Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Unico juu ei täälläkään enää kauan pitäis mennä :) Ja komppaan rosehipiä tuossa, että kaikkialla kyllä kysellään, että etkö ole vielä lähtenyt synnyttämään - sikäli hassua, että eikös sen nyt aika selvästi näe, että en ole :D Tosin olen ottanut nuo kommentit myötäelämisenä, hyvää kaikki sillä tarkoittaa.

Lääkkeistä parasetamoli (esim. Panadol) on turvallinen, tietty jos paljon tarvitsee lääkkeitä niin sitten varmaan kannattaa ottaa yhteyttä ammattilaiseen. Mä olen joutunut syömään yhden antibioottikuurinkin raskauden alkuaikana, mutta niitäkin siis löytyy turvallisia. Särkylääkettä olen onnekseni tarvinnut vain (jos muistan oikein) kaksi kertaa ja ennen raskautta en kyllä ole päässyt niin vähällä!

En muista kuka esitteli täällä turvavyön alenninta ja kyseli sen tarpeellisuudesta. Joka tapauksessa kiinnitin nyt asiaan huomioita auton kyydissä ja siis minä en alenninta ole tarvinnut enkä tarvitsisi. Ja siihen toki viittasi sekin, että en ensin edes tiennyt, mikä se on
:D

Ada ihana kun sun mies on niin huomaavainen. :) Ja onnea hikasta myös! :heart: Se on hassu tunne.

Mulla(kin) alkaa olla haikeutta siitä, että kohta tästä ketjusta pitää siirtyä toiseen... Tuleekohan mahaakin kovasti ikävä? Ja silti tässä jo innolla odottaa vauvaa syntyväksi :) Mies ja minä molemmat toivottais että vauva syntyisi tulevana viikonloppuna. Mutta tässä asiassahan meidän mielipiteemme ei paljon paina :D

Aurinkoa päivään toivottelee
Citrus + möyriäinen 39+2
 
Kiitos teille täytynee tot samariinia vielä kokeilla rennietä olen kokeillut mutta se auttaa vaan hetkeksi. Oikeastaan en ole ees ihan varma närästääkö se kai sesitten sitä on. Täytynee katsella mihin suuntaan menee. Nyt kohtuullinen olo joten en tällä hetkelle kokeile mitään mut katotaan kun pahenee jo pahenee. Sain meinaan nukuttua tosi hyvin viimeyönä ja unihan auttaa moneen kun sitä vaan saa (täälä ei oo uni tullut eikä pysynyt hetkeen niin oli ihan luksusta). Mullla on säännöllinen lääkitys muutenkin päällä niin se pitäs saada pysymään aamuisin sisällä ja sit on huono olo jos ei pysy pidemmällä ajalla, niin pitää sit kokeilla muitakin vippaskonsteja. Eli täytynee kysellä siis neuvolassa et jos on huono olo niin mihin ottaa yhteyttä, työterveyteen vai kirjoittaako ne neuvolasta sairaslomaa et saa huilia? mites teillä on ollut ja mikä on se olotilan raja et annetaan huililomaa? Meinaan et kun mä en herkästi ole jäänyt et pitääkö nyt ite löysätä rajojaan vai? antaako nihkeästi. Meinaan periaatteessa mä pystynlöysäilemään, mut sit se tietää et muilla on kaksin verroin hommia (varsinkin kiireessä) ja se ei tunu kivalta.

citrus, sun täytyy laittaa se vauva sit ulkopuolelta potkimaan jos oikein ikävä tulee :)

ada, mille se hikka oikein sit tuntuu? erottaako sen muista liikkeistä?

nanna, onko teilä saanut poika olla kotona vai ihan joutunut hoitoon asti?

rosehip, ei sulla enää kauaa. toivottavasti tulee sopivasti :)
 
Aargh, kissa yrittää koko ajan tulla makaamaan koneen päälle. Syli ei kelpaa, vieri ei kelpaa, vaan pitäisi päästä näppistä tallomaan. Mä olen vähän miettinyt, että mikä taistelu huomiosta täällä sitten alkaa, kun tulee vauva, kun nytkin on jo niin vaikeaa tyydyttää noiden kahden nelijalkaisen tarpeet.

