Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Ada: miten akupunktio voi toimia ovulaatioon? Niin, jos sais eka ne menkat =) Voisin sit kokeilla saada oviksen. Kyllä on ihmetyttänyt ja surettanut tuo mun kierto, mutta välillä on huvittanutkin! Kun gyne sanoi kesällä, että kuukautiset palautuu entisenlaisiksi, niin kauhulla niitä odotin. No jos aina ois tämmöset menkat muillakin kuin mulla, niin menis Always ja Libresse aika pian konkkaan.

Sitrus ja Ada: Täällä on myös yksi, joka on tosi kiinnostunut luontaishoidoista. Viitsisittekö kertoa, käyttekö hoidoissa säännöllisesti (jos kyllä, miten säännöllisesti?) ja kuinka paljon ne suurinpiirtein maksavat? Sekä akuankka-hoito että vyöhyketerapia on kiinnostanut jo vuosia, mutta en ole osannut ottaa asiaa työn alle.

Mukavaa tiistaita kännissä-jakavat-mutsit91!!!

Mä en uskalla enää juoda greippimehua, jos noi mun karmivat kuukautiset tulivatkin siitä...

Ada, testasitko koskaan uudelleen jollain toisella testillä? Ootko varma ettei siellä ole vielä joku?? Kun eihän se täti VÄLTTÄMÄTTÄ sitä mahdollisuutta sulje pois, mun kaverikin just sanoi, että sillä oli ollut (kahdet) normaalia runsaammat menkat raskaana ollessaan!

Mä oon ollut nyt aika masentunut. Tuntuu jotenkin, ettei jaksa enää tätä yritystä. Tulee sellainen olo, että eikö mun elämässä mitään muuta oo enää kun tätä? Ja ärsyttää suunnattomasti kaikki ihmisten hyvääkin tarkoittavat kommentit, harmittaa tosi paljon että oon ikinä mitään sanonut kenellekään. Mies sanoi mulle torstaina kun rääyin pettymystäni et jos mä voisin hellittää vähän, että ei olis kaikki enää tätä vaan. Mä en enää muista millainen olin ennen!! Tuntuu et kaikki asiat on alkaneet pyöriä vauvan saamisen ympärillä. Kauheeta, en halua olla tällänen vaan haluun takas normaaleihin juttuihin. Mutta tuntuu myös, että jos uohdan koko jutun (ihan kun olisi edes mahdollista..) niin sitten ei ainakaan mitään tapahdu, kun toi oviskin heittelee sen verran että on pakko testailla se...

Huh, helpotti vähän tää avautuminen.

KO, joskus on vaan tuollaisia päiviä. Kyllä se siitä lähtee taas parempaan suuntaan! Tämä pettymysten ja valon vähenemisen yhteisvaikutus on aika rankkaa... :hug:

Niistä ihmisten kommenteista - koska he eivät sitä osaa tehdä, pyydän heidän puolestaan anteeksi. Olin nimittäin itsekin yhdessä vaiheessa hyväätarkoittava möläyttelijä. Kun kaverit yrittivät lasta, luulin tosissani, että minun kuuluu aina joskus kysyä, miltä tuntuu, ja missä mennään - ajattelin, että tämä tyttökaverini haluaisi vaikka joskus puida asiaa kanssani. Ja helpottaa sisimmissään polttelevaa vauvakuumetta. Jälkeenpäin ymmärsin, ettei minun olisi kuulunutkaan ottaa asiaa puheeksi, sillä se saattoi tuottaa vain lisää stressiä. Siis anteeksi kaltaisiltani kaltaisillenne!

:heart: piip

Samalta mustakin on tuntunut Kvartti. Just pari päivää sitten sanoin mun miehelle, että voisko se keksiä mulla jonkun "jutun", jonkun tavoitteen, ettei tää vauvakuume ja oman kropan kyttääminen olis niin hallitsevaa. Ajattelin oikeesti, että alkaisinko treenaamaan juoksua tms. ihan vaan sen takia, että olis joku muu "juttu". Ja sekin alkoi tuntua pahalta, että onko tästä asiasta tullut mulle jonkinlainen tavoite, vähän kuin jokin kilpailu, kuinka kauan menee vielä...

