Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Ada
:flower: Paljon onnea Kevätesikolle hoitoihin! Toivottavasti vauva tulisi nyt pian :heart: !

Onnea myös Niiskunenälle ovisplussasta! Toivon niin kovasti itsekin saavani sellaisen tässä kierrossa, että ilahdun ihan täysiä kun joku saa moisen. Mulla on vielä selkeän yksiviivainen ovistesti. Vähän jo hermostuttaa. Pesun laskuri arpoi oviksen torstaille. Ei siis mitään hätää vielä. Päätin tikuttaa tässä kierrossa tarkasti, jotta ihan oikeasti tiedän ovuloinko. Olen aikaisemmissa tikutuskierroissa saanut "ovisplussia" tasavahvoilla viivoilla, mutta toinen viiva on aina jäänyt testiviivaa ohuemmaksi. En tiedä tarkoittaako se plussaa vai ei... Toivon ja jännitän ja jos löydän ovispussan, niin olen todella iloinen. Voi, tulisipa jo tulosta tästä kuumeilusta! Olen taas tänään miettinyt, mikä riemu ja kiitollisuus elämää kohtaan siitä syntyisi jos tämä kuumeilu voisi jo loppua.

Me aletaan todennäköisesti talonrakentajiksi/rakennuttajiksi tänä tai ensi vuonna. Olisi niin ihanaa, jos olisi joku pieni jolle rakentaa pesäkoloa. Kahdelle aikuiselle rakentaminen tuntuu ihan toiselta.

Piip, olit mielestäni kirjoittanut adoptiosta ja hedelmöityshoidoista todella hyvin ja omakohtaisesti. En usko, että kukaan otti sitä paasauksena :) .
 
Hei!
Täältä ilmottautuisi mukaan yksi pinon otsikkoon hyvin sopiva. Olen 28 ja pk-seudulta. Mies on 29. Olemme esikoista nyt helmikuusta asti yrittäneet, ja tämä odotuksen odotus on osoittautunut yllättävän hankalaksi kärsimättömälle ihmiselle. Ja ei-säännöllinen kierto ei tietty auta. Tässä kierrossa onkin kaikki apukeinot käytössä; ovistikut, lämmönmittaus ja greippimehu ;), joten ovista odotellessa...

t. Maikkis123, kp12/24-29, yk4
 
Tervetuloa Maikkis! :flower: Sullahan taitaa olla jo tikutuspäivät menossa?

Hyvä että Pigletillä alkaa löytyä joku selvyys asiaan, helpottaa pitkän kierron jälkeen kun pääsee uuteen yritykseen uudella tarmolla. :hug:

Oma napa oli eilen lekurissa. Ikäloppu setägyne oli ihan symppis. Yleensä oon pyytäny naisgynekologia mutta nyt oli vapaita aikoja tosi huonosti. Munasarjat ja kohtu näytti kuulemma ihan ok:lta, ei mitään erikoista siellä. Olin vähän hämmentynyt kun se lykkäsi mulle Terot kouraan ja sanoi että ensiarvoisen tärkeää ois saada kierrot lyhenemään ja säännöllisiksi. Siis säännöllisyyshän ois tietysti kiva, mutta eihän se säännöllisyys mitään auta jos ei ovuloi? Eihän terot kai ovikseen auta yhtään mitenkään, vai? Ja mullahan on normikierrossakin ovis noin kp 21, joten jos alotan terot kp 15 niin hienostipa menee? Kertokaa oikeasti joku viisaampi mitä tässä pitäis tehdä, olen ihan solmussa. Toisaalta en viitsisi alkaa väittää vastaan sille sedälle, joka varmaan on hoidellut samanlaisia tapauksia viimeisen viisikymmentä vuotta, mutta luulin että ei terot nyt tässä ole se ratkaisu? Apua, haenko nyt ne vai en? Mitään muuta eväitä en sieltä saanu kun muuten kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. No, en tiedä. Mitäköhän tässä nyt pitäis tehdä?
 
Hei pitkästä aikaa!

