Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Voi ei Piglet!!! :'( Miten se nyt noin kääntyi?! Siis jum*****ta tätä meininkiä!! Miten tää lasten teko voi olla niin hel**tin vaikeeta??!!? Suututtaa oikein urakalla sun puolesta!!

Ja omastakin puolesta.

Otin itseäni aamulla niskasta kiinni ja menin kouluun. Parempi mieli tuli ja kävin parin kaverin kanssa kahvillakin (toinen näistä se, joka juuri sai tietää olevansa raskaana ja kerroin hänelle miltä hänen tilansa musta tuntuu, sanoi kyllä ymmärtävänsä mua). Menin neljäksi töihin (okei, asiakkaat otti kyllä nuppiin, mutta ihan hyvin sielläkin pärjäsin) ja kun tulin ulos puol 9, OLI MUN SKOOTTERISTA VARASTETTU TOINEN PEILI! Siis MITÄ???!! Siis joku on oikein urakalla ruuvannut sen peilin irti ja vienyt mukanaan, keskellä päivää, pienen kauppakeskuksen pihalla! Siis ottaa kyllä kupoliin!! Ihan kun tässä mun elämässä ei olisi muutakin harmia. Tuntui oikein henkilökohtaiselta loukkaukselta..

Nyt kiskon valkkaria kupoliin ja odottelen, että mies tulee kotiin ja päästään saunaan. Jospa tämä suuttumus tästä. :/

Anteeksi taas omanapaisuuteni :ashamed:

Ada
Heippa kaikille!
Yritän päästä taas juoneen kiinni. Olen taustaillut kiireen vuoksi, mutta haaveilla olen silti ehtinyt. Pian on mennyt vuosi niin että olen lähes päivittäin ajatellut tätä asiaa. Tuntuu pitkältä ajalta. Ja tämä haikeus... Se on sitä samaa, mistä täällä on juuri keskusteltu... se saattaa ohjelmoida tunteet pitkiksi ajoiksi todella matalalle. Mutta onhan tässä saanut oppia nöyryyttä ja arvon antoa ihan toisella tavalla koko asiaa kohtaan kuin alussa luulin. Eiköhän kaikki käänny kuitenkin hyväksi.

Mäkin olen törmännyt samanlaisiin asenteisiin joista Vadelmaunelma kirjoitti. Se mitä mä en ymmärrä, on kuinka äidit vaikuttaa toisinaan niin tuomitsevilta ja yksioikoisilta. Kuin äitiys olisi joku määritelty tila. Ja sillä nöyryydellä mä tuossa aikaisemmin tarkoitin juuri sitä, että ymmärtää mm. äitiyteen olevan erilaisia ja eripituisia teitä jotka ovat niin yksilöllisiä, ettei niitä voi oikeastaan vertailla.

Sanotaan, että odotusaika kestää 9 kk. Ymmärrän biologiselta kannalta miksi niin sanotaan. Mutta oikeastaan odotusaika on minimissään sen raskausajan ja vaihtelevan ajan siihen päälle. Pakko ajatella tätä asiaa näin, jotta ei ryhtyisi syyttämään itseään vuoden turhista toiveista. Mikä se todella hieno ja hyvä hedelmä sitten on, jota niin kauan saa kypsytellä, selviää varmaan vasta seuraavassa jaksossa.

:hug: :hug: :hug: Piagletille!!! Olen todella pahoillani teidän puolesta!

:heart: Ada

Kvartti, kylläpäs sua tänään koitellaan :hug: . Siellä kauppakeskuksessa on onneksi luultavasti valvontakamerat, niin jää se oman peilinsä telonut ääliö kiinni.

