Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Ada
Keskiviikko 21.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 27/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 27/27-34............aloitus syksy 2008

Piglet..................30............kp 2/28.........................yk 7
Citrus..................28............kp 5/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 11/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 12/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 13/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 14/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 14/?..............................yk 7
Maikkis123..........28............ kp14/24-29....................... yk4
Kvart Över..........28...........kp 16/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 17/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 17/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 21/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 24/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 34/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 36/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 36/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp 56/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 59/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
 
Ada
:attn: :attn: :attn: :attn: Perinteinen tätimuuri Vadelmaunelmalle! Hauskaa, että rupesit oirehtimaan :) . Järki ja vauvakuume on ehkä mahdoton yhtälö :xmas: .

Maikkis, minä myös oireilen ovista, mutta tikku vaan pysyy negana. Huomenna plussataan molemmat!
 
Ada, ovisplussia sinne +++++

Mulla taitaa tärppipäivät olla pelattu. Lämmöt on nyt kolmatta päivää ylhäällä, ja fertility friend sijoittaa oviksen maanantaille. Eli ainoa päivä, kun peittoja ei heiluteltu, mutta en nyt ehkä jaksaisi stressata siitä. Noista mun lämmönmittauksista on tunnustettava sellainen seikka, että mittaan ne tavallisella digitaalisella mittarilla kainalosta, joten virheiden riski on kohtuullinen. Ovistikut näytti koko ajan negaa, mutta siinäkin on oma ongelmansa: töissä en niitä liuskoja viitsi käyttää, ja sitten kotiin päästessä virtsa on aika laimentunutta kun duunissa kuitenkin tulee juotua ja rampattua vessassa kohtuullisen ahkerasti.

Itse voisin oireiden (ja osittain niiden puutteen) perusteella sijoittaa oviksen mihin tahansa lauantain ja eilisen välille... Lauantaina oli vähän välivuotoa ja tosi kipeä alavatsa, toissapäivänä taas tummin haamu, ja eilen rinnat kipeät ja mikroskooppinen määrä limaa. Muina päivinä erinäisiä oireita, joko aitoja tai kuviteltuja. Eilinen ovistesti oli puhdas nolla, ja lämmöt tänään selkästi ylhäällä, joten eiköhän se ollut tässä. Nyt on vaan pidettävä peukut ylhäällä ja toivottava tärppejä!
 
Lääkärimme sanoi, että kaikilla ovistesteihin ei tule ihan selkeää plussaa, koska jotkut ovuloivat alemmalla LH-tasolla. Testeissä pitäisi kuitenkin ymmärtääkseni näkyä piikki oikealla kohdalla. Kuitenkin ovistestejä käytetään lapsettomuusklinikalla, joten ne kyllä toimivat, vaikka olen itse sitä joskus epäillyt.

Onko Postis kadonnut keskustelusta kokonaan?
 
maikkis tervetuloa minunkin puolestani :flower:

Minä vihdoin kävin gynellä tarkistuttamassa, onko kaikki kunnossa... Jotenkin ollut korkea kynnys mennä, kun joskus lääkärissä tullut olo, että lääkärin mielestä on tullut turhaan hänen aikaansa tuhlaamaan... No nyt ei tullut sellainen olo, vaikka tosi pikakäynti olikin, ei turhia jaaritellut tämä lääkäri.

Lääkärin sanojen mukaan mulla on jonkin verran rakkulaisuutta mutta ei kuitenkaan pahasti ja rakkulaisuus voi tarkottaa, etten aina ovuloi. Kehotti palaamaan syksyllä asiaan, jos en ole siihen mennessä raskautunut. Nyt en oikein tiedä, miten suhtautua lääkärin sanomaan. Siis että onko tämä hyvä vai huono uutinen. Niin ja sitten kun mulla on vähän kipuillut tuo vasen puoli pitkin kiertoa, niin lopulta unohdin kysyä, että miten siihen pitäis suhtautua... Toisaalta kai se sieltä ultrasta näki ettei siellä rakkulaisuutta kummempaa....

Millasia gynekokemuksia teillä muilla?
 
