Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Pikaista paranemista Unico! Ainahan sitä muuten sanotaan, että e-pillerit ei vaikuta mitenkään raskautumiseen, kun ne lopettaa, mutta mun mielestä se on kyllä osin väärin sanottu, kun niin monilla kierto menee sekaisin lopetuksen jälkeen. Että ei kai niistä (toivottavasti) mitään pysyvää haittaa ole, mutta kyllähän se raskautumiseen vaikuttaa, jos kierrot on tollasta 45-70 päivää, mitä minulla on ollut!! Ja voihan se tietysti muustakin johtua, mutta epäilen.

Alkoipas positiivisesti :x Nyt suu suppuun.
Mukavaa torstaita kaikille. Kohta päästään plussia jännäämään, kun monille kierrot etenee kohti loppua. Gilmorelle :hug: negasta.

Hazel: Niinpä niin. Sanotaan ettei vaikuta, mut en jaksa uskoa. Todennäköisesti jos ei olis pillereitä syönyt ja olis homannut samaan tahtiin missä vaiheessa vaan elämään niin todennäköisesti olis muksuja, sitä en sit tie kuinka hyviin kohtiin olisivat tulleet mut kuitenkin.
Kiitos, täällä yritetään opetella vetelemään kaikki myrkyt oikeisiin aikoihina napaan (ja saada ne pysymään siellä ettei yökkää pois ;))

Torstai 7.2.2008

Janis...................30
Hazel..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 16/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 14/27-34...aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma..28...........kp 4/25-26..................yk 4
Postimestari........29...........kp 6/23-28.................yk 11
Ada.....................29............kp 11/26-30.......toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 14/31.....................yk 2
Pilvilinna.............28............kp 18/28.....................yk 4
Unico..................28............kp 18/26-30................yk 14
Drömma..............29............kp 21/28.....................yk 4
Hammy................28...........kp 24/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 24/28-32................yk 3
Piip......................29...........kp 27/32-33.........syksystä 2006
Kevätesikko........28...........kp 31/28-34................yk 12
Gilmore...............29...........kp 35/31-35................yk 5
Tähtisilmä............27...........kp ?/36.......................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Pilvilinna: sama meno jatkuu :/ . Tuskin uusista tero-kuureista on apua, koska ne ei ovulaatiota palauta. Jospa mäkin saan ne clomit kohta. Sinullahan se onkin jännäysviikot edessä, vai mitä. Josko ois tärpännyt :)

Hei kaikille!

Tässäpä teille torstain iloksi pientä ongelmaa pohdittavaksi - jos ette omaa kehoa jaksa koko ajan ihmetellä ;) Täti siis jyräsi puskan takaa arvaamatta ilman kipuja etuajassa. No, ei siinä vielä mitään. Mutta menkat oli vähän oudot. Yleensä mä vuodan niin kuin hanasta laskisi ja kivut on kovat. Nyt kipuja oli paljon vähemmän, vuoto huomattavasti niukempaa (alkoi ma ja loppui jo ti) ja vain yksi pienehkö hyytymä. Tietysti olin tästä iloinen, koska olin oikeasti tosi hyvässä kunnossa enkä kipeä kuten yleensä (toisinaan jopa työkyvytön, oikeasti :( ) Eilen tuli vain ruskeaa tuhrua ja illalla sitten ihan kamalasti sellaista ovisliman tapaista! Ei kait mulla voinu olla ovulaatio??? Ja tänään on sitten lämmöt 37, mutta ei nuhaa, yskää tms. flunssaan viittaavaa. Eniten mietittyttää tuo ovisliman tapainen runsas vuoto ja lämmön nousu. Sitä mulla ei ole mitään vastaan, että menkat lyhenisi ja niukkenisi...Että olisiko niitä diagnooseja tarjolla?

Moi,

Vitsi kun ootte kirjotetellu, eihän näitä kerkee edes lukee :)

Alasta kun puhuttiin niin aiemmin jo kerroinkin, et olen taloushallintoalalla. Kovin tarkasti ei voi määrittää, jos vaikka työkaverit bongaa :D

Alkaa olla muuten tätiaika taas käsillä. Viimeks täti tuli ihan omia aikojaan, joten nyt ei osaa edes ajatella, koska se vois tulla. Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä vasta 1,5 vuotta, mutta lapsi on nyt jo ajatuksissa. Ehkä se on tämä elämän vakiintuminen, jonka takia sitten uskaltaisi sellaista. Ja toisaalta kohdunulkoinen ja sen tajuaminen, että oma elämä on kuitenkin pienestä kiinni, johti siihen, että en halua siirtää asioita enää tehtäväksi sitten joskus, kun on oikea aika. Voi olla, että ikinä ei ehdi tehdä mitään, jos jää odottelemaan oikeita aikoja.

