Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Memmu: :hug:
Pilvilinna ;) hienoa!
Gilmore: Voimia! :hug:
niiskunenä: Meillä muutama kauempana asuava tietää. Ja höpötellä voi koneen kautta jos siltä tuntuu... Mut lähellä en halua kertoa, liian vaikeaa puhua kasvotusten.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ja tervetuloa Niiskunenä :flower: Tädin piinamille pahoittelut ja halit :hug: . En ole ehtinyt tällä viikolla käymään koko palstalla kuin vasta nyt - tää lukuvuoden päättyminen on vaan niin kiireistä aikaa...Mutta onneksi kohta alkaa piiiiitkäääää kesäloma =) Ihan kokonaan en lomaile, mutta en kyllä aio töissäkään olla vaan kotona teen sen mitä teen. Onko muilla jo lomia tiedossa tai kesälomasuunnitelmia? Muuten en kyllä vielä tiedä, mitä teen. Miehellä on loma heinäkuussa, mutta koska oma loma on niin pitkä, niin ei tarvi hirveästi suunnitella etukäteen. Mutta joo, tämä vauvaprojekti. Mulla ei mitkään clearbluen digitikut riittäneet kun aloitin niillä tikuttamisen kp8 eli tikutin sen kp8-kp14. Negoja. Sitten jäi kp 15 välistä ja kp16 lähtien aconin kasetti näyttänyt selvääkin selvempää vahvaa plussaa. Vahvimmat kp16 ja kp17, eilen hailakka viiva eli tulkitsen sen negaksi. Oletan oviksen ollen kp16-17.Ollut myös alkuviikosta limaa, kipuja eli ihan ovistunnelmia. Ja ahkeroitu on. Nyt jään odottamaan miten käy - toivottavasti hyvin. Mitään muuta "valitettavaa" nyt ei löydy kuin että selkeä on ollut älyttömän kipeä useamman päivän ajan. Mutta vanhuushan ei tule yksin... :LOL:
 
Mistä noita clearbluen digitestejä ja liuskoja ja varaliuskoja saa tilata/ostaa?

Tultiin just veljenpojan 6v synttäreiltä. Oli hyvät tarjoilut. Meitä oli mun veljen luona me, siskon perhe ja veljen vaimon veljen perhe. Varsinaiset lapsille tarkoitetut synttärit pidetään sitten hoplopissa (en tiedä kuinka kirjoitetaan). Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä, menkkoja odotellessa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille? Onkos ihmisillä millaisia vappusuunnitelmia. Me ollaan varmaan ihan vaan kotosalla.
 
Kaa
Toivo79; Digitestiin ei taida olla varatikkuja, vaan se on ikäänkuin kertakäyttöinen. Eli pakkauksessa olevien tikkujen jälkeen se on "roskiskamaa". Joskus on ulkomailta saanut tilattua joitain tikkuja, mutta ei varmaan suomesta. Netistä taitaa löytyä halvimmat testit. Googleta, niin luulisi löytyvän.

Vappuna olen yövuorossa, kovat on siis bileet. :LOL: "Korjailen" sitten niitä muita bilettäjiä. :D
 
toivo79 Mä oon tilannut Clearbluen digitaaliseen ovistestin halpa-testi.fi:stä. 31euroa. Valitettavasti siihen ei lisätikkuja erikseen saa, vain 7 tikkua sisältää. oon tilannut tuolta myös noita liuskatestejä ja edellisessä kierrossa tikutin niillä ja sit kun viiva vahvistui, niin varmistin digillä.
 
Maanantai 21.4.

