Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Mua aina vaan ahdistaa...vaikka ei kait pitäisi vielä tässä vaiheessa. En vaan voi mitään... :headwall: Eikö teille tuu koskaan epätoivoinen olo - tai pikemminkin pelko, että mitä jos tää on pysyvää tää plussaamattomuuss??? :( Et entä jos ei koskaan saa? Ahdistaa, kun tuntuu, että oikeasti naisella on arvoa - ja kuulemma ymmärrystäkin elämästä oikeasti - kun on saanut lapsen...En oikeasti usko tähän, mutta kirpaiseehan tuo kuitenkin kun asia on itselle nyt niin herkkä :(
 
Vadelmaunelma!! :hug: Mä niin tiedän ton tunteen, kun pelottaa että tämä on ikuinen olotila!

Koita kuitenkin muistaa, että juuri tuolloin kuukautisten toisena tai kolmantena päivänä on pms-oireet kuulemma pahimmillaan, joten sua masentaa myös siksi! Osa siis johtuu ihan hormoneistakin, vaikka tietenkin pettymykselläkin ahdistuksen kanssa tekemistä. Mutta ahdistus siis helpottaa kyllä pian, huomenna on jo varmaan ainakin vähän parempi päivä!! :hug: Yritä nyt vaan tehdä olosi mukavaksi tai itke jos siltä tuntuu. Kyllä se tästä taas paranee ajan kanssa.
 
Vadelmaunelma: Ymmärrän täysin tunteesi :hug: Välillä tuntuu, että on huonompi ihminen kun ei ole sitä omaa lasta :'( Ihan niin kuin mä olisin halunnut niin olevan... Vaikka meillä näitä yrityskertoja vasta hyvinkin vähän, niin olen joutunut painimaan asian kanssa varsinkin tuon vuoden ajan, kun koitin lämmitellä miehelleni tuota vauva-ajatusta. Tuntuu ihan kamalalta, että joutui odottamaan niin kauan tuota yrityksen aloittamista (varsinkin, kun ikää on kohta 30) ja sitten ei välttämättä mitään tapahdukaan :kieh:
Kvart Över: Ajattelin ihan samaa, että kokeilisin näin aamulla uutta testiä... Tein sen ja musta kyllä haamukin on haalistunut negaksi :( Alavatsaa nappailee edelleen kovastikin, mut mistä näistä merkeistä ikinä tietää. Taisi olla vaan koko episodi jotain luonnonoikkua, eikä tässä raskaana olla :'(

Voin kertoa, että ei nappaa tehdä duunia ollenkaan. Masentaa niin hemmetisti ja haluaisin vain vetäytyä jonnekin koloon...
 
Vadelmaunelmalle ja Niiskunenälle :hug:. Hyvin tuttua tuo ahdistus, kun kammottaa ettei IKINÄ onnistuta. Joskus sanoin miehelle, että jos saisin takuuvarmasti tietää, että raskaudun vasta kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, olisin paljon rauhallisemmalla mielellä kun nyt. Nyt hakkaa kuitenkin takaraivossa pelko siitä, ettei raskaudu IKINÄ, jolloin odottelu on paljon hankalampaa. Mieluiten sitä tietysti raskautuisi mahdollisimman pian, mutta jos tietäisi varmasti että jossain vaiheessa lykästää, niin olisi jotenkin helpompaa. Vaikka eipä elämässä paljon takuita saada.

Niiskulle vielä extra- :hug: noista katoilevista haamuista, tiedän NIIIIN hyvin miltä tuntuu...Mutta voisko se olla että olit vaikka juonut illalla niin paljon, että virtsa oli liian laimeaa? Huh, jotenkin rasittaa ne r-testimainokset, "...niin saat varmuuden", p**kat mitään varmuutta niistä saa kun enemmän kysymyksiä...

Täällä on ovis ohi ja hyödynnettynä. Huomasin saman kun Ada, helokit toimii, ovis oli jo kp 19 (ellei jopa kp 18, koska laskin kp 1 jo illalla olleesta tuhrusta). Purkin kyljessä lukeekin, että "hormonitoiminnan tukemiseen", ja näköjään ne tukee.