Oma napa tuhruttelee, joten kai tässä saa heittää kirveen kaivoon. Eli kierto heittää niin perkeleesti. Masentaaa.... Mutta arvatkaas mikä tässä on positiivista? Jos raskaudun tässä puolen vuoden sisään, äitiyspäivärahasta tulee kolmekymppiä pienempi päivässä, kuin mitä siitä olisi tullut tästä kierrosta tai aiemmin. Eikun...ootas...hetko, mun moka, toihan oli negatiivista! Ei tässä ollukaan mitään positiivista. :'(

Ada, tahdon ajatella, etä ihmisten tuomitseva, yksioikoinen ja ylimielinen käytös pohjaa jonnekin huonon itsetunnon tienoille. Uskon, että aika moni (koti)äiti tuntee alemmuutta siitä, jos on antanut perheen mennä uran edelle, ja tietoisesti tai ehkä pikemminkin tiedostamatta joutuu sitten todistelemaan muille oman asemansa tärkeyttä. Ja varmasti sellainen äiti, joka antaa uran mennä perheen edelle, tuntee tuplasti enemmän huonoa omaatuntoa. Niin tai näin, aina on jollain jotain sanottavaa. Että ehkäpä me ollaankin vaan ihan onnekkaita, kun ei kuuluta siihen klubiin... Äh.

Kvartti, ei p****le!

Gilmore, voi ei. Laiha lohtu, mutta onhan se toisalta hyvä, että sait megakierron nyt päättymään .

Ada
Piip, olen samaa mieltä itsetunnosta, joka vaikuttaa sekä sanojaan, että kuulijaan. Kommunikointi on vaikeaa ;) . Jossain sademetsän peränurkassa asuu lintulaji, joka toistaa aina täsmällisesti ensin sen mitä kaverilintu on laulanut ja sen jälkeen laulaa omat luritukset, jonka toinen lintu taas toistaa jne. Olen monesti miettinyt, että tällainen systeemi olisi hyvä myös esim. työyhteisöissä.

Mä lähden tästä kohti työyhteisöä lauleskelemaan mollisointuja. Täti meinaa tulla jo tänään?! Voin tietysti uskotella itselleni, että tiputtelu on kiinnittymisvuotoa, mutta... en kyllä millään usko. Ärsyttää, kierto heittelee. Äh, kaikki ärsyttää.

Mutta onhan sentään perjantai! Hyvää perjantaita kaikille!

Jees, tätönen on täällä. En ihan varmuudella osaa sanoa onko tänään kp 1 vai 2, mutta onneksi sillä ei ole mitään väliä, koska kierto heittää joka tapauksessa, enkä tod näk edes ovuloi. Joten koska saan vapaat kädet valita, niin täällä on sitten kp 2/31-35. Tuo 35 on myös vapaan valinnan tulosta, koska se voi olla ihan mitä vaan. Olkoon sitten noin. Samapa tuo kun ei tässä ilman apuja raskauduta kuitenkaan.

Päätettiin siipan kanssa, että tämä kierto vielä katsellaan, ja sitten seuraavasta varataan aika lapsettomuuspolille tai noitatohtorille tai ihan mihin vaan. Saattaa kuulostaa liian aikaiselta yrityskiertoihin nähden, mutta kannattaa muistaa, ettei mun kuukautisilla todellakaan ole kuukausien kanssa mitään tekemistä.

Muoks: Viva los hormonihäriöt, nyt tuntuu siltä että pitää mennä oksentamaan....

Voi itku, mitä vastoinkäymisiä tässä pinossa! Lämmin :hug: ja voimia Pigletille. Ja muillekin.

Mä luulen kanssa, että se äitiyden paremmuuden ylistys on oikeastaan vain kyseisten naisten tarvetta hakea hyväksyntää ja varmuutta omille valinnoilleen. Vaikka ei kai se ihan mahdotonta ole, että joku ihan oikeasti on sitä mieltä, että uranainen on aina huonompi nainen kuin äitiyteen keskittyvä... Mutta soisi heidänkin ymmärtävän, ettei se ole aina ihan oma valinta, keskittyykö perheeseen vai uraan.

