Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Itekkin oon tuota ajatellut, että onhan se mutsi ollut tietty nuorempikin kun on vauvoja tehnyt :ashamed: Kaikki kolme ekaa oli kuulemma vahinkoja! Mie olin eka, oli ollut joku kostea ilta kavereitten kanssa, joista miespuolinen kaveri sitten oli päättänyt minut sinä iltana siittää. Vajaan kahden vuoden päästä ihastuminen mieheen ja heti raskaaksi, oli jo tällä kertaa pakko mennä naimisiin. Sitten kolmas siitä vajaan vuoden päästä kun ei ollut ehtinyt aloittaa vielä pillereitä, tullut ekoista menkoista raskauden jälkeen taas raskaaksi!!! Mutta nää tapahtuikin 24-27-vuotiaana...

Ehkä sitä itselleenkin pian näitä vahinkoja rupee syntyy, hopes up :whistle:
 
voi citrus :hug: toivottavasti tuplaclomit tuovat toivotun tuloksen, tsemppiä uuteen kiertoon!

maaemo, äläs nyt. peli ei ole menetetty, meillähän on vielä ainakin kymmenen vuotta peliaikaa jäljellä :D plussatuulahduksen lähetän sinnepäin, josko tämä kierto olisi sinulla kuitenkin SE.

muoks. minun äiti aloitti lastenteon kyllä vasta tässä iässä, siis lähes kolmikymppisenä.
 
Meidän äiti ei ole ollut mikään superhedelmällinen: aloitti vauvapuuhat mua nuorenpana ja meistä 2/3 saanut alkunsa hoidoila - mitä lie olleetkaan sillion 70-luvun lopulla...Niin, että onko ihmekään, että minä jo hyvää vauhtia vanhenevana olen myös hoidoissa :| ? Täällä siis terolutit aloitettu. Ei onneksi mitään pahoja sivuoireita, lähinnä alvatsaa koskee toisinaan ja välillä kouraisee vasemman munasarjan puolella ja lisäksi on pahoinvointia. Jojo: Viihdytko siellä saarivaltiossa miten ja mitä puuhastelet? Mun mies haluaisi muuttaa britteihin, ennen muuta Lontooseen - sais sinne työkomennuksen - mutta mä epäröin. Mun väikkäriohjaajat tietysti olisi heti lähettämässä mua johonkin yliopistoon töihin vierailevaksi tutkijaksi tai opettajaksi. Oishan se CV:ssä komeeta ;) Mutta kattoo nyt...Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan, että täti eksyy ihan harhateille kun alkaa olla niin hämäräistä :LOL:
 
Ada
:flower: Paljon synttärionnea JoJolle ja Sun Riselle!

:hug: Citrukselle tädistä ja paljon onnea uuteen kiertoon!

Myös mun äiti oli näitä superhedelmällisiä naisia. Ollaan molemmat sisarukset tultu heti kun siihen vähänkään oli tilaisuutta. Isäni oli huuli pyöreänä, kun se ehdotti mulle perheenperustamista ja mä sanoin, ettei niitä lapsia vaan tilata. Sanoi vielä, että kai mä nyt tiedän, kuinka lapsia tulee :LOL: . Nyttemmin olen kyllä puhunut sille tilanteesta ja isä on ollut hyvänä taustatukena. Se on jäämässä eläkkeelle ja haluaisi ruveta hommailemaan vaarin juttuja omien sanojensa mukaan.

:attn: Mäkin alkaisin olemaan suorastaan ylikypsä hommailemaan äidin juttuja!