Muuten nanna, mulle tuli nyt mieleen, että kun kävin maanantaina neuvolassa, niin terkkari merkkasi mulle automaattisesti miinuksen liikkeiden kohtaan - ei edes kysynyt multa, että olenko tuntenut mitään. Joten sun täytyy kyllä olla ihan ekstraherkkä tuntemuksissasi! Onko sulla ollut jo toinen neuvola? Jos on, oliko siellä puhetta liikkeistä?

Mä en olekaan tainnut muistaa onnitella Odessaa vielä tällä puolella. Onnea kovasti! Mikä on vointi?

Hapsiaiselle paaaljon myötätuntoa pahoinvointiin! Toivottavasti se olisi nyt vaan viimeinen rykäys, ja sitten kaikki menisikin jo ohi.

Mulle tuli Unico mieleen, että sun tapauksessasi olisin varmaan pyytänyt esimieheltä luvan muutamaan ylimääräiseen pikkutaukoon, jolloin käydä taukotilassa täyttämässä vatsaa. Tietysti olisi helpointa, jos ne pähkinät & rusinat toimisivat, niin ei tarvitsisi kertoa kenellekään. En tiedä, millaiset välit teillä siellä on, mutta kun itse kesällä kerroin pomolleni raskaudestani hankalaan aikaan sattuvan äitiysmenon vuoksi, hän otti uutisen iloisena vastaan ja piti sen omana tietonaan, kunnnes muille kerroin tuossa töiden päättyessä.

Mäkin olen yrittänyt välttää kaikkia lääkkeitä, joten en ole vielä ottanut edes Panadolia (yleensä päänsärky on tuonut mukanaan kovan väsymyksen, joten olen nukkunut säryn pois). Rennietä otan aina joskus, mutta eipä mua enää niin paljon närästä, kun jätin maidon pois. Tuosta syystä olen kuitenkin ottanut jonkun verran kalsiumlisää.

Mutta kertokaapas mulle, mitä teetä olette juoneet raskausaikana. Mä olen juonut vain mustaa, valkoista ja vihreää teetä sekä hedelmäteetä. Tänä aamuna katselin varastoja, ja oli kaikki hedelmäteet loppu. Uusia en viitsisi ostaa, koska meille on kasaantunut vähän liikaa noita eri teepurnukoita, joten mietin, voisinko jotain niitä ensin verottaa. Meinasin ottaa sellaista, jossa on vihreää teetä ja minttua, mutta sitten mietin, että minttuhan on yrtti, ja yrttiteet on kiellettyjä. Vai miten määritellään yrttitee? Sitten meillä oli ihan kauhean paljon kamomillateetä, ja rupesin miettimään, että olenkohan lukenut jostain, että se olisi sallittua. Onko kukaan kuullut?

rosehip, en kysy sulta, että eikö vieläkään, vaan sanon vaan, että onnea lasketun ajan ylitämisestä. B) Citrukselle myös onnea ja tsemppiä lähenevään SIIHEN päivään.

Novelle, :wave: . En tiedä, muistatko minua, mutta minä muistan sinut. Muistaakseni olin tuolla kuumeilijoissa vielä silloin kun plussasit. Kiva kuulla kuulumisiasi, ja erityisen kiva, että kerroit noin rehellisesti tuntemuksistasi. Pillerit voivat olla syynä moneen ongelmaan - itse en ole voinut koskaan syödä mitään pillereitä, koska oloni on niiden kanssa ihan kauhea. Enkä ihan rehellisesti sanottuna oikein tykkää koko ajatuksesta. Mutta onpa kiva, että teillä on nyt arki lähtenyt uudessa kotipaikassa luistamaan!

:heart: piip 16+2
 
Unico: Tuo äskeinen kommenttini oli siis siihen aiempaan syömis- ja pahaolo -keskusteluun. Jos tosiaan tuntuu, että tarvitset huililomaa, niin sen voi varmaan kumpi tahansa myöntää, työterveys tai neuvola. Ja mun mielestä kannattaa vähän höllentää periaattetaan, koska nythän huonosta olosta ei kärsi yksin, vaan vauva kärsii mukana.

