Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Tiistai 29.1.2008

Janis...................30
Kiki80..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 7/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 33/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 98/ ?..............aloitus syksy 2008

Ada.....................29...........kp 2/26-30........toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 5/31.......................yk 2
Pilvilinna.............28..........kp 9/28.........................yk 4
Unico..................28............kp 9/26-30..................yk 14
Drömma..............29............kp 12/28........................yk 4
Hammy................28...........kp 15/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 15/28-32................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 18/25-26................yk3
Piip......................29...........kp 18/32-33............syksystä 2006
Postimestari........29...........kp 21/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 22/28-34................yk 12
Gilmore...............29...........kp 26/31-35................yk 5
Novelle78............29...........kp 26/27-28........tammikuusta 2007
Tähtisilmä............27...........kp 52/36.....................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)

Ihan pikainen vastaus Unicolle mittarista, sä tiedät että se on valmis silloin, kun se lukema ei enää nouse. On aika vaikeaa saada mitattua korkeampaa lämpötilaa kuin jokin on, eli helposti tulee tulkittua mittaria jo silloin, kun se on vasta matkalla tuohon lämpötilaan. Äääh, tulipa huonosti selitettyä, Ada selosta sinä, se on enemmän sun juttu :D

Kvart över: Kiitti, eli sitä vaan seurata millon nousee vai nouseeko :D no näkeehän siihen mittariin jos se on kainalossa. No ens kiertoa varten sitten uusi mittari, siihen mennessä varmaan ehtii sellaseen paikkaan missä hyviä myydään :D Mut toisaalta jos sitä ens kiertoa ei tuliskaanniinolis silti hyvä kuumemittari :D sitähän tarvitaan :D

Kvart över, toivotaan että miehesikin toipuisi pian menetyksestänne. Onhan se ymmärrettävää, että hänellekin koville ottaa. Varmasti siksikin, kun joutuu vaan tavallaan vierestä seuraamaan sinun fyysistä kärsimistä, eikä oikein voi auttaakaan. Mutta jospa kuitenkin jaksaisitte taas aloittaa uuden yrittämisen, kunhan sinunkin kroppa on toipunut. Ja voihan sitä vähän kevyemmällä asenteella alkuun lähteä liikkeelle, eikä ihan otsa kurtussa peittoja heilutella. Vaikka aika helposti sitä itse kukin sortuu varmasti liikaan stressaamiseen tässä asiassa.

Unico, jos maltat ihan rauhassa kokonaisen kierron ajan lämpöjä mittailla, niin kyllä se varmasti löytyy se käyrän nousu sitten mittarista riippumatta. Tosin kaiken kaikkiaan lämpöjen mittaaminen ei ole hirveän luotettavaa, koska aina siihen liittyy väistämättä ulkoisia tekijöitä, jotka vaikuttaa päivän lämpöihin. Mulla heittelee ainakin oviksen jälkeiset lämmöt välillä 36,6-37. Ennen ovista ne on 36,1-36,6. Eli samojakin lukemia voi tulla yksittäisille päiville, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lämpökäyrän nousu ylemmälle tasolle mulla kyllä näkyy, kun jaksaa koko kierron mittailla. Itse muuten mittaan suusta kielen alta. Pitää vaan siinäkin olla tarkkana, että mittaa aina samasta paikasta, koska suussa on kai erilaisia lämpöpisteitä eri kohdissa.

Novelle78: Mihin kohtaa sinne kielen alle sen mittarin saat mukavasti? Kun kokeilin niin epämukava ja hankala oli minne sitä yritin laittaa. Miksei siellä voi olla jotain koloa mihin se kuuluis tökätä ;) olis paljon helpompaa... Ja ju tarkoitus on koko loppu kierto mittailla (okei katotaan mut yritys on kova) Vaikka aikataulu heilöuukin jos aikoo aina noustessaan mitata. juuh ja tää on näköjään se uus lelu mulle kun pitää kysellä käyttöohjeita ja muuten :D

... Eh heh heh jatketaan tähän nyt sitten, nyt illalla lämpö näyttää 37,5 taitaa olla todennäköisempää et yrittää nostaa kuumetta ;) Höh nyt se sekoittaa mun yrityksen alkaa kattelemaan noita lämmön näköisiä, no katotaan silti et mihin suuntaan mikäkin menee... Tässä vaan se vaara et tunnistaa olevansa kipeä kun mittailee ;)

Ada
B) "juu, ei pidä mittailla kuumetta, sitä voi vaikka ollakin ja sitten tulee vaan ihan turhaan sellaisia kuvitelmia, ettei voi tehdä työtä." Tapasi mun entinen pomo sanoa ;) .