Samalla mustakin tuntuu, että jos unohdan koko jutun, niin sitten ei ainakaan satuta saman peiton alle, kun/jos on ovis, eikä siis mitään tapahdu.

:hug: Mutta eikö me vielä tästä nousta.

Kiki, just tota mäkin oon miettinyt, että onko tästä tullut nyt joku "kilpailu" tai tavoite, johon tulisi mahdollisimman nopeasti päästä.. Ihanaa kuulla, etten oo ainut joka ajattelee tälläisiä!! :heart:

Kyllä täältä vielä nousee, ottaa vaan jonkun verran aikaa.

Ada
:hug: :hug: Kvartti ja Kiki, mulla on ollut samoja tunnelmia. Eilen oli todella vaikea päivä töissä. Olin ollut siellä niin toiveikkaana päivät ennen tätiä, että tunnelman muutos iski suoraan kasvoille. Tuntui, että onko mun elämä sitten vaan työ. Mulla kasaantuu samaan paineläjään vauvahaave ja työuupumus. Se ei ole hyvä juttu!

Tuosta "kilpailu" ja "tavoite" asiasta: mä sain toisella testillä selvän haamun, josta en tosin kauaa ehtinyt riemuita. Mutta sen pienen hetken kun olin ikionnellinen, ehdin miettiä tätä haaveiluaikaa ja huomasin heti ajattelevani, että no ihan helpostihan se meni. Ei sitä taida vuoren huipulla muistaa kiipeämisen vaivaa.

Oi Kvartti, en taida varmuustestata. Ehkä sitten kun mieli on vähän valoisampi.

Kerron sinulle Piip vähän myöhemmin akupunktiosta ja vastaavista. Menen kokkaamaan hetkeksi.

Moikka moi,

nanna81 ja onnea tulevaan kierrokseen!

Mulle tuli varsin hyviä tuloksia perjantaisesta aukiolotutkimuksesta eli torvet oli auki...hieman painetta kuulemma tuntu eli jotain pientä tukkeumaa tai vastaavaa saatto olla, mutta tosiaan läpi kuite virtasi...ja nyt ne on ainakin hyvin puhdistetut, joten jospa se helpottaisi nyt raskautumista, toivossa eletään...

Verikokeissa kaikki myös kunnossa, ainoastaan sano että keltarauhashormoni oli ehkä hieman alhalla, mutta voi johtua väärästä ajankohdasta, kun mun kierto kuitenkin n.33 ja viimeiset kolme kiertoa muutamia päiviä enempi, joten sano että ihan ok sekin oli...

Eli tosi iloinen ja onnellinen olen kuulemastani ja kummasti tuli taas toivoa tulevaan ja ei tarvi enään murehtia sen suhteen...nyt vain mies käy antamassa näytteensä ja sitten katsotaan mille aletaan...

Tilasin ovistikkuja elämäni ensimmäisen kerran ja huomenna pitäisi nekin postilaatikkoon tupsahtaa, joten pääsen sitäkin sitten testaamaan...ajattelin että nyt ei jää sitte ainakaan ajotuksesta kiinni...

Että semmosta tänne tällä kertaa...oikein paljon tsemppiä kaikille, kyllä se näköjään joskus aurinko pilkahtaa meillekin vaikka se niin epätoivoselta monesti näyttää ja tuntuu...