Käyn toivottelemassa hedelmälliset kesät plastalaisille, tervetuloa uusille ja onnea jo plussanneille!

Tulin siihen tulokseen että hautaan vauvaprojektin kesäksi ja palaa syksyllä ovistikkujen kanssa tositoimiin! Mieli on maassa koko ajan, varsinkin kun taas yksi tuttu on raskaana. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta tällä hetkellä oma napa ja se mitä siellä navan alla ei ole, masentaa niin paljon, etten halua heitä edes kohdata. Joten päätin oman mielenterveyteni kannalta keskittyä nauttimaan kesästä! syksyllä lomamatkan jälkeen palaan kuvioihin entistä ehompana. :)
Pitäkää minut kuitenkin listalla, todennäköisesti käyn päivittämässä tietoni aina välillä, sillä enhän voi teitä kokonaan hylätä!

Ihanaa kesää ja paljon plussia! :flower:
 
Hei!
Kiva tulla mukaan, kävin tuossa aiemmin lukemassa tuota toista enskapinoa, ja jotenkin itsensä tunsi vain niin vanhaksi... Se fiilis tässä itsellä on vähän koko ajan, että tähän vauvahommaan on jo vanha, vaikka muuten tuntee itsensä ihan pennuksi :) Meillä on sellainen tilanne, että tuossa pari vuotta sitten en ollut ollenkaan varma haluanko lapsia ollenkaan. En tuntenut itseäni tarpeeksi kypsäksi tms, ja ehkä kamalin ajatus oli se, että olisi tullut raskaaksi. Tuossa reilu vuosi sitten rupesi mieli muuttumaan, ja silloin Miehen kanssa sovittiin, että jos tässä vuosi elellään vielä "nuoruutta", ja sen jälkeen aloitetaan yritys. Ja tässä sitä nyt ollaan.

Gilmore tuossa jo arvailikin, että tikutuspäivät on menossa, ja kyllä. Nyt tulee avautumista, kun mulla on duunistressin lisäksi vielä ovisstressi, ja jotenkin sitä on pakko purkaa, Miehelle ei ihan kaikesta halua avautua... Eli aloitin tikuttamisen jo viikko sitten, kun tuo kierto on ollut välillä tosi lyhyt, ja en halunnut jäädä mistään paitsi. Lauantaista asti on tikkuihin tullut haamuja, mutta plussaa ei ainakaan vielä. Viikonloppuna oli mojovia kipuja, joten jotain siellä ajattelin tapahtuvan. Kuivaa vaan on kuin saharassa koko ajan, joten se vähän huolettaa. Ekoissa luomukierroissa oli selkeät limat, joten ovis oli niistä helppo huomata, mutta tässä ja viime kierrossa ei mitään.

Nyt sitten lämpö oli tänään jo vähän ylhäällä, mutta ei kokonaan, joten iski vielä "paniikki", että ovis meni eilen, ja me ei silloin heiluteltu peittoja. Kun on pitkään yhdessä (yli 9 vuotta), menee makuuhuonepuuhatkin vähän rutiiniksi, ja maanantai-iltana klo 22 ei oikein jaksa keksiä mitään uutta... :/ Nyt on siis vielä hätä siitä, että ovis meni eilen, ja sitä ei tullut hyödynnettyä. Muuten kyllä koko viikonloppu käytettiin hyödyksi, ja tuskin se ovis edes meni, joten ihan turhaa stressailua, mutta jotenkin siitä ei pääse irti. Ehkä ensi kierrossa täytyy yrittää vähän hellittää...
 
Maikkis onko sulla flunssainen olo tai muuta mikä selittäisi lämmön nousua? Jos sulla oviksesta yleensä lämmöt nousee ihan kunnolla, niin tuo voisi olla jostain muusta johtuvaa. Varsinkin jos ei ovistikut eikä limatkaan vielä lupaile ovista. Sitä paitsi jos ovis olisi eilen ollutkin, niin viikonlopun puuhailut on ihan hyvä! Voittehan te tänään vielä varmistella? Mun veikkaus on että ovis on sulla vasta tulossa. Jos lämmöt on huomenna jo kunnolla koholla niin sitten en ole varma...
 
