntgenkuva oikein selventää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Just tuskailin itelleni, ettei mitään tuntemuksia kiinnittymisestä ole ja sitten heti alkoi nipistää :LOL: Oon siis niiiiiiin raskaana. You know.
No mullahan ei nyt ole ollut mitään oireita, mut eiks se just ollu kans yks aivan varma oire. Niin raskaana :LOL:

Oltaispa oikeesti :heart: Alan koht kirjoittaa joulupukille.
 
Joyan näin on! :D mullakin on esim. tässä kierrossa muista poikkeavasti niin, ettei tisseihin satu ollenkaan ja muutenki jotenki laimeeta... selvä kuin pläkki, sanotaan ;)

Mietin vielä sitä, että pitäiskö oikeesti ottaa joulureissulle testi mukaan? Lähetään aatonaattona mun vanhempien luo ja vaihdetaan joulupäivänä sitten anoppilaan. Kotiudutaan vasta sunnuntaina... Mitä sitten jos tätiä ei kuulu? voiskohan sitten testata vieraiden luona? Mitähän siitäkin sitten tulisi jos....

Sitä vaihtoehtoa en edes ajattele, että joulun kunniaksi pyrähtääkin täti punainen ikkunoista ja ovista... eieieiei. Joulupukin (ja jumalan) on pakko olla olemassa. :xmas: :saint:
 

Yhteistyössä