Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Huh, kiitos Ada! Ilmeisesti tämä ei siis ole edes mitenkään harvinaista silloin kun syö helokkeja. Ikuisena optimistina ehdin tietysti jo pohdiskella kaiken maailman kystat ja endometrioosit läpi. Guuglailin tuota prostaglandiinijuttua, ja ilmeisesti helokin prostaglandiinien hajoamistuotteet aiheuttaa tuota supistelua, ilmeisesti johtuen siitä, että omega6:sta on suhteessa liikaa omega 3:seen? Korjaukseksi suositeltiin omega 3:sen saannin lisäämistä. Pitäisi ehkä vähentää tuota helokkia ja lisätä kalaoljyä niin helpottaisi. Ihme touhua.

Paatoksen lopuksi todettakoon, että helokin kanssa minunkin heittelevä kiertoni kyllä tuntuisi pysyvän kurissa, joten en raatsisi luopuakaan... Hirveältä hörhöilyltä kuulostaa kyllä tämä mun toiminta, mutta kun tässä nyt melkein mitä konstia vaan olisi kiinnostunut kokeilemaan että niiltä megakierroilta välttyisi. :LOL:

Toivolle :hug: tädistä, mutta hyvä että pääsit megakierrosta eroon! Hazelille ja Maikkikselle tsemppiä tuhruilun kanssa jaksamiseen. Ja hyvää juhannusta tasapuolisesti kaikille! :flower:
 
Heips nettikamut :wave:

Mulla ei sitten alkaneetkaan menkat ollenkaan. Testasin juhannusaattona ja tänään PLUSSAN :) .

Päivät on vasta 39 ja kun mun kierrot on olleet 34-43, niin pakko pitää pää kylmänä. Mutta tulos oli aivan selkeä molemmissa testeissä. Toivottavasti tämä tuo toivoa kaikille muille, joilla on jo yritystä takana. Meillä meni 12 kuukautta.
 
Kiitos Coke. En olisi kyllä muuten vielä testannut, mutta näin jäivät juhannusjuomat nauttimatta ;) Tuntuu vaan aika uskomattomalta, kun olin odottanut menkkoja, jotta voisin tilata ajan aukiolotutkimukseen. Tulos on selkeä, mutta jännittää aika lailla, jos vuoto alkaakin. Tuhrua tuli parina päivänä, mutta se on loppunut nyt kokonaan.
 
Aivan mahtavaa Hazel! Onnea miljoonasti! :heart:

Ilmeisesti siinä kesäauringossa ja hormoonien hyrräämisessä on sittenkin taikaa, kun meidänkin pinoon saatiin kunnon plussa-aalto kuivahkon kevätkauden jälkeen! Mahtavaa!
 
Onnea Hazel, ihan mahtavaa!

Kun joku seuraavan kerran päivittää listaa, minut voi siirtää taustailemaan. En jaksa kovin paljon kirjoitella tänne, kun koko projekti masentaa tällä hetkellä ihan mahdottomasti. Lähipiirissä taas raskauduttu muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen ja se korventaa niin paljon etten kehtaa edes myöntää. Tuntuu että taas minua rankaistaan jostain...enkä jaksa uskoa että tässäkään kuussa tulos on mitään muuta kuin nega. Eli siirryn suosiolla taustailemaan, etten vie valituksillani turhaa palstatilaa! :)


Joten tsemppiä kaikille, suuren suuret onnittelut vielä plussanneille ja hyvää loppu kesää!
 
Ada

Ihanaa, että sait sen plussan! Kyllä tässä itsekin suhtautuu paljon valoisammin onnistumiseen, kun pitkäkiertolaisilla natsaa. Ei sillä, ettenkö toivo ihan kaikille sitä plussaa.


:hug: :hug: Harmi Hammy, että on mennyt noin vaikeaksi. En osaa lohduttaa, mutta toivotaan että elämä lohduttaa teitä plussalla :heart: .

Itse palasin juhannuksen vietosta ja toivon että juhannuslempi nyt oikein roihahtaisi uudeksi elämäksi. Ihme kun jo heti oviksen jälkeen täytyy ruveta pelkäämään, miten sitä sitten jaksaa jos täti taas tulee. Yritän nyt torjua kaikki ne ja mahdollisimman paljon muutkin asiaan liittyvät ajatukset ja vaan olla lomalla. Sen takia pidän ehkä ;) pienen palstatauon. Katsotaan nyt onko se päivän vai kaksi.