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29........................................... .....11/07
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29...........kp 42/.............................yk 6
Kvart Över..........28...........kp 16/30........................tauolla
Kevätesikko.........29...............................................2 /07
Unico..................28............kp 6/24-37............. tauolla

Toivo79...............28...........kp 27/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.....................................aloitus kesä 2008

MemmuLiina........26...........kp 3/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 6/28.............syyskuusta 2007
Ada.....................29............kp 6/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28............kp 8/28-30...................yk 3
Piip......................29............kp 11/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 11/n.28.....................yk1
Hammy................28............kp 13/29......................yk 5
Pilvilinna.............29............kp 16/?........................yk 6
Moccamaster.......27...........kp 16/33-34(-37)...........aloitus 5/08
Lilla My................28...........kp 17/29-31..................yk 12
Vadelmaunelma..29...........kp 22/25-26....................yk 6
Piglet..................30...........kp 25/28.........................yk 6
Kaa.....................29............kp 26/32........................yk 4
Iines80...............28............kp 26/26-35...................yk 2
Postimestari........30...........kp 29/23-28...................yk 13
Kultukimallus.......27............kp 96/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Toivottavasti meni oikein ;)

 
Eilen illalla kirjottelin tänne näin, mutta yhteys jotenkin katkesi ja viestini ei tullut perille :kieh: No, nyt koitetaan uudelleen!
Vadelmaunelma: Niin sitä pitää :) Lomasuunnitelmia kyselit, niin heinä-elokuun vaihteessa vasta on lomaa 3 viikkoa ja Kreikkaan olis tarkoitus mennä.
Toivo79: Vappuna otetaan ihan rauhallisesti, tuskin mitään kovin kummoisia viitsii edes tehdä. Ihan levon kannalta otetaan, ja ehkä jotain muutakin ;) :saint:
).( Mä tuossa lauantaina olin jo varma, että mieheni on tullut toisiin ajatuksiin tän projektin kanssa. Heti kun vauvoista tulee puhe, niin sellainen muuri tulee eteen. Vähän kökkö tilanne, mutta kyllä me silti lauantaina keskellä kirkasta päivää pupuiltiin. No, ovishan (tai ainakin laskennallinen sellainen [-> tikuttaa en vielä ala, kun yritys niin alussa ja mies saattaa pelästyä lopullisesti]) olis tällä viikolla loppuviikosta, joten täytyy yrittää houkutella ukkoa ahkeroimaan. Mua vaan pelottaa, kun mies ei ihan täysillä ole mukana, että kohta mä joudun palaamaan toivottomiin haaveilijoihin. Kivaa porukkaa siellä tosin on, mutta masentava ketju sinänsä!

Aurinkoista viikkoa kaikille :wave:
 
Unico multa ainakin muutama päivä pois, täällä mennään jo kp 42... No ei sillä että mitään väliä, kun päiviä on miljoona niin niitä on. Tosin nyt taas kuvittelisin tuntevani ovisoireita, tiedä nyt häntä sitten. Missäköhän vaiheessa lekuri ottaa tosissaan jos menen vinkumaan pitenneestä kierrosta?

Niiskunenä
ehkä se on vaan alkukankeutta, ja mieskin siitä lämpenee!

Toivo: vapuksi ei ihmeempiä suunnitelmia, ehkä piknik jos sää sallii.

Vadelmaunelma Lomasuunnitelmat on aika pitkälti samat kuin Niiskunenällä, elokuussa Kreikkaan, ei malttaisi odottaa!

 
Nostelen meidän pinoa...
Listaa voisi mun osalta päivitellä, nyt on menossa kai vasta kp 6 tai jotain sinne päin. Sitä ennen oli vain inhottavaa tuhruvuotoa, kunnon niagara saapui vasta viime viikolla :$ Niin ja mulla tuli äskettäin myös se 30 vuotta täyteen, olen nyt sitten ihan vanhus :ashamed: Vaihdevuodet here I come!
Niiskunenä: Toivottavasti mies lämpenee :)
Gilmore: kyllähän tuota pitkittynyttä kiertoa kannattaa käydä lääkärille valittamassa. Niinhän nuo lapsettomuusklinikatkin ilmoittaa, että tutkimuksiin on syytä hakeutua, kun on vuoden yrittänyt TAI jos on epäsäännöllinen kierto... Suotta sitä kamalasti odottelemaan ennen kuin ryhtyy asiaa selvittämään/hoitamaan (tosin en kyllä muista, oliko sulla jo jotain tero-kuuria tms. ollutkin). Minä ainakin jo tuskastuin tähän omaan epäsäännölliseen tuhruilevaan kiertooni ja nyt on sitten parin viikon päähän varattu ensimmäinen käynti. Vähän jännittää jo nyt!
Ja nyt sitten kevään kunniaksi läjäpäin plussia kaikille, jooko? Minä ainakin juuri päätin, että tässä kierrossa plussaan. Johan tässä on ihan riittävän pitkään yritetty. Yritän vielä tsempata munasarjat mukaan projektiin :D.
 
