Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Hallama, mun maha alkoi näkyä silleen, että raskaudesta tietämättömät osas bongata sen joskus tuossa ehkä viikolla 32 tai jotain. :p Nyt se on mun mielestä jo iso, mutta oikeesti ehkä puolet siitä, mitä muilla on näillä viikoilla.. Kattelin tuossa just jotain puolen välin jälkeen otettuja kuvia itsestäni ja niissä mun maha oli ihan littana - ja mä kun ihmettelin, kun ei kukaan huomaa mitään. Profiilissa mulla on kuva muutaman viikon takaa, voisinkin päivittää sen vaikka huomenna LA:n kunniaksi!

Piip, mä en tuota turvavyön alenninta hankkinut enkä oo nähnyt tarpeelliseksikaan, mutta varmaan johtuu ihan mun minimasusta. :) Eikös noita saa vuokratakin jostain?

Nimistä.. Ei mitään hajua! Pitänee ensin nähdä, minkälainen otus sieltä masusta paljastuu - ehkä se sitten kirkastuu kerralla. Jojo, suomenruotsalaisista nimistä voi löytyä kans kivoja ja sopivia. Täältä löytyy aika hyvin noita nimiä: http://www.nicehouse.fi/lastenhu/odotus/nimet/index.htm

Hapsiainen, mä oon mennyt rakko tyhjänä ihan kaikkiin ultriin huolimatta siitä onko ultrattu sisäkautta vai mahan päältä.

Jep, ja siis yhtenä kappaleena edelleen. :)

Rosehip ja pampula 39+6

 
hallama, ei mahaa vielä :D muutaku rasvaa :D

hapsiainen, mut mut toi syöminen on kielletty muualla kun taukotilassa, siitä ollut just hirveetä sanomista et ei saa korkeintaan pilossa juua mut syömistä ei saa olla mukana (no miettinyt jos namuja ottas taskuun mut ei ne pidemmän päälle oo hyvä, heldelmät sotkee et niitä ei voi taskusta napostella. Täytyykin kokeilla noita jäitä kotosalla (töissä ei niitäkään voi kokoajan olla taukotlasta hakees :(
Täällä nyt onneksi makea uppoaa jonkin verran mut ei siihen malliin mitä ennen on uponnut.
Kai jos pystyt niin mee ilmottautumaan rakko täys ja jos ei tarvi olla (kun vaan muistaakysyä kun menee) niin se on helppo käyä pissimässä pois :) tsemppiä ja jaksuja odotella :D

rosehip :D söpöö maha sulla :D
 
Unico tuo kyllä hankaloittaa kun ei pysty napostelemaan koko aikaa. Ota jotain rusinoita tai pähkinöitä taskun pohjalle? Pähkinöitä mä en ite pysty allergian takia syömään, mutta rusinoita olen mutustanut välillä.
Mulla on se hyvä että olen omassa huoneessa ja olen hamstrannut tähän pöydälle vähän vaikka mitä. Jääkaapillakin voin ravata oikeastaan koko ajan.

Mulla on kyllä tullut pieni pömppis. En tiedä onko tuo nyt vielä sitten ihan pelkkää turvotusta, mutta osa housuista ahdistaa ja varsinkin istuessa joudun availeen aina farkkujen nappeja. Annan itselleni mahdollisuuden ostaa mammavaatteita sitten kun 12 viikkoa on täynnä. Siihen asti mennään housut auki. :LOL:
Olen ruumiinrakenteeltaan ollut aina tosi hoikka, niin pari työkaveria sanoi uutisen jälkeen että olikin katsellut mun mahaa, että miten mulle on kasvanut maha kun ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaista.