nanna: :hug: :hug: :hug: Voimia!
kiki80: Kummallista, toivottavasti saat selvyyden...
Ada: mä odotan kanssa mielenkiinolla tuota luontais juttua :D
Kvartti: tuttu tunne toi, et kaikki pyörii vaan tään yhden asian ympärillä ja pettymys sattuu kovaa.
Tähtisilmä: Mukavaa et edes jostain kuuluu hyviä uutisia!
Nyt kaikille voimia ja tsemppiä ja muita ajatuksia ja voimia pästä suosta ylös (sanoo tapaus joka juuri on pääsemässä taas pinnalle, mutti huipulle vielä)
Tänne mitäs mä tarinoisin...
alotetaas gallupista: mites käykö joku avannossa?
Mulla on tänään ollut ahkera päivä :D ja hyvä olo (harvinaista herkkua viimekuukausina) Töissä jaksoi kumma kyllä hyvin vaikka olikin aikainen herätys, syömiset meni neppiin ja reenit sen myötä jaksoin hyvin, ja siihen päälle avanto ja saunaan vielä kotona nii avot tuli hyvä olo. Jopa niin hyvä et suunnitelmissa on yrittää saada suht säännöllisesti jotain liikuntaa (minimissään hengitysharjoituksia) joka päivä :) Juu mulla tänään vauhti päällä mut katotaan huomenna :D
Mulla on tää elämä oikeesti aikamoista vuoristo rataa. Vissiin oon sitten herkkä ihminen, mut välillä tuntuu et vähempikin vois riittää tässä herkkyydessä ja elämän kokemisessa. Toisaalta miettinyt et miltä se tuntus jos tuntis vähemmän ja oli srauhallisempi. Olisko se kuitenkaan loppu peleissä yhtään sen parempi. Nyt on kuitenkin niitä onnellisia hetkiä siinä samassa kun niitä maan alle meneviä mustaakin mustempia hetkiä. Tänään miettineenä, et sillon joskus kun oli taito vetää naamio kasvoille ettei kukaan ulkopuolinen tiennyt mitä mun päässä liikkui mitä mä tunsin sillon se oli helpompaa eläminen. Toisaalta taas tunteita on hyvä jakaakkin se tuo uutta elämään. Mutta jos olis semmonen naamio minkä vetää aina välille, mutta kun sitä ei pysty pitämään yllä vaan joskus ja harvoin se joko on tai ei, mun kyvyillä. Toisaalta tarvitsisiko sitä oikeasti. Ajoittain tuntuu että se olisokei mut ei aina. Mikä tohon sitten olis oikea ratkaisu, no se on helpn vaikeaa, koska mä en enää osaa sitä rakentaa takaisin... Mulla toisaalta onnellinen fiilis toisaalta tulut ajateltua tänään taas aika paljon erinäisiä juttuja kuten näkyy...

Ada
Mä tunnen parhaiten akupunktiota, shiatsua, ja kiinalaista lääketiedettä, niinpä otan niihin kantaa. Mä luulen, ettei niitä voi käyttää taikasanoina, vaan elämäntavan täytyy muutenkin tukea ajatussuuntaa. Näissä kolmessa ajatellaan, että ihminen on terve, kun energia virtaa tasaisesti kaikkien chakrojen läpi. Ja jos joku chakra menee tukkoon, ihminen sairastuu. Kaikilla chakroilla on omat sisäelimensä ja näin ollen "vastuualueensa" kehon toiminnoista. Suvunjatkaminen ja seksuaalinen mielihyvä kuuluu 2. chakran, pernachakran alueelle (terveet munuaiset, sukuelimet ja virtsarakko). Yllämainituilla hoitomuodoilla voidaan vahvistaa mm. pernachakran toimintaa. Mä olen huomannut, että hoito on vaikuttanut. Mutta en tiedä, miten suhtautuisin, jos en olisi opiskellut kiinalaista lääketiedettä ja joogannut vuosikausia, niin että chakrat on mulle yhtä totta kuin vaikka sormi. En loukkaannu, vaikka pitäisitte tätä ihan huuhaana. En yleensä vaivaa ihmisiä näillä jutuillani, siitä kun saa helposti tietynlaisen leiman otsaan. Ja koska en kuulu mihinkään puunhalaajaryhmään, vaan otan myös länsimaisen lääketieteen ihan tosissani.

Käyn pari kertaa kuukaudessa, ajoitan yleensä aikaan ennen ovista tädin jälkeen. Hoitaja on mun ystävä ja meillä on maksujärjestely ;) . Muistelen, että akupunktio maksaa 30 euroa ja shiatsu 45 (1,5 tuntia). En ole varma, voin tarkistaa ensi kerralla.

