*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

kevätesikko, niin täälläkin toi uiminen on ihan parasta ja mökillä. Saa nähdä kun mökillä on ulko huussi ja saunassa pesujärvivedellä et voikohan sinne mennä ennen kun jälkivuoto on loppu. Ja muutenkin et jos imettää niin pitääkö saunan/pesujen jälkeen pestä tissit vielä kaivovedellä. Kaikkea tulee kyllä ennen kesää vielä mietittäväksi.

päpsy, sinne on tulossa sit ihan hyvän kokoinen vauveli :) saa ainakin kunnon otteen.

omena, meillä näköjään menee noi valmennukset suht samaan tahtiin nekin :) toivottavasti möykkyliini hokasee et täällä pitäs olla nuppi alaspäinniin pääsis poiskin paremmin :) Peukkuja siihen! juu Toukka on kuma tapaus kun mun mielestä se pyörii ja möyrii miten sattuu tuoll amahassa ja sit kun joku kokeilee miten päin se on nii aina nätisti nuppi alas :D no katotaan mitä tiistaina sanotaan toisesta miten päin sillon on.

hapsiainen, kiva et reissu meni hyvin ja löyty kampettakin vielä :D

Kvartti,
se menee sit melko hyvin jos sua väsyttää samaan aikaan kun Helmiä nii saatte huilia yhtä aikaa :)

Tää on kyllä tykännyt lapsista aina. Mut se et jos joku vieraampi on saanut niin en kyllä oo iskenyt et syliin syliin , bvaan ottanut jos annetaan. tutumpia sitten voinut enemmän pallolella, mut kun niitä ei oo ollu et vähiin on jäänyt sekin. No nyt tulee Toi oma muru rakas toukka mitä saa pallotella ja halia ja pitää huolta :heart:

Tänään on taas rankka päivä tiedossa, reissuun pitäs lähteä ja synttäreille aika amenee varmaan koko päivä kun liikkeelle pääsee. Pitäs mennä paketoimaan lahja :D kortin sain tehtyä justy et se on valmis. Ja pitänee kiskoa noi farkut jalkaan...

Unico ja Toukka 33+1
 
Huh, kylläpäs tuo istuminen/seisominen ottaa jo paikkoihin! Olin heppakisoja katsomassa, meinasin jo jättää väliin, mut totesin, et hitto, nyt vielä pääsee hyvin, niin pitää mennä :D

Öisin kääntyminen rupee oleen jo sellaista ähinää, puhinaa ja tuuskaamista, et huh :eek: :whistle:

Aurinkoisia viikonlopun päiviä kaikille!!


Odessa80 30+6
 
Täällä takana melko rauhallinen päivä. Oikeastaan ollaan vaan oltu ja nautittu vapaapäivästä. :)

Pienellä kävelyllä käytiin miehen kanssa yhdessä, nivusiin se ottaa kovasti mutta piristää kyllä mieltä.
Muuten olo on ollut ihan hyvä, viime yönä särki selkää välillä aika paljonkin. Ja sitten näitä kivuttomia supistuksia tulee yhtenään, mutta eivät tosiaan kipeitä, epämiellyttäviä vain.

Tuossa oman äidin kanssa keskustelin niin äiti on pukannut minut maailmaan 37+4 ja huomenna olis mulla tuo päivä. Minähän päätin silloin syksyllä että pari viikkoa etuajassa tämän mukulan haluaisin, pitäis siis alkaa tapahtua jo jotain. :D

Nyt jään odottelemaan miestä salilta niin pääsis sitten saunaan. Huomenna jos on nätti päivä niin olen lupautunut lähtemään tulevan kummitytön ja tämän äidin kanssa tuonne jäälle sellaiseen lastentapahtumaan. Vähän vaihtelua päivään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 37+3
 
Heippa naiset ihanaiset jopa pallomahaiset! :wave:

Lupasin tulla ilmoittelemaan uutiset. Elikkäs meillä nimiäiset takana ja poika sai nimekseen Vili Armas Antero :D
2 viimeistä nimeä tulee molemmilta isoisiltä.