Omasta navasta: kävin lääkärillä ja ultrassa ilmeni vahvat merkit pco:sta. Lääkäri vähän ihmetteli meidän tutkimuksiin/hoitoon hakeutumista jo alle vuoden yrittämisen jälkeen, mutta ultran tulosten perusteella oli kuitenkin ihan perusteltua hakeutua hoitoon jo nyt, koska ovulaatiota ei ilmeisesti tapahdu ilman apuja. Raskautumisesta ei siis taida olla ihan lähiaikoina toivoakaan. Ultran perusteella pco näytti pahalta, mutta kun muita oireita (lihavuutta, aknea tai karvaisuutta) ei ole ja kuukautiskiertokin on ollut aiemmin jokseenkin säännöllinen, niin tilanne ei ehkä olekaan ihan niin paha. Jatkotutkimuksiin päästään seuraavan kierron alussa, eli nyt o-d-o-t-e-l-l-a-a-n.... Tosiaan tuota Adan mainitsemaa nöyryyttä tässä saa tosissaan opetella. Ja kärsivällisyyttä...

Hyvää perjantaita ja lastenteko-onnea koko porukalle :heart:

Huh, täällä alkaa tätikiukku väistymään. Peili ottaa vieläkin aivoon, mutta mies lupasi ostaa mulle uudet hienommat =) Kohta lähden piikille, toinen hepatiittirokotus laitetaan niin on suoja sitten matkalla kunnossa.

Mä olen ajatellut samaa noista Maailman-paras-äiti-tyypeistä, että niiden vaan pitää todistella itselleen ja muille omia valintojaan. Kaikki himiset eivät vaan tajua, että kaikki ei riipu itsestä ja omista valinnoista, vaan että joihinkin asioihin ei vaan valitettavasti pysty vaikuttamaan. Mutta ei välitetä me niistä vaan yritetään toteuttaa sitä omaa unelmaa, eikö? Kyllä se meillekin vielä tulee, ei mee kauakaan :D

Harmi Gilmore uudesta kierrosta!! Kuitenkin, kuten piip tossa jo mainitsikin, niin ainakin sait sen megakierron päätökseen. Toivotaan kovasti, että tämä uudempi olisi taas normipituinen! Äläkä niistä rahajutuista huoli, kyllä kaikki kuitenkin sitten järjestyy ja onnellinen olet vauvasta, vaikka saisitkin sen 30 euroa vähemmän :hug:

Tosi ikävä juttu tuo pco, drömmä! Toivotaan kuitenkin, että kun nyt tilanne on tiedossa on tästä helpompi mennä eteenpäin ja apua saatavilla. Tämä odottaminen on tosiaan kyllä tuttua täällä varmaan kaikille, ei oo helppoa! Juuri eilen puhuin mun äidin kanssa ja se sanoi että "sun pitää nyt vaan nöyrtyä tämän asian edessä ja antaa sen mennä omalla painollaan".. Ei hirveesti lohduttanut.. :/

Muuten täällä ollaan kyllä jo paljon eilistä ja varsinkin toissapäiväistä paremmissa tunnelmissa, toivottavasti saisin tämän paremman miele leviämään teillekin! :heart:

Moikka tytöt!

Kirjoittelin teille jo viikko sitten, mutta silloin tarinani lensi jonnekin bittiavaruuteen. Nyt kun Kvarttikin kävi lähes 3-kymppisten odotuspinossa moikkamassa, ajattelin taas tehdä vastavierailun tänne! En ole teitä unohtanut ja peukutan koko ajan, että saataisiin täältä lisää porukkaa odotuspuolelle =). Uskon vakaasti, että kesä ja kärpäset tekee tässäkin tehtävänsä ;).

Täällä on luojan kiitos (viime syksyltä sydän vielä ihan karrella) odotus sujunut hyvin. Käytiin rakenneultrassa viime viikolla ja saatiin tietää, että poika on tulossa :xmas:. Olen viettänyt todellista hiljaiseloa viime kuukaudet ja kertonut monelle kaverillekin odotuksesta vasta ihan viime viikkoina.

Mukavaa toukokuuta kaikille, pitäkää huoli itsestänne :hug:

Siilura ja ukkeli 20+0

Näissä vannoutuneissa maailman parhaissa äideissä minua hiertää lähinnä se laji, joka automaattisesti olettaa, että lapsettomuus on oma valinta. Esimerkiksi minä olen saanut kuulla olevani materialisti, kun "teen uraa", enkä lapsia. Vaikka kuinka koittaisi vihjailla, että ei niitä kaikille niin vaan tekemällä tule, niin vastaus on aina valmiina: "Niin, se on ihan oma valinta jättää se noin myöhäiseen, eihän niitä noin vanhana enää niin vaan tehdäkään", tai "Niin, eihän se työstressi mitenkään raskautumista edistä, täytyy vaan tehdä niitä arvovalintoja". No, joillekin asiat on niin kovin mustavalkoisia.

