Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Hepparallaa! Täällä taas "pakko"seurataan jääkiekkoa. Alkaa olla kutakuinkin vuosi siitä kun ensimmäisen kerran eksyin näile kaksplussan sivuille! Äkkiä on vuosi vierähtänyt. Kumpa aika kuluisi nopeesti ens syksyyn vielä! Meillä uhkaa pyykkikone sanoo yhteistyösopimuksen irti joten taas ois rahanmenoa luvassa sen suhteen!

Mua on Unico kans nukuttanu ihan älyttömästi. Eilisen päivän nukuin käytännössä kokonaan töiden jälkeen ja tänäänkin hyvän matkaa yli puolille päivin.

Oottekos seurannu kukaan tanssii tähien kanssa? Kukas on teidän suosikki? Mä tykkään Nicke Lignellistä.

Menkat loppui onneks tänään. Ne on hyvin tasaantuneet siihen n. 30 päivään ja aina kestää sen saman 4 päivää kuin pillerienkin kanssa.
 
Tervehdys! Anteeksi etten ole tietojani päivittänyt on ollut hulinaa.
Ehdin jo luulla että ei ne menkat alakaan kun olivat myöhässä. Aina alkaneet säännöllisesti kp27 noiden terojen kanssa. No tuli kp28 ei mitään oireita. Sit yks kaks alkoi aamupäivällä tulemaan ruskeaa tuhrua joka iltapäivällä muuttui veriseksi vuodoksi. Illalla tuli hirveät kivut ja kauheasti hyytymiä. Nyt sitten eletään kp3/28 ja eka 100mg clomeja napattu nassuun. Lisää niitäkin sai metsästää urakalla, kunnes vasta viidennestä apteekista löytyi.
Nyt täytyy alkaa lukea mitä muille kuuluu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Citrus: Toivottavasti se ovis löytyy. (tää tikutti viime kierrosta kp 9-20 jolkon sen vasta bongas, ekaks oli haaleeta sit ei mitään sit haaleeta ja plussa, et usko meinas mennä.)
Unico Ehkä mulle käymässä samoin, aloitin tikutuksen kp 10, eka haaleeta, sit lähes katosi, sit taas haaleeta. Ehkä vahva viiva vielä tuloillaan. Enkä muutenkaan noihin tikkuihin sataprosenttisesti luota, jossain ketjussa ainakin oli joku raskautunut vaikka ovis jäi tikuista bongaamatta.

 
Citrus: toivotaan että löytyy ja saatte hyödynnettyä...
Mullahan tuli toi pisin kierto viimekierrossa, muuten olisin varmaan kiipeilly huomattavasti enemmän seinlle jos en olis ovista bongannut. siinäpä se mut sinällään huvittavaa et kierron pituus ei kerro mitään oletettavan vuodon määrästä tää oli hirmu lyhyt ja edellinen lyhempi kierto taas hillitön vuoto ja pitkään, mut taas noit lyhyempiä kiertojakin ollu lyhyt ja vähäinen vuoto.
 
Minnuu janottaa.. :/ Päätin olla juomati ennen aamua, kun on kovin laihoilta näyttäneet edellispäivien "näytteet".. En mie mielestäni ole juonut mitenkään erityisen paljon, jos jotain niin vähemmän, mutta ota nyt sit selvää naisen vartalosta.. :kieh: :D

Min kissa-haaveet ovat nyt jäissä ainakin hetkisen, kun olin myöhässä kyselemässä.. Joku ehti ensin... Olen suostunut auttamaan etsimään kyseiselle nulikalle ja isälleen uusia koteja, mutta nyt vasta tulin siihen päätökseen, että mahtuisihan tuo meillekkin.
Toisaalta voipi olla ihan hyväkin, kun samainen kasvattaja tarjosi minulle vielä syntymättömän uroksen sijoitusta.. Olisi "tilauksen" onnistuessa "samaa mallia" isänsä kanssa..:
:heart: :heart: :heart: Aikas kakarakin vielä tuossa kuvassa..
Tavallinen ei vain ole minun juttu, aina pitää olla erilainen nuori, niin tietenkin myös lemmikkienkin suhteen :LOL:

Onnea ja enkeleitä Pigletille ja Citrukselle :hug:
 
Taisin sitten päivällä tuhlata sen Unicolta saadun lisäunen pystypuolitorkkuun... :/

Noh, varmistuipa ainakin tässä valvoessa se, että aamulla vielä tarpeen, niin käytän viimeisen r-testin, kun tähän asti olen testaillut ovistesteillä säästääkseni sitä viimoista "aarretta", jolla sitten varmistaa..
Palstalta jossain vaiheessa lukenut useaankin otteeseen, jotta ovistesti saattaisi näyttää aikaisemminkin kuin r-testi raskauden, mutta asiaa kaivellessa opin uutta sivustolta jonka osoitteen oli joku palstalle laittanut..
Ovistestit ovat aina herkimmillään 20mIU/ml jottei tule vääriä plussia, kun raskaustestit voivat useasti olla jopa herkempiä kuin se ilmoitettu teho. Eikä ovistesti aina kykene tunnistamaan etenkään alkuraskaudesta tai kromosomipoikkeavuuksien aiheuttamaa hormoonien "hajoamista" pienemmiksi osasiksi, mihin taas raskaustestit kykenevät.