Mukavaa viikonloppua! :heart:

:heart: lla Delfis ja Vili
 
delfis, onnea Vilille ja Vili on sit ihan oikea Vili :D :flower: :flower: :flower:

odessa niinhän se tekee ;) seukki kerralla pilkki jakkara mukaan niin saa levähtää kun siltä tuntuu :)

hapsiainen,
nyt sit jännätään tuleeko samoilla viikoilla herne ulos kun sinäkin :)

Täällä viipotettu koko päivä menemään. Nykyään näköjään on se seisominen mitä selkä ei kestä yhessä välissä kävely oli tuskaisempaa. Jännä kun vaihtelee.
Löysin sellasen 0,33 pullon jaffaa oli pakko ostaa kun oli niin söpö, saa siihen sit jotain muuta tilalle kun saa sen tyhjäksi :)

Unico ja Toukka 33+1
 
Rankka päivä eilinen vaikka ei oikeesti varmaan se sittenk un ei ollut kotona :) Yöllä riitti unta ihan hirveesti ja koko ajan väsy ja kipeämpi ku yleensä. huoh, no josko huominen olis parempi.

Unico ja Toukka 33+2
 
Delfis Hienoa, että Vili on Vili. Ihana nimi. :heart:

Unico toivotaan, että huominen päivä on parempi, nyt vaan sitten lepoa. :)

Täällä on vähän ulkoiltu, mutta suurimmaksi osaksi vain oltu. Herne vissiin yrittään jyrätä väkisin nyt aukkoa maailmaan. Tulee niin napakoita vihlaisuja tuonne emättimen suulle vähän väliä, että alan olla varma että sillä on kyllä jo jotain kättä pidempää siellä millä aikoo kaivaa tunnelin ulos. :LOL:
Noiden vihlaisujen lisäksi on vaan niitä kivuttomia suppareita, mitään siis sen kummempaa ei ole. Näillä siis mennään ja odottelu jatkukoot. :D

Nyt hirvikeiton pariin.

- Hapsiainen ja Herne 37+4
 
Täytyy nostella, ettei vaan päästä tipahtamaan toiselle sivulle. ;)

päpsy, meilläkin tuota hirveä riittää pakkasessa, siks tässä yritetään syödäkin sitä sekä muita metsästyssaaliita. Ois sitten taas syksyllä tilaa pakkasessa kun kai se ukkeli on päästettävä silloinkin taas metälle. ;)

Mulle on tullut taas ihme uneton kausi. Viime yönä luin sängyssä kahteen asti kun ei vaan tullut uni. Sitten nukuin noin puoli viiteen ja unesta ei tietoakaan. Olin kuuden jälkeen nukahtanut ja heräsin kun mies lähti töihin puoli kasin kieppeillä. No nyt on väsynyt olo, mutta pitänee heräillä kun kohta tulee isä ja siskonpoika pyörähtämään tässä.

Oli jo kolmas tuollainen tosi huono yö peräkkäin, ihmeen vähän siihen nähden kuitenkin väsyttää. :eek:

Mulle on tullut tuonne ihan alaselkään vasemmalle puolelle inhottavaa selkäsärkyä, sen takia oikeastaan olenkin nyt valvonut. Ärsyttävää jomottavaa särkyä. No, josko nää vaivat kohta sitten loppuis. :D
Eilen tuli tosi paljon noita kivuttomia supistuksia, joista osa oli tosi epämiellyttäviä. No siinä sitten illalla otettiin kolmesta ässästä se yksi ässä käyttöön piiiiiiiiiiiitkästä aikaa vähän siinä toivossa että saatais edes pari kipeää supistusta niin mitä vielä, loppui ne kivuttomatkin siihen. :LOL:

Nyt aamutouhut ja jos nostais petivaatteet pihalle kerta on taas vaihteeksi enempi pakkasta ulkona.

