Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Ada
Keskiviikko14.11.2007

Janis....................30
Hammy................28
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28...................................kesästä 2006
Ada.....................28...........kp 5/26-30...............yk 8
Kvart över...........28...........kp 6/31-33...............yk 9
Kiki80..................27..........kp 7/43-40................yk 4
Unico..................27...........kp 10/28....................yk 11
Kevätesikko........28...........kp 10/28-32...............yk 10
Tähtisilmä...........27...........kp 11/31-33...............yk 7
Matarena............29...........kp 13/25-28.............yk 8
Nanna81.............26...........kp 14/27-33.............yk 12
Coke...................29...........kp 19/24-29..............yk 4
Toivo79...............28...........kp 21/27-28......aloitus syksy 2008
Postimestari........29...........kp 21/23-28............yk 7
Oliva...................27............kp 22/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp 40/41-43.............yk 2
Pupuvaimo..........29...........kp 41/33..............pari vuotta
Piip......................28...........kp 69/49.............syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)

Unico ja kaikki muut: En muista mistä luin, mutta kirkasvalolamppu kuulema kiihdyttää naisen ovulaatiota ja lyhentää kiertoa. Loogistahan tuo. Meillä on sellanen kirkasvaloherätyskellosysteemi, toivottavasti se tuo apua :heart:

heippa!
Tannehan on tullut juttua sitten viime nakeman, ahkeria olemma =) Tosin puheenaiheena ollut akupunktio ym. vaihtoehtohoito ei kuulu mun tietamyksen piiriin, tosin olen avoin kaikelle uudelle, mun kaveri sai avun akupunktiosta kun silla oli selka kipea. Ma olen kai vahan tammoinen kliinisen laaketieteen edustaja, johtuen tyosta.. Unico siis syo hunajaa pelkastaan? no, taalla Norjassa varsinkin mummut laittaa hunajaa leivan paalle voin kanssa, ei oikein ollut mun makuun, mun mielesta kun makeaa ja leipaa ei voi yhdistaa (paits appelsiinimarmeladi!). Olen hieman ahdasmielinen naiden leivanpaallisten kanssa B) taalla muutenkin on HIEMAN kummallisia makuyhdistelmia..
Ma taalla mietin mun rahatilannetta; taa mun naama on alkanut kukkimaan sen verran pahasti, et harkitsen valohoidon ottamista, mut kun se maksaa.. mies on luvannut maksaa puolet mut silti.. tosin mun hermot ei olis niin riekaleina kun peilista nakyisi suht siloinen naama, on tas muutenkin tarpeeksi miettimista muissa asioissa. Katsellaan, jos vaikka voittaisi lotossa
:xmas:
terkuin kolmatta kuumeileva pissis-89 :saint:

postimestari: juu-u lusikkaan hunajaa ja imeskelemään :p Mitä sää sitten teet työksesi? jos saa kysyä. Ootkos kokeillu illodinia(eräs suuvesi merkki) laittaa raakana nääppyihin aamuin illoin (jos jaksaa laittaa niin mulla ainakin tuntuu ajoittain lieventävän, ja sit unohtuu... )

Tää voi sitte olla tuuliajolla oleva epävarma äitiksi haluava vm 93 ;)

pöh! mä tiedän, että ei pitäs viel testata, varsinkaan iltapissasta, mut testasin kuitenkin. miten voi ihminen olla näin malttamaton??? varovaisesti nyt kysäsen, onko rfsu:n testissä viivanpaikka? tuli sellanen ura, ei yhtään väriä. paitsi äsken kun kaivoin sen viel roskiksesta ni oli hailakka punanen. hyvä minä! mut ku tää on vaan niin kamalaa ku ei voi mitään muuta ajatella ku tätä. sorry, tää on niin tätä väkisin kaivelemista ja vääntämistä, mut en kehtaa miehellekkään vauhkota koko aikaa. ihanaa et on tää pasta!!!! :heart:

mä voisin olla nyt "jokapäivä bileet keskeytetty yhdyntä ei koskaan lapsia -94"

pilvilinna: Toivotaan että saat siitä sen plussan, ei se vielä ees näkys jos ei oo myöhässä. Tsemppiä ja voimia odotteluun!
Ai juu täytysköhän sijoittaa siihen kirkasvalolamppuun ;) kauanko sitä pitäs yhtäjaksoisesti pitää? vai riittääkö pätkissä. Minkälainen tuo herätyskello systeemi on? (juu vähän myöhässä nää kommentoinnit mut jäi laittamatta edelliseen vaiks mielessä oli)