Nyt pohdiskelen aloittaisinko huomenna Terot vai en. Tietty nyt ei ole megakiertoa tulossa, joten sikäli ei tarvisi, mutta oisko niistä ens kiertoa ajatellen hyötyä? Pelastaisko ne niiltä kemiallisilta? Auttaisko kiinnittymistä? Aaaaaaaaaargh... Sanokaa nyt joku mielipiteitänne, heittäkää vaikka kolikolla. Lekuri siis sanoi että "voin aloittaa jos haluan" - no ei mulla nyt mitään ihmeellistä HALUA ole hormoneja elimistööni työntää, jos niistä on enemmän haittaa kun hyötyä. Eihän niistä raskaudelle voi mitään haittaa olla, jos olisi sattunut tärppäämään?

Siitä olen muuten tyytyväinen, että olen nykyään päässyt kn:n sielunelämästä sen verran perille, että pystyn bongaamaan oviksen jo etukäteen. Lämmöt tietysti varmistaa. Pelkkien ovistestien tulkinnan perusteella siihen jää kuitenkin se parin päivän arvontaväli, joskus on ovisplussan kanssa samana päivänä, joskus vasta kahden päivän päästä.

Muuten kokemus Babyplussan ovistikkujen viivoista, jos on jollekulle hyödyksi: Babyplussalla mulla näytti ensimmäiset kolme testiä ihan puhdasta negaa, ehkä viimesessä oikein hyvällä tahdolla jotain haamunpoikasta. Sitten tuli ihan puuntakaa kunnon kirkas ovisplussa, ja seuraavana päivänä ei mitään. Esim. Clinicillä ja Aconilla oon saanu sellasen hiljalleen vahvistuvan haamun, joka sitten hiljalleen haalenee, jolloin on voinu päätellä plussan olevan tulossa. Nyt ei mitään, jos ois yks päivä jääny välistä niin ois menny plussa ohi. Eli siinä mielessä pidän enemmän noista Cliniceistä ja Aconeista, ne varottelee. :LOL:
 
Gilmore: Voi kun saiskin tietää, että jossain vaiheessa tärppää. Sitten osais ottaa paljon rennommin tämän yritysvaiheen =) Kyllä tuo tän aamun testi oli varmaan ihan oikea tulos, en juonut eilen erityisen paljon ja rakko tuntui olevan miltei tyhjä aamulla. Toki sitä kiippoon sen verran sai, että testit pystyttiin tekemään. Itsekseni tuossa mietin ja elättelin vielä (turhaa) toivoa, että olisikohan mahdollista että raskaushormonia olisi ollut heti hedelmöittymisen jälkeen hieman enemmän... Ei tosiaan pysty sanomaan mikä tässä on, mut testistä ei AINAKAAN varmuutta saa :headwall: Onhan tuo testailu näillä kp:llä tyhmää anyway, mutta tuo kaksi ovisplussaa viikon välein pisti vähän miettimään.

Olen kanssa sitä mieltä, että on kivempi käyttää sellaista ovistestiä joka hieman varoittelee. Eli Aconit on mullakin käytössä, tosin varmaan ens kierrossa en testaa mitään... On tää testailu niin hermojaraastavaa puuhaa :kieh:
 
Vadelmaunelma, minäkin tiedän tunteen, vaikka yritystä ei edes ole vielä paljoa takana. Mulla on jotenkin aina ollut sellainen olo, että mun kohdalla raskautuminen ei tapahdu helposti, vaikka mitään tukea tuntemukselle en olekaan saanut. Toivottavasti se ei pidä paikkaansa. Kuitenkin vähän lohduttaa se, että nykyinen lääketiede saa ihmeitäkin aikaiseksi, meillä on lähipiirissä muutamat, jotka monen vuoden yrityksen jälkeen ovat sen ihmeen saaneet syliinsä. Ei vain toivoisi, että siihen itsellä menee niin kauan aikaa :/

Niiskunenä toivotaan että aamuinen testi oli "viallinen", ja plussa vahvistuu loppukuuta kohti. Onhan se vielä aikaista...

