Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Sipsulle pienet tsemppitoivitukset! En uskalla vielä suurempi onnentoivotuksia täältä laittaa. Mutta jos kahteen testiin on jo saatu viiva, niin hyvätähän se näyttää!!

Cladolle tsempit lääkäriin. Tästä alkaa taas uudenlainen vaihde elämässä. Toivotaan, että prosessi etenee reippaasti ja että se tuottaa tulosta.

Meillä on tullut kahtena päivänä haamu ovistestiin, joten taisi käydä niin, että meni ajoitukset pieleen. :( No seuraavalla kierrolla pitäisi oviksen osua niin sopivasti, että päästää se kunnolla hyödyntämään.
 
Juu, ei tässä onnitella tosiaan vielä kannata. Täti voi ihan hyvin hyökätä vielä. Pakko mennä tänään tyhjentämään apteekki testeistä. Hirvittää, että jos se eukko hyökkääkin siellä työmatkalla. Joudun olemaan kolme vuorokautta tosi tiiviisti muiden kanssa ja tekemään pitkää päivää, joten yksinäistä aikaa ei juuri tule olemaan. En viitsisi itkeä siellä sitten ja keksiä tekosyitä ulvomiselleni.

Vatsaa vääntää, alaselkää jomottaa ja tuntuu kuin olisi pahemman luokan rytmihäiriöitä. Vatsa on aivan sekaisin, kuten ennen tädin tuloa, mutta se voi toki johtua tästä paniikistakin...

Katinka-82: Mulla oli koko viime viikon aivan julmettua alaselän jomotusta ja ajoittaisia alavatsan jomotuksia/ kipuja. Selän jomotus on ollut siis huomattavaa verrattuna vatsan tuntemuksiin nähden. Loppuviikkoa kohden rinnat tulivat sivuilta ja päältä aroiksi ja tuntuivat aroilta nukkuessakin.

Eilen selän jomotusta oli vain hetkittäin, eikä vatsan jomotusta ollut. Tänään taas alaselkää jomottaa. Alavatsalla pikkuisen nippailua/ hetkittäistä jomotusta. Jomotuksen yhteydessä alkanut lorahdella vähän valkkaria, jota ei siis juurikaan ole ollut oviksen jälkeen. Vatsa oli herätessä aivan sekaisin, mutta saattaa tosiaan johtua myös jännityksestä. Rinnat eivät ole yhtä kipeät kuin eilen tai sitten alan tottua niiden arkuuteen. Tai sitten täti on kulman takana :kieh:

Etovaa oloa olen ollut tuntevinani hetkittäin, mutta uskon sen olleen kuviteltua. Sitä olen meinaan ollut tuntevinani aiemmissakin kierroissa. Eli kipu on ainut minkä olemassaolosta voin olla varma. Kamalaa kidutusta tämä piinailu.
 
Kiitos teille tsempittelijöille! Olette ihania... Mä oon täällä ihan vellit housussa, odottelen vaan, että kello tulee kaks ja lähden töistä sinne lääkäriin päin. Keskittymin töihin nollassa, selailen työpaikkoja ja toivon, että tulis joku, johon kannattais hakea. :/

Sipsuselle edelleen peukut pystyssä. :heart:

Ja Kaapo :hug: höh
 
Clado :hug: Niin ja tsemppistä lekuriin, toivottavasti asiat lähtee sujuvasti rullaamaan. Niin ja unohda sen lääkärin sukupuoli, ne on sellasia sukupuolettomia robotteja ne lääkärit.

Sipsunen hiii, jännät paikat!

).( Mulla pukkaa ovulaatioo, kolme päivää ajoissa. Mitenhän, jokohan sitä uskaltais varovasti vähän koittaa tuota pupustelua... En oo mitenkään kipee ainakaan, mut joku kammo on, et tuolt sisältä jostain sitten vaikka sattuu... Tai jos sieltä vaikka jotain voi revetä? Eeei kai... Eiks kudokset parane nopeesti? Eikä ohjeissakaan ole seksikieltoa kuin siksi aikaa, kun on veristä vuotoa.