Yritin jo aiemmin päivällä kirjotella, mutta kovasti tämä laite tai pino mua hylki. Jospa nyt onnistuisi...

Minä Lilla Mynä toivotan Niiskuneidin erityisen lämpimästi tervetulleeksi pinoomme! :)
Vadelmaunelma: Meitä on siis täällä useampi ope, kiva! Ainakin noin lomista päätellen.

Täällä on ovikset ovisteltu ja nyt eletään taas suuressa toivossa. Jospa se nyt täyden vuoden kunniaksi tärppäisi. :) Mä en oo koskaan vielä ovistani tikutellut, mutta limat ja kivut oli semmoset, että oon ihan varma oviksesta. Kovasti oli meillä "yritystä", toivottavasti tuottaa tulosta. Kun jotkut valittelee, ettei niiden miehet ymmärrä mitään ovulaation merkityksestä, niin meillä on mies se, joka on hyvin perillä päivistä ja haluaa aina vielä viimesenäkin mahdollisena päivänä "antaa vauvasiemenille mahdollisuuden". Puhuu tosin evoluutiosta eikä ovulaatiosta, mutta viis kaikista vokaaleista... :LOL:

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Tiistai 22.4.

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29........................................... .....11/07
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29...........kp 43/.............................yk 6
Kvart Över..........28...........kp 17/30........................tauolla
Kevätesikko.........29...............................................2 /07
Unico..................28........................................ tauolla (01/07)

Toivo79...............28...........kp 28/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.....................................aloitus kesä 2008

MemmuLiina........26...........kp 4/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 7/28.............syyskuusta 2007
Ada.....................29............kp 7/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28............kp 9/28-30...................yk 3
Piip......................29............kp 12/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 12/n.28.....................yk1
Hammy................28............kp 14/29......................yk 5
Pilvilinna.............29.............kp 17/?........................yk 6
Moccamaster.......27............kp 17/33-34(-37)...........aloitus 5/08
Lilla My................28............kp 18/29-31..................yk 12
Vadelmaunelma..29............kp 23/25-26....................yk 6
Piglet..................30............kp 26/28.........................yk 6
Kaa.....................29............kp 27/32........................yk 4
Iines80...............28............kp 27/26-35...................yk 2
Postimestari........30...........kp 30/23-28...................yk 13
Kultukimallus.......27............kp 97/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Paljon onnea Drömma! :flower:

Syöksyn saman tien oman napani syövereihin: täällä kuulkaa on pakosti joko ovis tai täti päällänsä. Sitten kun tietäis vielä kumpi. Eilen (kp 42) lämmöt tipahti jopa entisestään, 36,3, ja mahaa juilii menkkamaisesti lyhyissä pätkissä. Illalla [VAROITUS! MENEE YKSITYISKOHTIIN JOITA ET HALUNNUT TIETÄÄ] jostain (?) ilmestyi paperiin pari tippaa kirkasta verta. No ajattelin tietysti että tätönenhän se vihdoinkin löysi perille, mutta se täti taisi sitten olla siinä, nyt ei mitään? Olen saanut näyttävämpiä verilöylyjä aikaan viiltämällä sormen paperiin, tämänkertainen täti oli sitten pari yksinäistä tippaa? Mutta nyt kyllä mahaa taas jomottelee, joten voi olla että kohta urut kajahtaa täydellä teholla. Tämä on siis teoria A.

Mutta tänään aamulla lämmöt oli taas vähäsen nousseet (36,5), joten se taas ei oikein pelaa tuohon tätiteoriaan. Pohdiskelin, että voisiko olla kyse oviksesta? Jos näillä kasvatusajoilla (43 päivää!) kypsyttelee munasoluja, niin kai ne on vähintään mandariinin kokoisia, ihmekös tuo jos siinä pari pisaraa tirahtaa kun ne lähtee liikkeelle. Eli vaihtoehtoinen teoriani B on ovulaatio.