Gilmore, mulla ei varsinaisesti ole flunssainen olo, mutta nyt kun kyselit, niin kurkku on vähän ollut kipeä, väsyttää ja viluttaa. Jälkimmäiset voi kyllä johtua turhaan myöhäiseksi venähtäneestä illasta, joka osaltaan voi selittää aamulämpöä, ja kurkkukipu allergiasta, josta siis myös voi nuo lämmöt johtua. Normaalisti lämmöt on kierron loppupuolella luokkaa 36.8, joten siihen nähden tuo aamuinen on vielä alhainen. Ja juu, tänään on tarkoitus Mies vietellä :D

Helpottaa oloakin, kun saa tuntoja muille jakaa, eikä vain murehtia niitä omassa pikku päässään
 
Ada
Tiistai 20.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 26/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 26/27-34............aloitus syksy 2008

Piglet..................30............kp 1/28.........................yk 7
Citrus..................28............kp 4/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 10/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 11/n.28.....................yk2
Ada.....................29............kp 12/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 13/31-35..............................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 13/?..............................yk 7
Maikkis123..........28............ kp13/24-29....................... yk4
Kvart Över..........28...........kp 15/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 16/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 16/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 20/31-36.....................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 23/25-26.....................yk 7
MemmuLiina........26...........kp 33/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 35/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 35/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp 55/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 58/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
 
Ada
:hug: :) Pigletille uuden kierron alkamisesta!!!

Gilmore, mä en tiedä noista teroista niin että osaisin auttaa siinä.

:hug: Hammylle ja täydet sympatiat! Itsekin painiskelen välillä samassa ahjossa. Toivottavasti teillä on niin ihana kesä, että navanalusetkin järjestyy itsestään!

Täällä on kanssa helvetillinen loppulukukauden stressivääntö ja ovis stressi. Tikussa ei vielä mitään... Syön helokkeja ja muita nappeja kuin rauhoittavia :ashamed: . Olen yrittänyt hankkiutua vauvojen läheisyyteen mahdollisimman paljon. Yritän sillä saada hormonitoiminnan poksahtamaan käyntiin :LOL: . Kuumelun myötä olen vältellyt vauvoja, koska en halua vastailla kysymyksiin, että koskas teille. Töissä oikein kartan vauvoja, jottei kukaan näe mun tuikkivia silmiä, koska mulla on se työnantajan langettama vauvakielto päällä. Jota meinaan kyllä iloisesti rikkoa mikäli se vaan musta riippuu.

Mitähän ylipäiväläisille kuuluu? Toivottavasti hyvää ;) !
 
Gilmore, mä olisin taipuvainen ajattelemaan noista teroista samalla tavalla kuin sinä. Pitkäkiertolaisille on spekuloitu olevan jopa haittaa siitä, että menkat käynnistetään liian aikaisin teroilla. Mutta tämä on tältä palstalta opittua skeptisyyttä, johon varmaan lääkäreillä on paljonkin vastaansanottavaa. Olen vaan tosi tyytyväinen, että mulle samassa tilanteessa annettiin clomit eikä teroja. Nehän säännöllisti kierron myös.
 
Moikkelis! Tämän navan alla ei mitään uutta. Tänään palasin taas töihin teoriajaksojen jälkeen. Ollaankos siellä euroviisutunnelmissa jo? Mitä mieltä teräsbetonista ja biisistä? Saas nähdä miten käy. Menkkoja odotellessa, pitäis alkaa tässä muutaman päivän sisällä.