Jaah, duunikaveri tuli äsken höpisee koeputkihedelmöityksistä ja vaimonsa endosta. Tuli vähän vaivaantunut olo.. Just tää sama duunikaveri, joka kerran näki mun surffaavan jossain lapsettumuussivuilla... Se varmaan arvaa tän kuvion jo, kun se niin avoimesti puhui siitä heidän lapsettomuusprosessista, ja lohdutteli, että mitään pelättävää siinä ei ole. Vähän ehkä ristiriitaista, sama tapaus viikottain kyselee ja vihjailee, että koskas meille on tulossa, vaikka itse on käynyt saman läpi ja tietää tasan, miten rasittavia nuo kyselyt tässä tilanteessa on. Tosin, se on mies ja osaa ehkä suhtautua asiaan vähän kevytmielisemmin. Muutenkin aika huoleton ja iloinen tapaus.

Jahas, työt jatkuu.
 
Clado Miten meni? =)

Sipsu Mulla on vieläkin kaikki sormet ja varpaat (ja Cladon tukka) pystyssä, että lähtis vahvistumaan se viiva ja apteekin tyhjennys menis hyvään käyttöön! :flower:

Täällä vaan ihmettelyä, eilisistä kovista juilimisista ei oo tänään ollut tietoakaan, vaan jotain tosi pientä pistelyä. Tosin oli sen verran kiire töissä, ettei ehtiny ollenkaan ihmettelemään. :)
Siskolla on laskettu aika tällä viikolla, jännittelen täällä siis etänä, että koska sieltä tulee viestiä! :heart:

Ja arvatkaas... Kävi vähän nolosti. Meidän remonttireiska, Sardiniasta kotoisin oleva tyyppi joka remppas tämän meidän kodin, oli tänään täällä tekemässä vielä viimeisiä (tai melkein) remppauksia, ja... ööö... :ashamed: Mullahan on siis vessan kaapissa säästöpussi ovis- ja raskaustestejä, joita tilasin Suomesta, enkä tienny että se tänään laittaa vessan kraanan kiinni... No, sehän oli joutunut nostelee kaikki kamat sieltä kaapista lattialle asennustöiden ajaksi, ja kröhöm, meikäläisen testit siinä keskellä lattiaa tönötti kun tultiin kotiin :LOL:
Niille syntyi siis 2vkoa sitten vauva, ja ovat aina välillä kyselleet koska meillä alkaa projekti, pokkana vaan sanottu, että ehtiihän sitä. Nyt ei taida olla epäselvää. :D
 
Noniin...ensin omaa napaa.
Kiitos tsemppaamisesta, se merkitsee paljon. Tyhjensin työmatkalla apteekin, etsin ruokiksella työpaikan syrjäisimmän WC:n ja linnottauduin sinne. CB:n testiin tuli, ennen kuin kontrolliviiva ehti piirtyä kokonaan näkyviin, selkeä plussa :heart: Ei ollut mikään haamunen. Voi olla ettei marketin halpis liuskalla edes saa yhtä vahvoja viivoja aikaiseksi kuin CB:llä.

Toivottavasti pieni pysyisi kyydissä loppuun saakka eikä mikään menisi vikaan. Tästä se huolehtiminen vasta alkaa!

Ajattelin kuitenkin tehdä aamulla sen vikan S-marketin liuskan pois ja jos kaikki menee niin kuin toivon, teen vielä varmistuksen perjantaina, työmatkalta palattuani, CB:n viikkonäytöllisellä digillä joka mulla on tuolla varastossa.

Nyt uskallan jo varovasti hymyillä, mutta sopiihan jäädä tänne teidän seuraan vielä vähäksi aikaa?

Mitään laskettua aikaa tms. en edes laske ennen kuin olen perjantaina varmistanut. Niin paljon surullisia tarinoita olen tältäkin palstalta lukenut. Nyt yritän olla vain stressaamatta ja olematta liian vainoharhainen.

Sharona: Voin vain kuvitella remonttireiskan ilmeen kun hän on aloittanut kaapin tyhjentämisen :LOL:

Myrtle: Kai niissä ohjeissa olisi mainittu, mikäli olisi olemassa erityinen repeämis- tms. vaara. En olisi huolissani, mikäli kipuja ei ole. Vaikka ainahan toki kannattaa varoivainen olla.
 
Myrtle vai sukupuolettomia robotteja :LOL: Pelko pois ja hommiin siitä vaan, etenkin jos sitä ei oo kielletty! :D Ovista ei hei hukata, ellei oo ihan pakko (vaikka oliskin menossa naimisiin).

