Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Heh, Kiki :D Pitää joo kysyä siltä kun tulee kotiin.

Mitenkäs ne Clomit oikein toimii? Mä oon käsittänyt että ne jotenkin lyhentäisi tota kierron alkupäätä. Kypsyttäisikö se jotenkin munasoluja tai vastaavaa? En siis todellakaan tiedä, kunhan arvailen. Kun tosiaan Terot ja Luget syödään loppukierrosta... Hmmm.

Joo Kvartti kerro sit mitä sun miehes sanois mulle diagnoosiksi. Yritin etsiä tietoa aiheesta, mutta ei oikein löytynyt. Helistimen verkkolääkäri vaan kommentoi teroluteihin ja ovulatioon, että

"Terolutilla saat kierrot säännöllisemmäksi, mutta ne eivät varmista ovulaatiota ja terolutin käytön ajankohta olisi paras vasta ovulaation jälkeen. Mikäli raskautta ei ala luomusti tulla, niin seuraava askel toidennäköisesti on Clomifen hoito, jolla ovulaatio saadaan tapahtumaan. Tuo puolen vuoden odotusaika on varsin hyvä"

Eli niin kuin ajattelinkin.. Mutta nuo clomifenit tuossa mainitaan, mitä ehdotit! Pitää miettiä, varaisko sitä lääkärin nyt vai odottaisko taas yhden kierron. Sitten onkin jo vuodenvaihde, jos kestää toi reilu 40 päivää, ja puoli vuotta piinailua takana. Tuo verkkolääkäri, jonka vastauksia lueskelin, suositteli, että puolen vuoden jälkeen vois hakeutua tutkimukseen ainakin silloin, jos on epäsäännöllisiä kiertoja tms.

Kvartti: ehkä sä olet tämän ketjun pelastus. Muuten ainakaan kukaan ei jaksa enää lukea tätä, kun nyt viime aikoina on yksi toisensa jälkeen tipahtanut.... Toivotaan.

Toivotaan, että pelastan ketjun... Välillä kyllä vihloo hyvin menkkamaisesti... Pläääh.

Mä koitin etsiä tietoa tohon mun papa-testiin niin ei sitten mitään. Monet ovat kyselleen samaa eri palstoilla, mutta kukaan ei ole vastannut.. höh. Taidan siirtää sen tuonne Mitäs Nyt:n kun siellä porukkaa tuntuu riittävän.

Täällä taas pitkästä aikaa! Se täti ymmärsi ihan väärin silloin viikko-pari sitten kun yritin usuttaa sitä tulemaan luokseni. Se ei koskaan päätynyt mun luokse, vaan on näemmä yllättänyt yhden sun toisen tästä pinosta! Ei ollut tosiaankaan tarkoitus kiinniottää sen huomiota liiaksi tähän ketjuun, sori vaan, leidit.

No, joskus toissaviikonloppuna aloin tuntea niitää mulle ominaisia loppukierron viiltelyitä ja arvasin, että parin viikon päästä sais odotella tätsyä (lopulta!). Nyt tissit on vähän arat ja poskissa on tuttuja näppylöitä, joten eiköhän se tänne ole tulossa... Kiertopäivätkin näyttävät siltä, että kohta olisi kaksi ihan normaalikiertoa kasassa, joten kai sitä voi tuntea itsensä lähestulkoon tuplanormaaliksi.

Kun menkat alkaa, soitan samana päivänä YTHSlle ja varaan gyneajan. Sitten varmaan aletaan ne tarkemmat tutkimuksetkin, mutta lähinnä haluaisin nyt lääkekuurin, jolla saisin kierron normalisoitumaan. Ihan mukavaa odottaa jotain tietoa pitkästä aikaa. Kesällä, kun viimeksi tutkittiin ovulaatiota, oli jo tutkimusten aloittamisesta tosi kiva ja postitiivinen olo.

