Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Sharona on kyl aikamoinen kakunvääntäjä..! Mä oon todella huono leipoja, siis liian vähän harjoitusta... Meillä on niin surkea keittiö, vetoan aina siihen! Ehkä pian meillä on isompi kämppä, jossa toivottavasti ois enempi tilaa... Vähän kaikelle ;)

Myrtle mäkin oon huomannut, et tuntuu noita lapsentekojuttuja pistävän silmään enemmän kuin ennen... Mikä voi toki johtua myös siitä, että asia on itselle ajankohtainen.

Täällä ei oo vielkään lämmöt nousseet, vaikka on jo kp19. Niinkuin joka kierrossa tässä kohtaa, päätän nytkin, että ensi kiertoon ostan niitä ovistestejä!

Tervetuloa Manuliina!
 




Kaapo80.............29.......kp 1/28-37........................yk 8
Manuliina.......................kp 6/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 11/28-34.....................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 12/35-42.....................yk 6
Opal.................. 29.......kp 15/29-41......................yk 5
Joyan.................29........kp 19/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 21/33-37.....................yk 10
OddMolly.......................kp 23/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 25/28-29....dpo 12.......yk -
danuli79.............30.......kp 31/28-35......................yk 9
Pikkumangusti....29.......kp 37/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 46/26-35......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
uups... multa on jossain vaiheessa tipahtanut listalta yks päivä pois. Tänään kp 21, itse asiassa samalla vois päivittää kierron pituudeksi 32-37, näyttää nyt tasaantuneen tohon... Tästäkin kierrosta näyttäis tulevan 33-päiväinen. Ellei sitten tiedättekyllämitä... :LOL:
 
Mulla oli tänään mielikuvitusovis :LOL:

Näin viime yönä unta, että raskaustestiin tuli plussa. :xmas: Sitten tuli :attn:ällävaro :attn: kananmunan valkuaiset pöksyyn (ei oltu pupuiltu eilen) ja nippas alavatsassa, joten kaadoin ton toisen pupun kahdesti. Ihan varmuuden vuoksi. :LOL:

Oikeastihan se O tulee ensi viikon lopulla, mutta ei se haittaa :D

Tervetuloa Manuliina! :flower:
 
Tervetuloa Manuliina!!

Me oltiin tänään jouluostoksilla ja 1,5 tunnissa saatiin ostettua kolme lahjaa ja oikeestaan muutkin on enää ostamista vaille. Kerrankin tämä tuska hoituu helposti.

Mutta ikäviin asioihin. Tänään kp1. Voi perkele!! Mä en vaan enää jaksa. Varsinkin kun on ollut niin lapsitäyteinen viikonloppu, että itku on ollut lähellä koko ajan...
 
Kaapo :hug: . Itketään yhdessä. Mul ei o täti ees tullu saati ole myöhässä, ja muutenkin on aika epätodennäköistä että täs kierros olis tärpännyt, mutta itkenpä nyt kuitenkin ihan itkemisen riemusta. Se siitä optimismista. Hemmettiäkö mä ylipäätään piinailen tässä kun tiedän satavarmasti että täti tulee ja sen piti äkkiä tullakin, että pääsee oikeesti ens kierrosta yrittään. Tuntuu typerältä, enkä oikeestaan edes tiedä mitä mä todellisuudessa tässä poraan. Mieskin ihan ihmeissään. :'(
 
voi kaapo :hug: :hug: mä niin tunnen ton tunteen, siis ettei jaksa, ja sulla vielä tollanen "kidutus" viikonloppu, olla lapsettomana, ku muilla on muksut! Koita jaksella, vaik varmaan aika kaukana siitä oleva fiilis :hug: Mä liityn tohon itkupillikerhoon ihan lähipäivinä, on meinaan sellasia menkkajomotuksia aina välillä, et pakko sen tädin on kohta ilmestyy.