Vadelmaunelma, mitä tero-kuurilla tavoitellaan? En ole vielä opetellut näitä pillerijuttuja, mutta eiköhän sekin vielä tule opeteltua.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ada: mulle teroluteja on määrätty vähän kokeilumielessä. Lääkärin mukaan se vahvistaa keltarauhasen toimintaa ja ylläpitää mahdollisesti alkanutta raskautta - mulla kun on kierto hieman normia lyhyempi ja tiputtelua kuvioissa. Lisäksi mun tietojen mukaan äidillä hoidot ollut ainakin osittain tätä keltarauhasjuttua, mutta tarkalleen en tiedä. Meidän lapsettomuuslääkäri totesi meille olevansa hieman hämmentynyt siitä ,että nykyisin hänen vastaanotollaan on yhä enemmän nuoria lapsettomuudesta kärsiviä - se on niin tavallista. Hän sanoi, että ei oikein tiedä, mistä on kyse, kun periaatteessa terveet ihmiset ei enää saakaan lapsia. Mietti meille ympäristömyrrkyjä jne.Mutta ihan vain spekuloi, mutta ymmärsin hänen jutuisteluistaan sen, että tää ois jotenkin yleistynyt.
 
Tervehdys taas!

Ja kiitos tsempistä Salome!!!!! :)

Siis uusi kierto alkoi eilen, pahin harmitus meni jo kun aloin aavistelemaan kuukkareita. Nyton taas ihan toiveikas olo.

Varsinkin kun jos tästä kierrosta tärppäisi niin lapsen la osuisi isän, isoisän ja isoisoisän syntymäpäivien tienoille.... :D

Vähän harmittaa se että jos ovu samaan aikaan kun viime kierrossa (noin kp12) niin mä oon tässä kierrossa silloin ulkomaantyökeikalla... Onneksi on vaan kolme päivää. :eek:

Toivoa ja plussia kaikille kanssasisarille! Ihanaa että teitä on olemassa!!! :heart: :heart: :heart:
 
Sun Rise Sitkeitä ollaan, selvitäänhän me tästä kuumeilustakin hengissä. Puhumattakaan synnytyksestä ja vauvanhoidosta... Mutta pienestä pitäen tää sitkeys alkaa! Ollaan aika teräsmammoja! :kieh: :D

Lisäys: Sun nikistä tulee aina Nora Jones ja Sunrise mieleen, piti nytkin laittaa soimaan! ;)

Niin ja pieni tyttö ois ihana! Ja poikakin kyllä! :heart:
 
Hei vaan! Nyt kotiuduttu meidän miniltä hotellilomalta, ja ovis(?) on nyt hyödynnetty. Ihan varma en oviksesta ole, lämpöjen perusteella olisin sen sijoittanut ajalle pe-la, mutta muita oireita ei tässä(kään) kierrossa ollut, ja en edelleenkään saanut sitä noilla halpistesteillä tikutettua... Tai voihan se olla, että ovista ei ole ollutkaan. Mutta jos ensi kierto tulee, niin käyn kyllä apteekista ostamassa kunnon tikut, niillä on sentään jotain toivetta saada se plussa näkyviin.

En sitten tiedä, mikä noissa halpistesteissä ja mussa on, mutta me ei vaan sovita yhteen :/ Ehkä LH-huippu tulee sen verran pienenä, että se ei anna tulosta, tai sitten se vain menee niin nopeasti ohi, että ajoituksen pitää todella hyvin osua kohdalleen. Nytkin tein pari testiä päivässä, toisen aamulla, toisen eri aikoihin kun päivät olivat erilaisia, mutta oikeastaan mitään testeissä ei näkynyt. Perinteisesti ovis on ollut kp10-12 mun lyhyessä kierrossa, mutta voihan se toki olla vielä tulossa... Mutta en nyt ehkä suurempaa murhetta jaksa siitä ottaa, sillä päivät on hyvin hyödynnetty, ja jos näyttää siltä että ovis on vasta tuloilla, niin sitten vain jatkettaan yrittämistä :)

Tulipas omaa napaa, mukavaa sateisen harmaata sunnuntaita kaikille! :)
 
Hei vaan, täällä vasta pari päivää teidän keskusteluita seuranneena ja tänään päätin rekisteröityä ja liittyä seuraanne höpöttelemään, mikäli siis vielä sekaan mahtuu?

