Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Ada
Kiitos vastauksesta Kiki. Ei siis mikään ihan mahdoton hinta. Ehkä tässä voisi lohdutella itseään joku kerta kosmetologin pakeilla.

Täällä mennään uuteen kiertoon ja ottaa päähän. Täti ei vielä tullut, mutta tuolla se hakkaa käsilaukulla ovea, niin ettei voi erehtyä. No, tässä hyvässä porukassa on hyvä jatkaa piinaailua ja kyttäämistä :wave: .

Mitenhän Kaalla mahtaa mennä?

Kaa
Kaalla menee uuteen kiertoon. Nyt on kp 3/31. Hyvä uutinen oli se, että kierto alkaa tasoittua, hienoa. Edellinen oli 32 päivää ja nyt 31. Eli ihan positiivisin mielin mennään eteenpäin. Positiivista on myös se, että nämä menkat eivät ole olleet yhtään niin kivuliaat kuin edelliset. Eli jos vaikka senkin suhteen ollaan menossa normaalimpaan suuntaan. Eli alles gut, niin sanoakseni. =)

Suuri osanottoni Kvart Överille. Olen hirveän pahoillani puolestasi.

Oikein paljon onnea Siiluralle ja Nannalle!

Kävin torstaina gynellä ja tarkastettiin ovulaation ajankohta. Sen pitäisi tulla tiistaina tai keskiviikkona. Nyt on siis kp 16/32-33. Päivittelen listaan.

Sunnuntai 27.1.2008

Janis...................30
Kiki80..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 5/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 31/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 96/ ?..............aloitus syksy 2008

Pilvilinna.............28..........kp 7/28.........................yk 4
Unico..................28............kp 7/26-30..................yk 14
Drömma..............................kp 10/ ?........................yk 4
Hammy................28...........kp 13/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 13/28-32................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 16/25-26................yk3
Piip......................29...........kp 16/32-33....................syksystä 2006
Postimestari........29...........kp 19/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 20/28-34................yk 12
Gilmore...............29...........kp 24/31-35................yk 5
Novelle78............29...........kp 24/27-28........tammikuusta 2007
Ada.....................29...........kp 27/26-30........toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 33/32.....................yk 1
Tähtisilmä............27...........kp 50/36.....................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)

[/b]

Mullakin oli kosmetologi lauantaina. On oikein ongelmaiho, eli rasvoittuva, mutta pintakuiva, tosi herkkä ja ärtyy pienimmästäkin kosketuksesta. No, on se kosmetologilla käyminen ja ne TOSI kalliit tuotteet auttaneet onneksi aika kivasti. Ja sitä paitsi siellä on niin ihana maata hoidettavana ja rentoutua.

Mua on piristänyt hirveästi se, kun tuli tännekin lunta ja valkoinen talvimaisema. Ihanaa!

Maanantai 28.1.2008

Janis...................30
Kiki80..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 6/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 32/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 97/ ?..............aloitus syksy 2008

Kaa.....................29............kp 4/31.......................yk 2
Pilvilinna.............28..........kp 8/28.........................yk 4
Unico..................28............kp 8/26-30..................yk 14
Drömma..............29............kp 11/28........................yk 4
Hammy................28...........kp 14/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 14/28-32................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 17/25-26................yk3
Piip......................29...........kp 17/32-33............syksystä 2006
Postimestari........29...........kp 20/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 21/28-34................yk 12
Gilmore...............29...........kp 25/31-35................yk 5
Novelle78............29...........kp 25/27-28........tammikuusta 2007
Ada.....................29...........kp 28/26-30........toukokuusta 2007
Tähtisilmä............27...........kp 51/36.....................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)

piip: Kuulostaa hyvältä :D Onnea matkaan!

Novelle78: Tuo on niin totta kun on valkoinen maa nii mieli on paljon parempi kun ei ole niin pimeä.