Kvartti , ei minua tuo rahahomma hetkauta, parikymppiä sinne tänne. Se vaan oli sellainen kirsikka kakussa ja piste ii:n päälle, että lueskelin toista ketjua jossa joku juuri pohti tuota äippärahan kertymistä ja ajoitusta, ja tajusin itsekin, notta perkele, tämäkin vielä. Eli minulla on tänä vuonna tulot nousseet vuoteen 2006 verrattuna yli vaaditut 20 %, mutta vuoteen 2007 verrattuna. Eli eilen kun mensut alkoi, lirahti kolme tonnia viemäriin verrattuna siihen, että plussaisin tässä kuussa. Olihan se sellainen mukavan piristävä lisä eiliseen tunnelmaan. Ei sillä sinällään ole väliä, koska tod näk en ole koko äitiyslomalle jäämässä välttämättä tämän vuosikymmenen puolella. Vähän sama homma kun se kun tajusi, ettei tule äidiksi ennen kun täyttää 30. Eihän sillä ole väliä onko 30 vai 31, mutta kyllä tuollaisilla ajatuksilla on kätevä itseään masentaa, kun huomaa ne sopivalla hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gilmore:
mutta kyllä tuollaisilla ajatuksilla on kätevä itseään masentaa, kun huomaa ne sopivalla hetkellä.
Osuit aika naulan kantaan Gilmore. Mua ainakin masentaa melkein mikä vaan jos on semmoinen olotila. Nyt kun on ihan hyvä fiilis, niin noille syöveri-olotiloille voi jopa vähän naureskella. :LOL: Mutta mulla on ainakin ihan todellinen syöveri silloin kun se on.

Ajattelin että voisin ens viikon alussa varata yhden arvauskeskuslääkäriajan, että saisin tämän meidän tutkimuksiin lähdön jotenkin käyntiin. Olemme poissa Suomesta lähes koko kesän, joten mikään ei edisty ennen syksyä, mutta jos vaikka jotain ehtisi tässä toukokuun aikana tehdä. En vaan haluaisi millään. Haluaisin, että kaikki kääntyisi hyväksi ihan itsestään, niin kuin se niin monilla tekee. Enkä edes usko, että ne mitään vikaa ainakaan musta löytää.

Ihana kun on viikonloppu! Oikein ansaittu lepovapaa rankan työviikon jälkeen! Mukavaa viikonloppua itse kullekin! =)

Ada
Perjantai 9.5..2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 16/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Moccamaster.......27...........kp 34/33-34(-37)..aloitus 5/08
Toivo79...............28...........kp 16/27-34............aloitus syksy 2008

Ada.....................29............kp 1/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 2/31-35..............................yk7 Pilvilinna..............29..........kp 2/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 4/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 5/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 5/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 9/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 12/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 22/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 24/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 24/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 26/28-30...................yk 3
Piip......................29............kp 29/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 29/n.28.....................yk1
Piglet..................30............kp 43/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 44/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 47/23-28....................yk 13
Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Jätin Pigletin listalle, koska en tiennyt tuliko täti vai kuinka kuinka tilanne ilmeni.

Ada
:hug: Lilla My! Mäkin niin toivon, että asiat järjestyisi ilman hoitoja ja lekuria. Puhuin tänään miehen kanssa tutkimuksiin menosta ja hän kysyi olenko unohtanut sopimuksemme... En oikeastaan ole. Sovimme, että haemme apua, jos yritystä kestää vuosi. No, musta tässä on mennyt vuosi. Mutta mun miehen mielestä tässä on mennyt 4 yrityskertaa :eek: ! Mä luulen, että totuus löytyy jostain neljän kerran ja vuoden välistä. On kyllä totta, että tässä on pidetty taukoja ja suinkaan aina ei ajoitukset ole osuneet sinne päinkään. Mutta miehet ja naiset... niissä on eroja B) !

