Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Oiii!!! Ovat kyllä tainneet pikkuisensa saada viekkuun tuhisemaan rosehip ja citrus ihanaa! Kuulumisia odotellessa :)

Vadelmaunelmalle varovaiset onnittelut! Aivan mahtava homma! Kyllä se on nyt teidän vuoro onnistua! :heart:

JoJo tuo väsy on niin inhottavaa. Meillä on sama sf-mitta ;)

uusille tervetuloa! :flower:

(.) Täällä alkoi eilen taas sairasloma kun supistelut palasi. Kerkesinhän mä olla kokonaiset 2 viikkoa töissä :ashamed: Loppuraskauden väsyäkö? Ihan mieletön väsy on palannut tosi samanlaista kun silloin alussa. Tässä mun saikussa on tytöt yks hyvä asia, kerkeen taas paremmin kirjotella teidän kanssa :D

Delfis ja Vili
29+0 POKS! :heart:
 
vadelmaunelma!!! ääääääk! erittäin hyvältä vaikuttaa, ei kai sen viivan tarvi yhtä vahva olla kuin kontrolli (mulla ei ainakaan koskaan ole ollut). plussa se on! ja kyllä niitä oireita ehtii tulla, mulla alko vasta rv 6 ja oikeastaan kunnolla rv 8-9. ymmärrän kyllä täysin tuon epäuskoisuuden ja pelon, mutta mulla on hyvät hytinät tästä. sä olet raskaana! voi jummijammi. ja huomenna se todistetaan, kun kuulet veritestin tuloksen. soittaako ne sulle, vai sinä sinne ja mihin aikaan? tulet sitten heti raportoimaan. peukutan vahvan tuloksen puolesta b:Dd ihana uutinen!

kyttäilen myös milloin rosehip ja citrus tulevat kertomaan uutisia... :heart:
 
Vadelmaunelma :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: oi kun hienoa! toivottavasti nyt klinikkaki on samaa mieltä ja siitä lähtee pikkuinen joka pomppaa ulos 9k kuluttua! Jaa juu se mun piti kysyä et vaihdoittekos te klinikkaa vai ootteko samalla millä aloititte?

piip juu sain neuvolalääkäri ajan ens viikolle. okei se on aikaisemmin kun pitäs eli eivät kuulemma välttämättä sydänääniä kuuntele, mut kun mä oli hieman hankala sijoitettava et ne antaa sen päättää lähetetäänkö äitipolille vai ei :D ja ultra ajan kans mut sitä pitää sit vähän näköjään säätää et saa nähdä millon se on vai meenkö töihin myöhässä. mut lokakuun alkupuolella olis. Me kun päätettiin skipata se niskaturvotus ja veriseula.

eipä näy rosehippiä ja citrusta, tuleekohan seuraavaksi vaava tietoja kun kirjoittavat.

tää palaa myöhemmin kommentoimaan lisää nyt ei ehi. Väsyttää...

Jatketaas sitten ;)

Delfis, toivottavasti ne supostelut nyt sitten helpottaa. Sanoko ne mitään et meneekö loppuaika sairaslomalla vai onko mahkut päästä töihin vielä?

Hapsiainen,
toivottavasti helpottaa toi olotila

Odessa
, sähän joudut pitkään odottelemaan neuvolaan pääsyä, hermoja sinne ;) Toivottavasti tuo sun neuvolatäti on sitten mukava :)

Piki, oi pikkasta sylissä :) onnea syömisen opetteluun, mulla uhkaa tulla ylös jos menee liika ajoten ollut pakko oppia. Toivottavasti saat sen ompelu innon päälle ja valmista paljon (ja tosta pömppö kommentista joten pitänee varmaan yrittä aloittaa ihan yliajoissa noi ompeluhommat.)