Tänne...
No niin nyt tää tempas ja mittas aamulla lämpönsä... Mut mut kainalosta sain 37,05 (huom sellasella 10min mittarilla johon nousee se palkki) no ja sitte ajattelin et kokeillaan nyt suustakin, sieltä tuli 37,25. Onkohan sillä merkitystä kummasta mittaa? Kainalosta se olis helpompi, oli aika työlastä pitää mittaria suussa sen 10min ;) mut kuis se nyt jo on noin korkea, oonkohan mää tulossa kipeäksi vai jokohan tuo ovis pirulainen meni? no tuohonhan ei pysty vastaamaan. No täytyy katella miten menee, jos sais suurin piirtein samaan aikaan mitattua mut ne unet, nooh tai siotten mittaan aamuin illoin niin ainakin jossain välissä on nukuttu :) Juu olen sekoilemassa ja saanut uutta intoa piukkaan itteni. Saa nähdä kauanko kestää.

Iloista ja positiivista mieltä kaikille! Ja ennen kaikkea plussa tuulia!

Kiitos Kvartti kun siirsit mut odottajiin, itse alan olla sen verran taikauskoinen että en erikseen uskaltanut pyytää :kieh: . Huomenna tulee omien laskujen mukaan täyteen huimat 4+0 viikkoa meidän yllärilapselle. Ja kovasti mä olen jo ehtinyt selittänyt sille, että tällä kertaa täytyy pysyä tiukasti mukana ja irti ei saa päästää.

Mukavaa maanantain jatkoa siskot :hug:

Unico, täällä lämpömittailujen experttinä taas vastaan, hahhah! Niin kai se on, että suusta mitattuna lukema onkin aina vähän korkeampi kuin kainalosta. (Muistelen lukeneeni lämpömittarin käyttöohjeesta.) Ei ole väliä, mistä mittaa, kunhan mittaa joka kerta samasta paikasta. Suosittelen kyllä ehdottomasti, että käyt ostamassa digitaalisen mittarin, jos meinaat innostua joka päivä lämpöjä mittaileen. Se käy niin paljon näppärämmin, kun pistää aamulla (vaikka aamupissillä, kuten minä, hihii) mittarin suuhun töröttämään ja minuutin päästä on jo valmista.

Siilura: Toivotaan että uskoo ja kuuntelee sinua! onnea matkaan!

Novelle78: Mut kun mä ostin yhen digitaalisen ja se näyttää päin p-tä ;) ainakin verrattuna tähän toiseen :) mitä pidän kyllä ihan luotettavana. Niin sitten seuraakin kysymys, osaatteko suositella digitaalista? ;)

Pitkästä aikaa minäkin täällä. Päädyin taas "varikolle" tässä lapsiasiassa: lääkäri totesi, että Primolutia pitää syödä vielä kaksi kuuria ja sinä aikana on lääkärin mukaan "erittäin epätodennäköistä" tulla raskaaksi. Eli ehkä sitten joskus maaliskuussa taas yritellään. Tosin tuon Primolutin/Terolutin vaikutus raskautumiseen ei taida olla ihan selvä, siis riippuu kai siitä, minkä mittainen on kierto ja koska on ovulaatio ja koska kuuri alkaa... Päätin kuitenkin olla murehtimatta raskautumismahdollisuuksia/-mahdottomuuksia ja keskittyä mm. kevään tuloon ja kuntoiluun ja terveellisiin elämäntapoihin :). Hesarin kofeiini&keskenmeno-jutun säikäyttämänä ajattelin myös opetella elämään ilman kahvia, varmuuden vuoksi :). No, harrastusmielessä ajattelin kokeilla myös ovistikkujen käyttöä. Lämmöistä en ymmärrä vielä mitään, en edes tiedä, mikä on mun normaalilämpö :ashamed: , mutta kokeillaan nyt josko ovulaation ajankohta selviäisi tikuilla.

Suuret onnittelut plussanneille ja plussatuulia, voimia ja yrittämisen iloa muille =) !

Ai niin, en uskalla itse tuohon listaan lisätä ikääni, kun saisin kuitenkin aikaan kaaoksen :ashamed: , mutta se on 29. Ja kierron pituus edelleen epäselvä, tosin nyt muutaman kuukauden ajan Primolut-kuurien johdosta se on 28 päivää.

drömma: Voimia matkaan. Toivottavasti on apua. Ja koskaanhan ei tiedä...

