Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Sun Rise........................................taustalla (km 10/08)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp ?/27-55..aloitus syksy 2008

Lupu...................29.........kp ?/?...............................n.1v
maaemo..............28.........kp 4/26.............................yk 2
Citrus..................29.........kp 5/?..............................yk 8
Gilmore...............29..........kp 9/30-35.....................yk 13
Nasuli08...............27.........kp 11/28-30.....................yk 2
Tiara...................28..........kp 13/29...........................yk 2
Hannie.................28.........kp 13/28-30.....................yk 2
Maikkis123...........28..........kp 14/24........yk 1 (km 09/08)
Pilvilinna..............29..........kp 14/?.......................09/2007
Vadelmaunelma...29...........kp 23/25-26....................yk 13
Piglet..................30..........kp 26/29........yk 11 km 10/07 jlk
Ada.....................29.........kp 27/24-30....................5/07
Sharona..............28.........kp 30/35.........................yk 1
delfis...................29.........kp 31/26-29....................yk 2
JoJo79................28..........kp 32/37...................yk 4
salome.................27.........kp 32/31-35.....................yk 7

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
piki80 (yk 2) 10/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
 
jahas, uusi sivu uudet kujeet!

vitsit kun tuli hyvä mieli, kun tuolla esikoisesta pitkään haaveilleiden pinossa oli plussattu tänäaamuna yk8... B)

vadelmaunelma, toi on varmaan tosi piinaavaa kun ei tiedä mikä on lääkkeistä johtuvaa ja mikä vois olla sitä itseään. olispa mahtavaa jos sulla natsais tästä kierrosta, jännäilen sun puolesta!

hannie, hyvinkin ne lauantain simpat voi sinnitellä tähän asti. tsemppiä piinailuun! oon kyllä megakade tuosta sinun kierrosta, itse bongailen ovista vasta 10 kiertopäivää myöhemmin...

sharona, aika samoissa mennään. oli kiva saada sut tänne pinokaveriks, mut oon kyllä heti valmis lähettämään sut odotuspuolelle muiden onnellisten sekaan :heart: ja me muut voitais seurata perässä. :D
 
Hyvää Huomenta täältä maailmalta!

Kiitos Salome! :LOL:

On se kumma kyllä, mulla eilinen ilta meni ihmetellessä kaikkia kummia tuntemuksia alavatsan seutuvilla, ihmeellistä nippailua. Ei voi sanoa kivuksi, kun ei satu, mutta kummia tuntemuksia kuitenkin. Voi kyllä hyvin olla, että oon lukenu liikaa alkuraskauden oireista!

Täällä kotona nyhjään flunssan kanssa kaksin, ja on tylsäääää. On tuolla laatikossa yksi testi, ja kauhea kiusaus tehdä se, mutta yritän järkeillä itseäni vastaan, ettei se vielä mitään näytä. hehe... Oon ihan mahdoton kun tulee kärsivällisyyteen!

Mulle on kaikki tämä kierron seuraaminen ja oviksen bongailu ihan uutta, niin kertokaahan viisaammat onko tuo mun ihan outoon aikaan 25/35?
Kun se ovistesti oli plussaa sekä 23. että 24.kp niin luultavammin se itse ovis tapahtui sitten 25.kp? öööö?
Mulla ei ole koskaan ollu mitään tuntemuksia ovulaation aikaan, ja kuukautiskivutkin alkaa vasta vuodon myötä.
 
Sharona tervetuloa minunkin puolesta :flower: Minä kirjottelen nykysin aika harvakseltaan, mutta seurailen innokkaasti muiden touhuja.

Vadelmaunelma
Voi kun se olis nyt sulla just sitä!!! Plussia puhaltelen +++++ :whistle:

ON: Mulla on kroppa ihan sekasin :| Luomukierto menossa ja eihän se kroppa toimi ni se ei toimi! :headwall: Menkat kesti siis sen kaks päivää, kp8 tuli veristä limaa pari päivää. Ei mulla ole ikinä ollu alkukierron välivuotoja. Nyt ei ovistestit näytä edes haamua, vaikka aina on mulla jonkinlaisen viivan näyttäny. Oon siis testaillu tosta kp 8 lähtien. Joo, testejä on menny :ashamed: Ja viel ihan turhaa rahanmenoa ku tuskin luomuna ovistelenkaan. Pitäs nyt vaan malttaa odottaa ens viikon klinikkakäyntiä. Tää on niin tätä :kieh:

Mutta kaikille nyt plussatuulia puhaltelen :heart:
 
Salome Kiitokset listan päivityksestä. Voi vitsi ihanaa, että ovat saaneet kovan yrityksen jälkeen plussan. Julkeaisikohan käydä onnittelemassa?

