Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

TSUNAMIVAROITUS! Täällä on aivan uskomaton tulva päällänsä, ei puhettakaan että mitkään yösidepatentit riittäisivät edes pariksi tunniksi, ja kolauttelen otsalohkoani kalusteisiin, kun verenhukka pistää heikottamaan. Onko ihan normaalia vuotaa isoja "kudoskappaleita" ja saavitolkulla verta? En uskalla edes kotoa poistua, kun pitää olla vaihtovalmiudessa koko ajan. Ja nämäkö siis on ihan vaan menkat?

Piip minkälaisiin tutkimuksiin hakeuduit ennen kun sait clomit? Ihan labrassa hormoniarvoja vai miten? Olisin todella kiitollinen vinkeistä, oikeasti mun elimistö ei kestä enää kovin montaa tällaista kiertoa. Tää vuodon määrä on jotain ihan käsittämätöntä...

Niiskulle :hug: tädistä. Ootko seurannu mihini vuorokaudenaikaan sulla täti iskee? Mulla on muutamaan kertaan täti ollu ns. päivän myöhässä, mutta myöhemmin olen huomannut, että onkin vaan tullut esim. seuraavana aamuna, kun yleensä tulee illalla. Tällä on siinä mielessä väliä, että tietää sitten seuraavia menkkoja odottaa oikeaan aikaan. Toivottavasti teillä toinen kierto tärppää! :heart:
 
Gilmore: mulla täti yleensä tulee keskellä päivää. Nyt kun mietin oikein asiaa, niin harvemmin on tullut esim yön aikana. Sun menkat kuulostaa kyllä aika hurjilta tällä kertaa. Ei ainakaan mulla ole tuollaisia ollut koskaan. Jaksamisia sinne :hug:

Hoh hoijaa... täällä olo jokseenkin krapulainen :ashamed: :ashamed: Olipa taas hyvä muistutus siitä, että tuo nollalinja on oikeasti ihan hyvä juttu. Onneks sentään ei tullut lähdettyä minnekään...
 
Ettei sulla Gilmore olisi kuitenkin sitten ollut ihan alkuraskauden keskenmeno jos noin kovasti vuotelee?? :( Eihän noista koskaan tiedä, jos on vaikka vähän vain hipaissut? Mulla on usein kovaa vuotoa (esim nyt näissä viimeisissä taas ihan järkkyä..), mutta kudoskappaleita tuli kyllä vain silloin km-vuodon aikaan. Normaalimenkoissa vuoto on joko ihan kirkasta verta tai sitten rusehtavaa kuivunutta, mutta ei mitään kappaleita oo kyllä tullut... :/
Parempaa onnea tähän alkaneeseen kiertoon sulle!! :hug:

Mä tulin sanomaan heipat! :wave:
Täällä on tavarat jo rinkassa, jätin paljon tilaa uusille vaatteille, mukana on tällä hetkellä oikeastaan vain kaikkein välttämättömin ja alusvaatteet.
Mies sai gradunkin palautettua, joten täällä on nyt todellinen lomatunnelma! B)

Kaikkea hyvää ja voikaahan paksusti! :) Palailen sitten parin viikon kuluttua ruskeana ja rentoutuneena ja toivottavasti hyvin paksuna ;)
 
Ada
:flower: Hyvää matkaa Kvartille! Teillä on varmasti ihana matka! Jee!!!

:hug: Gilmorelle ja Niiskunenälle tädistä! Gilmoren menkat kuulostaa melkoisilta. Mullakaan ei ole vastaavaa ilmennyt. En tiedä lohduttaisiko ajatus, että jotain ehkä tapahtui, en tiedä, mutta ehkä jotain tapahtui :ashamed: . Olipa hieno virke.

Menen nyt tilamaan kasoittain ovistikkuja. Ja jos en löydä ovista niin etsin itselleni positiivisen gynen.

Piip, pidän peukkuja ihmeelle!!!
 
