*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

kevätesikko, sepä se, ne varmaan tulis hulluiks jos joutuis viettää tuollaista ison tallin hevoselämää, et postimerkin kokoisessa tarhassa max 2 h! Onni on oma talli maalla =) Ja nuo saa yhdessä peuhata lumessa ja heinää on koko ajan tarjolla, niin voisko tuota enää hevosilla helpompaa olla :D
Minä odotan kans jännityksellä, et millon pääsee takas hevosen selkään! Toivottavasti pian, ei sitä kovin kauan pysty odottelemaan ;)

Saa nähdä kuin sitä itse osaa sanoa ei vieraille.
Sinänsä hullua jos täällä rupee ramppaan porukkaa, kun ei meillä muutenkaan ketään käy :D
Mutta se on sitten sen ajan murhe!


Odessa80 30+3
 
pikaterkut sairaalasta: 7.3.2010 (rv 41+5) syntyi meidän iso ja ihana poika. Mitat 4120 g, 53 cm, py 37 cm. En osaa sanoin kuvailla tätä upeaa tunnetta! :heart:

Kirjoitan ja luen lisää kotiin palattuani.

Piip ja Poika 3 vrk
 
piip Onnea paljon koko porukalle! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

odessa
sepä se ei täälläään turhan usein vieraita käy, joten katotaan mikä ralli alkaa ( mut täytyy vaan laittaa stoppi jos ei jaksa ja vähän rajottaa)

kevtesikko,
anna hörytä tai jos hirvästi haittaa niin sano et sitä ei tulla kastamaan ollenkaan et vois lopettaa.

Mitäs tää on ehtinyt tuumailemaan kaikenlaista. Synnytystä. Mietin et millastakohan olis se synnytys veteen ja onko siihen edes mahdollisuutta. Vois olla tolle selällekkin hyvä. Kokemustahan ei oo mut ajatus tasolla. Täytyy kysyä vissiin sit neuvolassa kun tulee se aika et terkka alkaa puhumaan synnytyksestä.

Unico ja Toukka 32+5
 
Voi kamalaa miten se aika kuluu, päivittelin niin tajusin et hapsiainen onjo seuraava ja suurinosa on kadonnut mun yläpuolelta, hui. Nyt alko jänskään ihan oikeesti ja konkretisoitui tää jäljellä oleva aika.
 
Unico Mä kauhistuin tuota että olen tosiaan seuraavana. :eek: Mihin se aika on mennyt???

Täällä nyt sitten poksutaan 37, näin se vaan Herne saavutti tuon ns. täysiaikaisuuden eikä tullut liian aikaisin vaikka kuinka peloteltiin. Tosin kyllä mä vieläkin sitä mielellään mahassa pidän viikon tai pari, mutta kuitenkin nyt ollaan jo ihan hyvillä viikoilla. :)

Eilen tuli kivuttomia supistuksia pitkästä aikaa koko illan ajan, sama jatkui yölläkin ja myös tänä aamuna on tullut välillä. Taidankin ottaa tänään vähän rennommin, vaikkei noi satu, mutta tekevät olosta kyllä varsin epämiellyttävän.
Eilinen oli muuten ihme ilta, olin kamalan itkuherkkä ja mietin ihan outoja asioita. Ennen nukkumaanmenoa itkin miehelle, että tykkäänkö mä varmasti sitten siitä vauvasta ja miten mä osaan olla sen kanssa ja olenko ollut tarpeeksi onnessani tästä raskaudesta ja miten musta tuntuu että kaikki muut odottavat äidit on paljon enemmän iloisia raskaudesta kuin minä, että onko mussa joku vika jne. :D Itsekin sitten jälkeenpäin tajusin että mietin ehkä ihan hölmöjä juttuja. Tottakai olen ollut enemmän kuin onnellinen raskaudesta, tottakai tykkään siitä vauvasta, tottakai pärjään sen kanssa.
On ehkä vaan niin lähellä tuo synnytys, että kelaa mitä oudoimpia asioita päässä. Mietin sitä miten se vauva muuttaa minua ja meidän parisuhdetta, eikä se muutos tosiaankaan ole missään nimessä huono, mutta näitä näköjään vaan kelaa... Onko kellään muulla ollu yhtään tällaisia outoja ajatuksia vai olenko yksin tällaisten pohdintojen kanssa? :LOL:

Pitäisköhän tässä lähteä vaihtaan yöpaita jo pois päältä, sitten vois kyllä ottaa jo pienet päikkärit. :D