:attn: Piip ja Postis?! Mitä teitille kuuluu?

 
Ada
Maanantai 23.6.2008

Tähtisäde...........29
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 7
Sitrus79..............28............................................kes 28;stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
Toivo79...............28...........kp 6/27-55............aloitus syksy 2008

Citrus..................28...........kp 6/28-33...................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 7/25-26..................yk 9
Piglet..................30...........kp 12/28.........................yk 8
Gilmore...............29...........kp 15/31-35....................yk 9
Ada.....................29...........kp 17/24-30.......toukokuusta 2007
JoJo79................28...........kp 17/37..............yk 2
Kaa.....................29............kp 19/36..........................08/2007
Lilla My................28..........kp 19/29-31....................yk 14
Maikkis123..........28..........kp 27/24-29..................yk 5
Piip......................29..........kp 44/29-31............syksystä 2006
Pilvilinna..............29..........kp 47/?..................... ......yk 7
Kultukimallus.......27..........kp 69/..................lokakuusta 2007


Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
MemmuLiina (yk 6)
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel
 
Onneaaaaaaaa!!! :heart: :heart: Ihanaa!! Kyllä se piiiiitkään yrittänytkin palkitaan! :flower: Ja ihan mahtavaa, nyt teidän ei tarvi mennä niihin tutkimuksiinkaan! Hyvä pelote näyttää olevan tuo tutkimuksiin varautuminen, eikös ainakin Nannallakin käynyt niin että aika oli jo varattu kun plussa tuli? :D

Hammylle paljon jaksamista projektissa. Ymmärrän sua oikein hyvin tuossa harmissa kun joku raskautuu heti.
Mulle muuten kävi niin, että yksi mun hyvä ystävä on myös raskaana, saivat plussan pari kuukautta ennen meitä ja ekasta yrityskerrasta. Eivät kuitenkaan kertoneet kellekään kunnes 12 viikon paikkeilla ja tuolloin olin ite just plussannut. En tiedä, olisiko kateus isknyt ja itku tullut, jos olisivat silloin heti kertoneet... Omituinen tämä ihmismieli.

Adalle myös kovasti tsemppiä, toivotaan että se lomalempi leiskuu ja tuottaa tulosta! :heart:
 
:wave: Kiitos kaikille onnitteluista. Ainakin vielä on tilanne sama, että paksuna kait ollaan :D .

Voi Hammy, kun et masentuisi. Kyllä minuakin masensi yhteen vaiheeseen aika paljon kun mulla ei tullut edes menkkoja, niin eipä se kovin hyvältä vaikuttanut. Ja meillähän oli niissä siittiöissäkin päässä vikaa ;) Pillerit jätin vuosi sitten toukokuussa, joten tosiaan se 12 kk meni. Kyllä mä olin ihan valmis niihin hoitoihin syksyn tullen ja ihme, että sen testin sitten kuitenkin tein. Jotenkin se kuitenkin mietitytti, että olisi juonut enemmän alkoholia, kun ne menkat ei kuitenkaan alkaneet. Heti siihen testiin alkoi piirtymään toinenkin viiva.

Ada Toivotaan, että juhannuslempi on tehnyt tehtävänsä :)
 
Onnea Hazelille :flower: Ymmärrän sua niin hyvin Hammy :hug: Itsekin tekisi melkein mieli siirtyä tuonne lapsettomien puolelle...En oikeastaan edes pysty kuvittelemaan sitä, että tulisin raskaaksi. Miksi muka nyt tulisin kun en ole 9 kuukauteen mennessä tullut? Mikä muka olisi tässä kierrossa niin erilaista että tulisin raskaaksi? Tämän synkistelyn taustalla on käymäni keskustelut erään lähisukulaisen kanssa, joka tiesi äitini ja siskoni jutuista enemmän kuin minä. Äiti ei ole saanut ketään meistä ilman hoitoja ja sisko saanut duunata lasta 2 vuotta - ja hän siis on ihan "ihannesynnyttäjä" niin iän kuin muutenkin terveydentilan vuoksi...Joo, ei meidän suvussa mitään kaneja tosiaankaan olla...Näillä taustatiedoilla en tiedä, onko oikeasti edes järkevää yrittää ja yrittää ilman jotain taikoja ja troppeja?
 
