Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

pikkumangusti...............?

Vadelmaunelma Totta turiset, mua pelottaa tässä vaiheessa nyt vaan ne tulokset eniten, ens viikon perjantainahan se sitten selviää, että mitä seuraavaksi, mutta jos on näin turhauttavaa jo tässä vaiheessa, en osaa edes kuvitella, mitä se on sitten, kun oikeasti alkaa hoidot, jne.

Tähän asti oon ollu tosi positiivinen, eniten on apuna ollut noi häiden suunnittelu ja talon osto/ remppa tässä kuumeilun ohessa, on saanut ajatella vähän muitakin juttuja. Nyt sitä sitten ollaan naimisissa ja asustellaan uudessa kodissa, jossa on "vierashuone" valmiina sille pienelle asukkaalle, mutta... Tänään tuli tädiltakin s.postia, kyseli joko mun sisko sai lapsen, ja koskas meill' alkaa "lasten hankinta". Ennen oon aina väistelly noita kysymyksia ja naureskellu vaan, että no jossain vaiheessa, mutta nyt ajattelin, että menköön totuus ja avauduin sille, että tilauksessahan tuo on ollut jo melkein 1,5v. mutta eipä se vaan tilaamalla tule.

Hassua, kun täällä on paljon haikaroita noissa Amsterdamin puistoissa, ja asutaan puiston vieressä, niin aina välillä lentää haikara tuosta ohi... Mietin aina mielessäni, että onkohan tämä nyt merkki :D
No ei oo ollu! Hehhee..

Kaapo Oot ihan varppina raskaana!!! :D :heart:
Menet ostamaan sen testin, ja heti kerrot meille mitä se näyttää!!! =)

Danuli Joooooo, tiedän tunteen. Me oltiin jo yritetty yli 6kk kun mun sisko ilmoitti, että lopettavat ehkäisyn käyttämisen, ja tuo tulos siis syntyi lauantaina, ja täällä ei edes tiedetä tapahtuuko ovulaatiota. :|

Cladolle ovisplussa tänään! +++++++++ :whistle: :hug:
 
P.s Pakko kertoa mun eilisistä seikkailuista. Lähdin aamulla klo.9 jälkeen kaupasta äkkiä ostamaan aamupalaa (oon siis kipeänä kotona) ja kun tulin takas ovelle, avain ei mennytkään lukkoon!!! No, hetken ihmeteltyäni tajusin, että mies on varmaan jättänyt vara-avaimen oveen sisäpuolelle, ja en vaan huomannu sitä lähtiessäni. :headwall: :headwall:

Naisen logiikalla sitten päätin kävellä läheiseen "parfumeriaan" ja ostin hiuspinnejä kun ajattelin vaan työntäväni sen avaimen pois lukosta. :LOL:
No eihän se oikein onnistunut. Istuin ja mietin hetken.. Sitten näin jotain remppareiskoja toisella puolen tietä ja juoksin niiden luo että auttakaa! Ne vaan sano, että "sulla on ongelma" - Joo kiitos, olen jo tiedostanut tämän kohdan.

No ei muuta, kuin kävelemään kaupungille etsimään lukkoliikettä.. Löysinkin sen sitten (30min kävelyn jälkeen) ja tilasin äijän avaamaan oven. Sanoivat, että menee n.45min kun se ukko on jossain muualla ensin. Kävelin takaisin kotiin, hain leipomosta kahvin ja pullaa, ja istuskelin piknikillä oven takana.. ja odotin...ja odotin... ja odotin.. Ei siis ollut kelloa, ei kännyä, joten en tiennyt kauanko aikaa on mennyt, kunnes alkoi sormet sinertää :D
Menin katsomaan parkkimittarista aikaa, ja sitähän olikin kulunut odottaessa jo pari tuntia!

Vihdoin avasivat ravintolan tuossa naapurissa ja menin sitten sinne kysymään jos saan lainata luetteloa ja puhelinta. Soitin kyseiseen avainlafkaan, ja ilmeni, että olivat ymmärtäneet väärin, luulivat siis että menen hakemaan sen tyypin sieltä avaamaan oven 45min päästä. Siis täh?