Niin ja Unico, totta, hyvä vinkki että menen sinne ultraan rakko täytenä, helppo se on sitten tyhjentää siellä. Onpa taas blondi olo. :D

NYT ne työt, mitä mä teen taas täällä. :whistle:
 
hapsiainen, sulla on kyllä hyvin asiat syöpöttelyn kannalta :D täytyy laittaa rusinat ostoslistalle niitä ei taida ollakkaan kotona :D tää vetelee joulun jälkeen kaikki glögirusinat ihan tosta noin vaan :Djjoten voisivat maistuakkin
mulla tekee taas mieli jauhelihakastiketta täytyy hakea pottuja kaupasta niin saa muusiakin ja ehkä lisää sitä jauhelihaa :D ja puolukkaa kun ei oo mettään vielä päässy. Tänään ei tunnu tuo ällötys lähtevät millään vaisk kokoajan syö, no josko huomenna olis parempi
täällä maha on illallal turvoksissa ja usein aamulla normaali :Dvalkkaa siinä sit mitä päälles laitat ;)onneksi en oo mikään hirmutiukkojen vaatteiden ystävä muutenkaan ja mun työn hyväpuoli mä voin mennä sinne vaikka verkkareissa jos siltä tuntuu :LOL: ne ei ainakaan ahista
mitenköhän nuo mantelit, pitänee käydä tyhjäämässä hippikaupasta kaikkea erilaisia pähkinöitä tms jos ne auttas :)
 
Heippa! Tulin kurkkimaan tänne pitkästä aikaa. Ja täällä onkin ihania uutisia, sillä Unico on päässyt myös tälle puolelle! Onnea kovasti! Ihanaa, että teitä kauan yrittäineitä tupsahtelee myös odotuspuolelle. Vielä kun sieltä saataisiin Vadelmaunelma mukaan ja ainakin Gilmore myös. Vadelmaunelma olikin laittanut tilannepäivitystä etusivulle. Onnea matkaan sinne suunnalle, että alkio pysyisi matkassa ja kasvaisi hienosti.

Ei vaan, meidän on lähdettävä tästä muskariin!

t.Nove&Eki
 
Ääh, hävitin vaihteeks koko kirjoituksen :headwall: no kokeillaan uudestaan...

Hallama noissa kuvapinoissa aika moni, joilla on masu pullahtanut jo aikaisilla viikoilla, taitaa olla vähintään toista kertaa raskaana. Minulla oli lähinnä turvotusta alussa ja aamuisin maha oli ihan litteä. Vasta joskus 12-15 viikoilla alkoi näkymään kunnolla ja vieläkään ei näytä kovin isolta... johtuu varmaan siitä, että pituutta on kertynyt 177cm. Kyllähän tämän silti jo selvästi erottaa, kuva viime perjantailta:


Kiva, kun Novelle kävit moikkaamassa, jokos uutta vauvakuumetta pukkaa kun poitsu alkaa olla jo vuoden vanha? ;)

Öö, nyt en muistakaan mitä piti kommentoida, mutta tässä kuitenkin kuva noista meidän vaunuista, ennen tuunausta siis :D


Piki ja pikkuinen 33+3
 
Heippahei!
Täällä taitaa nyt sitten olla yks uus B)
Eilen tein testin kp29 ja plussaahan se tuntu näyttävän!
Eli täällä olis menossa tänään huimat 4+1.
Musta tuntuu et teen vielä toisen testin, ehkä loppuviikolla, ehkä ens viikolla ja vasta sitten soitan neuvolaan ;) Millon muuten yleensä on se eka neuvola? Joko Unico oot käyny?
Ja niinku luin et ainaki just Unicolla ollu kauheaa turvotusta - sama täällä! Heti niinku olis pidemmälläkin raskaana ku turvottaa niin kauheasti! Ei aamusta, mut iltapäivää/iltaa kohden!
 
Novelle, teilläkin jo noin harrastetaan :D vastahan sää plussasit :D

piki, kivat vaunut ja jos tuunaat niin ehdottamasti sitten myös ennen ja jälkeen kuvat samaan viestiin :D passelinkokoiselta vaikuttaa toi sun masu.

moi odessa :D kiva kun tulit :D juu toi turvotus ei oo kiva kaveri kun ei tiiä mitä pukis. Mut sikälimikäli mukava kuulla et muitakin löytyy turpoilevaa sorttia :) En oo neuvolassa vielä käynyt. Jos oikein osaanlaskea nii mulla se olis 7+3 mutta vain jos osaan oikein mutta ens viikolla :Dsoittamalla se selviää :D meillä ne laitto etukäteen papereita kotiin täytettäväksi ja luettavaksi. Mut mun mahalaukku on poienentynyt en mä saa enää syötyä nin paljon kun ennen ilman ähkyä ja se tulee ajoittain tosi helposti. ai juu en mä muuten melkein heti olis sinne neuvolaan soittanut mut täältä yllytettiin ja hyvä et soitin niin sai muitakin neuvoja :D mitkä olis vaivannu kumminkin :)