Ada
Maanantai 12.5..2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 19/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Moccamaster.......27...........kp 37/33-34(-37)..aloitus 5/08
Toivo79...............28...........kp 19/27-34............aloitus syksy 2008

Piip......................29............kp 2/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 3/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 5/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 5/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 5/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 7/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 8/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 8/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 12/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 15/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 25/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 27/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 27/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 29/28-30...................yk 3
Piglet..................30............kp 46/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 47/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 50/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

:hug: :hug: Piip!
 
Täällä olis nyt kp 2/29-30. Sen verran nyt alkava kierto poikkeaa edellisistä, että olen nyt itse henkisesti luovuttanut tämän homman kanssa, ainakin toistaiseksi. Koska mieheni on yhä toiveikas, jatkamme silti samalla linjalla, ja popsin clomeja taas huomisesta alkaen. Yritän itse olla ajattelematta koko asiaa. Eilinen meni jonkinlaisessa luopumisen tuskassa. Itkeskelin vähän väliä, mutta silti oli jotenkin kevyempi olo. Tällä viikolla on hirveästi hommia, joten asian jauhaminen kannattaa lopetella nyt.

Gilmore: Käy gynellä ja puhu asiasta. Se osaa lähettää sut tarpeellisiin testeihin. Minulta gyne tsekkasi muutamassa kierrossa munasarjat ja kävin verikokeissa ovulaation seuraamiseksi, mutta en usko, että käytäntö on aina samanlainen. Jossain vaiheessa multa oli todettavissa pelkästään ultralla, että kierto on päin prinkkalaa.

Mun kohdalla (tilanne oli tosi samantapainen kuin sulla) oli hienoa, että gyne ei määrännyt teroja kierron tasaamiseksi vaan suoraan clomit. Mun oma näkemys on, että terot aiheuttaa tädin, mutteivat välttis ovulaatiota, mutta clomit aiheuttavat yleensä ovulaation ja sen myötä myös säännöllisen kierron. En toki ole ammattilainen, joten tämä saattoi olla tosi paljon suoraviivaistettua tai jopa väärin.

Clomit niukentavat myös kuukautisvuodon. Mulla oli vastaavanlaista niagaraa ennen lääkkeitä, tosin yöllä vuoto oli rauhallisempaa. Oikeastaan se varastoitui yöllä sinne matkan varrelle hulahtaakseen sitten heti noustessa ulos. Opin vuosien myötä, että nopea nouseminen heti herättyä voi olla hyväksi - vuoto ehtii hyvässä lykyssä vessanpönttöön. Jos vähääkään viivyttelin ja notkuin sängyssä tuossa vaiheessa, sotkeentuivat mulla vaatteet aina tuossa välissä.

Jos vaan osaan, yritän pysyä poissa näiltä sivuilta vähän aikaa. Listalla voisin silti vielä roikkua. Oikein hyvää viikkoa kaikille. Toivotaan, että se tuo hyviä uutisia tullessaan!
 
Voi harmi Piip :hug:

Lilla My: Piip selittikin tuosta tutkimusten ja hoitojen etenemisestä ja hyvin samalla tavalla olen asian ymmärtänyt. Eihän ne tutkimukset vie kauan, kun niihin kuuluu miehen simppatesti ja naisen kuukautiskierron kartoitus. Se varmaan sitten riippuu ajoituksesta, että voiko kartoituksen tehdä yhden vai kahden kierron aikana (jotkut kokeet pitää ottaa tiettynä kierron aikana). Ja sitten oli se aukiolotutkimus, mutta siinähän ne tutkimukset kai yleensä on, jos ei jotain ihan kummallista ilmene.

Minulla on myös tunne, etten halua tällä hetkellä mihinkään varsinaisiin hoitoihin lukuunottamatta clomeja tai muuta vastaavaa. Mutta asiahan voi olla sitten ihan toinen, jos tutkimuksissa selviäisi vaikka, ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin esim. koeputkihedelmöitys. Me ollaan nyt kuitenkin menossa ihan lapsettomuusklinikalle, koska uskon sieltä saatavan rahoille vastinetta.

Piip: Mitä tarkoitit, kun kirjoitit ettei sun "sydän antaisi lupaa" keinohedelmöitykseen? Minäkin olen miettinyt adoptiota ja olemme jutelleet miehen kanssa, että se on yksi vaihtoehto meille. Mutta odotusaika adoptiossa on melkoisen pitkä ja kustannukset korkeat.
 