Kvartti
kiitos liike analyysistä niitä odotellen ja tod näk vielä pitkään mut odotellen kumminkin.

jojo
hui ei sulla enää paljon töitä ole... noita kannattaa jo laskea

Täällä siis hillitöntä väsymystä kuvioissa, johtunee varmaan kun ei saanut nukkua (töidentakia siis) eväät on pysyneet sisälä mutta kuvottava olo kyllä aikalailla löytyy, sinällään harmi kun tietää et pitäs syödä mut ei mee alas mikään tai tuntuu siltä ettei uppoa ja siinä onkin sit kierre valmiina. antaas kattoa onko tosta akupunktiosta mitään hyötyä tohon pahoinvointiin (toivossa on hyvä elää)
 
Tulin etsimään kuulumisia, mutta eipä niitä vielä näy... Mitähän Vadelmaunelmalle kuuluu? Oletko linjoilla? Sen verran kurkin lapsettomuuspuolelle, että huomasin, että tänään (ilmeisesti) olisi kohtalon päivä, eli täti joko tulee tai ei. Ymmärrän kyllä, ettet ole plussasta vielä halunnut täysin iloita, kun sulla on takana kemiallisia. Mutta tässä vaiheessa ei kyllä silti voisi paremmalta näyttää! Tsemppiä!

Paljon tsemppiä myös Delfikselle! Harmi, ettei supistelu lakkaa. Hyvä sen puolesta, että ehdit kirjoitella! Nyt kun kaksi on yhdellä kertaa lähtenyt laitokselle, täällä alkaa olla aika hiljaista.

Aika jänniä nuo Kvartin raskaudenjälkeiset liiketuntemukset. Näin jälkeenpäinhän on vaikea sanoa, oletko odotusaikanakin tuntenut sisäelintesi liikkuvan, mutta hassua sikäli, että kaikki eivät niitä selvästikään tunne. Mulla ei ole vielä mitenkään kiire tuntea oman vauvani liikkeitä, mutta koska niiden tunteminen pitäisi olla jo mahdollista, en malta olla tunnustelematta. Niistä toissapäiväisistä "liikkeistä" en kyllä yhtään osaa näin jälkikäteen sanoa, olivatko ne totta vai kuvitelmaa. Sen jälkeen en ole mitään tuntenut.

Unico, olin noilla viikoilla niin väsynyt, että jaksoin töiden jälkeen vaan ottaa unta 16 h lähteäkseni sitten taas töihin. Ei mitenkään kauhean kivaa, tiedetään! Mutta se menee sitten aikanaan ohi. Nyt on kyllä tullut uusi väsymyspuuska, joka saattaa johtua hemoglobiinin alenemisesta. Jossain vaiheessa tuntui, etten ikinä unohda, miten pitkä ja raskas se alkuraskauden pahoinvointi-väsymyskausi oli, mutta jotenkin se silti tuntuu jo mielessä helpottuneen....
 
Unico kyllä se siltä näyttäis, että loppuaika menee kotona... Huomenna ois neuvolalääkärille aika ja katsotaan mitä se sanoo. Sain alunperin palata sillon aiemmin sairaslomalta töihin sillä ehdolla, että en tee enää seisomatyötä vaan oon pelkästään toimiston puolella. Se ei sitten onnistunu ja joka ilta töiden jälkeen kipeästi supisteli. Oli sitten neuvolatäti sitä mieltä, että turha riskeerata, jos ei hommat mene sovitun mukaisesti. Katsotaan... 27 työpäivää olis vielä jäljellä ennen äippälomaa.

(.) Täällä Vili on keksiny öisin uuden viihdykkeen... Kun mamma yrittää nukkua kyljellä alkaa tämä ihana pieni palleroinen liikuttelemaan käsiä ja jalkoja kylkiluita vasten. Aaah kuinka ihana tunne! :D Nuku siinä sitten. :LOL: Näköjään vielä siis viihtyy poikittain. Lääkäri sanoi, että sais kyllä lähiviikkoina kääntyä, ettei mamman kylkiluut murru :D

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ihanille naisille ja masukeille!