nytkin ihan ähky kun käytiin syömässä mut toisaalta paha olo on lievin tänään tällä hetkellä vaiks tossa onkin toi ähky, mut väsy on kyllä edelleen mut jos sais tehtyä vielä jotain järkevää. ostin vaahtomuovia tuolien päälystämiseen jasamall amietin et sitä kumminkin jää niin voi tehdä pinnansänkyyn suojan ja vaunuihin sivureunat. Mut oli se hintavaa et täytyy kattella tuleeko halvemmaksi ostaa vaunuihin ja pinnikseen ihan patja kun irtomyynnistä vaahtomuovia patjaksi :) onneksi on aikaa säätää ja vertailla (kun jaksais)
 
Voi hemmetin hemmetti! Pitkä teksti hävis kuin tuhka tuuleen!

No lyhyesti siis ostin sen turvavyön alentimen ekaan raskauteen ja ihan kätevä vehje on, joskin semmosen näppärämpi sais varmaan väsättyä itsekki... Huutonetistä silloin ostin käytettynä.

Mies on nyt isäkuukaudella ja on tykänny kyllä kovasti kun saa laatuaikaa viettää pojun kanssa. Saatiin näin lisäksi lykättyä hoitoon menoa kun meillä ei kotihoidontuelle ollut varaa jäädä.

Nyt pitää pesulle kiirehtiä että huomenna jaksaa taas aikaste ahertamaan työn ääreen...

Ja onnea Odessalle!

Nanna 16+2 (mihin tää aika katoaa??)
 
Nanna onnea työhön :D

täällä piirun verran parempi aamu :) hissukseen aamupalat napaan ja niinpäin eikä kun vaan vähän yökkäyttää...

Miten paljon te ootte käyttäneet tota huutonettiä? onko se hyödyllistä ajankäyttöä? löytääkö sieltä tarpeellista kohtuuhinnalla?
 
Onnea Odessalle!! :flower: Ja tervetuloa mahankasvattajien joukkoon. :) Se eka neuvola lienee joskus viikoilla 7-9. Soittoa vaan neuvolan suuntaan, niin saat varattua ajan! Siitä se homma lähtee liikkeelle.

Unico, ähky on kyllä vaivannut mua melkein koko raskausajan. Sitä syö tosi helposti liikaa, kun ei tajua, että maha ei vedä samoja määriä kuin ennen ja sitten saattaa olla tunteja kestävä ähky. Se on vaan pahentunut sitä mukaa, kun kohtu on kasvanut ja vienyt tilaa mahalaukulta. Välillä tuntuu siltä, että maha on ihan kurkussa kiinni. Jopa mahan nälkämurina kuuluu/tuntuu ihan hassusta paikasta. :)

Täällä olis siis tänään laskettu aika eikä mitään merkkejä mistään synnytykseen viittaavasta. Nukuin ekaa kertaa varmaan koko raskausaikana huonosti yöllä ja näin jotain sekavia unia siitä, että vauva syntyy/ei synny. :D Kohta olis neuvola ja sen jälkeen tuun kyllä ottamaan pitkät päiväunet!

Mutta nyt pitää lähteä tallustamaan sinne neuvolalle. Josko tää olis nyt sitten viimenen kerta. :p

Rosehip ja pamula POKS 40+0
 
rosehip, onnea lasketulle ajalle! Nyt on siis enää ajnkysymys :) Onnea neuvolaan!

juu ähky tulee turhan helposti ja jos vielä koko ajan natustaa jotain niin sit ei sovi muuta. jos ei natusta niin yökkii helppoa :) siis yöks olo himppasen pahentunut aamusta, mut eiköhän tää sinne huhtitoukokuulle viimeistään helpota :LOL:
 
odessa, onnea plussasta! :flower:

piki, onpas söpöt vaunut! itse olen vähän surffannut vaunuja netistä, mutta pää on kyllä ihan totaalisen sekaisin niiden suhteen. ulkonäöllisesti brion happy -yhdistelmävaunut olisivat just eikä melkein meidän makuun, mutta täytyy mennä koeajamaan ennen kuin tekee mitään päätöksiä. ja hintaahan niillä on...