Gilmore: yritä kestää tuota tsunamia :eek: Aika hurjalta kuulostaa, onko sulla ollut vastaavia? Eikö sulla ollut vielä erityisen pitkä kierto? Luulis, että jos ovulaatio on jäänyt olematta, niin silloin olis päinvastoin minimenkat. Tsemiä, tai toivottavasti on jo helpottanut!
 
Piip :hug:

Tänään otin härkää sarvista ja puhelinta luurista ja soitin julkiselta itselleni gyneaikaa. Muuten ihan kiva, mutta en saanut, käski soitella yksityiselle. Siis mitä hittoa sille ajanvaraustädille oikein pitää valitella, että saa ajan? Sydänkohtausta vai puukkoa otsassa? Huoh. Minkä verran teillä on yksityisellä maksanut gynekäynti, sanotaan nyt sisätutkimus ja munasarjojen ultraus vaikka nyt ensihätään? Entäs jos löytyy jotain vikaa, saako sitten ajan julkiselle, ja jos saa, pitääkö siellä kulkea lähtöruudun kautta, vai voiko ne yksityisen tutkimustulokset viedä mukanaan julkiselle puolelle?
 
Hazel juu nyt oli puolta pidempi kierto kun normaalisti. Pohdiskelin voisiko se pitkä kierto nimenomaan selittää tuota vuodon määrä, jos vaikka limakalvo on ehtinyt kasvaa johonkin täysin uusiin ulottuvuuksiin tai jotain, ja vuoto alkoi kun megalimis romahti omaan mahdottomuuteensa. Mutta nyt kun sanoit, niin tosiaan ovuloimattomista kierroista kai pitäisi tulla niukat kuukautiset? Ei mulla normikierroista sentään mitään tällaista ole, onneksi.
 
Mulla on näissä viime aikojen pitkissä kierroissa ollut minimaaliset menkat. Gyne mulla on maksanut yksityisellä 60-120 euroa. Aika iso ero, kun tuossa kalliimmassa oli lisänä vain papa-kokeen ottaminen. Sisätutkimus ja ultraus oli molemmilla kerroilla. Luulis, että julkiselle kelpaa yksityisen tulokset.
 
Ada ei kuulemma ollut tarvetta mennä lääkäriin, koska ei mulla ole kovia kipuja eikä kuumetta. Eli ei kohdunulkoista tai muuta akuuttia. Ja jos tämä oli alkuraskauden keskenmeno, niin seurailen sitten itsekseni, jos tulee kipuja niin päivystykseen. Ja kierron epäsäännöllisyys sun muut gynekologiset jutut on sitten sellaista mistä saan valittaa omalla rahalla yksityisellä. Eli sinne siis.
 
Hei taas! Täällä asiat hyvin siinä mielessä, että selkeät ovisoireilut bongasin loppuviikosta, la ja su rävähti komiat plussat aconilla ja petissä on oltu ahkeraan. Plussa tuli kp13 ja kp14, jolloin vahvempi ja selkeitä kipujakin ja meno liukasta ;) Nyt kun vaan tuo kierto pysyisi siinä 28 päivässä, niin täähän ois täydellinen kierto, kun löytyi oviskin ja luteaalikin olisi riittävä...! Positiivisin mielin siis loppukiertoon täällä...
 
Hazel, ilmaisin itseäni vähän ympäripyöreästi. Kokonaisuutta on vähän vaikea selittää, kun se on monen eri asian summa. Ensinnäkin: Olen aina ollut adoptiomyönteinen ja kovin kiinnostunut adoptiosta. Pidin sitä hyvänä vaihtoehtona jo silloin, kun en vielä tiennyt omista vaikeuksistani saada lasta. Olin myös ajatellut, että jos yhden biologisen saisikin, seuraava(t) voisi(vat) hyvin olla adoptoitu(ja).

Toiseksi, tunnen vähän sellaista ympäripyöreää epämukavuutta väestönkasvuun liittyen. Tämä ei ole mikään syy adoptoida, mutta se on ihan hyvä lisä siihen.

