Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Sharona, koska sulla on synttärit? Muistetaan sitten ehkä onnitella... :D Aika kova piina toi tulosten odottelukin. Kertaapa vielä, kun en jaksa selata ylöspäin, että mitkä kaikki teiltä otettiin? Mieheltä simpat, mutta mitä sulta? Mitä sun aamulämpö on loppukierrosta ollu?
Tyypillä on kyselyikä :D

Syndet on sillo 18. päivä kun kuullaan tulokset.. =)

Mun aamulämmöt on nyt olleet (riippuen mihin aikaan herää) 36,8-37,1c' välillä, mutta tänään tosiaan jo yhtä alhaalla kun joskus alkukierrosta. Illalla mullakin on oviksen jälkeen korkeammat kuin aamuisin, yleensä 37-37,4'c välillä. On tää aika selkeä tappio. :/ Tosin ihmettelen, kun ei oo mitään juilimisia, että perkele, hajoileeko se mun limakalvo heti oviksen jälkeen ja tulee sitten kivuttomana ulos. Viime kierrossahan se vuotokin kesti 2 päivää, joten on varmaan limakalvossakin vähän vikaavikaavikaa. :D

Kävin kopioimassa, kun enhän mä näitä enää muistanu:

teki aika perusteellisen haastattelun heti aluksi, sitten teki sisätutkimuksen, otti papan, klamydian ja katsottiin ultralla kohtu ja munikset.

Lähetteessä oli: 23 eri testiä + hepatiitit ja HIV.

Googletin niitä lähetteen lyhenteitä, ja näköjään ottivat seuraavat testit:
- TSH-hormoni = sitähän aivot erittää liikaa, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta.
- DHEA sulfaatti = "Naisilla hyperandrogenismin syyn selvittely. Yleensä määritys tehdään yhdessä testosteronin, SHBG:n ja androstendionin kanssa. Lisämunuaiskuoren kasvainepäily." Tai "Hirsutismin selvittely" :ashamed: Ajattelikohan se gyne, että oon niin karvainen, että kannattaa testata, vaikka väitinkin, ettei liikakasvua esiinny? :LOL:
- FSH = follikkelia stimuloiva hormoni
- LH = lutenisoiva hormoni
- Progesteron = keltaraushashormoni (?)
- CA-125 = kertoo, jos sairastaa munasarjasyöpää
- androstenedioni = steroidihormoni. Hormonia syntyy ihmiselläkiveksissä, munasarjoissa ja lisämunuaisissa, muuttuu metabolisesti testosteroniksi ja muiksi androgeeneiksi.
- Estradioli = estrogeenihormoni. Sitä tuottaa munarakkula.
- SHBG= Sukupuolihormoneja sitova globuliini
- Testosteroni = sukupuolihormoni, jota erittyy sekä miehillä että naisilla.

Sitten oli hillitön liuta muitakin, mutta niistä en tunnistanu, kun CRP:n, hemoglobiinin, trombosyytit, leukosyytit, ja kreatiinin, muista en tiedä.. :D

Että sellasta.

:LOL:

Kommentoin lisää illemmalla, kunhan pääsen täältä vankilasta kotiin :D

Sharona jepjep :LOL: Ihan kattava lista.

Mulle se puhui vaan pienestä verenkuvasta, TSH:sta ja prolaktiinista... Hormoneja ei välttämättä kuulemma tarvii, kun ovuloin (viitaten säännölliseen lämmönnousuun ja o-testien positiiviseen tulokseen).

Myrtlen kanssa oon samaa mieltä, että vuodessa ei mee kun tähtäämällä (eikä välttämättä niinkään) vielä kovin montaa ajoitusta nappiin. Siinä ajassa vasta oppii, miten kroppa toimii. Silti koen olevani lapseton niin kauan kunnes minulla on lapsi. Sana on tosi raju, mutta jotenkin helpotti, kun ajatteli asian niin. Ehkä tähän saakka olen nollut vauvakuumeinen ja nyt siis lapseton ja edelleen vauvakuumeinen. En aio siirtyä kuitenkaan vauvakuumepuolelta pois. :D Tykkään teistä niin kovin. :heart:

Myrtlelle vielä paljon positiivisia ajatuksia! :flower: On hienoa, että laparoskopia on piristänyt odotuksen odotusta. Toivottavasti miehesikin tokenee pian.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrtle:
Otatteko te muut itseenne jos mies torjuu? Todella turhaa ja typerää, mutta mulle tuli heti ruma ja tyhmä olo etenkin, kun edellisestä kerrasta on jo kolme viikkoa aikaa. KOLME! Eikä siltikään kelpaa. En vaan ole tottunut tämmöiseen, että on muka olemassa hetkiä, että miestä ei huvita. Tähän mieheen saakka olen kuvitellut, että niillä on jo geeneissä kirjoitettu, että huvittaa aina, mitä enemmän, sen parempi. Höh, minua on huijattu.
No todellakin! Mä olen mestari loukkaantumaan jos se "kehtaa sanoa ei" :D
Yleensä vedän kunnon pultit, ja vasta jälkeenpäin tajua, että jos toinen on ollut töissä 12h ja ties mitä muuta, että mun reaktio on kyllä ihan turha. Ja yleensä vaan pahentaa tilannetta. Mutta yritän opetella olemaan ainakin näyttämättä niitä tuntemuksia, tosin nykyään enää harvoin käy niin, jostain syystä. Sanovat että avioliitto laimentaa seksiä, meillä kävi päinvastoin, tuo on koko ajan vonkaamassa
:LOL:

Kaapo No niinhän ne sanoo, että oviksen jälkeen alkaa kuiva kausi! :flower:

P.S Pakko kertoa!!! Äsken tulin kotiin, mietin ja ihmettelin, kun koko päivän oon ollu ihan jäässä, ja mittasin siis heti lämmöt: 37,2c'!!!! :eek: :eek: :eek: WTF?
Arvatkaas mitä mies siihen...Tässä meidän keskustelu suomennettuna:
Mies: "tee raskaustesti, pliiiiis"
Minä: "no en varmaan tee, kun täti tulle ihan hetkenä minä hyvänsä"
Mies: "tee raskaustesti pliiiiiiis"
Minä: "NO ENKÄ TEE KUN INHOAN SITÄ TUNNETTA KUN SIELTÄ PAISTAA SE PERKELEEN VIIVATON PAIKKA!"
Mies: "tehdään se yhdessä"
**Vihaista tuijotusta vaimon suunnasta**
Mies: "pissataan yhdessä siihen tikkuun, niin sitten ei tiedetä kumpi on raskaana tai ei raskaana!"
Minä: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Sharona :LOL: no teitkö testin? yhdessä tai erikseen? Tai jos saa yllyttää (sorry) niin pissi purkkiin ja käske miehen tehä eikä kertoa sulle vastausta, niin se saa testinsä ja sä piinan :D

Plussa tuulia!

En tehny. Lähetin sen kaverilleen tuohon naapuriin :D :heart:
Mulla on vankka tunne, että ei kannata tuhlata tikkuja, nyt on vaan tosin sellanen fiilis, että on virtsaputkentulehdus tulossa, eikä mitään tätijuilintaa, mutta niin oli viime kuussakin joten uskon että en todellakaan ole tiedättekyllämitä. B)

Täällä onkin ollut vallan vilskettä yhdessä vuorokaudessa, hyvä niin, kesti muuten tovi lukea, ja vaan 1 vuorokausi, mut hyvä että on vilkasd pino meillä! ;)

Sharona jospa sun lämmönnousu ei oiskaan flunssaa vaan tiedätkyllämitä ;) meinaatko kuitenkin testata? Huippumäärä susta kyllä kaikenmaailman tutkimuksia otettiin, luulis ainakin kattavasti olevan tutkittu monelta eri kantilta. Nyt vaan odottelemaan tuloksia, kaikenlaisia tuloksia :p

Myrtle kyl mä vähän otan kans itteeni jos mies torjuu, kun meilläkään ei varsinkaan viime aikoina kovin vilkas seksielämä ole ollut, ja tuntuu et melkein saa jännittää mitä toinen vastaa, et saanko vai enkö saa ;) ja jos ei peittoje heilutella, niin vaik kuinka vannon, niin itseenihän mä sen otan, ja välillä jopa mökötän tai itkeä tihrustan :ashamed: sen jälkeen miehen tekeekin seksi mieli vielä enemmän, juu eli ojasta allikkoon... Mut toivotaan et jos tänään pääsisitte puuhailee, niin viel ois hyvät mahikset!

