Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Hazel, juu vaihtamassa työpaikkaa. Määräaikaisesta toiseen määräaikaiseen, sellasta se nykyään on.
Siilura, kiva kuulla, että muillakin on samoja pulmia.
Tää nykyinen määräaikainen on kyllä jatkunut jo vuosia määräaikaa määräajan perään. Päätinkin jo, etten murehdi asiaa. Jos sattuisi niin hyvin käymään, että mut valittaisiin, otan paikan vastaan ilomielin ja puhumatta mitään raskaudesta ennen kuin on pakko. Täytyy olla välillä itsekäs, jos haluaa kehittyä!
Täytyy kyllä sanoa, että haastattelu ei mennyt kaikin puolin putkeen, jotenkin alkaa olla aivot narikassa, se on varmasti raskausoire sekin. Tässä on ollut kaikkea pientä unohtelua ja outoa käytöstä ilmassa muutenkin :)

Novelle: ehdottomasti ottaisit sen paikan kertomatta mitään raskaudesta. Jos sulla kerran on tämä nykyinen määräaikaisuus loppumassa ja saisit tuon toisen mieluisamman paikan. Se vaan sun kannattais varmistaa, että miten käy äitiysrahan yms. En ole hyvin perillä noista jutuista, mutta esim. eri TES:ssa on eroja. Mun alan TES:n mukaan saa esim. 3 kk ajan äitiyslomalla täyden palkan. Kaikissa ei ole noin hyvin. Ja se vaikuttaa varmaan, miten kauan on ollut ko. työssä...

Mun viesti kuulosti varmaan aika laskelmoivalta, mutta työjutuissa kannattaakin välillä olla :whistle: No tärkeintä, että sulla Novelle tuli se tärppi. Voi kunpa me muutkin jo pian päästäis samaan jamaan :heart: Jokos Unico olet tervehtynyt?

Ada: Toivotaan ;) Tohtorit epäili et puolen vuoden, muutaman vuoden päästä voi päästä lääkkeistä eroon tai ei sitten koskaan ;) Ei haittaa jos kivut häviää... Ja jos noi sopii ja saadaa vointi kuriin niin ei estä raskautta, siis pillerit on onneksi sellaisia et voi käyttää vaikka tärppäiskin :D En jaks niin hirveesti huolehtia sitten enää, kunhan liikkuminen palautus normaaliksi, kipeä ei oo kiva olla.

Sori Unico kun utelen, mutta onko sulla reuma tai jokin vastaava tulehdussairaus? Se on ainakin todella ikävä sairaus, tunnen ihmisiä joilla se on. Ja tosiaan jos joutuu paljon tulehduskipulääkkeitä popsimaan, voi raskautuminen olla hankalaa ihan senkin vuoksi.

Toivottavasti pääset kokonaan eroon lääkkeistä pian!

Kvartti: Ei kait ihan. Mut joku tulehdus kumminkin. pakko vaan katella kuis käy, Ja yrittää eroon kipulääkkeistä :)huoh, mut täällä on hyvää seuraa kuumeilla :D Nyt ei voi sanoa muutakun että päivä kerrallaan, ja joka päivälle mahdollisimman paljon touhua ;) no joo ei ehkä ihan mut niillä oviksen aikoihin :D

Lauvantai 9.2.2008

Janis...................30
Hazel..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 18/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 16/27-34...aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Gilmore...............29...........kp 1/31-35................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 3/28-34................yk 13
Vadelmaunelma..28...........kp 6/25-26..................yk 4
Postimestari........29...........kp 8/23-28.................yk 11
Ada.....................29............kp 13/26-30.......toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 17/31.....................yk 2
Pilvilinna.............28............kp 20/28.....................yk 4
Unico..................28............kp 20/26-30................yk 14
Drömma..............29............kp 23/28.....................yk 4
Hammy................28...........kp 26/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 26/28-32................yk 3
Piip......................29...........kp 29/32-33.........syksystä 2006
Tähtisilmä............27...........kp ?/36.......................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Joo, mulle vois korjata kp 1/yk 6...

Kuten sanoin, tähän oli jo niin hienosti asennoiduttu, mutta nyt kun täti vielä piruuttaan eilen herätteli toivoa, ja tuli yhden päivän myöhässä, aika kovaa kolahti taas kerran. Kierto venähti sitten 36 päivään, mutta toivotaan että tämä nyt oli poikkeus...