Jos haluatte aktivoida pernachakraanne leikkimielisesti, niin tässä kotikonsteja:
- värit: oranssi ja kullan sävyt
- tuoksut: jasmiini, ruusu, salvia, santelipuu, lang ylang
- ravinto: sitrushedelmät, porkkana, tyrni, hilla, mango, persikka, hunaja, munan keltuainen, muskotti pähkinä, inkivääri, kurkuma, korianteri :p

Ada: Chakrat on tuttuja juu ;) pitäskin taas ottaa asiakseen, toikin... Muuten onko sull atietoa voiko noi saada ns yli käymisen tilaan? joka pahentaisi asioita? Viime keväänä niin kauan kun jaksoin pitää itteni kasassa, nii henki kulki ja kun alkoi lipsuminen (ts yleinen väsymys) ja "reenauksen" tauko, energian siirto tauko, niin mulla meni olo ja vointi tosi nopeasti alaspäin. Et juu aktiivisuudella olis vissiin saanu pidettyäittensä paremmass ajamassa, mut nyt on hyvä taasa aloittaa vaan koko tasapainoituksee ;) Kiitti ada uudesta potkusta persaukselle kiittää ja kumartaa...

Ada
Unicon kanssa taidetaan olla samanlaisia tunnetyyppejä ;) . Mutta nyt jos me ruvetaan porukalla pissiksiksi, niin siinähän meillä on valmiit naamarit ja roolit. Ja voihan raskautumista edistää ilmeisesti myös huumeilla, joista osa kai salpaa tunteita. Että ei toivotonta lainkaan :LOL:

Siis mitä hittoa?! Ovistesti näyttää plussaa, kp 4. Ei kai kierto voi lähteä siitä kun tädin olisi pitänyt tulla?! Sitten olis kp 7-8. Pitääkö mun uskaltaa tehdä vielä yksi raskaustesti? Vai pupuilla täysiä? Yksin on tosin melko vaikea tulla raskaaksi ja mies on pelimatkalla. Mitähän naapurin mies tekee
:LOL: ? Vitsi vitsi!

Kiitos Ada tiedoista! Alkoi kovasti kutkuttaa pernachakraa... =)

Unico, voisko olla vaan niin, että aika kultaa muistot? Musta usein tuntuu, että kaikki oli ennen helppoa. Mutta ei tarvitse kuin vilkaista johonkin vanhaan päiväkirjaan, ja tajuan, ettei ollutkaan. Maskin pitäminen naamalla ei ole yhtään kivaa ja se on vielä aika epäviehättävää. Paitsi tietty ihq-ihq-pissimaski, joka on supersöpö!!!! Kaikki isot meikit naamalle vaan heti ja supperlärvinaamat joka päivä!!!!!!!!

Ada, pidän peukkuja. Kyllä mulle tuli vaan mieleen, että kantsis tehdä vielä se toinenkin testi. Mutta vielä ison pettymyksen varalle toivottelen, ettei sulla vaan varhainen keskenmeno vielä näkyisi hormoneissa ja siksi myös siellä ovistikussa...? Mutta kai se mies tulee sieltä pelistä huomenna viimestään pois? Sitten ainakin sänkyyn, hus!

Ada
Unico, jos pernachakra menee ylikäymisen tilaan, niin:
se indikoi tulevaisuudessa harmeja, ei-toivottuja raskauksia ja holtittomuutta rahankäytössä ;) esimerkiksi. Ei sulla varmaan niin käynyt. Luin, että ihmisen, jonka on vaikea muuttaa tapojaan, leikkiä, pelata tai tutustua uusiin asioihin, on todennäköisesti menettänyt pernachakran voimaansa.

jos ajattelee murrosikäisiä, niin ne on musta yhtä pernachakran ilmentymää. Ja onhan niiden kehityksen painopiste silloin juuri sillä alueella.