Unohdin Adalle sanoa onnea hikasta! :heart: (Aika hömö lause noin niin kuin irrallaan.)
 
piip ;) juu mut sit pitäs sille kertoakkin :D miks haluaa syömään useammin. No toisaalta meillä porukka käy tupakki tauolla niinjos mä pidän sit "tupakki tauon" ja käyn syömässä, pakkohan sinne on päästä jos ei voi olla ei se työteho siitä ainakaan sit parane jos on ihan yöks ja kuitti edes sen oikean tauon jälkeen. Juu periaatteessa yhelle pomolle vois kertoa mut en mä vielä halua jos jotain käykin niin parempi kun ei sit tarvi selitellä. Tai kattoo nyt miten olot menee, mut en todellakaan kun vain sille yhelle vois kertoa en taho :D mut joo harkitaan ja kattellaan mitä tuleman pitää.

piip millä sä sit kalsiumin saannin turvaat kun maidon jätit?
tää on vedellyt vihreää(sitruunalla) ja ajattelin jättää noi erinäiset yrti teet juomatta tuolta kaapista kunnes toukkis on ulkona kun ei oo vissiin ihan varmaa saako juua.

tohon huililomaan, mut just se et myöntääkö ne vaan sen perusteella et tuntuu siltä. Tähän asti oppinut ei voi olla kipeä kun ei oo kuumetta, ei voi sattua kun ei tuu verta ja muuta mukavaa :D

kun vain muistas ne rusnat sieltä kaupasta suolapähkinöitä on mut ne ei pidemmän päälle oo hyviä :D mut mantelit on nam nam ja juu
 
Piip, mä oon kyllä juonut aika laidasta laitaan eri teetä raskausaikana yrittäen vältellä selviä yrttiteitä (vai -teetä, miten se taipuu?!), mutta kun en mä ainakaan just tiedä että mikä lasketaan yrtiksi ja mikä ei.. Earl grey on mun ikisuosikki ja sitä oon hörppinyt maidolla ja hunajalla, Twiningsillä on ihana kookostee, joka mun mielestä on myös parhaimmillaan maidolla ja hunajalla ja samoin Yogin Choco Aztec on kans ollut mun suosikkeja, tosin en tiedä onko sekään tee vai vaan joku hauduke. Ruusunmarjateetä on myös mennyt. Vadelmanlehtiteestä on muuten paljon mielenkiintoista luettavaa netissä raskauden kannalta, sen sanotaan mm. vahvistavan kohtua raskauden aikana ja että tuosta olisi sitten synnytyksessä hyötyä. Jotain lyhyesti esim. täällä: http://www.haapajarvenluontaistuote.net/tuotteet.html?id=7/351 ja lisää löytyy googlettamalla. Mä en oo tuota testaillut kylläkään, tuli vaan mieleen. :) Useimmiten mä käytän pusseja, kun oon liian hätäinen hauduttelemaan ja jos siihen ryhdyn, löydän kylmän teepannun muutamaa tuntia myöhemmin pöydältä!

Citrus, mäkin haaveilen, että pääsis viikonloppuna synnyttämään. Saa nähdä, mitä mieltä pikkutallukka on moisesta. :D
 
Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille!
Olo täällä on ihan hyvä, en tiedä, missä vaiheessa pitäs ruveta tuntuun ;)
Iltapäivällä on maha ihan hirmu turvonnut, pitäs varmaan hommata kivemmat housut töissä pidettäväksi... Tunteet on aika herkässä välillä.
Mulla on ollu sellaista jännää nippailua/viiltelyä, miten sen nyt sanois, mahassa. Siitä arvelin jo aika pian ovulaation jälkeen, että olis voinut jotain tapahtuakin!

Jotenkin sitä vaan odottaa, että tulis se 3 kk täyteen, et sais ruveta pitään ihonmyötäisempiä paitoja ja jutteleen ihmisten kans asiasta :LOL: Nyt tuntuu, et pitää yrittää piilotella tuota turvotusta, ettei kukaan saa päähänsä mitään! Ja jos joku tuskailee jonku työjutun kanssa, niin tulee sellainen olo, että hei haloo, on tässä maailmassa tärkeämpiäkin asioita, mitä te ette tiedä :whistle:

Tsemppiä teille, joilla rupeaa oleen päivät täynnä B)
 
Odessa nauti jos ei kummemmin tunnu missään :D ei tarvi kikkailla :) ihania mietteitä noista työjutuista, kohta kun mietit kovasti niin ehtivät arvaamaan, kuulemmanaamasta osa näkee en tiä sit miten. joko oot käynyt tsekkaas mikä sulla on laskettu aika? (vai onko mulla menny jotain ohitse...)