- Hapsiainen ja Herne 37+0
 
hapsiainen, onnea poksuista! Enemmän mä odotan sitä aikaa et vauva on ulkona ja saa sen kanssa sitten olla. Kun tätä raskaus aikaa se on pakollinen paha ;) No joo eitää oo mulla ollut mitenkään nautittavaa joten on voinut muokata mun ajatuksia, mut siitä huolimata toinen on tervetullut (hyvä sanoo kun eka on vielä mahassa). Mut enpä kyllä odota siltäkään raskaudelta (jos sellanen sattuu onistumaan) enää sen kumempaa kun et joo siellä se vauva köllii ja kasvaa aikansa kunnes on valmis, ei sitä tosin tiedä millanen on. Mut joo kyllä odotan synnytyst' mut en vielä mut kun se vauva tulee niin pelottaa myös et osaako sitä ees hoitaa tai olla sille se oma äiti. Mitä tapahtuu. Mut toisaalta nää selviää sitten ajallaan ei voi etukäteen tietää. Mut mielessä seilaa.
 
Onnea Piipille ja perheelle terveen pojan johdosta! Laita sitten synnytyskertomusta, kun joskus ehdit!

No niin, sitten jännäillään Hapsiaista ja Unicoa...

Tänne ei mitään kummallista, tuntuu vain, että maha kasvaa koko ajan. Ja alkaa olla vaivalloisempaa oleminen.

Meille tuskin tulee kummempaa vierailurumbaa, kun suvut ovat muutenkin pieniä. Lisäksi miehen siskolle tulee kolmonen huhti-toukokuun vaihteessa, niin huomio jakautuu sinnekin. Saadaan varmasti olla aika rauhassa. Eivätkä appivanhemmat muutenkaan tuppaudu, melkein päinvastoin. Mutta sunnuntaina nähtiin, ja sain tilata tulokkaalle vaaleanvihreää potkaria ja villatakki ensembleä, anoppi olli innoissaan neulomassa ja käynyt lankakaupoissa hakemassa ohjeita molempia tulokkaita varten.

Mekkala ja Poikanen 20+6
 
Onnittelut Piip! on varmastikin mahtava tunne! :heart:

Meillekään ei varmaan kovin paljon vieraita oo ainakaan alkuvaiheessa tulossa. Jotain kavereita ja mun vanhemmat lähinnä. Muuten mun suku asuu aika kaukana ja miehen vanhemmat ja suku kans kaukana. Että ristiäisiin sitten vasta miehen vanhemmat varmaankin tulee..

Vielä tai enää olis 9 päivää töitä, eiköhän se tästä mene.

Omena ja möykkyliini 32 + 5
 
mekkala, ei mulla vielä sinne kiire oo :D jos nyt ens kuuhun asti selviää ja mikä ettei lhuhtikuun lopullekkin :) Sais kasvaa vaan rauhassa huolimatta mun olosta.

omena
hieno homma kun oot jaksanut olla töissä pitkään. jotenkin tuntuu vaan niin konkreettiselle tuo sun työssä olo kun itellä pitäs olla samaan asti, eikä pystynyt.

Veto pois huilasin ja en jaksanut lähteä ees uimaan. No ens viikolla sitten, toivottavasti löytävät hyvän päivän :) ja saa tietää sen etukäteen, nää ei näköjään oo enää mulle et juu mnnään ja heti kohta samantien.

Ihanaa kun räystäät tippuu vettä :D
 
Unico: teen vain osa-aikatyötä että lasken sen helpotuksena :) Olo alkaa olemaan jo vähän raskas, mutta onneksi on selvinnyt melko vähäisillä kivuilla ja vaivoilla ainakin tähän asti! Viime viikonloppuna kyllä tuli joku ihme ihottuma oikean käden sormiin.Luulen että appelsiinista, ei kyllä ennnen ole ollut allergiaa appelsiinille. No se ei kuitenkaan ole parantunut ja kutiaa öisin eniten. Mutta pyysinkin jo ens la vapaaksi kun se olisi ollut töitä.

