Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Moi pitkästä aikaa! En ole päässyt koneelle ollenkaan, eli tulee hieman myöhässä nää päivitykset..

"Oikea" yritys oli tarkoitus aloittaa vasta seuraavasta kierrosta, mutta niin siinä vaan kävi että ovis juuri tällä kerralla päätti myöhästyä viikon ja ehti näin mukaan tuohon tämän kuun alun kortsujen pois jättämiseen. Menkat siis myöhästyivät oudosti tuossa viime viikon lopulla, eilen sain testiin tosi epäselvän vain oikeassa valossa näkyvän haamun ja tänään haalean plussan! Ollaan miehen kanssa ihan äimänä, onnellisia mutta pöllämystyneitä. :heart: Ei oikein vielä tajuta koko asiaa, ja onhan myös niin että kaikki on tässä vaiheessa vielä tosi epävarmaa. Otetaan päivä kerrallaan ja huokaistaan sitten viikon tai parin päästä jos vuoto ei ala..

Kurjaa, etten tämän enempää ehtinyt tähän pinoon kotiutua. Tuntuu myös epäreilulta pitempään yrittäneiden puolesta :ashamed: vaikka eihän näitä asioita itse voi hallita. Toivon kovasti, että tämä olisi avaus pinon suurelle plussa-aallolle!

Sellainen yksityiskohta vielä, että mulla todettiin hiljattain toinen ovario polykystiseksi, toinen oli normaalimman näköinen. Ainakaan tässä tapauksessa ei hidastanut raskautumista!
 
onnea moccamaster! :flower: mä istun junassa matkalla oman kullan kainaloon ja tässä opettelen samalla käyttämään nettiä näin kännykällä. Täällä elellään menkkoja odotellessa ja laskeskellessa päiviä ja kuukausia yrittämisen aloittamiseen!
 
Onnea Moccamaster :flower: !! Onnea matkaan! Me tullaan kaikki ihan kohta perässä :).

Täällä menossa kai jo kp 31... and counting... Tyyyylsäääää... Alkaakohan menkat nopeammin, jos oikein hyppelehdin ja ravistelen? Hihii, siinä ois työkavereille ihmettelemistä :). (siksi siis tämä hoppu, että ensi kierron alussa päästään jatkotutkimuksiin).

Iloista viikonloppua kaikille!
 
Ada
Torstai 16.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 22/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 22/27-34............aloitus syksy 2008

Piip......................29............kp 6/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 7/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 9/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 9/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 9/?..............................yk 7
Kvart Över..........28...........kp 11/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 12/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 12/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 16/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 19/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 29/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 31/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 31/..................lokakuusta 2007
Citrus..................28............kp 33/28-30...................yk 3
Piglet..................30............kp 50/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 51/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 54/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)


 
Oikein paljon onnea Moccamaster! :flower:

Pigletille iso :hug:. Tiedän että on ärsyttävää, kun joku väittää tietävänsä miltä susta tuntuu, mutta silti vähän luulen ainakin aavistavani... Karmeaa odottelua, koita kestää!

Minä sitten päätin paukautaa yksityiselle juttelemaan tuosta kierron heittelystä. Mites se nyt meni, jos se rupeaa tuputtamaan teroluteja kuukautisten säännöllistämiseen, niin eikös niissä ollut myöhään ovuloivilla se huono puoli että saattaapi ovis jäädä kokonaan tulematta? Ainoa "ilo" on säännölliset menkat?

Hitsi, pitää varmaan guugletella netti läpi ennen kun menee sinne tohtorin pakeille...
 
Heips! :heart:

Täällä on käyty keskustelua rajan vetämisestä hoitoihin ja adoptiojonoon siirtymisestä. Meille koeputkihedelmöitykseen lähteminen oli täysin selvää. Miehessä ei ole mitään vikaa ja ainoa vika minussa on, että tukossa olevat munatorvet estävät säännöllisesti ovuloimieni munasolujen ja mieheni terveiden siimähäntien kohtaamisen. Siksi en näe nykylääketieteen keinoihin turvautumisessa omalla kohdallani mitään väärää. Tilanne ehkä saattaisi olla toinen, jos omassa hormonitoiminnassani olisi lisäksi vielä häikkää.

Ymmärrän silti myös toisenlaisen näkökannan hoitoihin, jokainenhan päättää omasta tilanteestaan, ja toiselle adoptio tuntuu luonnollisemmalta vaihtoehdolta. Itse pidän adoptiota äärimmäisen hienona tekona, mutten koskaan itse ole ajatellut adoptoivani. Olen aina halunnut biologisen lapsen, enkä haluaisi tässä vaiheessa vielä luovuttaa. Lahjoitetuilla soluilla tehtäviin hoitoihin en kuitenkaan varmastikaan olisi valmis.

Tutkimusten etenemisestä vielä: Miehen siemennesteanalyysin sekä naisen munasarjojen ja kohdun ultraäänitutkimuksen ja hormoniverikokeiden jälkeen tehdään tosiaan munatorvien aukiolotutkimus. Jos tässä tutkimuksessa ei selvästi pystytä toteamaan aukioloa, tukos voidaan varmistaa vielä laparoskopialla, mihin on pitkät jonot. Omalla kohdallani lääkäri piti laparoskopiaa tarpeettomana, ja koska säännöllisen hormonitoiminnan vuoksi muita hoitoja ei tarvita, seuraava ja viimeinen vaihe on IVF.

Hinnoista: julkisella ainakin TYKSissä IVF:n lääkkeet maksaa n. 600 euroa ja lisäksi poliklinikkamaksut. Eli ei mitään päätähuimaavia summia, kuten yksityisellä.