Oon kyllä vähän ihmeissäni tästä oviksen bongaamisesta? Viime kierrossa ei ollut oireita enkä saanut testillä kunnon plussaa. Ainoastaan kp 14-15 vähän tummemman viivan, mutta ei lähellekään kontrolliviivan vahvuista. Nyt kp 11 tuntui ovisoireita ja testasin haalean haamun ja kp 12 kunnon plussan. En ymmärrä miten se noin ajoissa? Olikohan testi ihan ok? Tai sitten en ole ovuloinut ollenkaan viime kierrossa?

pilvilinna :hug: Mulla on testaaminen suorastaan pakkomielle. Selitän sitä sillä, että olen ammatikseni testaillut (tosin en oviksia) viimeisen kymmenen vuoden ajan, joten on kyse ammattitaudista. =)
 
Heippa. Olen tämmöinen 29 juuri kohta täyttävä kuumeilija, pillerit on jääneet hyllylle jo reilu vuosi sitten mutta mitään ei vaan kuulu :( Kierto on ollut koko ajan säännöllinen, vähän se piteni pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta muuten voisi melkein kellonsa tarkistaa. Kaikesta huolimatte en oo kuitenkaan lähtenyt noihin ovulaatiotesteihin turvautumaan, ollaan yritetty mennä ihan hyvällä fiiliksellä turhia miettimättä, eikä mitään "poppakonsteja" ole kokeiltu. Mutta kyllä se aina siinä vaiheessa alkaa tuntua pahalta, kun huomaa että pms-oireita pukkaa.

Mä olen ihan ulalla monista jutuista mitä täällä kirjotellaan, mutta eiköhän ne tästä tule tutuksi :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Tervetuloa Lupu :flower:

Minäkin uusi täällä, ja ensimmäistä kertaa ovistestejä käytössä, kun ensimmäistä kertaa kunnolla koitetaan :)
Kiitoskiitos. Mä oon miettinyt tuota, että mitä se "kunnolla" yrittäminen on. Kun mä olen mielestäni ollut ihan tosissani siitä hetkestä kun päätettiin että jätän pillerit pois... Vai muuttuuko se "oikeaksi" yrittämiseksi vasta sitten, kun ruvetaan laskemaan päiviä ja seisomaan päällään ynnä muuta mikä lähinnä varmaan vaan lisää stressiä ;)

 
Tervetuloa Lupu :flower: Ihailtavaa että pystyy olemaan stressailematta. Kai silla "kunnolla yrittämisellä" onkin vähän negatiivinen sävy, eli tarkoittaa minun tapauksessani ihan mieletöntä ovulaatiotestien tuhlausta ymv. Eipä ne testit ole mua raskaaksi tehny :LOL:
 
Neitsytkirjoitus vauvasivustolle :wave:

Yrityskertoja on takana 2 ja nyt ovulaation aikaan tiputteli ihan hitusen kirkasta veristä vuotoa.. Kierto tosi täsmällinen 29pvä eikä koskaan ennen tiputellut välissä. Kiinnittymisvuotoa??
Aamun ensimmäinen virtsa vihloi ja vatsaa juilii, juoksen vessassa vähän väliä. Mielikuvituksen tuotetta vai mahdollisuus että tärppäsi???
Esikoinen olisi toiveissa..
Onnea kaikille yritykseen! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lupu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Tervetuloa Lupu :flower:

Minäkin uusi täällä, ja ensimmäistä kertaa ovistestejä käytössä, kun ensimmäistä kertaa kunnolla koitetaan :)
Kiitoskiitos. Mä oon miettinyt tuota, että mitä se "kunnolla" yrittäminen on. Kun mä olen mielestäni ollut ihan tosissani siitä hetkestä kun päätettiin että jätän pillerit pois... Vai muuttuuko se "oikeaksi" yrittämiseksi vasta sitten, kun ruvetaan laskemaan päiviä ja seisomaan päällään ynnä muuta mikä lähinnä varmaan vaan lisää stressiä ;)