 
Voi ei kaapo :'(

Mulla kävi eilen kuulkaas melko erikoinen tilanne. Näin sattumalta ns. kaverin kaverin, jota en siis tunne kovin hyvin enkä ole aikoihin nähnyt. Yhtäkkiä, ihan tosta noin vaan se naikkonen lykkäs kätensä mun mahalle, "nooh, jokos teillä on vauvan teko päällä", "haittaako jos tulis". Sanoin vaan, et tässä on muut jutut mielessä nyt... Ei todella ihan vieraalle viitsi alkaa haaveista tilittämään. Mut eipä ole kukaan aikasemmin noin suoraan mennyt asiaan..! Eikä se kysely niinkään haittaa, mutta tollai käsiksi käydä heti, meinasin läppästä :D
 
Huomenta allhuuppa. Järkyttävä väsymys, täällä on kello 5am ja heräsin varmaan tuhat kertaa viime yönä, millon levottomiin uniin, millon selkäsärkyyn. |O

Joyan No onpa erikoinen tapa kysyä moisia! Itse olisin varmaan hätkähtänyt tosi paljon, jos ihan puolituttu rupeais "lääppimään" tolla tavalla :LOL: Kaikenmaailman....

Kaapo :hug:

Lahjoista: Me ei olla edes aloitettu joululahjojen ostamista ja mua stressaa jo aikalailla. Tässä olis vielä 1,5vkoa aikaa, ennen kun lennetään kotiin Italiaan. Eniten stressaa kun tuo mies on niin ihana, että haluaa mun keksivän mitä ostaa niiden porukoille, mutta sitten mikään ehdotus ei oikein ole tarpeeksi hyvä. Sillä on hassu mielikuva lahjoista muutenkin, ei todellakaan mikään "ajatus on tärkein" mentaliteetti, vaan pitää aina ostaa jotain kallista, että sen kehtaa antaa. :x Ihan kun tässä olis varaa laittaa joka lahjaan useita satoja euroja... *nalkuttaa* :D

Myrtle Tiedän tunteen.. Minäkin vollotin "ilman syytä" varmaan viikon ajan tädin vierailun aikana ja jälkeen.. Ollaan oikein itkukerho. :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joyan:
...Yhtäkkiä, ihan tosta noin vaan se naikkonen lykkäs kätensä mun mahalle, "nooh, jokos teillä on vauvan teko päällä", "haittaako jos tulis".
No huhhuh! |O Ihme tyyppi... Kyllä tossa tilanteessa ois itelläkin ollut haavi auki.

uskon vahvasti, että täällä mennään dpo 3, vaikka aamulla lämmöt olikin alhaalla. Nukuin nimittäin vähintään yhtä huonosti kun Sharona. :/ Jouduin keskellä aamuyötä nousta ottamaan panadolin päänsärkyyn ja loppuyön aikana totesin, ettei se todellakaan auta... Nyt siis huonojen ja lyhyiden yöunien jälkeen päänsärkyisenä töissä. Buranat polttelee laatikossa, mutta yritän viimeiseen asti välttää...

Mutta onneksi on ihana pakkaspäivä ja lumi narskui kenkien alla, kun olin aamulla koirien kanssa lenkillä! Ihanaa :heart: Niiiin tykkään talvesta!
 
Joyan :eek: Siis eikö ihmisten röyhkeydellä ole mitään rajaa?

).( Aamulla testattu nega, heti paljon rauhallisempi olo, kun ei tartte enää miettiä. Ainakaan niin paljoa. Lämmöt vielä koholla, mutta eiköhän ne huomenna jo laske. Tulis vaan äkkiä täti, niin pääsis uuteen kiertoon. Parempi mieli jo, tiesinhän mä, että edellisestä oviksesta myöhästyttiin. Ehkä mä itkin vaa väsymystä ja nälkää, eikä nää loppukierron hormonitkaan varmaan kovin hilpeeks tee.
 




Kaapo80.............29.......kp 2/28-37........................yk 8
Manuliina.......................kp 7/28-31........................yk 4
Sharona.............28........kp 12/28-34.....................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 13/35-42.....................yk 6
Opal.................. 29.......kp 16/29-41......................yk 5
Joyan.................29........kp 20/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 22/33-37.....................yk 10
OddMolly.......................kp 24/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 26/28-29....dpo 13.......yk -
danuli79.............30.......kp 32/28-35......................yk 9
Pikkumangusti....29.......kp 38/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 47/26-35......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Halauksia itkupilleille. :hug: :hug: Itse olen kammennut itseni jälleen suosta (pitkään siellä tällä kertaa rämmittiinkin) ja siirtynyt oviksen odotteluun. Katsotaan milloinka suvaitsee paikalle saapua, se kun voi olla ihan milloin vaan kp 17-29.