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 37+5
 
Hapsiainen Heh, musta tuntui vuosi sitten esikoisen kanssa, että sillä on varmaan sukkapuikko siellä matkassa, sen verta ikävästi vihloi alapäähän varmaan viikon ennen synnytystä. Ja kivuttomia tai mietoja suppareita tuli varmaan suurinpiirtein sama aika. Kyllä se varmaan sullakin on kohta menoa! Ja ässät ei auttaneet meilläkään, neiti piti jo silloin oman päänsä... :LOL:

Täällä hommattiin sitte uusi oksutauti heti edellisen perään... Yksi yö meni valvoessa, pieni oksenteli onneksi vain päivisin. Huoh, jokohan se nyt olis tässä...

Vetku, esikko ja toukka 14+5
 
päpsyllä ja hapsiasella on sitten hyvät eväät pakkasessa :D

hapsiainen kurjia nuo unettomuus ja kivut jaksuja :hug: Toivottavasti herne tulee sitten ulos enne kun kiusaa sua liikaa :D siellähän on hyvät ajat jo tulla tulos :)

vetku jaksuja oksutaudin kanssa

Täällä väsymys vie vaikka kohtuudella nukutaankin. Tänään pitäs mennä saunomaan ja kylmään niin josko sit ens yö menis ihan umpi unessa. No sopis kun kellolla pitää herätä aamulla on menoa meinaan.

Mielestäni en oo syömis tottumuskia muuttanut mutta täällä on alkanut paino nousemaan urakalla alle viikossa yli kilo tullu saa nähdä kun viikko tulee täyteen et miten paljon sitä kerää painoa. Hirvittää tossa vain se et miten mun selkä onneton kestää kun se on kovilla jo nyt. Huoh.

No aurinko paistaa nii kva mennä sinne uimaan toivottavasti paistaa vielä silloinkin :)

Unico ja Toukka 33+3
 
Hauskaa alkanutta viikkoa!
Täällä se aloitettiin -23 asteen pakkasella, huh :x

Tämä viikko vielä saikkua :) Saa nähdä miten sitä ens viikolla selviää töistä :| Eihän siinä ole ku reilu 2 viikkoa äitiyslomaan, mut silti...
Nytkin on siinä mallissa kädet, et pitäs hakea tuet takaisin käsiin.

Vaikken yleensä usko noihin terveysvaikutteisiin tuotteisiin kauheasti, niin aloitin Valion Gefilus Max -tehojuomaa käyttään. Tällaisena tautiaikana ei yhtään haittaa, vaikka olis vähän lisäsuojaa!! Josko nuo maitohappobakteerit tuossa muodossa auttais!

Pikkunen änkeää välillä niin kauheasti mahassa, et isäntä nauro, et kuukauden päästä se varmaan tulee mahasta läpi jos nyt on jo tuollainen :D Onneks tää ei potki (vielä) kylkiluita, sitten se varmaan rupee oleen oikeasti tuskallista :whistle:

Jokohan me lauantaina ehdittäs käydä katsomassa vaunuja ja hoitopöytiä.. Toivottavasti!


Odessa80 31+1
 
Nyt tulee pelkkää omaa napaa; oon huolesta ihan jäykkänä. Parina päivänä on tullut punaisenoranssia valkovuotoa, mutta olen liittänyt sen hiivatulehdukseen. Tänä aamuna tuli kuitenkin pyyhkiessä aivan rehellistä verta, ei paljon, mutta tuli kuitenkin. Meinaa olla suuri huoli! :'( Onneksi mulla sattuu olemaan huomenaamulla neuvolalääkäri, niin saa heti kuulla sykkeen, jos se vielä on kuultavissa. Tuntuu tosi vaikealta, kun kuitenkin on jo nähnyt sen pikkuisen. Toivon ja rukoilen parasta!
 
Voi itku Lilla My! Suurella todennäköisyydellä kaikki on kuitenkin hyvin ja vuoto johtuu jostain vaarattomasta, toivotaan kovasti että näin olisi!! Mulla tuli Helmistä muutamaankin otteeseen rusehtavaa vuotoa ja kerran (14+0) ihan kirkasta vertakin. Jos sulla ei oo mitään kipuja niin jos siellä tosiaan olisi vaan joku tulehdus? Tuo on kyllä niin raastavaa se huoli mikä noista vuodoista aina tulee!

