Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Jes Kaa!! :heart: :heart: Ihana homma!! Oon ihan innoissani täällä ja niin onnellinen sun puolesta!

Nyt älä turhaan stressaa sitä keskenmenomahdollisuutta liikaa (joo, helppo sanoa...)! Ei teillä mitenkään voi olla niin huono tuuri! Tämä vauva on kiinnittynyt nyt sinne jäädäkseen ja irtoaa vasta maaliskuussa. Ja sillä sipuli.

Siis aivan ihanaa, että täällä on tosiaan nyt alkanut tälläinen plussa-aalto! Tarpeeksi kauan tossa mun mielestä jo menikin ilman plussan plussaa. Aivan mahtava asia! Toivon oikein kovasti, että te loputkin ikuisuudelta tuntuvan ajan täällä hengailleet pääsisitte jo eteenpäin! Se olisi ainoastaan oikeus ja kohtuus. Ja te ootte sen todellakin ansainneet!

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista kesäpäivää, tänne on ainakin luvattu hyvää säätä B)

:heart: KÖ & Little Bangkok 9+4
 
Kaa
Näkyyhän Kvarttiakin täällä. :D Eilen mietin asiaa ja stressi on nyt poistunut. En todellakaan voi asialle yhtään mitään, joten nautiskellaan nyt asiasta.

Millanen sää siellä muualla Suomessa on? Savossa sataa, ja kunnolla. Heräsin jo kuudelta ja vilkaisin ulos. Huh. Sitten vaan lenkille koiran kanssa. Minä tykkäsin, koira ei. :D
 
Toivolle synttärionnea! :flower:

Taitaa sataa koko Suomessa, mikä ihmeen juttu siinä on että vaikka viikolla olisi ihan hyvä keli, viikonloppuna on pakko sataa ettei työn orjat vahingossakaan pääse mökkeilemään tai rantsuun? Ja vastaavasti lomilla taas sataa viikot ympäri. En ala. Plääh.
 
Hei vaan lomalta ja nettipimennosta!

Onnea Lilla My ja Kaa. Nyt puhaltaa hyvät tuulet tässä pinossa, kun me pitkäänkin yrittäneet saadaan plussia. Toivon kovasti teille muille tätä samaa kohtaloa :heart:

Kävin keskiviikkona gynellä. Silloin oli vasta 6+5, mutta syke näkyi. Se lepatti siinä kuin haavan lehti. Nyt vaan pitäis tilata aika neuvolaan. Gyne sanoi, että ihan hyvältä näyttää. Oli mulla pieni polyyppi, joka voi vuotaa verta, joten hyvä, että senkin tietää, mutta se on kuulemma vaaraton.

Huomenna lähdetään reissuun, joten toivottavasti olis taas tullut plussia, kun seuraavan kerran pääsen vierailemaan palstalla.
 
HELLO! Keikasta on toivuttu ja lomasta nautitaan. Kysyisin että onko teistä kukaan ollut italiassa malcesinessa tai muualla gardajärvellä? Mietittiin että jos varais ensviikolla äkkilähdön sinne. Kp2 meneillään kun täti yllätti tavallista aikaisemmin.
 
Juhuu :wave: Nostellaampa taas vähän. Tänne pitää kohta rekrytoida lisää porukkaa ku niin moni plussailee :heart:

ON: pari päivää otettu nyt clomeja tauon jälkeen, ei tunnu viel missään. Ens viikolla on ultra ja toivotaan että siellä munikset kasvais. Muuten odotellaa tädin poistumsita i h a n r a u h a s s a.... JOOPAJOO :LOL:
 
ONNITTELUT Lilla My ja Kaa !!! :heart: Ihana kuulla plussauutisia!

toivo79, varmasti ihana paikka, tuo Gardajärvi! Nauti täysillä! :)

Täällä piinaviikko menossa, onneksi on kesäloma niin asiaa ei ajattele täysin herkeämättä! Viikonloppuna arvioisin menkkojen tulevan (toivottavasti älyävät kuitenkin pysyä poissa :D )
 
Pläääääääh lauantai alkoi tätykän vierailulla :( Arvatkaa ottiko pattiin... Tänään alkoi loma, muttei kyl vielä ainakaan ole yhtään lomafiilikset :| No jospa tämä tästä...

Mistä varasit äkkilähdön toivo79? Miullakin ois taas kauhee hinku päästä maailmalle, mutta pakko säästää vähän rahaa, kun mies lähtee syksyllä taas opiskelemaan (ja tänä vuonna on jo reissattu kahdesti: tammikuussa Meksikossa ja toukokuussa Roomassa :whistle: ) Silti tahtois jonnekkiii...