Ada
Mäkin olen täältä lukenut, että joillain ovistestit ei näytä kunnon plussaa, vaikka veritesteistä on jälkeen päin todettu ovis. Toivottavasti näin kävi Maikkikselle!

Mä luulen, että helokkikapselit toimii mulla. Ihan selvät ovisoireet huipentui juuri onnellisesti ovisplussaan. Oi, mikä helpotus! Vähän jännittää kun mies on vielä pelissä, mutta on loukkaantunut ja parin tunnin päästä kotona. Mitenhän pahasti se on loukkaantunut... Toivon, että se on vaan vähän jostain korvanlehdestä loukkaaantunut :headwall: . Tai muuten saa eiliset simpat sinnitellä.

Luojan kiitos huomenna on perjantai!
 
Ada
Torstai 22.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 28/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 28/27-34............aloitus syksy 2008

Piglet..................30............kp 3/28.........................yk 7
Citrus..................28............kp 6/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 12/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 13/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 14/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 15/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 15/?..............................yk 7
Maikkis123..........28............ kp15/24-29....................... yk4
Kvart Över..........28...........kp 17/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 18/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 18/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 22/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 25/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 35/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 37/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 37/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp 57/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 60/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
 
Citrus: Musta sun uutiset kuulostivat hyviltä. Tosi suurella osalla naisista on jonkun verran rakkulaisuutta ja tilanne voi vaihtua ajan mukana. Kun teillä on vasta noin vähän yritystä takana (tiedän, pitkältä tuntuu...), ei kannata säikähtää vaan uskoa, että kaikki on päällisin puolin kunnossa, kun ei mitään hälyyttävää näkynyt.

Voi Ada, missä oli vika, korvalehdessä vai pahemmassa paikassa? Mun mies sai viime viikolla jalkapallon niin täysiä munille, että joutui menemään vaihtoon. Mutta onneksi ei ollut silloin meillä mitään tärppipäiviäkään.

Väitin kierron alussa, että jään henkisesti tauolle vähäksi aikaa tai luovutan kokonaan. En osaa. Voi kun osaisinkin! :headwall: Ajattelen aina vaan sitä yhtä asiaa, nyt vielä enemmän, kun yritän kieltää sen itseltäni. Soitan huomenna gynelle. Soitan aina kierron alussa kertoakseni tilanteen, jotta voidan sopia jatkosta, mutta tällä kertaa en saanut aikaiseksi soittaa aiemmin. Voi olla, että nyt sovitaan se aukiolotutkimus.
 
Toivo, olen käyttänyt kaikenlaisia, halpatesti.comista tilattuja halpoja ja apteekin omia kalliita. Käytän jatkossa liuskoja, jos on tarvetta. Ne on aina näyttänyt mulle oviksen, joten en viitsi tuhlata omaisuuksia noihin kalliisiin, vaikka ne onkin vähän helppokäyttöisempiä.
 
Citrus, mulle sanottiin suunnilleen samalla tavalla, paitsi että toinen munasarja oli monirakkulainen peräti kokonaan. Samalla lailla sanottiin, että tule puolen vuoden yrittämisen jälkeen takaisin jos ei tärppää.. Nyt noista uutisista on tasan kuukausi ja rv 4+5. Eli ei se välttämättä tarkoita yhtään mitään! :)
 
Huomenta!

Viikon uutiset: sain ylennyksen. Testissä näkyi tänään plussa. Iloitsen vasta sitten, kun nyt eka testaan uudelleen ja sitten kun parin viikon päästä käyn ultrassa tsekkaamassa, että kaveri ois oikeessa paikassa. Jos ei ole, pitää kaveri poistaa :(
 