:heart: piip

p.s. Kvartti: kuulostaa tosi hyvältä toi sun miehen diagnosointi! Tai siis äh, ehkä kuulosti jotenkin kierosti siltä, että... äh, tarkoitan siis, että toivottavasti se on oikeassa sen kohdunnipukan suhteen! Papasta en tiedä hölkäsen pöläystä. Voisitko kysyä lääkäriltä? Kumma, ettei se mitenkään tulkinnut sulle niitä tuloksia.

Hei Piip pitkästä aikaa! Ollaan sit vähän samassa veneessä noiden superpitkien kiertojen kanssa, vaikka sulla toki jo kauemmin piinailua. Onko sulla tutkittu, että ovulaatiot tulee pitkissäkin kierroissa? Mitäs jos oletkin raskaana, kun ei ole se täti tullut käymään? =)

Ada
Torstai 8.11.2007

Janis..................30
Hammy...............28
Sitrus79.............28.....................................kesäst 8; 2006
Kiki80............27......kp 1 /43-40........yk 4
Unico..................27...........kp 4/28...................yk 11
Kevätesikko........28...........kp 4/28-32.............yk 10
Tähtisilmä...........27...........kp 5/31-33.............yk 7
Matarena............29...........kp 7/25-28.............yk 8
Nanna81.............26...........kp 8/27-33.............yk 12
Coke...................29...........kp 13/24-29............yk 4
Toivo79...............28...........kp 15/27-28......aloitus syksy 2008
Postimestari........29...........kp 15/23-28............yk 7
Oliva..................27.............kp 16/ ?............aloitus syksy 2008
Vadelmaunelma...28...........kp 24/25-26............yk 1
Ada....................28............kp 28/26..................yk 7
Kvart över..........28............kp 33/31-33............yk 8
Pilvilinna.............28............kp 34/41-43.............yk 2
Pupuvaimo..........29...........kp 35/33..............pari vuotta
Piip......................28...........kp 63/49............syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)

Kiki, anteeksi jos hätiköin kun nostin sua listalla! Luin sun eilisiä kirjoituksia ja yritin päästä rivien välistä selville, tulkitsitko eilisen tädiksi. Oli se mitä hyvänsä niin PAHOITTELUNI ja sympatiahali! Korjaan listaan ohjeidesi mukaan ;)

Ada
:wave: :wave: :wave: olen katossa, voi kun saisin jäädä tänne! Kp 28, mun ennätys ;) . Tunnen todella paljon empatiaa pitkäkiertolaisia kohtaan ja tiedän olevani kierron pituuden suhteen onnenpekka. Toivottavasti saisitte kierrot jotenkin lyhenemään!

Sekosin ja kävin kurkistamassa odotuspuolella, onko siellä heinämasut ;) ...ei ole, ne on heinävauvat :LOL:

Kyllä nyt taas tulee kuhmu ja kolaus, jos saa pettyä, mutta kaikissa asioissahan on se mahdollisuus.

Kvartti :flower: , pidetäänkö huomenna testiajot?

Ada, pidetään testiajot! Mä vähän pelkään kyllä, että mulle tulee tänään ei-toivottu vieras. Lämmöt oli edelleen 36,8 eli koholla, mutta kun tein tarkistuksia pumpulipuikolla, oli siinä mun mielestä aavistus jotain... Mutta testaillaan ihmeessä jos vaan pysyn kuivilla siihen asti.

Mulla on tosi vahva tunne nyt, että sä Ada oot raskaana!

Laita Ada mulle tänään kp 1/45, jooko. Ei ole kyllä vieläkään kunnolla alkanut, mutta toivoisin että tänään, ei jaksa tätä junnaamista. Kivut hävisi, mutta pikku hiljaa punaista näkyvistä. Olet tosiaan tässä onnekas, kun sulla on noin lyhyt ja säännöllinen kierto. Jos ei vauvahaavetta olisi, niin olisin onnellinen omastanikin ;) Tilaan varmaan lääkärin seuraavan kierron jälkeen. Sitten vuoden vaihteessa.