Piip: Voihan se olla niinkin. Helppoa se elämä ei sillonkan ollu (kellä teinillä olis :LOL: ) Mutta sinänsä helpompaa kun pystyi kätkemään tunteensa ja ajatuksensa kaikilta....
Ada: ou nou tuo kuulostaa turhan tutulta. Just tässä viimeaikoina funtsinut kun on muuttunut, ettei enää osaa alkaa lasten kanssa leikkimään... Miten se onkin muuttunut niin vaikeaksi (tai sitten musta on tullu vanha) Nooh ja teinivuosien elämän koulun opettamana en tutustu helposti uusiin ihmisiin ja luottamuksen saaminen on vieläkin vaikeampaa. Tapojem ,uuttaminen on onnistunut kohtuudella tässä kevään ja kesän aikana ;) pienissä erin katotaan säilyykö talven kylmyyden yli, ja uutta putkeen samalla. Mutta ei toivottua raskauttahan ei mulla tässä elämän vaiheessa ole ;)
Ja hillitön himo mandariineihin ;) no hunajaa vedän kun teetä juon (joskus paljaaltaan mut ei kerrota kenellekkään) no kohta pääsee taas teen kimppuun :D

Ada, sulla varmaan näkyy ne raskaushormonit siinä ovistestissä, on mennyt kesken tai ei. Kun eikös ne jää km:kin jälkeen ylös joksikin aikaa kunnes poistuu??? Kun ei kai sitä haamuakaan olisi ilman mitään tullut??

Voi vitsi, mä toivon niin että siellä olis tyyppi vielä kyydissä!!! :heart:

Ada: Kannattais varmaan jossain vaiheessa vielä varmuuden vuoksi testata sillä toisellaki testillä! Ovistestihän mittaa myös hcg homonia (tulikohan oikein??). Minulla on tässä kierrossa ollu ovis testit plussaa ja niin myös nuo toiset vaikka se km oli jo luultavasti melkiin kaks viikkoa sitte. Aika pitkään noi hormonit säilyy elimistössä näköjään.

Minä uskon ihan täysillä akupunktion vaikutuksiin nykyään. Vielä vajaa vuosi sitte olin erittäinki paljon sitä mieltä, että humpuukia on, mutta nyt on toisin todistettu. Äitini, jolla on kovia selkäkipuja sairauden takia, saa siitä helpotuksen. Kivut katoaa vähäksi aikaa kokonaan. Jos se tehoaa kivunlievitykseen noin hyvin niin miksei toimisi myös hormonihommissa.
Minä päätin alottaa lenkkeilyn nyt taas pinen tauon jälkeen. On myös käyny vähän silleen ettei elämässä ole muuta kuin työ ja tää yritys ja jatkuva itsensä seuraaminen ja pohdiskelu. Näköjään oon mieheenki saanu jo sitä vähän tartutettua :ashamed: .

Ihqäippä92

Noi akupunktiot ja chakra-jutut kuulostaa tosi mielenkiintoisilta, olisi kiva joskus kokeilla akupunktiota ja vyöhyketerapiaa. Täytyypä googlata mitä näiltä tienoilta löytyy...

Olen itsekin pelännyt, että yrityksen jatkuessa alkaa paineet kasaantua ja homma muuttuisi kilpailuksi omaa kroppaa vastaan ja pupuilu suorittamiseksi. Olen koittanut siksi varjella ainakin miestäni suorituspaineilta, enkä ole halunnut kertoa sitä, että milloin uskon ovis-hetken olevan. Tokihan mies huomaa milloin aktivoidun enemmän asiaan, että milloin oikeat päivät on suunnilleen menossa. Mutta yritän nauttia yhdessäolosta ja peittojen heilutteluista yhtä paljon muinakin viikkoina. Tädin-saapuessa sitä kuitenkin tunteet heittelee puolelta toiselle ja maailma kaatuu niskaan. Sieltä sitä täytyy vaan itsensä koittaa ryhdistää. Itse-analysointi toimii mulla tähän hyvin.

Tarkempiin pohdintoihin, kysymyksiin, päivien odotteluun, pettymyksiin ja toivottavasti myös ilouutisiin on tämän palstan porukka ollut aivan mahtava henkireikä. Vertaistuki on verratonta!! :heart:

Kaveritkaan ei aina ole tosiaan ihan ajan tasalla kommenttiensa kanssa, enkä halua esim. sinkkukavereille purkaa näitä ajatuksia. Yksi kaverini tokaisi kun harmittelin työketutuksia, että pistäkää pullat uuniin niin pääset äitiyslomalle... Muutaman laatusanan siinä nieleskelin, että eipä se pullien uuniin laittaminen ole niin helppoa kuin luulis ja että työharmistus ei ole kovin hyvä syy perustaa perhettä vaan, että se tahto pitää tulla ihan itsestään. Yllättävän paljon tahdittomia kommentteja tulee myös meidän miespuoleisiltä kavereilta; herjoja ja juomis-kyttäilyä. Aina kun tekee jotain poikkeavaa niin joku keksii kysyä että onko ne pullat uunissa, häh? :kieh: Räyh, sanon minä.