Kaapo huomasin just täs kierros, et valkkarii oli runsaasti, mut ovistestiin ei tullut plussaa, säikähdin jo tästä, mut sit ku plussa pärähti, niin valkkarikin loppu, et teil voi ihan hyvinkin olla ajotukset osuneet kohdilleen :)

Hlemmur joko täti kaartoi paikalle?

Danuli tänään ei tullut juuri mitään viivaa ovistestiin, joten ohi on. mä epäilen, että se ovis oli sunnuntaina, joten tänään olis sitten dpo 2 :D Toivoa siis on... no eipä vielä nuolaista, mutta olin viikonloppuna mieli maassa, kun luulin, että meni ajotukset pilalle. Onneksi ei =)

Täällähän on jännää ja vilkasta, ihanaa!!!

Sharona Nyt vaan lämmintä juomaa ja aikasin nukkumaan, ettei tauti puske päällä.

Katinka-82.........27........kp 1/35-42.......................yk 6
Joyan.................29........kp 8/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 10/37-42.....................yk 10
Myrtle.................27.......kp 14/28-29....dpo 1........yk -
danuli79.............30.......kp 20/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 23/28-37........dpo 3....yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 26/27..........................yk 4
Sharona.............28.......kp 30/28-34.....dpo 13....1v4kk
Opal.................. 29.......kp 33/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 35/26-35.....................yk 5

Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..

Plussanneet, eli

Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

Huomenta taas, miten koko ajan voi olla aamu ja töihin lähtö edessä? :D

Mies veti sitten eilen kamuleidensa kanssa pienen kännin, kun sillä on tänään töitä vasta yhden jälkeen. Ihan kiva, kun sen myös täytyy viedä se toinen näyte sinne sairaalaan.
Toivottavasti ei oo myrkyttäny simppojaan! B)

Aamulämpö taas 36,8'c eli oliskohan se tosiaan sittenkin ollut niin alhainen eilen, koska heräisin niin aikasin?

On kyllä edelleenkin sellainen olo, että ei tänne mitään plussaa oo tulossa, ei oo mitään oireitakaan enään. Ja testiä en kyllä tee ennen kuin täti on todistettavasti myöhässä, muuten tulee vaan paha mieli.

Danuli No todellakin, luulisi jotain selviävän noista :D Toivottavasti tälle oliskin joku "oikea syy", niin olis helpompi ymmärtää. Ja tietenkin oilis ihan kiva, jos löytyis apukeinot sen syyn myötä. =)

Missäs Katinka on luuraamassa? Updates, please! :flower:
Entäs Hlemmur ?

Kaapo toivotaan et ovis ois osunu tohon sunnuntaille, ainakin sun ovistestitulosten mukaan luulisi niin. Vähän kivaa ku nyt sit alkaa jännät ajat! Me mennään täs kierros ovisten kaa aika samoilla, mulla ovis tuntemusten ja testien mukaan oli varmaan maanantaina, nyt sit vaan jännittämään ja peukut ylhääl et tärpääis! Kiva et sulla on nyt parempi mielikin! :)

Sharona eihän niit oireit tarvii ollakkaan vaik raskaana oiskin ;) sinuna en viel menettäs toivoa, mut toi on hyvä suunnitelma et testaa vasta ku menkat mtyöhäs, niin ei sit ainakaan pety. Mut peukut on pystys sullekkin! :) Toivotaan et sun miehen simpat ei oo alkoholista kärsineeet ;)

Nyt sit töihin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Mies: "tee raskaustesti, pliiiiis"
Minä: "no en varmaan tee, kun täti tulle ihan hetkenä minä hyvänsä"
Mies: "tee raskaustesti pliiiiiiis"
Minä: "NO ENKÄ TEE KUN INHOAN SITÄ TUNNETTA KUN SIELTÄ PAISTAA SE PERKELEEN VIIVATON PAIKKA!"
Mies: "tehdään se yhdessä"
**Vihaista tuijotusta vaimon suunnasta**
Mies: "pissataan yhdessä siihen tikkuun, niin sitten ei tiedetä kumpi on raskaana tai ei raskaana!"
Minä: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ihana! :heart: :heart: Todella toivon, että lämmöt olis justsitätiedätkyllämitä! ;) Oireettomuuskin on nimittäin oire joillain... :whistle:

Ja jee Danuli ja Kaapo, kivaa, kun on oikeesti taas pari kenen tilannetta jännäillä kohta kun ratkeaa ensin Sharonan ja Katinkan kohtalo. :flower:

Vai että updates... No täältä pesee ja linkoaa. Täti kurvasi kylään eli tänään taitaa sitten olla vaihteeksi kp 1 ja yk 6. Että näin, mutta ei tässä enää mitään, ehdin eilen jo enimmät murjotukset murjottaa. Tuo testaaminen on kyllä melko tehokas tapa saada se tuloillaan oleva täti kylään. Eli nyt sitten sitä jouluovista odottamaan ja sen jälkeen tilaamaan aikaa yksityiselle. Se näytti toimivan ainakin Sipsuselle. ;)

Toivottavasti Sharonalla on parempia uutisia tuloillaan. =) Aika huikeat lämmöt on sulla ainakin eilen olleet.

Ja tosi ihanaa Kaapo, et teillä kuitenkin sattui ajoitukset kohdilleen. Tiedän miten turhauttavaa se on kun ei satu, kun mullakin oli tuo mies reissutöissä oikeen tuolla rajan takana puoli vuotta eikä sieltä ihan noin vaan ajeltu puolimatkaan. Nyt kuitenkin onnellisesti taas kotona.

Nyt täytyy jatkaa hommia, kauhee joulukiire pukkaa niskaan....

Katinka :'( :hug:

Sitten tylysti omaan napaan, tänään tuli nimittäin meille tuomio. Mulla siis lievä endo, ei vaadi mitään toimenpiteitä. Miehellä sitten oli aavistuksen normaalia vähemmän ja laiskempia simppoja, mutta ei lääkäri siitäkään ollut huolissaan, kun sperman laatu voi muutenkin vaihdella melkoisesti. Mä en muista sitä lukemaa montako niitä oli, mutta hyperaktiivisia kavereita oli vain yksi prosentti, vai oisko ollut vieläkin vähemmän. Sitten seuraavaks aktiivisimpia olikin 36%. Kertoi se ne vertailuarvotkin, mutta nekin jo unohtui. Sovittin, että vielä vuosi mennään ihan näin, ja ensi syksynä sitten otan uudestaan yhteyttä, jos mitään ei ole tapahtunut. Kaikki oltiin yhtä mieltä, että tulokset huomioiden olis turhan radikaalia lähteä samantien insseihin ja pistoksiin, mutta olis sekin jo mahdollista ollut.

Sitten mä koitin mieheltä kysellä, että mitäs nyt sitten, kun puhuttiin siitä tauosta, ja sitten kuitenkin sovittiin, että siinä ei ole järkeä. En saanut miehestä mitään irti. Täytyypä taas viikonloppuja juottaa ja syöttää sitä, jos jotain alkais irtoomaan. Mä meen itse niin hämilleni, kun tuntuu että asiasta ei sais puhua kun miestä alkaa jännittää näin iso askel, mutta sitten toisaalta ei se ehkäisystäkään ole koskaan huolehtimassa. Ilmeisesti se siis on valmis, mutta haluaa sen plussan pärähtävän puolivahingossa ja ajattelematta, ja auta armias jos mä alan sille juttelee limoista tai edes ovulaatioista kun ne olis ajankohtaisia! Sit se loppukierrosta kuitenkin aina huhuilee mun mahaan, että onko sielä teemu-irmeli vai ei. Mulla tulee tämmösestä avautumiskiellosta sellainen olo, että toimin sen selän takana kun en kerro ovulaatiosta. Ei vaan huvita, kun tulos on joko väkinäistä seksiä "mun mieliks", tai ei seksiä ollenkaan kun pikkukaveri kauhistuu vaatimuksista ja suorituspaineista.

Ei kai auta kun avautua ja kuumeilla tääl vaan ja käyttää miestä hyväks niin kauan kun se ei laita hanttiin tai kaveria muovipussiin. :D No ei kyl oikeesti naurata, tosi luihu olo...