Täällä ollu hiukkasen siedettävämpi päivä ja saanut jopa jotain tehdyksi :) mut jännä kun het on parempi päivä niin sit alka amiettimään kaikkea et onko siellä vielä eloa, et on se kun ei mihinkään ole tyytväinen, no tällänen on ja ei mut ei pahat on aika jees mut kun väsyttää et tarvii muka jo päikkäritkin :) onneksi näinä päivinä voi vielä tirsoa :)
 
Täällä ennen töihinlähtöä kurkkimassa rosehipin ja citruksen kuulumisia :D

Uusiakin on tullut! Oikein paljon onnea plussista ja tervetuloa! :flower: :heart:

Pikaisesti eilisestä. Eilen oli se kontrolliultra ja neuvola. Istukka on noussut normaalipaikkaan ja ei pitäisi mitään estettä olla alatiesynnytykselle. :) Vili oli masussa poikittain, eli ei ihme jos vähän kylkiä meinaa kiristää välillä. Painoarvio eilen oli 1300g ja kasvanut oli sopusuhtaisesti. Vilkas kuulemma on.
Sf-mitta oli 29cm!!! :eek: :D

Oikein mukavaa päivää kaikille! :wave:

Delfis ja Vili
28+3
 
Delfis onpa mukava kuulla, että sun istukka oli vihdoin älynnyt siirtyä pois kohdunsuulta! :) Mullahan se oli myös alkuraskaudessa suoraan kohdunsuun päällä ja siirtyi siitä sitten pikkuhiljaa normaaliin paikkaan ja on nyt sitten majaillut kohdun takaseinässä.

Unico, eiks se sitruunallinen earl grey oo se sininen versio, joku lady grey tai lady earl grey tms.? Se on kans hyvää juu. :) Mä taidan laittaa kaikkiin noihin mustiin teelaatuihin maitoa ja hunajaa, musta ne vaan maistuu silleen ihan parhaalta. Mitä muuten teenjuojat tykkäätte rooiboksesta? Mä en oo oikein siihen tykästynyt, maistuu vaan joltain heinältä.

Hehee, me ollaan Citruksen kans pidetty pinoa jännityksessä jo reilut 10 päivää kuluvaa kuuta. :D Täällä siis edelleen yhdessä koossa, mutta (eritevaroitus!) limatulppaa oon bongannut jo toissapäivästä lähtien. Tänään siinä oli vähän vertakin mukana. Eli varmaankin tuolla kohdunsuulla jotain kypsymistä tapahtuu ja tallukka todella syntyy vielä tämän kuun aikana.

Me naurettiin eilen miehen kans, miten jänniä mun päivät täällä on. Päivän jännitysmomentti piilee siinä, miten mun kokkailukokeilut onnistuu. Sitä epäonnistunutta juustokakkuahan itkin sillon tosiaan sen 2 tuntia, joten mitä seuraiskaan, jos joku vielä monimutkasempi ruoka epäonnistuis. ;) Niin ja voitteko kuvitella, minä maailman laiskin ja lusmuin siivooja, odotan nyt ihan innolla, että meille kotiutuu tänään uusi pölynimuri ja mä pääsen imuroimaan nurkat putipuhtaaksi! Enpä ois ikikuunapäivänä uskonu intoilevani moisesta.. :xmas:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Rosehip, joka jatkaa pampulan ilmestymisen odottelua, 40+2
 
:wave: Minä taas pikaiseen lukemassa. Kohta se olis aika, Rosehip ja Citrus!
Me mennään viikonlopuksi maalle ja häihin, että jos sillä aikaa posahdatte niin onnea matkaan!
Eiköhän Rosehip ainakin oo jo kohta matkalla sairaalaan kun tulppaakin on näkynyt!! Isot tsempitykset! :hug:

:heart: Kvartti
 
Täällä kaikki ennallaan. Rosehipille onnea limatulpasta =D (yhteydestä irrallaan vähän hassu asia onnitella) Pian se on menoa :) Tiedä vaikka synnytetään samana päivänä?!
Hauskaa kun te muut täällä jännäätte meidän puolesta :)

Rosehipkö kyseli rooiboksesta... Minä en ole tykästynyt myöskään. Juon mustaa maustamatonta ja maustettua teetä sokerilla maustettuna, parasta jos jossain saa hyvin haudutettua! Esim. täällä kiinalaisen ravintolan lounaaseen kuuluva tee on niiiin hyvää! Ja siis minä en tosiaankaan juo teetä joka päivä, tosi harvoin kotona tai töissä. Yleensä vain kylässä tai kaupungilla tai juhlissa juon.