Vadelmaunelma: mun sisko on saanut tytön lapsettomuushoitojen avulla ja tietääkseni kuuden vuoden yrityksen jälkeen. He ovat selittämättömästi lapsettomia. Jotkin geneettiset virheet voi aiheuttaa suvussa kulkevaa lapsettomuutta, mutta kyllä se on harvinaista. Omasta äidistäni en tiedä, mutta mulla ja siskolla on monta vuotta ikäeroa, ettei ainakaan ihan liukuhihnalla ole hänkään raskautunut. Älä turhaan mieti, että suvussa olisi jotain.

Minä luin kanssa jo lapsettomuuspuolen juttuja ja mulla oli raskautumiseen vähän samanlainen ajatus, kuin että voittaisi vaikka jonkun maailman ympäri -matkan. Ajattelin, että se on varmaan mahdollista, ja että kannattaahan sitä nyt yrittää, mutta ei kannata mitään toivoa. Eli olen esimerkki siitä, että kyllä sitä vaan voi raskautua, vaikka tuntuisi toivottamalta yritykseltä.
 
Vadelmaunelma, mulla oli tasan samanlaiset fiilikset viime marraskuussa ennen sitä kesken mennyttä plussaa. Ajattelin myös, että miksi tämä kierto olisi jotenkin erilainen kuin 9 aiempaa. Silti se oli! Kovasti jaksamista, ei mikään mahdollisuus ole pois suljettu!
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta!

Kirves ei ole vielä kaivossa, tarvitsen pienen mietintä tauon vain. Kuten avokkikin sanoo, elämässä pitää olla muutakin kuin tämä. Tottahan sekin, mutta kävimme eilen myös pitkän keskustelun siitä, miten eri tavalla tämä yritys vaikuttaa naiseen ja mieheen. Miehenä on hirveän vaikea ymmärtää sitä jatkuvaa itsensä pohdiskelua ja tutkailua ja sitä joka kuukaukista pettymystä, joka valuu konkreettisesti alas viemäristä. Enkä tällä tarkoita sitä, etteikö miehet, kuten minunkin, ole "projketissa" yhtä lailla mukana, mutta naiselle se on vaan jotenkin niin paljon konreettisempaa.

Ihan samanlaisia ajatuksia minullakin on kuin Vadelmallakin, mietin juuri sitä, että mitä teen väärin ja miten tämä kierto muka eroaa edellisistä... Ihan samalla tavalla toimin ja elän kuin ennenkin,eikä mitään tapahdu. Mutta, nyt nautitaan kesästä ja otetaan aurinko energiaa ja palataan asiaan syksyllä uusin asein! :)
 
Ada
Tiistai 24.6.2008

Tähtisäde...........29
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 7
Sitrus79..............28............................................kes 28;stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
Toivo79...............28...........kp 7/27-55............aloitus syksy 2008

Citrus..................28...........kp 7/28-33...................yk 5
Vadelmaunelma..29...........kp 8/25-26..................yk 9
Piglet..................30...........kp 13/28.........................yk 8
Gilmore...............29...........kp 16/31-35....................yk 9
Ada.....................29...........kp 18/24-30.......toukokuusta 2007
JoJo79................28...........kp 18/37..............yk 2
Kaa.....................29............kp 20/36..........................08/2007
Lilla My................28..........kp 20/29-31....................yk 14
Maikkis123..........28..........kp 28/24-29..................yk 5
Piip......................29..........kp 45/29-31............syksystä 2006
Pilvilinna..............29..........kp 48/?..................... ......yk 7
Kultukimallus.......27..........kp 70/..................lokakuusta 2007


Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1)
MemmuLiina (yk 6)
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel

Hazel, voisiko sun plussapinon perään laittaa että n. vuosi?
 
Ihanaaaaaa Hazel! Onnea miljoona kiloa! Oli ihana tulla juhannuksen palstailutauon jälkeen lukemaan noin ihania uutisia :flower: :flower: :flower:

( . ) täällä kierto vetelee taas hirveitä lukemia. Mutta ajattelin että en nyt ala niitä terojakaan syömään. Tulee täti sitten kun tulee. Elokuulla sitten katellaan jos alkas taas clomeja veteleen. Gyne ehdotti että otettas jo syksyllä sitten yhteyttä ihan lapsettomuusklinikallekin. Eli rauhaiseloa lapsirintamalla elellään kesän ajan.
 
Ada
En tietenkään malttanutkaan olla tauolla B) .