Nii siis tänään on kp 3 :headwall:
 
Täällä odotellaan menkkoja. Kuvailenpa nyt aikani kuluksi ja teidän iloksi - tai kauhistukseksi yksityiskohtaisesti "alakerran" kuulumisia. Täällä siis kp 29/25-26. Jo kaksi vuorokautta on valunut pelkkää ruskeaa "tahnaa" ja nestettä, ei limaista vuotoa lainkaan! Raskaustestehin olen jo näillä kiertopäivillä sortunut, mutta negaa näyttävät ainakin päivävirtsasta tehdyt :( . Kipuja on, mutta ne on outoja jotenkin, sellaista pistävää alavatsakipua. Yleensä mulla on tuollaista kun on virtsatulehdus! Menkkakivut alkaa toisenlaisina ja ne on toisenlaiset. En tiedä, mitä pitäisi ajatella. Ehkä vain odottaa. Vai voisiko nää olla ns. valemenkat??? Ei kait mulla niin hyvä tuuri kuitenkaan voisi olla, että tämä tästä vielä plussaksi vääntyisi. Toisaalta niin kauan kait on toivoa, kun ei verta valu? Itse tosin pessimistinä pelkään, että jahka hanat aukevat, niin tulee sitten vaikka muille jaettavaksi....
 
Paljon onnea Kaa! Onnea myos Toivo79 synttareista! :flower: Olisinpa minakin lahdossa jonnekin etelaan, mut ma vaan oon tulossa pohjoiseen Suomeen!

Nyt on menossa 38kp! Ei ole minkaanlaisia tuntemuksia, mita nyt ihan, ihan vahan aklottaa ja huippaa. Joka paiva venaan joko nyt, joko nyt, joko nyt alkaa. Ei tassa mikaan kiire testailemaan ole kun alkutalvesta kierto oli jopa mahtavat 53 paivaa :eek: Jos viikonloppuna testailis...

Meilla on taal kaks lakkopaivaa. Eikohan sita jotain tekemista loydy.
 
Ja niin siinä kävi kuten eilen ennustelinkin eli röörit on nyt sitte taas auki :( . Kp 1 ja 10. yk alkoi. Niin ja odottelemme tässä samalla, että kesä päättyisi, jotta päästäisiin aloittamaan tutkimukset. Vähän vielä mietityttää, mennnäänkö jononoon julkiselle vai kannammeko rahasäkkejä yksityiselle...Jotenkin on vaikea käsittää, että ihan oikeasti tulee vuosi täyteen kun viskattiin kumit mäkeen - hormoniehkäisyn olen jo jättänyt pois 2v sitten ja välillä oltu useampi kuukausi ennen varsinaista yrittämistä ilman mitään...Ei silloin huolettanut, mutta nyt alkaa hymy hyytyä. Mites te muut, joilla vuosi alkaa tulla täyteen - oletteko lähdössä tutkimuksiin? Kohta päästään sitten perustamaan omaa ketjua tuonne lapsettomuuspuolelle :( Ja tunnelmat on siis katossa, kuten tekstistäni oikein paistaa läpi!!!
 
Jaa, meiltä on tutkittu vähän keskenmenojen syitä (kromosomit ja hyytymistekijät, ei mitään vikaa...) ja nyt on viimeisimmästä km:sta 9 kk (kaikkiaan yritystä siis 2v). Alkaa meikältäkin jo oikeesti huumori loppua. Kaikki kolme raskautta alkoi tosi nopeesti mutta nyt tämä vaan kestää ja kestää... Mitenkään suuremmin ei olla miehen kanssa juteltu että miten edetään. Jotenkin vaan miusta tuntuu, että mihinkään isoihin hoitoihin en olis valmis. Masennuksissaan sitä on ajatellut että tää on luonnon/universumin/luojan tai kuka näistä asioista nyt yleensäkään päättää, keino kertoa meille jotain. Eipä kai kaikkia ole tarkoitettu vanhemmiksi (meikällä taitaa olla jotain niin pahaa kontollani joko tässä tai edellisessä elämässä, tai sitten lapsia suojellaan vaan pahalta tulevaisuudelta :$ ) En tiiä, jotenkin pelottaisi vaan "sotkeutua" suurempaan suunnitelmaan, jos ei luonnollisesti tule niin ei sitten tule :( Mutta nää on vaan meitsin aatteita... Oon jo ihan viittä vaille valmis luovuttamaan koko homman joten siksi vähän alakuloinen olo...
 