Tää teki sen taas, siis tilasin nyt ovis testejä jälleen kerran, katotaan mihin ne ehtii alkasko taasen tässä kierrossa vai vasta ens kierrossa kokeilemaan (kuten näätte on toivoa mut silti ei jaksa uskoa et onnistuu niin ajattelee montakiertoa eteen)

Drömma: eipä mulla ainakaan tärpänny terolutien aikana, mutta kyllä sekin on mahdollista. Olen lukenut useammasta, jolle niin on käynyt. Oleellista on kai se, ehtiikö ovulaatio tulla ennen lääkekuurin aloitusta. Kai sitten jos ovulaatio ois tulossa vasta kuurin aikaan, niin ne lääkkeet jotenkin torppaa sen. Mutta mulla ainakin meni se 3 kk kuuri tosi nopeesti, joten se oli ainakin hyvää. Toivotaan, et molemmilla kierto tasaantuis!

Nyt yritän metsästää ovista tässä kierrossa terolutien jälkeen, mutta huonolta näyttää. :/ Ala säkin nyt Unico kokeilemaan, kun kerta tikkuja hankit. Se on kyllä ihmeen koukuttavaa ;)

Unico, Ai sulla onkin jo digi-versio kokeiltuna. Mun lämpömittari on apteekista ostettu microlife. Joskus olen kokeillut kaksi kertaa peräkkäin mitata ja lukema on ollut täsmälleen sama, eli sillä tavalla vaikuttais olevan luotettava.

Drömma, äkkiä ne kuurit varmasti menee. Pääset sitten kevätauringon noustessa taas yrittämään uusin voimin.

Kiki80, onnea oviksen metsästykseen. jospa se vielä löytyis.

kiki80: No oon mä joo aikaisemmin kokeillut, mutta kumman turhauttavaa kun aina on kontrollia haaleampia viivoja, kertaakaan en ole saanut yhtä vahvaa, en värin voimakkuudella enkä leveydellä, kummalla sitä muuten pitäs tulla se tasa vahva?

Novelle78: Juu mutta se digi on jostain marketista ostettu halppis versio, mut ajattelin olevan yhtä luotettava. Siksi kysyinkin et onko joku erityisen luotettava :D
Kohta saatte vertailu tulokset ;) Digi näytti 35,9 ja tää missä palkki nousee niin 37,1 ja puoleen väliin seuraavaa viivaa ja sit taas digi 36,4 et ja kaikki samasta kainalosta :D Ja sitten taas tolla palkki mittarilla 37,2 samalla aikaa kun eka mittaus ja 2min siihen lisää niin se puoliska viiva tuli lisää :D Ja juu miten niin mulla on nyt ylimääräistä aikaa... :whistle:
Et taitaa tuo palkki systeemi heittää vähemmän vaikka onki hidas :) tai sit mulla vaan on huono digi mittari

Heippaa taas!

Täällä on ovis ainakin FF:n mukaan takanapäin, ja tikkuunkin sain niin koomisen vahvan viivan että pukkasi naurattamaan. Se testiviiva ilmestyi tauluun bada-BING ennenkuin neste ehti edes nousta kontrolliviivan kohdalle, ja kontrolliviivaparalle ei jäänyt edes juurikaan väriainetta, kun testiviiva varasti shown. Eli joo, tulkitsin ovisplussaksi. Lämmöt nousi jotenkin hassusti, asteen kymmennys kerrallaan 36,4:stä 36,8:aan, joten en ole ihan varma minä päivänä tarkalleen se ovis oli.

Unico: Uuden mittarin ostoon hop! Niitä palkkimittareitakin saa viiden minuutin versioina, eihän sitä herttilei tässä iässä ole aikaa enää kymmentä minuuttia aamuisin ootella! :D Ja digeissäkin on ihan luotettavia, omani näyttää ihan samaa lukemaa kuin perinteinen palkkiversiokin. TOSIN mun digi ei todellakaan ole vielä valmis silloin kun se piippaa, mutta kun antaa olla kaikessa rauhassa sen muutaman minuutin, niin kiipeää kyllä oikeaan lukemaan. Uusipas tuo mittaritestisi niin että pidät sitä digiäkin vaikka viisi minsaa? Ja kainalosta saa aina vähän viileämmän kuin suusta, koska ihon pintahan on aina vähän viileämpi kun keho. Samaten väittävät että kainalon lämpötilaan vaikuttaa se missä asennossa on nukkunut (esim. kädet kylkiä vasten, kädet edessä) ja mitä vaatteita oli päällä, ja siksi suusta mitattu heittäisi vähemmän. Tiedä sitten häntä.