No, sitten sanoivat, että se taas lähti muualle, mutta tulee avaamaan sen oven 45min. päästä..... |O

No tulihan se vihdoin sitten, ja tuli saatua raitista ilmaa siis (ja 90eur lasku). :LOL:
 
Kiitos clado ja sharona! Tänään ei onneks enää tunnu niin pahalta ku eilen. Sain äsken varattua ajan gynellekkin, tosin vasta tammikuun lopussa, mut kaveri suositteli just tätä gyneä, ja hinnat olivat musta kohtuuliset (siis yksityinen gyne). Mut aikoi ei ollu kauheen sopivasti, ku haluisin mennä lähellä ovista, et näkis sit ultrassa onko sillä munasolua kehittymässä, ja sais tietoo samalla kohdun limakalvon paksuudesta. Eli nyt sit viel yksi kierto tän jälkeen odoteltavana, ja sit pääsee lekuriin :)

Sharona aivan mahtava tarina!! kävi oikeesti naurattamaan, siis ei sule, vaan tolla väärinymmärrykselle! Mut onneks loppu hyvin kaikki hyvin ;) Kuulostaa ihanalta tuo teidän asuinpaikka..jospa se haikara tiesikin vauvaonnea, toivotaan niin :whistle:
 
Sharona: tuolla lapsettomuuspuolella joku vitsaili, että tekisi mieli sanoa utelijoille, että joku on ampunut alas mun haikaran ja siksi se ei löydä meille :LOL: Kyselyt on tosi inhottavia. Olen aina pitänyt niitä epäkohteliaina - siis silloinkin kun ei edes lasta ajateltu. Se on niin intiimi asia ja kun se ei tosiaan ole itsestään selvää, että se tulee kun "tilaa" tai koskaan ei voi tietää, mikä elämäntilanne on muuten tai mikä tilanne vaikka parisuhteessa on. Joillakin asian kertominen auttaa, toisilla se saa aikaan sen alituisen neuvomistulvan: älkää yrittäkö, niin se tulee sieltä...se ja sen tuttu sai heti lapsen kun lopetti...heti tuli kun olivat adoptoineet...ei meidän suvussa lapsettomuutta ole, kyllä se vika täytyy olla siellä toisella puolella. Tai jopa aletaan kyseenalaistamaan lääkärien hoitosuosituksia ja diagnooseja tai halutaan olla koko ajan tarkasti ajantasalla miten hoidot menee. Että kannattaa tietysti puntaroida ja arvioida, mitä kaikkea kannattaa kertoa. Jos meillä anoppi tietäisi, niin koko kyseinen pikkupaikka böndellä tietäisi, että miniä on maho --- siis kun pieneen mieleen ei tule mitenkään, että omassa pojassa voisi olla mitään. Ja meillähän siis ihan pientä häikkää myös siimahännissä - kuolla kupsahtavat liian nopeaan...

Hoidoissa on kyllä sekin hyvä puoli, että ainakin yksityisellä selittävät todella tarkasti, oikovat vääriä käsityksiä ja pitävät niin kun realiteeteissa. Meillekin meidän lääkäri sanoi, että niin kornilta kuin kuulostaakin, niin itse asiassa keskenemno antaa hyvän jatkoennusteen :eek: Omassa päässä kaikki tuntuu aina niin suurelta ja kamalalta helposti. Toisaalta lääkäreiden sanat ei kyllä ainakaan nyt mua auta siinä mielessä, että suru on valtava ja elämä aika masentavaa tällä hetkellä.

Mutta Sharonalle tsemppiä tulosten odotteluun! Tulehan sitten kertomaan! Ja joku taisi kirjoittaa täällä, että oli löydetty lievä endometrioosi? Kuka se oli? Siihen liittyen pieni vinkki: ole tarkkana, että endo ei pahene!!! Niin käy aika helposti kun on ilman pillereitä ja se heikentää tilannetta. Eli heti yhteys lääkäriin, jos havaitset erityisesti menkkakipujen pahenevan, yhdyntäkipuja tai jos menkkojen aikaan on vessavaikeuksia. Yleensä ne kielivät, että se mokoma katala tauti on levinnyt :headwall:

Mutta juttelen kyllä mielelläni eri hoidoista, olenhan niitä kaikkia jo kokeillut :headwall:

terv. kotifarmaseutti ja tee-se-itse-gynekologi
 
ai niin, kun mä oon tällänen 30 vee vanhus, niin mulle tuli tänä vuonna joukkopapa ilmotus, en oo muistanu varata aikaa, joten nyt päätin tormistautua, kun "tarjous" on voimassa vaan vuoden loppuun, ja nyt mulla on joulun aaton aattona varattu aika ;) aattelin et ku ilmanen on, ja ei ehkä sit tarvii yksityisellä kalliilla ottaa, sörkitäämpä nyt sit ihan huolella :p
 
Sharona, neuvokas kuitenkin oot, mä oon nimittäin joskus miettinyt, että mitä jos mä joskus koiran kanssa ulos lähtiessäni unohdan avaimet himaan. Kerran näin on käynytkin, mutta luojan kiitos mulla silloin oli puhelin mukana ja sain soitettua vara-avaimen. Mut entä jos sitä puhelinta ei olis? Mulla olis se koira, ei avaimia, ei puhelinta, ei lompakkoa että pääsis matkustaan johonkin jne... Kauhee tilanne! Kai sitä ois odoteltava jotain ohikulkijaa, jonka puhelimesta hälyyttää pirun kalliin lukkosepän... Hyi mikä ajatus.


Clado ja danuli, toivottavasti mulle ei enää tule kukaan edes puolituttu kertomaan ehkäisyn poisjätöstä ja raskaudu sit ennen mua. Serkku onneks pamahti niin kertalaakista, etten ehtiny ees tajuu koko asiaa, mut jos jonkun kans yhdessä pidempään kuumeilis, niin en voi ees kuvitella miten kiukuttais kun se ehtis ennen mua...

Jee, lisää raskaushoureita! Paleltaa ja haistan tinnerin duunikaverin vaatteista, kun se vain kävi kääntymässä jossain vastamaalatussa huoneessa. Kukaan muu tietenkään ei haista mitään.
 
Myrtle: siis niiiiin selvät oireet! :LOL: :flower:

Sharona onneks asut kaupungissa, missä joku kulkee ohi... Mä oon ollut aina ihan toivoton avainten unohtelija ja aina ennen asunut jossain missä voi soittaa isännöitsijän hätiin ja lisäksi on ollut vara-avain vähintään 5 km:n päässä. Nyt kun asutaan täällä hevonkuusessa (eikä siis tunneta ketään kelle vois avaimen antaa ) omakotitalossa, niin on ollut pakko turvautua perinteiseen avaimen piilotukseen. Ja toisaalta, meillä on aina (paitsi kun ollaan töissä ) ulko-ovi auki... Sitä oppii "pahoille tavoille" täällä lintukodossa.

Danuli hyvä, että tulee kerrankin sitten tutkittua putkeen kaikki! Mulle se ainakin teki hyvää, että saa selvitettyä asioita. Ja itse asiassa, kun soittelin tuloksia, niin se viimeviikkoinen lääkäri oli ottanut myös papan (taas) vaikka se viimeksi otettiin kesällä siellä yksityisellä. Onpahan nyt sitten tuplasti puhdas. :D

Mä soitin tänään väestöliiton klinikalle ja varasin meille ajan sinne. Mennään heti loppiaisen jälkeen antamaan simppanäyte ja keskustelemaan hoitokuvioista, ehkä ne sielläkin sit ottaa jotain näytteitä. Tosi ehtiihän tässä välissä olee ainakin kerran raskaanakin :LOL: buhahaa

Ja vadelmaunelma tiedän, ettei tää välttämättä mitään auta, mutta toivon, että joulu toisi valoa synkeään arkeen ja jaksaisit vielä rankkoja hoitoja, jotta tekin saisitte sen oman pienen. Pitelen peukkuja bd
 
Juu se on aika ärsyttävää noi kyselyt, meilläkin töissä on sellasii mahaan taputtajia, ihan ku niil oikeesti ois lupa siihen! Kun mun sisko sai vauvan, nii kaikki on sillai et no nyt sulle tuli viimestään vauvakuume ja eiku vaan tekemään. No sit kerran ärsyynnyin ja kun sattu viel oleman sellanen kenen tiedän ettei muille kerro, niin sanoin et ollaan me jo kohta vuos yritetty, niin sit sen naama venähti. Oon vaan tyytynyt toteamaan, että ehkä niitä ei kaikille suoda, eikä varsinkaan sillo ku haluis.