Totta turiset, minä siis tarkoitin, että meillä on vasta nyt alettu kaipaamaan vauvaa, ja heti otin nuo ovistikut avukseni. Okeastaan ainoa syy oli se, että olen aina jostain kumman syystä pelännyt etten voi saada lainkaan lapsia, kun en koskaan tunne mitään ovis tuntemuksia, ja kiertokin heittelee miten tahtoo. Eli sen takia nuo tikut apuna. Enpähän olis kyllä ikinä osannu kuvitella millon se ovis tapahtuu, jos en olis nyt testannu. :) Ei siis mene ihan "oppikirjojen" mukaan.
En siis mitenkään tarkoittanut, että juuri sinä et olisi tosissasi, vaikka et tikkuja käytäkään. Toivottavasti tämän vähän selvensi..


 
tervetuloa lupu ja tiara! jee meidän pino on huippusuosittu... B)

lupu, ilmoita kiertopäiviä jos haluat. laitoin sinulle yritystä noin vuosi, onko ok?

tiara, sinultakin utelen lisätietoja eli minkä ikäinen olet ja mikä kiertopäivä tänään?
 
Tervetuloa Lupu ja Tiara! Sharona: kysyit ovulaation ajankohdasta. Jos sulla on ovulaatio kp25/35, niin voi mennä tiukoille tuon luteaaliajan kanssa. Eli lääkäreiden mukaan ovulaation ja menkkojen välissä pitäisio olla se 10pv, jotta raskaus pääsee alkamaan. Sillä jos kohdun limakalvo alkaa rapistua liian aikaisin, ei hedelmöittynyt munasolu pääse kiinnittymään. Mulla esim. nyt kokeilussa nuo terolutit, koska kierto aika lyhyt 25pv ja luteeali ollut 11 tai 12 - kerran 14vrk. Normaalia on kait se, että 14 päivää on luteaali. Mutta kyllä 10pv pitäisi riittää...Mulla siis kokeilussa nyt keltarauhashormonikuuri, jonka pitäisi vahvistaa kohdun limakalvoa ja ylläpitää mahdollisesti alkanutta raskautta. Ja Tiara: käsittääkseni kiinnittymisvuoto tulee vasta n.8-10pv kuluttua ovulaatiosta, sillä alkiohan matkaa yleensä munajohtimista kohtuun ja siinä kestää eli ei pääse heti kiinnittymään. Voi vitsi, mikä kotitohtori musta onkaan tullut! :LOL: Nimim. jo 13 yrityskierto meneillään - ja toivottavasti viimeinen sellainen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
En siis mitenkään tarkoittanut, että juuri sinä et olisi tosissasi, vaikka et tikkuja käytäkään. Toivottavasti tämän vähän selvensi..
En mä mitenkään närkästyksissäni tuota kirjoittanut, vaan ihan mielenkiinnosta :) Kun on nähnyt että jotkut on vaikka kirjoittaneet jossain, että lopettivat pillerit silloin ja silloin, mutta ovat oikeasti yrittäneet vasta niin ja niin kauan. Tosin en mä esimerkiksi itsestäni osaa sanoa, että milloin raskaaksi tulo pillereiden lopettamisen jälkeen olisi oikeasti vasta ollut mahdollista, jos on vieläkään. Sen takia tietysti vois kerran sen ovistestin tehdä, että näkis tapahtuuko tuolla oikeesti mitään. Kuvittelen sen kyllä tuntevani, mutta olen mä kuvitellut jo monesti olevani raskaanakin ;)

No, ainakin tässä on tullut opittua erilaiset "oireet", mitä normaalisti kierron eri vaiheissa on. Niiden tullessa on vaan välilä vähän vaikea pitää pää kylmänä, kun muistuttavat jotain muuta...

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. Yritän ottaa rennosti, vaikka se ei aina kovin helppoa olekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
Ja Tiara: käsittääkseni kiinnittymisvuoto tulee vasta n.8-10pv kuluttua ovulaatiosta, sillä alkiohan matkaa yleensä munajohtimista kohtuun ja siinä kestää eli ei pääse heti kiinnittymään.
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu, kun esimerkiksi täällä kaksplussan sivuilla sanotaan näin:

"Määrätietoisesti tämä ihmisenalku matkaa munanjohdinta pitkin kohti kohtua ja on perillä 3.-4. päivänä hedelmöitymisestä.

Solurykelmää aletaan kutsua blastokystaksi, joka suojaketostaan kuoriuduttuaan kiinnittyy suunnilleen kuudentena päivänä kohdun limakalvolle."

http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskaus-kuukausi-kuukaudelta/raskaus-kuukausi-kuukaudelta


Riippuen sivustosta, olen jo löytänyt tähän niinkin erilaisia vastauksia, että menee 4-14pvää :LOL:
 
Ada
Heippa Pilvilinna, kiva kuulla sinusta! Harmillisia kuulumisia kyllä, pidän peukkuja, että se ovis kuitenkin tapahtuisi jne. !