Gilmore, jaksamista. Toivottavasti saat apua lääkkeiden suhteen jostain. Mä en tunne (vielä ) noita lääkkeitä, vaikka yleensä onkin aulis antamaan ohjeita ja neuvoja, niin tällä kertaa minäkin menin ihan hiljaiseksi :eek:

Kvart Över vaikka morkkis-fiiliksetkin on välillä ihan tuttuja, niin ihan niin epätoivoinen en sentään ole :LOL:

ON: välillä nippailuja, jomotuksia, kuviteltua tai oikeaa pahoinvointia, joka kyllä unohtuu kun sitä ei ajattele. Välillä väsyttää ja janottaa, mutta oikeastaan kaikki sellaisia oireita, jotka pystyy selittämään myös muulla. Jotenkin ei ihan kauheasti plussaa odota tästäkään kierrosta...
 
Tähtisäde
Moikka taas täältä "taustalta",

Kysymys: Mitä helokki tekee siis? Ja missä muodossa sitä pitäisi ottaa? Koko helokki-homma on mennyt multa ohi silmien ja korvien...

Toinen kysymys: Minä haluaisin tietää onko teistä monella ollut yritysaikana tai ennen sitä TOSI KOVAA stressiä (johtuen ihan jostain muusta kuin tästä projektista, tai vaikka tästäkin)? Tarkoitan ihan pitkittynyttä pahaa stressiä. Oletteko ajatelleet, että se voisi oikeasti olla yksi suuri syy lapsettomuusongelmiinne? Mulla on ollut jo muutaman vuoden järkyttävä stressi (vaativat opinnot täyspäiväisen yrittäjyyden ohessa, huolia töissä jne.) Ja nyt kun pillerit lopetin niin eipä tullut menkkoja (monirakkulaiset munasarjat,ei ovista) ja lekurin mielestä syy oli siis siellä hypotalamuksessa, johon myös stressi vaikuttaa. Olen asiaa miettinyt ja koko ajan enemmän on sellainen fiilis, että koko ongelma voisi olla tuossa pitkittyneessä stressissä. Olen suorittajatyyppi ja tiedän, että moni muu olisi jo vetänyt burn outit tilanteessani. Kaverit aina ihmettelevät, että kuinka jaksan kun elämä on koko ajan yhtä aikataulua ja harteilla on myös isot taloudelliset riskit työn puolesta. Olen itsekin miettinyt, että tämä ei ole ihmisen elämää ja nyt sitten tuli tämä ongelma eteen... pistää miettimään... Valmistuin juuri ja nyt olenkin viimeisen kuukauden koittanut elää nauttien ja stressaamatta. Kaiken liikunnan (jota olen aina harrastanut paljon, mutta aikataulujen ehdoilla - tyyliin juoksulenkki on nopein ja tehokkain) olen nyt tietoisesti muuttanut nautiskeluliikunnaksi jne. Olen kaikin puolin koittanut olla itseni paras ystävä. Aloin vaan miettimään olisiko muilla vastaavanlaista taustaa ja onko teille tullut mieleen, että se voisi vaikuttaa lapsettomuuteenne? Onhan ihminen moniulotteinen orgaani eikä asiat ole useinkaan paljosta kiinni.
 
Tähtisäde: Mä oon ihan VARMA siitä, että stressi vaikuttaa. Kun tässä joku aika sitten soittelin meille lapsettomuustutkimusaikaa tonne kaupungin perhesuunnitteluun, niin se täti kysyi melkein ensimmäiseksi, että onko mulla stressiä. No onhan sitä! Onneksi lauantaina alkaa kauan odotettu pitkä LOMA! =)

Niiskunenä: Sulla on aika hyvät hermot noiden testailujen suhteen. Mun on hyvä pysyä kaukana noista testeistä, ennen kuin oon varma siitä, että testitulos on luotettava. Mä olisin varman haamujen haamustakin pilvissä, ja sitten jos se osoittautuisikin vaan turhaksi luuloksi koko viiva, niin putoisin kovaa ja korkealta. Mutta toivotaan, että sun viiva vielä vahvistuisi! :heart:

Mä en oo myöskään kuullut mistään helokeista. Valaiskaa muakin!
Tosin, musta tuntuu, että olis parempi lopettaa vauva-ajattelut ja kaikki "varmistelut" kuten greippimehut ja Berocca plussat. Luulen, että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, koska ne vaan lisää stressiä. Jotkut sanovat, että hyvä "hoitokeino" on vaihtaa maisemia pariksi kuukaudeksi. Meille tarjoutuu nyt semmoinen mahdollisuus, joten toivotaan... (sanoo se, joka just väitti lopettavansa haaveilut vauvasta... ) :LOL:
 