Myrtle mäkin haistan kaiken liian hyvin, esim ku mies jättää jugurttipurkin olkkarin pöydälle, niin se haju, lämpimän maidon haju ällöttää, pitää viedä purkki kauemmaks, mut mä en tätä oireeks omalla kohallani lue, ku mulla on ollu tällänen "koiranenä" aina, mitenhän sen käy jos joskus raskaana oon :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrtle:
Joyan Mites sulla nyt jo on noin klassisia raskausoireita, että ensin itkettää ja sit heti naurattaa? Sul oli varmasti viimeks VALEMENKAT!
Tai ehdottomasti vähintään Ovulaatio!! Viikon päästä voipi alkaa sitten noita oireita kehittelemään.....
 
Ilonpilaaja täällä taas: hold your horses ladies noiden oireiden kanssa! Mulla oikeat raskausoireet tulivat vasta rv5+ ja rv6+ puolella...Oireet tai oireettomuus ei ennen istukan toiminnan alkamista kerro sinällään mitään. Siis jo kun tuo keltarauhasen toiminta loppukierrosta aiheuttaa samantyylistä oireilua et voi liittyä joko siihen tai alkaneeseen raskauteen. Eikö olekin turhauttavaa ;) ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
Lietsotaan nyt vielä tätä kuumeilua. Yöllä piti käydä vessassa :eek: tätä ei kyllä juuri koskaan tapahtudu. Ehkä silloin, kun nukkuu tosi pitkään. Rinnat on arat ja alaselkää jomottaa. Huoh. Kaipa se on se testi mentävä ostaan. Mitähän taas työpäivästä tulee, kun ajatukset taas pyörii tässä muka-raskausasiassa.

kaapo the malttamaton
Mulla alaselän jomotus oli juuri SE oire, joka poikkesi muista kierroista, silloin kun plussasin. Tsemppiä testailuun +++++++ :whistle:



Cladoceran: Pidän peukkuja oviksen bongaamiselle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
hold your horses ladies noiden oireiden kanssa!
kylläkyllä. Mä ainakin oon tajunnut jo, että kaikki oireet on ihan täysin kuviteltuja, joten vitsaillen mennään ;) Se on vaan niin läppä, kun sitä aina kuvittelee, että just TÄÄ on sitä erilaista kun viimeks, että oiskohan TÄÄ NYT SIT SITÄ?? :LOL: siis niiiiiin raskaana, taas.

Ja se o-testi edelleen nega. Harjoittelut jatkukoon siis!
 
Toivottavasti tämä luo edes lohtua jollekin, edes pienen hetken verran.
Tiedän yhden pariskunnan, joka on toistakymmentä vuotta odottaneet lasta, ilman minkäänlaista merkkiä. Mutta nyt, 37-vuotiaana, aivan itsekseen, raskaus lähti alulle ja on jatkunut hyvin! Kyseinen pari ei ole halunnut mihinkään hoitoihin ja kuin ihmeen kaupalla, vauva saatiinkin alulle!

Tsemppiä koko porukalle, toivotaan positiivisia tuloksia testeistä ja tuloksista :)
 
Kävin sitten ostamassa r-testin. En tiedä teenkö sitä vielä huomenna. Nyt ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan. En viitsi turhaan sitä testiä tehdä. Varsinkin, ettei käy niin kuin kävi viime kuussa.
 