Karmee novelli... No, tänään pääsen taas pelaamaan töitten jälkeen, liikunta saa valoisia ajatuksia liikkeelle! =)

Matarena: Mulla on muutama ihan hyvä minun mielestä linkki jos tahot. Mut guukkelilla lötytyy kyllä hyvin. Ihanaa et tohon hunajan syömiseen on kohtalo tovereita (tosin jos ei mitään muuta ooja makee himo iskee niin palasokerikin menee mut mielummin hunaja)Ja juuh mun tän kierron taktiikka on et ukko saa päättää millon puuhaillaan ;) enkä kyttää päiviä itekkään ollenkaan, olen ollut lukematta noita päiviäni (no huomenna on pakko kun meen verikokeisiin missä ne luultavasti sitä kysyy).
Mä en oo juuri kavereille jutellu ketä näkee enemmän. Ja ne pari puuskahdusta mitä on tullu kauempana asuville niin ovat osanneet olla kyselemättä ;) Mutta sitä mä pelkään hirveesti kun mulla näkyy naamasta melkein kaikki, et millon tää jossain tilanteessa tulee esiin esim töissä tai jossain muualla missä en haluaisi paljastaa mitään. Huoh rankkaa mut en siitä huolimatta aio jakaa asiaa, kun ei koskaa tiiä meneekö vielä kauan.
Täällä paistaa ihanasti aurinko, täytyy saada ittensä liikkeelle sen aikana kävis vaikka pikkusella lenkillä ja menis sitten avantoon uimaan (jos jo pääsis pikkulenkin pelkän kastamisen sijaan, kun ruukaan aloittaa hitaasti totutellen pikkuhiljaa aina enemmän ja enemmän)

Juu, kerro Unico hyvät linkit mitä löytyy! =)
Hui, avantoon menossa? Oon joskus kokeillut ja onhan se virkistävää, mutta nii-in kylmää.

Mulla ei pokerinaama riitä minnekään. Mies tuntuu näkevän mun naamastani ajatukset melkein aina oli sitten kyse vaikka peiton heiluttelu-suunnitelmista, vauvahaaveista, kepposista tai suuresta harmistuksesta. Aina ei ole hyvä jos luetaan kuin avointa kirjaa... Näkyyköhän mun ketutukseni yhtä hyvin mun naamasta töissä, jaa-a.

Matarena: Se avanto on ihanaa, alkuun pirun kylmää mut kun sinnillä käy alun ja ui niin kohta veri vetää sinne lopputalven eikä poissa pysty pysymään kun siihen jää kiinni, alku vaan on vaikeaa...
Ja sitte niitä linkkejä, en osaa lyhennellä et tässä tulee koko komeudessaan...
http://www.jooga.org/meditaatio_chakrat.htm
http://www.reiki.fi/finish/reiki/chakrat.htm
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/chakra.html
http://www.saunalahti.fi/mrwizard/chakrat.html
http://www.reikisivut.com/chakrat/3/
Siinä joitakin, mut lue suodattaen ;) siksi laitoin usemamman niin saa näkökulmia. En nyt kaikkia ehtinyt lukemaan tähän hätään et muistaisin mitä eroja nois on. Mut perustietoa saa ainakin kokonaisuudesta ;)

Mulla ei haittais jos se olis mies ainoa ketä näkis mun naamasta mut tuntuu töissäkin et pomo tietää enemmän mitä mä olen kertonut, Tai muuten ilmi antanut... Tuli sellanen villi olo eilen jutellessa et se tietää enemmän kun pitäs, ja en tiiä mistä tunne tuli.

Yhteistyössä