Mulla oli eilen niin mieli maassa ensin tuosta omasta pettymyksestä ja sitten siitä koululahtauksesta. Aivan hirveää. Mitä enemmän kuulin siitä, sitä enemmän se järkytti. Olen kai aika tunteellinen ihminen, kun aamullakin meinas alkaa itkettämään, kun luin kaupassa iltalehtien otsikot.

Ada ja Kvartti kun plussaa, niin meikäkin taas piristyy =)

Kiki :hug: tädistä.

Kvartti ja Ada, onnea testauksiin!

Onkohan mulla nyt hiukan liikaa aikaa ja mielenkiintoa, kun otin fertility friendin käyttöön ja ajattelin alkaa seuraamaan aamulämpöjä, kohdunnapukkaa sekä limoja? :ashamed: Lisäksi tikuttelen ovista sitten kun päivät on vähän lähempänä. Opinpa ainakin jotain omasta kehosta tässä kierrossa jos innostus säilyy. Pari päivää olen nyt vasta kirjannut tietoja ylös, olen jopa muistanut sen aamulämmön mittaamisen aamupöppörössä. :) No, jos seuraava kierto tulee vielä niin sen voin sitten ottaa taas hiukan rennommin.

Olen täällä jo pidemmän aikaa taustaillut, mutta kun oman yrityksen alku alkaa viimein häämöttää, niin uskaltaudun kirjottamaan!
Olen 28-vuotias ja 1,5 ehkäisyrenkaan jälkeen jätetään ehkäisy pois ja katsotaan miten meidän käy!
Ihanaa porukkaa täällä, haluan mukaan kuumeilemaan!

Matarena: Se fertilityfriend on ihan hyvä keksintö, vaikka vielä kuumeilija olenki :) . Olen siis käyttäny jo melkein vuoden sitä. Pysyypäs helpommin kierroistaan selvillä, pystyy ajottamaan oviksen yms. Olen ollut tyytyväinen.

).( kp 6 loppu tuhrutki, mutta eilen alko taas, ja samoin alko juilimaan munasarjoista, joten tein o-testin ja siinä oli melkein tasapaksut viivat :eek: ! Ei sen pitäis tulla ku vasta kp14 tai jotain! Mitä ihmettä minun elimistö nyt sekoilee, toivottavasti noi clomit ei ihan sekaste laita. Muutenki ollu ihme alkukierto kun ei normaalisti kestä ku noin 3 päivää koko vuoto nyt mennään jo kahdeksatta!

Tervetuloa Hammy!

Tervetuloa Hammy joukkoon! :flower:

Kiva kuulla nanna että olet ollut tyytyväinen fertility friendiin ja käyttänyt sitä jo noin pitkään, motivoi minuakin. Olenkohan mä vahingossa postittanut osan vuodoistani sulle kun mulla oli vuotoa vain yhden päivän ajan... :LOL:

Mulla tuntuu tällä kertaa vasen munasarja ilmoittelevan itsestään, sen verran nipistelee. Useimmissa kierroissa on tuntunut oikea olevan vauhdissa. Näitten pitäisi olla vasta kasvukipuja kun ovikseen on vielä tilastollisesti matkaa, mutta kai sitä voisi jo yhden ovistikun tuhlata kun tilaus tuli juuri toissapäivänä jo postissa.

Täällähän näyttää lupaavalta useankin osalta :heart: Joku saisi nyt plussata. Millon Ada testailet???

Nih, nyt on tääläki hurahdettu testailemaan. Pissasin eilen purkkiin ja tein huvikseni ovistestin, johon tuli haalea viiva (ollu varmaan jo) Mut ku en hennonu hyvää pissaa heittää sit viel meneen ni tein sit raskaustestinkin (joka ylläri nega)

Osaako joku sanoa noista Babyplus -testeistä. Onko niissä viivanpaikkaa?