Onnistuiko Ada harhauttamaan sen eukon? Mikäs on Tähtisilmän tilanne? Ja saadaanko seuraavaksi ruveta jänskäämään Novellea?

gilmore: Hauska testi sulla :D ja onnea ovis plussasta :D Onko aiemmin nuo lämmöt nousseet kerralla enemmän? vai miten?
Mittari lähti uusinta kierrokselle :) siis digi. Täytyy kysellä kun seukki kerran sinne apteekkiin menee et olisko siellä joku luotettava :) Siis ihan noviisi näitten lämpöjen kanssa...
Toihan on ihan epäluotettva nostaa se edelleen kun antaa olla mut mistä sen sitten tietää et se on valmis kun piippaukseen ei voi luottaa :D piippas niin oli 35,9 ja minsan päästä 36 ja 2minsan siitä 36,2 siitä 2minsaa 36,3 ja siitä se ei sitten noussutkaan enää ;) juuh edelleen mielenkiitntoista ajanvietettä, huoh :/

Unico: mäkin olen saanut vaan kerran ovistikkuihin sellasen tuloksen, että tulkitsin sen plussaksi. Muuten on aina vaan tosi himmee viiva tai ei ollenkaan. Että kateeksi käy Gilmorea. Olisihan se kiva onnistua edes jossain testissä ;) Mutta ei auta itku markkinoilla. Aika hoopoahan se on rahoja käyttää niihin tikkuihin, mutta mullakin on niin outo tämä kk.kierto, niin jos sais oviksen tietoon, niin tietäis vähän, milloin vois menkkoja odotella.

Noihin lämpömittareihin en ole sentään vielä innostunut :whistle:

Mittariasiaa B)

Mulla oli ennen sellainen ihan tavallinen halpis digimittari. Just ennen kun plussasin, oltiin mökillä ja tein vaihtarit mökin lääkekaapin kanssa, koska sillä oli paljon hienompi tunnettua merkkiä oleva mittari, joka näyttää kahden desimaalin tarkkuudella. Se kaappi siis sai mun halpiksen itelleen ja mä otin sen Philipsin. Perustelin asian sille sillä, että se tarvitsee mittariaan paljon harvemmin. En kuullut vastalauseita.

Nyt kun tässä tämä vuotelu loppuu ja saan raskaushormonit alas, ajattelin alkaa mittailla tällä ah niin hienolla mittarilla. Ja suusta. Ennen mittasin kainalosta ja aikalailla nuo lämmöt kyllä heitteli, johtui varmaan juuri tuosta Gilmoren mainitsemasta käsien asennosta. Ihan selkeästi huomasin, että jos olin nukkunut selälläni kädet pään päällä (joo, oikein ihanaa tekee hartioille tuo asento, en tajua miksi joskus herään tollasesta kidutuksesta...) oli lämmöt alempana kuin jos olin nukkunut kyljelläni ja mittasin alla olevasta kainalosta.

Ja Unico tosiaan, ei ne mitkään mittarit oo kai valmiita silloin kun piippaavat. Kaikki tähän asti kokeilemani kyllä nousee vielä sen piipin jälkeen jonkin verran.

Muuta askaa, mieliala vähän vaihtelee, mutta itkukohtauksia en oo saanut. Masentava olo on välillä, mutta nopeasti se siitä menee kun vaan ei tarvi olla pitkiä aikoja yksin. Aamulla olin jo oikein iloinen kun pääsin kouluun ja normaalit rutiinit palaa kuvioihin.

Päästä tosin huippaa aina välillä ja lärvi on kun lakana, aurinkopuuteri on kovassa käytössä. Eiköhän toi menetetty veri parissa viikossa ala palautumaan, on tosiaan ihan huono olo välillä kun heikottaa. Mutta kaikki ajallaan.