Voi kauhistus Joyan tuota ystävän ystävääsi. Olipa ikävä tilanne.

Minäkin olen noita plussaunia nähnyt viime kuukausina, useimmiten loppukierrosta. Ne on kivoi paitsi kun ne ei sit todeksi tunnu muuttuvan.

Ainiin, tervetuloa Manuliina joukkoomme! Tää on tosi hyvä porukka kuumeilla. Vielä kun saataisiin niitä plussiakin tänne, kun monet ovat niitä jo niin kovin kauan odottaneet.

Nyt mentävä, atk-heppu tulee just tähän.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Joyan:
Mitäköhän kuuluu Hlemmurille ja Pikkumangustille?
Tulin nyt kuitenkin lukemaan tätä foorumia vaikka sanoin aiemmin, etten tule tänne ennen kuin kierto loppuu tai lääkärikäynti on ohi. No, kumpaakaan ei ole tapahtunut, mutta tulinpa sittenkin käymään.

Olen alkanut epäillä todella vahvasti että minulla on PCO. Jotenkin tuntuu olevan monenlaista todistetta siihen suuntaan.

On aika karua ajatella, että tämän lähes 7 kk aikana, jonka olen ollut ilman pillereitä, olen oikeastaa saanut aikaan vain yhden "luomukierron" ja siinä ovulaation. Muut kierrot ovat tulleet taustalla olleiden hormoonien (e-pillerit / terolut) syömisten seurauksena. Eli tää mun elimistö ei todellakaan toimi.

Tämän hetkinen kierto on venynyt järjettömyyksiin ja olen aikalailla varma, ettei tämä tästä lopu ilman Teroluttia. Odottelen viikon päästä olevaa lääkärikäyntiä enemmän kuin lapsi joulua. Sieltä saan ne terot varmasti nyt tähän kiertoon, ja toivoisin myös että siellä ultrattaisiin ja katsottaisiin että onko PCO. Ja jos on niin toivottavasti sitä myös ruvettaisiin saman tien hoitamaan. Ratkaisun hetket ovat käsillä... kunpa jo pääsisi sinne lääkäriin.
 
Viime yönä alkoivat ihan selkeät menkkamaiset oireet. Ne tulee aina muutamaa päivän ennen vuodon alkua. Oireet on jatkunu pitkin päivää. Vatsaa nipistelee ja kuumottaa ja alaselkää särkee. Eiköhän se vuoto sieltä ala puolen viikon maissa.

Me ostettiin talo! Aivan höperö olo :) No onpa jotain mihin keskittyä, ettei jatkuvasti ja joka hetki vain mieti tätä vauvahommaa ja kyttäile jokaista nipistystä.
 
Me tässä miehen kanssa yritetään vauvaa ja koko ajan asia on mielessä ja stressaa :headwall: . Nyt menkat pari päivää myöhässä, keskiviikkona tuntui oireilta, kun ne alkaisi. Voi, kun ei alkaisi!
No, viitisen kuukautta ollaan "vasta" yritetty..
 
Jihuu, pistin tilaukseen säästöpakkauksen r-testejä ja köyhdyin 35e. Jos sitä taas puol vuotta pärjäis, tosin mähän plussaan jo seuraavasta kierrosta, eiks jeh?

Tervetuloa uusille muuten minunkin puolesta!

OddMolly Onnea talosta! Me ollaan kans katseltu taloja. Ja tontteja. Ja rivareita. Ja kaikkea missä sitä nyt ikinä ihminen voi kuvitella asuvansa.. :D
 
Pinklady Kymmenen herkkää puikkoa tilasin. Liuskat ois ollu halvempia, mutta en jaksa leikkiä kemistiä ja lotrata eritteiden kanssa yhtään enempää kuin pakko.