Mä taidan jäädä ihan marginaaliryhmään, kun en mittaile lämpöjä. En vaan kerta kaikkiaan muista. Tuo kuumemittarin toimintakin taisi tulla tyhjentävästi jo selitettyä, niin en lähde sitä enää setvimään. Vaikka olenkin selostuksen ammattilainen ja kertaus on opintojen äiti :whistle: . Tuon edellisen lauseen jälkeen aloin kaivata tänne sellaista oksentavaa hymiötä. Pitäisiköhän kirjoittaa kaksplussalle ja pyytää sellaista. Sopisihan se hyvin teemaankin. Ja missä ovat limantarkkailu-, kuumeenmittaus- ja turhautumishymiöt?!

Mutta vakavampiin asioihin -
Toivottavasti Kvartin mies löytäisi taas piakkoin sen vauvakuumeiluvaihteen. Voin kuvitella, että vastaavassa tilanteessa oma mies reagoisi samalla tavalla.

Jaa-a kaippa tässä täytyy itse ruveta odottelemaan sitä ovista. Onhan nyt jo kp 2
:LOL: . Mutta sellaiseksi tämä elämä on tavallaan mennyt. Kuukaudessa on kolme ajanjaksoa: tätivaihe, ovisvaihe ja jännitysvaihe. Saan kyllä olla ja olen tavattoman kiitollinen siitä, että toistaiseksi tuo ovisvaihe on tullut säännöllisesti. Samoin kuin tätivaihe on myös ollut ihan pedantin jokakuukautinen. Kiva, kiva, kiva :headwall:

Ada unohti noista vaiheista ne kaksi eniten boooooooring- jaksoa, sen täysin turhan väliodottelun kun täti on jo lähtenyt mutta ovista on turha vielä odotella, ja sitten tämän aivan yhtä turhan odottelun, kun ovis meni jo, mutta jännäily on vielä aivan turhaa. Eräänlaiset sisäiset tiistait. Pahin maanantaijärkytys poissa, mutta turha vielä viikonlopusta puhua. Sitä paitsi ovisvaiheeseen sentään sisältyy jotain äksöniä. :D

Unico, tuuppaa se mittari kielen alle reunaan, jommalle kummalle puolelle kielijännettä. Tutkittu juttu. Taattua faktaa. Paras paikka! Minä tuuppaan sen automaattisesti suuhun siinä vaiheessa kun kello herättää, ja sitten potkaisen torkkukytkimeen viisi minuuttia ja koomailen peiton alla. Viiden minuutin jälkeen ei muutu tulos enää mihinkään suuntaan. Tutkittu juttu ja faktatieto sekin, olin käytännössä yhden illan mittari suussa. :D

Ja jos ei meinaa ovisplussaa löytyä, vaihtakaa ehdottomasti testimerkkiä. Minä koitin kahta lajia niitä netistä tilattavia liuskoja, enkä saanut kertaakaan edes kunnollista haamua, liruja viivanpaikkoja vain koko kierrossa, vaikka lämpöjen mukaan ovuloin. Nyt Aconin kasettimallilla ja Clinicin liuskoilla olen saanut molemmilla ihan helposti bongauksen, joka mensujen mukaan piti jopa paikkansa. Onhan ne kalliimpiakin, mutta enemmän harmittaa ne "edulliset" nettitestit, joilla ei tehnyt kukkuakaan. Plus että nuo Clinicit voi ihan hyvin puolittaa!

Ada
:xmas: ai niin ne tiistait! Tosi hyvä vertaus... näin tiistaina :D

Tein itselleni sellaisen palveluksen, että kävin lukemassa odotuspuolen juttuja. Siirryin samalla tiistaista maanantaihin. Toivotaan, että huomenna on kaikesta huolimatta keskiviikko =) !

