Mä tunnen parhaiten akupunktiota, shiatsua, ja kiinalaista lääketiedettä, niinpä otan niihin kantaa. Mä luulen, ettei niitä voi käyttää taikasanoina, vaan elämäntavan täytyy muutenkin tukea ajatussuuntaa. Näissä kolmessa ajatellaan, että ihminen on terve, kun energia virtaa tasaisesti kaikkien chakrojen läpi. Ja jos joku chakra menee tukkoon, ihminen sairastuu. Kaikilla chakroilla on omat sisäelimensä ja näin ollen "vastuualueensa" kehon toiminnoista. Suvunjatkaminen ja seksuaalinen mielihyvä kuuluu 2. chakran, pernachakran alueelle (terveet munuaiset, sukuelimet ja virtsarakko). Yllämainituilla hoitomuodoilla voidaan vahvistaa mm. pernachakran toimintaa. Mä olen huomannut, että hoito on vaikuttanut. Mutta en tiedä, miten suhtautuisin, jos en olisi opiskellut kiinalaista lääketiedettä ja joogannut vuosikausia, niin että chakrat on mulle yhtä totta kuin vaikka sormi. En loukkaannu, vaikka pitäisitte tätä ihan huuhaana. En yleensä vaivaa ihmisiä näillä jutuillani, siitä kun saa helposti tietynlaisen leiman otsaan. Ja koska en kuulu mihinkään puunhalaajaryhmään, vaan otan myös länsimaisen lääketieteen ihan tosissani.
Käyn pari kertaa kuukaudessa, ajoitan yleensä aikaan ennen ovista tädin jälkeen. Hoitaja on mun ystävä ja meillä on maksujärjestely
. Muistelen, että akupunktio maksaa 30 euroa ja shiatsu 45 (1,5 tuntia). En ole varma, voin tarkistaa ensi kerralla.
Jos haluatte aktivoida pernachakraanne leikkimielisesti, niin tässä kotikonsteja:
- värit: oranssi ja kullan sävyt
- tuoksut: jasmiini, ruusu, salvia, santelipuu, lang ylang
- ravinto: sitrushedelmät, porkkana, tyrni, hilla, mango, persikka, hunaja, munan keltuainen, muskotti pähkinä, inkivääri, kurkuma, korianteri