rosehip, onnea lasketun ajan saavuttamisesta! ja toivottavasti se pienikin hoksaisi pian, että aika on tullut... :D mäkin oon nyt huomannu ton ähkyn, jos syön normaalin iltapalan (teetä ja kaksi leipäpalaa) niin sen jälkeen on muutaman tunnin aivan tuskanen olo. tuntuu että maha repee. täytyis varmaan jotenkin syödä pienemmissä erissä, koska nälkä kuitenkin vaivaa iltaisin.

unico, oon huutonettiä selaillut, mutten vielä koskaan sieltä mitään tilannut. äitiysvaatteita siellä tuntuu olevan kivasti, mutta en uskalla sovittamatta ostaa. kestovaippojakin olen katellut, niitä saatan jossain vaiheessa tilata.

nyt kun maha on kasvanut ja potkuja tuntuu tasaiseen tahtiin, niin alkaa olla helppo uskoa siihen että on raskaana. mulla meni tosi kauan, ennen kuin sen tosiaan uskoi. pari kertaa on käynyt sellainenkin hassu tapaus, että olen havahtunut miettimään (jos vaikka suussa on yhtäkkiä ollut raudan maku) että "voih, mitä jos mä oon raskaana..." :LOL: ja sitten hoksannut että ai niin mähän oon. jotenkin se pitkä kuumeilu on jättänyt jälkensä tuonne pään sisään.

salome rv 23+3
 
salome, ihana kun oot voinut melkein unohtaa olevasi raskaana.

tää on ihan ylpee et sai potut kuorittua :LOL: saa sit laittaa kiehumaan myöhemmin. kunyököttää niin ei tarvi sit enää paljoa, mut ei tähän aikaan vielä viittis :) ja oikeesti oon saanut jotain oikeesti aikaan muuta kun tässä istuttua :) mä yritän huijata itseäni et ollaan jo pidemmällä ;) mulla soi täällä joululaulut :heart: :LOL: (täytyy vaan olla kellolla et lopettaa ennen kun ukko tulee kotiin, se ei ihan ymmärtäis)
 
Oo, rosehipillä on SE päivä. Onnea!

Hallama: Mä taidan olla juuri nyt siinä vaiheessa, että tutut huomavat raskauden, mutta tuntemattomammat voisivat ehkä vielä luulla pömppövatsaksi. Toki vaatteet vaikuttavat paljon. Mun mielestä maha on jo aika valtava, mutta ei se kai muille samalla tavalla näy. Mun mielestä mahan näkymistä tuntuu hidastavan se, että noi tissitkin on aika paljon tavallista ulompana.

Ymmärtääkseni olen ensikertalaiseksi vähän etujunassa tämän vatsan nousun suhteen, eli ei se välttämättä tässä vaiheessa näy vielä juuri yhtään.

Hapsiainen: Meillä kehotettiin menemään ultraan rakko tyhjänä, koska ultraavat tuossa vaiheessa aina ensin alakautta. Mulla ei ollutkaan alakautta näkymiä, joten otettiin sitten vatsan päältä, mutta ei se tyhjä rakko tuntunut siinä mitään haittaavan. Eli sanoisin, että ei tarvitse pidätellä!

Oi, ihanat vaunut Pikillä! Kaikki vanhemmat vaunut näyttävät kovin siroilta, kun uusiin vertaa. Olisi kiva, jos meillekin löytyisi jotkut oikein näppärät.