Ja sormet, varpaat ja tukka pystyssä edelleen Sipsuselle :heart: ja ehkä vähän muutenkin... (ks. raportti alla) ja Sharona hei... mitäpä sitä remppamiehellekään enää peittelemään, kun oireetkin on siis niiiiin selvät :D

mutta siis lääkärireissuun: Mun worst-case -scenario toteutui, kun lääkäri oli paitsi mies, niin myös nuori. :/ Hiukan kävi ahdistaa... ugh. Miksi ihkaehka miesronkkija pitää olla just tällaisessa tilanteessa, kun tuntuu, että koko ajan meinaa pää räjähtää? Joten se siitä sitten, ei ovelta voinut enää kääntyä. Onneks se oli kuitenkin ihan mukava.

Se lääkäri vaan kyseli ja otti klamydianäytteen. Mitään ei selvinnyt vielä, muuta kun että tästä se lähtee sitten eteenpäin. Meidän pitää käydä yksityisellä (100 km:n päässä ) ukon simppanäyte viemässä, sitten kun se on otettu, niin sitten otetaan musta verikokeita (TSH, prolaktiini ja PVK) ja vasta sitten jos ne kaikki on ok, niin sitten jatketaan eteenpäin eli saadaan lähete keskussairaalan lapsettomuuspolille (70 km). Nyt se totesi vaan kesäisestä gynelausunnosta ja ovuloinnista, että eipä tässä pitäisi mitään olla sun puolella... Eipä paljoa helpottanut. :/

Se on kuitenkin huojentavaa, että eka askel on nyt otettu ja tietää, mitä tuleman pitää. Voihan se olla, että oikeesti ei oo mitään vikaa. Kaikki vaan ehkä kestää. Mutta onhan se niinkin että jos ei vuoden yrityksen aikana ole raskautunut, niin kun ei olla, niin sitten ollaan ikäänkuin virallisesti lapsettomia. Kyllä se aika lopulliselta ja rajultakin kuulostaa, mutta jotenkin on nyt helpompi, kun sen on itelleen myöntänyt, että näin asia nyt vaan taitaa olla.

Se on kyllä kumma, miten isoksi tää koko homma kasvaa... En edes muista koska olisi mennyt kokonainen päivä, etten olisi ajatellut raskautumista, vauvaa, lapsia tai muuta. Voisipa sitä olla vaan ajattelematta? Pystyisiköhän sitä joskus menemään ihan koko kierron vaikka itkemättä kertaakaan?
 
Eikä ku Sipsunen herranjestas! Joko saa uskoa? :heart: :flower: :flower: :heart:

Byhyy... joudutaanko me jättämään sut??? :'( psst.... jätäthän sen oven raolleen, niin saa toi Katinka ja Sharona ainakin tulla kans? Muoks: eikä sun tosiaan tarvii vielä lähteä! Jos vaikka ramppaat eestaas tänne ja odotuspuolelle, niin joku aina luikkii mukana. :D

Ja missä on Opal?
 
sipsunen, ihanaa kun ne viivat vaan tulee ja nopeaan :) jaksuja jännityksen kanssa :)

sharona, siellä on ollut sitten hieman miettimistä, jos s remppareiska ymmärsi suomea ;) tai kuvia

mitäs muuta, tsemppiä ja ajksuja ja plussatuulia kaikille!
 
Sipsunen toivotaan että pikkunen pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin! Varmaan aika huisi tunne saada viiva testiin! Ja nyt sitten alkaa uudet jännittämisen kohteet, tsemppiä! :heart:

Cladoceran mä en kerinnykkään toivotella onnea lääkärikäynnille. Harmi et sun pahin pelko lääkärin suhteen toteutu, mut kuten unico sano, niin nyt se on koettu, ja työtään se vaan tekee. Toivottavasti saisitte asiat nopeesti eteenpäin ja vaik siin välissä vaikka raskautua, ja jos ei, niin mä uskon et meillä on sellasta osaamista että joku hyvä keino teillekkin löytyy! :) Jaksuja!