Asustelen Amsterdamissa Italialaisen avomiehen kanssa ja vauvasta haaveillaan.. :)
Ollaan molemmat 28 vuotiaita ja ensimmäinen vauva haaveissa.

Ensimmäisen ovistestin ostin ja tein tässä kuussa, ja tuohan löytyi aika myöhään kierrosta (jos olen oikein ymmärtäny) 23-24/35. Tein siis testin sekä 14pvä (vahva viiva) että 15pvä (vahva viiva) molemmat aamulla. Ihan uteliaisuuttani testasin tuon toisen päivän ja olin ihan ymmälläni kun sekin oli positiivinen. Sitten lueskelin keskusteluja ja opin että jotkut ovat bonganneet raskauden tuolla ovistestillä ja aloin jo hyppimään onnesta kunnes luin myös että itse LH huippu voi kestaa pari päivää... :LOL:
Menin silti ostamaan testin ja negahan tuo oli.... Siitä sitten en niin lannistuneena kotiin pupuilemaan. :heart:

Nyt sitten jännittelen täällä ja laskelen uudelleen ja uudelleen päiviä, että tulihan nyt tarpeeksi pupuiltua! hehehe..
 
Sunnuntai 19.10.2008
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Sun Rise........................................taustalla (km 10/08)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp ?/27-55..aloitus syksy 2008

Gilmore...............29..........kp 7/30-35...................yk 13
Hannie.................28.........kp 11/28-30..........................yk 2
Maikkis123...........28...........kp 12/24........yk 1 (km 09/08)
Pilvilinna..............29..........kp 12/?.......................09/2007
Vadelmaunelma...29...........kp 21/25-26....................yk 13
Piglet..................30..........kp 24/29........yk 11 km 10/07 jlk
Ada.....................29.........kp 25/24-30....................5/07
maaemo..............28.........kp 2/26.............................yk 2
delfis...................29.........kp 29/26-29....................yk 2
JoJo79................28..........kp 30/37...................yk 4
salome.................27.........kp 30/31-35.....................yk 7
Citrus..................29.........kp 39/?.............................yk 7
Nasuli08...............27.........kp 39/28-30......................yk 1

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
piki80 (yk 2) 10/2008
la bebe (yk 1) 10/2008


 
äh voi vitsi ku tulin kurkkaa kiertopäivät pinosta, niin iski ahdistus. mulla on jo kp 30! :eek: itkun ja hammasten kiristysten päivä lähenee... ei kyllä jännitä yhtään, pikemminkin ahdistaa. olen niin asennoitunut odottamaan sitä, että vuosi on täynnä ja jatkotoimenpiteet odottavat. se oli varmaan se lääkärikäynti kun vei viimeisetkin uskon ja toivon rippeet. pitäisikö poistaa kiertopäivät kokonaan listalta ja unohtaa koko päivien laskeskelu..? jättää kaikki 'herran haltuun' ja miettiä sitten maaliskuussa miten tästä eteenpäin. en tiedä miksi on niin usko mennyt tähän touhuun, toivottavasti en loukkaa tällä jorinalla ketään pidempään yrittänyttä. muiden puolesta jaksan tsempata ja uskon onnistumisiin, mutta omalla kohdalla en sitten mitenkään. vaikka kuinka päin yritän miettiä, en vaan näe että tää meillä onnistuis. pelkään että vauvauutisia alkaa putkahdella lähipiiristä, ja me vaan yritetään ilman tulosta. kunpa voisin nyt kelata viikon eteenpäin, niin ettei tarvitsisi elää sitä pettymyksen hetkeä kun hanat aukeaa. :'(
 
Voi Salome :hug: Noi fiilikset on niin tuttuja itse kullekin, ja niitä taitaa tulla riippumatta yrityksen pituudesta. Tsemppiä.