Mulla on ollut joskus samantyyppisiä hätkähdyttäviä hetkiä kuin Salomella. En kyllä muista tarkkaan, mistä ärsykkeestä ne ovat tulleet. Joka tapauksessa se on suuri kiitollisuuden hetki, kun tajuaa yhtäkkiä, että nyt ei tarvtse miettiä, että jospa mäkin olisin raskaana, koska oikeasti olenkin!

piip 16+1
 
Piip Kiitti tuosta tiedosta, mä vähän ajattelinkin että tässä vaiheessa ultraavat vielä alakautta. No ylihuomenna sen näkee sitten. :)

Ja sitten tämän päivän uutinen. Meitsi on taas sairaslomalla. Aamu alkoi kivasti oksentamalla, menin kuitenkin toimistolle mutta kun ei alkanut vesikään pysymään sisällä niin soitin terveyskeskukseen ja äsken tulin sieltä. Loppuviikko on nyt sairaslomaa ja maanantaina saan soittamalla lisää jos on yhtään paha olo.
Olikin ensimmäinen kosketus tämän alueen terveyskeskukseen, johan mä viikon kerkesin täällä asumaan ja nyt vasta pääsin tutustumaan lääkäriin. :LOL:
Ihan mukavan oloinen lääkäri olikin, seuraavan kerran nähdäänkin sitten jo ensi viikolla kun on lääkärineuvola. :D

Mutta nyt pää tyynyyn ja unille. Toivottavasti tuo paha olo vähän taas vähenis. Ei jaksais enää sellaista 24 tunnin oksentelua.

- Hapsiainen 11+0
 
Onnea Odessa ja tervetuloa! :flower:

rosehip onnea maagisen päivän saavuttamisesta! :) Ei voi mennä enää kauan!

Mä olen pyörinyt päivän kaupungilla ja ei nyt jaksa kirjoittaa enempää, tulin vain ilmoittautumaan, että vielä en ole jakaantumassa :D

Citrus + möyriäinen 39+1
 
Ada
:flower: :flower: Onnea Rosehipille tästä päivästä!!! Ajattele, se päivä sitten tuli. Voi ihanuutta! Kai se omakin SE päivä vielä koittaa. Mua alkaa myös vähän jo haikeuttamaan kun Rosehip ja Citrus on päättelemässä pikku hiljaa tätä yhteistä odotusaikaa.

Ja siis Nannako menee jo töihin :eek: ? Meneepä aika nopeaan!

:flower: Onnea myös hurjasti Piipille sydänäänistä :heart: ! Niiden kuuleminen oli mulle myös aivan käänteentekevä kokemus.

Ja tervetuloa Odessa ja hurjasti onnea plussasta!!!

Tänne kuuluu sellaista, että maanantaina oli ensimmäinen hikka mahassa =). Ihanaa! Tosin vähän vaikuttaa siltä, että itkeskely on tullut nyt osaksi päivärutiineja. Mies on ryhtynyt puhumaan ja suunnittelemaan vauvantarvikeostoksia ja huomaan, että se lukee neuvolan opaskirjoja yms, hieroo mun hartioita ja on pitkäpinnaisempi mun kanssa. Näistä merkeistä olen päätellyt, että ilmeisesti jotain hormonimyrskyn ristiaallokkoa ollaan samoamassa.

Myötätuulta kaikille!
Ada ja :heart: 26+4
 
Piki,
enpä nyt tiedä varsinaisesta vauvakuumeesta. Mulle on ollut/oli aika kova paikka tämä vauvan kanssa elämisen opettelu. Ehkä myös muutto takasin pienempään kaupunkiin raskauden lopulla lisäsi stressiä. Pikkuhiljaa kuitenkin elämä on nyt asettunut mukavaksi, ja oikeastaan nyt syksyllä olen oppinut nauttimaan vauvan kanssa kotona olemisesta. En halua mitenkään ketään täällä pelotella, se on vain niin kovin yksilökohtaista, miltä kaikki alkaa tuntua. Musta tuntuu, että mulle ei ollenkaan sopineet mun käyttämän minipillerit (aiheuttivat mielialanvaihtelua ja järkyttäviä raivokohtauksia), ja heitinkin ne mäkeen tossa kuukausi sitten. Sen verran on myös ajatuksia uudesta raskaudesta, että innolla odottelen, koska menkat alkaa taas. Vielä ei siis ole näkynyt ollenkaan. Mutta ei ihan vielä yritetä uutta vauvaa, vaan aion ensin mennä töihin tammikuussa, niin katellaan sitten. Kunhan nyt tosiaan sais ensin oman hormoonitoiminnan taas käyntiin.

Noista vaunuista varmaan muuten tulee tosi makeet!
 
Novelle, olihan sulla siinä sitten muitakin mullistuksia kun vaan vauva. Tsemppiä sinne!