Drömmalle kiitoksia kommenteista, tosiaan taidan lekurin pakeille hommautua, mikäli mensut ei viimeistään parin viikon päästä ala. Pari viikkoa siis siltä varalta, että tuo teoria B pitäisikin paikkansa. Tosin eipä kai siitä haittaa olisi jos soittelisi aikaa jo nyt, eihän sitä tiedä kuinka pitkälle sen saaminen venyy. Taitaisi muutenkin olla ainakin papassa käynnin aika.

Täällä on ihanan aurinkoinen ilma, suunnittelen pihakahveja jahka löydän termarini. Tänään siis vapaapäivä, ihan luxusta! Huomenna taas sorvin ääreen pitämään huolta siitä että naama pysyy tänäkin kesänä toimistonkalpeana. :D

Onkos Postimestarista muuten mitään kuulunut? Pigletillä ja Vadelmaunelmallahan alkaa myös olla jännät paikat! b :D d
 
Lilla My: En itse asiassa ole "opettaja" ihan perinteisessä mielessä vaan tutkija yliopistolla, joskin opetan myös. Tai siis virkani on tutkijan ja tehtäviini kuuluu myös opetustyötä siinä määrin kun suostun sitä aina ottamaan vastaan ja pitämään luentoja ja kursseja. Tykkään opettamisesta kovin ja mietin, että voisin jossain vaiheessa myös hakea jotain opetusvirkaa kunhan väitöskirja on pidemmällä. Tosin lomathan meillä on pidemmät kuin peruskoulussa ja lukioissa. Vasta syyskuussa alkaa opetus ;) Oletko sä ope? Ala-asteella vai aineenope vai erkkamaikka? Ja Gilmore: en edes tajunnut ennen kuin kommentoit, että mun päivät on tosiaan vähissä! Tosin ei yhtään menkkamainen olo olo ja toivon, että jos täti tulee, niin ei tule nyt vielä vaan myöhemmin, koska ovis oli varmaan kp 16-17 eli kierron pitäisi olla pidempi...Nyt menen kahvittelemaan ja sen jälkeen kirjoittamaan yhtä aritikkelikäsikirjoitusta. Aurinkoa kaikille!
 
Onnea Drömma! :flower:

Toivo, olin muutamia vuosia sitten keväällä Budapestissa ja se on aivan ihana kaupunki! Helppo kulkea ja paljon kivaa nähtävää, upeita rakennuksia jne.

oma napa: taitaa olla ovuloimaton kierto, ei ole havaittavissa minkäänlaisia oireita. Tässä vaiheessa yleensä kipuilu ja limat ovat hyvinkin selkeinä oireina... Ei jaksa masentaa, kesä tulee! B)
 
Täällä itketään ja reippaasti :'( Tuli raskautumiskielto. Ja tarina ei ees kerro kuis kauan mut ainakin sen 9kk kohtalon ivaa ja tod näk kauemminkin... No täytyy kattoa pystyykö asiasta keskustelemmaan... Mut nyt alkaa olla pakko hillitä palstailua,mut ei siitä kokonaan irti pääse. Käyn kyllä kurkkimassa...

Plussatuulia teille kaikille! ja onnea matkaan!
 
Voi Unico! :'( Voimia sulle hurjasti! Toivon sulle koko sydämestäni kaikkea hyvää. Toivotaan, että pääsette pian taas jatkamaan yritystä! En osaa lohduttaa sanoin sen enempää, koita jaksaa, kaikesta huolimatta! :hug:

(Olen taustaillut ja ollut pinossa vakoojana koko ajan, mutta en ole saanut vaan kirjoitettua. ) Kaikille hyvää kevään jatkoa ja tsemppiä. :hug: kaikille sitä tarvitseville yhteisesti ja :flower: synttärisankareille ja kaikille muillekin. :)
 