Myrtle eiku rohkeesti peittoja heiluttelee, jos mitään vuotoo tai kipuja ei enää ole, ei ovista todellakaan kannata jättää hyödyntämättä ;)

ON:mies kellistetty eilen ja tänään se jopa ihan ite kysy et voitasko tänäänkin ;) mikähän sille on tullu? en ees kertonu et sain eilen illal ja tänään aamul plussan ovistestiin. Mut hyvä näin, nyt vaan alkaa sit odottaminen ja itsensä kyttääminen, jota en kyllä myönnä harrastavani ;)
 
Clado No onneks oli nuori mies, sehän tajuaakin paljon enemmän, kuin joku puolikuollu paatunu äijänkäppyrä ;) Ja mun oireet tosiaan on selvät.. Todella selkeät menkkaoireet.
Ei ole hitusenkaan sellainen olo, että täällä nyt olis jakautumassa yksikään solu. :D
Enää reilut pari viikkoa että saadaan tulokset, OMG että aika on mennyt nopeasti! Justhan se eka käynti oli vasta :p Toivottavasti se ei ronki tällä kertaa, mulla menee seksihalut viikoksi aina ja olis vähän köyhä synttäripäivä. :LOL:

Sipsu :heart: Saanko jo siirtää plussaneisiin, vaikka eihän me täältä sua pois ajeta!


Unico Niin siis onneks niissä lukee ihan selkeällä englannin kielellä "Ovulation test" ja "Pregnancy test" - Että ei tartte senkään kauheasti miettiä. :D


Danuli Onkohan se käyny lukemassa näitä juttuja? Jos se vaklaa sua? :D :xmas:
Ja siis täällähän ei kukaan itseään kyttää, eikä v-a-r-s-i-n-k-a-a-n kuvittele mitään oireita. Mä oon ainakin tiedättekyllämitä n. 2vkoa kuukaudesta. Aina. :LOL:
 




Joyan.................29........kp 7/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 9/37-42.......................yk 10
danuli79.............30.......kp 19/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 22/28-37.....................yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 25/27..........................yk 4
Sharona.............28.......kp 29/28-34.....dpo 12....1v4kk
Opal.................. 29.......kp 32/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 34/26-35.....................yk 5
Katinka-82.........27........kp 41/35-42.....................yk 5





Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Huomenta..

Lämmöt huljahtikin sitten jo tässä vaiheessa, eli taisi eilinen olla tyyntä tädin edellä. Illalla vielä 37'c, nyt aamulämpö 36,5'c = täti on ostanut jo matkalipun.
Ja eikus töihin odottelemaan. :headwall:
 
Sharona: Onko sulla aina lämmöt heilahtaneet vasta sitten kun täti on vaanimassa kulman takana? Olen vähän jäävi mitään sanomaan, kun itse en oikeastaan lämpöjä seurannut, mutta mittailin tässä kierrossa paniikissa, satunnaisesti niitäkin. Helpostikin heitti tuolla puolella asteella päivän mittaan ja silti edelleen tänä aamuna piirtyi toinen viiva S-marketin testiin. En siihen kyllä saa tasavahvaa viivaa kontrollin kanssa, mutta selvän viivan kylläkin. Eli älä vielä täysin toivoasi menetä. Eikös noihin lämpöihin vaikuta mittausolosuhteiden ohella, levottomasti/hyvin nukuttu yö jne?

Cladoceran: Pääasia, että tutkimukset ovat nyt käynnistyneet. Toivottavasti saat plussan testiin ennen kuin ehditte edes pidemmälle. Sitä ei koskaan tiedä milloin kaikki meneekin nappiin ja täti eksyy pahan kerran.


Juu, siirrä vaan plussanneisiin, vaikka jäänkin tänne vielä teidän seuraksenne. Mulla alkaa nyt tiukka 3vrk työputki reissun päällä, joten toivottavasti en ehdi/ muista vatvoa näitä juttuja. On tässä kyllä jo pikkuisen rauhallisempi mieli pikkuhiljaa. Palaan teidän pariin sitten torstai iltana. Isot tsempitykset teille kaikille :heart:


++++++++++ :whistle:
 
Tosi ihanaa Sipsu! Pakko tuohon on kyllä alkaa jo uskoa. :heart: Ja kiva olisi tosiaan, jos jättäisit sen oven raolleen... Täältä ei kyllä olla tulossa perässä vieläkään, oli pakko tiputtaa itsensä tänä aamuna maan pinnalle negatestillä, kun ei muuten pysty mitään muuta ajattelemaan. Mutta kyllä se sattuu :'( :'( :'( . Ja niinkuin miulla taas oli kaikkia kummia oireita: rinnat kipeenä, mitä ne ei oo koskaan muulloin kuin oviksen aikaan, muniskipuja niin että nielussa asti tuntuu, kaikenlaista jomotusta, ihan hirveetä palelua. Aamulämmät oli edelleen tänään 37, mikä on kyllä ihan hirveesti (jopa minulle). Miten tätä voi kestää, kohta hajoo pää...