Maikkis: Hus, pysy paha täti poissa |O
Tähtisäde: Olen ehdottoman varma siitä että stressi vaikuttaa raskautumiseen! Mä olen itsekin miettinyt, että tuo nykyinen työpaikkani on varmasti "paras" ehkäisykeino... Ehkä joskus lomalla tärppää? Hienoa, että olet osannut relata vähän :flower:
Lilla My: Ihanaa lomaa sinulle :flower: :flower: Älä ota paineita josko se sitten vähän niin kuin vahingossa (positiivisessa mielessä) tärppäisi ;) Oletteko jonnekin kauemmas lähdössä? Hieman täytyy kyllä myöntää olevansa kateellinen, voi kun pääsis lomalle :p Ja voi kun pääsis jonnekin lämpöiseen B)
Lilla My, mulla ei tosiaan ole hyvät hermot noiden testien kanssa, lähinnä pakkomielle
:LOL: :LOL: Mutta kaikista surkuhupaisinta tässä taas oli, että tuossa "huvin vuoksi" tein ovistestin ja se oli selvääkin selvempi plussa!! Eli testiviiva on jopa paljon tummempi kuin kontrolli... Siis mä en kestä/tajua, johan se on kolmas tässä kierrossa... Alkaa jo itseäkin naurattamaan tämä koko roska :LOL: :LOL:
 
Ada
:hug: Vadelmaunelmalle. Kovin kuulostaa tutulta kuvaamasi tunne. Olipa hyvä Kvartti, että kerroit tuosta "pari päivää tädin jälkeen hormonihuipusta". Olen huomannut sen ja ihmetellyt, miksi juuri kun on selviämäisillään tädin tulosta, tippuukin suohon.

No, Niiskunenä, älähän huoli aamun testistä. Eihän se ole yhtään huolestuttavaa vielä. Ja voihan olla että ovisoikun seurauksena olet vasta tässä lähipäivinä raskautumassa. Ja eka plussa oli... esivalmistelua ;) . Muistelen lukeneeni, että ovishormonit voi nousta, jos kaikki on kypsää, mutta ei lähdekään sitten liikkeelle. Ja jos se sitten viikon päästä ottikin ja lähti... tämä selostus ei pohjautunut juuri mihinkään tietoon :D .

:attn: :attn: Ei tätitiputtelua Maikkikselle! :whistle: :whistle: :whistle: plussatuulta ja tätimuuria!

Stressi - olen aivan varma että se vaikuttaa! Toivottavasti Tähtisäde saat vedetyksi henkeä oikein kunnolla.

ON: eilen illalla oli taas "10min ennen tätiä kipuja". Illalla kun makasin sängyssä, olin ihan varma, ettei tällaista ole ollut ennen. Meinasin nousta kirjaamaan oireet tänne, että voin itselleni todistaa niiden olleen totta ;). Voihan sekopää!
 
Ada
Tiistai 27.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 33/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 33/27-34............aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma..29...........kp 4/25-26......................yk 8
Piglet..................30............kp 8/28...........................yk 7
Citrus..................28............kp 11/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 17/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 18/n.28.....................yk 2
Ada.....................29............kp 19/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 20/31-35......................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 20/?..............................yk 7
Maikkis123..........28...........kp 20/24-29......................yk 4
Kvart Över..........29...........kp 22/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 23/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 23/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 27/31-36.....................yk 5
Drömma..............30............kp 42/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 42/..................lokakuusta 2007



Iines80...............28............kp 62/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 65/23-28....................yk 13

Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
MemmuLiina (yk 6)
 
Keskiviikko 28.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 34/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 35/27-34............aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma..29...........kp 5/25-26......................yk 8
Piglet..................30............kp 9/28...........................yk 7
Citrus..................28............kp 12/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 18/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 19/n.28.....................yk 2
Ada.....................29............kp 20/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 21/31-35......................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 21/?..............................yk 7
Maikkis123..........28...........kp 21/24-29......................yk 4
Kvart Över..........29...........kp 23/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 24/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 24/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 28/31-36.....................yk 5
Drömma..............30............kp 43/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 43/..................lokakuusta 2007