Aikas loistavaa informaatiota kansankielellä, tosin jenkkien sellaisella, mutta ei tarvitse kovin laajaa sanavarastoa asiaa ymmärtääkseen.. :) Kannattaa lukea...
Sivustolla myös kuvilla vertailu samasta virtsasta ovis- ja raskaustesteillä negatiivisesta kierrosta, sekä positiivisesta kierrosta vielä lisänä testattu äidinmaidostakin.. Sekä dpo 11 viidellätoista (15!) eri testillä saatu tulos. Mielenkiintoinen skaala erilaisia tuloksia.. :eek:
http://www.peeonastick.com/opkhpt.html
 
Huomenta!
Ovistikku plussasi tänä aamuna =)
Toivottavasti teillä muillakin lähtee tämä viikko mukavasti käyntiin :) Siis hyvää ja plussaista viikkoa kaikille! :heart:
JuneGrace: Jälleen ihana kissa! :heart:
 
JuneGrace: Ootko tottunut juomaan paljon? Vai onko nyt vasta alkanut juoksuttaa ja janottaa?

Citrus: Hienoa, nyt sitten saat alkaa reenaamaan ja jännäämään :D

Täällä. no hereillä mut huono päiovä plääh. Näyttää siltä et joka toinen on hyvä ja joka toinen huono, toivottavasti jatkuis :D Niin sitten huominen olis taas hyvä :)
 
Maanantai 31.3.

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29..........kp 21/.............................yk 6

Toivo79...............28...........kp 6/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Piglet..................29...........kp 4/28.........................yk 6
Kaa.....................29............kp 5/32........................yk 4
Iines80...............28............kp 7/26-35...................yk 2
Postimestari........30...........kp 8/23-28...................yk 13
Unico..................28............kp 9/25-37...................yk 16
MemmuLiina........26...........kp 13/28-34.................yk 5
Ada.....................29............kp 13/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28...........kp 17/28.......................yk 2
Drömma..............29............kp 18/28......................yk 5
Hammy................28...........kp 19/29......................yk 4
Piip......................29...........kp 21/29-30.........syksystä 2006
Kevätesikko........28...........kp 25/28-34.................yk 14
Lilla My................28...........kp 25/29-31.................yk 11
Kvart Över..........28...........kp 30/30.......................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 31/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 31/25-26..................yk 5
Pilvilinna.............29............kp 44/?.........................yk 5
Kultukimallus.......27...........kp 75/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Citrus, onnittelut ovisplussasta!

Täällä ei plussaa näkynyt aamulla. Taisi tosiaan olla se ovis vasta kuitenkin kp 24. Hitto, se tarkoittaa sitä, että menkat paukkaa päälle matkalla. Höh. Ja joutuu siis vielä ainakin viikon odottelemaan taas seuraava jännäysaikaa, eikä vieläkään tiedä mitään. Ahdistavaa tää epätietoisuus! Olisi sitten alkaneet edes menkat.

Nyt ärsyttää kyllä kovasti, jospa ne vielä sittenkin tänään tai huomenna tulisivat...
 
Hei kaikki

En ole aikoihin ehtinyt kirjoittaa, mutta olen kyllä lukenut, josko ois plussia tullut.

KÖ: tajusin just äsken ton yksityisviestit. Oon vähän hidas hämäläinen ;) Samaa odottelua on minullakin. Nyt kp 33. Viime viikolla käytin yhden ovistikun ja siihen tuli melkein plussa eli oisko ovis taas ollut tuossa kp 27 tienoilla. Mun kierto on nyt ollut sen yli 40 päivää, joten niillä main se on, jos on.

Tk-lääkäri soitti mulle aamulla tuloksia verikokeista. Hän sanoi ensin, että kaikki kokeet oli normaalit. Sitten kun kysyin, että mitenkäs se progesteroni (eikös siinä näy, jos ovis on ollut), niin sitten hän tutki uudestaan niitä tuloksia ja sanoi, että on se vähän matala, voi se olla ettei ovulaatiota ole ollut.....Mutta ei hän yleensä ole edes teettänyt sitä! No eikös se nyt ole aika olennainen asia!? No hän kyllä sanoi silloin suoraan, että nämä ei ole oikein yleislääkärin heiniä.

Kävin siis verikokeessa kp 22, joten olisin ollut hyvin yllättynyt, jos tulosten mukaan ovis olisi ollut. Nyt pitäis kuitenkin miehen käydä testeissä, koska ennemmin tämä lääkäri ei laita lähetettä eteenpäin.