Mulla oli vain 24 päivän kierto... se on mulle tosi lyhyt. Aloitin helokkiöljyn viime kierrossa ja söin oletettuun ovikseen saakka. Voisiko olla, että efamolit eli nämä helokkikapselit vaikutti kierron pituuteen? Kannattaakohan niitä ollenkaan popsia?

Voi Piglet :hug: olipa harmi, ettei sua saatu tuonne alaosastoon vielä, toivottavasti pian.

Lilla My: suosittelisin, että varaisit ajan jonnekin muualle kuin arvauskeskukseen, jos teillä on kuitenkin vuosi yritystä takana. Mua ottaa yhä vaan aivoon, että omalääkäri laittoi mut verikokeisiin kokonaan väärään aikaan ja ne kokeet menee nyt sitten varmaan uusiksi kesällä! Eipä se paljon maksanut, mutta olisi sitä mieluummin hoitanut asian kerralla kuntoon. Toki, jos aiotte mennä sitten julkiselle puolelle jatkotutkimuksiin, niin se lähetehän on saatava sitten vaikka tk:sta. Yksityiselle ei tarvi mitään lähetettä.

Ada: meilläkin oli ajatus, että haetaan apua syksyllä, mutta nyt on aika jo puolentoista viikon päästä. Kannattaa ottaa huomioon, että jos menette julkiselle, niin sinne pitää eka saada lähete tk:sta, jota taas edeltää miehen siemennestekoe ja naisen verikokeet. Ainakin se mun lääkäri ei olisi kirjoittanut lähetettä ennen kuin olisi saanut miehen tulokset. Ja jono julkiselle on kai parista kuukaudesta puoleen vuoteen. Meillä kanssa yritystä toukokuusta 2007.

Mua on alkanut jännittää jo nyt se eka käynti siellä klinikalla, vaikka siihen on aikaa. Saimme postissa tietoa hoidoista ja lomakkeet, jotka pitää täyttää etukäteen ja lähettää lääkärille. Musta tuntuu, etten ole ollenkaan motivoitunut niihin tutkimuksiin ja varsinkaan hoitoihin... ja siksi on tunne että pitäiskö unohtaa koko juttu. Monet on varmaan toiveikkaita sinne mennessään, mutta mulla on luovuttanut olo. Ja samalla pelkään. Luettuani koeputkihedelmöityksestä sanoin miehelle, että siihen me ei kyllä mennä. Naiselle aiheutetaan keinotekoisesti vaihdevuosien kaltainen tila, sitten niitä muniksia imetään munasarjoista jne jne. Olin kauhusta jäykkänä :eek: :(

On tainnut kesä kaikottaa osan palstalaisista kokonaan pois? Pitäiskö meidän täällä pitkään roikkuneiden perustaa katkerien lähes kolmikymppisten klubi. Sain myös kuulla hiljattain erään ystävän raskautuneen "kertalaakista" ja itkua pidätellen meni ilta. Onhan se epäreilua (lue: paskaa), että meidän pitää vaan "nöyrtyä tämän asian edessä" KÖ:n äitiä siteeratakseni.

Lauantai 10.5..2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 17/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Moccamaster.......27...........kp 35/33-34(-37)..aloitus 5/08
Toivo79...............28...........kp 17/27-34............aloitus syksy 2008

Niiskunenä-78.....29............kp 1/n.28.....................yk2 Ada.....................29............kp 2/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 3/31-35..............................yk7 Pilvilinna..............29..........kp 3/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 5/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 6/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 6/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 10/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 13/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 23/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 25/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 25/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 27/28-30...................yk 3
Piip......................29............kp 30/29-31.........syksystä 2006
Piglet..................30............kp 44/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 45/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 48/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Mulla on kaikkein kauheimmat päivät menossa. Nyt, kun lopulta olen saanut kierron jokseenkin säännölliseksi, tiedän, mitä piinapäivillä oikeastaan tarkoitetaan. Siitä huolimatta, että lasken mahisten olleen tässä kierrossa ajoituksen takia heikot, en meinaa pysyä nahoissani, vaan odotan tiistaita kuin kuuta nousevaa.