Olipa synkkä kirjotus :(

Mutta vadelmaunelmako tutkii, pystytkö kertomaan, minkä alan tutkimusta, ei tarvi kovin tarkkaan kertoa :)

Ja edelleen vadelmaunelmalle en tahdo pelotella, mutta tekisitkö raskaustestin ihan varmuuden vuoksi. Itselläni tuli kohdunulkoisesta huolimatta "menkat", hieman oudot, mut meni täydestä. Ja seuraava, mitä tiesin, oli se, et vietiin ambulanssilla leikattavaksi. Itse olen tullut hieman hysteeriseksi omien tuntemuksieni kanssa, mutta jos sinusta tuntuu, että menkat on oudot, niin parempi olla varuillaan.

Vedelmaunelma: ;) ethän ole raskaana :D eikös se se oo se eka diagnoosi mikä tulee mieleen ;) tai sitten ovis myöhemmin ja tää johonkin siihen päin liittyvää :D Emmää tiiä kuhan arvailen...

Memmuliina: Sepä se kun ei tää aika enää taaksepäin ainakaan mene. Ja odottelemalla ikuisuuden voi olla ettei tuu kun harmia, koskaan ei tiedä, kait se on aina mentävä päiväkerraallaan mikä tuntuu hyvältä.

MemmuLiina: Enpä taida uskaltaa paljastaa, mitä tutkin työkseni. Todettakoon, että ihmisiin kyllä tutkimukseni liittyy ;) Tiesitkö siis olevasi raskaana, vai luulitko että kyse oli "normaaleista" menkoista? Raskaustestejä mulla ei kotona olo (tässä olen nyt kyennyt hillitsemään itseni ;) ), mutta digitaalinen ovistesti löytyy (clearblue), joten ehkä pitäisikin testata onko sittenkin ovulaatio? Tosin oudolta sekin kuulostaisi, että kp4:na olisi ovulaatio...

Vadelmaunelma: En tiennyt olevani raskaana ja luulin, että on normi menkat. Eli luulin, et menkat tuli ja sit se vuoto olikin lähtenyt siitä, et munatorvi oli haljennut. Kirjotin "tylysti" ton edellisen viestin, oli kiire :( Olen pahoillani, toivottavasti en mitenkään loukannut :(

Voi MemmuLiina! Et tietenkään loukannut! En ole ihan niitä herkkänahkaisimpia ihmisiä nimittäin....Mutta mielenkiintoista pohtia tätä oman kehon toimintaa. Mulla olisi lähisuvussa lääkäri jolta kysellä (voisin kysellä teidänkin vaivoja ;) ), mutta en viitsi, kun ei haluaisi tätä vauvaprojektia suvun kansas jakaa - tässä "tekovaiheessa". Ties mitä älyttömiä ohjeita ja "joko on tärpännyt" -soittoja rupeaisi tulemaan (tämä ei ole vitsi!)...Ja pelkään, että sitte leviäsi koko suvun tietoon, että siellä on nyt nuorella rouvalla lapsentekoon liittyviä kysymyksiä :LOL:

Vadelmaunelma: kyllähän toi vois merkata raskauttakin, kannattaa testata, jos menkat kerran jäi noin lyhyiksi. Mulla oli viimeset menkat ennen teroja tosin aika lailla samanlaiset kuin kuvailit, tuota limaa myöten. Tein vielä ovistestin ja se kyllä oli negatiivinen. Menin gynelle heti niiden jälkeen, mutta ei se osannut sanoa mistä voi johtua. Mutta mitä olen lukenut, niin monille ois sanottu, että tosi niukat menkat voi tulla silloin, jos ei ovulaatiota ole tapahtunut. Mutta se lääkäri varmaan osais paremmin nää asiat =) Toivotaan sitä parasta vaihtoehtoa! Olitko muuten bongannut ovulaatiota, että tuliko noi menkat kuitenkin siihen nähden "järkevään" aikaan?

Mä laitan tän vielä tänne, kun toi keskenmeno-puoli on niin hiljainen että jos se Kaa vaikka huomaisi täältä :D

Eli kirjoitin eilen:
Kaa, ajattelin että sä tietäisit näistä niin kysäisempä sinulta.

Kun mulla on nyt tänään kaksi viikkoa siitä tyhjennyksestä (rv 11, mutta keskeytynyt 6+). Eilen tein herkän r-testin ja ensin katoin että ei tullut mitään enää, mutta kyllä siihen vähän ajan päästä haalea haamu tuli. Eli jos tuon testin herkkyys on 10, tarkoittaako se sitä, että virtsassa on yli 10 myygrammaa hCG:tä? Ja jos mittaisin verestä, olisiko tulos sama? Miten se suhteutetaan jos näin voidaan tehdä? Kun mulla on se jälkitarkastus vasta kahden viikon päästä ja haluan tietää missä mennään. Ja ei siis mahdollisuutta koko ajan verta valuttaa :D

Tuliko sulla muuten heti menkat kun hCG oli 0, vai ovis vasta? Mä kärsimättömänä odottelen niitä menkkoja, että päästäisiin uuteen yritykseen.. Ja tietenkin sitten ovista, mutta sitä ei ainakaan vielä ole, eli yli pari viikkoa vielä menee menkkoihin.

Voi harmin paikka Kevätesikko! Teilläkin on noita yykoitas jo iha kiitettävästi. Ite olisin kai samassa yk:ssa ilman keskenmenoa. Miks tää on niin vaikeeta?!