No mutta omasta navasta muiden napoihin:
Tosi mukavaa Clado, että saatte homman etenemään. Ihan tippa nousi linssiin kun luin tota sun pakko myöntää itselleen, että ollaan virallisesti lapsettomia. (en oo tänään mitenkään herkillä...)

Ja voi apua Sharona! Oispa kiva kun joku meilläkin kävisi tonkimassa vessan kaapit. No eipä jäänyt hälle nyt sitten mitään enää arvailujen varaan. Minä olen itse asiassa muutamille jo nyt ihan rehellisesti sanonut, että joo yritetään, mutta ei onnistuta. Olen kyllästynyt niihin jatkuviin uteluihin.

Hyvä homma Danuli! Kellistä vain se mies tänäänkin, niin voi vähintäänkin ainakin kuvitella olevansa tiedättekyllämitä, vaikka kukaanhan meistä ei niin tee! Onnea myös Myrtlelle samoihin puuhiin. Toivottavasti tarkistetut putket tuovat teille plussatuulia.

Nyt tämä yrittää keskittyä töihin, luultavasti huonolla menestyksellä, mutta kuitenkin.

 
Sipsu Sylikaupalla onnea, nyt uskallan jo toivottaa sinulle onnea plussasta! Ihanaa, että tännekin tulee positiivisia uutisia!

En nyt ehdi enempiä kommentoida kuin hienoa Clado että lääkäri meni hyvin. Ja Sharona onpa nopeasti lähtenyt liikkeelle tämä teidän prosessi.

Katinka :hug:

ON: edelleen haamuja ovistesteissä. Limoista en osaa mitään muuta kuin että ne ei oo vielä loppuneet, joten oviskin taitaa olla vielä tuloillaan. meni hukkaan tämä kierto. Prkl. Anteeksi ruma sana, mutta se ehkä kuvastaa parhaiten olotilaa tällä hetkellä.

Olen myös alkanut miettimään omaa suhtautumista tähän elämään. Olen nyt jo kolmatta vuotta töissä muualla ja koko ajan elän siten, että "sitten kun pääsen kotiin..." tai "sitten kun olen raskaana..." tai "sitten kun meillä on lapsi...". Myös muistelen paljon mitä silloin joskus on tapahtunut ja kuinka ihanaa silloin oli jne. En siis osaa elää hetkessä. Yritin miettiä mistä asioista pidän, jotta voisin nauttia tästä hetkestä. En keksinyt muuta kuin on ihanaa olla tässä miehen kainalossa ja katsoa telkkaa. Ei oo todellista miten tylsä!!!
 
Kiits Unico ja Danuli! :flower:

Danuli onpas mukavaa, kun ukko tykkää jumppailla. :) Mäkin oon todennut, että ei kannata mitään kertoo, ettei tuu liikaa ressiä. Sitten täytyy vaan luottaa omaan viehätysvoimaan ja täällä se on toistaiseksi tepsinyt. :D

Sharona, koska sulla on synttärit? Muistetaan sitten ehkä onnitella... :D Aika kova piina toi tulosten odottelukin. Kertaapa vielä, kun en jaksa selata ylöspäin, että mitkä kaikki teiltä otettiin? Mieheltä simpat, mutta mitä sulta?

:hug: lämpöjenlaskusta... höh... mäkin kuvittelin jo sun oireet! Tosin mulla voi iltaiset lämmöt normaalisti olla helposti puoli astetta mihin suuntaan vaan (yleensä korkealla ) aamuun verrattuna. Mitä sun aamulämpö on loppukierrosta ollu?

Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Ja siis täällähän ei kukaan itseään kyttää, eikä v-a-r-s-i-n-k-a-a-n kuvittele mitään oireita. Mä oon ainakin tiedättekyllämitä n. 2vkoa kuukaudesta. Aina. :LOL:
:LOL: BUHAHAHA! Minä kans!

Sipsunen Onnea matkaan! Sekä matkalle plussapuolelle :heart: että työmatkalle!

Katinka nega :'( nyyh... Pidetään kuitenkin tukka pystyssä, kunnes täti tahi lussa tulee. :D Lämmöt ainakin puhuu positiivisuuden puolesta, joten älä vielä heitä pyyhettä kehään.

Kaapo :hug: Tiedän tunteen... Mulla se vaan on niin että asutaan siellä missä ei haluta ja koko ajan ajatellaan miehen kanssa molemmat, että sitten kun saadaan lapsi ja ainakin toiselle työpaikka, niin sitten lähdetään ja sitten ollaan onnellisia. Onneksi meillä on toisemme.
 
Hei psst... La mer ei enää ole raskaana. :heart: Eikä JoJo. :heart: Molemmilla on vauvat käsipuolessa. Delfksen ja Adan sairaalaanlähtöuutisia odotellaan piakkoin. Tuosta Nasulista en tiedä, ei ole meillä ollut kirjoittelemassa, mutta sielläkin on varmaan jo tapahtunut.

Muistan niin hyvin tuon Kaapon mainitseman sitten kun -elämän. Kaikki hyvä odotti tulevaisuudessa, eikä tiennyt, kuinka kaukana. Mulla oli Kaapon tavoin myös muita asioita elämässä vähän kesken. Asiat lähtivät rullaamaan sitä kautta, että ensin kuin sattumalta muut asiat alkoivat loksahdella yksi kerrallaan paikoilleen ja tunsin jo suurimmaksi osaksi oloni haikean onnelliseksi. Sitten saatiin vielä se piste i:n päälle. Enää ei ole tarvinnut miettiä, että sitten kun...

Enpä tiedä, onko tästä miksikään neuvoksi, mutta tuntuu, että vauva ei meillä tullut korjaamaan muuten vaikeaa tilannetta vaan odotti, että tilanne ensin korjaantuu ja tulee vasta sitten. Varmaan tällainen ahdistaa, jos ei tilanteelleen itse mitään voi, niin kuin moni nyt ei varmaan esim. töillensä voi. Mutta kannattaa joka tapauksessa ihan tosissaan miettiä elämää kokonaisuutena.

Tsemppiä Myrtlelle. Meillä toinen syy onnistumiseen saattoi olla se putkien huuhtelu! Myös muille tutkittaville. Itselleni sekin toi jo voimaa, kun tiesin, että jokin ainakin menee eteenpäin.

piip
 
Kiitos Piip! :heart:

Kyllä mulla ainakin on tosiaan tulossa viiden vuoden sisää isoja muutoksia elämässä. Tuntuu, etten voi kovin kauaa jatkaa elämää paikkakunnalla, missä sosiaaliset kontaktit rajoittuu työkavereihin ja omaan mieheen. Omat ystävät ja perhe ovat 3 tunnin ajomatkan päässä. Työ on kuin unelma, mutta enää se ei riitä. Täytyisi vaan päättää lähteä, mutta tyhjän päälle emme miehen kanssa uskalla hypätä... Siihen tarvitaan jokin sysäys ja en vielä tiedä mikä se on ja koska se tulee.

Kiitos rohkaisevista sanoistasi :flower:
 
Ada
:flower: Paljon onnea Sipsuselle plussasta!

Toivotan samalla voimia kuumeilijoille :heart: ! Piip on tuossa edellä kirjoittanut todella viisaasti, eikä siihen ole mitään lisättävää. Nautinnollista joulun odotusta!

:heart: Ada 38+3
 
Plääh, miksi miehen pitää olla väsynyt ja haluton juuri ovulaatiopäivänä? Itse se ensin toissailtana ja eilen päivällä sanoi että panettaa, ja sit kun sais, niin ei kelpaakaan! Toisaalta, itsepä olin taas kiree kun panikoin ovista, ja vaikken koko hommasta mitään puhunutkaan, niin varmaan onnistuin esittämään asian jotenkin painostavasti myös miehelle.