Itse asiassa en tajua, miksi joku odottaisi kuuta nousevaa läheskään yhtä paljon kuin mä odotan tiistaita.

Gilmore, sun kierto on ihan kuin munkin oli ennen clomeja. En nyt muista, oletko jo jutellut lääkärin kanssa aiheesta, mutta sinuna tekisin niin nyt. Mulla ainakin todennäköistä oli, että ovuloin aina joskus luonnostaan, mutta epäsäännöllisesti, mikä vaikeutti ajoitusta tosi paljon. Nyt olen tosi tyytyväinen siitä, että tiedän edes kierron pituuden kohtalaisen tarkasti eteenpäin, niin ei tarvitse varmistella viikkokausia.

Muutenkin helpottaa jutella asiasta ymmärtäväisen gynen kanssa kerran-pari kuussa. Mun gyne on muutenkin paras laatuaan. Hän saa minuunkin tarttumaan uskon, että tässä vielä onnistutaan. Tosi positiivinen tapaus!

Tänään vietetään lapsettomien päivää, tiesittekö!?!
Mukavaa lapsetonta iltaa siis itse kullekin! Itse ajattelin tosin viettää sitä peuhaamalla miehen veljen poikien kanssa, kun mies on reissussa. Vaikka en niiden äiti ookaan, tiedän että oon aika korkeassa kurssissa. :)

Hazel: Me ei oikeastaan olla kunnolla mietitty yhtään tota tutkimuksiin menoa. Tai siis tiedetään kyllä, että otetaan verikokeita ja siemennäytteitä. Mutta mitä muuta tehdään ja missä järjestyksessä kaikki tapahtuu ja pääseekö julkisellakin puolella siemennäytetestiin ja muusta semmoisesta emme oo ottaneet vielä yhtään selvää. Tässä vaiheessa haluaisin ainoastaan tutkimuksiin (tai siis en haluaisi mutta...), en siis mihinkään hoitoihin. Oon ylipäätänsäkin valmis ainoastaan johonkin hyvin lievään hoitomuotoon.

Jos teillä jollain on selkeä käsitys noista kaikista hoitojärjestyksistä, niin olisin kovin kiitollinen, jos voisit valaista minuakin.

On ollut viime aikoina puhti pois, ettei ole oikein jaksanut kuin taustailla. Onkin ollut täällä juttua tuosta, ettei jaksa iloita muiden raskauksista ja kateellisena katselee vauvamasuisia äitejä. Mulla on kanssa havaittavissa tuo oire, eli tuntuu kuin joka puolella mun ympärillä olis raskaana olevia tai sitten pienten vauvojen kanssa. Se on aika rankkaa :/ Mulle voipi muuten laittaa KP 1/28, täti tulla tupsahti tänään. Tuntuu aika rankalta, vaikka vasta eka yk, mutta mulla tosiaan taustalla se, että sain kypsytellä miestäni vuoden edes aloittamaan yrityksen. Hulluksi tulee, jos menee vuosia (tai ei ollenkaan onnistu) raskautumiseen. :kieh: :kieh:

Tässäpä sitä sitten avasin siiderin ja ajattelin muutaman juoda tänään, niin sitten taas voi palata tuohon tipattomaan linjaan ja uuteen yritykseen B)

Lilla my, pääsette julkiselta tutkimusjonoon, kun yritystä on vuosi takana. Jos on aihetta epäillä ongelmia, jotain tutkimuksia tehdään aiemminkin. Aihe voisi esim. olla epäsäännölliset kuukautiset, sairastettu klamydia tai miehen sikotauti murrosiässä tai sen jälkeen.
Yleensä tutkitaan helpoimmat ja todennäköisimmät asiat ensin. Miehen siemennesteanalyysi on helppo toimitus ja rajaa oikeastaan suurimman osan miehessä piilevistä ongelmista. Naiselta tutkitaan ultralla munasarjat ja kohdun rakenne sekä verikokeella ovulaation tapahtuminen. Mun piti aikoinaan käydä kahdessa kierron vaiheessa.