Tervetuloa Maikkis 123
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa Maikkis tänne muiden "kalkkisten" joukkoon odottelemaan esikoista ;) Mä olin myös muutama vuosi sitten ihan, että ei kiitos mitään vauvaa, ei ehkä koskaan. No, nyt sitten kun yritystä on jo takana (aloitin loppusyksystä) jonkin aikaa ja mitään ei tapahdu ja kun sukurasitteeena ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa (äiti ja sisko)sekä biologinen kello tikittää, niin alkaa jo hieman ahdistamaan. Tietysti mietin myös sitä, että no niin, sen siitä saa kun on niin aiemmin inhonnut ajatusta lapsista ja raskaudesta, niin ei sitten onnistukaan...Täällä hieman apeat tunnelmat siksi, että alavatsaa juilii...Toivon, että kierto nyt pysyisi pidempänä eli tuossa 28 päivässä niin kun se on ollut nyt pari kiertoa, niin sitten luteaali olisi sen 14 päivää, muuten jää taas tuohon 11 päivään... No, joo...Onnea kaikille tikuttajille ja voimia epätoivoisille.
 
Kivut alavatsassa jatkuu edelleen, on jopa vähän sellainen menkkamainen olo. Mitään muuta merkkiä oviksesta ei näy, täytyy vaan pitää peukut (ja jalat :D ) ristissä, ja toivoa että sieltä se tulee. Toivoa ei ole menetetty, vaikka välillä vähän epätoivonen olo onkin.

Musta kanssa tuntuu siltä että raskaana olevia naisia ja pikkuvauvoja on joka puolella. Viime lauantaina oltiin Miehen kassa ostoksilla, ja tuntui että kaikki pk-seudun raskaana olevat naiset olivat päättäneet änkeä juuri samaan aikaan samaan ostoskeskukseen ;) Ja eilen jumpassa oli tyttö/nainen (meidän ikäluokkaa), josta ei muuten olisi huomannut raskautta (oli vaan vähän pömppövatsa, kuten ainakin myös allekirjoittaneella), mutta kumarruttaessa se vatsa pyöristyi ihanasti. Tahtoo kanssa sellaisen! :heart:

Keskiviikon jatkoja kaikille!
 
Vadelmaunelma, en tiedä lohduttaako, mutta tuskinpa olet lapsettomuutta itsellesi manannut. Lapsettomuus kun tuntuu käyvän ihan helposti myös meiltä, jotka olemme aina kovasti lapsia halunneet ja vuosikausia vain odotelleet sopivaa miestä / mieheltä lapsilupaa.
 
Tähtisäde
Moikka!

Tervetuloa Maikkis porukkaan!
Mulla oli kanssa ihan samanlainen tilanne vielä viime syksynä, että vauvakuumetta ei ollut varsinaisesti, mutta kun kello tikittää kovasti jo ja kun perhettä jossain vaiheessa kuitenkin ehkä halusi (ei mua siellä vanhainkodissa ketkään siskonlapset kuitenkaan kävisi katsomassa :'( ) niin toimiin oli ryhdyttävä. Sitten kun tuli ongelmia vastaan niin valkeni myös ajatukset ja tajusi sen mikä on tärkeää ja mikä ei. Jos ajattelee niin, että kaikki kävisi hyvin ja saisi lapsen niin tämä on ainakin meille ollut toisaalta myös herättävä kokemus (jos nyt näin voi sanoa). Myös mieheni, joka on aina pitänyt väkisin kiinni nuoruudestaan, on tämän myötä herännyt siihen että haluaa perheen ja avioliiton, vaikka ollaan kyllä oltu yhdessä jo pian 10v.... ;) Häitä suunnitellessa... on muuten hankalaa, kun täytyy pitää mielessä mahdollinen tärppi. Vatsan kanssa en tahdo alttarille astella.

ON: Taustailen kyllä edelleen, mutta väliaikatietoja: nyt olen siirtynyt Femostoneissa punaisista pillereistä keltaisiin ei puolessa välissä kuuria ollaan. Punaisista ei tullut sivuvaikutuksia, mutta kun eilen otin ekan keltaisen niin mustahan tuli ihan hullu. Itketti ja väsytti ihan sairaasti. Lähdin töistä etuajassa kotiin päikkäreille kun ei tullut elosta yhtään mitään. Tänään toinen pilleri otettu ja samaa reaktioita peläten odottelen seurauksia. Tulin jo varuulta aikaisin töihin, että voi tarvittaessa lähteä aikaisin poiskin.