Iines80...............28............kp 62/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 65/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
MemmuLiina (yk 6)
 
Oireilua. Eli tuhruilu alkoi eilen, ja on jatkunut vielä tänään. Ihan paperiin vain, eli ei siis kovin "vakavaa" vielä. Koko alavatsassa on koko ajan vähän kipeä tunne, tai ehkä sellainen "raskas" olo, ja välillä vihloo jommalle kummalle puolelle. Nyt vihloo myös selän puolella. Rinnat on nyt kanssa vähän kipeät, oire joka puuttui viime kierrosta kokonaan. Vaikkakin osittain rintalihakset on kipeät maanantain jumpan jäljiltä, mutta en ihan kokonaan kyllä sen piikkiin laittaisi. Lämmöt oli ihan reilusti ylhäällä aamulla (korkeimmat tässä kierrossa), mutta se ei välttämättä kerro mitään...

Arvatkaa vain, kuinka paljon tässä on toiveita onnistumisen suhteen, mutta tuo tuhruilu kyllä vähän vetää mielen matalaksi. Tädin tullessa kyllä tiputaan taas kovaa ja korkealta. Ajattelin testata perjantaiaamuna, mikäli täti ei ennen sitä ole tullut. Silloin on (vasta) kp 23, mutta olen silloin ylityövapaalla, joten aamulla on hyvää aikaa leikkiä noiden liuskatestien kanssa. Kovin paljon pidemmälle ei mun pinnalla kyllä malta odottaa ;)
 
Toivo :hug: Toivottavasti kierto ei nyt kovin rupea heittelmään.

Minäpäs tein tänään huolestuttavan havainnon. Tyynesti pakkailin ylijääneitä ovistikkuja ensi kiertoa varten, totesin ettei teroilla ole kiire koska voin aloittaa ne ihan yhtä hyvin ensi kierrossa, ja laskeskelin kalenterista ovista sitten ensi kierrossa, ettei osu työmatkat päälle. Onkos tämä nyt sitä kuuluisaa luovuttamista? Kunhan tässä nyt puuhastellaan, en edes itse usko että mitään tulosta on tulossa?

No. Kaipa tämä on ihan hyvä homma. Realismia. Jos ei sitten vaikka niin kovasti harmita kun ensi kierto alkaa.

Niin ja ps, olen ruvennut aktiivisesti seurailemaan tuon lapsettomuuspuolen kirjoitteluja. Nöyrin mielin kohti uusia pettymyksiä!
 
:'( Täti tuli kylään. Itkettää, masentaa, oksettaa, vatsaan koskee. Huolettaa myös, sillä kierto jäi 20 päivän mittaiseksi, jos tästä päivästä lasketaan...

Menen vähäksi aikaa taustailemaan ja keräilemään voimia. :headwall:
 
Surkeus, Maikkis! :'( :hug:

Niisku: Mennään Keski-Euroopan laitamille miehen työn perässä. Eli minä lomailen, mies ei, mutta viikonloppuisin olisi tarkoitus tehdä reissuja. Maanantaina olis lähtö. Tulee varmaan matkamenkat, mutta eipä tuo juuri haittaa.

Tää pino on kyllä näköjään semmoinen, josta ei ihan helpolla plussata.
Sain muuten eilen kuulla uuden termin: Olemme mieheni kanssa dinkkuja, mikä tarkoittaa kuulema "double income, no kids". Termi sinänsä tuokin! ;)
 
Ada
Torstai 29.5.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29...............kp 35/26........................11/07
Sitrus79..............28............................................kes ä stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.........................................aloitus kesä 2008
Toivo79...............28...........kp 36/27-34............aloitus syksy 2008

Maikkis123..........28...........kp 2/24-29......................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 6/25-26......................yk 8
Piglet..................30............kp 10/28...........................yk 7
Citrus..................28............kp 13/28-33...................yk 4
Piip......................29............kp 19/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 20/n.28.....................yk 2
Ada.....................29............kp 21/24-30.......toukokuusta 2007
Gilmore...............29............kp 22/31-35......................yk7
Pilvilinna..............29..........kp 22/?..............................yk 7
Kvart Över..........29...........kp 24/30...........................yk 2 /11
Lilla My................28...........kp 25/29-31.....................yk 13
Hammy................28...........kp 25/27-29.....................yk 6
Kaa.....................29...........kp 29/31-36.....................yk 5
Drömma..............30............kp 44/28.............syyskuusta 2007
Kultukimallus.......27...........kp 44/..................lokakuusta 2007



Iines80...............28............kp 63/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp 66/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
MemmuLiina (yk 6)

:hug: :hug: Voi Harmi Maikkis!!!
 