Voi kirous ja kuolema, kirjoitin hirveän romaanin ja tämä kone söi sen!

Tuosta Zerian linkistä. Itse huomasin tuossa juhannuksen aikoihin hirveällä helteellä (ulkolämpötila joku 27-28 astetta, autossa miljoona) viereen parkeeratussa autossa itkevän vauvan. Hirveän arpomisen jälkeen ajattelin että käyn kaupassa, ja jos on vielä siinä kun palaan niin koitan keksiä jotain. No, palasin autolle ja vauva huusi jo ihan hysteerisenä, eikä vanhempia missään. Arvoin siinä hetken aikaa mitä siinä kuuluisi tehdä, ja kun omassakin autossa oli niin kuuma ettei siinä pystynyt istumaan ilman ovien avaamista (suorassa auringonpaisteessa) niin ajattelin että pakko tehdä jotain, ja kävin neuvonnassa pyytämässä että kuuluttavat vanhempia. No meni vielä joku 15-20 minuuttia ja kävin välillä kysymässä neuvonnassa uudestaan, sanoivat että jos puoleen tuntiin ei näy niin sitten poliisit paikalle. Vähän ajan päästä kuitenkin paikalle ilmestyi Mäkkäristä lapsen äiti kaikessa rauhassa jäätelö kädessä, ja tuuletteli autoa pitkään ennen kun itse viitsi mennä sisälle. Hitto että jäi tuostakin paha mieli, kun en oikein vieläkään tiedä olenko hysteerinen ylireagoija joka puuttuu toisten asioihin, vai olisiko sinne autoon pitänyt jo aiemmin mennä vaikka karmit kaulassa.

Vadelmaunelma nyt luuri käteen ja soittamaan aikaa! Minä sain maanantaina itseäni niskasta kiinni ja soitin, aikoja sai vasta syyskuun loppuun. Soita nyt jo jos haluatte syksyllä mennä! Hitto että jännitti se soittaminen, mutta sain kuitenkin asiani änkytettyä. Täällä noita asioita hoitaa kuulemma vaan kaksi lekuria, joten aikoja saa vasta johonkin kuukauden - kahden päähän jos nyt varaa. Tämä loma-aikakin varmaan saattaa vaikuttaa. Mullakin ehtii olla pari-kolme kiertoa ennen sitä käyntiä (tämä kierto mukaanlukien), ja sehän on vasta se keskustelukäynti. Varsinaiseen asiaan päästään varmaan vasta joskus loppuvuodesta. Eli soita nyt!

Jahas, suoraa puhetta: Alkaakohan se olla aika perustaa "Lähes kolmekymppiset lähes toivottomat" -tuonne lapsettomuuspuolelle? Ketä mukana? Siellä on melkein kaikki ketjut on noille jo hoitoihin päässeille, tuntuu että tällaisia välitilassa olevia ei oikein es vielä lasketa...
 
Meilläpäin julkisen puolen lapsettomuuspoli on koko kesän kiinn toukokuun lopulta lähtieni ja aukenee vasta syyskuussa eli silloin sinne menee vasta lähetteetkin esim. terveyskeskuksista. Ja kuka taas tietää, että miten pitkään menee kun saa sen varsinaisen aloitusajan...Oma luottogynekologini, joka on erikoistunut lapsettomuushoitoihin myös, palaa työhön vasta elokuun aikana - ja silloin myös se yksityinen lapsettomuushoitoklinikka aukeaa taas. Eli meillä päin ei siis ketään hoideta kesäisin...Mietimme tässä siis, että menemmekö heti yksityiselle tekemään perustutkimukset vai miten. Toisaalta keksin sellaisenkin ratkaisun, että vaikkaolen yliopiston henkilökuntaa, niin minähän olen kuitenkin myös jatko-opiskelija koska väikkäri ei ole valmis eli saan käyttää YTHS:n palveluita. Jos vaikka sieltä etenisi asiat nopeammin kuin jos asian hoitaisi kokonaan julkisen puolen kautta. Niin ja työterveydestäkin voisi kysyä...Mutta en jaksaisi odotella kuukausitolkulla pelkkiin tutkimuksiin pääsemistä. Mutta joo, perustetaan sinne lapsettomuuuspuolelle vaan oma ketju...Mua helpottaisi suuresti, jos tietäisin, että edes joskus tulen aivan VARMASTI raskaaksi. Nyt päässä pyörii kuitenkin vain yksi kysymys: Miksi ei meille? Mitä vikaa meissä on?
 