Maaemolle :hug: tädistä. Toivottavasti kiertosi tasautuu normaaliksi pian, ja tärppiä ei tarvitse kauaa odotella!

JEE! Täällä ovisoireet bongattu. Illalla olisi sitten vieteltävä 1 kpl miehiä. Mieluiten oma ;)
 
Lykkyä maikkis123, plussaa tosiaan olisi jos saisi omansa vieteltyä. :p

Eiköhän se tärppi sieltä tuu jos on tullakseen. Hetkittäin tuntuu että n y t heti pitäis kaiken tapahtua, mutta eiköhän tällä kuumeilu/ yritysajallakin ole oma tehtävänsä elämässä. Raskausvalmennus. Ja välillä tämä on aika jännääkin. Varsinkin kun saa täällä käydä tilittämässä kaikista iloista ja harmeista. :wave:

Tervetuloa Sharona! =)

Ja lykkyä ja jaksamista Salome :hug:
 
jes maikkis, tärppionnea teille!

sori toi eilinen ruikutus, alkoi kaduttaa heti kun viestin lähetin mutten sitten viitsinyt poistaakaan. yöllä kun mietin näitä asioita suru silmässä alkoi vähän huvittaa oma ristiriitaisuuteni. siis en muka toivo mitään, mutta kuitenkin pettymys iskee kp 1... :LOL: eli kaippa minä toivon salaa sittenkin.

maaemo, tosiaan tämä aika on hyvää harjoitusta kaikkea tulevaa varten. ja oikeasti olen kiitollinen ettei heti ole tärpännyt, koska kyllähän tässä odotellessa nöyrtyy. kun vaan pääsisi jollain aikakoneella näkemään sen, että joskus meilläkin kuuluu pienten jalkojen vipellystä. eilen tuossa sivupalkissa vilkkui joku sellainen mainos, jossa oli pieni suloinen vauva (varmaan niitä mainoksia on useampiakin täällä ). se iski johonkin heikkoon kohtaan ja kyynel tuli silmään. ihan hassua.

sharona, tervetuloa joukkoon jännäämään! älä anna minun onnettomien tilitysten masentaa, kyllä tämä tästä. taitaa olla se aika kuukaudesta. :D
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Sun Rise........................................taustalla (km 10/08)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp ?/27-55..aloitus syksy 2008

Sharona.............28......kp ?/35.................................yk 1
maaemo..............28.........kp 3/26.............................yk 2
Citrus..................29.........kp 4/?..............................yk 8
Gilmore...............29..........kp 8/30-35.....................yk 13
Hannie.................28.........kp 12/28-30.....................yk 2
Maikkis123...........28..........kp 13/24........yk 1 (km 09/08)
Pilvilinna..............29..........kp 13/?.......................09/2007
Vadelmaunelma...29...........kp 22/25-26....................yk 13
Piglet..................30..........kp 25/29........yk 11 km 10/07 jlk
Ada.....................29.........kp 26/24-30....................5/07
delfis...................29.........kp 30/26-29....................yk 2
JoJo79................28..........kp 31/37...................yk 4
salome.................27.........kp 31/31-35.....................yk 7

Nasuli08...............27.........kp ?/28-30......................yk 1
Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
piki80 (yk 2) 10/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
 
Ada
:flower: Tervetuloa Sharona!

Mulla on ihan samat fiilikset kuin Salomella eilen. Menkat lähestyy, ei epäilystäkään, ja kaikki kotikonstein tehtävä on tärppipäivinä tehty. Ei tässä oikein voi muuta kun odottaa hoitaja. Mikä on kyllä ihan syvältä hanurista!

:hug: Maaemolle tädistä! Raskausvalmennus on loisto sana! Lähes kolmekymppisten raskausvalmennusketju :D !

Hyvää uutta valmennusviikkoa kaikille!
 
Halaukset Salomelle ja muille niitä tarvitseville *halaa itseään*, hih! Tervetuloa Sharona.