Niin ja eihän tää mun tarinani tähän loppunutkaan. Ensinnäkin Sharona :wave: ajattelin pompata takas listoille!

Myrtle.........27........kp 14/28-29....dpo 1.................yk -

Ei vielä lasketa tätä mikskään yk:ks, kun en ole ajoituksesta yhtään varma. En oikeastaan ole oviksestakaan ihan varma, luulen että se meni jo, mutta menikö se eilen vai jo toissapäivänä, en tiedä. Jos toissapäivänä, niin myöhästyttiin pihtaavan miehen takia, jos taas eilen, niin sitten ehkä ehdittiin. Mut mä nyt kuitenkin olen seuraavat 14pv taas raskaana. Varmasti. ;)

Siitä oviksesta vielä, ma aamusta alkoi jomotus oikealla puolella ja sitten niitä ällövaroitusjuttuja. Eilen jomotteli vielä vähän, mutta sitten alkoi sama särky myös vasemmalla puolella, ja taas ällöjuttuja. Oiskohan irronnu vaikka molemmilta puolilta, mun äitihän on epäidenttinen kaksonen. :) No, lämmöistä en ossoo sannoo mittään, mittasin eri aikaan kun yleensä. Eilinen iltalämpö oli jo oviksen jälkeistä luokkaa, mutta siihenhän saattoi vaikuttaa mikä vain, kuten hektinen 11h työpäivä ja se pupuilukin siinä. Tän aamun lämmöt taas oli kuten alkukierrossa, mutta mittasin tuntia normaalia aiemmin huonosti nukutun yön jälkeen, ja toisaalta olin pyörinyt puolisen tuntia ainakin jo hereilläkin, sängyssä tosin vielä. Eli en luota siihenkään.

Noin, nyt lopetan tämän itsekeskeisen selostamisen ja siirryn muihin askereisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Sharonan uutisia odotellessa... B)
No ei täällä mitään, huomista ja kp ykköstä odotellessa. Nyt on ihan sellanen olo, että olis lämmöt pamahtaneet alas kahden tunnin palaverin aikana. Aluksi oli kylmiä väreitä ja sitten lopuksi pukkas hikeä. Nyt on ihan täysin normi olo.

Katinkalle ISO :hug: Harmitus.

Myrtle Welcome back, lisäsin listalle. Sepäs oliskin, jos sais kaksoset. Täällä Hollannissa tulee TV-sarja joka sunnuntai (ollaan miehen kanssa koukussa) jossa pariskunta oli lapsettomuushoidoissa ensin kun ei vauvaa kuulunut, saivat kaksoset ensin. Vähän ajan päästä yrittivät kolmatta, mutta ei taas kuulunut, menivät hoitoihin, ja tadaa.... KUUTOSET!
Nyt niillä on sitten 8 lasta, kaksoset on jotain 6-vuotiaita ja ne pienemmät kolmen vanhoja. :D

Katinkalle :hug: harmin paikka! Mut hyvä et sulla on jo suunnitelma varalle, varmaan ihan hyvä käydä perustarkastuksessa. Itekkin aattelin tammikuussa mennä gynelle.

Myrtle hyvä et tulokset olivat ihan positiivisia, et mitään kovin negatiivista ei löytynyt! Jänniä kyl nuo miehet, ku ovat niin herkkiä näist vauvantekojutuist, limoist, muista tuntemuksist. Mullakin mies aina loppukierrosta on sitä mieltä et mä oon raskaana, tekis mieli sanoo et mitenhän voin olla, ku ei olla juurikaan peittoi heiluteltu :) Parempi onkin pitää kaikki tää kuumeilu ja ällöjutut varsinkin ihan vaan täällä, niin jospa sitä sit ois miehen silmissä viehättävä, ja sais houkuteltuu petipuuhiin aina oikeaan aikaan ja sillo ku mieli tekee ;) Mut ehkä keskustelun paikka +hyvä ruoka ja juoma vois olla paikallaan :) itekkin aattelin samaa :) Mullakin muuten ensin juili monta päivää vasempaan munikseen ja sit tiistai aamuna oikeaan, meil ei kyl oo kaksosia suvussa ;) mut oishan se hienoo :)

Sharona toivottavasti täti pysyttelee poissa, ja pääsisit plussan testaamaan ;)

Yhteistyössä