Ehkä tänäänkään vielä ei olis liian myöhäistä, edelleen on nipistelyjä. Toisaalta yritän ajatella, ettei yks kierto mitään tee, ja jos tässä nyt itsekin on vähän toipilas vielä, niin ehkä mies varoo sitäkin.

Otatteko te muut itseenne jos mies torjuu? Todella turhaa ja typerää, mutta mulle tuli heti ruma ja tyhmä olo etenkin, kun edellisestä kerrasta on jo kolme viikkoa aikaa. KOLME! Eikä siltikään kelpaa. En vaan ole tottunut tämmöiseen, että on muka olemassa hetkiä, että miestä ei huvita. Tähän mieheen saakka olen kuvitellut, että niillä on jo geeneissä kirjoitettu, että huvittaa aina, mitä enemmän, sen parempi. Höh, minua on huijattu.

Sipsunen, ihania uutisia! Paljon onnea!

Clado, mä en jotenkin ole suostunut itselleni myöntämään, että oltaisiin mitenkään virallisesti lapsettomia. Kuka tyhmä senkin on päättänyt, että vuoden yrittämisen jälkeen olis lapseton. Siinä on max 12 yk:ta, eikä kellään voi edes mennä kaikki yk:t nappiin, ja monilla kierron tasaantumiseenkin menee jo sen puoli vuotta. Itsellä ekalla vuodella vois karkeesti arvioida, että ehkä neljä yk:ta meni edes sinne päin, kun puol vuotta ensin arvottiin kierron pituuksia. Sehän ei ole vielä mitään.

Nyt varsinkin laparoskopian jälkeen olen ihan poikeuksellisen innokas ja toiveikas, ihan varmasti meillä pian onnistuu! Ja kaikilla muilla myös. Ehkä tää mun optimismi johtuu osin myös siitä, että kukaan muu ei ole meistä sitä sanaa käyttänyt, enkä mä pelkkää asian tutkimista vielä osaa pitää minään tuomiona. Puolen vuoden päästä varmaan taas alkaa epätoivo hiipiä, ehkä ajoittain aiemminkin. Ajattelin aloittaa jopa yk-laskurin alusta. Ens kierto on yk 1 jälkeen laparoskopian. :D Tää kierto nyt ehkä harjoitellaan, tai sitten ei. Tais mennä kiville jo, ihan sama.

Katinka siis on kertoillut jo yrittämisestä, ja Sharonakin paljastui remppareiskalle vahingossa :D Joku muukin on varmasti ollut asiasta avoimempi. Mä olen harkinnut, että pitäiskö tulla ulos kaapista, mutta ehkä odottelen häihin saakka, kun silloin se pahin kysely varmaan alkaa, ja luultavasti helpotan kaikkien elämää olemalla asiasta rehellinen. Eihän tässä kuitenkaan mitään hävettävää ole. Ehkä olen siksikin halunnut pitää asiaa salassa, kun kerran ei naimisissa olla, ja joku 1800-luvulla elävä saattaisi vaikka paheksua.

Uh, mulla menee nyt puol päivää kun haluaisin kaikille kommentoida jotain positiivista, mutta nyt ei ole aikaa, joten tsemppiä ja plussatuulia kaikille! Vielä me onnistutaan jokainen!
 
Ohhoh Ada, teillähän on ihan just viikot täynnä, ja musta tuntuu siltä, että vasta äskenhän ne plussauutiset kuuli :)

Onnea plussanneille, ja tsemppiä ihan kaikille! :wave: Mä käyn teitä säännöllisesti kurkkimassa, mutta on toi kirjottelu muutenkin jäänyt vähän vähille. Tässä on ollut vähän vaikeampaa, mieli mustana ja pinna kireällä, joten nyt vaan odottelee josko se taas tästä kohta vähän helpottaisi.

Meille on nyt tehty kaksi inssiä, viime kierrossa ei inssiin päästy omien ja klinikan aikataulujen takia, ja tässä kierrossa taas ovis osui viikonlopulle. Nyt sitten tulee pakollinen 1-2 kierron tauko joulun takia, mutta mä luulen että se tekee ihan hyvää ainakin omalle pääkopalle. Sen jälkeen olisi ainakin halua aloittaa ivf-hoidot.

Oikein hyvää joulunodotusta kaikille, ja plussatuulia!
 

Yhteistyössä