Unico: Olen tosi pahoillani!! :hug:
Lilla My: Kiitoksia tervetulotoivotuksista :) Mua saa ihan vapaasti kutsua siksi mikä parhaaksi tuntuu :D Kunhan vain tunnistan... Pelkkä Niisku riittää!
Toivo: Olin viikon Budassa v. 2002 ja se on kyllä ihan mukava kaupunki. Jos eläimistä tykkää, niin suosittelen kovasti eläintarhaa. Paljon kauniita paikkoja ja sinne kukkulan päälle kävely helteellä käy rankasta harjoittelusta :LOL:
Omaa napaa sen verran, että tällä viikolla olis kai se ovis (jos ylipäätään on...) mutta ukko on niin väsynyt töistä, ettei sitä saa innostumaan petipuuhista. Menee ihan lörinäksi tämä yritys... En nyt viitsisi mennä rähisemäänkään, että tällä viikolla olis pakko, jos tosissaan sitä lasta yritetään. Siihen varmaan loppuis meidän projekti, kai se pelästyis lopullisesti. Mutta tällaisella "muutama kerta kuukaudessa, muttei kertaakaan ovisviikolla" -tyylillä tästä tulee aika mahdoton projekti :/ Olis ehkä vähän helpompaa jos ei oltais oltu kimpassa lähemmäs 9 vuotta, pakko myöntää, että ei sitä intohimoa ole enää niin paljoa ja nyt siitä olis hyötyä :(

 
Keskiviikko 23.4.

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29........................................... .....11/07
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29...........kp 44/.............................yk 6
Kvart Över..........28...........kp 18/30........................tauolla
Kevätesikko.........29...............................................2 /07
Unico..................28........................................ tauolla (01/07)

Toivo79...............28...........kp 29/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.....................................aloitus kesä 2008

MemmuLiina........26...........kp 5/28-34...................yk 6
Drömma..............30............kp 8/28.............syyskuusta 2007
Ada.....................29............kp 8/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28............kp 10/28-30...................yk 3
Piip......................29............kp 13/29-31.........syksystä 2006
Niiskunenä-78.....29............kp 13/n.28.....................yk1
Hammy................28............kp 15/29......................yk 5
Pilvilinna.............29.............kp 18/?........................yk 6
Moccamaster.......27............kp 18/33-34(-37)...........aloitus 5/08
Lilla My................28............kp 19/29-31..................yk 12
Vadelmaunelma..29............kp 24/25-26....................yk 6
Piglet..................30............kp 27/28.........................yk 6
Kaa.....................29............kp 28/32........................yk 4
Iines80...............28............kp 28/26-35...................yk 2
Postimestari........30...........kp 31/23-28...................yk 13
Kultukimallus.......27............kp 98/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


En mä täälä pois osaa kokonaan olla. Kiitos kannustuksesta. Mut jos taiiteen sääntöjen mukaan mennään niintuo on minimi... mut jos ei mennä niin ;) no joo, onko suosituksia ehkäisyyn ? ;) Juu hiton hyvä kysymys tälle palstalle... Varmat päivät ajattelin, mut voipi olla et jos sitä kysytään niin tulee sanomista, mut niin no ei kysytty nyt, käskettiin vaan pitää huoli. ja toisesta paikkaa sanottiin et jos tulee raskaaksi niin pitää lopettaa hmm... ristiriitaista. mut jos nyt aiakin olis jonkin aikaa ja alkas sitten vääntämään uudelleen kun on kunnossa...

Tsemppiä teille. Kai mää välillä kommentoinkin mutta häälyn taka-alalla vakoilemassa teitä silloin tällöin.
 
niiskunenä: tietäkö ukkos et se on vaan ne muutamat hetket kuussa et voi tulla raskaaksi? Meillä ei tiennyt. Se vaan vois helpottaa asiaa, sitten jonkun ajan yrityksen jäklkeen jos on aina oviksen aikaan väsy. kysyä et onko se tosissaan halamassa. meillä huomas et kun ei het tärpännyt ja pettymyksiä tuli niin alko ajoitukset paremmin, ja oli tuomieskin pettynyt. niin helpommin klähtee kun kertoo faktat :) tsemppiä
 

Yhteistyössä