G: Mitäs muuten te muut suositte? Liuskaa, puikkoa, kasettia, digiä.... Ja apteekista, marketista vai netistä? Onko merkillä väliä? Mä sain keväällä ovistestien kaupan päälle 6kpl liuskatestejä. Ohjeissa luki, että näytteen pitäis antaa jäähtyä huoneenlämpöseks, mut must se on jotenki hankalaa ja inhottavaa seisottaa pissapurkkia vartti kylppärissä ja vahtii ettei kissa mene kaatamaan ja mieluummin ei tarttis miehenkään olla kotona ihmettelemässä.

Sama se oli niiden ovistestienkin kanssa silloin, tilasin sekä puikkoja että liuskoja, niin kyllä ne puikot vaan meni parissa kierrossa, ja liuskoja on edelleen käyttämättä. Kasetteja en oo koskaan kokeillutkaan, mut luultavasti en tykkäis niistäkään. Ja merkistä en ole toistaiseksi välittänyt kun ei ole tullut vääriä plussia tai edes viivanpaikkoja tai roskishaamuja...
 
Mä oon tilannut täältä: raskauskeiju.fi

Esim. viime tilaus oli 18kpl Ovulaatio- ja 4kpl raskaustestit -puikko - paketti 35.00 euroa, nämä siis kaikki puikkoja (liuskoista en minäkään pidä ) ja kaupanpäälle tulee aina tietyn arvon ylittyessä 2 raskaustestiä. :)
 
Moi. Mä oon tilannu mammaksin testejä, mutta ne ei oo yleisöltä ainakaan ovistestien osalta saanut hurraahuutoja. Ite oon niillä kaks kertaa bongannu oviksen, muilla on mennyt jotenkin ohi tai sitten testit ei oo näyttäny.

Raskaustesteistä luottaisin apteekin omaan. Mulla on myös mammaksin liuskatestejä, mutta varmistukseksi tekisin apteekin testin. kokemusta ei ole kuin negatesteistä ja niidenkin tekemisen oon päättänyt jättää jatkossa väliin :LOL:

Se hyvä noissa mammaksin liuskatesteissä on, ettei niitä varten tarvii mitään jäähdytellä, se kuulostaa kyllä kieltämättä vähän vaikeelta... Mulle kun tuntuu olevan vaikeeta odottaa tota 5-10 minuuttia edes testitulosta ja vahtia ettei koirat käy nappaamassa tikkua välillä ja että itte vielä muistais käydä vilkaisemassa tuloksen ennen ku testiaika menee umpeen.

Joten suosin kyllä puikkoja, mutta käytän liuskoja. Loogista? ei. Ehkä vaan sitä kuuluista naisten logiikkaa... :saint:
 
Mä käytän fertestin liuskoja. Ovat ihan ok, tosin niiden pitää olla pissapurkissa 5minsaa, mut siihen on oma kippu, jossa on semmonen koko mihin se laitetaan, mut ei tarvii jäähdytellä ja tehdään heti aamulla. Ovat aika edullisiakin n.13 egeä ja 14 tai 15 testiä. Ennen mulla oli first stepin liuskoja, mut ne ei olleet musta hyviä, näyttivät plussaa jo 3 päivää ennen ovulaatiota, ja niissä just pissaa piti jäähdytellä. Mitään tiettyi raskautestimerkkei mulla ei oo, sillo ku plussan sain, nii se oli apteekin oma, sitten oon testannu rfsu:n testillä ja nyt prisman r-testillä (liuska). Noit raskaustestejä ei kauheesti kulu, ku kerkii täti aina yllättää :/

Hlemmur toivottavasti saat apuja gyneltä! Ei toi kyllä kauheen kivalta kuulosta, ku kroppa ei toimi! Mulla 4kk pillereiden jälkeen oli kierros eka ovulaatio, ja kierrot heitteli n. puol vuotta ennen ku tasottuivat, ja yks gyne sano et kroppa toimii heti ku pillerit lopettaa, ei mulla vaan! mut kyllä varmaan joillaan, kun jotkuthan raskautuu heti pillereiden lopåettamisen jälkeen.

ON: taas aamulla menkkaoireita, mut ei vaan tätiä näy, ainakaan kunnolla, pientä tuhruu vaan. Sais jo tulla jos on tullakseen, tai sit pysytellä pois!
 

Yhteistyössä