Tervetuloa uusille!

Hurjasti tsemppiä Vadelmaunelmalle! Voi toivotaan, että oireet olisi niitä suuresti toivottuja!
 
Heippa kaikille uusille :wave: ja vanhoille toki myös :D

Vadelmaunelmalla oli hyvän kuuloisia oireita, pidän sulle peukkuja!

Nyt tulee omaa napaa ja surkuttelua. Kuten Pilvilinnakin valitteli, on myös mulla kroppa sekaisin, ja fiilikset maassa. Niin toivoin, että tästä olisi tullut plussakierto sen epäonnistuneen perään, mutta saa nähdä jääkö haaveeksi...

Tänään on illalla tullut rusehtavaa vuotoa ja koko alavatsa kipuilee normaalia enemmän. Voiko se sitten olla ovis joka sen aiheuttaa, vai mistä on kyse, kun mulle ovis-/välivuodot ei ole mitenkään normaaleja... Tavallaan oviksen puolesta puhuu myös se, että lämmöt oli aamulla edelleen alhaalla, ja mulla ne toimii aika hyvänä merkkinä kropan toiminnasta. Toisaalta jos ovis on vasta nyt, niin sitten on tulossa normaalia pidempi kierto...

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että nyt ei vaan yhtään jaksa eikä huvita ryhtyä sänkypuuhiin, kun tässä on nyt tehty vauvaa kyllästymiseen asti, joten eilisellä pitäisi sitten pärjätä... Mulla ei vain ole ollenkaan luottoa noihin simppojen pitkäikäisyyteen, joten nyt on stressi vielä siitä, että ei touhuile. Kyllä siis elämän voi taas tehdä vaikeaksi. Parasta varmaan lähteä nukkumaan, ja voihan sitä miettiä jos aamulla vielä tekisi pikaiset varmistelut. Sillä se viimeksikin taisi toimia.... :LOL:
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Aattelin tulla valittelemaan kun mun kuukautisvuoto on ihan erilaista kuin ennen, nestemäistä ja pahanhajuista ja kuukuppikin sattui, oli pakko vaihtaa tamponiin. Onko muilla muuttunut ehkäisyn jättämisen jälkeen? Vai olisiko kyseessä jokin tulehdus? Huoh, ehkä täytyy soittaa lekurille. :/
 
Joo, eipä sitä aamullakaan tullut varmisteltua, sen verran paikat kipeät ja tulee sellaisia ruskeita lima-veri hyytymäklimppejä (anteeksi ja vielä näin heti aamusta...). Lämmöt ehkä vähän noususuunnassa, mutta ei tämä nyt normaalia ole. Ihan kaikki ei siis ole kohdallaan, ehkä kroppa ei sittenkään vielä ole palautunut normaaliksi. Eli nyt haudataan ajatukset plussasta tässä kierrossa, ja toivotaan vain että täti tulee ajallaan kylään, koska on sekin mahdollista, että ovista ei tässä kierrossa ole ollut ollenkaan. Turha tästä nyt on vielä lääkärillekään vielä mennä, mutta katsotaan uudestaan sitten jos vuoto jatkuu tai kivut pahenee...

Maaemo ei mulla ainakaan tuollaisia oireita ollut ehkäisyn lopettamisen jälkeen, kyllä tuo enemmän joltain tulehdukselta kuulostaa!
 
Huomenta vaan kaikille,
:hug: :hug: sitä tarvitseville.

Musta tuntuu, että kaikki "oireilut" on kadonneet, eilen vähän väliä nippaili ja juili alavatsaa, mutta sitten se loppui kuin seinään, ja nyt ei oikein tunnu miltään.
Vielä pitäis jaksaa odottaa pari päivää ennen kun voi ekan testin tehdä. Mä oon tosi huono tämän kärsivällisyyden kanssa!
 
maaemo, minulla ei muuttunut vuoto miksikään pillereiden jälkeen. josko lääkäri osaisi auttaa :hug:

no voi höh maikkis... pitkiä hermoja sulle, ja toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen. vaikka olis se aika mahtavaa että singahtaisit plussanneisiin heti takas :heart:

täällä kyttäilen pikkuhousuja joka vessareissulla :LOL: tuntuu että täti löytää mut jos ei tänään niin viimeistään perjantaina. sen verran tuttuja masutuntemuksia on ilmassa.

delfiksen kiertopäivät näyttäis olevan aika hyvällä mallilla...
 

Yhteistyössä