Ja taas mää roikun täällä koko päivän (hyi minua se kun piti lopettaa ja jatkaa pienemmällä linjalla)

Pilvilinna: Samaan syyllistyny :D . Kun oon täältä lukenu palauteita tuosta rsfu:n testistä niin sanovat että siinä viivanpaikka olisi, tosin nyt viime kierrossa minullaki se aluksi näytti vain viivan paikkaa ja myöhemmin plussaa eli ehkä se saattaa olla jotin muutaki =) . Ei muuta kuin aamusta seurvaava kun teet! Toivottavasti siihen sitte väriä tulee =) . Sinullahan olis nyt se yk menossa millä suurin osa plussanneista on tästä pinosta siirtyneet odottajien puolelle :D .

Sinullahan olis nyt se yk menossa millä suurin osa plussanneista on tästä pinosta siirtyneet odottajien puolelle
Heh, tilastotietohan tuokin:) Täällä niskat kipeenä valoa vasten tuijottelin tossa viitisen minuuttia aconin testiä. Noh, en tiedä, tuijottelemalla sain todella heikon viivan, ihan mihin vaan. Silmät vuotaa kun ei uskaltanu räpsäyttääkään jos siinä vaikka viiva välähtäis ja se menis multa ohi. (olen hullu ku hullu) Nyt mä unohdan tän homman ja testaan sit jos menkat on joskus viikon myöhässä, mikä on kyllä helpommin sanottu ku tehty.

Harrastushan se tämäkin;)

Postarillahan on myös h-hetki lähellä, onko mitään tuntoja? Muut taitaakin olla sänkykamarin puolella :LOL:

Onnea hirmusti nyt kaikille plussailuun :heart: :hug:

Unico Mä en nyt yhtään muista mistä mä sen kirkasvalolamppujutun luin. Mut muistaakseni se oli suunnilleen n. 2-3h päivässä kp 13-17, niin sillon nainen nainen ovuloi helpommin kun "saa eneergiaa" valosta. No, voi olla iha hömppää.

Meillä on se herätyskirkasvalosysteemi, se alkaa pikkuhiljaa loistamaan puol tuntia ennen kun sen herätysääni soi, tai radio. On se ihan piristävä ku on siis ihan kirkasta jo ku kello soi. Illalla sen voi laittaa himmenemään puoleks tunniks, ikään kuin aurinko laskis;)

Torstai 15.11.2007

Janis....................30
Hammy................28
Kiki80..................27
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28...................................kesästä ; 2006
Ada.....................28...........kp 6/26-30...............yk 8
Kvart över...........28...........kp 7/31-33...............yk 9
Unico..................27...........kp 11/28....................yk 11
Kevätesikko........28...........kp 11/28-32...............yk 10
Tähtisilmä...........27...........kp 12/31-33...............yk 7
Siilura..................28..........kp 13/40 (?).............yk 1
Matarena............29...........kp 14/25-28.............yk 8
Nanna81.............26...........kp 15/27-33.............yk 12
Coke...................29...........kp 20/24-29..............yk 4
Toivo79...............28...........kp 22/27-28......aloitus syksy 2008
Postimestari........29...........kp 22/23-28............yk 7
Oliva...................27............kp 23/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp 41/41-43.............yk 2
Pupuvaimo..........29...........kp 42/33..............pari vuotta
Piip......................28...........kp 70/49.............syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)

Vitsit, naiset, te olette ahkeria naputtelemaan! Pariin päivään kun ei piipahda vilkaisemassa täällä, niin jo on monta uutta sivua luettavana. Pelkästään mukavaahan se kyllä on.