Kolmanneksi, keinohedelmöitys ei tunnu omalta vaihtoehdolta. En pysty millään perustelemaan sitä itselleni. Ajatus ei ehkä itsellänikään ole kovin kirkas, mutta pääpiirteittäin ajattelen vähän mystisesti, että jos minuun istutettaisiin ihmisalkio, joka sinne itse ei olisi istuutunut, maailman tasapaino järkkyisi. Kuulostaa aivan huuhaalta omiinkin korviini! En tosiaankaan halua kritisoida kenenkään muun ratkaisuja (ja siksi kai olen jättänyt tähän asiaan kovin syvälle pneutumatta tällä palstalla), mutta ajattelen, että meillä ne varsinaiset hoidot olisivat vain tarpeeton välivaihe, kun se adoptiokin on hyvä vaihtoehto.

On kovin vaikeaa ajatella niitä kaikkia vailla huolenpitoa olevia lapsia ympäri maailmaa, kun samalla itse kärsii tyhjästä sylistä. Toivoisin vaan, ettei sylin ja lapsen kohtaamiseen tarvitsisi kulkea hirveän kivistä tietä.

Adoptio on kallis prosessi, ja aikaavieväkin, mutta samaa voi kai sanoa lapsettomuushoidoista. En tosin tiedä tarkkaan, missä hintaluokissa näissä liikutaan. Aika paljon kaikkialla vaan puhutaan kalleudesta, mutta ei juurikaan mainita oikeita hintoja. Tämän palstan perusteella kuvittelin, että clomikuurikin syöksisi meidät vararikkoon, mutta eiväthän ne nyt niin ihmeellisiä maksa. Ja meilläkin vain toinen on sentään töissä! Aika paljon olen valmis syömään kaurapuuroa, jos lopulta saan pikkuisen hoidettavakseni.

Gilmore: Olisin kuvitellut, että julkisellekin pääsisi ihan perustututkimukseen. Sitähän aina suositellaan alkuun, kun alkaa lasta yrittämään! Kai nyt papa-koekin kuuluisi ottaa aina parin vuoden välein? Pitääkö tällaiset hoitaa aina nykyään yksityisellä? Äh, ihan turha enää puhu mitään korkealentoista suomalaisten korkeatasoisesta ja kaikille yhteisestä terveydenhuollosta.

Joka tapauksessa olen toistuvasti lukenut, että perustarkastuksia aletaan tehdä jo ennen kuin on vuosi yritystä takana, jos on aihetta epäillä, että kaikki ei ole kunnossa, on esim. kovin epäsäännöllinen tai pitkä kierto. Mutta tarkoittaako tämä, että tarkastuksia aletaan tehdä asiakkaan omalla kustannuksella?
 
Piip ei ainakaan meillä pääse mihinkään perustutkimukseen, ennen kuin on se vuosi täynnä. Paitsi siinä tapauksessa tietysti, jos on jotain akuuttia päivystysluonteista, kuten vaikka kovia kipuja tai kuumetta tai tosiaan se kirves otsassa. Ja se vuosi lasketaan JOKO yrityksen aloituksesta TAI viimeisestä raskaudesta, joten minä idiootti kun menin tunnustamaan saaneeni haamuplussia, niin minun kohdalla laskuri käynnistyy sitten siitä. Sen takia en tällä kertaa viitsinyt edes hirveästi spekuloida sillä kemiallisella, vaikka vaihtoehto mielessä kävikin, koska se tarkottaisi hoitoonpääsyn siirtymistä taas vuoden päähän.

Tuosta adoptiosta ja hoidoista, meillä on kanssa ollut puhetta, että ainakaan luovutetuilla soluilla ei lähdettäisi hoitoihin, mikäli osoittautuu että jomman kumman solut ei lisääntymiseen kelpaa. Siinä vaiheessa sitten mennään adoptiojonoon. Syy on meillä vähän saman suuntainen kuin Piipillä, eli jos kerran me ei lasta voida saada, niin ei ole mitään syytä miksei sitten annettaisi perhettä jollekin olemassaolevalle lapselle, joka ei voi perhettä saada, sen sijaan että väen vängällä koitettaisiin saada "omaa". Oma kai se adoptoitu on ihan yhtä lailla. Mutta tämä on siis vain meidän kohdalla parhaaksi ajateltu ratkaisu, enkä millään lailla väitä, että tämä olisi kaikkien kohdalla se Totuus. Ja en sitäkään vanno etteikö mieli voisi muuttua, mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä.
 