Tää on funtsinut kun on huono olo niin mahaakin ikänkuin kouristaa että oliskohan panadolista apuja. Eikös se ollut kuitenkin sallittujen listalla näin raskaana? mietinnässä mitä kokeilis, kun syöminenkään ei tunnu auttavan ja pitäs saada hiukan hommia valmiiksi...
 
Ada
:wave: Moikka Novelle :wave: . Mukava kuulla sinusta! Ei suinkaan tunnu pelottavalta kuulla, että vauva-arjesta täytyy joskus vähän opetella nauttimaan. Varmasti tässä on edessä vielä vaikka mitkä tunteet ja eihän synnytyksen jälkeinen masennuskaan mikään ihan harvinainen vaiva ole. Päinvastoin saattaisi tuntua aika yksinäiseltä, jos kaikilla vaikuttaisi menevän aina vaan tosi hyvin ja ihanasti.
Toivottavasti hormonitoiminta asettuu pian. Minkäs ikäinen se teidän pikku-Eki nyt on?

Olisiko Unico samariinista apua jos vatsaa kouristaa? Mulla se on auttanut. Panadol on kai ihan sallittua. Mä en ole vetänyt mitään lääkkeitä odotusaikana, ei ole onneksi tullut pakottavaa tarvetta.
 
Onnea rosehip SEN päivämäärän ylityksestä, nyt voi jo melkein varmuudella sanoa että kahden viikon sisällä sinulla on vauva kainalossa =) .

Ada: Olen työt aloittanu jo elokuun alussa. Vähän ikävä oli poika jättää kotiin, mutta hyvin on näköjään sopeutunut asiaan. Ja kohtahan sitä taas saa jäädä pojun ja vauvan kanssa taas pidemmäksi aikaa...
 
Kiitos kiitos onnitteluista! :) Hauskaa, kun täällä onnitellaan ja muualla taas kysellään, että "eikö se nyt sitten tullutkaan." No ei, vauva tulee kun se on valmis, kalenterista viis. Muutenkin kyllä satelee noita "joko joko joko" -kyselyitä vähän turhan tiuhaan ja ne varmaan vaan lisääntyy loppua kohden. Tosiaan nanna, eiköhän tässä parin viikon sisällä/päästä jotain tapahdu! :)

Ada, ihana tuo eka hikka! Ja onhan ne sen jälkeenkin kyllä. :) Mäkin bongasin hikan tosi varhain. Ensin vähän ihmettelin, mikä se oikein on, mutta kun olin aiemmin kuullut vauvan hikasta, tein nopean googletuksen ja sehän se. Ja sen jälkeen se onkin ollut tosi usein, siis jopa 6 kertaa päivässä. Meidän äiti ei esim. ikinä ollut kuullut, että masuvauvalla voi olla hikka, ilmeisesti silloin 30 vuotta sitten hänen neuvolassaan ei ainakaan tiedetty moisesta. Ihanaa, että sun mies on ymmärtäväinen ja hienovarainen sun tunnemyllerryksissä. Niitä kun voi olla itsekin vähän vaikea ymmärtää välillä. Mä odotan mielenkiinnolla (vai kauhulla?!) synnytyksen jälkeisiä hormonitunnemyrskyjä...

Unico, Panadolia voi tosiaan ottaa kipuihin ja särkyihin. Mä oon parhaani mukaan välttänyt kaikkia lääkkeitä raskausaikana, mutta talvella kovassa 39 asteen kuumeessa otin parasetamolia, kun ilman oli niin vaikea olla. Oon ajatellut, etten suotta syö lääkkeitä raskausaikana, jos vaivasta pääsee lepäämällä eroon. Mutta ei kohtuumäärästä särkylääkettä mitään haittaa ole.

Ainiin, piti myös kehua Pikin vaunuja ja masua. Ihania on molemmat ja noista vaunuista tulee kyllä just hyvät ja persoonalliset. Ei ole ihan joka mammalla samanlaisia. :)

Tsemppiä edelleen pahoinvointien kanssa kärvisteleville. Koittakaa jaksaa se alku, kyllä se siitä sitten helpottaa!

Rosehip 40+1, jatkamme odottelua :)

 

Yhteistyössä