Olen Gilmoren kanssa samaa mieltä, jos ovista ei löydy, kannattaa vaihtaa testiä. Mulla toimii nuo babyplussan liuskat. Tavallaan. Plussa tulee ovistestiin, mutta millähän merkillä sen vaikutuksen saisi ulottumaan raskaustestiin. Mietin vaan...

Unico, mä tökkään mittarin just niin kuin Gilmorekin opasti, kielen alle oikealle puolelle ihan sen keskellä olevan jänteen viereen. Vähän hampaillakin sitä pidän paikallaan. Hyvin on toiminut!

Mulla puuttuu nyt ne ainoatkin tädin tulosta kertovat oireet, eli tissejä ei arista vieläkään. Aina normaalisti muutama päivä ennen menkkoja ne tulee kipeäksi. Ettei vaan alkais kierto nyt venyä. Toivottavasti ei.

Keskiviikko 30.1.2008

Janis...................30
Kiki80..................27
Sitrus79..............28..........................................kesä st ä 2006
Kvart Över..........28...........kp 8/ ??.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 32/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 99/ ?..............aloitus syksy 2008

Ada.....................29...........kp 3/26-30........toukokuusta 2007
Kaa.....................29............kp 6/31.......................yk 2
Pilvilinna.............28..........kp 10/28.........................yk 4
Unico..................28............kp 10/26-30..................yk 14
Drömma..............29............kp 13/28........................yk 4
Hammy................28...........kp 16/28.....................yk 2
MemmuLiina........26...........kp 16/28-32................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 19/25-26................yk3
Piip......................29...........kp 19/32-33............syksystä 2006
Postimestari........29...........kp 22/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 23/28-34................yk 12
Gilmore...............29...........kp 27/31-35................yk 5
Novelle78............29...........kp 27/27-28........tammikuusta 2007
Tähtisilmä............27...........kp 53/36.....................yk 8

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)

Huhuu, Oliva ja Tähtisilmä! :attn:

Novelle, mitäpä jos sitä tätiä ei tällä kertaa tulisikaan. :D

Ada: niinhän se menee ;) tän aamun saldo 37,7 ja juu on kipee olo.

Gilmore: Mukavaa kun joku muukin on pelannut mittarin kanssa.

Novelle78: Jos onkin jotain mukavaa tiedossa :D Jännätään siis sitä...

Hauskoja nuo päiivä jutut. No mut tää menee peiton alle palelemaan, ja käy välillä kurkkimassa teitä. Hauskaa päivänjatkoa.

Voi harmi Unico, että heti kun päätät alkaa lämpöjä mittailemaan, tuut kipeäksi. Ei tosiaan 37,7 ole mikään normaali aamulämpö kenelläkään. Eli kuumeessa olet :/ Lepäile ja juo paljon nesteitä! Toivottavasti ei kestä kauaa kipeily!

Kvartti: Kiitos, olin kyllä samaam ieltä et nyt pitää huilia ja olla rauhassa. Ihan höpö olo, onneksi pomo lupas sairastaa rauhassa :) mut täällä kurkkimassa et olisitteko keksineet jotain kivaa juttua :D, mut pakkohan noita lämpöjäon jatkaa niin tietää millon on terve :D ja sen jälkeen voi jatkaa jännäilyä...

Oon seuraillu teidän lämpökeskustelua mielenkiinnolla. Mulla kävi viime kierrosta kans just niin ku Unicolla Ku olin pari päivää mittaillu niin tulin kipeeks. Alotin oikeen FF:ä täyttämään ja se käyrä sai mulle hienon "oviksen" siihen paikkaan. :LOL: :LOL: :LOL: Empä oo taas muistanu mittailla :/

Hei

Vaihdoin nimimerkkiä nopean raskautumisen toivossa ;) (Jos laittais vielä yk 1, niin tärppi ois taattu)

En ole oikein tykännyt mun aiemmasta nimestä, mutta en silloin kirjautuessa muuta keksinyt ja silloin Kiki oli jo käytössä, niin piti lisätä siihen numerokin vielä. Toivottavasti huolitte tämän uuden persoonani :heart:

T: ent. Kiki80

Moikka Hazel ja tervetuloa uusi persoona =) Huomenna on clomiultra. Mua jännittää ihan kauheesti onko siellä mitään tapahtunu. Varmaan jää ovulaatio tapahtumatta ihan vaan jännittämisen voimasta. :headwall: Pitää yrittää ottaa rauhallisesti vaan. Toisaalta jos siellä on munikset kasvanu odotetusti niin sitte mä vasta täpinöissä olenkin... mut ei mennä asioiden edelle, huomennahan se nähdään.