Maikkis: voi harmi, tuntuu pahalta sun puolesta :hug:
Lilla My: hyvää reissua teille, toivottavasti keksit kaikkea mukavaa tekemistä viikoille :) Täällä me jokatapauksessa ollaan, ettei ihan unohdu :D
Kaa: Hyvä idea! Meillä on heinäkuun lopulla reissu Kreikkaan edessä, niin taidan alkaa sitä suunnittelemaan. Saa jotain muuta ajateltavaa :ashamed:
ON: täällä ovistestit näyttää edelleen selkeää plussaa, et jotain omituista nyt on meneillään. No, ens viikolla pitäisi menkkojen alkaa loppuviikolla, eli eiköhän sitä ens viikolla olla jo viisaampia. Olo on tällä hetkellä tosi väsynyt kunnon yöunista huolimatta ja hieman kuvottaa ja alavatsa on kipeä aina iltaisin. Mut tuo väsymys mulla oli jo viime kierrossa, jotenkin se tulee aina oviksen aikoihin. Esiintyykö teillä tuollaista oiretta?
 
Gilmore: sama juttu. Luen lapsettomuuspuolen juttuja, mutta en ole sinne kirjoitellut. Masentavaa, jos kohta pitää häipyä tältä palstalta kokonaan, kun kohta kaikki ne, jotka ovat alussa kirjoitelleet samaan aikaan, ovat plussanneet. No, en mä kyllä vielä minnekään häivy B) Ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä, näin positiivisella motolla :LOL: Sulla kuitenkin vasta yk 7, joten cheer up =)
 
Heips kaikki!

Yhteisesti :hug: kaikille tätipaholaisen hyökkäyskohteeksi joutuneille ja muutoinkin sitä tarvitseville.

Olen taustaillut täällä koko ajan, mutta en ole saanut (taaskaan) aikaiseksi kirjoittaa...

Nyt vaan on pakko ottaa kantaa tuohon keskusteluun stressin vaikutuksesta raskautumiseen. Samoin mä olen sitä mieltä, että se varmasti vaikuttaa raskautumiseen, mutta ainakaan mun kohdalla se ei sitä estänyt.

Mulla on kanssa ollut reilu pari vuotta kestänyt kova stressi päällä koko ajan. En ole jaksanut huolehtia oikein itsestäni (saatika toisista) koko sinä aikana. En jää helposti sairaslomalle -oikeastaan ikinä- enkä varsinkaan uupumuksen takia jäisi sairaslomalle, vaikka olisi pitänyt... ainakin kaikkien toisten ja lääkärin mielestä. Stressistä aiheutui mulle myös fyysisiä sairauksia (ihosairauksia, mahanheikkoudet yms.). Olen myöskin sitä suorittajatyyppiä, joka painaa ja painaa, kunnes selkäranka katkeaa kokonaan... Nyt ja oikeastaan ennen raskautumisen aloitusta kuitenkin pääsin pahimmasta "suorittamisesta" yli (onneksi ennen lopullisen selkärangan katkeamista :) ) ja osaan sanoa myös EI. Ymmärsin ettei niin voi jatkua enää kauaa. Vauvahaaveetkin tulivat oikeastaan sitten vasta, kun pystyi hellittämään muussa elämässä vähän.

Halusin tuoda vaan ajatukseni esiin, että varmasti stressi vaikuttaa raskautumiseen, mutta sen takia ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Toki on kaikin puolin itselle parasta, jos pystyy rentoutumaan -ainakin välillä- ja hellittämään paineista.

Toivon kaikille aurinkoista kesän alkua ja kaikkea hyvää raskautumisyritykselle!
t. Coke
 

Yhteistyössä