Jos hirmuisesti huolettaa, niin soita neuvolaan niin pääset varmasti jo tänään kuuntelemaan sykkeitä! Huomenna sitten viimeistään on onneksi se lääkäri niin se voi kurkata sinne kohdunsuulle, mulla ainakin se vuoteli silloin sieltä. En tiedä vaan että onko teidän terkkarissa ultraa käytössä, kun sä oot ollut jo siellä ekassa ultrassakin niin sähän saat mennä jo äitipolille päivystykseenkin?

Uskon ja toivon kovasti, että on jotain harmitonta vaan, mutta ymmärrän tosi hyvin huolesi! :hug:
 
Lilla My iso voimahalaus täältä! :hug: Toivotaan niin, että kyseessä ei ole mitään vakavaa. Jos se veri olisi vain limakalvoilta.

Odessallakin on noita viikkoja jo ihan huikea määrä. :heart: Jos näyttää sille ettei ensi viikolla tule töistä mitään niin ei kun vaan lisää saikkua sitten, todennäköisesti saisit sitten jo äippäloman alkuun asti. :)

Vetkulle jaksamista oksutautiin. :hug:

Unico Se huima painonnousu voi olla ihan normaalia. Mulla ainakin jossain vaiheessa paino pompsahti ihan kunnolla vaikka muuten kasvanutkin tasaisesti vähän kerrallaan. Toivotaan, että selkä kestäis painon.

Mä täällä sitten ryhdyin aika perusteelliseen siivoukseen. Ihan hullua näiden lyhkästen unien jälkeen, mutta iski vaan siivousvimma. :LOL: Ensin olin ajatellut vaan siivoilla vähän kylppäriä ja pyyhkiä pölyjä, nyt kuitenkin olen puistellut kaikki petivaatteet, sohvatyynyt ja nostin matotkin tuohon takapihalle. :LOL: Nyt pitäis tarttua imuriin. Ei täällä kyllä ollut edes sekaista, mutta teki vaan mieli siivota. :D
Jospa se tästä lähtis synnytyskin käyntiin. :D

- Hapsiainen
 
Piip ONNEA! Isosta pojasta! :flower:

On tämä jännää seurailla kun vauvoja putkahtelee...
hapsiainen80 Sun kuulumisia seurataan nyt sitten suurennuslasilla!

Täällä on laiskuus edelleen huipussaan.
Ei vaan jaksa.

Lilla my toivotaan ettei ole mitään vakavaa! :hug:

Jane ja vauva 27+0 poks
 
Mä täällä taas käyn monta kertaa päivässä kurkkimassa, josko Piip olisi tullut kuulumisia kertoilemaan! :heart:

Mua on eilen ja tänään väsyttänyt taas ihan tuhottomasti! Toivottavasti olis vaan joku ohimenevä vaihe, onneksi kohta saa aloittaa sen rautaliemen juomisen, voi olla että johtuu siitäkin mulla.

Ja toinen ei niin kiva juttu on, että LANTIO on alkanut särkemään. Nyt jo??! Niinä päivinä kun oon ollut paljon jalkojen päällä niin illalla on ollut kunnon jomotus lonkissa, häpyluussa ja häntäluun tienoilla. Onneksi kohta pääsee sinne joogaankin, jos se vaikka auttaisi ettei iskias ainakaan alkaisi ihan heti vielä kiusaamaan.

Sydänääniä on taas kuunneltu ja kova pumputus kuuluu nyt, ihan kun juna :D Torstaita ja ultraa odotellaan kovasti, jännittääkin vähän jo.

Nyt vähän ulkoilemaan kun on vielä vähän valoisaakin. Ihanaa kun kevät nyt näyttäisi tulevan!

Kvartti, Panda ja Mini 11+5
 
Lilla My :hug: Voimia ja toivoa! Onneksi on se neuvola lääkäri näin pian ei tarvi miettiä mihin ottaa yhteyttä.