Unicolle pikaista paranemista. Nyt onkin kaikenlaisia pöpöjä liikkeellä- Toivottavasti sait vain jonkun lievähkön.

Hazel, täytyypä painaa mieleen tuo uusi nimimerkki, että se onkin ihan vanha tuttu uutena persoonana.

Ihanaa, työpäivä takana ja ulkoiltuakin tuli jo. Koko ilta siis vapaata oleilua. On tässä lapsettomana elämisessä puolensa :D

Hei Pilvilinna ja muut FF:n käyttäjät! Siellä oireidenvalitusosiossa on kohta fever ja jos sen täppää päälle, se ei käytä niiden päivien lämpötiloja oviksen metsästyksessä. Joten kuume ei sotke koko kiertoa (ellei sitten satu just siihen oviksen aikaan..).

Mä aloin kans eilen taas mittailemaan, tässä mielenkiinnolla odottelen, että lämmöt laskisi ensin normitasolle. Tänään oli 36,61 eli vielä n. puoli astetta pitäisi tippua. Ja sitten tietenkin taas nousta :D Mittasin aina välillä raskaana ollessa ja lähempänä 37 oli aina, joskus ylikin. Eli on se jo jonkin verran tullut alas.

Kvartti kiitos tiedosta. Mä oon aika huono täytteleen kaikkia tollasia juttuja enkä muista niitä lämpöjäkään mittailla.

JIHUU! Mun munasarjat elää :heart: Miten mä oonkaan näin onnellinen! Yksi kehittyvä johtofollikkeli löytyi ja kohdun limakalvo hyvä. Viikonlopun aikana on luvassa ovulaatio! Tietää kyllä mitä meikäläiset tekee viikonloppuna :LOL: :LOL: :LOL:

Onnittelut Pilvilinnalle! Eläköön munasarjat!! :D
Näin viime yönä unta, että olin raskaana. Oikeastaan siinä unessa kaikki naiset oli raskaana. Siinä me sitten vaaputtiin isojen mahojemme kanssa. Ja oli kesä ja aurinko paistoi. Kerrassaan hyvä uni :D .
Unicolle pikaista paranemista. Ja toivottavasti Novellen oireettomuus johtuu siitä, että yksi hedelmöitynyt munasolu on antanut tädille kenkää =) .

Pilvilinna: hyvä hyvä. Nyt sitten vaan tosi toimiin ja sen jälkeen pari viikkoa jännäystä! Haluun kanssa clomit!!!

Ei mulla taida tulla ovista omin avuin, tuntuu niin toivottomalta, että milloin tää kroppa alkais toimia vanhaan malliin. Kyllä mulla silloin ennen e-pillereitä mielestäni oli menkat joka kuukausi, vaikka sen tarkempaa en niistä muista kp:n lukumäärää tai muita. Eipä tullut niin tarkkaan seurattua. :| Kyllä odottavan aika on pitkä!

Mites on nyt niin hiljaista tässä pinossa? Taitaa kaikki olla kierron puolivälissä... Mites Novelle? Entä katosiko Tähtisilmä kokonaan?

Hazel, kiitos kysymästä, ei mitään uutta täällä. Kp28 menossa, eikä mitään merkkiä tädin tulosta, mutta ei kyllä mitään muitakaan oireita. Viimeksikin kierto kyllä venähti 30 päivään, luulin sitä poikkeukseksi, mutta katotaan nyt, pitääkö muuttaa tota kierron pituutta listaankin.
Tutkimukset me alotettiin julkisella puolella. Täällä se alku tapahtuu äitiysneuvolan kautta, sieltä saimme lähetteet alkututkimuksiin ja siellä on myös eka lääkäritapaaminen. Varmaan riippuu paljon paikkakunnasta, ehkä esim. kunnan nettsivuilta voi löytyä tietoa, mistä milläkin paikkakunnalla kannatta aloittaa.

Yhteistyössä