Odessa tutulta kuulostaa tuo, että kun muut tuskailee työasioita, niin itse miettii, että on maailmassa tärkeämpääkin :) Mulla ainakin raskaus helpostti työstressiä, kun asiat meni uuteen tärkeysjärjestykseen!

Delfis hieno juttu istukan uusi paikka :)

Kvartille mukavia häitä!

Täällä aamun "ongelma" lähteäkö kaupungille vai ollako päivä kotona =D On se vaan hyvä, että äippäloma alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa! Ihana "saada laskeutua" äitiyteen!

Citrus + möyris 39+3
 
delfis, ihania kuulumisia siellä!

oi rosehip, sulla siis saattaa olla toivoa viikonloppujakaantumisesta vai? (ja voi hitto kun ei pääse kurkkimaan)

citrus
ja sinäkin vielä yhdessä koossa :) on sull avaativat ongelmat, muista nyt sitten tehdä se oikea ratkaisu :)

Kvartti hyvää reissua, ootteko Helmin kanssa jo paljon reissanneet?

Täällä hiukka myöhästyin aamupalalta ja yökitti mut sain alas meneen ja kohtuu olo taas (vihreää teetä sitruunalla ilman mitään). Mut siitä mä oon onnellinen kun oon saanut unet takaisin tekee himppasen hyvää nukkua kunnon yöunet ja on vähemmän huono olo kunhan sieltä könyää ylös syömään ajoissa :D no aikasella aamu veskikäynillä lähtee banaani napaan ja sillä pärjää ja sillon ei oo ees huono olo ;) päivät sit menee miten menee mut menee kumminkin. Tänään olios vielä hommaa joten eikun puuhaamaan ja muistaa syyä välissä.

Unico ja toukkis 7+0 (hui nyt jo)
 
Moikka!

Kiitos kaikille teepohdinnoista! Mä tykkään kans tosi paljon earl greystä ja lady greystä, kuten muistakin mustista teistä, mutta nyt raskausaikana raikkaamaat maut ovat alkaneet houkuttaa. Päätin ostaa kotiin nyt kuitenkin ainakin ruusunmarjateetä, vaikka entisiä on paljon juomatta.

Juon yleensä aina teen pelkän maidon kanssa (paitsi hedelmäteet sellaisenaan, koska ne juoksettuvat helposti), mutta koska en nyt sitä maitoa pysty juomaan, olen korvannut sen hunajalla. Poikkeuksena on aina ollut rooibos, jota aina juon pelkän hunajan kanssa. En tykkää siitä aina kovin paljoa, mutta silloin, kun mukana on itämaisia mausteita (kanelia ym), se on musta tosi hyvää.

Unico, mä pystyn kyllä syömään monia maitotuotteita. Närästystä aiheuttavat enimmäkseen vain puhdas maito, jogurtti, viili ja jäätelö. Kypsennetyissä ruoissa maitotuotteet ovat ok, samoin juusto on ok myös kylmänä. Tänään testasin ruokajuomana piimää, eikä siitäkään tullut oireita. Oli muuten epätavallisen hyvän makuista! Täytyypä ostaa kotiinkin. Tämän lisäksi olen saanut kalsiumia soijamaidosta ja -jogurteista. Otan iltaisin yhden kalsiumtabletin tueksi.

Hienoa, jotain edistystä rosehipillä! Nyt on kuulkaas vauvat se viikonloppu tulossa, joten alkakaahan valmistautua!

Ja delfis, hieno juttu tuo istukan uudelleensijoittuminen!