Vadelmaunelma juu kuviteltui kaikki munkin oireet, mut tää itsenä kyttääminen vaan on niin hauskaa, saa noi piinaviikot ees vähän kulumaan eteenpäin ;)

Kaapo ehkä on joo hyvä ettei liian aikasin testaa, mukavempi saada se 2 viivaa testiin vasta sit ku menkkojen pitäs alkaa tai ne on jo vähän myöhäs, niin ei sit ainakaan pety. Sori mä oon vähän skeptinen testaamisen suhteen, ku itellä kans se haamu tasutalla, ja sit kuitenkin alko menkat. Mut tsemppiä ja onnea testaamiseen, millon sitten testaatkin! :whistle:
 
:) Danuli tulin tänne pohtiakseni tehdäkö testi vai ei. Miehelle en ole puhunut vielä mitään, että olen testin ostanut. En vaan malta odottaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, etten paljoa voi pettyä vaikka negaa näyttäisi. Ei ole mitään järkeä testata liian aikaisin, varsinkin jos vääriä plussia tulee... (minkä merkkisellä sait sen väärän haamun?)

Tulen aamupäivällä sitten raportoimaan miten mun testauksen kanssa kävi, tai jos edes muistan testata...
 




Sharona.............28........kp 8/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 9/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 14/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 16/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 18/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 20/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 22/28-29....dpo 9.........yk -
danuli79.............30.......kp 28/28-35......................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 31/28-37.......dpo 11....yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 34/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 43/26-35......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09



 
kaapo :hug: mut oon kyl sun kanssa samaa mieltä että mieluummin testaan negoja ku haamuja ja vääriä plussia. Mä testasin haamun pari kiertoo sitten apteekin omalla testillä. Tai ei se haamu ollu vaan selkee viiva, mieskin sen näki, ja tuli testiajan sisällä. Seuraavana päivänä testasin rfsu:n liuskalla, ja siihen tuli enää viivanpaikka, tosin mies näki siinä muka väriä ;) parin päivän päästä uudelleen apteekin omalla, johon ei testiajan sisällä tullu ku kontrolli, mut heti testiajan päätyttyä selkee toinenkin viiva. Ohjeis luki et testiajan jälkeen voi ilmestyä toinenkin viiva. Mut mitä ihmisten keskusteluja oon lukenu, niin juuri kukaan ei oo siihen toistaviivaa saanu edes vaik on sen päivien päästä roskiksesta tonkinyt. Et en tiedä mitä noiki oli, mut vuoto alko pari päivää vikan testaamisen jälkeen. Mut luulen et liian aikaseen testasit. Ku eiks me aika samoilla ovulaatiopäivillä menty? ite aattelin et testaan maanantaina (tosin luulen et täti löytää mut sitä ennen).
 
Kaapo :hug: voihan pöö... Noh, toivotaan, että täti pysyy poissa ja viivoja kehittyy sitten vaikka viikon päästä?

Danuli oisko sulla voinut olla tosi varhainen keskenmeno? Ajattelin, kun tuo apteekin oma testi pitäis olla aika luotettava... ainaki mulla on sellanen kuva tullut.

Ovis ei ole vielä(kään) mennyt, sillä lämmöt on vielä alhaalla. Harjoitukset (ja o-testaus) jatkuu siis vielä. Ihan kivaa näin. Aikaisemmissa kierroissa O on tullutkin vasta kp 21-24, paitsi viimeksi jo kp 18, tänään on siis se kp 18. Eli pitkä treenijakso on menossa, mutta ei se mitään haittaa. Se tässä vaan on vähän vaikeeta kun ei meinaa erottaa miehen limoja omista :LOL:
 
Clado sitä mäkin oon miettinyt, että jos ois ollu tosi varhanen keskenmeno, ku menkat oli kuitenkin viikon myöhäs, ja alaselkään koski ja monena päivänä oli sellasii ihan älyttömii alavatsakramppei. Mut nyt ei ees mitään sellasta, ei yhtikäs mitään... :/ Hyvä että teillä harjotukset jatkuu ;) Juu toi omien limojen erottaminen miehen limoist on aika hankalaa välillä :p Hyvä että jaksatte treenata :)
 




Sharona.............28........kp 9/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 10/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 13/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 17/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 18/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 21/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 23/28-29....dpo 10.......yk -
danuli79.............30.......kp 29/28-35......................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 32/28-37.......dpo 12...yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 35/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 44/26-35......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09



 

Yhteistyössä