Noh, tulipa nyt positiivinen aamun aloitus. Mukavaa perjantaita kuitenkin kaikille! :)

Hazel: Kyllä mulla oli ihan samanlainen kierto ovulaation kannalta kuin aiemminkin - siis olen itseltäni aina bongannut ovulaation ennen kuin edes alettiin tähän vauvaprojektiinkaan. Kalenterin - sekä oman että netissä olleiden - mukaan ovulaatio on ollut joko 12 tai 14pv. Limoista ja kivuista näin päättelen. Menkat siis tuli 2pv ennen aikojaan. Alkoivat hirveällä ovisliman tapaisen valumisella. Jos ovulaatio oli kp 12, niin sitten menkat tuli ok, mutta jos kp14 niin sitten 2pv liian aikaisin. Ja eilen siis tullut sellaista limaista ovismaista vuotoa ja lämmöt kohollaan (37). Nyt menkkojen aikana en myöskään ollut sellainen "valas" kuten yleensä (rinnat turpoaa isoiksi ja vatsa myös) ja hyytymiä vain yksi, kun normaalisti useampia ja reiluja...Sori nämä kuvailut. Vähän siis ihmetyttää. ..

Vadelmaunelma, onpa outoa tosiaan ollut tuo sun tätivuoto. Mielestäni jostain olen lukenut, että limavuoto viittaisi kyllä raskauteen, samoin kuin se, että lämmöt on edelleen koholla. Joko menet pian ostamaan testejä? Jospa se luonnollinen selitys löytyisikin sitä kautta. Jännitän täällä sun puolesta. Ja muidenkin, en osaa ihan kokonaan vielä täältä poiskaan pysyä.

Mulla oli tänään työhaastattelu. Hirveän hankala tilanne, JOS sattuisin tulemaan valituksi. Pitäiskö kertoa ennen lopullista sopimista, että olenkin raskaana??? Ei ole kiva ylläri uudella työpaikalla, jos heti parin viikon töissäolon jälkeen (maaliskuussa) joutuu kertomaan asian. Kyseessä on vielä alle vuoden äitiyslomasijaisuus vain, jota en sitten pystyis hoitamaan loppuun, jos kaikki menee hyvin tän odotuksen kanssa. Toisaalta, turha kai tätä on murehtia, ennen kuin on valintaakaan tehty. Kyllä on elämä välillä vaikeeta, kun on nainen!

KEVÄTESIKKO: :hug:
Vadelmaunelma: Toivottavasti tulee jotain selvyyttä.
Novelle78: Älä murehdi. Toivottavasti saat sen työpaikan. Sepä siinä onkin et sen ei pitäis vaikuttaa olet sitten raskaana ite tai et. mut kattele minkälainen paikka ennen kun päätät, ja mihin asti pääset. Tsemppiä!

Perjantai 8.2.2008

Janis...................30
Hazel..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 17/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 15/27-34...aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kevätesikko........28...........kp 2/28-34................yk 13
Vadelmaunelma..28...........kp 5/25-26..................yk 4
Postimestari........29...........kp 7/23-28.................yk 11
Ada.....................29............kp 12/26-30.......toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 15/31.....................yk 2
Pilvilinna.............28............kp 19/28.....................yk 4
Unico..................28............kp 19/26-30................yk 14
Drömma..............29............kp 22/28.....................yk 4
Hammy................28...........kp 25/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 25/28-32................yk 3
Piip......................29...........kp 28/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 36/31-35................yk 5
Tähtisilmä............27...........kp ?/36.......................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Hei kaikille! Täytyy aina tulla katsomaan, miten täällä jaksellaan :hug:

Novelle, mulla on vähän sama tilanne, otin just tyytyväisenä vastaan huhtikuussa alkavan 5 kk mittaisen sijaisuuden. Tyytyväinen olin, koska ajattelin, etten joudu työnantajaa "pettämään" lähtemällä äippäilemään kesken kaiken. Nyt kuulin, että minulle jo kaavaillaan sinne jatkoa vuoden -09 loppuun. Noh, saavat kyllä etsiä jonkun muun jatkamaan, koska tämä kaksikko aikoo nyt pysyä yhdessä 9 kk saakka ;)

Mukavaa viikonloppua! :wave:

Siilura ja kirppu 5+3

Vadelmaunelma: testiä tekemään! Jos vaikka olis iloinen yllätys. Sitä mullakin gyne kysyi melkein ekaksi, että oletko tehnyt testiä, kun oli niin niukat menkat.

Novelle: Oletko nyt vaihtamassa työpaikkaa vai mikä sun tilanne on? Jos tulisit valituksi ja kertoisit raskaudesta, niin se vois olla että silloin työnantaja peruisi koko homman. Mutta ei kannata murehtia tuosta ennen kuin varmistuu miten käy sen kanssa. Ja jos nyt tulisit valituksi, niin sullahan on raskaus vielä niin alussa, että periaatteessa sun ei tarvis edes tietää siitä itsekään.

Yhteistyössä