Delfis ja Vili
29+1 :heart:

Käääääääk! Viikon päästä pamahtaa mittariin se 30! :eek:
 
delfis, todellakin saikutat jos töissä menee noin. mites, käykö päivät pitkäksi kotona vai onko sulla jotain puuhastelua koko ajan?

mulla on nyt alkanu tuntumaan pikkuhiljaa kovempaa kipua tuolla nivusten seudulla, en osaa oikein tarkkaan sitä paikallistaa mutta tuntuu että häpyluuta painaa ja lonkkia ja jotenkin koko tota aluetta, tuntuu vähän siltä kuin olisin istunut spiraalissa (sivuspagaatissa) liian kauan, ja pakaroissakin asti kipuilee (tämä viittaisi iskiakseen joka minua on kyllä vaivannut joskus ennen raskauttakin). tälläistä on ollut lievempänä joskus iltaisin, mutta tänään ollut voimakkaana heti aamusta ja käveleminenkin tuntuu vähän jäykältä. istuminen ei myöskään tunnu kivalta. kertokaatte oi viisaat mistä tässä on kyse? varmaan tohtori google kertoisi jotain, mutta säästän itseltäni vaivan. täytyy nyt katsella miksi tämä muuttuu mutta jos jatkuu tälläisenä, niin haen kyllä saikkua.

vadelmaunelman uutisia täällä jännätään...
 
Salome en toki lääkäri ole, mutta voisivat hyvinki olla liitoskipuja. Eli lantio alkaa valmistautumaan pikkuisen maailmaansaattoon. Itellä nuo alkoi muistaakseni 16viikolla. Häpyluu oli ihan kosketusarka. Toistaseks oon saanu hyvin ajan kulumaan. Oon rehannu tuolin kaappien luo ja siivonnu niitä. Pessy pyykkiä ja kökkiny täällä :D

vadelmaunelman kuulumisia minäki täällä päivystän :)
 
Salome sun kivut kuulostaa samalta kuin mun. Mikaan asento ja liikkuminen ei ollut hyvaksi. Tata siis ollut noin rv 17 lahtien, nyt rv 29 ja loppua ei nay. Toi vastaus ei varmaan paljon auttanut eika lohduttanut. Kavin fysiossa jossa ne antoi jumppaohjeita ja tukivyon. Kavely- ja istumiskivut ovat nyt vahan hellittaneet. Mullakin oli hapy- ja hantaluu vuorotellen kipeita. En ollut sairaslomalla taman takia, mutta kipeeta se oli. Toivon sulle pikaista apua. :hug:

Kaikkien kolmen uutisia taallakin odotellaan...

Ihanaa on vapaapaiva. Tein eilen ylitoita klo 21.30 asti, illalla olin tosi vasynyt, mutta ei se antanut nukkua kuin klo 8. Pitaa paivaunet ottaa. Ajattelin lahtea kaymaan maalikaupassa. Hakemaan maalitesteja lastenhuoneeseen. Vihertavaa olen ajatellut. Tanaan paasen taas palapelin kimppuun. Se on edennyt ihan kivasti, ehka ma saan sen vauvalle valmiiksi.

JoJo 29+3
 
Moi,
täältä nopeasti työn lomasta kuulumisia. Käytiin tänään nt-ultrassa. Kaikki näyttäis olevan hyvin, turvotusta oli 1,3mm. Ensi viikolla tulee veriseulan tulokset. Siellä se pieni potki ja sormetkin nähtiin. :heart: Tuntui hullulta katsoa niitä liikkeitä, kun ei itse tunne vielä yhtään mitään. Vähän on jo maha turvoksissa, en tosin tiedä onko se vaan nestettä vai mistä johtuu.

Vadelmaunelma tsemppiä ja onnea!!! Ja iso rutistus.

Tervetuloa uusille!

hallama 11+6
 
Ada
Minäkin jännäilemässä Vadelmaunelman kuulumisia. Toivottavasti tämä on Teille SE onnenpäivä!