Mutta ei kyllä kannata hirveesti yleislääkäriä näillä asioilla vaivata, koska ei heillä ole mitään tietoa. Muistan, että meidänkin pinossa ois joku pitkäkiertolainen sanonut, että tk:ssa tehtiin kaikki verikokeet ja ne oli ihan normaalit, mutta eipä ne paljon kerro, jos ei edes sitä progesteronia katsota. Ja mulle tk.lääkäri sanoi suoraan, ettei hän osaa sitä oikeastaan tulkita!
 
Hazel: Miksei se laita eteenpäin jos ei kerran ite osaa? Ihan tyhmää... Voimia sulle!
Ai juu ja tosta et ne on normaalit, niin kannattaa pyytää kuitenkin arvot numeroina, jos menee muualle (ja muutenkin) niin on jotain muuta kun et on normaalit tiedossa.
 
Siis toi on Hazel just niin tyypillistä terveyskeskuksen toimintaa! Vihaksi laittaa, ei ihme että ihmisiltä jää kaikkia vaarallisiakin sairauksiakin huomaamatta kun kaikki vaan arvataan. Ite oottelen just soittoa niistä kilpirauhaskokeiden tuloksista, saa nähdä onko osannut niitäkään tulkita. Tosiaan nivelturvotukset ja -kivut jatkuvat täällä edelleen ja suolaa oon vähentänt mutta eipä näytä auttavan. Ei ollut kovin yllättävää.

Noiden tk:iden diagnoosit on tosiaan just tollasia: "kaikki on ihan kunnossa, ai mitkä tulokset, joo, en mä NIITÄ osaa tulkita, mutta kyllä ne on ihan kunnossa...! Ei sun tarvi kato mihinkään spesialistille mennä kun mä en kerta tiedä mikä sua vaivaa niin eihän se sekään voi tietää."

Sori, purkauduin vähän, mutta pistää vihaksi toi Hazelin juttu ja omakin.
 
Unico: se tk.lääkäri laittaa kyllä lähetteen yliopistolliseen sairaalaan, mutta se haluaa ensin ne miehen tulokset. Ne pitää teettää siellä yksityisellä, eikä ole vielä ehtinyt. Jono on kuulemma sitten 2-6 kk, kun lähete on siellä. Onhan toi aika ärsyttävää ja silloin sanoin sille lääkärille, että pitäiskö mun mennä kokeisiin vasta kp 27 tai jotain, kun kierto kerran on pitkä. Tiesin ettei ovista ole tapahtunut... Mutta sillä ajatuksella tuolla kävinkin, että saan vaan ne tulokset enkä muuta. Aion pyytää ne paperilla, kun meen (tai mieheni menee) viemään sen simppatestituloksen sinne. Jos joutuu vaikka jonnekin yksityiselle menemään, niin on sitten mitä näyttää.

Eihän tk:n diagnooseihin kannata tosiaan luottaa, jos on jostain vähänkin flunssaa vakavammasta kyse. Ja ymmärrän kyllä sen ettei yleislääkäri tunne näitä asioita kovin hyvin, mutta se vaan oli aika huvittavaa, kun se sanoi ettei yleensä edes teetä sitä progesteronikoetta :eek: :LOL:
 
Heippa taas leidit!

Näytän välillä nenääni täälläkin, taustalla olen lurkkinut tässä välissä. Tervetuloa uusille! :flower:

Voin kertoa, että on muuten vaikeaa tämä "yrittämättä oleminen", kun kalenterista kuitenkin tiedän että nyt olisi sitten ovis suunnilleen näinä päivinä. Kun ei kuitenkan ehkäisyä ole käytössä, niin miten tämä nyt sitten eroaa siitä "yrittämisestä"? Ketä tässä oikein muka huijataan? Itseäni varmaan. Mietin jopa sitäkin pitäisikö pitää jalat ristissä tässä viikon verran, ettei sitten oikeasti ole mitään yritystä. Voihan tässä väittää olevansa jollain TJOT-linjalla, mutta jos kerran tietää koska ovis on niin mitä sekin sitten tarkoittaa?

Tuosta täti-keskustelusta, minulta ei oikein sujuvasti vielä irtoa mitkään tädit tai vauvaliimat, monesti korjailen valmiiseen tekstiin menkkojen kohdalle tädin että sopii palstalle. En tiedä, kai sitä on jo elämää nähnyt tässä iässä jo sen verran, että voi ihan punastelematta puhua kuukautisista ilman sisäsiistimpiä ilmauksia? Alunperinhän se jenkkien "Auntie Flow" oli kai nimenomaan sitävarten. Vähän niinkuin "pupuilu" on poliittisesti korrektimpaa. Yhdellä toisella vauvapalstalla puhuttiin jopa "Simoista" ja "Oilista" (siittiöt ja ovulaatio), ettei tarvitse mennä mihinkään navanalusjuttuihin. Vauvaliimat ja tarrasukat on minustakin vähän....noh. Daah.

Toivottavasti teillä kaikilla Oili kohtaa Simon :heart: , ja perään sitten litratolkulla vauvaliimaa, kärpäspaperia ja sinitarraa ettei Täti kurvaa punaisella ferrarilla, h0h00 :LOL:
 

Yhteistyössä