Ada
Täytyy oikein onnitella Vadelmaunelmaa onnistuneesta "kylvöstä"! Nyt vaan hyvillä mielin odottelemaan viljan kasvua ;) . Äidillisesti sanon, että syö nyt hyvin ja säännöllisesti ja pidä mieli korkealla, niin itämiselle on hyvät edellytykset. Olen ollut tänään suunnittelemassa ympäristökasvatusta... :LOL:

Olen täsmälleen samaa mieltä Piipin ja Gilmoren kanssa adoptiosta. Piip kirjoitti oikeastaan kaiken, mitä itsekin ajattelen asiasta. Mitähän ne pitkät adoptiojonot käytännössä tarkoittaa?

Gilmore, sun terveyskeskuksessa vallitsee varmaan jokin kamala väärinkäsitys! Siis Suomihan on hyvinvointivaltio. On suorastaan lottovoitto syntyä Suomeen! Täällä on sairaanhoitoa ja terveydenhoitoa! Kyllä! Kaikkialla puhutaan siitä niin paljon. Mutta kyllä se on hyvin piilotettuna. Kun en mä ainakaan ole päässyt edes muihinkaan erikoislääkärijonoihin, kuten hammaslääkärijonoon. Jonoissa sitten varmaan on kaikki ne kirvespäät. Tai sitten voi olla, että jonoihin päästäkseen täytyy höynäyttää systeemiä liioittelemalla rankasti omaa tilannetta... Olisit sanonut sinne puhelimeen, että toivot lasta, mutta kohtu on roikkunut jo monta vuottaa jalkojen välissä. Että haittaakohan se.

No, todellista tietoa julkisen puolen terveyspalveluista mulla ei kyllä ole. Kunhan purnaan :x .
 
Ada
Tiistai 13.5..2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 20/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Moccamaster.......27...........kp 38/33-34(-37)..aloitus 5/08
Toivo79...............28...........kp 20/27-34............aloitus syksy 2008

Piip......................29............kp 3/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 4/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 6/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 6/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 6/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 8/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 9/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 9/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 13/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 16/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 26/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 28/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 28/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 30/28-30...................yk 3
Piglet..................30............kp 47/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 48/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 51/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Keskiviikko 14.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 21/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Moccamaster.......27...........kp 39/33-34(-37)..aloitus 5/08
Toivo79...............28...........kp 21/27-34............aloitus syksy 2008

Piip......................29............kp 4/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 5/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 7/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 7/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 7/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 9/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 10/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 10/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 14/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 17/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 27/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 29/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 29/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 31/28-30...................yk 3
Piglet..................30............kp 48/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 49/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 52/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Kiitos Piipille ja Hazelille ja muillekin valaisevista neuvoista.
Sain jotain aikaiseksikin: Soitin meidän kaupungin perhesuunnitteluun ja juttelin mukavan tädin kanssa hetken aikaa. Valitettavasti en saanut aikaa sinne ennen lähtöämme ulkomaille, mutta varasin jo ajan elokuulle. Toivon kovasti ja hartaasti, että saan peruuttaa tuon ajan, eli että kun stressi (se on ainoa syy, jonka mä voin nähdä vaikuttavan lapsettomuuteemme) helpottaa kesäloman myötä, niin toivottavasti kroppakin olisi sitten valmis hedelmöitykseen ja yksi pieni siittiö löytäisi tiensä munasolun luokse ja kaikki lapsettomuustutkimukset voisi unohtaa. Toivon, niin kovasti toivon!!
 