Jos näissä ei mitään häikkää ole (tai vaikka pientä häikkää löytyisikin), siirrytään seuraavaksi munasarjojen aukiolotutkimukseen, joka voidaan tehdä kahdella ei tavalla. Mä olen menossa vasta tässä vaiheessa tutkimuksia, joten en osaa paljon näistä enää sanoa. Ymmärtääkseni tuossa ne varsinaiset tutkimukset ovatkin, sen jälkeen vuorossa on ns. "hoidot".

Mulla on samantyyppinen linja kuin sulla, että mihinkään hoitoihin en ole toistaiseksi haluamassa, jollei nyt tätä clomi-lääkitystä oteta huomioon. Meidän pitää tästä miehen kanssa vielä keskustella, mutta mun sydän ei oikein antaisi lupaa keinohedelmöitykseen, kun adoptio on mulle kuitenkin niin realistinen vaihtoehto. Ainoa asia, joka siinä vähän mietityttää, on prosessin pituus. Pikkuhiljaa joku vuoden-parin jono on kyllä aika köykäsen kuuloinen...

Tsemppiä, Niiskunenä! Onhan sentään hienoa, että kuukautiset tulivat noin säännöllisesti, vaikka ilmeisesti olit juuri lopettanut ehkäisyn? Ja sanoisin, että nyt kun miehesi on hommassa mukana, mahdollisuutesi raskautua paranivat kertaheitolla huomattavasti. :) Menikö muuten oikein, kun vaihdoin sulle yk:ksi 2? Jäin vähän hämmilleni tuosta, kun sanoit juuri, että yk 1, mutta niin luki listassakin edellisen (?) kierron ollessa voimassa.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: kaikille täällä!
Tää pino kaipais jo hyviä uutisia!

Itse kauhulla odotan menkkoja alkaviksi. Kp on nyt 27 mutta tikkujen mukaan LH-huippu oli vasta kp21, toivon siis pitkää kiertoa, että ois edes jotakin mahdollisuuksia tässä kierrossa...

Piip: Joo, ihan oikein meni, eli yk 1 päättyi tätiin ja nyt alkanoot yk 2. Joskus aina intoutuu kirjoittamaan niin innokkaasti, ettei tajua omia tekstejään :LOL: :LOL: Mutta tosiaan ihan toiveikkain mielin olen, että ovis tuli miltei ajallaan ja menkatkin oli vain päivän myöhässä. Mulla tosin on kaveri, joka sanoi, että niin kauan kuin yritystä ei ollut niin kaikki oli ok, mutta sitten ku yritys alkoi nii kierto muuttui tosi epäsäännölliseksi. Nyt kun mies on mukana, niin mahdollisuus paranee, mutta pitkässä parisuhteessa tuntuu aika arkiselta pupuilu. No, toivotaan parasta :)

Tää on ihan mieletöntä, että sain tulla tähän ketjuun ja saan viel täällä teiltä ihanilta siskoilta tukea :flower: :flower: :hug: :hug:

Lauantai-iltaa kaikille!

Olen käynyt lueskelemassa muiden kirjoituksia, mutten ole ehtinyt käydä kirjoittamassa. Menee töissä aika lujaa...

Yhdyn noihin ajatuksiin siitä, kuinka jotkut ovat valmiita arvostelemaan sitä, että koittaa saada asiat kuntoon, jotta voisi sen vauvan hankkia. Tällä viikolla olin tilanteessa, jossa kaverini, jolla on reilun vuoden ikäinen muksu, kysyi, että koska aiotaan lapsia hankkia. Meinasin jälleen alkaa porata. En ole yrityksestä halunnut kertoa kuin yhdelle kaverille (joka jaksaa tsempata), mutta sitten kun aletaan kysellä, niin ole siinä sitten. Yritystä en myöntänyt, en halua alkaa tilittää yrityksiäni ihmisille... *huoh*

Tsemppihaleja kaikki äitiys-uradilemman kanssa pyöriville!

Yhteistyössä