Vielä kun muistaisin mitä suunnittelin kommentoida... Niin, postis, olit kysynyt, miksi haluaisin hormoneja popsia. En suinkaan tarkoittanut, että aivan välttämättä haluaisin clomi-reseptin. ;) Hämmästelin lähinnä sitä, että lääkärit määräävät toiset melko lyhyenkin tuloksettoman vauvakuumeilun jälkeen hormonikuurille ja meitä, lähes puolitoista vuotta yrittäneitä, tutkitaan ja sitten mietitään ja vielä vähän päälle tuumataan, mitä seuraavaksi tehtäisiin. Koskahan meidänkin kohdalla alkaa tapahtua? Tällä hetkellä suhtaudun kyllä niin toiveikkaasti tuohon vyöhyketerapiaan, että ennen "kovia otteita" odottelen ihan mielelläni sen tuloksia. Hormoneja en kovin mielelläni alkaisi syödä, viimeiseen asti kun välttelen yleensä ihan tavallisia särkylääkkeitäkin. Mutta tottahan toki clomeja, yms. olen valmis kokeilemaan, jos muut keinot eivät auta.

Kiitos, Ada, akupunktiotiedosta. Mäkin harkitsin sitä yhtenä vaihtoehtona, mutta neulakammoisena päädyin testaamaan vyöhyketerapiaa. :ashamed: piipkö kysyi miten usein terapiassa pitäisi käydä ja mitä se maksaa. Itse käyn suurinpiirtein viikon välein ja hinta on n. 30 euroa/krt. Hinnat vaihtelee aika paljon, tekijästä ja paikkakunnastakin riippuen.

Kiitos, pilvilinna, kirkasvalolamppuvinkistä. :wave: Täytyypä lisätä se piiitkään poppaskonstilistaani.
Mitäpä minä, yllytyshullu, en olisi valmis kokeilemaan! Ja jos se ei auta vauvahaaveisiin, eikös sen ainakin pitäisi pitää kaamosmasennus poissa? B) Pidän peukkuja, että tiiraamassasi tikussa oli plussa eikä viivanpaikka! :heart:

Jännät paikat alkaa olla muutamalla muullakin. Tulkaa kertomaan hyviä uutisia!

Pilvilinnalle peukut pystyssä, tilastollisesti tosiaan seuraavan plussan pitäisi sinne osua. =)

Kirkasvalolamppu vieläpä tuolla sarastustoiminnolla olisi ihana. Olen siitä haaveillut jo vuositolkulla, mutten ole saanut aikaiseksi hankkia. Paljonkohan nämä kustantaa?

On jotenkin kehno olo nyt, päätä jomottelee ja alaselkää särkee ja noista säryistä johtuen on kokonaisuudessaan huono olo (yök), toivottavasti en ole tulossa kipeäksi. Viimeksi noita särkyjä oli ennen viime tädin saapumista, mutta nyt on vielä liian aikaista jotta kyse olisi täti-oireista tai mistään muustakaan oireista. Voi kun pääsisi töistä pois vällyihin huilimaan... :(

heippa!
Unico: olen hoitsu.
Pilvilinna: juu, kylla se plussa on B) mulla ei viela mitaan fiiliksia, et tuleeko tati vai ei, taa olis kylla nyt sen helpotusplussan paikka, ensi kuussa onkin jo sitten ammattilainen apuna =)
Sitrus: ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltasi :/ tarkoitin kysymyksellani lahinna sita, etta jos tutkimusten, joita sulle on tehty mukaan, sulla ei ole ongelmia oviksen kanssa, on silloin clomit hyodyttomia. Vaikka tuntuukin turhauttavalta, etta noinkin pitkan yritysajan jalkeen ei paasta tavallaan itse asiaan, vaan tutkitaan perinpohjaisesti ja mietitaan, on laakarin tarkoitus todennakoisesti pohtia tarkkaan juuri teille sopiva hoito,ilman etta sulle "varmuuden vuoksi" maarataan hormoneja, koska jos on paadytty etta vika ei ole siella, hormoni tuskin auttaa ja olet tavallaan saanut turhaa toivoa hormonien muodossa. Hormoneja syodessa kun vierahtaa myos kuukausi jos toinenkin ja jos et kuitenkaan raskaudu sina aikana, on pettymys vielakin isompi kun etta maltat odottaa sita tohtorisedan tuumailua.. Olipahan vaikeasti selitetty, toivottavasti ymmarsit pointtini.. toivon tietenkin etta teilla tarppais pian kun silla lekurilla tuntuu olevan mietintamyssy syvalla :D
Mulla on kans parin viikon paasta se aika sille lapsettomuuslekurille, katsotaan kuinka kauan se tuumailee mun kanssa..
Koitas nyt Unico keksia jotain tekemista talle paivalle ettet sisalla homehdu koko paivaa B) ma lahden kohta toihin etta juu