voi meita tadin vainoamia poloisia, varsinkin meita jotka ovat taalla jo roikkuneet ennen sotia.. :|
Ma siirryin seuraavaan vaiheeseen tassa meidan vauvaprojektissa; vaikka itselleni olen pyhasti luvannut etten hanki, niin hankin nyt kuitenkin. nimittain ovistesteja. Eli tilasin niita netissa ja nyt odottelen koska ne tanne kolahtaisivat etta paasisi pissimaan tikkuun. Ma suhtaudun tahan hommaan jo niin skeptisesti etten jaksa oikein uskoa etta tasta yrittamisesta koskaan tulee loppua (olenpas ma optimisti tanaan). Gilmorelle :hug: tiedan, milta susta tuntuu! mitahan sita keksisi ajattelemista, mua hirvittaa kun mulle alkaa jo tulla semmoisia KATEELLISIA ajatuksia kavereista, jotka ovat raskaana/tai on lapsia. Ihan kuin se olisi niiden syy, etta ma en tule raskaaksi? ja ma kun olin jo itseni kanssa sopinut etten paasta itseani ton ajatuksen mukaan. anteeksi taa mun voivottelu ja itseni surkuttelu mut mulla alkaa kohta tulla mitta tayteen tata yrittamista, ma haluan sen vauvan ja haluan sen HETI!! pitaskohan mun ruveta miettimaan vaikka ensi kesan lomasuunnitelmia? tai mita vaan joka saa paan tyhjenemaan tasta lapsiasiasta.. juu, huomenna LUPAAN olla hieman optimistisempi.
koittakaa te nauttia viikonlopusta vaikka ma olenkin tammoisella sotaisalla tuulella ;)

postimestari: toivottavasti on hyötyä ;) tsemppiä! Ja kyllä kyllä yrittämisestä tulee vielä joskus loppu ja siitä vielä lopputuloskin... Voimia sinne! Tänne on hyvä purkaa ajatuksiaan ja saada helpotusta. Voithan sää kokeilla jos muu suunnittelu auttais... Mulla ei, se vauva juttu pyöri kuitenkin mukanan vaikka vain hiukan taaempana mut mukana kumminkin. Känkkis päiviä saapi joskus olla, ne helpottaa... Voimia!

Postimestari, ymmärrän täydellisesti mistä puhut. Sisko ilmoitti tänään että niille on tulossa perheenlisäystä, ja vaikka miten koitin hampaat irvessä olla aikuinen ja kypsä ja sivistynyt ja kaikkea, niin silti kirpaisi. Ei just tänään. Ei just silloin kun itse on taas kerran maissa. Minä muuna päivänä tahansa. Ja kaupassa myyjä oli tietysti paksuna. Ja Matleena Kuusniemi lehdessä. Ja kaikki maailman naiset. Niin ne aina on KP 1... :p

No mut Postis, huomennahan me ollaan taas ihan hirveän sivistyneen positiivisia, eikö ollakin? B) Ja kyllä mäkin olin koko siskon puhelun loppuun asti tosi aurinkoinen ja kannustava. Joten kyllä tämä tästä.

Unicolle kiitos ymmärryksestä. :heart:

Ollanpa täällä synkissä tunnelmissa. No, niin olen kyllä itsekin oikea synkkis...Tiedän, että en saisi valittaa kun on vasta niin lyhyt yritys takana, mut en vaan voi olla miettimättä kun tuo kiertokin näyttää lyhentyneen (toivottavasti korjaantuu) ja on tuota sukurasitusta siinä mielessä, että lapsia joutuu ihan oikeasti tekemään niin että alkaa jo kyllästyttämään, esim. sekä äiti että siskoni useamman vuoden kuten olen joskus maininnut. Aina välillä sitten tosiaan mietin, että olisiko sittenkin onnistunut joskus aikasemmin kun oli nuorempi ja kierto pidempi jne. Ja sitten taas mietin, että ok. jos ei tule lasta, niin mitäs sitten? Sitten varmaan ryhdyn ihan oikeasti "tekemään uraa", lähden opettajavaihtoon johonkin kaukomaille yliopisoon ja tähtään siihen professuuriin ihan tosissani ja ohitan viranhaussa kaikki miehet mennen tullen! Niin ja lisäksi tietysti 3 kertaa vuodessa johonkin kaukomaille lomalle hotelli Hiltoniin ja omaisuus testamentataan koirille....Sori, toivottavasti enne tällä oikeasti loukannut ketään...

Ada
:hug: Gilmorelle. Kylläpä sun sisko valitsi huonon päivän ilmoittaa vauvauutisensa. Tiedän niin tuon tunteen, kun kaikki on raskaana. Kuuntelin eilen erään varusmiehen ja hänen tyttöystävänsä, joka oli raskaana, riitaa siitä, saako varusmies lähteä baariin. Luultavasti varusmies lopulta lähti... ja mietin samalla "oikeaa" aikaa saada vauva. Ehkä se ei välttämättä ole varusmiesaika.

Yksi nainen ei kuitenkaan muuten ole raskaana - Linda. Manailtiinkohan me silloin liikaa :ashamed: .

Postis - ovistikut on todella kaksipäisiä miekkoja, ainakin meillä. Toisaalta välillä on niin kiire ja elämä epäseksuaalista, että on hyötyä tietää, milloin heittäytyä lakanoihin. Ettei tule vaan turhaan heittäydyttyä liian usein :LOL: . Sillon saa aikaan myös parhaat riidat, jos toinen heittäytyy ja toinen ei. Silloin siitä toisesta tulee syyllinen siihen, ettei vauvaa tule koskaan :headwall: . Mun mielestä on välillä hyödyllistä selvittää, missä kohtaa se ovis on, mutta ei ihan joka kierrossa.