Huolettaa vähän, kun tuntuu että miehelle tämä on ollut kova paikka. Se jo puhuikin tossa, että ei jaksaisi ainakaan heti alkaa kovasti uudelleen yrittämään. Apua, jos se nyt haluaa pitää jonkun vuoden harkinta-ajan niin mä en kestä! Ite oon sitä mieltä, että uutta yritystä kehiin heti kun kroppa antaa luvan. Että jos siinä taas kestää se 9 kuukautta tai kauemminkin (voi mä niin toivon että ei!) niin parempi aloittaa heti.

:hug: vielä kvartille...

Noista ovistikuista.. Minä en saanu niillä liuskoilla oikeen mitään ikinä, tai sain haamuviivoja jne mutten kunnon ovisplussaa. Apteekin omilla ja olikohan fertest tikuilla (aamupissasta sai tehdä) sain plussat ja nyt viimesimmällä kierrolla käytin sitä clearbluen digitaalista. Olihan se kallis, mutta tuloksessa ei ollu mitään tulkinnan varaa!
Varasin iteselle tänään alkuraskauden ultran ens viikolle. Tiedän kyllä ettei varmaan mitään paljo vielä sielä näy, mutta haluan tietää että on varmasti pieni oikealla paikalla, eikä esim. munatorvessa...

Ada
|O tulin juuri töistä. Luulin opiskeluaikana, että opettajana pääsee nauttimaan lyhyistä työpäivistä ja pitkistä lomista. Opiskelin väärän alan opettajaksi, hittolainen. Tänään on sitten riemastuttava kp 1. Ei ketuta enää niin paljon kuin ennen tädin tuloa, jolloin tajusin että sieltä se muija taas tunkee. Uudella puhdilla vaan. Huomenna tilaan ovistikkuja ja luen mitä täällä on päivän mittaan tapahtunut. Nyt menen tutilullaa. Hyvää yötä kaikille ihanille lähes kolmekymppisille :heart: !

Lämpömittareista vielä. Enpä ollut ajatellutkaan, että se lukema vielä voisi nousta sitten piippauksen jälkeen. Mutta enpä ole koskaan kokeillutkaan. Vähän kyllä luulisin, ettei mun microlife edes tee sellasta, mutta saatan olla väärässäkin. Oon vaan sammuttanut mittarin saman tien, kun se piippaus kuuluu ja lukema on taulussa.

Gilmore, en tiedä onko tässä niin mitään jännäämistä mun osalta. Jotenkin en yhtään usko, että nytkään tulis plussa. Ovis oli FF:n mukaan vasta toissa lauantaina eli vasta sitten viikonloppuna kai täti olis tulossa. Kyllä me siinä ennen oletettua ovista kovasti taas yritettiin joka toinen päivä, mutta eihän se ole ennenkään toiminut. Enemmän nyt vaan odottelen, että saadaan tulokset näistä ensimmäisistä tutkimuksista. Se tapahtuu vasta helmikuun puolivälissä sitten. Siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa.

kik80: Varo vaan, niin mäkin meinasin kun on tää vuorotyö et en mää mitään lämpöjä ala seuraamaan ja missäsä sitä nyt sitten ollaan... Ja ovistikkuja odotetaan kielipitkällä tippuvaksi postiluukusta... epätoivoistako? juu juu tiedetään, mut pitää sitä jotain olla millä leikkii...

Kvartti över: Voimia sinne :hug: Toivottavasti pääsette pian rutiineihin kiinni ja saatte luvan alkaa, ja miehes lähtee mukaan kanssa!
Täytyy katella kun kaupoille asti pääsee jos löytys tollanen laatu merkki ;) mistäs sen sitten tietää millon ne on valmiiit? jos ei sillon kun ohjeessa sanotaan? vai onko ne aina yhtä keskeneräisiä sillon kun piippaavat että ovatko vartailu kelpoisia piippauksen aikaan :D?

nanna80: Onea ultraan toivottavasti kaikki on siellä missä pitääkin!

Ada: :hug: Ja voimia uuteen onnea matkaan!

Novelle78: voimia odotteluun, ja toivoa ylle!

Jatketaan lämmöistä no niin tänä aamuna (ja vain kerran mitattuna) :LOL: Tulikin sitten 36,6 että tääh miten päin ne kuuluikaan mennä, mun kroppa näköjään tekee mitä huvittaa... Hurjalla kahden päivän kokemuksella :D

Yhteistyössä