Mulla on muuten flunssa. Mutta ei kai kauhean paha, ei siltä ainakaan vielä tunnu. Olen yrittänyt olla kauhean huolellinen käsien pesussa, mutta näköjään pöpöt silti tulevat, jos ovat tullakseen.

piip 16+3
 
Pikaisesti tulen kertomaan hyvät ultrakuulumiset.
Pikkuisella vaikutti kaikki olevan kunnossa, niskaturvotusta oli (muistaakseni) 0,5. Veriseulassa kävin ultran päälle, sen tuloksia kuulee sitten viikon sisällä.

Rakenneultraankin varattiin jo aika. Se on tasan kahden kuukauden päästä.

Ensimmäisenä kun ultrattiin niin pikkuisella oli kova hikka, sitten kun kätilö yritti saada mitattua pää-perämittaa niin pikkuinen päättikin alkaa heitteleen kuperkeikkoja ja muutenkin heilui koko ajan. Kesti tovin ennen kun rauhoittui niin että siitä saatiin jonkinlaiset mitat. :heart: Vilkas yksilö ainakin tässä vaiheessa. :D

Nyt kun tämä pahoinvointi helpottaisi niin voisin jo iloitakin tästä raskaudesta. Kai se on nyt nimittäin uskottava että tuolla sisällä kasvaa jotain ihmeellistä. :heart:

Nyt päiväunille.

- Hapsiainen 11+2
 
:wave: Täältä ilmoittautuisi mukaan yksi uusi melkeen kolmikymppinen. Eli plussa tuli testiin eilen illalla (ja tänä aamulla, kun en oikein osannut uskoa ekaa testiä). Enkä kyllä tätä vieläkään oikein usko todeksi. Kaksi negatestiä tehneenä olin aivan varma, että kroppa vain temppuilee ja sen takia kierto venyy. Testin tein vain varmuuden vuoksi, kun tänään on tulossa illallisvieraita ja viiniä on tarjolla. Viinit jää nyt sitten juomatta :) Tätä palstaa olen jo jonkun aikaa taustalla seuraillut ja odottelin nyt vain menkkoja, jotta olisin sitten tuonne kuumeilijoiden puolelle liittynyt, mutta nyt näyttääkin, että siirryn tänne suoraan. Huh!
 
Unico, ollaan reissattu kyllä jo jonkin verran. Ekan kerran Helmi oli maalla jo talvella, kun oli 7 viikkoa vanha. Sen jälkeen ollaan käyty 1-2 kertaa kuussa maalla, kerran Mallorcalla ja kerran Tukholmassa. Puolivuotiaana neiti oli siis matkustanut jo autolla, junalla, lentokoneella ja laivalla :D Plus ratikka ja bussi tietenkin päälle joilla kuljetaan melkein päivittäin. Autossa oli yhdessä vaiheessa vähän pinna tytöllä tiukalla, ei olisi millään jaksanut paikoillaan istua mutta nyt on mennyt jo vähän paremmin, nukahtaa monesti hetken päästä lähdöstä. Toivottavasti tänäänkin d :) b Mä täällä pakoilen pakkaamista parhaillaan, en millään jaksaisi! Omat vaatteet sain läjään, nyt pitäisi vielä Helmin tavarat laittaa.. Puuh. Ehkä kohta...

Jaksamista sulle pahoinvoinnin kanssa! Toivotaan että viimeistään siinä 11-12 viikolla alkaa helpottaa! Koita vaan tosiaan syödä vähän väliä jotain raikasta ja pientä ja toivotaan että siitä olis apua!
 
Unico Nettilaskurin mukaan mun laskettu aika olis 17.5. =)
Että siinä ja tässä, että äitienpäivän jälkeen - tai ennen :LOL:
Huomenna aion hakea vielä testin ja tehdä sen ja sitten maanantaina soittelen neuvolaan. Mitä sinne pitää sano, no Odessa80 tässä hei, taidan olla raskaana :whistle:
 
Ompas täällä paljon tullut kirjoituksia, itse olen ollut taas nettipimennossa :|

Onnea Odessalle ja Paminalle plussasta :heart:

Hyviä vointeja kaikille =)