Onnea MemmuLiina :flower: :heart: Pidetään peukkuja pystyssä ja iloitaan sinun puolesta jo tässä vaiheessa =)
Toivo: mä olen käyttänyt Aconin kasettiovistestejä sekä Clearbluen digitaalista. Jotenkin tykkään enemmän tuosta Aconista. Mutta mielipideasioitahan nuo on...
).( olen vähän sekavin fiiliksin. Testasi maanantaina ovisplussan (kp 10) eli heti menkkojen jälkeen. Mistään limoista tai oireista ei tietoakaan, joten olen ihan varma että tuo oli kuitenkin väärä hälyytys. Voiko ovistesti antaa "väärän" plussan? Tulos oli selvä eli testiviiva oli tummempi kuin kontrolli. Miestä en saanut innostumaan alkuviikosta petipuuhiin, joten tää yk tais mennä, ku vain sunnuntai-iltana päästiin toimiin. Muutenkaan toi mies ei niin kovin hanakasti ole mukana tässä projektissa :'( Kohta varmaan taas tulee siirto toivottomiin, ellei tule ihmeraskautumista :headwall: :headwall: Eilen mulla alkoi tuolla oikealla puolella alavatsassa vihlomaan aika ajoin ja tänään se on lisääntynyyt. Taitaa olla umpisuoli mun säkällä :LOL: :LOL: :LOL:

Et sellasta tänään mietteissä, koitan olla vaipumatta masennukseen... :ashamed:
 
MemmuLiina: onnea :flower: , toivottavasti tyyppi on tarrannut oikeaan paikkaan ja pitää lujasti kiinni :) Ja onnea ylennyksestä!
Citrus: mulla lääkäri totesi ultran perusteella voimakkaan rakkulaisuuden, molemmissa munasarjoissa. Sain sen käsityksen, että tällaisilla munasarjoilla ei ovuloida ilman apuja. Sulla ei ilmeisesti tilanne ole onneksi niin paha. Oon saanut sen käsityksen, että tosi monilla on jonkun verran rakkulaisuutta ja silti raskautuminen voi onnistua ihan luomusti. Mullakin on usein varsinkin kierron loppupuolella kipuja oikealla puolella, mutta ilmeisesti se ei ainakaan minun tapauksessa tarkoita, että jotain tapahtuisi. Kunhan ajankuluksi kipuilee.
Toivo: Mä oon käyttänyt mammaksin ja babyplussan liuskoja, yhtään plussaa en ole saanut, mutta sehän ei ole mikään ihme, jos kerran en ovuloi. Että siinä mielessä testit kai sitten toimivat...
Piip: Voimia! Minäkin yritin taukoilla, mutta eihän se onnistu, vauva- ja raskaushaaveet ja pelko lapsettomuudesta pörivät koko ajan mielessä ja ahdistaa... Vaikka järki sanoo, että en ole raskaana, niin silti varmuuden vuoksi menin tekemään testin tänään aamulla ja negahan se oli. Itkettää ja harmittaa, kun mitään ei tapahdu, ei ole edes menkkaoireita. No, olen toiveikas ja toivon, että edes tämä itkuisuus olisi PMS-oireilua, eihän yhdestä punaisesta viivasta voi muuten tulla näin kurja olo, eihän? :snotty:
Adalle onnittelut ovisplussasta, toivottavasti se tuli huolella hyödynnettyä :).
Gilmore kyseli teroista jossain vaiheessa: mä en aloittaisi kuuria ennen ovista, silloinhan ovis jää tulematta. Saahan sitä kiertoa säännöllistettyä ja lyhennettyä silloinkin, jos kuurin aloittaa vasta oviksen jälkeen. Mutta en kyllä ole mikään lääkäri...
Aurinkoista perjantaita kaikille teille ihanille vertaistukisiskoille :).
 
Kiitos teille kaikille onnitteluista! Itsellä on epäuskoinen olo. Aamulla kun silmät sihrussa luin testiä, jouduin kiskomaan miehenkin ihmettelemään tulosta. Olen ollut tosi väsynyt ja ajoittain on huono ja heikko olo. Nyt on sitten huono omatuntokin, kun sain ylennyksen ja saan lisää vastuuta.... Palkitsen työnantajan jäämällä äitiyslomalle....
 
Voi, onnea Memmu! :heart: :heart: Ehkä pinon kirous kumoutuisi lopulta. Näyttää ainakin hyvältä!

Minä sanon oikein painokkalla äänensävyllä, että hiiteen huono omatunto. Ehdit kyllä vielä siellä töissä vastuuta kantaa! Ja nytkin jo ennen lomalle jäämistä, jos aloitit jo uusissa hommissa.