Palataan taas! :wave:
 
Jotenkin vaan miettii, että olisiko se lastenteko pitänyt aloittaa jo vuosi sitten kun ajatus rupesi tuntumaan "hyvältä", eikä odotella. Eihän niille lapsille varmaan koskaan "oikeaa" aikaa ole, mutta viime vuonna töiden suhteen olisi ollut hankalaa (siis työpaikalle, ei mulle, mähän olen korvaamaton :LOL: ), sitten haluttiin nauttia kesästä tms. ja sitten ruvettiin suunnittelemaan naimisiinmenoa (häät oli helmikuussa), jolloin Mies oli sitä mieltä, että ei mun kannata olla silloin raskaana, ja samoin häämatka maaliskuussa, jolloin Miehellä sama kommentti. Ihan kun se noin vain onnistuisi...

Aluksi Mies oli sitä mieltä, että aloitetaan yritys kesällä, mutta mä sanoin, että mä lopetan pillerit tammikuussa, ja jos sä haluat käyttää ehkäisyä, niin sitten sun on se hoidettava. Kuukauden kortsujen kanssa sähläämisen jälkeen mieskin lämpeni vauvaidealle :D
 
Tervetuloa Maikkis!

Ei ole vielä näkynyt tätiä. Meinasin, et vois huomenna tai ylihuomenna testata uudestaan. Mut kun lauantaina ei mitään näkynyt, niin en usko, että tulis plussaa. Kunhan vaan elimistö sekoilee.

Mulla on työmotivaatio ihan nollassa. Ei jaksais yhtään... Ja vasta keskiviikko!
 
Gilmore: Mullahan ne terot ei toimineet, mutta kaipa ne lääkäritkin jotain tietää. Teroilla ei saa aikaan ovulaatiota, vaan käsittääkseni niillä yritellään herätellä omaa hormoonitoimintaa normaaliksi esim. pillereiden jälkeen ja sitä kautta sitten jatkossa tulisi ovulaatio. Mulle ainakin gyne sanoi silloin, ettei usko, että ekan terosatsin jälkeen tulee ovis, mutta ehkä sitten seuraavassa. Mulla kierrot tosiaan pysyi pitkinä terojen jälkeenkin. Tästä ei nyt varmaan ollut apua sinulle..... Mutta varmaan se riippuu tapauksesta määrätäänkö terot vai heti clomit. Aika monimutkaisia juttujahan nämä on.

Meillä on sitten eka käynti lapsettomuusklinikalla takana. Ihan hyvin meni ja lääkäri oli mukava ja asiantunteva. Epäili, että nämä mun pitkät ja epäsäännölliset kierrot voi vieläkin johtua pillereistä. Kuukauden päästä menen aukiolotutkimukseen ja jos on auki, niin sitten aloitetaan clomit. Ja tämä tietysti, jos miehen simpat on kanssa kunnossa.
 
Ajattelin piristää nyt kaikkien iltaa luettelemalla mitä kummallisimpia oireita viime päivien ajalta. En yleensä jaksa miettiä niitä hirveästi näin loppukierrosta - siis sitä, "oisko tää nyt sitä???". Nyt on kuitenkin kaikkea ollut ja minäkin - niin järkevä kun olenkin - haluan kerrankin "oirehtia" - oli sitten totta tai mielikuvituksen tuotetta. Ollut siis seuraavaa: alavatsaa juilii, palelee, on viluinen olo ja osin kuumeinen olo, ummetusta ja närästystä ja tänään uusimpana paksua, limaista vuotoa, joss pieni tippa ruskeaa ja jonkin verran haalean vaalean punaista....Tiedätte kyllä, mitä haluan toivoa ja odottaa, mutta pahaa pelkään, että täti se siellä on tuloillaan kevävierahille taas! Ja vaikka minä en sitä tosiaankaan ole kutsunut....Muita oireilijoita? :LOL:
 

Yhteistyössä