Onnea onnea Hazel, Lilla My ja Kaa!!! :flower: :flower: :flower:

Kesä ja kärpäset... :D

Mulle toivotan ihanaa kesää, toivottavasti saadaan sellainen vielä joskus (etelässä ainakin taas sataa...).

Siilura ja poitsu 29+6
 
Siis Muille toivottelin sitä kesää enkä itelleni (*pöljä*)!

Vadelmaunelma, älkää antako periksi, kyllä se nyytti vielä teillekin tiensä löytää. Toivottavasti pääsette hoitoihin mahdollisimman pian. :hug:. Varmaan olet kuullut tätä kyllästymiseen asti, mutta monilla pareilla on mennyt vuosi tai kaksikin yrittäessä ja sitten on tärpännyt, hoidoilla tai ilman. Paljon bittivoimia sinne!
 
täällä yksi uusi ilmottautuu mukaan! olen tuolla esikoisesta haaveilevissa pikkaisen kirjoitellut, mutta tuntuu olevan enimmäkseen vähän nuorempaa porukkaa siellä. ikää minulla on 27v. kp 2/34-37 ja yk 5 pyörähti juuri käyntiin. kierrot pillerien lopettamisen jälkeen ovat olleet 42, 34, 34 ja nyt viimeisin 37. toivottavasti tasoittuu tuohon 34 päivään.

taustoista sen verran, että olen ollut kerran raskaana ja saanut varhaisen keskenmenon. tämä tapahtui noin 5 vuotta sitten. raskaus oli ns. vahinko, joka olisi toki ollut todella iloinen asia minulle, mutta siinä kävi niin kuin kävi. kyseisestä miehestä tuli ero, mutta vauvakuume jäi. nykyinen mieheni sanoi talvella että lapsi saa tulla, ja jätin heti pillerit pois. jotenkin olin kuvitellut, että tulen helposti raskaaksi, kun niin oli jo kerran tapahtunut. tässä on sitten saanut vähän nöyrtyä elämän edessä ja oppia sitä paljon puhuttua kärsivällisyyttä. eihän tässä vielä mitään paniikkia ole, toiveet on vaan olleet katossa jo niin kauan (tarkoitan vauvakuumetta, joka minulla on ollut kovana jo viitisen vuotta), että jokakuukautiset pettymykset lyövät maahan aika ankarasti. mies jaksaa olla positiivinen, mutta itse haluan aina varautua pahimpaan. olen kertonut yrityksestä siskoilleni ja yhdelle ystävälle, ja he ovat olleet kannustavia. haluaisin kysyä äidiltäni kauan heillä meni aikoinaan yritykseen aikaa, mutten halua kertoa hänelle yrityksestämme.

en viitsi tänään enempää kirjoitella, kun mieli on niin maassa aina kierron alussa. yleensä ovulaation aikoihin saan taas uutta puhtia ja tässä kierrossa meinaan tikutella ovistakin eka kertaa. myös tyyny pepun alle ja jalat kattoon -metodia aion testata vaikka olen aina ajatellut että se on täyttä humpuukia. mutta epätoivonen keinot keksii :D

katsotaan jos joku päivä kun on vähän positiivisempi mieli kirjoittelisin lisää, mutta siihen asti näkemiin ja suuret plussatoivotukset kaikille! :heart:
 
Tervetuloa mukaan simppu82! Tämän ketjun ihmiset on tosi kannustavia ja aivan ihanaa porukkaa. Näin pidemmän aikaa yrittäneenä tosin ketjun huonona puolena on se, että mukaan tulevat uudet eivät yleensä jää, vaan tulevat raskaaksi ;) Toivottavasti säkin pääset liittymään masun kasvattajien onnelliseen joukkoon tuonne odotuspuolelle! Mutta jos kuitenkin viivähdät kansamme pidemmän matkan, niin mukavaa saada matkaseuraa! Ja nyt kyselen vielä kaikilta yhteisesti, että oliko täällä jotkut syöneet helokkiöljykapseleita? Mä nyt sitten eilen aattelin, et joo, kokeillaan nyt sitäkin ja aloitin. Purkissa luki, että 2x2tbl päivässä...Miten näitä pitäisi käyttää? Koko kierto vai vain ovikseen saakka?
 

Yhteistyössä