No, olen tänään astunut s u u r e n kynnyksen yli! Soitin arvauskeskukseen kysyäkseni vähän lapsettomuuspuolen jonoista ja käytännöistä. Sain ajan ensi torstaille :eek: !!! Täh, mä en ole 1,5 vuoteen päässyt edes hammaslääkärijonoon, papajonoon joudun aina väen vängällä tunkemaan. Olen tavallaan todella iloinen. Viimeinkin sain otettua tämän askeleen ja jos täti ensi viikon perjantaina tulee, olen juuri edellisenä päivänä ollut lääkärissä, niin ehkä se tuo jotain uutta toivoa... toivon niin. Mutta on tässä huonokin puoli... en nimittäin ollut suunnitellut tätä yhtään etukäteen, enkä myöskään ole kysynyt miehen viimeisintä mielipidettä. Muutama kuukausi sitten se oli, että ei vielä. On vähän rikollinen olo. Toivottavasti se ymmärtää, etten tahallani juoninut sitä lääkärin vastaanotolle... Lähden nyt lenkille miettimään, kuinka asettelen sanani kun kerron tästä. Onko vinkkejä?
 
Moikka! Juu oli se minullakin niin että aukiolotutkimus olisi ollut sairaalan puolella edessä seuraavalla viikolla kun plussa tuli. Ja Novellella tais olla myös lääkärin vo tulossa :D ! Eli siis tuo että pääsee vihdoin sinne erikoissairaahoidon puolelle on vissiin hyvä pelote kropalle :D .

Ada: Sanottiinko sinulle että miehenki täytyy olla mukana? Voithan ensin käydä juttelemassa sielä lääkärin kanssa ja sopia sinulle tehtävistä tutkimuksista, samalla saat varmaan myös sitte lähetteen miehelle. Siis jos selität että haluat tietää että sinulla on kaikki kunnossa ja ovuloit. Ja annat miehelle vähän miettimis aikaa niin. Meillä toimi se, mies ei varmasti olis ollu yhtä innokas lähtemään tutkimuksiin, mutta kun ensin oli tutkittu minua jo jonku verran ja aukiolotutk. oli tulossa niin ei sitte enää alkanu sen kummemmin vastustelemaan siittiöiden tutkimusta, vaikka se kova paikka miehelle oliki.
Ah, tulipas taas sekavasti selitettyä :D , mutta toivottavasti ymmärsit mitä ajan takaa...

Missäs Piip on? Kierto näyttää olevan jo pitkällä?

Nanna+ poju 25+6
 
Ada: laita vaan mun perään, että vuosi. Yrityskiertoja en tiedä, kun kierrot oli pitkiä ja 3 kuukautta meni teroluteilla yms. Saitko Ada siis ajan terveyskeskukseen vai ihan lapsettomuuspuolelle sairaalaan? Mulla tehtiin ne verikokeet (jotka lääkäri määräsi tehtäväksi väärän aikaan tosin) terveyskeskuksessa ja miehen olisi pitänyt käydä yksityisellä antamassa näyte, minkä jälkeen olisi vasta saatu jonotusaika yliopistolliseen sairaalaan. Me ei jaksettu odottaa sitä, vaan mentiin Väestöliiton klinikalle, jossa oli kyllä tosi miellyttävä palvelu. Siellä ekalla kerralla tutkittiin meidät molemmat ja mies antoi sen simppanäytteen. Jos olette menossa sinne lapsettomuuspuolelle, niin siellä on kyllä mun mielestä mukava, että molemmat on paikalla ekallakin kerralla. En sit tiedä, mitä siellä julkisella tapahtuu, mutta meillä oli noi tutkimukset ja sitten ennakkoon piti täyttää jotain kaavakkeita, niin ne käytiin läpi.

Kyllä se on ihan hyvä juttu mennä sinne ainakin juttelemaan. Mulle ainakin tuli luottavainen olo, kun oltiin käyty Väestöliitossa. Meillä mies varasi sen ajan silloin ja sanoi, että ne oli olleet siellä jotenkin ihmeissään, miksi mies soitti. Se vaan johtui siitä, etten voinut soittaa töistä ja miksei mies olisi sitä voinut varata, ihmettelin kyllä.
 
Pilvilinna, mulla ei ainakaan toimi toi linkki. Koita, jos kopioit niistä riveistä tohon sen, missä lukee että pieni kuva. Silloin pitäisi tulla pieni kuva tähän ja sitä klikkaamalla saada auki se isona. Ja mä en oo käyttänyt ainakaan tota palstan omaa "lisää kuva"-nappulaa, tuli ihan hyvin ilmankin.
 

Yhteistyössä