 
Heips

Tosi kiva, että Kevätesikko olet kirjoittanut meidän iloksi. Ajattelin, että jätätkö meidät kokonaan, kun kerroit, että teillä on edessä IVF. Miten teillä asiat etenee, milloin on IVF? Minua ainakin kiinnostaa kuulla joten toivottavasti saadaan kuulla teistä edelleen. Ja toivotaan, että pian onnaa.

Mulle tuli ilokseni menkat jo tällä viikolla ja kiertopäiviä kertyi vain (!) 34, eli normaalin rajoissa! Vuoteen mulla ei ole ollut alle 40 päivän kiertoja. Josko tässä olisi jotain positiivista =) Ensi viikolla sitten lekuriin tämän asian tiimoilta.
 
Hazel: Kiitos! Meillä on vajaan kolmen viikon päästä aika hoidon suunnitteluun, hoidot ilmeisesti alkaa syksyllä kun ymmärtääkseni niillä on kesäsulku siinä välissä. Onnea lyhentyneestä kierrosta! :heart:

Kyllä tämä jälkikasvun värkkääminen on varsinaista salatiedettä!

 
Iltoja!

Testasin eilen negan aamulla, kun olin eilen bilettämässä, enkä halunnut ottaa riskejä. Eli täti sitten tulee jossain kohtaa, varmaankin alkavalla viikolla.

Onneksi työrintamalla kuuluu sen verran positiivista, että vauva-asioita ei nyt ehdi murehtia. Olen mahdollisesti saamassa ylennyksen :) Ehkäisyyn ei palata, vauva on tervetullut silti.



 
Onnea Moccamaster :flower: :heart:
Tuohon adoptio/hedelmöityshoitokeskusteluun liittyen... En ole oikeastaan koskaan ajatellut että hoidot voisivat olla eettisesti jotenkin epäilyttäviä. Jäin oikein miettimään tuota, että mikähän mahtaisi olla kantani. Päädyin kuitenkin siihen, että kyllä mun mielestä pariskunnalla täytyy olla oikeus saada apua, mikäli ei omin keinoin onnistu. Mun mielestä noi kaksi eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja, vaan kukin tekee miten parhaaksi tuntuu. Mutta nuo lapsettomuushoidot on minun mielestä ihan ok. Ajatellaanpa vaikka jotain sairautta (vaikkei nyt sama asia täysin olekaan), niin kyllä meistä moni lääkäriin menee apua ja lääkkeitä saamaan, eikä siinä ole mitään väärää. Miksei siis silloin, jos on vaikeaa saada omin keinoin vauvaa? Jotkut spermapankit on sitten asia erikseen, siitä en viitsi alkaa enempiä pohtimaan :)

Täällä ollaan vähän ihmeissään... Kierto on vasta aluillaan ja mitään oireita ei ole oviksen suuntaan, mutta utelias kun olen, niin testasin ovista (taitaa olla kp 10). Testi näytti kahta yhtä vahvaa viivaa, eli ovis pitäisi siis tapahtua ihan juuri. Eilen sentään sain houkuteltua miehen petipuuhiin :saint: :saint: mutta tänään taitaa olla mahdotonta, samoin huomenna. Taitaa mennä siis tää kierto ihan pipariksi... :( Mä niin kovasti ajattelin, että ovis osuisi lauantaihin...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!! :wave:
 
Ettei vaan sattuisi mitään väärinkäsityksiä, niin haluan vielä tarkentaa, että minunkin kantani hedelmöityshoitoihin on yleisesti ihan myönteinen. Ja tottakai ajattelen, myös, että apuun on oltava oikeus. Yritin selittää vain suhtautumistani omiin hoitoihin, niihin mulla on vähän kielteinen kanta. Tosin olen kyllä valmis niihinkin, jos se on tärkeintä miehelle. Mutta toistaiseksi hänkin sanoo, että adoptio voisi olla meille seuraava vaihe.

Tämä on vähän sama juttu kuin se, että olen kasvissyöjä eettisistä syistä, mutta annan muiden tehdä omat valintansa enkä puutu heidän ruokaympyröihisä. Miehen ruokaympyrään puutun vähän, mutta eivätkös niin tee kaikki vaimot. :heart:

Jäin pohtimaan antamaani kuvaa Niiskunenän kirjoituksesta, vaikkei nyt käynytkään oikeastaan ilmi, että olisit ymmärtänyt väärin viestiäni. Uskon, että joku voi varmaan kokea arvosteluna jo sen, että sanon, että tämä ei ole minulle oikea vaihtoehto, mutta tarkoitus on kuin onkin sanoa, että se ei ole MINULLE hyvä vaihtoehto.

Paljon onnea Moccamaster! Turvallista odotusaikaa.

Ja paljon tsemppiä Kevätesikolle hoitoihin! Toivottavasti tärppää heti ekasta.
 
Ada
Maanantai 19.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 25/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 25/27-34............aloitus syksy 2008

Citrus..................28............kp 3/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 9/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 10/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 11/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 12/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 12/?..............................yk 7
Maikkis123..........28............ kp12/24-29....................... yk4
Kvart Över..........28...........kp 14/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 15/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 15/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 19/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 22/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 32/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 34/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 34/..................lokakuusta 2007
Piglet..................30............kp 53/28.........................yk 6
Iines80...............28............kp 54/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 57/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)

. meniköhän ne oikein?! Ilmoittakaa jos ei.
 

Yhteistyössä