Täällä ei mitään merkillistä, uusi työhuone on käytössä. Jes, parempi kuin vanha :LOL:
Ei oo ollut pahaa oloa. Tisulit on arat ja mahaa nipistää. Eilen tuli sit elämän ensimmäinen närästys. Voi kauheeta, alkaakohan se nyt jo. Ja jos se tuollaista on niin voi ... sentään. Onneksi oli ruokasoodaa kaapissa niin sain siitä litkun tehtyä. Se juoma kyllä heti helpotti ja olo meni ohitse. Eipä täällä sen kummempia =) Tuota äklöä nyt ihmettelen, että säästynkö siltä vai koskahan tuo oksentelu alkaa tosissaan, jos alkaa...

päpsy ja papu 8+5
 
Ada
Teet, mä olen teeintoilija ja olen juonut raskausaikana lähes kaikkia kofeiinittomia laatuja. Ainoastaan detox yrttisekoitusteet (elimistöä puhdistava) ja jotkut yogi teet on pakkaustekstien mukaan kiellettyjä ja ne olen jättänyt. Yrttiteitäkin olen juonut myös ihan tuoreista anis- ja minttulehdistä koko kesän. Tulin juuri muutaman päivän metsäretkeltä teinien kanssa, me keiteltiin retkellä mm kanervateetä. Ihmettelen että yrttiteet on kielletty, mutta mausteyrtit käy... musta se vaikuttaa pelolta sellaista asiaa kohtaan, jota länsimainen lääketiede ei ihan kunnolla tunne. Mutta saattaa olla asenteellinen mielipide ja myös ihan väärä.

Hienoa Delfis, että istukka on siirtynyt! Ihanaa, että näitte pikkuisen... jos se nyt on ihan pikkuinen... 1300g... oikeastaan se on jo aika paljon kun ajatellaan miten pienestä lähdetään liikkeelle. Itsekin katselin juuri jostain laskurista, että tämän rv:n aikana meidän rakkaus on noin kilon painava :heart: . Jee, kilonpala rakkautta :D . Rf 29 on kyllä ihan kunnon pakki :flower: . En tiedä mitä se itsellä on, menen ensi viikolla neuvolaan. Viimeksi rv 22 oli 22 cm.

Mahtavaa Rosehip, limatulppa :D ! Voi Vauvat Rosehip ja Citrus, täällä teitä jo niin moni toivottelee tervetulleeksi!!

Hapsiaisella on ollut ihana ultrapäivä! Onnea hyvistä uutisista!

Tervetuloa Pamina ja onnea plussasta!

:wave: Ada ja :heart: 26+6
 
Toivottavasti Citrus löysi eilen ratkaisun vaikeaan pulmaansa! :D Nämä äippäloman ongelmat ne on kyllä kiperiä. Olis kyllä hauska yhteensattuma, kun päästäis synnyttämään samana päivänä!


Ada,
olikos tuo se vaellusretki, jolle osallistumista mietit muutama viikko sitten vai onko teillä tulossa vielä joku muukin? Hurja, kun säkin oot jo niin pitkällä viikoissa. Kohta aloittelet viimeistä kolmannesta jo!

Hapsiainen, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ihana vilkas pikkunen sulla masussa. :) Toivottavasti tosiaan pahoinvoinnit alkaa jo pikkuhiljaa helpottua, niin pääset nauttimaan raskaudesta kunnolla.

Paminalle tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

Kvartti, hauska kuulla, että ootte reissailleet paljon Helmi-neidin kans. Mä kyselen sulta aiheesta lisää, kunhan siirryn joskus tuonne seuraavalle puolelle. :) Hauskoja häitä!

Täällä siis edelleen! :wave: Limatulpan irtoaminen vaan jatkuu, on muuttunut jo ruskeaksi. Muuten olo on ihan normaali. "Joko, joko, joko" -kyselyt lisääntyy koko ajan, tosin tuntuu siltä, että mies saa niitä vielä minua enemmän. Tässä ei uskalla enää soittaa/viestitellä kenellekään, kun kaikki on vaan yhtä "jokoa". Meidän pikkusella ei vaan oo yhtään niin hoppu kuin muilla! Tai ehkä tää odottelee tuota 20.09.2009 -päivää ja syntyy sitten, LA 09.09.09 kun meni jo. Mun mielestä tänään olis kyllä hyvä päivä syntyä/synnyttää, sanoinkin sen jo masulle ja sieltä tuli monotus kantapäällä vastaukseksi. Mitä se sitten tarkoittaakaan. :D

Rosehip ja pampula 40+3
 

Yhteistyössä