Tekisi mieli heittäytyä mukaan synkkyysklubiin, onkohan se vielä tänään pystyssä?

Synkkä viikonloppu näköjään muillakin! No niin on minullakin. Nyt on kp 1, aiemmin kuin pitikään. Munasolu on ilmeisesti ollut jotenkin normaalia pienempi irrotessaan, koska sitä ultrattiin ilmeisesti päivää tai kahta päivää ennen ovulaatiota.

Vielä ei siis ainakaan ollut mitään hyötyä clomeista. Vaikka en nyt ollut niin kauheasti niihin ladannut toivoa, koska tiesin ovuloineeni kyllä aiemminkin. Vaisto sanoo, että ongelma piilee jossain muualla.

Yksi asia on kyllä harmittanut aika vietävästi: Simppatestien tulokset. Niitä ei ole tullut, vaikka testin otosta on jo yli neljä viikkoa. Labrakäynnillä miehelle oli sanottu, että tulokset tulevat viikon-parin sisällä. Kyselin niitä kahden viikon kohdalla YTHS:ltä (saimme sieltä lähetteen), ei ollut tullut. Sieltä sanottiin, että ne lähetetään kotiinkin. Mies soitti kolmen viikon kohdalla labraan, jossa sanottiin, että voi tuloksiin mennä kolme-neljäkin viikkoa. Eikä lähetetä kotiin, vaan pelkästään YTHS:lle. Miksi kaikki tieto on niin ristiriitaista, saman paikankin sisällä?

Ihmettelen etenkin sitä, miten niissä tuloksissa voi mennä niin kauan. Siemennestehän menee todella nopeasti vanhaksi analysoinnin kannalta. Mikä osuus siis koko prosessi ssa voi viedä kuukauden? En ymmärrä! Huh, kylläpä on vuodatusta, mutta on jo alkanut ottaa päähän tämä koko touhu ja ikuinen kaiken odottaminen. Etana, joka jarrutti kurvissa, pyyhälsi juuri meistä ohi.

Onneksi eilen oli jo se kaikkein pahin maailmanlopun olo. Sain sisälleni sellaisen turtumuksen, jossa mikään typerä kp 1 ei tunnu yhtään miltään.

:kieh: :kieh: :kieh:

Ada
Sunnuntai 10.2.2008

Janis...................30
Hazel..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 19/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 17/27-34...aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Piip......................29...........kp 1/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 2/31-35................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 4/28-34................yk 13
Vadelmaunelma..28...........kp 7/25-26..................yk 4
Postimestari........29...........kp 9/23-28.................yk 11
Ada.....................29............kp 14/26-30.......toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 18/31.....................yk 2
Pilvilinna.............28............kp 21/28.....................yk 4
Unico..................28............kp 21/26-30................yk 14
Drömma..............29............kp 24/28.....................yk 4
Hammy................28...........kp 27/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 27/28-32................yk 3
Tähtisilmä............27...........kp ?/36.......................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Ada
Piip, olin sekoillut Gilmoren päivien kanssa ilman syytä. Korjasin ja laiton Sinut samalla listan kärkeen.

:hug: Tulisipa teille jo se plussa! On se nyt törkeetä, että kaikkea saatte odottaa, jopa simppatestien tuloksia. Jos ne sieltä ilmoittaa, että testi täytyy uusia, kun tämä edellinen näyte on päässyt kuivumaan, niin mennään heittelemään kananmunia yths:n ikkunoihin joku yö :D . Vitsi, vitsi..

Heippa

Voi harmi, että niin moni joutui taas listan kärkeen, Erityisesti Piip :hug: ihmetyttää kyllä, miten ne testitulokset voi viedä niin kauan, kun luulisi kyseessä olevan nopea ja helppo testi... Toivotaan, että clomit toisi teille toivotun tuloksen jo ensi kierrossa. Etkö niitä jatka? Ja vasta Nannallakin onnisti clomien ansiosta, joten äläpä heitä kirvestä kaivoon!

Vadelmaunelma: sulla ei tosiaan ole vielä kuin pari kuukautta yritystä, joten kaikki on luultavasti kunnossa. Mitä ongelmia sun äidillä ja siskolla on ollut? Vai onko muuten vaan mennyt pidempään? Esim. PCO kai voi olla periytyvää, mutta en ole kuullut, että muut syyt lapsettomuuden taustalla olisivat. Siis kaiken järjen mukaan eivät kyllä olisi :eek:

Postis: tervetuloa ovistikkujen ihmeelliseen maailmaan. Kyllähän se tikuttelu on varmaan ihan palkitsevaa, kun siinä pitäisi saada edes se plussa suunnilleen kerran kuussa. Mulla alkaa nyt loppua innostus noiden tikkujen kanssa, enkä aio niitä enää tilailla ainakaan vähään aikaan.

Vadelmaunelma: ei auta pitkäkään kierto ei :whistle: Jos joku päivittää listan, niin olen nyt vuoden vanhempi. Muuten mut saa pitää tuolla listan "kärkisijoilla", kun mun tilanteessa ei ole kerrassaan mitään seurattavaa (= kierto sekaisin).

Yhteistyössä