Pilvilinna: siteeratakseni jotakuta aiempaa (en muista ketä ) eikö olekin kivaa kun saa ne kaksi viivaa ainakin johonkin tikkuun? =) Ovistestit saa ainakin meikäläisen hyvälle tuulelle, kun sieltä mulle yleensä ennemmin tai myöhemmin tulee se plussa. Saispa sen vielä raskaustestiinkin. Babyplus-testejä en oo käyttänyt, lähinnä vain Mammaksin testejä.

Päätin tuossa pari päivää sitten vähentää kahvin juontia ja nyt kahvihammasta kolottaa turkaisesti. Kai sitä täytyy sentään yksi kuppi päivässä juoda. Teetä juon kumminkin useamman kupin päivässä. (Tässä linkki yhteen kofeiniin mahdollisista vaikutuksista kertovaan artikkeliin:
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/treatment/Enhance_Your_Well_being/Caffeine.jsp )

Ja ruskeaa tuhrua tulee. Vitutus ei oo vielä löytänyt tänne, mutta eiköhän se taas kohta. Jos ei hanat kunnolla illan aikana avaudu, niin testaan kyllä sun kanssa aamulla Ada. Jos ihan pieni toivonkipinä kuitenkin olisi... Joo varmaan, mut putoan sitten huomenna kunnolla.

No, saanpahan juopotella sitten siellä reissussa jos tässä mitään hyviä puolia on.

Toivottavasti Adan hanat on kiinni kunnolla ja pysyy!!!

Tervetuloa Hammy!

Nanna: Voisitko kertoa uudestaan, miten noi clomit toimii ja miten sait ne? Mitä tutkimuksia tehtiin? Saako clomeilla aikaan ovulaation ja pitääkö sun käydä jossain kontrolleissa? Olet varmaan kertonut aiemmin, mutta selasin taaksepäin, niin ei ihan heti löytynyt. On niin paljon sivuja.

Kvartti voi hitto! En viitsinyt aamulla kirjoittaa, mutta mulla ne tarkistukset on aina johtaneet siihen, että väri on tummunut. Ja tässähän se ei ole hyvä merkki. Voi kun sulla ei alkais ja aamulla olis täällä ilouutinen. Ja Ada sama juttu!

Kvartti ja Ada paljon plussaa teille puhaltelen :whistle: :whistle: Voikun nyt olis se kerta etta plussa tulis, sita me todellakin tanne tarvittaisiin! Ja tervetuloa Hammy, sun onneksesi olet ekakertalainen eli meidan pinosta plussaat varmasti, kuten melkein kaikki ekakertalaisyrittajat sua ennen :LOL: Kiki kaypas pharmaca fennican kotisivuilla tai laaketietokeskuksen, sielta saat aarimmaisen yksityiskohtaista infoa clomeista, nain hoitsuna vihjaan.. Mulle ei mitaan kuulu, naita pitkia kierron puolivalin jalkeisia paivia.. olen kekannut vanhan harrastukseni uudelleen, nimittain juoksemisen! just juoksin tunnin juoksumatolla tuijottaen iltapaivasarjoja tv:sta. Saa kivasti kalorit palamaan ja ajatukset muualle tasta vauvahommasta. Onko taalla muita, jotka tykkaa urheilla paljon? mun paa pysyy kasassa liikkumalla, muuten alkaa ajatukset kiertaa ja meinaa paa hajota. Suosittelen siis teillekin, jotka hulluuden partaalla itseaan kyttaavat :D

kiki: Mie nyt kuitenki jotain vastaan myös =) . Eli sain ne kun vuosi tuli yrittämistä täyteen ja tutkimuksissa huomattiin pco:maiset munasarjat (paljon rakkuloita, mutta ei yhtään joka olis lähteny kehittyään munasoluksi). Verikokeet otettiin myös mutta niistä ei löytyny mitään vikaa. Eli ilmeisesti en ovuloinu ollenkaan, tai ainaski tosi harvoin.
Kun alotin clomit viime kierrossa niin kävin kp10 ultrassa jossa näky kohta valmis munasolu, eli siitä pääteltiin että nyt on annostus kunnossa ja voin muutaman kuukauden mennä nyt näillä näin.