Vastaan heti, kun täällä vielä pyörin. :saint: En tietenkään, postis, pahoittanut mieltäni! Siksihän tänne palstoille kirjoitellaan, että saadaan muilta erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä ja vaihdellaan kokemuksia. :) Tietenkin on hyvä, että tutkitaan ensin kunnolla ja mietitään tarkkaan toimivia hoitokeinoja. Mutta turhautuminen tähän odotteluun ottaa pannuun! Mun kohdalla lääkäri perusti ymmärtääkseni käsityksensä clomien sopimattomuudesta yhteen progesteronikokeeseen, jonka mukaan olisin kyseisessä kierrossa ovuloinut. Kovin säännöllinenhän mun kierto ei tällä hetkellä ole (tänä vuonna 28-37 pv), ilmeisesti pco-tyyppisten munasarjojen takia. Mikä taas tarkoittaa munasarjojen toimintahäiriötä ja mahdollisesti ongelmia ovulaation kanssa. Äh, mä olen niin kärsimätön ja väsynyt odottamaan, että jotain tapahtuisi. Mä tah-don vau-van! :attn:

Pitkä ja sekava selitys, toivottavasti ymmärsit(te) mitä tarkoitan. Ja anteeksi omanapaisuuteni. :ashamed: Varmasti meillä kaikilla on samanlaisia turhautumisen tunteita välillä. Tsemppiä, eiköhän meitä kaikkia kohta onnesta! :heart:

postimestari: ;) otan osaa ;) Paitsi teillä siellä taitaa asiat olla melko hyvin vai?
Sitrus79: Voimia sinne , ja malttia odotteluun!

hih juu juu kyllä mä oon tänään ulos lähössä tossa illan päälle ;) en aio koko päivää olla kotosalla...

:wave:

Voisitteko ystävällisesti poistaa mun kp tolta listalta, kun ei ole oikein mieltä seurata niitä tässä vaiheessa. Kiitos. Sain Terolutit käyttöön, joten nyt ei tarvi ainakaan vähään aikaan jännäillä. Mulla kun ovista tuskin tulee ennen kp 15, jolloin niitä alan syömään.

Pilvilinna: mä oon tehnyt niitä RFSU:n testejä ja mulla ei ole tullut mitään toista viivaa, joten jos sulla on siinä värillistä viivaa, niin silloin tulos ois positiivinen! :flower:

Heips kiki80! Niin oliks noi terolutit kierron säännöllistymistä varten vai miten. Eiks sullaki ollu aika epäsäännölliset kuukautiset, jospa nyt sitten saisit mukava rytmin, tsemppiä:)

ei siin testiin tullu väriä ku vasta tunnin jälkeen. uramainen viiva tuli heti, jollaisia olen kuullu monelle tulevan;( Mä ku oon aina mielessäni arvostellu muita liian aikaisesta testaamisesta ja siitä seuraavasta hoppuilusta ja hätäilystä. nyt katon peiliin :headwall:

Niin se vaan elämä heittelee, että meitä ilahdutettiin nopealla raskautumiselle ja sitten surustutettiin yhtä nopealla keskenmenolla. Eli kuumeilemassa taas. Jälkitarkastuksessa kaikki hyvin ja ekat (superlyhyet 2 pv) mensuntapaisetkin ovat takanapäin.

Tässä mun rivi: Siilura..28...kp 13/40 (?)...yk 1...(kait kun kesken meni?) Mut voisi ottaa plussanneista pois jos mahdollista (harmittaa nähdä itsensä siellä).

Kiva nähdä, että täällä on tytöillä lippu korkealla, plussatuulia vaan kaikille. :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Meillä kait olisi otolliset päivät ensi viikolla, mutta pelataan varman päälle ja koitetaan touhuta joka toinen tai kolmas päivä vähintään.

Viikonlopunodotusterveisin!

Yhteistyössä