Delfis, mulla on myös pikkuinen asuttunut "poikkiteloin" :heart: . Oltiin tänään neuvolassa, kaikki hyvin. Syke tällä kertaa 145. Jee, Jee!
 
piip, hyvä tietää, ilmeisesti sulla on väsymys jo hiukanhellittänyt?

delfs, no eipä sulla enää paljn olis ollu ennen äippä lomaa, nyt vaan saat sittem jo alkaa nauttimaan ja odottelemaan. Hyvä kuitenkin että puuhaa löytyy.

ada: hyviä neuvola kuulumisia :)

hallama, oi nyt iis näit jo kuka onkyydissä :)

jojo hui kun pitkä päivä onnea maalin valitsemiseen!

salome toivottavasti noi kivut ei pahene.

täällä hillitön väsy edelleen, selvisin töistä kumminkin (muutaman itkukohtauksen kanssa). koko ajan nälkä ja tuntuu et syömällä ei lopu. mahassa nipistelee ja en oikein tiiä onko se nälästä tai väsymyksestä vai pitäskö huolestua. Nyt ei vielä jaksa. tää on yrittänyt kahlata neuvolan esitteitä läpi, hidasta hommaa kun ei oikein muulloin jaksa kun aamupalalla :) ja bussiin ei viitti ottaa. Noo nyt on muuten töissä pomolle sit kerrottu :( toisaalta ihan jees koska se rajas multa muutamat hommat pois toisaalta en olis ehkä vielä halunnut mut tuli tilanne et oli aiheellista. tosin ei tiedä missä mennään mut tietää et raskaana ollaan.

Jaahas täällä jännätään myös, rosehippiä citrusta ja vadelmaunelmaa
 
Hei,

Iloisia uutisia: OLEN RASKAANA!!!!


Kaikesta huolimatta siis. Hcg -arvo mitattiin siis 12vrk alkioiden siirrosta ja lukema oli 211 eli olen ihan tukevasti paksuna, vaikka itsestä ei siltä tunnukaan. Jatkan edelleen lähinnä oman mielenrauhani vuoksi tukilääkityksenä keltarauhashormonia ainakin ekaan ultraan, joka sovittu klinikalle 5.10.2009. Olen niin onnelllinen, mutta samalla myös peloissani. Entä jos se onkin kohdun ulkoinen, tuulimuna, rypäleraskaus tai ihan mitä vaan, mitä menee pieleen. Mies sen sijaan miettii, että oisko niitä kuule kaksi :LOL: Niin kaksi alkiota siirrettiin ja sitäkin saa nyt jännittää, että jos pieni :heart: lyö, niin löytyykö myös toinen syke.

Onnesta soikeana,

Vadelmaunelma & :heart: :heart:
 
Vadelmaunelma Paljon paljon onnea :heart: :flower: Ihanaa!

Täällä iskeny väsymys, töistä kun pääsen niin samantien sohvalle maaten ja siinä se ilta meneekin... nukkuessa. Pahaa oloa ei oo, ei ees sitä äklö oloa. Mahasta välillä vihloo ja vessassa saa käydä. Eipä muita oireita. Nytten vaan odotetaan sitä seuraavaa ultraa. Odottavan aika käy pitkäksi.


 
ihanaa vadelmaunelma! onnea mielettömästi! :flower: ja kuinka jännää, että siellä voi olla tuplat tulossa... kiva saada sinut tähän pinoon!

kiitos vastauksista jojo ja delifs! kotiin kävellessä tuntui kuin joka askeleella joku iskisi puukkoa häpyluuhun. että sohvanpohjalla mennään tämä ilta. jospa tää tästä vähän helpottais.

salome rv 24+3
 
:headwall: Pitkä teksti hävisi bitteinä ilmaan. :headwall: Nyt en kyllä jaksakaan kirjoittaa muuta kuin että

:flower:O:flower:N:flower:N:flower:E:flower:A:flower: :heart:V:heart:A:heart: D:heart:E:heart:L:heart:M:heart:A:heart:U:heart:N:heart:E:heart:L:heart:M:heart:A:heart:!:heart:
 
Unico ja Päpsy voimia väsyn kanssa. Täällä kans oli tuo alkuraskauden väsymys ihan lamauttava. Töissä tuntui, että pystyyn nukahtaa :D Kuunnelkaa omia kehojanne ja nukkukaa kun siltä tuntuu. :)

piip ihanaa! Siitä se sitten alkaa. Huomaat kuinka päivä päivältä liikkeet voimistuu ja tunnet ne aina vaan voimakkaamin. :heart:

Minä ja pallo lähdetään nyt pyörimään kohti neuvolaa ja tapaamaan neuvolalääkäriä. :)

Delfis ja vili
29+2
 

Yhteistyössä