Gilmore: Varmaan sinuna kävisin tarkistuttamassa tilanteen yksityisellä puolella. Minullahan oli sillon aiemmin samankaltanen tilanne ja plussien jälkeen alkoi vuoto. Kävin tk:ssa kyselemässä apua, mutta vastaanotto oli tylyhkö (kauniisti sanottuna). Soitin omalle gynelle ja hän tuumas että luultavasti siinä on nyt niin käynyt että kesken on menny, mutta paras olisi tulla tarkistamaan ultralla tilanne ettei sitten myöhemmin tule mitään tulehduksia yms.
Nyt oon taas saanu tk:n kanssa tapella kun on ollut iskiasvaivoja ja supisteluja. Olisin kuvitellu että raskaana sitä edes hiukan paremmin pääsee, mutta p****nmarjat. Yksityiselle siis ihan oma-aloitteisesti tänäänki suuntasin kun halusin tarkistaa tilanteen.

Tänään siis lääkärissä käyty ja ultrallaki katottiin tilannetta. Kaikki on ok onneksi. Vauva sielä tosissaan heiluskeli ja nyrkkiä heristeli. Näin jopa vilauksen kasvoista kun gyne käytti 3D:tä päällä. Tippa linssissä katselin kun toinen yritti saada nyrkkiä suuhun =) . Niin ja pieni heppi siellä oli eli poika taitaa olla meille tulossa.

Mites loppukiertolaisilla?? Näyttää olevan taas monta tuolla kierron paremmalla puolella? Postiksestakaan ei vissiin ole vähään aikaan kuulunut?

Oikein iso :hug: kaikille jotka sitä tarvitsee...

Nanna+poju 20+0
 
Ada, etsin vähän tietoa tuosta adoptiojonotuksesta. Ilmeisesti jonotus neuvontaan on paikkakunnasta riippuen pari viikkoa - yli vuosi, neuvonnan pituus on 5 kk- n. vuosi, ja jos positiivinen lausunto tulee, niin kohdemaasta riippuen odottelu on n. 1-5 vuotta. Eli aika paljon tulee saldoksi!

En tiedä, olivatko nämä tiedot ihan tuoreita.

Joo, täällä sitä ollaan taas, vaikka piti pitää palstataukoa...
 
Moi,

halu on kova aloittaa yritys nyt, mutta saas naha miten kay.

Nyt KP 10/37 (mulla on kylla viime marraskuusta lahtien ollu tosi pitkat kierrot mut 37 paivaa on keskiverto, noin. Pisin kierto oli yli 50 paivaa!!!)

Nythan se paniikki vasta alkoikin :eek:

Tuntuu, etta on vain kolme tapausta joilla on varaa (rahallisesti) lapsiin: sosiaalipummit (sori), rikkaat ja keilla on isovanhemmat lapsenvahtina. Me kun ollaan kaksi tavallista tyontekijaa ja vauvan pitais sitten menna hoitoon, mutta meilla ei tunnu olevan varaa. Ma olen mun miesta yrittanyt hankkimaan parempi palkkasta tyota, mutta han ei vain ymmarra kuinka paljon vauvat maksaa, varsinkin paivahoito. Kavin tossa katsomassa paljon Suomessa maksaa paivahoitopaikka, max 200 euroa tai jotain. Taalla saa vastaavalla rahalla hikiseen viikon!!! Taalla se maksaa aivan jumalattomasti. Valilla tekee kylla mieli lahtea ja pian takas Suomeen.

Sori ma jo hypin edelle, eihan tassa olla viela edes raskaana. Kun noita teidan juttuja lukee, niin eihan raskaaksi tulo ole yksistaan selvyys. Sori mun rahahuolet :ashamed: Sainpahan ainakin purettua mika mielta painaa.
 
Ada
Piip, kiitos adoptiotiedoista! 1-5 vuotta on aika pitkä haarukka odotukselle :/ . Prosessi lähtee kuitenkin ilmeisesti melko nopeasti käyntiin.

:hug: JoJo! Onhan tässä onneksi vielä aikaa ennen kuin se teidän pienokainen menee hoitoon ;) . Luulen, että Suomessakin päivähoito maksaa ainakin sen 200 euroa. Kysyin eräästä yksityisestä päiväkodista hoitomaksuja ja siellä oli 260 e/kk. Toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun.

:flower: Heppikukat Nannalle ja hyvää odotusta!!!
 

Yhteistyössä