Paljon tsemppiä drömmalle! :hug:

:headwall: En muistanut taaskaan soittaa gynelle...
 
Ada
:flower: Ihanaa! Paljon onnea Memmuliinalle!!! Onnea myös ylennyksestä. Eiköhän sun työnantaja ole tietoinen, että lähes kolmekymppiset naiset saattaa tulla raskaaksi ennemmin tai myöhemmin, eikä ota raskautta henkilökohtaisesti. Ymmärrettävä tunne, mutta täysin aiheeton.
Mä kysyn vähän oma ja Niiskunenän lehmä ojassa, että osuiko teillä ajoitus juuri kohdalleen (en nyt muista tikutitko ovista)? Meillä on Niiskunenä nyt sama tilanne kuin teillä... ainoastaan ovisplussaa edeltävänä päivänä oli peiton heilutusta. Ilo ovisplussasta laimeni aika lailla, sillä mun mies ei ollut loukkaantunut korvasta... :kieh: ! Kyllä ärsyttää! Laitan sen ensi kierrossa johonkin pumpuliin istumaan kypärä ja kokovartalosuojukset päällä. Mutta en millään, m i l l ä ä n enää soisi uusia kiertoja kenellekään meistä, vaan nyt ne ansaitut plussat joka tytölle!!! Ja tässä yhteydessä etenkin Drömmalle ja Piipille :hug: ja voimia.
 
MemmuLiinalle onnittelut ylennyksestä, ja varovaiset onnittelut plussasta! Toivottavasti kaikki menee nappiin! Olen ehkä vähän kateellinen molemmista. Toivoa on plussan suhteen vielä, mutta nykyisessä duunissa saa tapahtua aika paljon, ennen kuin siellä pystyy ylenemään. Haasteita ja vastuuta voi saada lisää, mutta organisaatiorakenne ei tunne ylennyksiä...

Olin tuossa parin duunikaverin kanssa syömässä ja iltaa istumassa. Jotenkin tuntuu pahalta ottaa edes ne pari lasillista, vaikka ei mitään tietoa onko tärpännyt, ja vaikka olisikin, niin ei pitäisi olla merkitystä. Ja sitten niiden parin lasillisen jälkeen menin ostamaan Miehelle synttärilahjaksi liian pienet housut :ashamed: Ensinnäkin, kuka ostaa housut lahjaksi, ja kaipa sitä pitäisi osata arvioida rakkaan siippani koko... Arvoin pitkään isomman ja pienemmän koon välillä, ja jostain nyt tuntemattomasta syystä päädyin niihin pienempiin. Kotiin tulessa sitten äkkiä vertaamaan uusia housuja vanhoihin, ja niinhän se oli, että ne oli liian pienet. Nyt sitten joku päivä pitäisi ne käydä vaihtamassa, ja en oikein tiedä missä välissä se sitten onnistuu kun liike ei ihan jokapäiväisen reitin varrella ole. Lisäksi ko. kaupasta ei saa rahoja takaisin, vaan lahjakortin, mutta eiköhän sieltä jotain muuta löydy, jos joskus vain pääsee sinne asti...

Raskausoireet on jo ehtineet tänne: väsyttää, viluttaa ja on koko ajan nälkä. Ekat johtunee alkavasta flunssasta, ja nälkä mulla on muutenkin aina ;)
 
Kiitos rohkaisusta! :heart: Onneksi on tämä palsta! :) Koetan suhtautua toiveikkaasti edelleen rakkuloista huolimatta.

MemmuLiinalle paljon onnea plussasta ja ylennyksestä :flower: :heart: :flower: Toivottavasti raskaus etenee mallikkaasti ja että me muut tullaan pian perästä!

toivo mä oon testaillu ovista halpa-testi.fi:n liuskatesteillä, ovat halpoja. Oon tilannut tuolta myös Clearbluen digitestejä, mut nehän tulee kalliiksi... Oon ollut tyytyväinen noihin molempiin. Ovisplussa on näkynyt molemmissa kahdessa kierrossa, joissa oon tikuttanut. Toivottavasti löytyy tässäkin kierrossa lääkärin varoitteluista huolimatta...
 

Yhteistyössä