Itse tosin olen nyt haluamassa siihen aukiolotutkimukseen koska minusta tuntuu typerältä syödä clomeja kun on itsellä epäilys että on tukossa paikat. Mutta saas nähdä miten käy kun tämä kierto loppuu.

Ja toivottavasti kvartin tuhruilut on vain elimistön huijausta!

Niin juu ja vielä lisäään että noi clomit aikaisti ovulaatiota. Ennen on tullu jos on tullu kp16-20, ja viime kierrossa kp14. Nyt ilm. vielä aiemmin. Ihan kivahan se on että pääsee edes nopeemmin yrittään uudestaan jos ei tärppää =) .

Ada
Kvartti, mä toivon, että se tuhru ei meinaisi mitään! Mä niiiin toivon!
).(
Mä mogasin meidän testiajot ja todella kummallisella ja pelkurimaisella tavalla. Tulin nimittäin vasta töistä ja ajoin apteekin kautta. Kävin seisomassa siinä apteekin ovella. Mutta mun kengät liimautui maahan kiinni, enkä pystynyt kävelemään apteekin ovesta sisään. Jalat ei liikkunut. Onkohan se raskausoire :LOL: ? Sitten mä juoksin (!) kauppakeskuksen läpi autolle ja kaahasin vinkuvin renkain ulos... Eikä mulla ole mitään taipumusta paniikkioireisiin.

Tässä on nimittäin ollut tämmöistä - heräsin viime yönä kummallisen alavatsa kipuun. Yritin unisena miettiä, onko ne tätioireita. En päässyt selville. Aamulla lämmöt 37,4. Ja taas se yöllinen kipu iski siellä apteekin ovella. Mietin, että en kestä mennä kotiin testi laukussa ja täti housussa. Ja nyt mulla ei ole laukussa mitään, eikä onneksi housussakaan. Lämmöt 36,5. Se on mun normaalilämpö. Todella hämmentävää tuo mahakipu! Mua suoraan sanoen pelottaa :ashamed: .

Kamalan pitkä juttu, anteeksi!

Tervetuloa joukkoon Hammy :flower: ! Laitan sut listalle. Jos haluat, niin ilmoittele kiertopäiviä.

Heippa kaikki! Onpas täällä ollu porukka aktiivisena, paljon tullut juttua!

Tervtuloa Hammy!

Kikille :hug: tädistä!

Kvartti, toivottavasti tuhru ois väärä hälytys! Pidän peukkuja! Samoin Adalle ihan hirvittävästi plussatuulta! :)

Postimestari: mä urheilin aiemmin paljonkin ja se liikunta toimi semmosena henkireikänä. Nyt parin vuoden ajan (ajan, jonka olen tuolla vakkarityössä ollut) olen lopettanut lähes kokonaan liikkumisen. Työpäivät venyvät usein pitkäksi ja sen jälkeen on niin poikki, että on vaikea saada itseään liikkeelle. Vähän aikaa sitten hommasin crosstarinerin ja oon nyt innostunu sillä vetämään hien pintaan lähes joka päivä. Ja kun välillä ehtis ulos haukkaamaan happeakin niin kyllä sillä saa mielen paremmalle tuulelle.

Vieläkin omaa napaa: oon tehny kolmen päivän ajan nyt ovistestejä, mutta ei näy edes haamuja. Aikaisemmin ennen ovisplussaa on näkyny muutamien päivien ajan selkeitä haamuja, vain vähän kalpeampia viivoja kuin kontrolliviiva. Nyt ei minkäännäköisestä testiviivaa ole parhaalla tahdollakaan havaittavissa ja on kumminkin jo kp 13 menossa. Onkohan se ovis sieltä ollenkaan tulossa?!? Ei oo myöskään minkäännäköisiä ovistuntemuksia..

Yhteistyössä