Nyt tarvis kyllä mieskin jonkin valmennusketjun. Bongasin nimittäin tänään oikein lihavan ovisviivan testistä. (minun ensimmäinen varma :heart: ) Mies lähtee huomenna työreissulle, minä pääsin just luennoilta, enkä enää tänään ehdi käymään miehen luona (siis matkaa on pari sataa kilsaa) siemenenhaussa. Olis kyllä voinu ottaa lapsentekolomaa töistä, nih!!! Ollaan sitten samalla paikkakunnalla seuraavan kerran perjantai-iltana, että semmosta! Täytyy nyt toivoa, että lauantaiset simpat olis huippu pitkäikäisiä uimareita. Eli siis turhia toiveita elätellään...

vali vali vali, hävettää... :ashamed:
 
Heips! Ja kiitos kaikille, kun noin avosylin otatte vastaan! :hug:

Tosiaan olen asustellut täällä Amsterdamissa vasta 5 kuukautta, joten ei oikein sydänystäviä vielä ole löytynyt, joten on ihanaa, kun on tämmöinen paikka mihin voi tulla jutustelemaan näistä asioista. Eihän tuo miesparka jaksa loputtomiin kuunnella mun jorinoita.. hehe..

Mulla on menossa kiertopäivä 29 ja jostain syystä tuntuu, että alavatsassa jyrää armeija. Koko ajan ihme tuntoja siellä.. Toisaalta saattaa olla, että olen liikaa lukenut alkuraskauden oireista, ja mieli se tekee kepposiaan! B)

 
Minäkin toivottelen tervetuloa Sharonalle! Liity toki joukkoomme oivaan - joskin pikaista plussa toivomme tietysti sullekin. No, joo...Nyt omaa tilannetta: Voin aika huonosti koko ajan, on aaltoilevaa pahoinvointia, rintojen aristusta ja alavatsakipuja vihlaisuineen. Lisäksi valkovuodon määrä on lisääntynyt ja tulee sellaista klimppimäistä limaa - vähän niin kun ennen ovista, mutta sellaista koostumukseltaan "räkämäistä" tai toisinaan maitomaista, ei siis sellaista juoksevan kirkasta...Anteeksi suora kuvaus! Ei mikään mahdoton olo, että en sillai valita. Lähinnä tuntuu kurjalta ja toivoisi, että näistä lääkkeistä olisi jotain apua ja saisin sen kauan kaipaamani plussan! Tämä kierto venyy normaalia pidemmäksi kun on nuo terolutit eli odottelen menkkoja vasta ensi viikolle. Koko ajan toivon tietysti, että niitä ei koskaan tulisi. Nyt on suuri houkutus kytätä erilaisia oireita itsessään, mutta kun ei voi tietää, onko ne oikeita vai "farmakologisia"...Aah...Kyllä odottavan aika on pitkä!
 
Tervetuloa uusille!
:hug: sitä tarvitseville!
Kirjoittaminen tänne on nyt vähän jäänyt. Olen käynyt lukemassa aina välillä juttujanne. Meillä oli eilen kaverit kihjalaisissa. Niiden järjestämisessä meni viime viikolla aikaa ja nyt viikonloppuna tulee vielä muutamat sukulaiset.
Mulle voi listaan päivittää kp 10/28-31. Menkkojen alkaessa mieli oli aika maassa. Mutta nyt on jo paljon parempi olo. Ovista siis jossain loppuviikosta tai ensi viikon alussa odotellaan. Nyt vain pitää saada mies mukaan puuhailuun. On kyl toiveikas raskauden suhteen, kyllä meillekin vielä joskus saadaan oma lapsi. Olisi pitänyt kohdata miehen kanssa jo paljon aiemmin, niin asiat voisivat olla toisin. Mutta olen tyytyväinen tähän tilanteeseen. Odottavan aika tuntuu vain niin pitkältä.
 

Yhteistyössä