Odessa jaksuja ja jos siltä tuntuu niin haet lisää sairaslomaa.

hapsiainen
ok, no on täällä kyllä turvoksissakin paikat joten taitaa selittyä sillä (siis kauppaan ja ananasta). sull aon sit ainakin siellä siistiä kun herne tulee kun noin innolla siivoat!

Jaahas, uimassa käyty ja piristi taasen :)
 
Lilla My: toivon että kaikki olisi hyvin kuitenkin! :hug:

Unico: joo pitää toivoa että möykkyliini ymmärtäisi jo kääntyä! =) Oon ajatellut että jos tulee sektio niin sille ei voi mitään sitten!

delfi: siitä tuli sitten Vili. :)

Tänne suunnalle ei mitään kummempia. Mies oli risteilyllä pe-su. Onneksi mitään ei sattunut/tapahtunut sinä aikana.. Kuulemma perjantaina oli jaksanut valvoa kahteen ja la:na kahteentoista, että ei kovin paha. :) Jos siihen nyt voi luottaa.. :D Itellä on olo melkosen huono välillä, onneksi vain 5 päivää enää töitä. Jotenkin huimaa ja väsyttää. Ei saa öisin enää nukuttua tarpeeksi hyvin, jotenkin pinnallisesti vain. kun nukuin to-pe yön viime viikolla syvemmin niin huomasin heti eron, jaksoi melkein normaalisti.. Kilpirauhasarvoissakin ollut jotain häikkää.

Nyt viikonloppuna miehen ois tarkotus kunnostaa vanha pinnasänky ja myös patja ois tarkotus nyt viikonloppuna ostaa tai sitten ensi viikolla. Hoitopöytä on myös vielä tekemättä, mies haluaa aivan välttämättä tehdä sen alusta alkaen itse ja pesukoneen päälle.. Kaukalo saadaan ensi viikolla. Vaunut ja vaatteita on (rattaat on tarkotus sitten vasta ostaa uusina).. Samoin tutteja ja pari tuttipulloa. Myös lakanoita ja 1 fleecepeitto on. Tuntuu kyllä että kaikki on hirveän vaiheessa vielä ja aika loppuu pian kesken. :|

Omena ja möykkyliini 33+3
 
omena, josko sillä olis vielä sopivasti aikaa kääntyä ja hoksais sen tehä :) Kumminpäin sulla on kilpparit häiriössään ;) No kun tavaroissa miettii mitkä on ne mitä tarvii ensteks ja muut sitten myöhemmin jos tarvii :) mä kuvittelisin et meillä on riittävästi mut sen näkee vasta kun elää toukan kanssa et onko ja onko jotain liikaa :) hankalaa hommaa tää varustautuminen :)
 
Mäkin oon toisaalta miettiny, et ehtiihän niitä tavaroita hommata, sit ku näkee, mitä tarvii! Mut sitten tajusin, että eihän sitä ehkä ihan niin vain lähdetä vauvan kans hakemaan niitä kaupasta :eek: Mä luulen, et vaatepuoli alkaa oleen kohtalaisessa kunnossa, ainakin alkuun. Ja varmasti (niinku moni on sanonu), et kun on eka lapsi, niin moni tuo lahjaksi vaatteita!
Pitäskö sitä niitä tuttejakin viel hakea, jaiks!

Illalla oli varmaan vauvelin jalka tai joku poikittain alavatsassa, olihan häijyn tuntunen :D Mitähän kaikkea se ehtii vielä tässä muutaman kuukauden aikana keksiä ;)


Odessa80 31+2
 
Voi hurja! Eka ultra takana ja tyyppi heilutti siellä nyrkiä meille ja pyöri ihan hulluna :heart: Mieski meni ihan sanattomaksi. Oli kyllä uskomaton kokemus! Niskaturvotus oli aivan normaali.

Tyyppi oli vähän isompi, mitä on ootettu, joten laskettu aika muuttui ja on nyt 15.9.

Voi mikä helpotus oli nähdä pikkuinen. Voi toistaiseksi huokaista helpotuksesta ja uskaltaa alkaa kertomaan uutista tutuille.

OddMolly ja tyyppi 13+6
 

Yhteistyössä