Eiköhän se kevät sieltä tule. :D
 
Piipille ja miehelle paljon onnea :flower: :heart:

Unico ja Hapsiainen, samaa mä täällä yks päivä päivittelin, että herttilei sentään, että me ollaan kohta vuorossa. Mulla muuten toi laskettuaika on jostain sieltä alkuajoilta. 12.4. on lääkärin mukaan se h-hetki päivä :LOL:

Tänään kävin synnytystapa-arviossa ja joudun vielä kolmanteen ultraan. Vauva poikittain mahassa ja mulla ahdas lantio. No ehkä siellä ultrassa selviää, että tuleeko papu alakautta vai joudutaanko leikkaamaan. Turvotus senkun vaan jatkuu, paino oli kyllä pysynyt normaalina.

päpsy ja papu 35+2, käääk

 
Ada
:heart: :heart: :heart: :flower: Onnea koko Piipin perheelle :heart: !!! Nauttiikaa niistä ihmeellisistä ensimmäisistä päivistä!!

Meillä on muuten täytetty nyt 3 kk (eli tavallaan vuosi ;) ) ja nauru ja jokellus on iiiihanaa :heart: !
Ada
 
päpsy, äkkiä oikeaksi :D ettei vaan mee liian myöhään jännääminen :D millon sulle tehdään sit se ultra arvio?

Ada, onnea pienelle uusista kuukausista!

Tää on ollu ahkera ja se tuntuu selässä. Tiskikon ja pyykkikone pyörii :) wow ja keitin vielä kiisselinkin. No sepä se kun tota kiisseliä keittelin niin ihmettelin keittiössä istuessani et mikä porisee ennen kun muistin mitä olen tekemässä, onneksi en sitten lähtenyt pois keittiöstä ennen sitä.
 
Unico Se on toi raskausdementia. :LOL: Mullekin on tupannut käymään noin, että teen jotain ruokaa ja hetken päästä ihmettelen sitä ääntä mikä kuuluu. Ei kaikkea vaan voi muistaa. :D

Täällä on ollut väsypäivä. Tuntuu etten ole jaksanut mitään. No, kävin mä pienellä kävelyllä ja tein ruoan, mutta muuten oon vaan maannu sohvalla ja välillä nukkunut.

Huomasin tuossa ohimennen popsineeni Fanipala -pussin, voitte vaan kuvitella kuinka kamala ällömaku mulla nyt on suussa kun jo yhdestäkin makeasta tulee se paha maku. :LOL:
Ja tuohan oli muutenkin varsin hyvä veto vetää tuo pussi, kun muutenkin olen taas kärsinyt ummetuksesta ja eiköhän tuo suklaa/makea vaan lisää sitä... No nyt yritän popsia sitten luumuja, nää ei kyllä maistu yhtään niin hyvälle kuin noi Fanipalat. :LOL:

Tähän pinoon on viime aikoina tullut kyllä niin paljon poikia, että saa nähdä pyöräytänkö mä sitten sen tyttösen jo. Hullua kyllä katsoa omaa nimimerkkiä listan ensimmäisenä kun vastahan mä plussasin. :eek:

Nyt taidan heittäytyä taas hetkeksi kunnolla makoilemaan, ehdin vielä puolisentoista tuntia löhötä ihan keskenäni, mies on pelaamassa sählyä niin "saan" olla ihan rauhassa. :D

- Hapsiainen
 
:flower: Onnea piipille, pienelle suurelle pojalle ja tuoreelle isälle! Ihanaa että tekin saatte nyt kokea, kuinka omaan pieneen kiteytyy kaikki maailman onni ja rakkaus :heart:

...ja kuten rivien välistä ehkä voi lukea, on täällä yhä edelleen hormonihuuruinen herkkis :LOL:

Onnea hapsiaisen Herneelle täysiaikaisuudesta!

Piki ja Suvi
 
Voi ihanaa! Oikein paljon onnea piip ja koko perhe! :flower: Yhdyn aiempiin, eli nauti ihanasta alun vauva-arjesta. Se on ohi nopeammin kuin uskois. :heart:
Meillä myös jokellellaan ja nauretaan. Joskus on aivan "puheripuli" Vilillä. :D

Unico se on varmaan henkilöstä kiinni kauanko menee vuodossa. Mulla kesti vuoto vaatimattomat 6 viikkoa. 3 päivää olin vuotamatta, kun alkoi jo ekat menkat. :D Ah!
Ekat pari viikkoa vuoto oli runsaampaa kun yksissäkään menkoissa. Sai käyttää niitä kaupan suurimpia yösiteitä. Sen jälkeen oli normaalia vuotoa loppuaika.

Meillä on tulevana lauantaina nimiäiset. Nähtäväksi jää tuleeko nimeksi Vili ;)

Mukavaa päivää kaikille! :heart: :wave:

Delfis ja Vili
 

Yhteistyössä